Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomalainen kahlekuningas?

Antti

Moi!

Oon jo monta päivää yrittänyt muistella sen joskus 1940-50-luvuilla vaikuttaneen suomalaisen kuuluisan kahlekuninkaan nimeä. Hän oli se kaikkein suurin ja melkein Suomen vastine Harry Houdinille. Hän siis teki kaikennäköisiä irtautumistemppuja kahleista, pakkopaidoista, laatikoista yms. Ei vain tule nimi millään mieleen! Auttakaa jos tiedätte. Kiitos.

25

4305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäkelä kai

      tai en tiiä sittenkään...

    • mattikos

      se joka linnast usein karkas.mestarismiehii,alallaan.

    • Per Saukko

      Sellainen joku oli myös.

      • Antti

        Ei ollut kumpikaan näistä...hmhh googlella ku itse sitä hain niin löysi vain Kahlekuningas-leffan juttuja.


    • olla

      Timo Tuomivaara

      • Antti

        Eipä ollut se. Mä en oo varma oliko tää nimi sen oikea vai joku taitelija nimi. Mut katsotaan tuleeko keneltäkään sitä mitä tarkoitan. Sem mitä haen oli mun mielestä se kaikkein kovin jätkä!


      • "voimamies"
        Antti kirjoitti:

        Eipä ollut se. Mä en oo varma oliko tää nimi sen oikea vai joku taitelija nimi. Mut katsotaan tuleeko keneltäkään sitä mitä tarkoitan. Sem mitä haen oli mun mielestä se kaikkein kovin jätkä!

        Myllyviita. Oli suomen vahvin ja väänsi hevosenkenkiä suoriksi 40-luvulla.


      • olla
        Antti kirjoitti:

        Eipä ollut se. Mä en oo varma oliko tää nimi sen oikea vai joku taitelija nimi. Mut katsotaan tuleeko keneltäkään sitä mitä tarkoitan. Sem mitä haen oli mun mielestä se kaikkein kovin jätkä!

        vasta 70-luvulla..


      • Anonyymi
        "voimamies" kirjoitti:

        Myllyviita. Oli suomen vahvin ja väänsi hevosenkenkiä suoriksi 40-luvulla.

        Myllyviita oli ainoastaan iso ja vahva mies, ei mikään tempputaitaja.
        Myllyviidan käyttämät kengät ovat esillä Satakunnan museossa Porissa.


    • AMR-52

      ...ol Uuno Sunell.. klikkaapa "timo tuomivaara" kuuklesta,löytyypi..)))))

    • osoitteesta

      "Suomalaisia miekan nielijöitä", (löytyy myös kahlekuninkaita) esim. Timo Tuomivaara, Uuno Sunelli, Sankala ym

    • Anneli

      Simo Solmu

      • Antti

        Tää menee mielenkiintoiseksi kun sitä nimeä ei tunnu tulevan kenellekään mieleen. Toivottavasti haen todellisen henkilön nimeä, mielestäni siitä tuli telkkarista noin vuosi sitten jonkinlainen dokkari.


      • Anneli
        Antti kirjoitti:

        Tää menee mielenkiintoiseksi kun sitä nimeä ei tunnu tulevan kenellekään mieleen. Toivottavasti haen todellisen henkilön nimeä, mielestäni siitä tuli telkkarista noin vuosi sitten jonkinlainen dokkari.

        Selailet vain viime vuoden telkkari ohjelmat.


      • ...
        Antti kirjoitti:

        Tää menee mielenkiintoiseksi kun sitä nimeä ei tunnu tulevan kenellekään mieleen. Toivottavasti haen todellisen henkilön nimeä, mielestäni siitä tuli telkkarista noin vuosi sitten jonkinlainen dokkari.

        Ylen sivuilta löytyi 14.8.2003 ohjelmatiedoista dokumentti nimeltä Viimeinen näytös, joka kertoo kahlekuningas Timo Tuomivaarasta. No, katsopa itse, olisiko tämä se juttu.

        http://www.yle.fi/tv1/elokuvat/elokuva-arkisto/elokuu_2003.htm


      • Antti
        ... kirjoitti:

        Ylen sivuilta löytyi 14.8.2003 ohjelmatiedoista dokumentti nimeltä Viimeinen näytös, joka kertoo kahlekuningas Timo Tuomivaarasta. No, katsopa itse, olisiko tämä se juttu.

        http://www.yle.fi/tv1/elokuvat/elokuva-arkisto/elokuu_2003.htm

        Kiitos vaivannäöstä. Jostain syystä Timo Tuomivaara ei tunnu siltä mitä haen mutta tyydytään tällä hetkellä häneen. Jos se jokin toinen olisikin sitten ollut tätä pienempi tapaus. Tuo oli kuitenkin varmaan se dokkari mitä kattelin.


      • Viimeinennäytös

    • sola"

      Tuo tais olla niin taitava äijä, että on päässyt livahtamaan kaikilta hakukoneiltakin... ;)

      • Antti

        Vähän kyllä panee itseäkin ihmetyttämään mihin tämä mies on kadonnut historian kirjoista. :D No, mä luotan että se vielä tulee vastaan ja jos itse sen löydän, kerron tännekin sen kaikille.


    • Anneli

      Se olen minä.

    • fsk

      Ikivanha threadi, mutta laitetaan nyt googlajia varten: ehkäpä kyseessä oli Aimo Leikas ?

    • Aimo Leikas ja Timo Tuomivaara ovat käsittääkseni liian nuoria ollakseen kysytty henkilö. Nyt muuten on melko hyvä aika vastata, kun kysymys esitettiin vasta 10 vuotta sitten.

      Oliver Hawk olisi ikänsä puolesta sopiva, vaan eipä näytä wikipedia hänestä mainitsevan kahlekuninkaana.

      Sivumennen sanottuna maailma on luotu joskus 1980-luvulla, internetistä pääteltynä.

      Niin vastaan: Pentti Linkola
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/01/19/kessin-kahlekuningas

    • Sankala

      Olisiko ollut Bruno E. Sankala?

    • Anonyymi

      Tais olla juuri Aimo Leikas joka pelas venäläistä rulettia lavalla ja ampui itsensä vahingossa

    • Anonyymi

      Kyllä hän oli Tuomivaara, muita sen veroisia ei ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe