Atacand

määrattiin

Tietääkö kukaan lääkkeestä Atacand, mulle määrättiin sitä lääkkeeksi, vaikka on välillä matala verenpaine, mutta nousee välillä eri syistä korkeammallekin. Tekeekö se kovat sivuoireet, uskaltaako sen alottaa, kun ei kuitenkaan ole tutkittu, onko verenpaineen vaihteluun jokin erikoinen syy?

21

34752

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määrättiin

      sanottiin, että tasoittaisi myös matalia paineita. Minä vain ihmettelen, kun on matala reniini, että sopiiko, voi olla että sopii. Muutaman kerran olen aloittanut. En tiedä tekeekö se turvotuksia ja taas pissatuksia. Tietysti vekslaaminen lääkkettä ja ilman ei ole hyväksi. Lopulta olen pidättäytynyt siitä, koska aloitin tyroksiinin. jos käytän molempia, en tiedä mistä mikäkin oire johtuu, kun niitä oireita on. Käytän edelleen betasalpaajaa, joka mulla oli, ja jota piti jatkaa Atacandin kanssa. Mulla välillä ovat paineet ihan hyvät, että tuntuu, etten tarvitse betasalpaajaakaan, mutta sitten yllättäen kun mittaan niin onkin esim. alapaine 90. Äsken oli yllättäen yläpaine vain 110. Heittelee heittelee...

    • Helljeah

      monien verenpainelääkekokeilujen jälkeen oli helpotus "saada" syöda Atacandia!
      Ei siis minkäänlaisia sivuvaikutuksia, ja niitähän oli esim. Lisiprilistä ja Enalaprilistä tullut...
      Lääkärit vissiin hyvin yleisesti pitävät Atacandia hyvänä lääkkeenä, ainakin itse olen useissa yhteyksissä törmännyt sellaisiin mielipiteisiin.
      Tottakai kaikki lääkkeet ovat tietyllä tavalla myrkkyjä, mutta syötävä mitä syötävä! =)

      • määrättiin 1

        mutta kun mulla oli aikaisemmin samantyyppinen lääke eli cozaar (mutta lääkärin mukaan se on vähän "pliisu" lääke) joten lääkärini halusi vaihtaa lääkkeeni tähän Atacandiin, mutta sanoi, ettei se ole "kuoleman asia, vaik en vaihda, kun aloin epäröimään. Pelottaa vaan kun se Atacand on kuulemma jotenkin pitkävaikutteinen, ja kun mun verenpaine menee välillä niin alas, niin jos se jääkin ton Atacandin vaikutuksesta alas, ja on kohta haudassa.


      • neppari
        määrättiin 1 kirjoitti:

        mutta kun mulla oli aikaisemmin samantyyppinen lääke eli cozaar (mutta lääkärin mukaan se on vähän "pliisu" lääke) joten lääkärini halusi vaihtaa lääkkeeni tähän Atacandiin, mutta sanoi, ettei se ole "kuoleman asia, vaik en vaihda, kun aloin epäröimään. Pelottaa vaan kun se Atacand on kuulemma jotenkin pitkävaikutteinen, ja kun mun verenpaine menee välillä niin alas, niin jos se jääkin ton Atacandin vaikutuksesta alas, ja on kohta haudassa.

        syönyt atacandia (16mg) jo viitisen vuotta. Minulla myös paineet heittelevät ja siksi sitä sain. Joskus mustenee silmissä ja heikottaa muuten se ei ole tehnyt mitään sivuoireita. Silloin kun oikein alkaa tummumaan olo tuntuu extra kevyelle samalla ja heikottaa otan seuraavana päivänä vain puolikkaan tai jätän yhden väliin. En suosittele kyllä muille tuota ominpäin vekslaamista. Eikös se atacand laajenna verisuonia ja poista niistä jännitystä näin luulisin. En itse uskalla jättää kokonaan pois.


      • xxx111xxx

        Lääkärihän yleensä määrää sitä, minkä lääketehtaan esittelijä on käynyt eniten tuomassa lahjoja...


    • ---

      Oma lääkärini on myös kehunut Atacandia ja itsekin olen ollut tyytyväinen.

      • määrattiin

        Kiitos kannustuksesta, yritän alottaa Atacandin, jotenkin vaan pelottaa, et jos se laskee verenpaineeni tosi alas, ja et se myös pysyy liian alhaalla.


      • Parin viikon kokemuksella

        Sain Atacandia stressiverenpaineeseen.

        Ainoa sivuoire näin uutukaisena tuntuu olevain ajoittainen hassu huimaus takaraivossa ja välillä otsalla. Menee ohi, ja voi johtua kyllä niskoistakin.

        Saako muuten Atacandin kanssa käyttää jotain nesteenpoistajaa, siis luontaistuotetta?


      • määrättiin
        Parin viikon kokemuksella kirjoitti:

        Sain Atacandia stressiverenpaineeseen.

        Ainoa sivuoire näin uutukaisena tuntuu olevain ajoittainen hassu huimaus takaraivossa ja välillä otsalla. Menee ohi, ja voi johtua kyllä niskoistakin.

        Saako muuten Atacandin kanssa käyttää jotain nesteenpoistajaa, siis luontaistuotetta?

        Minkälaista annosta sä otat sitä atacandia, onko se erikoisen hyvä just stressiverenpaineeseen?


      • neppari
        Parin viikon kokemuksella kirjoitti:

        Sain Atacandia stressiverenpaineeseen.

        Ainoa sivuoire näin uutukaisena tuntuu olevain ajoittainen hassu huimaus takaraivossa ja välillä otsalla. Menee ohi, ja voi johtua kyllä niskoistakin.

        Saako muuten Atacandin kanssa käyttää jotain nesteenpoistajaa, siis luontaistuotetta?

        lääkärin määräämä furesis sen atacandin kanssa luontaistuotteista en tiiä, mutta en suosittelis kokeileen. Juttele lääkärisi kanssa.


      • Tyytyväinen myös
        määrättiin kirjoitti:

        Minkälaista annosta sä otat sitä atacandia, onko se erikoisen hyvä just stressiverenpaineeseen?

        Tällä aloitetaan ja katsotaan, miten käy.

        Aloituslukemat oli kuumeisena, flunssaisena ja menkkakipujen kanssa kolmen buranan jälkeen 175/122.

        Seurannassa olin ollut tietysti aiemminkin, mutta alapaine ei ole ylittänyt satasta, joten lääkitystä ei oltu aloitettu vieläkään.

        Nyt ajattelin vaihtaa duunia, josko se auttaisi.


    • Mervi.

      Mä olen käyttäny Atacand 8mg 4 vuotta liian korkeaan alapaineeseen, mitään haitta vaikutuksia en ole huomannu. Paremminkin päinvaston, hengenahdistus josta kärsin yli 20 vuotta ja jolle lekurit ei löytäny syytä on nyt poissa.

    • kissun

      Hei!!

      Minulla on pitkään ollut korkea verenpaine 90-115/170-200 ja lääkkeenä Atacand 16mg. Nykyisin 16Mg/12mg, jossa nesteen poisto.
      Mennyt ihan ok, muuta 7.3 kaaduin kotona aamulla ja vietiin ambulannsilla sairaalaan. Verenpaine 30/70!!
      En ole saanut selvyyttä asiaan miksi paine laski ..
      Nyt olen kotosalla käsi murtuneena siteessä jne.

      Soittele mulle!

      Terv Kissu 040-768 1036

      • lälly

        sain atacand lääkkeen noin viikko sitten verenpaineeseen kun edellinen ei käynyt mulle tuli yskää.
        Nyt sitten tämä lääke laskee verensokeria liian alas
        on 3,2 -4 ollut lukemat, olo kauhea kädet tärisee.
        Diabetekseen mulla on lääkkeenä amaryl.
        Mutta vaikka jätän amatyllin ottamatta niin verenpaine lääke laskee sokerit liian alas siltikin.
        Eli ei taida olla minun lääke tuo...


    • aneel

      Minullekin annettiin Atacand, olen ollut erittäin tyytyväinen. Atacand lääkitys aloitettiin pienillä annoksilla ja annosta on pikkuhiljaa lisätty. Paineet ovat lähteneet laskuun pitkästä, pitkästä aikaa, sivuoireita ei ole tullut. (Joillakin aikaisemmilla lääkkeillä paineet menivät niin alas että jouduin sairaalaan.) Atacandin aloittamisen jälkeen myös migreenikohtaukseni ovat vähentyneet, miltei loppuneet.
      Itse en ottaisi mitään nesteenpoistajaa, en edes luontaistuotekaupan valikoimista, sillä yhteisvaikutus voi olla yllättävä. Ainakin keskustelisin lääkärini kanssa.
      Aamuisin paineeni on jo ihan normaali, iltaisin on toisinaan koholla, mutta suunta on kuitenkin kaikenaikaa parempaan päin.

    • stressiä

      Verenpainettani seurattiin aluksi kymmenisen vuotta ilman lääkityksiä. Paineeni johtuvat perintötekijöistä ja stressistä. Aluksi söin betasalpaajia, mutta ne laskivat pulssini liian alas. Lopulta suostuin vakituiseen lääkitykseen ja sain aluksi Atacand 4 mg. Siitä siiryin Atacand 8 mg joita sitten otin välillä kaksikin päivässä kun tuntui että eivät auta ollenkaan. Jostakin syystä paineeni ovat vain kasvaneet 8mg kanssa ja nyt sain sitten Atacand plussan, jossa on mukana diuriitti jonka pitäisi laskea paineita entisestään kun pelkkä Atacand 8mg ei auttanut. NytyYläpaineet kyllä laskevat, mutta alapaineet alkavat jo lähennellä yläpaineita varsinkin aamuisin. Diuriitti-vaikutuksia en ole huomannut ollenkaan vaikka sitä aluksi pelkäsin että WC:ssä saisi juosta jatkuvasti. En tiedä onko vaiva psyykkistä (kuten verenpainekin jos stressistä johtuvaa;)) mutta WC:ssä juokseminen on itse asiassa jopa vähentynyt sen jälkeen kun aloin syödä Atacand Plussaa.

    • h76f

      atacand käytetään myös sydmmeen vajatoimintaanh76f

      • Minä

        Olen syönyt itsekin Atacand plussaa , todellakin vaikuttaa sydämeen , voi paremmin. Apteekissa sanottiin Atacandin olevan kuin verenpainelääkkeiden mersun. En vaihda halvempiin, vaikka hinta on korkea.


    • Sydän syrjällään

      Hei,
      minulla havaittiin korkea verenpaine. Lääkkeeksi määrättiin ensin Cozaar comp, joka aiheutti sydäninfarktin kaltaisia oireita parin viikon käytön jälkeen. Jätin lääkkeen pois ja lääkäri määräsi Atacandia. Päätä särkee ja väsyttää. Taitaa olla väärä lääke tämäkin. Alkaa olla sellainen olo, että taidan seuraavaksi pyytää lääkkeen luulosairauteen.. :D

    • hyvin mennyt

      hei vaan olen syönyt atacandia 13 vuotta ja on passannut mulle ainakin lääke hyvin.

    • Anonyymi

      Mietin samaa Mulla kans verenpaine heittelee laidasta laitaan ensin määrättiin amlodipin mutta rinnasta puristi muutaman kerran niin halusi että vaihdan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe