Persoonallisuushäiriö

Tip.Top.

Olen alle 50-vuotias mies ja jo parikymppisenä minulla diagnostisoitiin persoonallisuushäiriö. Vankiloissa ja armeijasta vapautus asosiaalinen luonnehäiriö, 301.7 et 301.8 Persona patholociga et asosialis. Psykiatri sanoi minun olevan psykopaatti ja häiriintynyt.
Vapautus.

Kaikki koulut aina kesken, myös peruskoulu. 8 ja ½ vuotta vankeutta. Kuljeskelua maailmalla, niinku ajelehtimista hetki kerrallaan eri maissakin.

89-vuonna eläke vaikea sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Vallitsevana epävakaa, impulsiivinen tyyppi -ja epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö.

Omasta mielestäni en ole mitenkään sairas. Minua vainoaa vain huono onni ja aina väärät ihmiset.
Olen huomannut että tällä palstalla varsinkin epävakaata persoonallisuushäiriötä ihaillaan ja ollaan löydettävinään piirteitä netistä. Humpuukia! Siinä ei ole mitään ihailtavaa. Ne on muka vain uhreja. Narsistinen sitten on aina itse syypää ongelmiin, kuten minua syytetään.
Saan naisia mutta ei ne kestä, syytä en tiedä. Olenhan kyllä rauhottunut, läheinen ihminen sanoi etten ole yhtään. Kaikki ymmärtää minut aina väärin.

Kysynkin nyt; kuka meistä on syntyessään saanut valita silmiensä värin taikka perheen?

17

1230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinhän se menee

Jos et tee kenellekään mitään pahaa niin älä välitä noista numeroista ja diagnooseista, ne on vain teknisiä juttuja ammattilaisille.
      Olet terve mies ja elele ja nauti elämästä!

Naisethan katselee horoskooppeja ja tutkii itseään ja sama ilmiö on löytää mainitsemasi epävakaus. Ei ole ihan tavis vaan niinku spesiaali ihminen!

Hyvää kevättä ja alkavaa kesää. Kalastele tai tee mikä on mukavaa!

• Makaa

Persoonallisuushäiriö on viranomaisen tapa selittää miksi juuri sinusta ei pidetä. Aivan kuten nykyisessä (vanhan hallituksen) työllisyyspolitiikkakin perustuu siihen, ettei työttömiä pyritä saamaan edes työhön, koska joukko työttömiä työllistää työvoimaviranomaisia ja humpuukikouluttajia, eli käytännössä niitä jotka ei osaa mitään tehdä, eikä yksityis-sektorilla pärjää. Itse voit laskelmoida, että montako poliisia, lakimiestä, vankeinhoitoviranomaista, sosiaaliviranomaista ja lanttumaakaria juuri sinä työllistät?

Olet siis sinisilmäinen ja liian herkkä painostukselle ja sitä kautta liian taipuvainen jopa rötöstelemään ja ajautumaan ongelmiin. Se ei käytännössä riitä, että pysyt itse kaidalla tiellä ja elelet nätisti, koska kaikki viranomaiset mukaan lukien mielentervaysala ja oikeusviranomiset kasaavat ongelmia ryppäiksi yhdelle ihmiselle. Olet siis velvollinen ylläpitämään vankilanjohtajan mielenterveyttä ja jos naapurisi rötöstelee, niin et missään nimessä saa olla tämän kanssa tekemisissä, koska ennenmmin taikka myöhemmin se on sinun vikasi. Sinuun voidaan myös kohdistaa likimain minäkätasoisia rikoksia tahansa, mutta ainoastaan sinulle jaetaan rangaistuksia.

Minulla sama tarina ilman vankeustuomiota ja koulujeb keskeyttämisiä. Itse olen aina tiennyt sen, ettei minusta liiemmin välitetä ja olen muutamaa erhettä poislukien osanut pysytellä ongelmallisista erossa. Saldo: 6-7 erillistä psykiatrista diagnoosia sekä yksi tuomio siitä, että entisellä tyttöystävällä viirasi, vanhempien yrityksessä oli ongelmia ja entinen työnantaja lopetti toimintansa.

• reiska täsä

Onpahan tuohon toinenkin nimike,rauhaton luonne.

Tuohon että aina on sattunu,ollut väärissä porukoissa ym,voisin sanoa kokemuksesta että vanhoja ei saa tekemättömiksi mutta kaikkiin uusiin voit itse vaikuttaa.
        Tiedostat itsesi,otat oppia vanhoista virheistäsi ja pyrit niistä oppimaan.

• Niin.....
        reiska täsä kirjoitti:

Onpahan tuohon toinenkin nimike,rauhaton luonne.

Tuohon että aina on sattunu,ollut väärissä porukoissa ym,voisin sanoa kokemuksesta että vanhoja ei saa tekemättömiksi mutta kaikkiin uusiin voit itse vaikuttaa.
        Tiedostat itsesi,otat oppia vanhoista virheistäsi ja pyrit niistä oppimaan.

Olen itse todistanut kahdesti miten alkoholisoitunut ja lässähtänyt poliisi on tulkinnut pirteyden agressiivisuudeksi, eli ei se maailma sen rauhallisuuden päällä makaa. Siitä, että virheistä oppii, niin todellisuus on sitä, että jos ei rötöstele, niin poliisit jouksevat ovesi takana siksi, että heittävät hullujenhuneelle ja mitä enemmän moiset jäävät harmittamaan, niin sitä sairaampi on.

Faktaa on myös, että vaikka elisit 10-vuotta rikkeetömästi, niin boonuspisteitä siitä et saa, mutta silmätikkuna voidaan pitää aina.

Itse lähden puhtaasti siitä, ettei älyllisellä toiminnalla tulla koskaan saavuttamaan viranomasten hyväksyntää ja mitä enemmän niistä pysyttelee erossa, niin sitä paremmin menee.

• eulaalia K

Ehkä olet löytämässä sen tärkeimmän eli miten itse määrittelet itsesi eivätkä muut? Iän puolesta ainakin elelet sitä vahvinta oman identiteetin vahvistumisen aikaa, jolloin alkaa olemaan tuttu siinä mitä on.Joten käytä hyväksesi mitä sinusta on osattu diagnosoida, mutta se mitä olet ihmisenä on sinun oma polkusi ja sinä sanot kuka olet ja kuka et.

Vaikka muut eivät ymmärrä, niin voi opetella sanomaan niin että joku sattuisi jotakin jopa joskus ymmärtämäänkin. Olen huomannut hyväksi harjoitella itsekin selkeämpää tapaa ilmaista mitä ajattelen ja mitä tahdon ja yllättävää kyllä se madaltaa muiden kynnystä tulla vastaan. Kannattaa olla tarkempi myös kuulemisissaan. Ihmiset koettavat useasti sanoa paljonkin ja vaatii kärsivällisyyttä käsittää mitä he sanovat, joten älä heti käännä selkääsi jos saamasi viesti ei olekaan juuri sellainen kuin sen tahdot olevan.

Onnea jatkoon!

• Narsistin uhri

Olen ikävä kyllä sitä mieltä, olet sairas, siispä et itse tajua missä poikkeat terveestä persoonasta(jos nyt kukaan meistä on mieleltään täysin terve)

Tunnen henkilökohtaisesti narsisteja ja sen pahempaa muotoa sairastavia psykopaatteja, kukaan heistä ei miellä itseään sairaaksi, näin se vaan menee.

Ehkä sulla on jonkinlaista toivoa paremmasta, kun nyt olet itseäsi alkanut miettiin ja tutkistelemaan.

Toivotan sulle onnea elämässäsi ja muista, että sun kaltaset ihmiset aina syyttävät toisia, löytämättä syytä itsestään epäonnistumisilleen, jos tämän tajuat olet jo pitkällä parantumisen tiellä.

Ei meistä ihmisistä kukaan voi valita sitä "silmien väriä", vaan hyvällä onnella saamme olla terveitä, tai sitten joudume elämään ja sopeutumaan sairauteen, kuka mihinkin.

• Tip.Top

Ei minua ole tällä testattu mutta luin netistä. Testattu on monilla muilla kylläkin.

Minkä minä voin sille jos eletty elämä ja luoteenpiirteet täsmäävät. Omistan toisten sanomana viehätysvoimaa ja psykiatrien sanomana älykkyys yli keskitason.

Olen siis syytön olotilaani, mutta jokin mättää.

• narsistin uhri
        Tip.Top kirjoitti:

Ei minua ole tällä testattu mutta luin netistä. Testattu on monilla muilla kylläkin.

Minkä minä voin sille jos eletty elämä ja luoteenpiirteet täsmäävät. Omistan toisten sanomana viehätysvoimaa ja psykiatrien sanomana älykkyys yli keskitason.

Olen siis syytön olotilaani, mutta jokin mättää.

Tietenkin olet syytön olotilaasi, sehän on selvä.

Viehätysvoima ja älykkyys, nehän kuuluvat psykopaatin ominaisuuksiin. Viehätysvoimallaan he hurmaavat ihmiset, varsinkin naiset, ja saavat koukkuunsa.
        He ovat kovin mustasukkaisia ja omistavia, ja jopa julmia, kun he kokevat tulleensa väärinkohdelluiksi, varsinkin naistensa kohdalla.
        Myös he ovat 'kaikkitietäviä', eivät koskaan myönnä olevansa väärässä, ehkä eivät edes tiedosta sitä mahdollisuutta olevan olemassakaan.

Kun sun kirjoituksiasi lueskelen, tulee mieleen, että ehkä vain 'kokeilet' mitä sulle sanotaan, ja oletkin ihan normaali ihminen!

Kuitenkin kaikki tähän asti kertomasi tukevat lääkärin diagnoosia.

Onko sulla muutes vaimo, tai tyttöystävä, ja miten hän pärjää?

• En usko sinua
        narsistin uhri kirjoitti:

Viehätysvoima ja älykkyys, nehän kuuluvat psykopaatin ominaisuuksiin. Viehätysvoimallaan he hurmaavat ihmiset, varsinkin naiset, ja saavat koukkuunsa.
        He ovat kovin mustasukkaisia ja omistavia, ja jopa julmia, kun he kokevat tulleensa väärinkohdelluiksi, varsinkin naistensa kohdalla.
        Myös he ovat 'kaikkitietäviä', eivät koskaan myönnä olevansa väärässä, ehkä eivät edes tiedosta sitä mahdollisuutta olevan olemassakaan.

Kun sun kirjoituksiasi lueskelen, tulee mieleen, että ehkä vain 'kokeilet' mitä sulle sanotaan, ja oletkin ihan normaali ihminen!

Sinun tapauksessa uhri voilla tekijä.

• narsistin uhri
        En usko sinua kirjoitti:

Sinun tapauksessa uhri voilla tekijä.

Se on sinun omassa harkinnassa mitä uskot ja mitä et.
        Puhun kuitenkin ihan omasta kokemuksesta ja tiedosta, en ole tekijä, vaan kokija paremminkin. Olen uhri, sekö toisten uhrien kanssa myötäeläjä.

• Tip-Top.

Kyllä minä olen tuommoinen jollaiseksi kuvailin mitä on sanottu tai arvioitu. En ole omasta mielestäni mitenkään viehättävä, mutta kylläkin kiinnostusta herättävä. Älykkyys on yli keskitason.

En ole psykopaati kuitenkaan.

Hyvää uutta vuotta sinulle!

• eräänlainen urhi minäkin

Näin on! Sananmukaisesti.
        Psykopaatti ajaa läheisensä romahduksen partaalle ja ellei siitä ympäristöstä psyty/voi erkaantua, voi vain toivoa, että jaksaa jatkaa omaa elämäänsä.

• Muumimaassa eletään
        eräänlainen urhi minäkin kirjoitti:

Näin on! Sananmukaisesti.
        Psykopaatti ajaa läheisensä romahduksen partaalle ja ellei siitä ympäristöstä psyty/voi erkaantua, voi vain toivoa, että jaksaa jatkaa omaa elämäänsä.

Näitä tee se itse puoskareita riittää, joille näyttö psykopaatista on jos toinen on erimieltä.

• eräänlainen uhri minäkin
        Muumimaassa eletään kirjoitti:

Näitä tee se itse puoskareita riittää, joille näyttö psykopaatista on jos toinen on erimieltä.

En ole puoskari vaan läheltä seurannut psykopaatin tempauksia.
        Puskarointia en ole koskaan harrastanut vaan kukapa tietää jos siitä uusi ura urkenisi ja voisin auttaa itseänikin täällä "Muumimaassa"! - ja myöskin sitä psykopaattia.
        Riittääkö? Kiitos!

• Psykopatologia

"Olen ikävä kyllä sitä mieltä, olet sairas, siispä et itse tajua missä poikkeat terveestä persoonasta(jos nyt kukaan meistä on mieleltään täysin terve)"

Mikä tästä tekee sairauden?

• Mirri57
        Psykopatologia kirjoitti:

"Olen ikävä kyllä sitä mieltä, olet sairas, siispä et itse tajua missä poikkeat terveestä persoonasta(jos nyt kukaan meistä on mieleltään täysin terve)"

Mikä tästä tekee sairauden?

kyseessä on sairaus, jos asia pitää ilmaista niin, että ihminen sairastaa persoonallisuushäirötä.
        Voitaisiin tietysti puhua esim. narsisteista tai 'narskuista', tai rajatilaisista, tai 'rajiksista' ja tarpeen vaatiessa voitaisiin puhua psykopaateistakin leimaamatta ketään sairaaksi.

Mutta jos ihmisestä pitää puhua persoonallisuushäiriötä sairastavana henkilönä, hän ilmiselvästi on sairas ja sairastaa jotakin sairautta. Sairauden asiasta tekee juuri se, että sitä halutaan pitää sairautena ja vaaditaan ilmaisemaan asia niin, että ilmaisumuoto varmasti kertoo sairaudesta.

Käsittääkseni persoonallisuushäiriöiset ihmiset ovat sitä mieltä, että he sairastavat persoonallisuushäiriötä. Lääketiede tukee heidän käsityksiään, joten tuntuu vähintäänkin typerältä ihmetellä mikä persoonallisuushäiriöistä tekee sairauksia. Persoonallisuushäiriöisillä ihmisillä lienee oikeus ajatella itseään sairaina. Etenkin, jos heidän ajatteluaan tuetaan pitämälä yllä käsitystä persoonallisuushäiriön sairastamisesta.

• noin sanoo

aito psykopaatti, mitä aloitukseen tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe