Siperian hernepensas

Mari

Minulla on siperian hernepensas, mutta nyt huomasin sen lehtien olevan homeessa.Mikähän siihen auttaisi?Tämä on ensimmäinen kesä, kun se on tehnyt tämmöstä.Voisiko syynä olla lannoite, jolla sen lannoitin?( Turvepohjainen hevosenlanta, hyvin palanut.)
Pensas saa auringonvaloa auringonnoususta iltapäivään.
Kiitoksia etukäteen. :)

Mari

6

4258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tero

      ..suoranaisesti auttaisi. Ottaisin itse pistokkaan tai jos juuresta löytyy taimi ja pesisin sen niin, ettei hometaa näy. Tämän istuttaisin toiseen paikkaan. Home leviää
      helposti ja voi olla, että menetit pensaan.

      • siitä kuole

        Ei pensas siitä kuole, lehtiin tulee yleensä hometta, se juuri on siperianhernepensaan vitsaus.
        Täällä oli jossain siihen ohje millä sitä voi ruiskuttaa, katsele vanhoja viestejä kyseisestä pensaasta.


      • on altis
        siitä kuole kirjoitti:

        Ei pensas siitä kuole, lehtiin tulee yleensä hometta, se juuri on siperianhernepensaan vitsaus.
        Täällä oli jossain siihen ohje millä sitä voi ruiskuttaa, katsele vanhoja viestejä kyseisestä pensaasta.

        härmälle, joka on sienitauti. Härmä vaivaa yleensä leikattuja (pensasaita) siperianhernepensaita. Se on yleensä merkki huonosta kunnosta, mikä voi johtua eri syistä. Härmä ei tartu muihin kasveihin. Homekin on sieni, mutta en usko, että pensastasi vaivaa home.


      • Garlic
        on altis kirjoitti:

        härmälle, joka on sienitauti. Härmä vaivaa yleensä leikattuja (pensasaita) siperianhernepensaita. Se on yleensä merkki huonosta kunnosta, mikä voi johtua eri syistä. Härmä ei tartu muihin kasveihin. Homekin on sieni, mutta en usko, että pensastasi vaivaa home.

        epäsuosiollinen kasvupaikka voi olla myös syy tuon härmän ilmestymiseen. Mutta voin sanoa että on hyvin yleinen vitsaus leikatulla siperianhernepensaalla. Kaupasta löytyy varmaan jotain torjunta-ainetta millä kasvit pitäisi käsitellä jo keväällä, ennen härmän esiintymistä.


      • pensamaisuus
        Garlic kirjoitti:

        epäsuosiollinen kasvupaikka voi olla myös syy tuon härmän ilmestymiseen. Mutta voin sanoa että on hyvin yleinen vitsaus leikatulla siperianhernepensaalla. Kaupasta löytyy varmaan jotain torjunta-ainetta millä kasvit pitäisi käsitellä jo keväällä, ennen härmän esiintymistä.

        Mäntysuopaa desi ja pari litraa vettä. Sillä suihkuttelet kauttaaltaan. Tämä kannattaa aloittaa heti kun näkyy pienintäkään homeläiskää.
        Härmä tarttuu myös Seljaan ja olen nähnyt sitä poimulehdessäkin.

        Tuota mäntysuopaa voi käyttää myös kaikenlaiseen hyönteistorjuntaan. Tehoaa jopa moniin toukkiin.


      • eri kasvilajeilla
        pensamaisuus kirjoitti:

        Mäntysuopaa desi ja pari litraa vettä. Sillä suihkuttelet kauttaaltaan. Tämä kannattaa aloittaa heti kun näkyy pienintäkään homeläiskää.
        Härmä tarttuu myös Seljaan ja olen nähnyt sitä poimulehdessäkin.

        Tuota mäntysuopaa voi käyttää myös kaikenlaiseen hyönteistorjuntaan. Tehoaa jopa moniin toukkiin.

        on omat härmänsä. Vaahteralla siis omansa ja siperianhernepensaalla omansa, samoin ruusulla jne. Ei siis tartu eri kasvilajilta toiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3633
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3448
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      30
      2288
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      34
      2080
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      2002
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1751
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      47
      1619
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1480
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1353
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1223
    Aihe