Töissä on jo kahdesta vuoden 2006 Focuksesta murtunut turbonvälijäähynputki ihan samasta kohtaa mutkan kohdalta. Roiskii hiukan öljyä konehuoneeseen ja tehot heikkenee.
Tulee vain fiilis että taas on säästetty oikeasta kohdasta. Edellisessä mallista ruostui paikat, vetonivelet paukkui ja vaihdelaatikot hajoili. Saas nähdä mitä näistäkin hajoaa vielä talven tullessa.
Focus ja turbon putket murtuu
15
3597
Vastaukset
- vetoniveliä
Käsittääkeseni vetoniveliä on jo vaihdettu.
omastani vaihdetti tuo putki 10/2005 (oli murtunut). Nytkin putki on märkä öljystä.
Mistä kohtaa tarkkaanottaen putki murtuu?
Ulkokaarelta vaiko sisäkaarelta?
Minulle kerrottiin että uusi putki maksaa non 170€!
Mitenköhän tuon korjaisi kotikonstein?Imukanavassa on jälleen hiusmurtuma putken ylä kannattimen hitsaus kohdassa.
Itselläni tämä oli helppo havaita. Öljyä oli ympäristössä aika lailla.
Putki on kiinnitetty jäykästi kiinnikkeellä moottoriin kylkeen. Joustavasti putki on kiinnitetty turboon ja välijäähdyttimeen.
Ilmeisesti tuo alaosan liityntä välijäähdyttimeen ei ole riittävän joustava vaan putkeen tulee moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä vääntöä. => Hitsaus liitos väsyy ja murtuu.
Elikä ajoneuvo on C-Max 1.6 TDCi (109 hv) moottorilla vm 2/2004. Mittarissa on nyt 92 000 km.
10/05 61 000 alumiininen imukanava turbolta IC:lle uusittu ekan kerran samasta syystä. (meni silloin takuuseen)
Tässä hiukan tietoa putkesta ja ongelmasta aiemmalta kertaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=575&posting=22000000014352556#22000000014352556
Paikkasin tuon väliaikaisesti teippaamalla, kun tuo varaosa on hyvin kallis.
Sanoivat liikkeessä että "koska auton takuu on loppunut niin kyseisen putki ei mene takuuseen".
Näin on vaikka putki on alle vuoden ikäinen! :-(
"Varaosatakuu loppuu auton takuuajan loppumiseen jos varaosa on vaihdettu takuuseen."
Kaikki joilla on vastaavia ongelmia, niin ottakaapa yhteyttä maahantuojaan.
Kyseessä on selvä tyyppivika, virheellinen asennus tai suunnitteluvirhe!!- aina samaa
janti kirjoitti:
Imukanavassa on jälleen hiusmurtuma putken ylä kannattimen hitsaus kohdassa.
Itselläni tämä oli helppo havaita. Öljyä oli ympäristössä aika lailla.
Putki on kiinnitetty jäykästi kiinnikkeellä moottoriin kylkeen. Joustavasti putki on kiinnitetty turboon ja välijäähdyttimeen.
Ilmeisesti tuo alaosan liityntä välijäähdyttimeen ei ole riittävän joustava vaan putkeen tulee moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä vääntöä. => Hitsaus liitos väsyy ja murtuu.
Elikä ajoneuvo on C-Max 1.6 TDCi (109 hv) moottorilla vm 2/2004. Mittarissa on nyt 92 000 km.
10/05 61 000 alumiininen imukanava turbolta IC:lle uusittu ekan kerran samasta syystä. (meni silloin takuuseen)
Tässä hiukan tietoa putkesta ja ongelmasta aiemmalta kertaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=575&posting=22000000014352556#22000000014352556
Paikkasin tuon väliaikaisesti teippaamalla, kun tuo varaosa on hyvin kallis.
Sanoivat liikkeessä että "koska auton takuu on loppunut niin kyseisen putki ei mene takuuseen".
Näin on vaikka putki on alle vuoden ikäinen! :-(
"Varaosatakuu loppuu auton takuuajan loppumiseen jos varaosa on vaihdettu takuuseen."
Kaikki joilla on vastaavia ongelmia, niin ottakaapa yhteyttä maahantuojaan.
Kyseessä on selvä tyyppivika, virheellinen asennus tai suunnitteluvirhe!!Koittavat aina samaa...
Takuun loppu ei haittaa.
Virhevastuu on voimassa, osan oletettu käyttöikä on huooooooooomattavasti pidempi.
Samanlaista ilmastoinnin letkujen kanssa.
Tyyppivikaa pukkaa.
Ei muuta kuin vänkäämään. - MESE ON paska
Niin, kateus vie kalatkin järvestä.
- kalaton
MESE ON paska kirjoitti:
Niin, kateus vie kalatkin järvestä.
Ei Sinulla mitään järveä ole.
Tai jos onkin, se on umpijäässä. - tosiaan...
aina samaa kirjoitti:
Koittavat aina samaa...
Takuun loppu ei haittaa.
Virhevastuu on voimassa, osan oletettu käyttöikä on huooooooooomattavasti pidempi.
Samanlaista ilmastoinnin letkujen kanssa.
Tyyppivikaa pukkaa.
Ei muuta kuin vänkäämään.kannattaa vähän tututustua kuluttajansuojalakiin. esim www.finlex.fi sivuilta löytyy.
Osan tulisi kestää sen verran kun kuluttajalla on perusteltua aihetta olettaa sen kestävän. Valitus kuluttajavalituslautakuntaan on muuten ilmainen. - vaan
tosiaan... kirjoitti:
kannattaa vähän tututustua kuluttajansuojalakiin. esim www.finlex.fi sivuilta löytyy.
Osan tulisi kestää sen verran kun kuluttajalla on perusteltua aihetta olettaa sen kestävän. Valitus kuluttajavalituslautakuntaan on muuten ilmainen.http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6515&id=9314&mode=readdoc#5
Vaikka takuuaika olisi päättynyt, myyjän ja aikaisemman myyntiportaan virhevastuu ei silti pääty, jos tavaralta voidaan yleisen mittapuun perusteella odottaa takuuaikaa pidempää kestoikää. Käytännössä virhevastuu alenee asteittain siitä riippuen, kuinka pitkä aika kaupanteosta on kulunut. Jos tuotteen oletettu kestoikä on lopuillaan, myyjä tai aikaisempi myyntiporras osallistuvat yleensä kohtuullisella osuudella korjauskustannuksiin. - tapaus tässä
janti kirjoitti:
Imukanavassa on jälleen hiusmurtuma putken ylä kannattimen hitsaus kohdassa.
Itselläni tämä oli helppo havaita. Öljyä oli ympäristössä aika lailla.
Putki on kiinnitetty jäykästi kiinnikkeellä moottoriin kylkeen. Joustavasti putki on kiinnitetty turboon ja välijäähdyttimeen.
Ilmeisesti tuo alaosan liityntä välijäähdyttimeen ei ole riittävän joustava vaan putkeen tulee moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä vääntöä. => Hitsaus liitos väsyy ja murtuu.
Elikä ajoneuvo on C-Max 1.6 TDCi (109 hv) moottorilla vm 2/2004. Mittarissa on nyt 92 000 km.
10/05 61 000 alumiininen imukanava turbolta IC:lle uusittu ekan kerran samasta syystä. (meni silloin takuuseen)
Tässä hiukan tietoa putkesta ja ongelmasta aiemmalta kertaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=575&posting=22000000014352556#22000000014352556
Paikkasin tuon väliaikaisesti teippaamalla, kun tuo varaosa on hyvin kallis.
Sanoivat liikkeessä että "koska auton takuu on loppunut niin kyseisen putki ei mene takuuseen".
Näin on vaikka putki on alle vuoden ikäinen! :-(
"Varaosatakuu loppuu auton takuuajan loppumiseen jos varaosa on vaihdettu takuuseen."
Kaikki joilla on vastaavia ongelmia, niin ottakaapa yhteyttä maahantuojaan.
Kyseessä on selvä tyyppivika, virheellinen asennus tai suunnitteluvirhe!!http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/paatokset.php?action=read&id=189
Sama maksajakin :-)) - cmax04
janti kirjoitti:
Imukanavassa on jälleen hiusmurtuma putken ylä kannattimen hitsaus kohdassa.
Itselläni tämä oli helppo havaita. Öljyä oli ympäristössä aika lailla.
Putki on kiinnitetty jäykästi kiinnikkeellä moottoriin kylkeen. Joustavasti putki on kiinnitetty turboon ja välijäähdyttimeen.
Ilmeisesti tuo alaosan liityntä välijäähdyttimeen ei ole riittävän joustava vaan putkeen tulee moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä vääntöä. => Hitsaus liitos väsyy ja murtuu.
Elikä ajoneuvo on C-Max 1.6 TDCi (109 hv) moottorilla vm 2/2004. Mittarissa on nyt 92 000 km.
10/05 61 000 alumiininen imukanava turbolta IC:lle uusittu ekan kerran samasta syystä. (meni silloin takuuseen)
Tässä hiukan tietoa putkesta ja ongelmasta aiemmalta kertaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=575&posting=22000000014352556#22000000014352556
Paikkasin tuon väliaikaisesti teippaamalla, kun tuo varaosa on hyvin kallis.
Sanoivat liikkeessä että "koska auton takuu on loppunut niin kyseisen putki ei mene takuuseen".
Näin on vaikka putki on alle vuoden ikäinen! :-(
"Varaosatakuu loppuu auton takuuajan loppumiseen jos varaosa on vaihdettu takuuseen."
Kaikki joilla on vastaavia ongelmia, niin ottakaapa yhteyttä maahantuojaan.
Kyseessä on selvä tyyppivika, virheellinen asennus tai suunnitteluvirhe!!..ja Ford korvasi vain 40% tuosta murtuneesta turbon putkesta vaikka ensimmäisen kerran valitettu jo takuuaikana! (Onhan autolla tietenkin ajettu jo 72tkm ja tuon takuuaikana tehdyn valituksen jälkeen noin 10tkm..)
Maksoi muuten 137,85 euroa töineen Fordin ruhtinaallisen korvauksen jälkeen.. putki on muuten erilainen kuin tuo alkuperäinen eli ovat huomanneet ongelman.
Pitänee laittaa kuluttajavalituslautakuntaan ratkaistavaksi ja odottaa. Kuinkahan kauan mahtaa kestää? - homman eteenpäin
cmax04 kirjoitti:
..ja Ford korvasi vain 40% tuosta murtuneesta turbon putkesta vaikka ensimmäisen kerran valitettu jo takuuaikana! (Onhan autolla tietenkin ajettu jo 72tkm ja tuon takuuaikana tehdyn valituksen jälkeen noin 10tkm..)
Maksoi muuten 137,85 euroa töineen Fordin ruhtinaallisen korvauksen jälkeen.. putki on muuten erilainen kuin tuo alkuperäinen eli ovat huomanneet ongelman.
Pitänee laittaa kuluttajavalituslautakuntaan ratkaistavaksi ja odottaa. Kuinkahan kauan mahtaa kestää?Kyllä sieltä selko tulee aikanaan.
Et voi tuossa mitään hävitä.
On se kyllä ihme, ettei näitä voi hoitaa ilman tappelemista. Maksaa maahantuojalle varmaan kauhean paljon osat...
Jokatapauksessa huonomaku jää hommasta.
- foc
kyselen, että mikä kone?
1.6/1.8/2.0 tdci - myös mulla
Turbon ja jäähdyttimen välinen rööri murtui minunkin focuksesta (1.6 90 hv diesel) n 15000 km kohdalla. Uusi putki ei onneksi ole samanlainen kuin alkuperäinen. Ovat näköjään huomanneet, että alkuperäisen mallinen putki on kulutustavaraa. Toivottavasti uuden mallinen kestää paremmin...
Vaan kyllä ovat tehtaalla laittaneet pirun kovaääniset Hankookin renkaat autoon! Ja painetta piisasi alle laittaessani välillä 3,2 - 3,4 kiloa!Tuolle putkelle löytyi Fordilta ~6 kpl varosanumeroita.
=> Putken rakennetta on muutettu muutamaan otteeseen.
Uusin konstruktio on kiinteästi kiinnitetty moottoriin ainostaan putken alapäästä. Yläpäässä ei ole kiinteää kiinnitystä ollenkaan, ainostaa putken joustava kiinnitys turbolta lähtevään "putkeen".janti kirjoitti:
Tuolle putkelle löytyi Fordilta ~6 kpl varosanumeroita.
=> Putken rakennetta on muutettu muutamaan otteeseen.
Uusin konstruktio on kiinteästi kiinnitetty moottoriin ainostaan putken alapäästä. Yläpäässä ei ole kiinteää kiinnitystä ollenkaan, ainostaa putken joustava kiinnitys turbolta lähtevään "putkeen".Elikä putkessa oleva halkeama on edullisesti korjattavissa MIG-hitsaamalla.
Ylä kannatin kantsii samalla jättää irti taikka poistaa kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude13012579Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k21011682Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1599697Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t719060Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h768776Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht167515Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k117212Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk346414Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915895Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1255437