Kalkku?

Mä vaan

Millaista asuinseutua Kalkku on? Olemme muuttamassa sinne ja lapsikin on tulollaan. Tuntuu ettei siellä ainakaan palveluita ole kauheasti? Entä ulkoiluympäristöt? Jotain epämääräisiä huhuja olen kuullut alueen kuuluvan pahamaineisiin kaupunginosiin?

43

8776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moro

      täällähän on kävely ja hiihto latuja pitkin metsiä
      sekä mustan vuoren pujottelu mäki.sekä nokian kylä vieressä.kiva täällä on ollut asua 50v.

    • artsiliini

      Tätyy todella todeta näissä puitteissa Kalkun olevan nasta paikka silä kaikkia löytyy ja palveluitakin ku tietää kysyä. kouluki on sivistnyt meitti moninaisia vusi kymmeniä monipuolisesti yhdessä seurrakunnan kaa. Tervvetuloa Kalkuun viihtymään!

      • Anonyymi

        "Tätyy todella todeta näissä puitteissa Kalkun olevan nasta paikka silä kaikkia löytyy ja palveluitakin ku tietää kysyä. kouluki on sivistnyt meitti moninaisia vusi kymmeniä monipuolisesti yhdessä seurrakunnan kaa. Tervvetuloa Kalkuun viihtymään!"

        Ja hyvin on näköjään sivistys purrut kirjoitusvirheistä päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätyy todella todeta näissä puitteissa Kalkun olevan nasta paikka silä kaikkia löytyy ja palveluitakin ku tietää kysyä. kouluki on sivistnyt meitti moninaisia vusi kymmeniä monipuolisesti yhdessä seurrakunnan kaa. Tervvetuloa Kalkuun viihtymään!"

        Ja hyvin on näköjään sivistys purrut kirjoitusvirheistä päätellen.

        Sori! Olin vaan ihan kännissä silloin 15,5 vuotta sitten kun kirjoitin tuon.


    • mä vaan

      kommenteista. Taitaa ne huhut koskea sitä jonkin matkan päässä olevaa Tesomaa?

    • Tàuno

      Vieläkö kulkee se linja-auto välillä Mutala-Kalkku?

    • -K-

      Kyllähän se Kalkku aika ankee paikka on. Paitsi niiden sisäsiittoisten asukkaiden mielestä jotka on siellä ikänsä asunut ja jalat edellä sieltä tulee lähtemään. Onhan siellä "huippu" marketti ja villamyssy kansan miehittämä baari. Ainoita paikkoja Tampereella mihin en todellakaan muuttaisi!

      • Tepi

        Sinnehän Pitkänniemen karkurit karkaa oluselle, sitten valkopukuset tulee pakkopaidan kanssa hakeen takaisin hoitoon...


    • Kalkku on mukava paikka asua. Rauhallista aluetta, kelvolliset ulkoiluympäristöt ja julkinen liikennekin kulkee keskustaan nopeasti. Itse ostin asunnon täältä jokin aika sitten. Mielestäni päihittää suurimman osan Treen lähiöistä (Lentävänniemi, Hervanta, Tesoma, Multisilta, Linnainmaa etc). Parempiakinn kaupunginosia kieltämättä on (=lähinnä palveluiden ja keskustaläheisyyden takia), mutta mieluummin täällä kuin tolkuttoman asuntolainan kanssa toisaalla.

      Palvelut tosiaan ovat aika kaukana. Toki Kalkussa yksi ruokakauppakin on, mutta se on mitä on. Mutta pari kilsaa Tesoman Valintataloon ja kolmisen kilsaa Länsitorille. Kyllä sen matkan sietää :)

      • samoilla_linjoilla

        No mitä mä oon täällä Tampereella reilut 4 vuotta asunut, niin kyllä Kalkku päihittää mennen tullen nyt ainakin Hervannan, Multisillan, Linnainmaan etc. En oo Kalkussa asunut, mutta ohi pyöräillyt. Yks mitä mä asuinalueessa arvostan, niin sitä miltä alue näyttää. Paikka missä asuu, niin siellä pitää pystyä viihtymään. Jotkut kuten esim. Hervanta ja Multisilta eivät ole ollenkaan viihtyisiä alueita. Kalkkuun voisin muuttaa, mutten Hervantaan, Linnainmaalle, Multisiltaan. Hyi. Hirvee on Kaukajärvikin.
        Se on Tampereen länsipuoli sitä Tampereen parempaa puolta. Itäpuoli on mitä on.


    • kalkkulainen

      "Millaista asuinseutua Kalkku on?"

      Yleispätevää vastausta tähän on tietysti vaikea antaa - jokaisella on omat mielipiteensä siitä, mitkä seikat tekevät kaupunginosasta hyvän tai huonon. Sanoisin kuitenkin, että Kalkku tyydyttää hyvin lapsiperheen tarpeet, etenkin, jos oma auto on käytössä. Kalkku on yleisesti ottaen rauhallinen alue, väittivätpä muut tamperelaiset mitä tahansa. Alue sijaitsee sanan varsinaisessa merkityksessä metsän keskellä, naapurikaupunginosiin (Ikuri, Rahola, Tesoma jne.)
      on jonkin verran matkaa, samoin kuin Nokiallekin, joka muuten on kalkkulaisilla ihan tavallinen asioimispaikka. Kalkkulaisia pidetään joissakin piireissä hieman outoina ilmestyksinä, ikään kuin enemmän "maalaisina" ja juntimpina kuin muita tamperelaisia, mutta tämä on tietysti vain hauskaa
      läppää, eikä päde kuin ehkä vanhimpiin kylähulluihin. Totta silti toinen puoli, Kalkku kyllä on jossakin määrin omaleimaista aluetta, mutta ei siltikään missään mielessä negatiivisessa mielessä.

      "Tuntuu ettei siellä ainakaan palveluita ole kauheasti?"

      Ei, mutta eipä tämän kokoluokan (~2000 as.) kaupunginosissa niitä yleensäkään paljon ole. 1 Spar-lähikauppa löytyy, joka ei tietysti hinnoiltaan eikä valikoimiltaan ole kovin kilpailukykyinen ainakaan suurimpiin marketteihin verrattuna. Hakeehan tuolta tietysti lauantaikaljat tai jätskin - no, miksei sinne nyt voisi vakavampaakin asiakassuhdetta perustaa, mutta en suosittele, jos se oma auto todella on käytössä; Tesoman liikekeskukseen, josta löytyy mm. KKK-market, on matkaa kuitenkin vain n. 3 km suuntaansa, eikä Nokian keskustaankaan ole kuin 5-6 km.

      Muita Kalkun kaupallisia palveluja ovat mm. 2 kampaamoa sekä Kalkun pub (Since 1974 tjsp., kuten
      ikkunoissa lukee :-) ). Pub on yleisten nykyvaatimusten/-normien mukaisesti luokiteltuna ns. räkälä-tyyppinen, mutta kyllä siellä silloin tällöin voi yhden kaljan juoda. A-oikeudet tulivat
      ko. mestaan muutama vuosi sitten, mutta varoitettakoon, että hinnat ovat kovat, ainakin jos viinapuoleen aikoo tutustua.

      Kunnalliset palvelut: päiväkoti ja peruskoulun ala-aste.

      "Entä ulkoiluympäristöt?"

      Keskimääräistä paremmat. Mustavuoren latu/lenkkipolku plus laskettelurinne vieressä. Lisäksi muutenkin miellyttäviä ulkoilupaikkoja Pyhä- ja Vihnusjärven rantoineen (uimakelpoisia) lähellä.

      "Jotain epämääräisiä huhuja olen kuullut alueen kuuluvan pahamaineisiin kaupunginosiin?"

      ÄLÄ suhtaudu näihin vakavasti. Näitä huhuja liikkuu melkein jokaisesta Tampereen kaupunginosasta ehkä nyt jotain ökyalueita lukuunottamatta. Pitkällä kokemuksella voin sanoa,
      että rauhassa saa olla. Joskus voi joku johonkin kadunvarressa olevaan autoon murtautua tjsp. - mutta siinä se on. Viikonloppuinakaan levottomuutta ei käytännössä esiinny, ellei sellaiseksi luokitella teinien tavanomaista notkumista lähikaupan edustalla. Kalkku ei todellakaan ole sosiaalisesti mikään ongelma-alue,
      vaan kunniallinen keskiluokkainen alue. Pari vuokratalokompleksia (Pitkäniemenkatu 19 ja Kalkunvuorenkatu 4) on, joissa asuu jonkin verran ns. ongelmatapauksia, mutta niistä ei pääse pakoon missään, eivätkä ne haitaksi ole olleet.

      BTW, kun nyt näyttää tällä(kin) palstalla olevan muodissa tämä eri Tampereen eri kaupunginosien haukkuminen, niin sanonpa minäkin sanani: ei Länsi-Tampereella ole yhtäkään kokonaista "slummikaupunginosaa", ainoastaan Tesomalla/Ristimäessä osoitteet Ristimäenkatu 35, 36, 37, 38, 39, 40 ja 41 muodostavat tietynlaisen slummiuden saarekkeen, samoin kuin Haukiluomassa osoite Runkokatu 12.

      • ..."kalkkulaisen" kommentteihin on helppo yhtyä. Itse ostin Kalkusta asunnon asuttuani ennen Linnainmaalla. Peruspalvelut ovat täällä kauempana ja ehkä hitusen enemmän tykkäsin Linnainmaan lähiseudun ulkoilumaastoista. Siinä ne edut Kalkkuun verrattuna olikin. Täällä on rauhallisempaa, julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupunkiin nopeammin ja aikataulujen suhteen järkevämmin etc. Ja muuten, itse asun näissä Nokiantien lähellä olevissa "betonibunkkereissa" ja täytyy sanoa, että keskimäärin paljon mukavampia ja sosiaalisempia naapureita on osunut vastaan kuin missään aiemmassa asunnossa. Ja jos talot rumia, niin parvekenäkymät ainakin hulpeat :D

        Todellakin mielenkiintoista, että "keskiluokan kaupunginosista" luodaan mielikuva ns. häiriökaupunginosina. Paljon rauhallisempaa ja selväpäisempää porukkaa täällä asuu kuin Keskustassa tai Kalevassa (=joissa molemissa asuntohinnoittelu on posketonta), joissa molemmissa on tullut myös asuttua.

        Ps. Mä olen muuten kaksi kertaa käynyt paikallisessa pubissa, eikä mulla ole mitään valittamista :) Ok, ei ehkä suosikkipaikkani, mutta keskikaljabaariksi aivan kelpo.


      • kalkkulainen
        kriittinen kirjoitti:

        ..."kalkkulaisen" kommentteihin on helppo yhtyä. Itse ostin Kalkusta asunnon asuttuani ennen Linnainmaalla. Peruspalvelut ovat täällä kauempana ja ehkä hitusen enemmän tykkäsin Linnainmaan lähiseudun ulkoilumaastoista. Siinä ne edut Kalkkuun verrattuna olikin. Täällä on rauhallisempaa, julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupunkiin nopeammin ja aikataulujen suhteen järkevämmin etc. Ja muuten, itse asun näissä Nokiantien lähellä olevissa "betonibunkkereissa" ja täytyy sanoa, että keskimäärin paljon mukavampia ja sosiaalisempia naapureita on osunut vastaan kuin missään aiemmassa asunnossa. Ja jos talot rumia, niin parvekenäkymät ainakin hulpeat :D

        Todellakin mielenkiintoista, että "keskiluokan kaupunginosista" luodaan mielikuva ns. häiriökaupunginosina. Paljon rauhallisempaa ja selväpäisempää porukkaa täällä asuu kuin Keskustassa tai Kalevassa (=joissa molemissa asuntohinnoittelu on posketonta), joissa molemmissa on tullut myös asuttua.

        Ps. Mä olen muuten kaksi kertaa käynyt paikallisessa pubissa, eikä mulla ole mitään valittamista :) Ok, ei ehkä suosikkipaikkani, mutta keskikaljabaariksi aivan kelpo.

        "Ja muuten, itse asun näissä Nokiantien lähellä olevissa "betonibunkkereissa" "

        Kalkun viertotie 1 tai 3? Eli ns. "Ala-Kalkussa", kuten paikalliset sanovat :-) (noissahan taloissa minäkin asustelin, nykyään olen itse asiassa ex-kalkkulainen, tosin en henkisesti).

        "Täällä on rauhallisempaa, julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupunkiin nopeammin ja aikataulujen suhteen järkevämmin etc."

        Onnikat kulkee tosiaan hyvin, kun on sitä Paunuakin tarjolla. Nokiantietä pitkin menee todella usein, ja parhaimmillaan keskustaan pääsee
        15-20 minuutissa - ei paha suoritus julkisilla. Itse vallan käyttelin Paunuja, kun ne on niin paljon ykköstä nopeampia.


      • mä vaan

        uskaltaa sitten muuttaa. Olen aina asunut kunnan/kaupungin lähiöissä, mutta pienemmässä mittakaavassa. Esimerkiksi 8000 asukkaan kunnassa "ongelma-alueella" on turvallista asua, kun kaikki ovat tuttuja eikä kukaan tahallaan toisia "omiaan" käy vahingoittamaan. Joten hieman näin Tampereen kokoisessa paikassa ja näillä alemmilla leveyspiireillä haluttaa tietää jotain.

        Itseäni ei todellakaan haittaa paikan metsäisyys, olenhan aina pyrkinyt asumaan maalle, jos se vain on ollut mahdollista.

        Paikallisbubia ei tule varmaan käytettyä, koska en sellaisia ole ennenkään suuremmin harrastanut. Keskustaan varmaan pääsee, jos tuska tulee.

        Kaupassa ollaan käyty autolla aina. Jos muuttaisin keskustaan, tulisi silti tehtyä kauppareissut jonnekin ihan muualle kuin kalliisiin korttelinkulmakauppoihin.

        Kiitos kommenteistanne.


      • mä vaan kirjoitti:

        uskaltaa sitten muuttaa. Olen aina asunut kunnan/kaupungin lähiöissä, mutta pienemmässä mittakaavassa. Esimerkiksi 8000 asukkaan kunnassa "ongelma-alueella" on turvallista asua, kun kaikki ovat tuttuja eikä kukaan tahallaan toisia "omiaan" käy vahingoittamaan. Joten hieman näin Tampereen kokoisessa paikassa ja näillä alemmilla leveyspiireillä haluttaa tietää jotain.

        Itseäni ei todellakaan haittaa paikan metsäisyys, olenhan aina pyrkinyt asumaan maalle, jos se vain on ollut mahdollista.

        Paikallisbubia ei tule varmaan käytettyä, koska en sellaisia ole ennenkään suuremmin harrastanut. Keskustaan varmaan pääsee, jos tuska tulee.

        Kaupassa ollaan käyty autolla aina. Jos muuttaisin keskustaan, tulisi silti tehtyä kauppareissut jonnekin ihan muualle kuin kalliisiin korttelinkulmakauppoihin.

        Kiitos kommenteistanne.

        Jos tuo etäisyys keskustasta ei haittaa, niin uskon että tyytyväinen tulet olemaan. Kalkku on rauhallista seutua. Sen osoittaa myös tilastot, jotka muistaakseni kertoivat, että Kaleva on Tampereen rauhattominta aluetta. "Lähiöongelmilla" peloittelu on pitkälti mielikuvituksen tuotetta. Itse olen ainakin kohdannut eniten ongelmia keskustassa asuessa. Seuraavana tulee Tammela/Kaleva. Lähiöt (Nekala, Linnainmaa, Kalkku) ovat olleet kaikki rauhallisempia ja Kalkku näistä kaikkein rauhallisin. Kuka sitä nyt metsän keskellä rymyäisi :)


      • satunnainen matkailija
        kriittinen kirjoitti:

        ..."kalkkulaisen" kommentteihin on helppo yhtyä. Itse ostin Kalkusta asunnon asuttuani ennen Linnainmaalla. Peruspalvelut ovat täällä kauempana ja ehkä hitusen enemmän tykkäsin Linnainmaan lähiseudun ulkoilumaastoista. Siinä ne edut Kalkkuun verrattuna olikin. Täällä on rauhallisempaa, julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupunkiin nopeammin ja aikataulujen suhteen järkevämmin etc. Ja muuten, itse asun näissä Nokiantien lähellä olevissa "betonibunkkereissa" ja täytyy sanoa, että keskimäärin paljon mukavampia ja sosiaalisempia naapureita on osunut vastaan kuin missään aiemmassa asunnossa. Ja jos talot rumia, niin parvekenäkymät ainakin hulpeat :D

        Todellakin mielenkiintoista, että "keskiluokan kaupunginosista" luodaan mielikuva ns. häiriökaupunginosina. Paljon rauhallisempaa ja selväpäisempää porukkaa täällä asuu kuin Keskustassa tai Kalevassa (=joissa molemissa asuntohinnoittelu on posketonta), joissa molemmissa on tullut myös asuttua.

        Ps. Mä olen muuten kaksi kertaa käynyt paikallisessa pubissa, eikä mulla ole mitään valittamista :) Ok, ei ehkä suosikkipaikkani, mutta keskikaljabaariksi aivan kelpo.

        juu, itsekin tällä hetkellä asustelen Kalkussa, eipä mitään erityistä negatiivista sanottavaa joskaan ei mitään ihmeellisen positiivistakaan. Lenkkipolut tosiaan aika lähellä ja Mustavuoren laskettelurinteeseen voi mennä talven ensimmäiset laskut harjoittelemaan. Olisi kyllä mukava tutustua muihin nuoriin alueella kun tuntuu olevan vähän omat piirit paikallisilla.


      • AF

        Höpö höpö. Sinä, joka luulet, että Ristimäenkadun talot ovat slummia, et ole käynyt Keravaa kauempana. Suosittelen menemään vaikkapa Amsterdamin slummialueelle tai mihin tahansa muualle keski-Eurooppaan, niin näet mitä slummi oikeasti tarkoittaa. Täällä Suomessa on ihmiset ongelmaisia missä tahansa asuvat. Et kyllä löydä Tampereelta yhtään paikkaa ilman karvahattukansaa, ainakaan sinun tulotasollasi. Jos olet rikas, ok, muuta maalle, äläkä jää sosiaaliseen ympäristöön valittamaan. Hyi, miten lapsellista asennoitumista. Grow up and get a life!


      • Jokkerixx
        AF kirjoitti:

        Höpö höpö. Sinä, joka luulet, että Ristimäenkadun talot ovat slummia, et ole käynyt Keravaa kauempana. Suosittelen menemään vaikkapa Amsterdamin slummialueelle tai mihin tahansa muualle keski-Eurooppaan, niin näet mitä slummi oikeasti tarkoittaa. Täällä Suomessa on ihmiset ongelmaisia missä tahansa asuvat. Et kyllä löydä Tampereelta yhtään paikkaa ilman karvahattukansaa, ainakaan sinun tulotasollasi. Jos olet rikas, ok, muuta maalle, äläkä jää sosiaaliseen ympäristöön valittamaan. Hyi, miten lapsellista asennoitumista. Grow up and get a life!

        Kyllä se Ristimäkikin menettelisi, mutta siinä lähistöllä on hirveetä rytömetsää, jota ei saada
        millään perattua. KAUHEETA pusikkoo ja pimeitä kuusikkoja koko seutu täynnä. Eiko ne raski kaataa sitä hirveetä metsikköä ku n siellä kerran assuu ihmisiäkin. Olisi paljon mukavampaa liikkua. Niin ja turvallisempaa. Jotain puustoo sieltä aivan nimeksi kaadettiin,
        jotta ihan vähän valo pilkistää, mutta kyllä se Tesomajärven seutukin on aikaa rytöä.
        No. leipää siäläkin kai syärään. Toivottavasti seudun asukkaat laittavat vauhtia aluuen puuston perkaukseen. Ei voi perustella millään liito-oravallakaan.


      • Joppex
        kalkkulainen kirjoitti:

        "Ja muuten, itse asun näissä Nokiantien lähellä olevissa "betonibunkkereissa" "

        Kalkun viertotie 1 tai 3? Eli ns. "Ala-Kalkussa", kuten paikalliset sanovat :-) (noissahan taloissa minäkin asustelin, nykyään olen itse asiassa ex-kalkkulainen, tosin en henkisesti).

        "Täällä on rauhallisempaa, julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupunkiin nopeammin ja aikataulujen suhteen järkevämmin etc."

        Onnikat kulkee tosiaan hyvin, kun on sitä Paunuakin tarjolla. Nokiantietä pitkin menee todella usein, ja parhaimmillaan keskustaan pääsee
        15-20 minuutissa - ei paha suoritus julkisilla. Itse vallan käyttelin Paunuja, kun ne on niin paljon ykköstä nopeampia.

        Kyllä se on mukava paikka tämä Kalkku. Aika rauhallista tosin on, jos kaipaa mekkalaa, niin tänne ei kannata tulla. On sitten hyvät yhteydet joka suuntaan. Nokialle pääsee helposti halpoihin ruokakaupoihin ostoksille ja Pirkkalan lentokentälle on lyhyt matka. ABC on aivan
        lähellä ja Ylöjärvellekin valmistuu kohta pyörätiekin, jota pitkin on mukava ajella.
        Hyvät ulkoilumaastot ja Villilän ranta ja Supermarketti lähellä. Mukavia ihmisiä täällä on
        eikä niin hirveesti umpimetsää, kuin Tesomalla.


      • en.sentään.kuollut

        Sitä Ohrakujalla asuvaa Passat-kuskia kannattaa varoa. Se ajaa päälle, ja syyttää alle jäävää. Hieno ihminen.


      • Kalkkulainen

        Kalkku on tosiaan kivaa ja rauhallista aluetta. Vanhemmalla puolella on kauppa Pitkäniemenkadulla ja lisäksi löytyy päiväkoti, koulu ja kivat ulkoilumaastot. Kaupunkiin ajaa pari bussia suht usein. Uudella alueella on vähemmän palveluita. Kalkusta kyllä pääsee helposti Nokian ostospaikkoihin, samoin Tesoman uuteen ostoskeskukseen,


    • kolkko kalkku

      No mä olen asun tääl reilusti yli vuoden ja todella haluan pois, alkoholisteja ja muita vastaavia suurinosa naapureista, pissivät pihoille ja möykkäävät ja riehuvat ja meno senkun kovenee kun kesä alkoi.
      Varmaan kalkussa asuu iha toisen tyyppisiäkin ihmisiä, enkä halua yleistää.
      Mutta en kyllä ainakaan itse viihdy täällä.

      • Löytyisiköhän kotiosoitteesi Kalkkulaisen "KYLMÄÄ FACTAA" -viestistä :) Vuokra-asunnot on vuokra-asuntoja...


      • kolkkokalkku
        kriittinen kirjoitti:

        Löytyisiköhän kotiosoitteesi Kalkkulaisen "KYLMÄÄ FACTAA" -viestistä :) Vuokra-asunnot on vuokra-asuntoja...

        saattaa se noista toinen olla, joo siis alue on kyllä ihanaa sitä en kiistä, jos yrittäis saada jostain toisesta kohdasta asunnon,
        vaan mitä työkavereiden kanssa olen puhunut, ei kuulema ole sen kummempaa muuallakaan täällä kalkussa päin.
        Sitä en tiedä ku en ole aiemmin tampereella asunut.
        Mutta tämä nyt tästä ja hyvää kesää kaikille :)


      • kolkkokalkku kirjoitti:

        saattaa se noista toinen olla, joo siis alue on kyllä ihanaa sitä en kiistä, jos yrittäis saada jostain toisesta kohdasta asunnon,
        vaan mitä työkavereiden kanssa olen puhunut, ei kuulema ole sen kummempaa muuallakaan täällä kalkussa päin.
        Sitä en tiedä ku en ole aiemmin tampereella asunut.
        Mutta tämä nyt tästä ja hyvää kesää kaikille :)

        Muutaman kuukauden täällä asuneena minä en ainakaan mainitsemiisi ongelmiin ole törmännyt. Noh, möykkään ehkä, mutta sekin loppui yhdestä huomautuksesta jo kuukausia sitten :) Ja rauhallisena alueena tätä tuntuvat pitävän sellaisetkin ihmiset, jotka ovat täällä vuosikymmeniä asuneet :) Mutta mainitsemasi kaltaisia ongelmia varmaan löytyy pihapiirin sisältä vähän yhdestä jos toisestakin vuokra-asunnosta, kaupunginosasta riippumatta. Ei muuta kuin pistä isännöitsijä töihin, jotta saat asumisrauhan sinäkin :)


    • tiedänjuu

      Kalkussa asuu kaikki vellihousut ja toisten rahojen siivillä elijät.

    • Nähtytuoon

      Kalkun baarissa Leppäniemen hovi karsastaa muukalaisia.

    • fdfddffdf

      kiinteistövälittäjä siinä kyselee.

    • Josse11

      Hirveetä pusikkoo on täällä Kalkussakin teiden varsilla ja myllypuron varsilla . Karmeeta rytömetsää, jota ei voi muka siivota eikä perata, kun on on meinaan oikein LUONNON SUOJELUALUETTA. Ei sitten millään saada perattua. Tekee oikein mieli kysyö, että kuka
      alueen metsien kunnossapidosta vastaa. Tälläistä ympäristöö on sitten vaan pakkoo katsella.

    • willageboy

      Kalkun baarissa on joskus hetero iltoja. Tosin harvemmin. Harri pitää siitä huolen.

    • fghghfhf

      Ja viestihän on alkujaan 12v vanha.!!!!!

    • Ihanhyvä

      Näin on. Nykyisenä Kalkun asukkaana pidän kyllä vanhan Kalkun aluetta rauhallisena paikkana. Alueella asuu paljon lapsiperheitä ja luontoa arvostavia ihmisiä. On hyvät ulkoilumaastot ja paikallisesta K-kaupasta saa arjen välttämättömyydet. Tesoman ostoskeskukseen on lyhyt matka eikä Lielahteen ja Nokian keskustaankaan ole pitkä matka. Bussit kulkee keskimäärin 3 kertaa tunnissa keskustaan.

    • F92

      Masentava paikka kertakaikkiaan. Asukkaat alhaisen tulotason omaavia kummajaisia!!!!!!

    • nytvoismuut

      Nyt vois vaikka muuttaakin Kalkkuun kun mummu ja pappa siirtynyt tuonpuoleiseen, omakotitalossa asuivat ni eip hullumpi paikka.

    • hottengotti

      Peugeot 605.lla ajeleva maailmanomistaja pitää poikakerhoa paikallisessa.

    • Kiinteistöguru

      Kalkussa haisee pieru.

      • ihailen

        Huikea kiteytys.


    • sasquats

      Kalkku on villi-länsi. Omankäden oikeus vanhojen asukkaiden mafia höykyttää tulokkaita. Syvän etelän meininkiä, ränätään ja elvistellään.

    • Anonyymi

      Kalkussa asuttu nyt 2.5 vuotta ja täytyy sanoa, etten parempaa asuinseutua juuri tampereelta nyt tiedä. Luontoreitit vieressä, mustanvuoren laskettelukeskus valmistuu juuri tälle talvelle, venepaikkani on 400 metrin päässä ovesta, lähikauppa on vieressä, tesoman liikekeskus palveluineen kävelymatkan päässä, prismaan ajaa 5min, lähijunapysäkki valmistuu piakkoin tesomalle ja kalkkuun, autolla 10min keskustaan ja bussilla 25min. Moottoritielle alle 5min ajaen josta yhteydet kaikkialle nopeasti ja vaivattomasti. Abc 24h kävelymatkan päässä. Kalkun metsissä rehevöityvin kasvisto koko pirkanmaalla ja upea myllypuro putouskohtineen. Luulempa, että tulee vielä kasvamaan Tampereella todella paljon.

    • Anonyymi

      Siitä Pitkäniemen mielisairaalasta Kalkun baariin.

    • Anonyymi

      Huikee mesta asua! Luontoo lähellä, mutta silti kaikki palvelut saatavilla pienen matkan päässä. Paljon lapsiperheitä täällä asuu ja ihan normaaleja ihmisiä kuin kaikkialla muuallakin. Mielestäni jopa hieman huvittaa tuo höykytys kalkun mafioista ja että tämä olisi joku fiktionaalinen alamaailma salakapakoineen🤣 ihan samaa sakkia täällä näkee kuin kaikkialla muuallakin. Saa sitä turpaan kauppahallissakin jos suutaan alkaa tarpeeksi soittamaan. Kaikki sonta mitä porukka sysää alueille hervanta, nekala, tesoma, kalkku, peltolammi juontaa juurensa jonnekin kaukaiseen 70-80 luvun rikolliskommuuniin ja kulttuuriin. Silloin sattui ja tapahtui mutta älkää nyt enää hyvät ihmiset verratko 2020 lukua tuonne ajalle. Tampere on kasvanut, samoin ihmiset.

    • Anonyymi

      Itse asun Lamminpäässä, se on helmi.

      • Anonyymi

        Ai se Lamminpään Helmi, se ruokapaikkako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe