Pesukone Miele/AEG/Siemens

jorma60

Mikä pesukone kannattaisi hankkia? Harkinnassa tällä hetkellä lähinnä seuraavat vaihtoehdot:

Miele W1712, 995eur
Miele W1514, 949eur
AEG L54609, 549eur
Siemens WM12E460, 499eur(tarjous)

AEG:ssä ja siemensissä houkuttelee tietysti halvempi hinta, mutta onko miele hintansa arvoinen? Onko kokemuksia kyseisistä malleista?


Jonkinlaisina vaihtoehtoina vielä myös:
Miele W3243FI, 999eur
Miele W1714, 1099eur
Cylinda FTL34, 799eur
AEG L64820, 649eur

Kaikki ovat edestä täytettävää mallia.

7

9165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

      Meillä viisihenkisessä perheessä kovassa käytössä ollut Miele W701:
      *ostettu heinäkuussa 1991
      *poistopumppu uusittu hintaan 30 euroa, kun laakeri kuivui (ainut toimenpide koko aikana, luukun kumikin on alkuperäinen ja aivan virheetön)
      *maksoi jo silloin tuon saman 1000 euroa - eli kirpaisi hieman
      *kun sen rätillä pyyhkii, voisi melkein uutena myydä
      *eli ei kaduta yhtään tuo panostus aikanaan - kaksi edellistä konetta olivat katastrofeja nykyiseen verrattuna
      *laatu maksaa

    • tai sitten ei

      Jättäisin AEG:n ja Siemensin pois listalta. Olivat joskus aikoinaan saksalaisia laatukoneita, mutta eivät enää. Hintakin jo kertoo, kuinka halvalla ne on itäblokissa tai Italiassa halvoista osista kasattu. Esim. AEG = Zanussi (Electrolux-konsernin bulkkitavaraa).

      Miele tai Cylinda on oikea valinta, jos haluaa laatua ja kestävyyttä.

      • Saksasta

        Siemens pesukoneet valmistetaan Berliinissä Saksassa. Sen tiedän aivan varmasti, (poikani on siellä töissä) mutta laatuun en osaa ottaa kantaa. Meillä oli Siemens ja se toimi noin 15 vuotta hyvin, mutta ei entisajan koneita voi verrata nykyajan heikohkoihin vempaimiin. Nyt meillä Miele ollut pari-kolme vuotta, ainakin veilä toimii hyvin.


      • pikkuhitler
        Saksasta kirjoitti:

        Siemens pesukoneet valmistetaan Berliinissä Saksassa. Sen tiedän aivan varmasti, (poikani on siellä töissä) mutta laatuun en osaa ottaa kantaa. Meillä oli Siemens ja se toimi noin 15 vuotta hyvin, mutta ei entisajan koneita voi verrata nykyajan heikohkoihin vempaimiin. Nyt meillä Miele ollut pari-kolme vuotta, ainakin veilä toimii hyvin.

        Joo, osa tehdään Saksassa, mutta erittäin paljon myös Turkissa ja itäblokissa ja ties missä halpamaissa. Että se siitä saksalaisuudesta.


    • aukusti

      Jos Päädyt Mieleen, niin osta suoraan kennorumpu --> W1712 ja W1714, näissä ei ole muita eroja kuin linkousteho. Myös W3245 on kenno.

    • viisilapsinen äiti

      Meillä oli Miele melkein 18 vuotta, jona aikana siihen kerran vaihdettiin hiilet.
      Viisilapsisessa perheessä se oli useamman kerran päivässä käytössä, etenkin lasten ollessa pieniä.

      Viime syksynä siihen tuli jokin sähkövika,
      ja tilalle ostimme uuden Mielen, päältä täytettävä sekin, kuten edellinenkin.
      Tämä uusi maksoi jotain tonnin luokkaa, ja linkousteho on muistaakseni 1300 kr/min.

      Tätä konetta ostaessani myyjä sanoi minulle
      Mielen korkeaa hintaa ihmetellessäni,
      että tätä konetta ei tarvi kymmenen vuoden välein uusia, ja kun sai tietää, että meillä oli edellinenkin kone Miele-merkkinen, hän ihmetteli,
      miten voin edes harkita mitään muuta, kun olen hyvään tottunut.

      Laadusta kannattaa maksaa, ja Mieleen olen ollut suurperheen äitinä kyllä hyvin tyytyväinen :)

    • Cylinda-lady

      Meillä on nyt toista vuotta ollut joutsenmerkitty Cylinda-pesukone. Huippulaite. Edellinen Cylindamme oli vanhemmiltani aikoinaan saatu ja oli käytössä vain vajaat 30 vuotta... Muita merkkejä en ihan hevillä kelpuuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe