Perunapuuro

€-venytin

Perunapuuro:

Kuori neljä isoa perunaa keitä kypsiksi n. 2 L vedessä. Nosta perunat pois ja säilytä vesi muussaa perunat vaikka haarukalla vispaa takaisin keitinveteen ja ruisjauhoja n. 4dl hauduta n. ½ tuntia suolaa n. 2-1 tl.
Maistuu kylmän maidon kanssa ja tietysti voisilmä. Seuraavana päivänä siivuina paistettuna yhä ihanaa.
Jossain päin tässä käytetään ohrajauhoja ruisjauhojen sijaa.

6

3467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Eikös tuo ole ptattihuttua ? Voisilmän kanssa mie syön sitä.

      • vanha kokki

        Ohje on hieman muunneltu Pastanttipuurosta, joka on todella maukasta ja syödään nimenomaa voisilmän kera. Ruisjauho vaatii pidemmän haudutuksen kuin ohra. Ruisjauho on myös voimakkaampaa, joten raaaksi jätetty ruis aiheuttaa sangen vikkeliä huussikäyntejä ja lisäksi ilmalaivan kokoisia pie.
        Kannattaa muuten tehdä kokeeksi, valmistus on todella helppoa ja tulos on maittava.


      • p- savosta
        vanha kokki kirjoitti:

        Ohje on hieman muunneltu Pastanttipuurosta, joka on todella maukasta ja syödään nimenomaa voisilmän kera. Ruisjauho vaatii pidemmän haudutuksen kuin ohra. Ruisjauho on myös voimakkaampaa, joten raaaksi jätetty ruis aiheuttaa sangen vikkeliä huussikäyntejä ja lisäksi ilmalaivan kokoisia pie.
        Kannattaa muuten tehdä kokeeksi, valmistus on todella helppoa ja tulos on maittava.

        ja olen ikäni tuota syönyt. Aivan ihana ruoka!
        Nyt asun Espoossa, enkä uskalla sitä laittaa itse. Äiskä käydessään visiitillä kokkailee sitä.


      • voisilmä
        vanha kokki kirjoitti:

        Ohje on hieman muunneltu Pastanttipuurosta, joka on todella maukasta ja syödään nimenomaa voisilmän kera. Ruisjauho vaatii pidemmän haudutuksen kuin ohra. Ruisjauho on myös voimakkaampaa, joten raaaksi jätetty ruis aiheuttaa sangen vikkeliä huussikäyntejä ja lisäksi ilmalaivan kokoisia pie.
        Kannattaa muuten tehdä kokeeksi, valmistus on todella helppoa ja tulos on maittava.

        Meillä lapsuuden kodissa syötiin Pastanttipuuroa.
        Isäni suuri herkku ja minulle mukulana kauhistus:)Ite en ole sitä laittanut, pitäisi kyllä kokeilla jospa nyt aikuisena maistuisi hyvinkin.


    • tyynekaarina

      Keitin jälleen ruisperunapuuroa, ostin jopa voita 250 g paketin.
      Olen nykyään maidonvalkuais- allerginen, joten maitoa puuron kanssa en voi juoda.
      On muuten hyvää ilmankin. :)

      Jossain joku kehui syövänsä kiisselin kera, nyt kokeilin. Minä en pitänyt: Puuro kuuluu ryhmään suolaiset ja kiisseli makeat.
      Minun makuhermot nauraa ja laulaa voisilmälle tuossa puurossa, joka lisää puuron suolaiset painotusta.

      Painoa pyrin pudottamaan, pidän kirjaa ruoka ostoksista omalla sivustollani.

    • puro_suu

      näin
      http://www.energiapaju.fi/palstaviljely/perunapuuro.htm
      Tein näin; keitin perunat kuorineen ja khypsinä nuijin "kauakosaa ja söin kuoret. Kaavin perunamössön vesi/haudutuskattilaan, lisäsin manteliamaitoa ja jorma-ohrjauhoa .
      Haudutin noin ~30 min ja nauttiin kirnuvo silmällä ja puolukkamehua hörppien.
      Ah autuutta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe