Iittalan kulho

????

Sain joululahjaksi suurehkon Iittalan lasikulhon. Lasi on kirkasta ja kuviollista. Pohjassa on pieniä nupuja ja reunoilla eräänlaisia palkkeja ja viiruja vuorotellen. Kulho on melko korkea. Tarrassa lukee Iittala, Hackman ja Arabia Finland. Arabia Finland tekstin yläpuolella on kruunu.

Olen etsinyt kulhoa netistä, mutten ole löytänyt edes sarjaa johon se kuuluu - en mitään lähellekään saman tapaista. En myöskään tiedä onko kulho peräisin kaupasta, kirpparilta vai lahjan antajan kaapista. Vähän olen sitäkin epäillyt, että josko Iittala-tarra olisi vain liimattu kulhoon vaikkei se oikeasti Iittalaa olekaan.

En pidä koko kulhosta ja ajattelin myydä sen kirpparilla, mutta haluaisin ensin tietää minkä nimiseen sarjaan se kuuluu, minkä arvoinen se on, kuka sen on suunnitellut jne. Onko jollakulla tietoa asiasta?

Iittalakin voisi vähän panostaa siihen, että heidän netisivuilta löytyisi tiedot kaikista heidän tekemistä tuotteista - uusista ja vanhoista.

6

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kiitos kuitenkin

        Kiitoksia vastauksesta, mutta kyseessä ei ole tämä kulho. Kovasti se kyllä tuota muistuttaa, mutta pohja ei ole noin "mohkurainen" vaan tasaisempi ja reunat kääntyvät enemmän ulospäin. Taitaa olla vähän korkeampikin. Ja lasi on melko ohutta verrattuna kuvassa olevaan kulhoon.


      • roger
        Kiitos kuitenkin kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta, mutta kyseessä ei ole tämä kulho. Kovasti se kyllä tuota muistuttaa, mutta pohja ei ole noin "mohkurainen" vaan tasaisempi ja reunat kääntyvät enemmän ulospäin. Taitaa olla vähän korkeampikin. Ja lasi on melko ohutta verrattuna kuvassa olevaan kulhoon.

        http://www.kodin1.com/bin/get/id/5ag8GJrNu/k1.tuote_popup.html?Tuotenro=4261699


      • reMiL-
        roger kirjoitti:

        http://www.kodin1.com/bin/get/id/5ag8GJrNu/k1.tuote_popup.html?Tuotenro=4261699

        Kyllä sieltä iittalan sivuilta löytyy kaikista tuotteista tiedot. Jos nyt ei jotain aivan älyttömän vanhoja oteta huomioon, eli tuotteet jotka eivät ole olleet tuotannossa vuosikymmeniin.

        Kuvauksen perusteella itsele tuli heti mieleen ultima thule, niin kuin muutkin ovat ehdotelleet, sen kyllä tunnistaa heti, mutta sanoit, ettei se ole sellainen...


    • tarrat

      tarra on todennäköisesti ko.firman tehtaanmyymälän tarra eli osoittaa ostopaikan.
      kulhohan voi olla vaikka joku uniikkikappale.
      niillähän on ollut aina silloin tällöin nk. uniikkipäivämyyntejä.

    • Eeva79

      Minulla on siis samanlainen tässä pöydällä vieressä ja tiedän myöskin ettei se ole Ultima Thulea. Itse tykkään sarjasta ja olen ilman tulosta yrittänyt löytää sarjan nimeä netistä. tiedän että mieheni mummilla on kyseisen sarjan jälkiruokakulhoja. Seuraavan kerran kun käyn siellä niin otan asiasta selvää. Itse olen saanut kulhon 8 vuotta sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe