Miten tehdä kun naapuri soittaa musiikkia liian kovalla?

gisgis

Naapurini soittaa musiikkia niin kovalla, että se kuuluu asuntooni ja vielä maakuuhuoneeseen. Olen hakannut seinää, mutta sekään ei ole auttanut asiaan. Minulla on töitä aamuaikaisin, joten olisi kiva saada kunnon yöunet, jotta jaksan tehdä töitä. Myöskin minun on opiskeltava, joten täydellinen lukurauha olisi tärkeää. Saako kerrostalossa muka soittaa ennen klo 22.00 musiikkia niin kovaa, että se kuuluu naapureille? En oikein tiedä, että uskaltaisinko soittaa heidän ovikelloon, koska olen kuitenkin pieni ja nuori nainen, joten tiedä mitä hulluja ihmisiä tuossa naapurissa asuu.. :S Pitäisikö vaan olla koko ajan korvatulpilla...? Ne on ainakin hankittu.

90

30149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit valittaa

      Jos naapurin aiheuttama meteli on toistuvaa ja häiritsevää myös päiväsaikaan voi siitä valittaa, mutta jätä työ isännöitsijälle.

    • stressaa itseäsi

      mökällä, vaan ilmoita kiinteiston hoitajalle, siis silloin, kun on mökä päällä.

      Jos taloyhtiöllä on kiinteistön huolto jonkun firman kanssa, niin hanki päivystävä numero jo varalle. Kun mökä jatkuu yli klo 22, niin soitat päivystäjälle ja hänen kuuluu mennä soittaan ovikelloa ja jos ei avata, niin hän menee omilla avaimillaan sisään ja lopettaa mökän.

      Samalla asukas saa virallisen varoituksen liiasta metelöinnista. Kolmannen varoituksen jälkeen hän saa häädön.
      Myös päivällä tapahtuvaan liialliseen metelöintiin voi tehdä ilmoituksen.

      Ei kannata mennä itse sanomaan, saa vain huonoimmassa tapauksessa turpaansa, tai ainakin mökää voidaan jatkaa ihan kiusallakin vielä enemmän...

      Ota selvää taloyhtiösi tavasta toimia tälläisissa tilanteissa...
      Kyllä ne korvatulpat on kuitenkin tarpeen, sillä aina joku pitää meteliä jossakin päin kerrostaloa...

      • ...

        Minulla sama ongelma, seinänaapuri soittaa niin hemmetin lujalla musiikkia, että huonekaluni tärisevät tahdissa ja kuulen selvästi vokaalit, ja korvatulpat eivät auta, vaikka ovat vahvimmat mahdollisimmat. Olen tehnyt monen monta ilmoitusta ja varmasti hän on saanut yli kolme varoitusta, mutta eipä ole minnekään lähtenyt. Isännöitsijä sanoo, että on vaikeaa saada häntä lähtemään, kun se riippuu millaisen vuokrasopimuksen hän on tehnyt. Mutta eihän kukaan voi saada asua esim. vuotta asunnossa, jossa jatkuvasti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa soittaa musiikkia sietämättömän lujalla. Olisin lähtenyt itse jo ajat sitten, mutta kun on itsellänikin vuoden sopimus..


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Minulla sama ongelma, seinänaapuri soittaa niin hemmetin lujalla musiikkia, että huonekaluni tärisevät tahdissa ja kuulen selvästi vokaalit, ja korvatulpat eivät auta, vaikka ovat vahvimmat mahdollisimmat. Olen tehnyt monen monta ilmoitusta ja varmasti hän on saanut yli kolme varoitusta, mutta eipä ole minnekään lähtenyt. Isännöitsijä sanoo, että on vaikeaa saada häntä lähtemään, kun se riippuu millaisen vuokrasopimuksen hän on tehnyt. Mutta eihän kukaan voi saada asua esim. vuotta asunnossa, jossa jatkuvasti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa soittaa musiikkia sietämättömän lujalla. Olisin lähtenyt itse jo ajat sitten, mutta kun on itsellänikin vuoden sopimus..

        Isännöitsijä puhuu paskaa. Välttelee ikäviä hommia, niinkuin isännöitsijät aina. Rahastaa kyllä osaavat.

        Ei se mitään varoituksia ole edes antanut, kunhan vetkuttaa mitään tekemättömänä, niikuin isännöitsijöillä on tapana.

        Isännöinti - suomalaisen asumisen syöpä.


    • hihhihh

      Luin täältä jostain muusta ketjusta, että joku laittaa kaiuttimet aivan seinän viereen... mieluiten naapurin makuuhuoneen seinän taakse ja odottaa kunnes naapurissa hiljenee.

      Sitten alottaa soiton ja soittaa jokusen minuutin bassot jytkyen. sitten 15 min hiljaisuus ja uudestaan (15 min hiljaisuus että naapuri olisi ehtinyt nukahtamaan ainakin melkein) ja tätä voi jatkaa sitten muutaman kerran.

      Omaa rauhaa helpottaakseen voi kaiuttimien päälle heittää peittoja eristämään ääntä omasta kämpästä.
      Siitä ei kuulemma tule juurikaan ääntä omaan kämppään kun peitoilla eristää kaijuttimet seinään.

      Heh, en tiedä kuinka hyvin toimii, mutta näin minä tekisin. Ja sitten lisäksi tietysti valitus isännöitsijälle...

      • että silloin

        sinustakin tehdään ilmoitus (ja ihan aiheesta)


    • kerrostaloasukas

      Kovasta musiikista ja muista naapurien toisia asukkaita haittaavasta toiminnasta kannattaa ottaa yhteyttä talon hallinnosta vastaaviin henkilöihin, ellet uskalla lähestyä naapuria. Aina ei heti asiat ratkea, mutta kannatta olla sitkeä. Toisista naapureista voi myös saada tukea asioiden korjaamiseksi. Kirjallinen valitus voisi olla tehokkaampi kuin suusanallinen.

      • .......................

        Naapurini laittoi ulko-oveen lapun, jossa ystävällisesti kehoitti siirtämään radion pois liesituulettimen läheltä. Olin juuri muuttanut taloon enkä edes ymmärtänyt että normaalit äänetkin kulkeutuvat niin hyvin sitä kautta. Asia korjaantui ilman riitoja. Jos ei uskalla suoraan kasvotusten asioita sanoa niin viestit siis rappuun näkyvälle paikalle tai suoraan postiluukusta häiriön aiheuttajalle.


      • Anonyymi

        Meidän rappuun muutti itä Euroopan romaaneja soittivat musiikkia kymmenen jälkeen mentiin ovelle sanomaan että kohta tulee poliisit heti hiljeni, mutta tänään ovat huudattaneet musiikkia täysillä koko illan muutenkin ravaavat yökaudet rapussa saamme nyt nauttia mitä vapaa liikkuvuus tuo meille ei tätä kauan voi kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän rappuun muutti itä Euroopan romaaneja soittivat musiikkia kymmenen jälkeen mentiin ovelle sanomaan että kohta tulee poliisit heti hiljeni, mutta tänään ovat huudattaneet musiikkia täysillä koko illan muutenkin ravaavat yökaudet rapussa saamme nyt nauttia mitä vapaa liikkuvuus tuo meille ei tätä kauan voi kestää

        Se on hankala homma !. Minulla on kyllä kantasuomalaiset naapurit pienkerrostalossa, mutta ovat kai pitkäaikaistyöttyöttömiä, meteliä kuuluu joka ikinen yö. Isännöitsijä ei halua puuttua oikein asiaan, mutta tarkkaa selkoa minulla ei siitäkään ole. Nämä metelöitsijät laittoivat taloyhtiön ilmoitustaululle lyijykynällä kirjoitetun viestilappusen, että heillä on koira saanut pennut ja pennut aiheuttavat meteliä ja siitä olisivat monet asukkaat valittaneet. Asiahan ei kai ole näin, vaan että siitä muusta metelistä, mitä aiheuttavat, niin on valitettu.


    • turhautunut meteliin

      Itselläni sama ongelma. Asun vielä kaiken lisäksi talossa, jossa ei asu muita suomalaisia eikä kukaan oikein osaa englantiakaan. Venäjää yms. en osaa sen vertaa, että saisin edes lapun tiputettua postiluukusta. Yläkerran häiriköt myös tappelevat usein, eikä mieli edes tekisi mennä oven taakse edes lappua postiluukusta pudottamaan.

    • isännöitsiälle oikee

      No, tuo seinään hakkaaminen ei auta, tulet itsekkin häirinneeksi muita. Talossa on järjestyssäännöt tai kaupungin yleiset säännöt.

      Yleensä jonkin asteinen hiljaisuus klo 22 - 6 välisenä aikana.

    • hiljainen opiskelija

      Itselläni naapuri soittaa, uskokaa tai älkää, haitaria. Toinen naapuri soittaa pianoa, mutta onneksi harvemmin, tämä haitarin soittaja soittaa päivittäin. Soitto kuuluu erittäin selkeästi, kun talossa niin huonot eristeet, tänäänkin heräsin soittoon päikkäreiltä. Mikä siinä on, ettei ihmiset tajua kerrostalojen todellakaan olevan mitään soittotiloja. Sama vanhus katsoo myös tv:tä niin kovalla, ettei jää epäselväksi mitä kanavaa/ohjelmaa katsotaan.

      Tekisi mieli huudattaa tv:tä takaisin, jotta naapuri tajuaisi miten herkästi kuuluu, mutta tästä naapuri todennäköisesti tekisi vain itse valituksen. Olen jo saanut yhden valituksen, kun ensimmäisenä asuinpäivänäni vein pahviroskaa jätekatokseen vaikka se olisi pitänyt viedä n. 200m päässä olevalle kierrätyspisteelle. Isännöitsijä tiesi etten ollut saanut vielä ohjeita asiasta, enkä voinut asiasta tietää, mutta joku kyylääjävanhus oli jo haukkana ehtinyt minusta valituksen tekemään.

      • Kerrostalomuusikko

        Mikä siinä on kun kerrostalovalittajat ei tajua että kerrostalo ei ole mikään omakotitalo metsän keskellä jossa muut ihmiset on 100 kilometrin päässä.
        Kerrostaloon olet itse muuttanut ja siinä on säännöt, kaikkien säännöt, ei sinun säännöt.


      • hiljainen opiskelija
        Kerrostalomuusikko kirjoitti:

        Mikä siinä on kun kerrostalovalittajat ei tajua että kerrostalo ei ole mikään omakotitalo metsän keskellä jossa muut ihmiset on 100 kilometrin päässä.
        Kerrostaloon olet itse muuttanut ja siinä on säännöt, kaikkien säännöt, ei sinun säännöt.

        Ihan tiedoksi vain olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja kyse ei ole minun säännöistäni, vaan yleisistä järjestyssäännöistä sekä maalaisjärjestä. Asuit sitten kerrostalossa tai omalla tontilla kuusen alla, niin naapurin toistuvasta ja pitkä aikaisesta metelistä voi valittaa.

        Mikä kerrostaloon kuuluu on normaalit elämisen äänet päivisin. Tähän eivät kuulu esim. kennelien pidosta, soittotunneista, discoista yms. aiheutuva meteli. Tällaiselle on tarkoitettu ihan muut tilat. Jos on itse muuttanut kerrostaloon, niin pitää vain hyväksyä se fakta, ettei kannata esim. ottaaa kakadulaumaa lemmikiksi, koska siitä todennäköisesti tulee ongelmia naapureiden kanssa.

        Itse olen muuten hereillä sen vuoksi, kun pianonaapuri aloitti soiton nyt sunnuntai aamuna klo 8.45. Joku kävi ilmeisesti sanomassa, kun lopetti siinä 15min. sisään. Kaikilla ei järki päätä pakota...


      • - mummo -

        Heh.... Mullakin on haitari muttei kukaan ole vielä valittanut vaikka äänieristeet on huonot


      • Kerrostalomuusikko
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vain olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja kyse ei ole minun säännöistäni, vaan yleisistä järjestyssäännöistä sekä maalaisjärjestä. Asuit sitten kerrostalossa tai omalla tontilla kuusen alla, niin naapurin toistuvasta ja pitkä aikaisesta metelistä voi valittaa.

        Mikä kerrostaloon kuuluu on normaalit elämisen äänet päivisin. Tähän eivät kuulu esim. kennelien pidosta, soittotunneista, discoista yms. aiheutuva meteli. Tällaiselle on tarkoitettu ihan muut tilat. Jos on itse muuttanut kerrostaloon, niin pitää vain hyväksyä se fakta, ettei kannata esim. ottaaa kakadulaumaa lemmikiksi, koska siitä todennäköisesti tulee ongelmia naapureiden kanssa.

        Itse olen muuten hereillä sen vuoksi, kun pianonaapuri aloitti soiton nyt sunnuntai aamuna klo 8.45. Joku kävi ilmeisesti sanomassa, kun lopetti siinä 15min. sisään. Kaikilla ei järki päätä pakota...

        Kyllä, sitten sinun pitää sopeutua niihin yleisiin järjestyssääntöihin kuten muidenkin kerrostaloasukkien.

        Musiikin harrastusta sinä et voi kieltää keneltäkään, sitä saa harrastaa mielin määrin.
        Laitampa tuosta sähkiksen laulamaan itsekin kohta.

        Harrastatkohan itse yhtään mitään?
        Mitä jos naapurisi saisi kieltää sen?


      • hiljainen opiskelija
        Kerrostalomuusikko kirjoitti:

        Kyllä, sitten sinun pitää sopeutua niihin yleisiin järjestyssääntöihin kuten muidenkin kerrostaloasukkien.

        Musiikin harrastusta sinä et voi kieltää keneltäkään, sitä saa harrastaa mielin määrin.
        Laitampa tuosta sähkiksen laulamaan itsekin kohta.

        Harrastatkohan itse yhtään mitään?
        Mitä jos naapurisi saisi kieltää sen?

        Mitä kyllä? Yleiset järjestyssäännöt kieltävät tuollaisen toistuvan sekä pitkäaikaisen metelin, joten kenenkään ei tarvitse sellaiseen sopeutua. Musiikkiharrastusta ei olla keneltäkään kieltämässä, mutta siihen on ihat omat tilansa. Itsekkin omistan huilun, mutta jo järkikin sanoo, ettei sen soittopaikka ole kerrostaloasunto.


      • Kerrostalomuusikko
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Mitä kyllä? Yleiset järjestyssäännöt kieltävät tuollaisen toistuvan sekä pitkäaikaisen metelin, joten kenenkään ei tarvitse sellaiseen sopeutua. Musiikkiharrastusta ei olla keneltäkään kieltämässä, mutta siihen on ihat omat tilansa. Itsekkin omistan huilun, mutta jo järkikin sanoo, ettei sen soittopaikka ole kerrostaloasunto.

        Sitä kyllä että yleiset järjestyssäännöt ei kiellä musiikinharrastamista sallittuina kellonaikoina, sinun omat säännöt ei tähän vaikuta.


      • 18+13
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Mitä kyllä? Yleiset järjestyssäännöt kieltävät tuollaisen toistuvan sekä pitkäaikaisen metelin, joten kenenkään ei tarvitse sellaiseen sopeutua. Musiikkiharrastusta ei olla keneltäkään kieltämässä, mutta siihen on ihat omat tilansa. Itsekkin omistan huilun, mutta jo järkikin sanoo, ettei sen soittopaikka ole kerrostaloasunto.

        Oletko trolli vai muuten vain tyhmä? Kerrostalossa saa soittaa vaikkapa sitä sun huilua, se kuuluu normaaliin elämisen ääniin.

        Jos soitto on kuitenkin OIKEASTI häiritsevän kovaa (jota se ei sun tapauksessa varmastikkaan ole), esim. kitaran soitta kitara vahvistimeen kytkettynä ja äänenvoimakkuus erittäin lujalla niin silloin asiasta voi kyllä jo valittaa.

        Kuten kuitenkin on jo sanottu, niin sulla ei ole aihetta valitukseen.


      • Apuauauauaua
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Mitä kyllä? Yleiset järjestyssäännöt kieltävät tuollaisen toistuvan sekä pitkäaikaisen metelin, joten kenenkään ei tarvitse sellaiseen sopeutua. Musiikkiharrastusta ei olla keneltäkään kieltämässä, mutta siihen on ihat omat tilansa. Itsekkin omistan huilun, mutta jo järkikin sanoo, ettei sen soittopaikka ole kerrostaloasunto.

        Voi KAMALATA!!! Miten musiikin harrastaminen on pahempi asia kuin esim. television katselu, sauvasekoittimen käyttö tai naiminen? Nuokin äänet voivat kuulua naapuriin yhtä lailla.

        Niin ja soittimiakin voi soittaa hiljempaa, jos paranoidisuudessaan ajattelee että se kuuluu liian kovaa naapuriin.


      • hanuristi harrastus

        itse olen asunut samassa kerrostalossa 26 v ollut siinä joskus jopa talonmiehenäkin, vuosia sitten alapuolellani asuva soitteli joskus haitaria, se oli kivaa kuunneltavaa, ei häirinnyt, mutta kun sitten hankkivat tyttärelleen pianon, se ei ollut kivaa,kun se tankkasi, siis opetteli, jostainhan se on aloitettava,
        vuosia sitten ostin itse haitarin, se lojui aluksi yleensä komerossa,kunnes vuosi sitten ostin oikein viisrivisen, menin soittokursseille ja aloin siis soittaa päivittäin,opetella kun pitää, ei muuten opi,
        olen iltailhinen, soitan välillä päivisin,eläkkeellä kun olen, mutta usein iltaisin, vartin tai puoli tintia kerrallaan, illalla lopetan klo 22 kun alkaa hiljaisuus,
        aamuisin en koskaan soita ennen kymmentä,
        yläkerran naapuri sanoi, että kyllä se kuuluu, kun kerran kysyin, mutta kuuluu teiltäkin herran perheelleen räyhäämistäkin, teki mieli sanoa,
        alakerran asukit kertoi, että ei häiritse, on kivaa kuunnella soittoa,
        nyt alan jo osata ihan oikeasti soittaa,
        mutta koirat haukkuu esim klo 00.30 , nuoret pitää bileitään joskus aamuun asti perjantaisin,polttavat tupakkia parvekkeella, kaikki hajut meidän kämppään, jos ovi on auki, naapurissa autistiset lapset paiskoo huonekaluja ja hakkaa seinään, ei ne kysyu, mitä kello on,
        että asu sit tässä kerrostalossa, muuten hyvä talo,
        pakko meidän on toisiamme sietää johonkin rajaan asti,
        on meidänkin talosta häätöjä saaneet, jopa minunkin toimesta,
        kun aikansa meuhkaavat.
        muuttaisin omakotitaloon korpeen, jotta saisin soittaa haitaria vaikka keskellä yötä, mutta talon ovat niin kalliita, ettei pysty ostamaan,
        kesällä soitan sukulaisen mökillä ja joskus otan hanurin auton perään ja soittelen jossain ulkosalla


      • valitettavasti
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vain olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja kyse ei ole minun säännöistäni, vaan yleisistä järjestyssäännöistä sekä maalaisjärjestä. Asuit sitten kerrostalossa tai omalla tontilla kuusen alla, niin naapurin toistuvasta ja pitkä aikaisesta metelistä voi valittaa.

        Mikä kerrostaloon kuuluu on normaalit elämisen äänet päivisin. Tähän eivät kuulu esim. kennelien pidosta, soittotunneista, discoista yms. aiheutuva meteli. Tällaiselle on tarkoitettu ihan muut tilat. Jos on itse muuttanut kerrostaloon, niin pitää vain hyväksyä se fakta, ettei kannata esim. ottaaa kakadulaumaa lemmikiksi, koska siitä todennäköisesti tulee ongelmia naapureiden kanssa.

        Itse olen muuten hereillä sen vuoksi, kun pianonaapuri aloitti soiton nyt sunnuntai aamuna klo 8.45. Joku kävi ilmeisesti sanomassa, kun lopetti siinä 15min. sisään. Kaikilla ei järki päätä pakota...

        Kuulostaa siltä, että sinulla ei päätä järki pakota.


      • JärjenkäyttöOnSallittua
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vain olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja kyse ei ole minun säännöistäni, vaan yleisistä järjestyssäännöistä sekä maalaisjärjestä. Asuit sitten kerrostalossa tai omalla tontilla kuusen alla, niin naapurin toistuvasta ja pitkä aikaisesta metelistä voi valittaa.

        Mikä kerrostaloon kuuluu on normaalit elämisen äänet päivisin. Tähän eivät kuulu esim. kennelien pidosta, soittotunneista, discoista yms. aiheutuva meteli. Tällaiselle on tarkoitettu ihan muut tilat. Jos on itse muuttanut kerrostaloon, niin pitää vain hyväksyä se fakta, ettei kannata esim. ottaaa kakadulaumaa lemmikiksi, koska siitä todennäköisesti tulee ongelmia naapureiden kanssa.

        Itse olen muuten hereillä sen vuoksi, kun pianonaapuri aloitti soiton nyt sunnuntai aamuna klo 8.45. Joku kävi ilmeisesti sanomassa, kun lopetti siinä 15min. sisään. Kaikilla ei järki päätä pakota...

        Joo, kun ei sen tartte olla mitään kennelinpitoa, vaan jo yksi pieni räksyttävä koira riittää. Semmonen kun otetaan sinne kerrostalokämppään ja sitten se räksyttää siellä pitkin päivää, koska isäntäväen on vähän pakko käydä töissä. Naapurit tykkää "hyvää" ja ongelmia tulee. Koirat eivät sovi kerrostaloon, ja mä en mitään koiraa ottais, vaikka mä asuisin maalla. Kyllä se yksi lemmikkieläin riittää. Joillain on kumma tyyli pitää montaa eri lemmikkiä, ja minusta se ei oikein sovi edes kaupunkiin. Semmonen vähän vinksahtanut nuori likka, joka on kasvatettu päin persettä, antamalla aina ihan kaikki periksi, niin sillähän täytyy olla kolme koiraa, viis kissaa, akvaariokalat ym. Millään elämän osa-alueella kun ei ole se älynkäyttö mikään tuttu juttu. Vaarallista nykyään, kun on kaikenmaailman älylaitteet, niin hölmöimmät eivät varmaan juuri siksi käytä älyä yhtään, koska niillä on laitteissa se äly. No mitäs sitä sitten tarvii itellä olla, kun sitä älyä on jo laitteissa? Ymmm.


      • Jorma69_-
        JärjenkäyttöOnSallittua kirjoitti:

        Joo, kun ei sen tartte olla mitään kennelinpitoa, vaan jo yksi pieni räksyttävä koira riittää. Semmonen kun otetaan sinne kerrostalokämppään ja sitten se räksyttää siellä pitkin päivää, koska isäntäväen on vähän pakko käydä töissä. Naapurit tykkää "hyvää" ja ongelmia tulee. Koirat eivät sovi kerrostaloon, ja mä en mitään koiraa ottais, vaikka mä asuisin maalla. Kyllä se yksi lemmikkieläin riittää. Joillain on kumma tyyli pitää montaa eri lemmikkiä, ja minusta se ei oikein sovi edes kaupunkiin. Semmonen vähän vinksahtanut nuori likka, joka on kasvatettu päin persettä, antamalla aina ihan kaikki periksi, niin sillähän täytyy olla kolme koiraa, viis kissaa, akvaariokalat ym. Millään elämän osa-alueella kun ei ole se älynkäyttö mikään tuttu juttu. Vaarallista nykyään, kun on kaikenmaailman älylaitteet, niin hölmöimmät eivät varmaan juuri siksi käytä älyä yhtään, koska niillä on laitteissa se äly. No mitäs sitä sitten tarvii itellä olla, kun sitä älyä on jo laitteissa? Ymmm.

        Koirat on pahimmat naapurit mitä voi saada. Koira on aina kotona haukkuu ja säikähtää jokaista ääntä. Ei edes seksiä pysty harrastamaan huomaamattomasti naapurin koiralta. Näissä kerrostaloissa ei ole mitään yörauhaa kun om haukkuva koira naapurissa. Kävelet vessaan niin koira haukkuu sinulle. Pahin kidutusmuoto on kun saat koiran naapuriksi.


      • ÄLÄPÄVIITSIYLEISTÄÄ

        Turhaa yleistystä! Meikän koira odottaa aina kiltisti nukkuen esim. sohvalla eikä hauku mitään ääniä. On siis vähän isompi tapaus ja rauhallinen kuin mikä. Tosi vajavaista touhua tuo joka koiran leimaaminen jos yks koira on huonosti koulutettu!!!!

        Mutta paremmin aiheeseen. Taidan käydä laittaan lapun postiluukusta ku eilen yöllä kuulu hirveitä 2000-luvun suomihittejä alakerrasta niin, että oikein sanoista sai selvää ja tietty välissä kovaääniset spotify mainokset : D Ja nyt siis klo. 23.42 sama hirvitys jatkuu tänään.

        Käyn laittaan sen lapun vaikka joutuisinkin hetken taistella luontoani vastaan tuolla tavalla jonkun mielen pahoittamalla, mutta toisaalta en haluu toista päivää univajepäänsärkyä piste


      • hermo_meni
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vain olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja kyse ei ole minun säännöistäni, vaan yleisistä järjestyssäännöistä sekä maalaisjärjestä. Asuit sitten kerrostalossa tai omalla tontilla kuusen alla, niin naapurin toistuvasta ja pitkä aikaisesta metelistä voi valittaa.

        Mikä kerrostaloon kuuluu on normaalit elämisen äänet päivisin. Tähän eivät kuulu esim. kennelien pidosta, soittotunneista, discoista yms. aiheutuva meteli. Tällaiselle on tarkoitettu ihan muut tilat. Jos on itse muuttanut kerrostaloon, niin pitää vain hyväksyä se fakta, ettei kannata esim. ottaaa kakadulaumaa lemmikiksi, koska siitä todennäköisesti tulee ongelmia naapureiden kanssa.

        Itse olen muuten hereillä sen vuoksi, kun pianonaapuri aloitti soiton nyt sunnuntai aamuna klo 8.45. Joku kävi ilmeisesti sanomassa, kun lopetti siinä 15min. sisään. Kaikilla ei järki päätä pakota...

        Meillä naapuri soittaa viikottain trumpettia. Sanoi että lain mukaan oikeus töräytellä ennen hiljaisuusaikaa. Kivasti kuuluu meille. En todellakaan nauti asiasta, ja mulkvisti kehotti muuttamaan korpeen jos ei kestä kuunnella vingutustaan. Näille k-päille ei maassamme mitään mahda, kun isännöitsijäliiton ja muiden lakimiehet ovat kantansa sanoneet. Hampaatonta sakkia. Minusta musikantit menkööt muualle tiloihin soittamaan, en minäkään tuo hississä prätkääni sisälle huollettavaksi ja säädettäväksi (kone käyntiin ja kunnon kierrokset) vaikka se on mun harrastus. Nykyihmisille on annettu liikaa oikeuksia mutta ei lainkaan velvollisuuksia.


      • Anonyymi

        Miksi odotit ohjeita? Fiksu kysy itse miten talossa toimitaan. Ei ole aina ”kyylääjävanhus”. Ikävä kyllä, että edes käytät sitä termi.


      • Anonyymi

        Vanhus ei käytä kuulolaitteitaan, ovat hänen mielestään täysin turhia tai sitten hänellä ei niitä edes ole.
        Osta vaikka joululahjaksi hänelle halvat marketti- kuulokkeet, joko sellaiset sangalliset tai nappikuulokkeet. Käyttöohjeineen ja näytä miten niitä käytetään. Mene rohkeasti soittamaan ovikelloa lahjan kanssa ja kerro, että halusit antaa tällaiset lahjaksi ja sitten kerrot, että kaiki kuuluu seinän taakse ja pyydät vanhusta kokeilemaan niitä kuulokkeita.
        Aina voi kokeilla tätäkin temppua jos se toimii, kahvipaketti ja pullapitko mukaan.


      • Anonyymi
        hiljainen opiskelija kirjoitti:

        Mitä kyllä? Yleiset järjestyssäännöt kieltävät tuollaisen toistuvan sekä pitkäaikaisen metelin, joten kenenkään ei tarvitse sellaiseen sopeutua. Musiikkiharrastusta ei olla keneltäkään kieltämässä, mutta siihen on ihat omat tilansa. Itsekkin omistan huilun, mutta jo järkikin sanoo, ettei sen soittopaikka ole kerrostaloasunto.

        Puhutaan kuudesta tunnista peräkkäin aiheutuvasta äänestä en usko että siitä on kyse. Kiva han se on valittaa. Minullekkin on kopitettu patterehin vaikka elän normaalia elämää kyllä on outoa porukkaa. Samalla myös yläkerrasta kuuluu ääntä . Olisi sitten myös itse vittu hiljaa ihme tyyppejä nää mukamas valittajat ja koputtajat. Vittu olkaa itse hiljaa ja muuttakaa nyt vittu roskikseen.


    • muumimamma4

      Meillä alakerrassa soitetaan technoa täysillä ja mä vastaan smurffi tai muumimusiikilla :)

    • hgfdhg

      tarpeeton häiriön aiheuttaminen on kiellettyä kellonajasta riippumatta. jos naapurillasi on huono kuulo niin silloin kuulokkeet on ratkaisu.

    • Torvisoi

      Soita siä ovessa olevaa ovikelloa ja pyydä hiljaisuutta, miksi tehdä asiat niin vaikeasti.

    • taidat asua Homolass

      Asutko Hollolassa ?

    • Nuori minäkin.

      ''Myöskin minun on opiskeltava, joten täydellinen lukurauha olisi tärkeää.''

      Voi kuule, täydellistä lukurauhaa on kerrostalossa turha odottaa. Kerrostalossa kun asuu muitakin ihmisiä ympärillä joista voi lähteä ääntä kun suorittavat päivittäisiä askareitaan. Mene kirjastoon!

      ''Saako kerrostalossa muka soittaa ennen klo 22.00 musiikkia niin kovaa, että se kuuluu naapureille?''

      Kehottaisin laittamaan ystävällisen lapun postiluukusta että voisivatko kuunnella musiikkia hiljempaa. Eivät ehkä tiedä että se musiikin kuuntelu kuuluu läpi. Jos tämä ei auta niin ilmoita isännöitsijälle asiasta. Musiikkia saa kyllä kuunnella kerrostalossa mutta sellaisella volyymilla ettei se liiallisesti häiritse naapureita.

    • aargh!

      Minua häiritsee naapurin pikkutyttöjen soittama musiikki, aivan selvästi erotan sanatkin täti moonikan hatun heilumisesta, vieläpä per8een keikuttamisesta...
      Inhosin noita masentavia lastenlauluja jo silloin kun itse olin pentu, eikö tämä kärsimys koskaan lopu...

      • Mukava asua...

        Toi on nyt pientä. Kun tulen töistä niin kuuluu porakoneen ja piikkauskoneen melske seinissä. Yksi soittaa pianoa ja toinen bassoa illat pitkät. Yksi torvensoittaja pari harjoittelee kaksi kertaa viikossa alakerrassa. Yläkerran akka huutelee joka ilta tappouhkauksia miehelleen. Nähtävästi lätkii myös...bussipysäkki makuuhuoneen edessä alhaalla. 10 min. välein ikkunat helisee kun painavat kaasun pohjaan. Alkaa jo 7 aikaan sunnuntaisin. Kesällä meukkaa naapurikaupasta pussikaljaa ´hakeneet huru ukot jotka istuvat meidän pihan puistopenkillä....Toinen naapuri taitaa olla joku sado-maso pariskunta kun helvatanmoinen ähkynä ja huuto kuuluu joka yö piiskan? säestyksellä. Muuten täällä on rauhallista asua eikä pienistä kannata oikein valittaa...No kerran valitin kun edellinen naaputi hakkasi koiranpentuaan melkein kuoliakaaksi ja polisi tuli paikalle. Oli TV:ssäkin juttu asiasta. Tämä Vantaalla...


    • Mites on asian laita

      Asutko Hollolassa ?

    • rivitalomuusikko

      Musiikin soittaminen haitari,viulu,piano,sello ihan mikä vaan ON sallittua taloyhtiöstä riippumatta myös rivitalot HUOM! Klo 07-22 piste. Perustelut; musiikin soittaminen on normaalia asumisen ääntä ja tämä on kysytty ammattimuusikolta. ihan hyvin ääntä kuuluu myös naimisesta ja sitä tehdään yleensä öisin. Ja siitä en nyt menisi ihan heti valittamaan. kuka idiootti kielsi multa lasten tekemisen ?? HÄH !!

      • Melu on saastetta

        Naapureiden häiritseminen on kielletty - teki sen sitten musiikilla tai millä tahansa ja milloin tahansa. On aivan toinen asia, mikä normaalia ja mikä ei. Musiikin luukuttaminen ei ole normaalia mihinkään aikaan päivästä. Musiikkia voi kuunnella myös niin, että se ei häiritse muita. Jos et usko - ota yhteyttä isännöitsijään.

        ÄLÄ häiritse naapureitasi - elä niin kuin halua muidenkin elävän. En voi sietää meluavia itsekkäitä idiootteja.


      • tavallista ääntä
        Melu on saastetta kirjoitti:

        Naapureiden häiritseminen on kielletty - teki sen sitten musiikilla tai millä tahansa ja milloin tahansa. On aivan toinen asia, mikä normaalia ja mikä ei. Musiikin luukuttaminen ei ole normaalia mihinkään aikaan päivästä. Musiikkia voi kuunnella myös niin, että se ei häiritse muita. Jos et usko - ota yhteyttä isännöitsijään.

        ÄLÄ häiritse naapureitasi - elä niin kuin halua muidenkin elävän. En voi sietää meluavia itsekkäitä idiootteja.

        Melu on todellakin saastetta.

        Ihmisten elämä on tänä päivänä niin tyhjää, attä kaikkea pitää huudattaa, että elämä tuntuisi joltain. Tai huutaa itse päihteiden voimalla.


      • Anonyymi
        Melu on saastetta kirjoitti:

        Naapureiden häiritseminen on kielletty - teki sen sitten musiikilla tai millä tahansa ja milloin tahansa. On aivan toinen asia, mikä normaalia ja mikä ei. Musiikin luukuttaminen ei ole normaalia mihinkään aikaan päivästä. Musiikkia voi kuunnella myös niin, että se ei häiritse muita. Jos et usko - ota yhteyttä isännöitsijään.

        ÄLÄ häiritse naapureitasi - elä niin kuin halua muidenkin elävän. En voi sietää meluavia itsekkäitä idiootteja.

        Musiikin soittaminen on salittua vaikka se sinun pieneen aivopn ei mene ei ole minun ongelmani. Voithan tehdä siitä valituksen tuskinpa mitään tulee kun se on salittua muuta vittu muualle


    • niiinnoloa

      Pahimmat on jatkot harvoin kyllä. . . Jos omassa kodissa pidetty :( niin hävettää kun varmaa musa soinut ja porukkaa oli kuitenkin. Tuntuu että nyt ei kehtaa ulos mennä. Omassa päässä tietty kaikki tuntuu vielä arrrgg :( en yleensä ketään häiritse. Elän aika hipi hiljaa. Nyt sattui vaan mun luo jatkot. Saa toki joskus kuulua jotain. Siltikin se tuntuu tosi kurjalta! Anteeksi naapurit . Hyvää rauhaisaa jatkoa . Ei tarkoitus ollut häiritä .

    • Hölmöjenhuveja

      Kun sitä ikää ja viisautta tulee, niin loppuu se musiikin huudattaminen. Oivaltaa, että kyllä minä sen kuulen pienelläkin voluumilla, että ei niiden nuppien tarvitse olla kaakossa.
      Itsekin tykkäsin huudattaa nuorempana sitä musiikkia, mutta enää en halua. Se on itselleenkin mukavampaa, kun naapurien ei tarvitse koputella seiniä ja tulla ovelle valittamaan, koska viesti ei mennyt perille. Ei ole heippalappuja käytävän seinällä, ei huonoa naapurisopua, eikä leimaudu pöljäksi.
      Nykysin mulla on hyvin pienitehoinen soitin, millä kuuntelen musiikkia. Kerrostaloon ei vain sovi mitkään suuritehoiset soittimet. Johan siinä alkaa itselläänkin päätä särkee, jos kuuntelee musiikkia kovalla. Ei sitä kauaa jaksa. Sitten ei tarvitse laittaa niihin laitteisiin mitään älyttömiä summia, kun riittää vaatimattomanpikin soitin. Säästyy rahaa, jota voi laittaa tärkeämpiin asioihin kuin musiikin kuunteluun.
      Minusta ne suuritehoiset soittimet kerrostalossa on vähän kuin hyttysverkko sukellusveneessä. Samahan se on niiden yli 350 km/h kulkevien autojenkin kanssa, että mitä sen tarvii näillä Suomen teillä niin helvetisti kulkea? Ylinopeussakkojen keräilyä ja ajokortin lähtöä vartenko? Kannattaa ostaa ainakin 1000 wattiset musavehkeet ja luukuttaa sitä musiikkia niin helvetisti, niin saa häädön kämpästään. Varkaat sitten vie, kun tavarat kannetaan kämpästä pihalle. Sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Se koputtaminen on myös häiriköintiä. Mutta en siihen ede mitään huomiota kiinitä. Nää on just niin tyyppejä kotka ei itse tajua aiheuttavansa meteliä yleensä itse ovat häirikköjä.


    • ihmettelen_taas

      Jos joku soittaa musiikkia kovallla tai pitää muuta melua, niin olisikohan ihan ylivoimaista soittaa puolestaaan ovikelloa?

      • EiOikeusAinaToteudu

        No mitäs sitten, jos se musiikkia huudattava häirikkönaapuri puukottaa metelistä huomauttavaa naapuriaan, sekopäähumalatiloissaan? Eipä tarvitsisi ovikelloja soitella, jos sitä häiriötä ei aiheutettaisi, ensin. Vai onko sille elämöimiselle(kin) jokin oikeutus? Kumma juttu, kun toisilla on olevinaan jokin helvetin erioikeus touhuta ihan mitä huvittaa.


      • ihmettelen_tas
        EiOikeusAinaToteudu kirjoitti:

        No mitäs sitten, jos se musiikkia huudattava häirikkönaapuri puukottaa metelistä huomauttavaa naapuriaan, sekopäähumalatiloissaan? Eipä tarvitsisi ovikelloja soitella, jos sitä häiriötä ei aiheutettaisi, ensin. Vai onko sille elämöimiselle(kin) jokin oikeutus? Kumma juttu, kun toisilla on olevinaan jokin helvetin erioikeus touhuta ihan mitä huvittaa.

        No varaudu siihen pistämällä luotiliivi päälle. Tai ota mukaasi ihan aito liivimies.
        Mutta pääsääntöisesti ne mölymiehet ovat ihan vain tavallisia juoppoja tai muita hörhelöitä, jolle on ihan hyvä alkajaisiksi kertoa, että meteli häiritsee.

        Itseäni ottaa eniten päästä se, että häiriköivä naapuri pakottaa minut sekaantumaan elämäänsä. Siitä hyvästä voisin melkein itse puukottaa.

        Mutta jos häiriköinnistä vain valitetaan palstoilla, ei tehdä mitään, soiteta isännöitsijälle, kutsuta poliisia, niin eihän häiriöt ikinä lopu.

        Itse olen valitettavasti joutunut tekemään tuota kaikkea ja vain tässä nykyisessä asunnossa.


    • häirikkölähtiminäjäin

      jos hän on vuokralainen niin ota selvää kuka vuokranantaja on ja soita hänelle.myös isännöitsijälle ja poliisille ensimmäiseksi niin et saa turpaasi

    • isännöitsijä

      Saa soittaa musiikkia kohtuudella tai instrumenttia esim haitari satunnaisesti päiväsaikaan. On taloja missä on luokaton äänieristys eikä sille voi mitään. Sensijaan hiljaisuuden aikana ei saa aiheuttaa häiriötä.

      • Kupitnurin

        Milloinkohan nähdään se päivä, kun luetaan uutisista juttu ja katsotaan kuvat siitä, kun joku huonoon äänieristykseen täydellisesti vittuuntunut on hakenut puutavaraliikkeestä muutamat levyt ja vuorannut niillä kämppänsä seinät, ettei naapurien ajatuksetkin kuulu enää seinien läpi?


      • monijotehnyt

        Olet jälkijunassa tuossa asiassa. Ei tuo olisi enää mikään omalaatuinen ratkaisu.


    • Fruusu

      Anna välillä kuulua samalla mitalla sitten kun naapurissa on hiljaista. Jos oikein paljon ottaa päähän, niin vaikka vapaapäivän aamulla, kun nukkuvat muttei enää ole taloyhtiössä hiljaisuus.

      • ihmettelen_taas

        Tuo on lapsellista eikä auta mitään naapurimölyyn.

        Tottakai sitä mielessään kehittelee kaikenlaisia keinoja, paljon tehokkaampia kuin tuo mainittu. Mutta on eri asia kuvitella kuin pistää ne toteen.


      • iuyghj

        Ei tuo toimi kerrostalossa. Kostat vaan niille jotka ovat silloin paikalla ja meteli sen kun lisääntyy uusien kostajien liittyessä kostorinkiin. Meteli kun kuuluu koko taloon yllättävän pitkällekin.


    • Aprikot

      Meluisan juhlaillan jälkeen on aamulla parasta. Meidän talossa naapuri mekastaa iltaisin, muttei voi kestää lapsen itkua aamulla. En ole valittanut, mutta hän on käynyt oven takana. Ihmeellinen luonto.

    • I_am_Groot

      Mitä mieltä porukat täällä on tälläisestä tilanteesta:
      Minulla on naapuri ihan tuossa maku huoneen seinän puolella joka joka ikinen päivä soittaa musiikkia, mutta itse musiikki ei ole lujalla, basso sen sijaan paukkaa niin kovaa että minun seinät tärisevät aina olohuoneeseen asti jossa on paremmat eristeet kuin makuuhuoneessa. Soiton naapuri osaa lopettaa kello 22 viimeistään ja kuinka kauan sessio kestää vaihtelee päivittäin. Aika ajoin musiikki on kyllä niin kovalla että kuulen sanat selvästi mutta silloinkin kun näin ei ole basso kuuluu seinissä.

      Olenkohan turhan herkkä vai onko minun oikeus pyytää tuon basson pienentämistä? Musiikki ei tosiaan haittaa muuten yhtään.

    • Porno-Jalmari

      Ostakaa kunnollinen poravasara ja porailka päivät pitkät seiniin reikiä kostoksi naapureille.

      • Anonyymi

        Oho oli kova


    • OtappaAsiaPuheeksi

      Tee kirje, tee toinen kirje ilman vihaa, ja kolmas kirje jossa vetoat tunteiden sijasta järkeen, jos ei tulosta, tee kirje muille naapureille ja vuokran-antajalle, ota puheeksi , sillä voi olla ettet kärsi asiasta yksin.... ja hyvä jos järkistyvät, niin ei tartte hankkia häätöä.

    • Itse myös joudun säännöllisesti kuuntelemaan uuden naapurini musiikki harrastuksia, tosin pelkän seinän läpi tulevan basson muodossa. Ja aion tehdä valituksen, vai pitääkö aikuisten ihmisten sietää kurittomien kakaroiden päätöntä menoa nykyään? Ei minusta, vaan jokaiselle tulisi antaa rauha omassa asunnossaan, ja kakaroille kuria.

      • Jorma69-_

        Huudatan musiikkia siksi kun naapurin koirat haukkuu 24/7. Lapset alkaa metelöimään kun painaa play-nappia. Hiljempaa kuulee, mutta jonkun naapurin täytyy alkaa aina samaan aikaan metelöimään. Jos ne metelöisi aikaisemmin niin en edes alkaisi kuuntelemaan. En popita naapurin bileiden päälle.
        Se basso voi olla seurausta jostain monimutkaisemmasta ketjureaktiosta. Se kuriton kakara ei jaksa kuunnella jonkun muun jatkuvia ääniä. Et kuule mitä ääniä hänelle kuuluu. Kuulet vain hänen äänet. Esim. koiran omistajat tekevät valituksia muista naapureista kun heidän koira haukkuu. Jostain kuuluu ääniä-> koira haukkuu-> koiran omistaja tekee isännöitsijälle valituksen metelistä.


    • ikävvää

      Musiikin soidessa yöllä kovaa, voi naapurilta katkaista sähkön.
      Mutta kun koira haukkuu, mitä silloin pitäisi katkaista?

      • Nonytsitten

        Oma sormi


      • hööööpööö

        Naapuri harrastaa miehensä kanssa sexiä,mitä silloin pitäisi katkaista?


      • Anonyymi
        hööööpööö kirjoitti:

        Naapuri harrastaa miehensä kanssa sexiä,mitä silloin pitäisi katkaista?

        Vedä vaikka kätees


    • Anonyymi

      Teki mieli nostaa tämä. Eilen meni taas hermot. Toistakymmentä kertaa jo kärsinyt ja herännyt naapurin bassonjytkeen takia. Itse en uskalla tuntemattomien ovien taakse mennä enkä halua vihoja niskoilleni. Ties mitä hulluja asuu tai on kylässä? Huumeita, päihteitä tms? Ei voi koskaan tietää.
      Siksi laitoin isännöitsijälle viestin asiasta jos voisin anonyymisti asian hoitaa. Kaikille muistutus järjestyssäännöistä.

      En ihmettele miksi monet eivät uskalla mennä sanomaan suoraan koska ei voi tietää mitä on vastassa. Heippalaputkin voivat vain aiheuttaa turhaa kaunaa vääriä ihmisiä kohtaan.

      Poliisille en viitsi soitella pelkän musiikin takia ja hukata resursseja. Ihan viimeinen keino.

      Jokaisen pitäisi pystyä nukkumaan xD

      Onneksi muuten rauhallista on, mutta tuo biletys ja jyskytys ottaa päähän. Kyllä sitä itsekin joskus juhlii🎉🎊🎁, mutta osaa olla myös hiljaa. Se on ihan automaattinen juttu ja itsestäänselvyys.

      T. Rivari

      • Anonyymi

        Eilen haha?kirjoittaa tänne joistakin ,3aikaa yöllä,soittaako vieläkin?


    • Anonyymi

      Eihän se seinä sitä lopeta,hakkaa naapuria.

    • Anonyymi

      Koirien ulvonta rappukäytävässä ja asunnossa se pahinta on. Musiikkia saa soittaa klo 22 asti aika kovaakin. Sitten hiljentää klo 22 jälkeen.

      • Anonyymi

        Musiikkia pitäisi tosiaan saada soittaa. Mutta isännöitsijä kielsi minulta senkin, sanoi, että pitäisi kuulokkeilla kuunnella musiikki. Naapurin huumeveikko kuuntelee kovilla tehoilla jatkuvasti, isännöitsijä ei tähän ole puuttunut. Tai kyllä isännöitsijä jotain yritti tämänkin suhteen, mutta luovutti, kun ei mitään mahtanut.


    • Anonyymi

      Juttele joilleikkin kavereille niin seinän takaa ei kuulu enää pihahdustakaan

    • Anonyymi

      Ensinnäkin sinun on vain mentävä pistämään valitus kirje postiluukusta sisään.

      Kai tiedät, että oli valittajana sinä tai isännöitsijä, asukkaalla on oikeus saada tietää kuka on valittanut?

      Mitä meteliin tulee, voit ostaa / tehdä paksut seinä matot ja peittää seinät joista ääni vuotaa kämppään niillä, jos siitä huolimatta meteli kuuluu läpi, silloin voi valittaa rauhassa isännöitsijälle, sillä silloin musaa oikeasti soitetaan joko PA kaiuttimista tai AIVAN liian lujaa jo ks. asukkaan kuuloterveyttä ajatellen.

    • Anonyymi

      Eikö tuohon ole jo tottunut, kun jatkunut lähes 15 vuotta.

    • Anonyymi

      On se kummallista, ettei kerrostalossa osata huomioida muita. Omakotitalossa voi noin ehkä tehdä, jos sellaiseen on tottunut, mutta nykypäivänä on monella jo nappikuulokksset käytössä. Niiden avulla voi sitö musiikkia sitten kuunnella. Omasta omasta kuuloaistista kannattaa pitöö huolta, sillä se viottuu hyvin herkästi jatkuvasta metelistä ja lopullisesti. Vanhalla iällä voi ongelmaksi muodostua sitten jatkuva korvien tinnitus, ei ole mitään hauskaa.

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole mitään laillisia keinoja puuttua häirintään. Vaikka hörhö soittelisi musiikkia keskellä yötä poliisi tai oikeuslaitos ei tee asialle mitään, vaan sinun pitää mennä "juttelemaan" hörhön kanssa joka ei todennäköisesti edes ole selvinpäin. Voit myös tehdä ilmoituksia taloyhtiölle, mutta taloyhtiö ei voi tehdä asialle mitään muuta kuin ottaa huoneiston haltuunsa, joka on käytännön tasolla utopiaa. Tasan tarkkaan kukaan taloyhtiössä ei lähde ajamaan asiaasi jotain hörhöä vastaan raskaaseen oikeusprosessiin ja vaatimaan huoneiston haltuunottoa muiden osakkaiden piikkiin.

      • Anonyymi

        Henkilökohtaisesti ei kannata naamatusten keskustella jos kyseessä on hörhö.
        Isännöitsijälle ja taloyhtiön hallitukselle, jos ovat asiallisia, ilmoitus. Heippa- lappuja voi toki laittaa, mutta nämä tämäntyyppiset ihmiset viis veisaavat heippa- lapuista.
        Isännöitsijällä ja taloyhtiön hallituksella on VELVOLLISUUS puuttua häiritsevään meteliin, käyttäytymiseen, kessutteluun jne.
        Taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa, miten se tapahtuu siitä en tiedä, kolme varotusta asukkaalle ja sitten jotain kautta, lainmukainen haltuunotto. Sitten edelleen ilmeisesti asunon vuokraaminen ulkopuoliselle.
        Haltuunotto voimassa n.kolme vuotta? ? jonka jälkeen uusi yritys omistajalle asua .
        Tosin en tiedä, pitääkö tämä paikkansa, viisaammat voisivat vastata tuohon, he joiden taloyhtiössä tällainen asunnon haltuunotto on tapahtunut hallituksen toimesta ja päätöksellä. He voisivat kertoa miten se käytännössä toteutetaan.


      • Anonyymi

        Keinot on vähissä. jos naapuri häiriköi selvästi ja tarkoituksellisesti. Taloissa on tietysti eroja. Jos on monta huumausaineiden käyttäjää, niin he voivat liittoutua keskenään. Rikolliset eivät kaihda oikein mitään keinojakaan. Voi tosiaan tulla tilanne, että talossa on enemmän päihteiden suurkuluttajia, kuin raittiita ns. tavallisia ihmisiä. Poliisin kanssa keskustelin ja poliisin asennekin oli kummallinen. Poliisi sanoi, että viulua, pianoa ja rumpuja saa soittaa, koska se sitä musiikkiharrastusta. Mutta selväähän se on, että yöllä ei saisi näitä olla, mutta toisaalta oikeusalan asiantuntijat väittävät, että joskus saa juhlia yölläkin joka tapauksessa. Huumeiden käyttäjät käyttävät tätä pykälää sumeilematta, kun juhlivat lähes joka yö, välillä musiikki on kovalla ja sitten taas hiljentävät välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keinot on vähissä. jos naapuri häiriköi selvästi ja tarkoituksellisesti. Taloissa on tietysti eroja. Jos on monta huumausaineiden käyttäjää, niin he voivat liittoutua keskenään. Rikolliset eivät kaihda oikein mitään keinojakaan. Voi tosiaan tulla tilanne, että talossa on enemmän päihteiden suurkuluttajia, kuin raittiita ns. tavallisia ihmisiä. Poliisin kanssa keskustelin ja poliisin asennekin oli kummallinen. Poliisi sanoi, että viulua, pianoa ja rumpuja saa soittaa, koska se sitä musiikkiharrastusta. Mutta selväähän se on, että yöllä ei saisi näitä olla, mutta toisaalta oikeusalan asiantuntijat väittävät, että joskus saa juhlia yölläkin joka tapauksessa. Huumeiden käyttäjät käyttävät tätä pykälää sumeilematta, kun juhlivat lähes joka yö, välillä musiikki on kovalla ja sitten taas hiljentävät välillä.

        Suomessa hörhöporukat voi soitella musiikkia läpi yön niin, että se kuuluu naapuriin ja häiriön toteennäyttäminen on käytännössä mahdotonta. Poliisin voi soittaa paikalle vaikka joka yö ja vaikka poliisi toteaisi jokaisella kerralla häiriön siitä ei seuraa mitään. Kotirauha (kuten kaikki muukin) on Suomessa lähinnä vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa hörhöporukat voi soitella musiikkia läpi yön niin, että se kuuluu naapuriin ja häiriön toteennäyttäminen on käytännössä mahdotonta. Poliisin voi soittaa paikalle vaikka joka yö ja vaikka poliisi toteaisi jokaisella kerralla häiriön siitä ei seuraa mitään. Kotirauha (kuten kaikki muukin) on Suomessa lähinnä vitsi.

        On tosiaan mennyt erikoiseksi Suomessa rivitalo- ja kerrostaloasuminen. Ennen vanhaan oli sentään kerrostaloissa talonmiehet, jotka usein pystyivät valvomaan asumisrauhaa. Nyt on lähes joka kerrostalorapussa häiriköitä, jotka tietenkin aina päihdyttävien aineiden avulla saavat aikaan melkoista meteliä. Nyt minä olen muuttanut kerrostaloon, joka on melko uusikin ja äänieristyksiä on melko mukavasti. Mutta kyllä kova bassojumputus on yläkerrasta joka tapauksessa kuulunut, se hiljenee yleensä siinä kello 1:n aikaan yöllä. En ole tässä ehtinyt tutustua talon asukkaisiin, enkä todellakaan tiedä kuka siellä yläkerrassa asuu. Päivisinkin on jumputusta kuulunut, on tällä asukkaalla ilmeisesti sähkörummut. Mutta viime iltana taas hän kuunteli kyllä stereoilla sellaista musiikkia, joka hämmästytti minua kovasti. Ettei vaan taas olisi kysymys huumausaineiden käyttäjästä; ei tuollaista jumputusta yleensä selväpäinen ihminen kuuntele tuntitolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan mennyt erikoiseksi Suomessa rivitalo- ja kerrostaloasuminen. Ennen vanhaan oli sentään kerrostaloissa talonmiehet, jotka usein pystyivät valvomaan asumisrauhaa. Nyt on lähes joka kerrostalorapussa häiriköitä, jotka tietenkin aina päihdyttävien aineiden avulla saavat aikaan melkoista meteliä. Nyt minä olen muuttanut kerrostaloon, joka on melko uusikin ja äänieristyksiä on melko mukavasti. Mutta kyllä kova bassojumputus on yläkerrasta joka tapauksessa kuulunut, se hiljenee yleensä siinä kello 1:n aikaan yöllä. En ole tässä ehtinyt tutustua talon asukkaisiin, enkä todellakaan tiedä kuka siellä yläkerrassa asuu. Päivisinkin on jumputusta kuulunut, on tällä asukkaalla ilmeisesti sähkörummut. Mutta viime iltana taas hän kuunteli kyllä stereoilla sellaista musiikkia, joka hämmästytti minua kovasti. Ettei vaan taas olisi kysymys huumausaineiden käyttäjästä; ei tuollaista jumputusta yleensä selväpäinen ihminen kuuntele tuntitolkulla.

        Paljon näitä huumeidenkäyttäjiä nykyään,ja vielä vihreät ja äärivasemmisto haluaa vapauttaa huumeet...pelottava suunta jotkut käyvät huumepäissään vielä kiinni ja tappavat,ihmishenki ei ole minkäänarvoinen Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon näitä huumeidenkäyttäjiä nykyään,ja vielä vihreät ja äärivasemmisto haluaa vapauttaa huumeet...pelottava suunta jotkut käyvät huumepäissään vielä kiinni ja tappavat,ihmishenki ei ole minkäänarvoinen Suomessa.

        Edellisessä asunnossani huumeveikko minua uhkailikin jopa tappamisella. Poliisi oli sitä mieltä, ettei minun kannata semmoisista välittää. Toivottavasti täällä uudessa asunnossa tuo naapuri rauhoittuisi, mutta viime yönä kuului kyllä koko yön melko kova jyske. Olen päättänyt, että korvatulppia en nyt käytä, koska niistä voi tulla korvatulehdus, eikä sitten kuule välttämättä edes palohälyttiminen ääntä tai herätyskelloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan mennyt erikoiseksi Suomessa rivitalo- ja kerrostaloasuminen. Ennen vanhaan oli sentään kerrostaloissa talonmiehet, jotka usein pystyivät valvomaan asumisrauhaa. Nyt on lähes joka kerrostalorapussa häiriköitä, jotka tietenkin aina päihdyttävien aineiden avulla saavat aikaan melkoista meteliä. Nyt minä olen muuttanut kerrostaloon, joka on melko uusikin ja äänieristyksiä on melko mukavasti. Mutta kyllä kova bassojumputus on yläkerrasta joka tapauksessa kuulunut, se hiljenee yleensä siinä kello 1:n aikaan yöllä. En ole tässä ehtinyt tutustua talon asukkaisiin, enkä todellakaan tiedä kuka siellä yläkerrassa asuu. Päivisinkin on jumputusta kuulunut, on tällä asukkaalla ilmeisesti sähkörummut. Mutta viime iltana taas hän kuunteli kyllä stereoilla sellaista musiikkia, joka hämmästytti minua kovasti. Ettei vaan taas olisi kysymys huumausaineiden käyttäjästä; ei tuollaista jumputusta yleensä selväpäinen ihminen kuuntele tuntitolkulla.

        Tupakointi parvekkeilla on yksi tapa häiriköidä naapuria. Jopa vielä siten ettei katkut tule omaan asuntoon vaan juuri naapuriin. S###na minkälaisia ihmisiä osaakin olla. Eikä auta valitukset taloyhtiön hallituksen mulkkujäsenistölle, kun ovat samanlaisia itse. Isännöitsijänä samanlainen.
        Tupakoivat osaavat feikata juuri sopivasti, esittää ihan muuta kuin mitä oikeasti ovatkaan, sananlaisia kuin Ullanlinnan vaimontappaja, edessä yhtä, kotona toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa hörhöporukat voi soitella musiikkia läpi yön niin, että se kuuluu naapuriin ja häiriön toteennäyttäminen on käytännössä mahdotonta. Poliisin voi soittaa paikalle vaikka joka yö ja vaikka poliisi toteaisi jokaisella kerralla häiriön siitä ei seuraa mitään. Kotirauha (kuten kaikki muukin) on Suomessa lähinnä vitsi.

        Jatkuva kuuntelu mitä joku tekee on rikos tiedoksi vaan.


    • Anonyymi

      soita isänöitsiälle tai poliisit paikalle

      • Anonyymi

        Kämälää tip tap tip tap tipe tipe tip tap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kämälää tip tap tip tap tipe tipe tip tap

        Mutta kun kakarat huutaa,niin saahan ne


      • Anonyymi

        Tilanne on täällä kärjistynyt kyllä. Mielestäni poliisia tarvittaisiin, mutta olen niin päättänyt, että joku muu saa sen poliisin soittaa. Tässä on asumassa talossa kai ihan fiksujakin ihmisiä, mutta eivät haluaisi sekaantua tällaisiin asioihin, jos jotakin uhkaillaan.


    • Anonyymi

      Meillä lapsi ollut yli 10 vuottakorvatulpilla, vastamelukuulokkeilla 8-24.

      Asun omakotitalossa.

      Naaourit urheilleet, harrastaneet, koiraharrastusta, joukkuepeli ym kaejuntaa, normaalistu ihan pienetkin alkaa järkyttävän karjunnan

      Pelkkö musiikki naapuriati olisi sama kuin hiirenhiljaisuus verrattuna karjuntaan ja koirarähinäön

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe