SCF huolto - kokemuksia

vain pakosta

Ei löytynyt parempaa osiota kommentille huoltoliikkeestä, joten laitanpa tänne, ja toivon että muutkin joilla on kokemuksia kyseisestä huoltoliikkeestä jatkaisivat keskustelua omilla kokemuksillaan. Mielellään kuulisin jos jollakulla olisi positiivisia kokemuksia.

SCF Huoltoon menee monen merkkiset kännykät eri liikkeistä, mm. Elisa Shopitista, jota itse käytän (käytin).


Tapaus 1.
HTC TyTN takuuhuolto screen alignment ongelman takia.
Tyyppivika, joten olisi pitänyt olla vika huollolla selvä ja samasta viasta kärsineitä puhelimia oli alkupään sarjoissa paljon.

Toimenpide:
Näyttö vaihdettu.

Aika:
Pyöristyttävät 4,5 viikkoa.


Tapaus 2.
Sony Ericsson HBH-DS970 hands-freen laturi takuuvaihtoon liitinongelman takia. (btw. loistavat kuulokkeet TyTN:n kanssa, jos vaan pääsisi käyttämään)

Toimenpide:
Kadoksissa, lähetetty Elisa Shopitista, mutta SCF Huolto ei löydä mitään tietoja siitä.

Aika:
3 viikkoa ja kasvaa.


SCF Huolto mainostaa osaamista ja palvelua, no voihan noita ollakkin, laitteet on saatu kuntoon ja palvelua ei ole tarvinut kokeilla, kun palvelupuolen hoitaa muut liikkeet. Ongelma on vain liian pitkät jonotukset, ja niillä taitaa olla selkeästi puutteelliset resurssit hoitamaan näin laajaa bisnestä mitä ne nyt tekevät. Itse joudun käyttämään pakosta, en kyllä vapaaehtoisesti niille veisi huoltoon mitään, nopeammin korjaa vaikka itse (mukaanluettuna opiskelu).

102

16112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojuha

      Mulla ollut sonierkki k600 "korjattavana" saman vian takia 5 kertaa mutta eivät vielä ole saaneet kuntoon joten oon luopunut toivosta kyseistä firmaa kohtaan että saisivat puhelimen pelittämään.

      • ytytytyty

        Mun kämmykkä on korjattu nopeesti ja kunnolla nokia 9300 aina seuraavaksi pv:ksi Tampere.


      • tojuha
        ytytytyty kirjoitti:

        Mun kämmykkä on korjattu nopeesti ja kunnolla nokia 9300 aina seuraavaksi pv:ksi Tampere.

        Turkuun viety ja on lähetetty tampereelle ja kerran on jatkanut tampereelta oiiskohan ollut mikkeliin en nyt muista aivan varmasti mutta se reissu kesti noin.4viikkoa ja sama vika oli tallella.


      • asldkjaslkdjalskdja
        tojuha kirjoitti:

        Turkuun viety ja on lähetetty tampereelle ja kerran on jatkanut tampereelta oiiskohan ollut mikkeliin en nyt muista aivan varmasti mutta se reissu kesti noin.4viikkoa ja sama vika oli tallella.

        Allekirjoittaneella oli viime vuoden puolella käytössä Qtek (nyk. HTC) 9100. Se oli samoista vioista kaksi kertaa SCF-huollon Tampereen toimipisteessä huollossa, yhteensä kolmisen kuukautta. Ja varmasti olisi varmasti ollut kummallakin kerralla paljon paljon pidempään ellen itse olisi jatkuvasti soitellut sinne, maahantuojalle, kuluttajavirastoon ja neuvotellen, uhkaillen ja sovitellen.

        Ensimmäisellä kerralla yli puolentoista kuukauden huoltoajan jälkeen sovimme, että he lähettävät puhelimen takaisin minulle siitä huolimatta, että siinä on vielä yksi vika, johon he eivät olleet saaneet varaosia. Puhelimen palattua yli kaksi viikkoa tämän sopimisen jälkeen siinä oli kuitenkin vielä lähes kaikki alkuperäiset viat. Huoltoaikaa oli kertynyt siis yli kaksi kuukautta.

        Seuraavalla huoltokerralla (kun olin pari kuukautta takunnut puolikuntoisen puhelimen kanssa) minulla oli paremmin aikaa seurata huollon edistymistä ja rupesin heti puolentoista viikon jälkeen soittelemaan sinne. Heillä ei siinä vaiheessa ollut mitään hoppua korjaamisessa, joten siitä alkoi sitten parin viikon soittelurumba maahantuojalle (m-technology) ja kuluttajavirastoon. Kolmisen viikon huoltoajan jälkeen sain puhelimen takaisin ja viat uusiutuivat. Tämän jälkeen sain purettua kaupan kuluttajaviraston välityksellä.

        Osasyy tähän takkuiluun saattaa olla myös maahantuojalla. Brightpoint tuo myös qtek-puhelimia, ja suostuivat heti vastaavanlaisessa tilanteessa purkamaan kaupat ilman kuluttajavirston puuttumista asiaan.

        Asiakaspalvelualttiuskaan ei ollut kovin korkealla SCF-huollossa. Suosittelen, että vältätte SCF-huoltoa.


      • Ketunromosomikunolet

        Haistappa sinä ketun pissapää iso päska!


    • jormaojo

      Ja täällä ollut TyTN 3 kuukautta odottamassa piirilevyä. Lähetin 1. kertaa korjattavaksi, tuli takaisin samoilla vioilla. Soitin sinne ja sanoivat etteivät tiedä, koska saavat laitteen kuntoon. Lähetin maahantuojalle, joka lupasi lähettää Tukholmaan korjattavaksi. Tuli sieltä takaisin kun ei ollut fin-piirilevyjä. Scf tällävälin saanut 12 piirilevyä, mutta laittoivat jonon päähän jälleen eikä auta järkipuhe. Jos jouluksi sais...

    • eris

      Täysin paska lafka tuo on, ja täynnä ammattitaidotonta porukkaa. Heitä ei myöskään millään tavalla kiinnosta asiakastyytyväisyys. Reklamaatioihin ei vastata, tai jos vastataan, niin jankataan vain yhtä ja samaa lausetta. Suosittelen välttämään tuota paikkaa kuin ruttoa. Itse tällä hetkellä joudun huollon ja maahantuojan kanssa tappelemaan asioista kun huolto on täysin ammattitaidotonta eikä siellä saada mitään korjattua.

    • hiukan pettynyt

      Lisää sattumuksia scf-huollon kanssa. Lähetin Q-tek puhelimen houltoon. Puhelin huollettiin ja lähetettiin takaisin. Puhelinta tähän päivään mennessä(hukassa 2 kuukautta)saanut. Scf-huolto ei korvaa hukattua puhelinta..

      • viddu

        ei siellä osata mitään eikä sieltä saa alta kuukaudessa edes risaa puhelinta takas. imeköön heppiä koko firma


      • Nokia N70
        viddu kirjoitti:

        ei siellä osata mitään eikä sieltä saa alta kuukaudessa edes risaa puhelinta takas. imeköön heppiä koko firma

        Kohta kaksi kuukautta odotettu, ja jatkuu. Puhelin on vakuutettu Soneran kautta, mutta Soneralta sanotaan, että vastuu on vakuutusyhtiöllä (Tapiola), ja vakuutusyhtiöstä sanotaan, että vastuu on korjaamolla (SCF-huolto), josta sanotaan, ettei voi mitään, kun osia ei ole tullut.

        Tämä on ilmeisesti täysin vastuutonta touhua, välttäkää!


    • Nokia 6280

      ,,epäilinkin, siis että täältä löytyy tie sylttytehtaalle.
      Kytky hajosi, ei kun takuun kanssa lähimpään Sonerapisteeseen ja laite huoltoon. Eli Tampereelle nääs.
      Puhelin tuli takaisin noin 2 viikon, voi olla että meni kolmekin. Tai siis tuli uusi puhelin, kun ilmeisesti oli liian vaivalloista/vaikeaa/kannattamatonta korjata. Olihan siinä aika iso vikakin, 1,2,3 näppäimet eivät toimineet.
      Kelpasi toki uusi laite minulle, kiitos siitä.
      Eikun puhelin vörkkimään.
      Meni päivä ihan ok, vaan sitten ilmoitti, että akku melkein tyhjä. Häh, tyhjä, edellisessä kesti n.5 päivää normaalikäytössä, ja nyt tyhjä.
      Takakansi auki, ja selvisihän se syykin. Laitteessa oli ilmeisesti joskus "junan alle" jäänyt akku.Ei ollut se mikä meni mukana, eikä uusikaan.
      Luuri käteen ja soittamaan.
      Kuulemma oli sama akku joka tuli laitteen mukana. Olisi edes ollut kyse suurestakin euromäärästä, niin vielä voisi uskoa, että yritystä hyötymään, vaan kyse muutaman 10 akusta, niin ihmetystä herättää.
      Neuvo oiva, eli pitäisi lähettää koko laite sinne, ja odottaa taas pari-kolme viikkoa yhden akun takia. Mitenköhän se asia sillä korjaantuísi jos koko laitteen sinne lähettäisin???
      Eli tällainen kokemus kyseisestä liikkeestä.
      Ja kaupan kautta ja uusi patteri.

    • Nimimerkki

      Moi,

      Minulla oli Tampereen SCF Huollossa Nokia 6500 Slide, syynä näytön välkkyminen. Takuuhuolto, oli rikki jo käyttöön otettaessa.

      Vein laitteen huoltoon ja sanoivat että on valmiina seuraavana arkipäivänä (välissä oli viikonloppu).

      Laite valmistui luvatusti, päivittivät ohjelmiston ja vaihtoivat LCD-näytön.

      Mielestäni asiantunteva ja nopea palvelu, pienenä miinuksena hieman nuivahko asiakaspalvelu laitetta huoltoon vietäessä. Arvosanaksi asteikolla 4-10 annan 9

    • Kiukustunut

      25.3.2008 BH-600 Bluetooth Leppävaaran sellosta SCF -huoltoon. Eilen tuskastuin kolmen viikon odotuksen jälkeen ja kävin liikkeessä kyselemässä laitteen perään. Tänään SCF suvaitsi ilmoittaa, että on useampikin Bluetooth korjattavana ja lähettävät "muutaman päivän sisällä" ??? jahka saavat. Että mennee 4-5 viikkoa mokomassa. Tämäkö palvelua? No ei! Hatuttaako - KYLLÄ

      • vinkua

        mullaki oli laite huollossa vissiin kuukauden..syykin selvä..odotteli jotaIn osaa.. siis sieltä laitevalmistajalta,tässä tapauksessa nokialta. eihä se kyl huollon vika o jos laitevalmistaja käyttää halpåatyövoimaa jotka tekee sutta niin että nenät paukkuu.. pitää sen takii varaosaa odottaa viikko tolokulla. mä sain kyl siel hyvää palveluu kun kysyin missä viipyy-


      • elkkukelkku
        vinkua kirjoitti:

        mullaki oli laite huollossa vissiin kuukauden..syykin selvä..odotteli jotaIn osaa.. siis sieltä laitevalmistajalta,tässä tapauksessa nokialta. eihä se kyl huollon vika o jos laitevalmistaja käyttää halpåatyövoimaa jotka tekee sutta niin että nenät paukkuu.. pitää sen takii varaosaa odottaa viikko tolokulla. mä sain kyl siel hyvää palveluu kun kysyin missä viipyy-

        Tämä on kumma kun nykyään et saa mistään valittaa vaikka kaikki tehdään päin helevettiä!

        Itse ostin SoniErkin elokuun puoli välissä, tähän mennessä (kohta joulukuu) olen saanut sitä käyttää viikon, koska ei lähde käyntiin enää, sama puhelin nyt kolmatta kertaa huollossa. Odottaa kuulema vaihtolaitetta mutta jos vasta kolmannella kerralla tajuaavat että siitä pitää vaihtaa osia nii huonosti menee. aikaisemmissa huolloissa oli vain tehty ohjelmistopäivitykset.

        Elkää hyvät ihmiset menkö itse ostamaan osia, edes pieniä, niihin puhelimiin. Valitatte viimeeseen asti, vaikka kuluttajaviraston kautta (jonne itse otan ihan just yhteyttä). Teillä on oikeus että puhelin korjataan ilmaiseksi, sitä kutsutaan TAKUUKSI. Ei saa päästää tämmösiä haista-paska-yrityksiä niinku koira veräjästä, muuten tämä hujestaminen ei lopu ikinä.


      • Varottava
        elkkukelkku kirjoitti:

        Tämä on kumma kun nykyään et saa mistään valittaa vaikka kaikki tehdään päin helevettiä!

        Itse ostin SoniErkin elokuun puoli välissä, tähän mennessä (kohta joulukuu) olen saanut sitä käyttää viikon, koska ei lähde käyntiin enää, sama puhelin nyt kolmatta kertaa huollossa. Odottaa kuulema vaihtolaitetta mutta jos vasta kolmannella kerralla tajuaavat että siitä pitää vaihtaa osia nii huonosti menee. aikaisemmissa huolloissa oli vain tehty ohjelmistopäivitykset.

        Elkää hyvät ihmiset menkö itse ostamaan osia, edes pieniä, niihin puhelimiin. Valitatte viimeeseen asti, vaikka kuluttajaviraston kautta (jonne itse otan ihan just yhteyttä). Teillä on oikeus että puhelin korjataan ilmaiseksi, sitä kutsutaan TAKUUKSI. Ei saa päästää tämmösiä haista-paska-yrityksiä niinku koira veräjästä, muuten tämä hujestaminen ei lopu ikinä.

        Pyysin, että he purkaisivat suojakoodini puhelimestani. Toimenpiteen hinta oli kalliimpikin, kuin muissa huolloissa (29 €). He "korjasivatkin" puhelimeni ja sitten kun otin puhelimeni vastaan, huomasin, ettei se enää käynnistynyt. He lupasivat korjata puhelimeni siihen samaan hintaan, kun vika tuli kaiken lisäksi vielä toimenpiteen aikana. Sitten he ilmoittivat muutaman päivän päästä, että puhelimen korjauksesta veloitetaan 80-100 €! Sain myös toki hakea puhelimeni siinä vaiheessa takaisin ja niin tietenkin teinkin. He eivät veloittaneet puhelimen rikkomisesta mitään ja olivat vain, että "Voi voi..."!!!!! Enpä taida mennä uudelleen samaan huoltoon enää.......!!! Kannattaa siis varmistaa, että oma huoltoliike antaa edes pienen korvauksen, jos rikoo puhelimesi.


      • kyllästynyt odottamaan
        vinkua kirjoitti:

        mullaki oli laite huollossa vissiin kuukauden..syykin selvä..odotteli jotaIn osaa.. siis sieltä laitevalmistajalta,tässä tapauksessa nokialta. eihä se kyl huollon vika o jos laitevalmistaja käyttää halpåatyövoimaa jotka tekee sutta niin että nenät paukkuu.. pitää sen takii varaosaa odottaa viikko tolokulla. mä sain kyl siel hyvää palveluu kun kysyin missä viipyy-

        nyt puhelin ollut yli 4viikkoa takuu korjauksessa. (näyttö pimeni)
        taitaa olla ammattitaidotonta porukkaa töissä kun korjaus kestää noin kauan.


      • tirsku
        kyllästynyt odottamaan kirjoitti:

        nyt puhelin ollut yli 4viikkoa takuu korjauksessa. (näyttö pimeni)
        taitaa olla ammattitaidotonta porukkaa töissä kun korjaus kestää noin kauan.

        Puhelimeni kastui elokuu 09 ja ei toiminut enää. Lähetin scf-huoltoon tampereelle, saapunut huoltoon 26.08.2009 scf-huoltoon. Sieltä soitetiin minulle 04.09.2009. että puhelimeni korjaus maksaa n.380e. Minulla oli kännykkä vakuutus jonka huomasin vasta silloin, kerroin vakuutuksesta ja hommasin vakuutusnumeon heille.Soiti kaksi kertaa kun ei kuulunut mitään, scf-huollosta kerottiin, että odotaa vaihtolaitetta. Viimekerran (04.09.2009) soitettuani sanoin jo ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin johan alkoi tapahtua. Puhelun loputtua minulle soitettiin noin 3 tunnin kuluttua ja sanottiin että vaihtolaite on saapunut ja postitetaan heti. Sain puhelimen ja se alkoi miltei heti pätkiä puheluita ja kentät katos kokonaan hetken päästä alkoi uudestaan toimia. Lähetin puhelimen uudestaan scf-huoltoon 03.012.2009. saapunut sinne.korjauskuvaus latautuu normaalisti. Virrankulutus mitattu--normaali. Akun kapasiteetti 100%. Toiminta-ajat saattavat vaihdella operaattorin verkon ja puhelimen käyttötapojen mukaan.Puhekutestit OK.. 28.12.2009. olen taas samassa tilanteessa, puhelin pätkinyt useita kertoja puhelun aikana. Mut ei hätää lähetetään taas SCF-HUOLTOON TAMPEREELLE, ET SILLÄ TAVALLA SCF-HUOLTO HOITAA HOMMAT.


      • *oikeus
        tirsku kirjoitti:

        Puhelimeni kastui elokuu 09 ja ei toiminut enää. Lähetin scf-huoltoon tampereelle, saapunut huoltoon 26.08.2009 scf-huoltoon. Sieltä soitetiin minulle 04.09.2009. että puhelimeni korjaus maksaa n.380e. Minulla oli kännykkä vakuutus jonka huomasin vasta silloin, kerroin vakuutuksesta ja hommasin vakuutusnumeon heille.Soiti kaksi kertaa kun ei kuulunut mitään, scf-huollosta kerottiin, että odotaa vaihtolaitetta. Viimekerran (04.09.2009) soitettuani sanoin jo ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin johan alkoi tapahtua. Puhelun loputtua minulle soitettiin noin 3 tunnin kuluttua ja sanottiin että vaihtolaite on saapunut ja postitetaan heti. Sain puhelimen ja se alkoi miltei heti pätkiä puheluita ja kentät katos kokonaan hetken päästä alkoi uudestaan toimia. Lähetin puhelimen uudestaan scf-huoltoon 03.012.2009. saapunut sinne.korjauskuvaus latautuu normaalisti. Virrankulutus mitattu--normaali. Akun kapasiteetti 100%. Toiminta-ajat saattavat vaihdella operaattorin verkon ja puhelimen käyttötapojen mukaan.Puhekutestit OK.. 28.12.2009. olen taas samassa tilanteessa, puhelin pätkinyt useita kertoja puhelun aikana. Mut ei hätää lähetetään taas SCF-HUOLTOON TAMPEREELLE, ET SILLÄ TAVALLA SCF-HUOLTO HOITAA HOMMAT.

        Mulla upouusi Nokia 5800 scf-huollossa jo toista kertaa, syynä jumiutuminen Nokia logoon. Huolto "ei löydä" vikaa ja lähettää sen korjaamattomana takaisin. Alkaa kypsyttää! Tiedoksi kaikille:kuluttajaviraston mukaan yksi korjauskerta samassa viassa riittää ja korjausajan tulisi olla maks. 2 viikkoa! Älkää siis odotelko kiltisti, vaan vaatikaa oikeuksianne. Eiköhän huollon taso parane, kun tarpeeksi moni ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Näin aion itsekkin seuraavaksi tehdä!


      • Ysiseiska
        *oikeus kirjoitti:

        Mulla upouusi Nokia 5800 scf-huollossa jo toista kertaa, syynä jumiutuminen Nokia logoon. Huolto "ei löydä" vikaa ja lähettää sen korjaamattomana takaisin. Alkaa kypsyttää! Tiedoksi kaikille:kuluttajaviraston mukaan yksi korjauskerta samassa viassa riittää ja korjausajan tulisi olla maks. 2 viikkoa! Älkää siis odotelko kiltisti, vaan vaatikaa oikeuksianne. Eiköhän huollon taso parane, kun tarpeeksi moni ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Näin aion itsekkin seuraavaksi tehdä!

        Tökeröä asiakaspalvelua ja hidasta toimintaa joka suhteessa. Vein oman N97:n linssin naarmuuntumisen takia (tyyppivika) ja piti puhelin olla kunnossa parissa päivässä. Muutaman tunnin päästä tuli viestiä puhelimeen että varaosa on tilattu. Koitin soittaa liikkeeseen ja tiedustella että kauanko osan tuleminen oletettavasti kestää --> SCF ei ilmoita numeroksi kun valtakunnallisen 0,74€/min palvelunumeron. Mitä hittoa? Ei saa oikeasti asiasta tietävää ihmistä edes langan päähän!
        Palvelunumerossa oletti että osan tuleminen kestää viikon, voi kestää kaksikin osan vaihto päälle. Melko kypsää seisottaa puhelinta puolta kuukautta SCF:n hyllyllä vain sen takia että liikkeen "asiakaspalvelija" ei viitsinyt tarkistaa päivän selvässä tilanteessa että löytyykö heiltä kyseistä osaa hyllystä


    • ärsyttää12

      Oma laitteeni on nyt ollut kolme viikkoa huollossa, olen soitellut SCF asiakaspalveluun mutta he eivät tiedä mitään ko laitteen valmistumisesta. Kaiken lisäksi piti kuluttaja-asiamiehellä uhkailla että suvaitsivat suostua laitteen lähettämiseen maksutta minulle takaisin (sen valmistuessa). Paska paikka, älkää vaivautuko käyttämään.

    • karhu 3

      scf huolto ei huolla siemens kännyköitä.oisko tietoo mistä vois ostaa siemens cx 65 joystickin.vaihtasin sen itse.

      • Mal loti

        SCF-pulju on niin syvältä hanurista kuin mikään maailmassa voi olla ! Kaksi vkoa "korjauksessa" eikä mitään muuta ollut tehty paitsi palautettu tehdasasetukset. Eikä nyt tunnista koko SIM-korttia. Täysin rikollista toimintaa !


      • ichijiro
        Mal loti kirjoitti:

        SCF-pulju on niin syvältä hanurista kuin mikään maailmassa voi olla ! Kaksi vkoa "korjauksessa" eikä mitään muuta ollut tehty paitsi palautettu tehdasasetukset. Eikä nyt tunnista koko SIM-korttia. Täysin rikollista toimintaa !

        SCF huolto on täyttä paskaa.
        Kuluttajavirastoon laitettu viestiä.
        "Hei,
        Olette toimittaneet laitteen uudelleen huoltoon 27.10 vikaselosteella: ” Lasi vaihdettu viime huollossa, ja huollosta tultuaan ei yhdistä verkkoon. Ei pysty soittamaan eikä vastaanottamaan puheluita eikä tekstiviestejä. Asiakas toimittaa careen takuukuitin mikäli tarpeen.”

        Huoltajamme on tilannut laitteeseenne varaosan laitevalmistajalta 12.11.
        Varaosan saapuminen on siis kiinni laitevalmistajasta, joten huoltoliikkeen emme ole tässä tilanteessa korvausvelvollinen."

        Sain tälläisen vastauksen SCF huollosta.
        Vein puhelimen rikkoutuneen lasin takia huoltoon 1.10. Sain takaisin 25.10 jonka jälkeen se ei ole yhdistänyt verkkoon. Vein takaisin 27.10 ja 12.11 siis päivittyi sen tila tuohon "odottaa varaosaa".

        Pyysin sitten korvauksia niitten paskasta korvauksesta, mutta eipä tietenkään. Ku eihän huolto oo vastuussa siitä, että ne rikkoo kännykän siellä.


      • ex nokian käyttäjä
        ichijiro kirjoitti:

        SCF huolto on täyttä paskaa.
        Kuluttajavirastoon laitettu viestiä.
        "Hei,
        Olette toimittaneet laitteen uudelleen huoltoon 27.10 vikaselosteella: ” Lasi vaihdettu viime huollossa, ja huollosta tultuaan ei yhdistä verkkoon. Ei pysty soittamaan eikä vastaanottamaan puheluita eikä tekstiviestejä. Asiakas toimittaa careen takuukuitin mikäli tarpeen.”

        Huoltajamme on tilannut laitteeseenne varaosan laitevalmistajalta 12.11.
        Varaosan saapuminen on siis kiinni laitevalmistajasta, joten huoltoliikkeen emme ole tässä tilanteessa korvausvelvollinen."

        Sain tälläisen vastauksen SCF huollosta.
        Vein puhelimen rikkoutuneen lasin takia huoltoon 1.10. Sain takaisin 25.10 jonka jälkeen se ei ole yhdistänyt verkkoon. Vein takaisin 27.10 ja 12.11 siis päivittyi sen tila tuohon "odottaa varaosaa".

        Pyysin sitten korvauksia niitten paskasta korvauksesta, mutta eipä tietenkään. Ku eihän huolto oo vastuussa siitä, että ne rikkoo kännykän siellä.

        Enpä voi tuota huoltoliikettä suositella. TODELLA hidasta toimintaa, ainakin Salossa!!
        "odottaa varaosaa" jo kolme viikkoa!!


      • kuukausi odotettu
        ex nokian käyttäjä kirjoitti:

        Enpä voi tuota huoltoliikettä suositella. TODELLA hidasta toimintaa, ainakin Salossa!!
        "odottaa varaosaa" jo kolme viikkoa!!

        Aivan vitun paska koko lafka.


      • henkka...

    • viittu ylle

      Itse yhdeksän päivää sitten puhelimeni nokialta tampereelle ja netissä kun saa seurata huollon edistymistä niin nettisivujen mukaan eivät ole sitä ottaneet edes vasstaan vielä, jos olisin tiennyt niin olisin ajanut sen itse sinne ja antanut huoltomiehelle henkilökohtaisesti tai välttänyt koko paikkaa. Posti kulkee nykypäivänä 20km alle kymmenessä päivässä.

    • dgdgd

      Juuri äsken hain TOISEN kerran 2kk sisään uuden nokian c7 mallin SCF Salon huollosta, ja kun ajoin kotiin 70km matkan hullosta, käynnsitin puhelimen niin sama vika tuli heti takaisin. Olen saanut näinä kahtena kertana maailman paskinta asiakaspalvelua, en ole luonteeltani sellainen joka valittaa mutta voi vittu rajansa kaikella. En enää halua olla MISSÄÄN tekemisissä kyseisen paskan paikan kanssa.

    • raah

      Noh, laitetaan täältäkin lusikka soppaan.
      Puhelin oli samsungin qwerty-näppäimistöllinen. Vikana oli ettei ä-kirjain toiminut. Sille on siis ihan oma näppäin (näin huomautuksena..)
      Vein luurin huoltoon, seuraavana päivänä kehotettiin hakemaan, hirveässä kiireessä luurin hain ja vasta töihin takaisin päästyä luin korjauslomakkeen:
      "ä-kirjain tulee a-kirjaimen takaa"
      Puhelin takaisin huoltoon.. Kädestä pitäen näytin että "Katso, tuossa on ihan ä-kirjaimelle oma nappula"
      Noh, muutama päivä meni, puhelimen sai taas noutaa. Jälleen hain luurin, luin kuvauksen tällä kertaa ja kaikki piti olla ok. Noh, puhelimella ei voi soittaa..
      Ja uudestaan.
      Nyt toinen puhelin, Nokian liukukansitapaus. Vika oli että puhelin sammuu joka kerta kun liukukannen avaa. Huollosta juuri hain ja nätisti pysyy puhelin päällä, mutta sillä ei voi soittaa. Tai voi, mutta kukaan ei kuule puhetta.
      Ottaa jo valmiiksi aivoon että joudun taasen kipittämään 7. kerrokseen kertomaan että vituixmän.

    • Pitkään hmmm

      2½ viikkoa meni puhelimen jätöstä Elisa Shopitiin, että saivat kirjattua järjestelmään SCF Huollossa. Hevosellako ne lähettää noita puhelimia? Toivotaan, että tulee ehjänä takaisin, tämän viestiketju ei ainakaan lupaa liian hyvää.

      • PRKLSTNAVTU

        Jälleenmyyjät ne kirjaa ja lähettää. Ainahan jälleenmyyjät laittaa kaiken toisten syyksi ettei vaan ite saada mitään paskaa niskaan. Itellä odotti puhelin viikon jälleenmyyjällä lähetystä....


    • Piti olla kova rassi

      Ei hyvältä näytä. Oma puhelimeni Sonim XP 2.10 Spirit huollossa toista kertaa, ainoan heikon kohdan takia (taka kansi). Ensimmäisellä kerralla ei kestänyt kuin 3.5 viikkoa mutta tuli sentään takaisin. Nyt menee jo 6 viikko ja aina vaan odottaa varaosaa. Viestiketjua lukiessani alkoi kyllä vähä jännittämään. Tänään kun yritin katsoa että joko osa olisi mahdollisesti tullut niin olipa yllätys, sivut eivät avaudu. kuulemma joku serverivika. Että näin. Samassa veneessä ollaan.

    • Ei nokiaa, eikä SCF

      SCF Helsinki, nokian joku simpukka vietiin 5:ttä kertaa huoltoon samasta viasta. Eli kun laittoi soittoäänen voimakkuuden täysille niin ei luuri soinut ollenkaan, 3 kertaa "korjasivat" ja joka kerta kotona todettiin että sama vika yhä edelleen. 4:llä kerralla kokeilin heti tiskillä kun hain, niin näkivät että ei prkl toimi vieläkään/taaskaan. Sanoi kaveri vielä tiskillä: "mutta kyllähän tuo toimii hiljaisemmalla äänellä, eihän sitä oo pakko täysillä pitää." Vastasin et jumalauta jos sulla ei autossa meni isoin vaihde sisään ja sulle sanottas huollossa että ainahan sä voit ajella sillä toisiks suurimmalla !!!

      5:llä kerralla saatiin uusi käyttämätön luuri vanhan tilalle, uusi käyttämätön meni myyntiin suoraan ennenkun ees kokeiltiin.

    • vilunkia pelataan

      Minulla liuku Nokia 7230 meni tilttiin,takuu vielä voimassa mutta kun ei kannata korjata niin joutus antaan uuden tilalle niin laittoivat romun takasi ja sanoivat että on kastunut joten takuu ei korvaa,tiedän varmasti että ei ole kastunut mutta minkäs näille jauhohatuille teet.En suosittele!

      • huollon vika

        Heh, klassikko. Huoltomies varmaan itse kasteli sen ennen avaamista. Kato täällä on vettä. Anssi asiakas huusi asiasta tiskillä olevalle asiakaspalvelijalle että hän on puhelimen kastellut eikä puhelimen käyttäjä itse.
        Asiakas on aina oikeassa, varsinkin siinä että puhelin ei ole kastunut ennen huoltoon lähetystä vaan huollon aikana. Ja jos ei sitä korjata takuuseen on se huoltomiehen vika ja huoltomiehelle/asiakaspalvelijalle voi vaikka huutaa pikkasen.

        Toinen klassikko: Näyttö pimeni jo ennen kuin se hajosi mekaanisesti, tottakai se sitten menee takuuseen vastaa asiakaspalvelija tiskillä...


      • asddddggsg

        Pyydäppä kuvat kosteusvauriosta. Olen 100% että jokaisesta kosteusvauriosta on otettu selkeät kuvat.


    • tinaritunarit

      No ihan perseestä kyllä koko puljun toiminta. Saman tuloksen saa, jos vie kännykän huoltoon, vaikka paikalliselle peltisepälle. Sitähän vitun kosteutta noi tässäkin tapauksessa hokee, ite ensin tinailivat jotain vitun juotoksia liittimestä ja ei tullu kuntoon ja laite uudelleen huoltoon, niin sittenpä siellä onkin kosteutta. Vittu mitä touhua, paska pulju.

    • jasittenniin

      Ei ehkä oikea paikka puffata, mutta kilpailijafirmasta olen kuullut aika paljon positiivista. Näyttää olevan tällä hetkellä facebookissa joku kampanjakin
      http://www.facebook.com/digimanoy

    • Risto_

      Elekää ihmiset viekö mihinkään myyntiliikkeisiin niitä puhelimianne jos tulee vika vaan huoltoliikkeeseen. Tuosta Digimanista on kyllä hyvää vaan sanottavana, sinne voi vastauslähetyksenä lähettää postilla puhelimen korjattavaksi. Postilla tuli alle viikossa puhelin takaisin takuuseen korjattuna tänne lappiin asti.

      • noassf

        Hyvä firma to digiman kun lähettää liian vaikeat luurit eteenpäin SCF Huollolle ja käärii itse rahat.


    • Pennntti

      AIVAN P*****PAIKKA! Lähetin oman motorola defyn huoltoon kun akku kesti alle päivän vaikka puhelinta ei käytetty. Kesti noin 2kk josta suurimman osan ajasta huollon sivuilla luki 'odotetaan osaa'. Sitten kun sain puhelimen niin huolto lapussa luki 'ohjelmisto päivitetty'. Minkä V****n osan ne siihen tarvi? Johdon?

      No puhelin kuitenkin alkoi pelittämään paremmin ja annoin asian olla.

      Sitten puhelimesta meni kaiutin rikki. Takaisin huoltoon....
      No nyt huolto valmistui reilussa parissa viikossa ja otin puhelimen käyttöön.
      Kuinka ollakkaan. kaiutin oli kyllä korjattu mutta huolto oli hajottanut näytön.
      näytön SISÄLLÄ oli sormenjälki ja lukuisia koloja. Ja päälypuoli oli sitten täynnä naarmuja. Sinänsä saavutus kun näytön pitäisi olla gorilla lasia ja ollut metalli tehtaalla taskussa eikä ollut tullut naarmun naarmua.

      Oiskohan mitään mahdollisuutta purkaa kauppoja? Alkaa olemaan kärsivällisyys aika lopussa....

      • Defyplussa

        Itellä lähti kuukaus sitten defy (plus) huoltoon, kun kuumeni päälle 60c normikäytössä(musiikinkuuntelussa yms.) ja akku kesti vaikka puhelinta ei käyttäs alle päivän, ja tuli takasin "päivitettynä" , ja puhelin oli jo valmiiksi uusimman päivityksen omaava=eli eivät tehneet mitään..no nyt lähti viikko sitten uudestaan huoltoon ja pitäis olla valmis jo huollossa, joten nyt odotellaan mitä nyt..


    • maailmanreissari

      En voi henk. koht. sanoa SCF mitään, mutta ei se huoltotoiminta ole sen ruusuisempaa toisaallakaan. Tässä pieni esimerkki.

      Jouduin ostamaan uuden puhelimen Austraalian matkalla, kun vanha luuri ei pahemmin pitänyt loistavan ja maukkaan Bundaberg-rommikolan mausta. Ei muuta kun Nokialaista hakemaan Darwinin paikallisesta "expertistä". Matka jatkui Darwinista kohti aussien itärannikkoa ja matkalla alkoi Noksu kettuilemaan. Mitäs me pienistä, kun paikallisten "no worries" asenne oli tarttunut. Silti ajatuksena olisi korjauttaa Nokialainen ennen maasta lähtöä.

      Itärannikolta kun loppujen lopuksi selvisimme Melbourneen, suuntasin suureen Nokia repare centeriin. Takuukuittien selvittelyn ja vikaselosteiden kera puhelin luvattiin korjata viikon sisällä. Se passasi oikein hienosti, kun koti-Suomen lentoon oli reilu viikko aikaa.

      Viikon perästä tekstari lupasi puhelimen olevan valmiin noudettavaksi. Alunperin vikana ollut navigaattorin itsekseen zoomailu ei ollut hävinnyt minnekään, mutta nyt sentään navi-painike toimi. Ei muuta kuin takaisin ja kovistelemaan huoltohenkilökuntaa vikojen uudelleen ilmestymisen johdosta. Nyt jopa näytin kädestä pitäen mistä kiikastaa. Nyt luvattiin puhelin valmiiksi ylihuomiseen, mikä tarkoitti puhelimen saantia päivää ennen lentoa. Jep, hienoa...

      Ja takaisin liikkeessä. Nyt pitäisi olla kaikki ok ja iloisin mielin voisi lähteä kohti kotia. Vaan mitäs helvettiä. Liikkeen ulkopuolella testaillessa ei viat olleet hävinneet minnekään. Nyt alkoi jo hämäläisessä kattilassa keittämään kunnolla. Kaiken kunniaksi huolto ilmoitti taas kaksi päivää huoltoajaksi. No fucking way! Vapaalla suomennoksella vois sanoa etten siihen suostunut. Vaadin korjausta heti ja pirullisen metakan seurauksena itse huoltopäällikkö suostui korjaukseen alle puolentunnin.

      Noksuun jäi vain vanhat kuoret ja kaikki muu vaihdettiin uuteen, akkua myöten. Ihme ettei uutta puhelin voineet antaa, mutta samapa se, kun kerran nyt toimii. Ja toimii edelleen sillä tuosta episodista on jo yli 2 vuotta.

      Näin siis maailman toisellapuolen...

    • Jiihaa55

      Raivostuttava firma, eivät suostu antamaan selkeälle osalle mitään hintaluokkaakaan, kaksi kertaa olen yrittänyt kysyä eri puhelimiin liittyen, minkä hintaluokan osasta on kyse, ja aina pitäisi maksaa 33 e, että suostuvat katsomaan varaosan hinnan koneeltaan, aivan käsittämätöntä pelleilyä. Jos olen tiputtanut luurin ja se toimii hyvin, mutta näyttö on raapiutunut pilalle, eivät suostu kertomaan mitä uusi näyttö kustantaa, että voisin arvioida kannattaako sitä vaihtaa. Ei luulisi olevan ylivoimaista kertoa, että maksaako näyttöpaneeli 50 e vai 250 e, vaan tämän tiedon onkimiseksi pitäisi luuri viedä heille, ja maksaa 33 e.

      • LissuTku

      • huytg
        LissuTku kirjoitti:

        http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=Motorola Defy Display&_sacat=See-All-Categories Käy kattomassa tuolta ;) riippuu tietty mikä luuri sulla on :D

        ebay.comissa on ehkä vielä parempo tarjonta. Hinnat alkavat alle 20 dollarista eli noin 15 eurosta postikuluineen. Mukana on tarvittava työkalusetti tee-se-itse-miehelle. Hankaluutena on tietysti postinkulun hitaus, yleensä 2-4 viikkoa.

        http://www.ebay.com/sch/i.html?rt=nc&LH_BIN=1&_nkw=Motorola Defy Display&_clu=2&_fcid=70&_fln=1&_localstpos=&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m283&gbr=1


    • LissuTku

      Kuluttaja asiamiehelle palautetta kyseisestä firmasta joka tuutista!! Eipä tuo meno muutu muuten mihinkään! Laittakaa rohkeasti menemään KULUTTAJIEN PUOLESTA!!

    • jjj122

      Huonoja kokemuksia aikaisemman Samsung Omnian kanssa. Ei onnistunut takuukorjaus.
      SItten nykyinen vuoden vanha HTC Desire Z lakkasi lataamasta USB-pistokkeen kautta. Tämä pantiin minun piikkiin jotta olen rikkonut liittimen. Onhan se kumma ettei oman laturin käyttöä pistoke kestä, muuta en ole sinne työnnellyt...
      Verkkokauppa.com ja SCF perivät korjaamattomasta puhelimesta 68 euroa ja takuuta oli... Viimeinen HTC, viimeinen verkkokauppa.com ostos

    • appatti

      AIVAN TÄYSIN SURKEA "HUOLTO" tämä SCF HUOLTO.

    • 19891989i80+

      Ihan hyvä kokemus Tampereen SFC:sta. Mutta omituinen moka sattui aspalle, ilmoittivat puhelimen olleen valmis ja lähettivät ilmoituksen huollossa olevaan puhelimeen.
      Nopea palvelu kyllä. Jos olisi sen ilmituksen saanut :)
      Arvosana 9

    • mukkelo3

      SCF huolto kusettaa kaikkia takuuasioissa ja lisäksi törkeästi velottaa aina 33,- euroa puhelimen käynnistä siellä vaikkeivat sille mitää ole tehneet.. todenneet vaan, että lasissa halkeama --> ei mene takuuseen ja vaan lähettäneet puhelimen takaisin... PRK !

    • jep4

      Nokian ihmekone Lumia käynyt puljussa 2x kuukauden aikana. Edellisen huollon jälkeen toimi 1 päivän! Ja mitäs nämä ammattilaiset tekevät - ohjelmistopäivityksen , ei mitään muuta. No takuutahan meillä riittää!

    • Pettynyt5

      Meikä sattuu oleen huoltolafkassa töissä, niin tiedän hieman miten nämä hommat toimii. Puhelinvalmistajat on luultavasti tehnyt sopimuksen ton scf:n kanssa, joten suomessa mikään muu firma ei saa noita luureja huoltaa. scf laskuttaa sitten tuntityöstä suoraan valmistajia. Eli scf saa rahaa siitä että tekee pelkän firmispäivityksen,
      Sen minä ymmärrän, että joskus saattaa huolto kestää hieman, koska varaosia saa yleensä odottaa ulkomailta.

      Tiedoksi vaan, kun laitatte mitä vain huoltoon, niin kannattaa etukäteen tulostaa kunnollinen vikaselvitys yhteystietoineen, ja sanoa esim. verkkokaupassa, että laittaa sen mukaan. scf ei ole ikinä soittanut ja kyselly lisätietoja, joka kertoo jo hieman lafkan tasosta (scf kirjoitetaan pienellä koska se on niin surkea firma)

      Eka, jonka laitoin sinne lafkaan, oli joku Sony Ericsson, jossa GPU sekoili. Neljä kertaa ne vain laittoi firmiksen ja viidennellä kerralla pistin suoraan lappuut "Eiköhän tämä valohoito ala riittään, ja laittakaa mulle uusi puhelin"

      Toinen oli HTC Desire Z risalla lasilla(ei takuu). Hinta olisi ollut yli 200€. Kiinasta tilattu lasi oli jotain 20€.

      Kolmas oli HTC Evo 3D, jossa oli tehtaalla jäänyt lasin väliin metallinpala. Sen ne sai korjattua.

      Neljäs on nyt HTC One, jossa kaiutin resonoi kuoren kanssa. Lähtee huomenna uudestaan tonne. Tällä kertaa pistin omat ohjeet mukaan miten itse korjaisin ton.

    • huoh11

      Tänään tuli puhelin kyseisestä huollosta takaisin. Android-versio on vanhempi (4.0.4) kuin aiemmin, eli uuden android-version sijaan he päättivät laittaa vanhemman kuin silloin kun vein puhelimen huoltoon. Noh, ohjelmistopäivityskin vanhempi kuin ennen huoltoa. Pilkkuna I:n päälle puhelimesta puuttuu Googlen-palvelut, eli Gmail, Google Play, Youtube... Eli sain puhelimen takaisin "keskeneräisenä". Kun vein puhelimen huoltoon sanoin, että näytön ja yhteyksien kanssa ollut ongelmia, niin puhelin oli vain "päivitetty", tuohon näyttöön ei ollut ilmeisesti kiinnitetty mitään huomiota. No, tässä yhteydenottoa odotellessa, kun ei raaski soittaakkaan kun puhelut niille maksaa sen 2e/minuutti...

    • Pyyhis

      Matkapuhelinfoorumia kun lueskelee, niin eipä sielläkään kyseinen huolto juuri kehuja saa. Varsinkin Sony Xperia Z ketjussa on melko karua juttua SCF:n toiminnasta. Itse en kyseistä huoltoa käytä, jos ei ole pakko.

    • Tuohtunut

      SCF Huolto ei ei ei. 4 viikkoa puhelinta odotettu, vasta viikko sitten sain tiedot vikalistasta. Eikä vieläkään ole saatu korjattua. Jos ei olis kytkypuhelin niin olisin ostanut jo uuden ja sanonut että pitäkää puhelin. Ei olisi tarvinu maksaa edes tuota 33e 12e tarkistus ja käsittely maksua!! vaikka ei edes korjattaisi. Huhuja on myös että puhelimet lähetetään edelleen tsekkeihin, jos vika on "isompi". Kai halvemman työvoiman perässä mutta samalla aika kädetöntä ja ammattitaidotonta porukkaa. Tiedä mkä on totuus.
      Kunnon firman pitäisi korjaukset hoitaa viikossa ja jos tiedetään että varaosia ei saada niin annetaan edes lainaksi korjauksen ajakasi puhelin. Eletään sentään 2014 ja vieläpä Suomessa!! Käsittämätöntä!

      Kiertäkää ja kaukaa kyseinen pulju, jos vain mahdollista. Ja jos on pakko niin unohtakaa huollettava ainakin kuukaudeksi ja hommatkaa itelle varapuhelin.

    • +++++

      lähetin oman S4 huoltoon ja viime perjantaina oli saapunut sinne. maanantaina kyselivät laitetaanko kuntoon kun uusi näyttö maksaa ***€ sanoin että sen takia se sinne on lähetetty että kuntoon vaan. ja sitten takuuseen meni akku ja mikrofoni. tänään tuli postista ilmoitus että paketti noudettavissa. puhelin toimii niinkuin pitääkin. eli ihan positiivinen mieli jäi tästä puljusta.

    • paska paikka!!

      Mun Motorola kävi myös tuolla scf huollossa siitä syystä että latautuessaan kosketusnäyttö sekoilee minkä ehtii. Viikon oli huollossa ja tuli takaisin, lapussa lukee että kosketusnäytössä ei havaittu vikaa, ohjelmistopäivitys tehty. No, huonompi se on kun aiemmin ja nyt näyttö sekoilee ilman laturiakin ja lisäksi puhelimessa on törkeitä naarmuja näytön kalvossa. Luojan kiitos en ottanut kalvoa pois ennen huoltoon lähettämistä....

      Netistä luettujen juttujen perusteella suht iso vika kyseessä ja ns tyyppivika näissä motorolan puhelimissa, joten pakkohan tuo olis laittaa takuun piikkiin vielä huoltoon. Vituttaa yli kaiken koska puhelin ehti olla käytössä puol vuotta, ja uudesta asti tuo sama vika. Luulin että olisi ominaisuus lähinnä mutta muiden kokemusten perusteella totesin että laitanpa huoltoon.. Puhelin maksoi verkkokaupassa 630e, ei tainnut olla ihan sen arvonen. Ja jouduin ostamaan jo uuden puhelimenkin että saan lähetettyä uudelleen tuon paskan maailman surkeimpaan "huoltoon"!!

    • pressa.

      mun htc one s käynyt scf huollossa 10 ( näin koska en muista kirveelläkään onko ollut 12 vai 16 kertaa.) kertaa 2 vuoden aikana ja ollut noin 1v huollosa ja aina tullut rikki´näisenä takas!!! nyt riitti ja asia eteenpäin..

    • huijaustako?

      Oma Nokia (900) puhelimeni oli kyseisessä firmassa (SCF) huollossa. Totesivat, että puhelimen latausliitin on rikki ja latausliittimen rikkoutuminen vaikuttaa laitteen virtapiiriin. MUTTA, jos puhelimessani on todella tällainen vika, miten lataus toimii moitteettomasti puhelimessani???? Ei ongelmia ladata puhelinta tai tiedostoja...

      • Uuden puhelimen hankinta on edessä. Tuon on jo vanha malli ja sen tukikin loppuu ensikuussa.


    • Ei ikinä

      Pöyristyttävä laskutus automaatti, ei ei

    • hgthhg

      Hei! Puhelimeni lähetettiin huollettavaksi koska se ei lataa. perjantaina (26.08)sain soittopyynnön ja minulle ilmoitettiin että puhelinta ei huolleta koska näytön välissä on roskaa( teidän mielestä näyttö vaihdettu valtuuttomassa liikkeessä koska ei ole mahdollista että siellä olisi roskaa) ja koska puhelimeen ei ole koskaan tehty mitään huoltotöitä tai vaihdettu näyttöä niin silloinhan minulle on myyty virheellinen laite joka tulisi vaihtaa uuteen. ( koska SELVÄSTI on mahdollista että sinne pääsee roskia väliin koska kyseiseen laiteeseen ei ole koskaan vaihdettu näyttöä. Sonera vakuutti minulle että ovat myyneet minulle uuden puhelimen eikä vanhaa puhelinta missä olisi jossain vaiheessa vaihdettu näyttö. olin yhteydessä Samsung electronicsiin jossa sanoivat että on valitettavaa että te huoltoliikkeenä pakenette vastuuta laitteen korjauksista ja ovat saaneet monta yhteydenottoa asiakkailtaan, valitettavasti he eivät voinut asialle tehdä mitään, he pahoittelivat asiaa ja painottivat että laite tulee huoltaa tai vaihtaa uuten koska kyseessä on takuunalainen vika joka ei johdu virheellisestä käytöstä tai takuun ulkopiiriin kuuluvista huoltotöistä. Nyt olen ollut Sonera kaupassa keskustelemassa asiasta ja minua ohjeistettiin tekemään Reklamaatio ensin. Menen sitten vastauksen kera liikkeeseen takaisin ja katsomme mitä voimme tehdä asian edistämiseksi. Toivon kiirellistä vastausta- Henkka

    • voihelvetti53

      Saunalahden nettikaupasta ostamani Lumia 625 kärsinyt ensimmäisestä ostopäivästä lähtien satunnaisesta sammuilusta. Nyt on kuukauden aikana ehtinyt käydä kaksi kertaa takuun alla SFC huollossa ja molemmilla kerroilla tullut takaisin samalla ongelmalla.

      Välttäkää tuota paskalavohkaa. Täysin ammattitaidotonta porukkaa. Mukavaa kun täysin uusi puhelin jumittaa huollossa mutta mitään ei saada aikaan.

    • Aika tehdä valitus asiasta?

    • voihelvetti53

      Kolmannen kerran haluavat vielä huoltoon. Miten luulevat että voin luottaa enää heihin? Vien liikkeeseen ja vaadin uuden luurin tilalle.

      Kyllä pitäisi tuolta yritykseltä ottaa luvat pois kokonaan. Kusettavat kuluttajia urakalla silmään ja vielä laillisesti.

    • siiseli_223

      lähetin keltaisen lumia 520 huoltoon ja se tuli mustana takaisin vaikka huoltoselosteessa siihen oli vaihdettu vain uusi virtakytkin. Toiselle puhelimelle 1320 eivät olleet tehneet mitään ja koittavat nyt saada siitä lystistä 50e. Täysi kusetusfirma. veikkaan että mennyt sopparit uusiksi mikkisoftan takia. karttakaa jos mahdollista. kysykää aina kun viette elisalle/jne huoltoon puhelimia ettei vain vahingossakaan puhelin lähde kyseiseen puljuun.

    • hermostunut.

      Mun SGS3 vietiin toissaviikolla torstaina gigantin huoltopisteelle, koska akun latauksessa oli ongelmia. Siellä ne sano et menee 1-2vk. Ne lähetti sen scf huoltoon ja muutaman päivän päästä tuli viesti et se korjaus viivästyy koska ne tilaa jonku vitun varaosan. Ja kun oon scf huollon sivuilt katellu mun puhelimen huollon tilannetta niin siel lukee: saapunut huoltoon 20.10 klo 12.34 työn tila: 21.10 klo 14.44. Mitä toi työn tila ees meinaa-_- toista kertaa en kyllä sinne vie puhelintani. Ja kaiken lisäks sen pitäis tulla huomenna, koska sillon on kulunu jo 2 viikkoa!!!! Perkele!!!

      • voi olla noin

        Tarkoittaisiko se työn tila sitä että ollut silloin valmis ja haluavat vain kiusata asiakasta pitämällä puhelinta vielä kaks viikkoa siellä.


    • MikkoK0

      Täysin ala-arvoista palvelua! Vein puhelimen huoltoon 27.11.2014. Minulle ilmoitettiin, ettei HTC:tä huolleta Suomessa, vaan laite toimitetaan Puolaan huollettavaksi. Vihdoin 11.12.2014 (kahden viikon kuluttua!!!) minulle soitettiin ja ilmoitettiin huollon kustannusarvio. Huolto olisi maksanut yli 500 euroa, joten ilmoitin että ei huolleta (ostan mielummin uuden puhelimen vakuutusrahoilla), vaan lähettäkää puhelin takaisin Vallilaan noudettavaksi. Taas odotin melkein viikon ja 17.12.2014 minulle lähetettiin tekstiviesti, että puhelin on noudettavissa ja maksaa 33 euroa. Olin siis 20 päivää ilman puhelinta ja sain vielä maksaa tästä pyörittelystä 33 euroa. Kiertäkää kaukaa tämä firma!!!

    • en suosittele

      En kyllä itekkään lähetä tonne ja korjaan mielummin itse puhelimen.
      Tapaus Sony xperia z1 compact. Tässä tosin opin myös sen ettei kannata ostaa elisalta puhelinta. Kyseisessä puhelimessa oli kaupassa tullessa jo keskimmåinen kuori irti mutta nåin tavan tallaajalle se näytti että takakuori olisi irti. No ensinnäkin gigantti vaihto noita virheellisiä puhelimia suoraan uuteen ja elisa ei. Joten puhelin meni scf.lle. Huollossa on joku pakkomieli päivittää puhelin ja sonylla oli sillä hetkellä virheellinen päivitys meneillään joka odotti uutta päivitystä. Joten lähetteeseen pyysin kirjoitettavaksi ettei puhelinta päivitetä. No meni se 2-3 viikkoa kun sain puhelimen takaisin. Puhelimesta oli kui oli vaihdettu takakuori uuteen, mutta kun vika oli siinä keskimmäisessä kehyksessä joka oli edelleen irti. No sen lisäksi puhelimeen oli tullut näytön suojaan pitkä iso naarmu ja kaikista paras oli se, että korjauskuponkiin oli ihan kirjoitettu, että puhelin oli päivitetty. Kiitos nyt oli sitten ulkoisesti ja sisäisesti puhelin romuna. No eipä siinä tuli kesä ja piti mennä uimaan puhelin taskussa ja kun se oli vielä IP58 eli vettä piti kestää. Kestihän se 5min kun sammu. Vesi pääsi sisään siitä keskikehyksen välistä. Puhelin olikin sitten reilun kuukauden scf.llä josta sainkin uuden tilalle tosin ihan eri värisen.
      Toinen tapaus Motorola Razr maxx. Puhelimen tärinä hävisi ja kuulokeliitin oli hajalla. Puhelin kävi huollossa ja todettiin kastuneeksi joten ei korjata, mutta kuulokeliittimen ja värinä osan korjaushinnaksi arvioitiin lähes sata euroa(osien arvo ehkä 10-20e), joten en tyytynyt aiihen ja puhelin tuli takaisin. Tosin puhelimen takakuori oli revitty väkivalloin irti ja se oli hajonnut joka oli vielä liimattu itse päin vittua! Siinä liikkeessä pois kävellessä kirosin tuota ja sit totesin itekseni että antaa vittu olla minä en ton paska puljun kans jaksa enään tapella.

      Nyt tuon sonyn tärinä alkaa olemaan vaihtokunnossa niin ajattelin, että ostan ite tuon muutaman euron tärinä osan ja vaihdan itse. Youtubesta löytyy hyviä pura-kasaa videoita joista nåkee ettei tartte olla mikään tekniikan tohtori etteikö osaa voisi itse vaihtaa. Se että joudun maksamaan ehkä 10e kaikkineen työkaluineen ja osineen niin todellakin teen itse puolisen tuntia/tunnin urakan kun laitan tonne jossa saa odottaa sen 2 viikkoa vähintään ja mukana.tulee kaikkea muuta mukavaa ekstraa. Eikä tarte olla ilman puhelinta sen aikaan kun puhelin odottaa osaa huollossa.

      Jos taas tarve.vaatii korjata ja on valmis käyttämään rahaa niin on noita yksityisiä pikahuoltoja mitkä hoitaa homman paremmin ja nopeemmin esim. huoltokukko jkl.ssä.

    • Distressed customer

      My front camera did not work as it should and I still had guarantee for the phone, so naturally I thought that SCF Huolto would fix it up.. Boy was I wrong! They wrote a document that ended my guarantee time and said I had changed the screen my self and had to buy a new phone.. I have never ever changed my screen and my phone has never been broken or opened before.. Thanks SCF Huolto for making sure that you have one less customer. They apparently have a habit of saying that the customer have done something with the phone that ends the guarantee time, so avoid this place if you do not want to end up buying a new phone!!

    • Hupihuolto

      Helmikuussa -16 takuuhuollossa Lumia 930 puhelimestani katosivat kaikki valokuvani mm. edesmenneestä vanhemmastani ottama viimeinen kuva ja kaikki yht.tiedot. Dna liikkeen kautta huoltoon viety myyjä ei vinkannut, että tiedot voivat kadota huollossa. Onko asiakas tyhmä, jos ei sitä tiedä tai ymmärrä. Ei, vaan asiakaspalvelija, joka ei siitä osaa kertoa. Millaista on ollut hänen työhön perehdytyksensä. Eipä kummoista, jos on ollut ollenkaan. Hyi Dna. No, myyjä sentään muisti ottaa puhelinnumeron mihin huollosta voivat soittaa, jos on kysyttävää. No ei ollut, sen vertaa, että he olisivat ilmoittaneet hävittävänsä tiedostot, että mitä tehdään. Olisin tietty laittanut ne muistiin, vaikka pilveen.

      Kun noudin puhelimen dna:lta siinä ei ollut PUk-koodia, joten en saanut sitä avattua. Kaikki tiedostot oli sekaisin. Eli puhelin ei ollut siinä käyttökunnossa, kun olin sen myymälään jättänyt. Myymälässä ei osattu edes kertoa, mitä huollossa oli tehty. Puhelimessa ongelma oli, ettei siihen soittaneet saaneet minuun saanut yhteyttä.

      Kuka välittää. Dna pahoittelee, mutta ei ota vastuuta. SCF yrityksen edustajia en ole vielä tavoittanut. Olen tehnyt reklamaation kuluttajaasiamiehelle sekä dna:sta, että SCF:n toiminnasta ja irtisanonut liittymäni dna:n. En usko enää minkään puhelinyhtiön sen paremmin, kuin heidän yhteistyökumppaneidensa palveluihinkaan. Kaikki samaa kökön jauhamista, edesvastuutonta, turhia lupauksia maalailevia höpö höpö yrityksiä.
      Näinkö Suomi lähtee nousuun.

    • Hupihuollolle

      Kyseinen yritys on pahoissa talousongelmissa. Katsokaa talouslukujakin. Voi olla että jää puhelimenne samatta jos tonne lähetätte. Huonosti johdettu lafka. Konkurssi uhkaa.

    • kekeee3243

      2x saanut hyvää palvelua heiltä. :)

    • Kylläkyrsii

      Tunnetusti SCF huollon kanssa puhelinhuolto on ollut aina vaikeaa tai mahdotonta. Nyt sattui taas varsin hupaisa tapaus. Sonyn puhelin lähetettiin huoltoon kun tilttailee ja saa käyntiin tilstistä vain laturin piuhan kytkemällä, vaikka akku virtaa täynnä. Samoin katkoo puheluita ja näyttö jäätyy. No, puhelin huoltoon. Vastaus tuli että näytön korjaus maksaa 220-230 euroa, koska puhelinmen lasin reunassa on halkeama ja ei kuulu takuun. Vastasimme että tiedetään, lasihan oli halki jo jonkin aikaa, mutta emme pyytäneetkään korjaamaan viallista lasia, vaan vain nuo muut ko. puhelimen yleiset tyyppiviat vain. Näyttö käy ja kukkuu ihan hyvin tuollakin lasilla. Vastaus tuli tähän että eivät voi korjata muitakaan vikoja ilman että lasikin vaihdetaan (ja veloitetaan) koska puhelimen pitää kuulemme täyttää IP-vaatimukset myös huollon jälkeen. Mitkä IP-vaatimukset? Nuo Sonythän vuotavat kuin seula ja kaikki tulevat joka tapauksessa SCF:ltä palautuksena, mukamas syynä käyttäjän aiheuttamakosteusvaurio, vaikka IP68 puhelin olevinaan!!! No, tuohon me ei sitten suostuttu että pitäisi maksaa tarpeeton ja ylihintainen (saa ko puhelimen uutena halvemmalla kaupasta kuin korjaus-ryöstöhinta-yritys) korjaus siitä hyvästä että takuuhuolto tehtäisiin. Puhelin tuli takaisin tästäkin huolimatta, korjaamattoman ja reilun 50 euron laskun kanssa, perusteena aiheeton lähetys huoltoon!!

      Voiko tällainen olla enää minkään kuluttajansuojalakien mukaista tomintaa? Eikö Sonyn vehkeitä todellakaan huolla mikään muu firma kuin tämä surullisen kuuluisa ja täysin mielivaltainen SFC? Näitä vastaavia tempauksia on SCF:n kohdalla sattunut aika monelle kaverille. Pitää ihmetellä miten tällaisen firman voi antaa nykypäivän Suomessa edes toimia ja miksi laitevalmistajat eivät ohjaa huoltotoimintaansa sellaisille firmoille jotka oikeasti osaavat niitä laitteita korjata? Luulisi olevan jo melkoinen imagokysymys laitevalmistajille.

      Oli muuten sitten tasan viimoinen Sony ja ehdottomasti viimeinen asiointi myös SCF:n kanssa!!!!!!!!!!!! Kiertäkää kaukaa molemmat, ja erityisesti SCF Huolto !!!!!!

    • Vatulointiin_kyllästynyt

      Sony m4 aqua viety huoltoon elisashopitin kautta 6.7 vikoina tippuminen verkosta, meili ja viesti ilmoitusten tulo ainoastaan sovellus avattuna sekä hälytysäänten pätkiminen ja särkeminen. Huoltojonoksi sanottiin reilu viikko.
      Laite saapunut 11.7 scf huoltoon josta asti se ollut siellä hyllyllä, soitin sinne tänään kuullakseni että se otetaan käsittelyyn aikaisintaan ensi viikolla eli oltuaan väh. 3 viikkoa hyllyssä... Vituttaa tuollainen vetkuttelu ja takuuaika vaan kuluu... Aiemmin huoltoonviedystä vastaavavikaisesta m kakkosesta eivät löytäneet mitään vikaa, suorittivat vain järjestelmäpäivityksen, millaisenkohan koska laitteessa oli jo käyttöhetkellä kaikki viimeisin softa päivitetty... Eivät ainakaan saa Soneja kuntoon eikä siis takuulla tunnu olevan mitään merkitystä kyseisissä laitteissa josne vaan päättävät seota

    • Sanonkomistä

      Nyt on siis 19.8.2016.
      Sonyn luuri saapunut huoltoon 13.7.2016. Tilanne 21.7.2016: odottaa varaosaa. Ei pienintäkään yhteydenottoa asiakkaan suuntaan huollon kestosta. En todellakaan voi suositella kyseistä firmaa.

    • scfonpaskaa

      Sonyn M4 Aqua viety kuukausi sitten huoltoon ylikuumenemisen ja näytön random-sammuilun takia. Nyt ei puhelimessa sitten toimi gyroskooppi ja näyttö ei kierrä automaattisesti. Täyttä paskaa koko SCF!

    • EntinenAsiakas

      Ihan samaa huijasta harrastaavat kun ennenkin. Huawei P9 luurista halkesi näyttö käsissä. Luuri ei ole saanut pienintäkään kolhua eikä vääntöä. Ollut lasi jännityksessä uudesta saakka. Noissahan on ollut niitä missä lasi halki jo paketista ottaessa. Huawei:llä tietäävät kyllä vian.
      SCF huijarifirma yritti ottaa rahat multa ja olisivat saaneet myös korvauksen Huaweiltä. Naurettavaa että Huawei mainosti sitä 3kk näyttötakuuta vaikka itse rikkoisi lasin. Ei kuulemma ollut enää voimassa. No ei ollut kun pitivät luuria sopivasti 3 vko:a jemmassa ennen kun ottivat huollon käsittelyyn. Näppärää...
      Yrittäkää välttää ko. firmaa jos vaan mahd. Ottakaa myös selvää mitä valmistaja luvannut korvata. Niitä rahoja ko firma huijannut jo monta vuotta.
      Työpaikalta kielletty lähettämästä sinne enää mitään. Meillä täällä kuitenkin yli 2000kpl luureja käytössä... Lähteevät korjaukseen johonkin ulkomaille kun nopeampaa, halvempaa ja luotettavampaa.

    • Kukkahattusetä

      Ihan samanlaisia kokemuksia täälläkin. Sain SCF huollosta tehdaskorjatun, huolletun ja tarkastetun puhelimen heidän mukaan korjauskelvottoman tilalle.
      No, siinä vaihtopuhelimessa ei toiminut wlan eikä gps ollenkaan. Seuraavana päivänä takaisin Soneralle ja puhelin sitä kautta SCF huoltoon. 2,5 vko päästä tuli päivitys huollon tilasta. Takuun ulkopuolinen vaurio: kosteusvaurio
      Heidän huoltama / tarkistama laite mikä oli sisällä käytössä huollon jälkeen 2 tuntia :)
      Olisko vähän huijauksen makua...

    • Välttäkää

      Scf huollon viime vuoden tulos. 8milj.liikevaihdolla 0,74milj tappiota. Omavaraisuus -34%.
      Ylivelkaantunut ja 3v:ssa melkein 1,5milj. turskaa... rahastaa yrittävät kaikin keinoin.

    • Ju86

      Vein puhelimen huoltoon ja minulle ilmoitettiin että odottaa varaosat 3päivän sen jälkeen puhelin piti olla seuraavana päivänä valmis kun Vein sen ja meni viikko ja sitten ne ilmoitti että ei mene takuuseen että puhelin on kastunut ja Korjaus arvio 450€ no kävin hakemassa puhelimen pois ja joutu maksaa 30€ Vein puhelimen muualle ja ne ilmoitti että miksi muka puhelin on kastunut koska ei ole ainakaan mitään jälkiä siitä ... Ja että Tässä on USB portti hajalla ja maksaa 32.50€ töineen ... En mene ainakaan itse enään ikinä sinne ... Puhelin Samsung Galaxy note 4

    • Tommi-H

      Mul o nyt ollu 1kk vanha huawei p9 viikon huollossa ko näyttö meni rikki, tippumisen takia jännätää ny mitenkä omalla kohdalla käy..

    • NOproblemo

      Mulla ei ainakaan vielä valittamista, sillä Sonyn Z5C lähti viime vko:lal SCF:lle takuuhuoltoon ja ma huollosta saapumisilmoitus, ti tekstiviesti et odottaa varaosaa ja tänään pe ilmoitettu että piirilevy ym osia vaihdettu ja laite testattu ja huollossa valmiina. Ja mikä parasta, niin takuu jatkuu alkuperäisen ostokuitin mukaisena.

    • Pakkoraha

      Olkaa varovaisia kun viette kyseiseen huoltoon laitteitanne. Esim. Samsun puhelin. Antavat kustannusarvion joka maksaa 33 euroa ja ottavat puhelimen panttiin. IF vakuutus antoi korvauksen, joten annoin luvan lähettää puhelimen huoltoon. Nyt sain viestin, että ei varaosa saatavilla, joten voi mennä 2 viikkoa että lasi saadaan. Olisivat kertoneet kun olin paikan päällä huollossa, ettei osia ole saatavilla Samsungilta, olivat tietoisia asiasta varmasti. Soitin huoltoon ja käskin lähettämään puhelimen takaisin Tampereen toimipisteeseen välittömästi, koska tarvitsen puhelinta 360 panoraama-kuvauksissa. Puhelimen lasi ei haittaa kuitenkaan työskentelyäni ja ei 360 gear- lasien käyttöä.

      • Juhanaa65

        Epilässä ainakin Digiman korjaa kanssa. On Samsungin virallinen huolto.


    • Microsof

      Huijarifirma. Lähetettiin puhelin hyvässä uskossa takuuhuoltoon mm. sammuilun, viallisen kaiuttimen ja ohjelmien kaatuilun takia. Muutaman viikon odottelun jälkeen palautettiin edelleen rikkinäinen puhelin laskun kera. Näytön kulmasta löytyi olemattoman pieni parin millin särö, jolla ei ollut mitään tekemistä em. vikojen kanssa, mutta johon vedoten ei kuulemma takuuta. Vaan lasku kyllä osattiin kirjoittaa.

    • Terveisiäperseestä

      Eipä tartte enää katella paskalafkan touhua, konkurssiin meni. Vihdoinkin uskaltaa ostaa puhelimen jota ei huolleta tuolla! Onnea vaan itsekkäille kusipäille ketkä siellä oli töissä ja kuvittelivat olevansa "kärkijoukoissa"!

      • Neitien_neiti

        Nyt voi keimailla kuviin uutta parta-lookkia työhakemuksen tueksi...


    • Luuserit

      Salolainen ei osaa tehdä mitään muuta kuin itkeä ja valittaa työoloista, paska palkka jne. Ryssivät kaikki työpaikkansa omassa maalaiskylässään ja sitten ovat tunkemassa ympäryskuntiin töihin. Levittävät asennettaan kuin rotat ruttoa ja ovat pomojen perseennuolennan ja hyväveli-verkostoitumisen mestareita!

      • olet.salolainen.luuseri

        Voi voi! Mikä onkaan pahoinvointisi pohjimmainen syy?? Jäitkö työttömäsi puhelintehtaalta? Vai oletko ryypännyt rahasi? Vai molempia?


      • Työttömäsi

        Hyvin osaat ymmärtää lukemaasi...


      • Huollosta_toiseen

        Yleensä rotat jättävät uppoavan laivan mutta nää rotat tais ite upottaa sen...


    • Asiakaspalvelua

      Tämän ketjun kun lukee läpi niin ei ihme että kyykähti...

      • arvuuttaja-

        juttua on,mut myöntäkää jo ettttä iponi on persiistä,logiikka helve...stä


    • Hevonpaskaaa

      Täytyy kyllä myöntää että tämä konkurssi on paras kokemus tästä huoltofirmasta!

      • Tunarit_työttömänä

        Hah hah haa... Tää jaksaa naurattaa vieläkin!


      • Anonyymi
        Tunarit_työttömänä kirjoitti:

        Hah hah haa... Tää jaksaa naurattaa vieläkin!

        Kuka se "jiipee" oikein oli tuolla? Onkse jonkun nimi vai joku koodi, "johtajanpoika"? Ei vissiin oo kovin suosittu, vieläkin kuuluu siitä vihapuheita Salossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se "jiipee" oikein oli tuolla? Onkse jonkun nimi vai joku koodi, "johtajanpoika"? Ei vissiin oo kovin suosittu, vieläkin kuuluu siitä vihapuheita Salossa.

        No löydät nuo samat huoltoressukat taas jostain käsikkäin maleksimassa, kun porukka pysyy samana, ja firmaa vaan vaihdetaan.. Kyräilevät siellä kyyneleet rinnuksilla ja äkkiä selviää noi nimilyhenteet...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe