keltainen moottorivalo palaa

kädetön2

astra 1.8 GLS farmarini (1996) koetaulussa on reilun puolen vuoden aikana pari-kolme kertaa palanut keltainen moottorivalo. se on sammunut, kun olen sammuttanut auton. sitten on ajettu taas kuukausia, kunnes toissa päivänä taas paloi n. 10 kilometrin ajon aikana. nyt taas tänään ei palanut. ohjekirja kehoittaa kääntymään korjaamon puoleen, mutta onko tommonen epäsäännöllinen merkkivalon palaminen vain jotain vähemmän vakavaa?

9

8903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opel

      Mulla sama vika toisinaan Omegassa, Opelin huollossa mies sano, et ei niin mahotonta vaaraa niin kauan ko ei muutu punaseksi se valo. Käytettiin auto kylläkin vianlukijan perässä ja osa vaihdettin, valo ei sit taas palanu. En nyt muista mikä vika siinä SILLON oli. Tais olla ilmamassamittari tms...

      • vaarallinen,

        johtunee hapettuneesta liittimestä tai vastaavasta, kannattaa kuitenkin käydä näyttämässä paikassa josta löytyy analysaattori, näkevät vian suoraan, maksaa noin 50 €


    • voi.

      käytännössä olla missä vain. Sytytys, ruisku jokin anturi, hapettunut liitos yms. Kun keltainen palaa on käytössä varajärjestelmä. Omassa Vectrassani valo paloi ja ajoin vain kunnes lopuksi auto ei enää käynyt. Syy oli virranjakajan sisällä olevat johdot joissa oli kuori murentunut, tyyppi juttu. Uusin koko jakajan ja taas pelas. Kantsii kyllä käydä näyttämässä huollossa ettei tuu kallis vika.

    • lada

      niin ei oo tollasia ongelmia

      • tää se

        Antero Nivansa kans?


    • Tooppeli

      Corsassa palaa satunnisesti ja sammuu just tolla tavoin. Ilmeisesti jokin hapettuma kun ilmenee tietyllä ilmalla.
      Muuten, onko sun 1,8-koneessa nokkahihna vaiko nokkaketju. Alkaa ketuttaa toi jatkuva vaihtorumba kun on remmimallinen kone.

    • s'aku

      Mulla oli -96 Vectrassa sama vika, ja diagnoosina oli rikkoutunut jakohihnan nopeus-anturi(?), joka vaihdettiin ja valo sammui.

    • Saksan lada

      No tuota se on vaan ooppeli. Ei kai siltä voi odottaa että se toimisi?! Haloo.

    • -94 1,8 16V

      ja valo palaa tuon tuostakin. Paitsi on aina kuukauden päivät poissa, kun irroittelen moottorin kaikenmailman anturien ym. liittimet ja käsittelen ne kontaktiaineella. Vikakoodin perusteella melko uutena vaihdeltiin mm. nokka-akselitunnistin pariin kertaan - ja parin viikon päästä taas paloi valo. Kannattaa sulkea tosiaan pois hapettumaongelmat, kontaktiaine ei montaa euroa tarvikeliikkeessä maksa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe