mitä nyt

väsynyt

mitä pitäs tehä ku mulla on kissan pentuja ja yksi niistä ei sitten millään opi tekeen pissaa yhteen paikkaan. nurkkia on muutamia mihin se käy tekemässä pissat. kakan se kyllä tekee laatikkoon koska en oo lattioilta kakkaa löytänyt!
kertokaa nyt mitä tehä ennenku mulla tulee itku.
kiva ku kaikki menee listojen väliin ;) arghhh....
silti ne on niin ihania ;)

15

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura

      hiekkalaatikot matalareunaisia? Niiden on hyvä olla matalia, jotta pentu pääsee helposti asioille ja kannattaa laittaa useampi laatikko, vaikka niihin nurkkiin missä pentu on käynyt pissimässä. Muutoin on hyvä pitää pentua silmällä ja kun havaitsee pennun olevan pissimäaikeissa on parasta nostaa se vikkelästi hiekka-astialle ja vaikka kaivaa hiekkaa malliksi. Pennut ovat yleensä sisäsiistejä, mutta poikkeuksiakin löytyy, varsinkin liian aikaisin vieroitetuista pennuista. Toivotaan, että pikkuinen löytää sen oikean pissapaikan. ;)

      • väsynyt

        rakas anoppini sanoi kun kysyin siltä mitä tehä (sillä ku on ollu kissoja iän päivän) tolle pennulle, niin vastaus oli lopeta se, se ei kuulemma ikään opi jos ko pentuna kuseksii ;)PERKELEEN ANOPPI. puhua nyt mulle tommosia. sillon ku nuo pennut synty niin anoppi sano että tapa ne enneku niille tulee silmät. otti nuppiin mähän en kissoja tapa turhaan.

        hiekkalaatikot on matala reunasia niitä on 2 isompi ja pienempi. muut kyllä käy niissä. muuten oon kyllä tehny niin ku sanoit. mut pitää siirtää laatikkoja pissapaikoille. kiitti sulle ;)


    • M

      Mun kissa (nyt jo 6 v.) kuseskeli nurkkiin pienenä. Muutama nokitus eli kusen haistatus ja heti laatikkoon laitto autto! Ei kuseskellu sen jälkeen. Toinen vaihtoehto POISTA NURKAT =)

      • väsynyt

        ei varmaan auta ku ottaa nurkat pois ;)
        laitoin eilen useampia laatioita pissapaikkoihin saas nähä auttaako.
        nokitus ei auttanut.


      • M
        väsynyt kirjoitti:

        ei varmaan auta ku ottaa nurkat pois ;)
        laitoin eilen useampia laatioita pissapaikkoihin saas nähä auttaako.
        nokitus ei auttanut.

        Piti munkin nokittaa muutaman kerran ennenkuin uskoi. Et sä itsekkään varmaan tykkäis jos sun päätä uitettas omassa kuses =)niskasta riiputtaen, niin tekee kissaemokin kun kantaa pentujaan laatikolle. Jos ei auta niin kokeile laittaa sitruunan tai appelsiininkuoria nurkkiin.


      • saara
        M kirjoitti:

        Piti munkin nokittaa muutaman kerran ennenkuin uskoi. Et sä itsekkään varmaan tykkäis jos sun päätä uitettas omassa kuses =)niskasta riiputtaen, niin tekee kissaemokin kun kantaa pentujaan laatikolle. Jos ei auta niin kokeile laittaa sitruunan tai appelsiininkuoria nurkkiin.

        Ei kissaa saa missään nimessä haistattaa omaan pissaansa, se kuule vain lisää innostusta pissailemaan, pissapaikkaan voi kuitenkin laittaa etikkarairy-liuosta ja haistattaa pentua siihen, muttei omaan pissaansa.


      • M
        saara kirjoitti:

        Ei kissaa saa missään nimessä haistattaa omaan pissaansa, se kuule vain lisää innostusta pissailemaan, pissapaikkaan voi kuitenkin laittaa etikkarairy-liuosta ja haistattaa pentua siihen, muttei omaan pissaansa.

        Meillä ainakin tehosi!!!


      • Kissatar
        M kirjoitti:

        Meillä ainakin tehosi!!!

        Kissaa ei missään nimessä saa laittaa haistamaan omaa pissaansa, se on näitä "vanhan kansan konsteja", jotka ovat luonnottomia ja tekevät eläimestä vain mielipuolen. Kissa ei ymmärrä miksi se laitetaan haistamaan omaa pissaansa sillä kissan mielestä pissa ei ole mitenkään paha ja luonnoton asia. Eläimethän eivät inhoa jätöksiään samoin kuin me ihmiset!
        Joissain tapauksissa arempiluontoinen kissa on jopa alkanut pelätä pissaamista nokituksen takia, alkanut pidätellä pissaa, jolloin sille on tullut virtsakiviä. Tarkoitushan ei ole saada kissa pelkäämään itse pissaamista, vaan VÄÄRÄÄN paikkaan pissaamista, kissa ei pelkällä pissan haistelulla ymmärrä että "ahaa, nyt se on väärässä paikassa". Miten se muka osaisi yhdistää asian? Ei kissa ajattele kuten ihminen! Se että se joillakin kissoilla "toimii" johtuu vain siitä, että kissaan tartuttiin tarpeeksi ajoissa ja "kovalla kädellä", eli niskavillasta kuten emotkin tekevät. Mutta pelkkä toruminen ja kantaminen oikeaan paikkaan on ihan riittävä rangaistus, ei kannata sekoittaa eläinten päätä moisilla ihmisten hygienia-hömpötyksillä. Käyttäkää eläimillä eläinten kieltä. Ei kissa opi inhoamaan omaa virtsaansa, eihän ruokaansakaan vaikka sekin sen eteen tungetaan!


    • T

      Minä sain kissanpennun osumaan oikeaan osoitteeseen kastamalla paperinpalan sen pissassa ja laittamalla sen paperin hiekkalaatikkoon, se osasi sen jälkeen suunnistaa sinne aina.

      Sinulla on tietysti kinkkinen tilanne kun on useampia kissoja, voihan olla että se yksi on niin kranttu ettei kelpaa muiden pissailemat paikat alle. Pitäisikö sillä olla oma laari sitten, ja sinne tuo pissipaperi?

      "Nokitus" on julmaa, eikä auta. Se johtaa vain siihen että kissa pissaa piiloon seuraavalla kerralla.

      • M

        Sori vaan mut mun kissa ainakin oppi nokituksen kautta!!!!


      • väsynyt
        M kirjoitti:

        Sori vaan mut mun kissa ainakin oppi nokituksen kautta!!!!

        ;)
        taispa vinkit auttaa, nokitus ;) ja muutama ylimääränen pissalaatikko eri nurkissa missä pentu kävi. jos ei sitte jossain piilossa ole pissa lätäköitä joita en oo nähnyt ;)


      • M
        väsynyt kirjoitti:

        ;)
        taispa vinkit auttaa, nokitus ;) ja muutama ylimääränen pissalaatikko eri nurkissa missä pentu kävi. jos ei sitte jossain piilossa ole pissa lätäköitä joita en oo nähnyt ;)

        kiva jos vinkit autto, mulla nukkuu just sylissä se "entinen" pissijä. On jo 6-vuotias tyytyväinen kisu =)


      • "väsynyt"
        M kirjoitti:

        kiva jos vinkit autto, mulla nukkuu just sylissä se "entinen" pissijä. On jo 6-vuotias tyytyväinen kisu =)

        mulla istuu kaks 8 viikon ikäistä tyttökissaa sylissä ja kattoo kummissaan mitä mä näpyttelen. 2 poikakissaa on nukkumassa. ja parinvuoden ikänen leevi on humputelemassa (ei tykkää vauvoista).
        ihania nuo neljä pentua vaika välistä menee hermot, ku on kaikki johdot saanu niiltä tappotuomion ;)
        toivotaan että vinkit autto ;)


      • Kissatar
        M kirjoitti:

        Sori vaan mut mun kissa ainakin oppi nokituksen kautta!!!!

        Se että nokitus joissain tapauksissa tehoaa, ei tee siitä oikeaa tapaa! Arka kissa saattaa ymmärtää sen niin, että itse pissa on rangaistava asia, eihän nokitus kerro mitään pissan oikeasta PAIKASTA! Kissa alkaa vain tehdä pissansa silloin, kun ihminen ei ole näkemässä ja piiloisiin paikkoihin, jolloin siitä on entistä vaikeampi saada siisti. Ennenvanhaan koiratkin opetettiin alistamalla ja kyllähän ne silläkin tavalla oppivat, mitä nyt iso osa sekosi ja sai kuulan kalloonsa. Nyt ymmärretään että ne voi opettaa aktivoimalla, rangaistus on korkeintaan se mitä emotkin käyttävät. Kyse on vain asian oivaltamisesta, jotkut eläimet ovat "hidasälyisempiä" kuin toiset, näinhän meillä ihmisilläkin. Joillakin joutuu vain kauemmin jatkamaan harjoittelua, mutta kun sen tekee samalla ja OIKEALLA tavalla päivästä toiseen, lopulta uppiniskaisempikin oppii. Kannattaa myös seurata, että muut kissat eivät estä sen pissalle pääsyä! Kissat ovat joskus aika ilkiöitä toisiaan kohtaan, isosta porukasta saatetaan valita yksi jota kaikki muut hylkii. Vessoja on oltava paljon, että jokaiselle riittää!


      • M
        Kissatar kirjoitti:

        Se että nokitus joissain tapauksissa tehoaa, ei tee siitä oikeaa tapaa! Arka kissa saattaa ymmärtää sen niin, että itse pissa on rangaistava asia, eihän nokitus kerro mitään pissan oikeasta PAIKASTA! Kissa alkaa vain tehdä pissansa silloin, kun ihminen ei ole näkemässä ja piiloisiin paikkoihin, jolloin siitä on entistä vaikeampi saada siisti. Ennenvanhaan koiratkin opetettiin alistamalla ja kyllähän ne silläkin tavalla oppivat, mitä nyt iso osa sekosi ja sai kuulan kalloonsa. Nyt ymmärretään että ne voi opettaa aktivoimalla, rangaistus on korkeintaan se mitä emotkin käyttävät. Kyse on vain asian oivaltamisesta, jotkut eläimet ovat "hidasälyisempiä" kuin toiset, näinhän meillä ihmisilläkin. Joillakin joutuu vain kauemmin jatkamaan harjoittelua, mutta kun sen tekee samalla ja OIKEALLA tavalla päivästä toiseen, lopulta uppiniskaisempikin oppii. Kannattaa myös seurata, että muut kissat eivät estä sen pissalle pääsyä! Kissat ovat joskus aika ilkiöitä toisiaan kohtaan, isosta porukasta saatetaan valita yksi jota kaikki muut hylkii. Vessoja on oltava paljon, että jokaiselle riittää!

        ...kylläpäs jaksat vaahdota, no, jokainen tavallaan! =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe