Tuli tossa noin kahdeksan vuotta poltettua tupakkaa, tosi paljon, noin aski päivässä. Kesällä alkoi tulemaan rintakipuja, ja siitä asti olen ollut polttamatta. Keuhkoni ovat olleet ilmeisesti viimeiset vuodet todella huonossa kunnossa. Tervaa tulee kurkusta joka päivä monta tuntia. Se, mitä keuhkoni ovat yön aikana kurkkuuni puskeneet ovat karmeinta katsottavaa, joka aamu lähtee kurkusta sellaista musta/puna/ruskeaa sitkeää limaa yksi iso köntti. Tämä on huolestuttavaa,mutta luultavasti kyse on vain paranemisesta. Yksi ongelma on sen tervan ulos yskiminen, kun kurkku tulee välillä todella kipeäksi. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?
Tietääkö joku että kauan kestää veren hiilimonoksidin tukkimien hemoglobiinien uusiutuminen/ yleensäkin hapensietokyvyn paraneminen? Luin jostain artikkelista vastikään, että häkä imeytyy vereen 300 kertaa happea helpommin, joten ei verenkiertoelimetkään hirveän loistavassa kunnossa voi olla. Tupakoinnin lopettaminen on tosissaan ollut yksi elämäni parhaista päätöksistä, toivottavasti en enää koskaan sorru siihen sontaan.
Keuhkot rikki
2
3451
Vastaukset
- tellu
Onneksi olkoon, että olet itse ymmärtänyt tilanteen ja lopettanut tupakointisi! Se tuli olemaan suurin askel parantumisesi kannalta.
24-tuntia lopettamisesta häkä poistuu elimistöstäsi ja keuhkot alkaa puhdistumaan tupakan jätteistä.
72-tunnin päästä hengittäminen helpottuu ja keuhkoputkien supistus tila lakkaa
2-12 viikkoa; elimistön verenkierto paranee
5-vuotta lopettamisesta; sydänkohtauksen vaara vähenee puoleen tupakoijaan verrattuna.
Lisää tietoa löydät netistä Hengitysliitto Helin sivuilta! - Viveka
Nuo yskökset ovat tosiaankin elimistön tapa puhdistautua myrkyistä. Jos kurkkkusi on kovin kipeä, niin kokeilepa apteekista saatavia kurkkutabletteja, joissa on kurkkukipua liennyttäviä aineita.
Itselläni on takana vasta ensimmäinen viikko savuttomuutta, mutta jo tässä vaiheessa tiedän että lopettaminen oli elämäni fiksuin päätös ja tupakoinnin aloittaminen tyhmin. Odottelen innolla elimistöni puhdistumista, vaikka se sitten aiheuttaisi kipuakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372001
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1291649Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11516Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881423- 321401
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321214Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet521121- 241099
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221021- 51904