Ihmeaine... delvac!

ninzabanzaikuukelvaagen

Ostin 20 litran saavin Mobil Delvac Mx:ää 15W 40:stä ja kaataa lurautin nollaneloseen 636 Ninjaan sitä ja kävi niin että moottorin käyntiäänestä tuli pehmeämpi, vaihteet ei kolahtele enää juuri ollenkaa ja menee pykälät silmään vitun hienosti. Kytkin tuntuu myös jotenkin mukavammalta vaikkei siinä ny mitää vikaa oo aikasemminkaa ollu. Ja kyllä perkele oli kallista!! 48euroo tonkka:) Litrahinta vähä toista ku pyöräöljyissä.

144

31622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pesevä

      Eikös tuo delvac ole dieselmoottorille tarkoitettu öljy,missä ei ole märkäkytkimille tarkoitettuja lisäaineita.Näin yleisesti ottaen dieselille tarkoitetut öljyt ovat pesevämpiä kuin bensakoneille tarkoitetut öljyt.Jos esim.laittaa vanhaan koneeseen pesevää öljyä se voi saada liat irti koneesta ja tukkia öljykanavat.Jos kerran sinulla on hyviä kokemuksia tuosta öljystä niin hyvä kun jaoit tietosi muillekkin.

      • ninzabanzaikuukelvaagen

        ...on sopivaa kamaa. Ja luulen että jos tämä luokitus täyttyy, niin sillon se täytyy olla sopivaa....eihä se luokitus muuten perustuis mihinkää:)


      • CBX

        Kun delvacit laitetaan niin reilun tonnin ajon jälkeen uusi öljy suti, sinne ne roinat jää.
        Ja älkää nyt höpiskö lisäainesta. Miettikää moottoriöljyjä -70-luvulla ja 80-luvun alussa. Kaikissa prätkissä käytettiin just nimen omaan tavallsita autoihin tarkoitettua moniasteöljyä koska se oli lähes aina valmistajan specksissä. Märkäkytkimet on luotu kestämään mm ihan tavallista moniasteöljyä jotan delvac on.

        Pyörissä joiden kierrokset nousee kepeesti pitkälti yli 12-13 000rpm niin pitää periaatteessa kovaan käyttöön käyttää lisäaineistettua synteettistä sillä kovilla kierroksilla voitelukalvo voi jopa hävitä tavallisila moniasteöljyillä.


      • ap3
        ninzabanzaikuukelvaagen kirjoitti:

        ...on sopivaa kamaa. Ja luulen että jos tämä luokitus täyttyy, niin sillon se täytyy olla sopivaa....eihä se luokitus muuten perustuis mihinkää:)

        Huomenta
        vähä OT mutta vaikka Delvac ei ole EC öljy, mutta jos muita autoöljyjä laitatte.
        lukekaa tämä sivu.
        http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/monkey/oljy.htm


    • kysyvä etsii

      On se halpa noinkin kun vertaa mp öljyihin mutta tuo hinta on edullinen eli mistä saa?

      • ninzabanzaikuukelvaagen

        sieltä hain.


    • Äly hoi äly hoi

      Ei saa laittaa dieselmoottori öljyä mpseen ei ei.
      Sehän on tarkoitettu raskaaseen kalustoon äly hoi.

      No sattumoisin ostin repsolin 10w-40 synteettistä lientä suzuki intruderiin vs 1400 joka on myös ns korkattu. Aiemmin olen ajellut bellarein liemillä.Öljyllä ajettu n300km pyörällä n 20tkm ja 5 vaihteella 90km/h ohitettaessa autoa tuli mieleen volvo 343 se remmivetoinen. Mitä v----a? kytkin lipsui,no onhan se kytkin kuuluisa rajoilla olostaan .
      Kotiin->pyörä tuelle->öljyroppu pois->suodatin pois->dieseliin->k-maatalouteen->20l MOBIL DELVAC MX 15W-40 takakonttiin->kotiin->pyörä suoraan että tulee kaikki pois->uusi suodatin öljyruuvi paikoilleen->öljyt koneeseen->vaimon kahvit->rotsi niskaan->lenkki hyvässä säässä 90km-> ei luista kytkin ja vaiheisto toimii hyvin kuten ennenkin->niin suzuki raskas soransiirtokone tarvittaessa sora-alustalla kahvan liikkeellä .

      Koneen käyntiääni on edelleen tiukka sillä se on kolisematon muutenkin mitä nyt V&H (väinö et hyeena) antaa ääntä sopivasti.Kytkimen "korjaus" prikoilla siirtyy tulevaisuuteen.

      Se joka öljyä sopimattomaksi väittää mp käytössä ei vain tiedä mistä puhuu sori niin se vain on helppo tarkistaa esim 2 vuoden ajalta eri ihmisiltä eri pyöristä eripuolilta suomea.

      Ihme että se toimii nopea kierroksisissa sportti pyörissä sitä hieman edelleen ajatuksissani emmin mutta minkäs teet kun toimii.

      Jokainen tehköön mplleen mitä tahtoo , ei kiinnosta mielenilmaisut.

      • Cikatti

        "Ei saa laittaa dieselmoottori öljyä mpseen ei ei. Sehän on tarkoitettu raskaaseen kalustoon äly hoi."

        JA kyllä ehdottomasti saa laittaa, luokitukset täyttyy ja Delvacilla kytkin EI luista, tavallisia auton synteettisiä käyttäen luistaa.
        Delvacin synteettistä versiota EI saa käyttää.
        DElvac puhdistaa konetta ja mulle on jo 17 vuotta sitten tekniikan tohtori autopuolelta opettanut että aina joskus kannattaa ajaa muutama tuhat kilsaa delvacilla koska se tuo körnän ja karstat pois mm männän renkaiden välistä.
        Omassa CBX 1000:ssa (6-sylinterinen)öljynkuluts laski dramaatiisesti kun ajoin reilun 1000 km delvacilla.


      • Anonyymi
        Cikatti kirjoitti:

        "Ei saa laittaa dieselmoottori öljyä mpseen ei ei. Sehän on tarkoitettu raskaaseen kalustoon äly hoi."

        JA kyllä ehdottomasti saa laittaa, luokitukset täyttyy ja Delvacilla kytkin EI luista, tavallisia auton synteettisiä käyttäen luistaa.
        Delvacin synteettistä versiota EI saa käyttää.
        DElvac puhdistaa konetta ja mulle on jo 17 vuotta sitten tekniikan tohtori autopuolelta opettanut että aina joskus kannattaa ajaa muutama tuhat kilsaa delvacilla koska se tuo körnän ja karstat pois mm männän renkaiden välistä.
        Omassa CBX 1000:ssa (6-sylinterinen)öljynkuluts laski dramaatiisesti kun ajoin reilun 1000 km delvacilla.

        DELVAC toimi loistavasti monissa aasialaisissa matkaenduroissa, jopa siten että luistavat kytkimet ovat tulleet kuntoon paremmalla öljyn pesevyydellä tms.

        Kerran panostin Superteneressä TBn mp öljyyn kytkin lisäaineella ja kas kummaa spoorissa muutaman minuutin jälkeen kytkin luisti lähimpään kuusikkoon. Aikani jäähdyttelin ja jatkoin matkaa kohti Mobil vaihtoa.


    • Itse en tiedä muuta, kuin että ainakin wanhoissa Kawoissa käy esimerkiksi Delvac ihan hyvin.
      Noita kytkinlisäaineita ei kai ollut silloin ennenmuinoon 70-80-luvuilla vielä kehitettykään.
      Olen ennen käyttänyt Motulin 20W50 ihan hyvällä kokemuksella, mutta mulle suositeltiin just edullista Shell X100 ja aion vaihtaa siihen.
      MUTKU...
      Kuinkahan noiden uudempien mopojen kanssa mahtaa olla - tehot ja kierrokset on aika huimia.
      Ainakin TM:n testin mukaan saattaapi kytkinlevyt lasittua ja tiedossa on kalliimpi remppa muutaman €:n säästön takia. En kyllä itse uskaltaisi ihan heti laittaa muuta kuin just valmistajan suosittelemaa öljyä. Varmistaisin asian vaikkapa oman mopomerkin keskustelupalstalta.
      Kai noihin ylläoleviin kokemuksiin voi luottaa, vaikka tänne kylläkin kirjoitellaan välillä ihan mitä sattuu...

      • Anonyymi

        Kytkinlisäaineista puhuttaessa puhutaan samasta luistoa lisäävästä silikaatista tms jota käytetään mm lukkoperien tasauspyörästö-öljyissä SL-merkinnällä. Toimii aikansa ilmankin mutta kytkinlevyt kuluvat nopeammin. Kuluneessa kytkinpakassa lisäpito jopa siis auttaa tilannetta aikansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kytkinlisäaineista puhuttaessa puhutaan samasta luistoa lisäävästä silikaatista tms jota käytetään mm lukkoperien tasauspyörästö-öljyissä SL-merkinnällä. Toimii aikansa ilmankin mutta kytkinlevyt kuluvat nopeammin. Kuluneessa kytkinpakassa lisäpito jopa siis auttaa tilannetta aikansa.

        Päinvastoin, lisäaineet moottoripyöräöljyissä vähentävät luistoa, siksi niitä käytetään.


    • CBX

      ....muuten soittaa mulle joku päivä Motonetin hyllyjen välistä kun kysyit tosta Delvacista ;-)
      ...oletan.

      • ninzabanzaikuukelvaagen

        En kyl tosiaa muista soittaaneeni kyl mihinkään.


      • CBX
        ninzabanzaikuukelvaagen kirjoitti:

        En kyl tosiaa muista soittaaneeni kyl mihinkään.

        Ninzabazaikuugelvaagen, joo ei se mitn, olin tunnistavinani sut kun just samoihin aikoihin kaveri soitti sieltä "hyllyjen välistä" ja kertoi hommaavansa 20 l saavia Delvacia prätkiinsä. Tämä oli siis sattumaa ja väärä hälytys ;-)

        Mut on se vaan mahtavaa kamaa koska mun -78 CBX 1000, (6-cyl) alkoi käydä paljon jouheammin Delvac käytön jälkeen. Männän renkaat olivat tod näk melkoisen jumissa koska sinnehän kertyy paljon karstaa ja se haittaa voitelua kummasti. Mulla tippui selkeästi öljyn kulutus... ja tosiaan muuten, vaihteiston toimintakin parani. Kytkin ei tietenkään ollut moksiskaan Delvacista sillä se on samaa specksiä kuin mikä tahansa moniasteöljy jota Honda tohon pannuun suosittaa.

        Talletin muuten öljyfilsut myös, eli filsu ennen Delvacin laittoa oli normaalin mustan ruskea 1200 km jälkeen. Sitten uusi filsu ja delvacit sisään, 1100 km jälkeen suti ja öljyt pois niin öljysuti oli yllätys yllätys, täysin musta eli kyllä karstaa ja nokea irtos.


    • ninzabanzaikuukelvaagen

      Tässä kusiaisninjan käyttöohjekirjassa lukee öljyvaatimuksesta seuraavaa.

      Moottoriöljy:
      API-luokitus
      SE, SF tai SG
      (SH tai SJ / JASO MA)

      Mobilin sivuilta löytyi Delvac Mx tietoa seuraavasti

      API-luokitus
      CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ

      Näistä SL ja SJ ovat bensiimoottoriöljyjen luokituksia. Eli esim. SF korvaa SE luokituksen ja SH taas vastaavasti SG luokituksen, koska on uudempi. Eli ymmärtääkseni tuo SE luokitus jota ninja vähimmillään vaatii on todella vanha luokitus, joten delvacin SL js SJ luokitus ylittää tarpeet moninkertaisesti. Tuossa joku taulukko http://www.calsci.com/motorcycleinfo/API.html

      Jos ohjekirjassa sanottaisiin että saa laittaa ainoastaan esim SF luokan tai sitä vanhempaa niin sillo Delevaakki ei olis oikean öljy tähän tarkoitukseen.

      Aika paljon herättänyt kyseinen tuote keskustelua eri sivustoilla....niin vastaan kuin puolesta puhujien. Lähes kaikki jotka ovat kokeilleet, ovat huomanneet parannuksia, eikä yksikään delvacia vastaan oleva ole kertonut sen rikkoneen moottorista jotain. Mä ainakin laitan si ny autoonki ku sitä tossa saavi on:)

    • Fonzie

      Minulle sano moppetziooniliikkeen hemmo että Delvakki immeytyypi kytkinlevyihin ja alkaapi luistamaan ...... mutta taijanpa vähän eppäillä kun öljyllä on märkälevykytkin luokitukset ...... kunhan saan uudet massalevyt kytkimeen ja tyrkkään ne vanhaan Yamahaan niin testattaan !!!

      • testiaineistoa

        Voihan se imeytyä mutta ihme olisi jos vain sinun tapauksessasi niin kävisi. On meinaan aika moni jeppa kaatanut koneeseensa mobil delvac mx 15w-40 mineraaliöljyt ja ei ole luistanut.


      • Anonyymi

        Märkäkytkimessä öljy pitää asennusohjeiden mukaan imeyttää kytkinlevyihin Etteivät ne lasitu pilalle jo koeajossa. Kun Mobil Delvac imeytyy kytkinlevyihin astiassa vrk ennen asennusta tulee märkäkytkimestä pitävä vuosiksi eteenpäin. Suosittelen 7 japsienduron kokemuksella Delvac 15/40 kesäajoon ja talveksi 5/40, molemmat sopivat erinomaisesti vesi- mutta eritysesti ilmajäähdytteisiin märkäkytkin motoihin sekä myös turbon voiteluun jatkuvakäyttöisissä dieseleissä. Jos kiinamopon kilinät ja kolinat kiinnostaa niin sitten ylihintaista mopoöljyä koneeseen. Niistäkin on paljon kokemusta.


    • märkälevykytkimiä

      Mobilin Delvac on raskaankaluston mm. traktoreihin tarkoitettu dieselöljy. Traktoreissa yleisesti on märkälevykytkimet, ja usein maataloudessa käytetään traktoreissa samaa öljyä, joissa on moottoriluokitusten lisäksi myös vaihteistoluokitus (esim GL-4) niin vaihteiston kuin moottorinkin puolella. Isännät ostavat tavallisesti öljynsä 200 litran tynnyreissä.
      Voipi olla, että em. syistä Delvac toimii myös moottoripyörissä. Tosin ihmetellä voi, miten Delvac pitemmän päälle pelaa korkeakierroksisessa bensakoneessa. Onhan se jotain ihan toista kuin traktorin dieselin 2000-3000 kierrosta/min.

      • CBX

        Kokeilin Delvacia 120 000 km ajettuun Mondeoon kun vaivasi se että kulutti öljyä ylärajasta tikun alarajaan 10 000 km matkalla ja se on paljon noin vähän ajetulla pannulle.

        4500 km DElvacilla ja sen jälkeen öljynkulutus loppu liki tyystin. Kuluttaa enää noin 2 mm ylärajasta alaspäin 10 000 km matkalla eli päätellä taas voi että männärengasurat putsaantuivat.


      • ei enää zeteciä
        CBX kirjoitti:

        Kokeilin Delvacia 120 000 km ajettuun Mondeoon kun vaivasi se että kulutti öljyä ylärajasta tikun alarajaan 10 000 km matkalla ja se on paljon noin vähän ajetulla pannulle.

        4500 km DElvacilla ja sen jälkeen öljynkulutus loppu liki tyystin. Kuluttaa enää noin 2 mm ylärajasta alaspäin 10 000 km matkalla eli päätellä taas voi että männärengasurat putsaantuivat.

        Dieselöljyjen tärkeimmät ominaisuudet. Paljon silikonijohdannaista puhdistavan ominaisuutensa takia ja rikin ym. oksideja liuottava vaikutus.

        Jos zetec syö öljyä 120tkm ajettuna niin kohta on koneen osto edessä. Zeteciä kun ei voi edes porata.


      • CBX
        ei enää zeteciä kirjoitti:

        Dieselöljyjen tärkeimmät ominaisuudet. Paljon silikonijohdannaista puhdistavan ominaisuutensa takia ja rikin ym. oksideja liuottava vaikutus.

        Jos zetec syö öljyä 120tkm ajettuna niin kohta on koneen osto edessä. Zeteciä kun ei voi edes porata.

        Niin, nyt ZETECillä jo 160 000 km mittarissa ja kuten siis kerroin, öljynsyönti loppui Delvacilla ajettaessa noin 5000 km öljynvaihdosta.
        Kone ei syö nyt öötä ollenkaan ja toimii hienosti. Delvacit lorautin 124 000 km kohdalla. Sen jälkeen on tullut ajeltua Teboilin diamondilla.


      • varmaan sopii
        CBX kirjoitti:

        Kokeilin Delvacia 120 000 km ajettuun Mondeoon kun vaivasi se että kulutti öljyä ylärajasta tikun alarajaan 10 000 km matkalla ja se on paljon noin vähän ajetulla pannulle.

        4500 km DElvacilla ja sen jälkeen öljynkulutus loppu liki tyystin. Kuluttaa enää noin 2 mm ylärajasta alaspäin 10 000 km matkalla eli päätellä taas voi että männärengasurat putsaantuivat.

        se delvac ihan hyvin siihen moottoriin. Onhan zetor ja zetec melkein samanlaisia. Molemmissa on ihan samat alkukirjaimetkin, eikä nimet muutoinkaan paljoa eroa. Vähän suurempi ero onkin sitten sen zetecin ja isojen hitaasti pyörivien dieseleiden öljytilavuudessa. Siihen zeteciin menee varmaan ihan koko neljä litraa, mutta noihin toisiin 40.


      • varmaan sopiille
        varmaan sopii kirjoitti:

        se delvac ihan hyvin siihen moottoriin. Onhan zetor ja zetec melkein samanlaisia. Molemmissa on ihan samat alkukirjaimetkin, eikä nimet muutoinkaan paljoa eroa. Vähän suurempi ero onkin sitten sen zetecin ja isojen hitaasti pyörivien dieseleiden öljytilavuudessa. Siihen zeteciin menee varmaan ihan koko neljä litraa, mutta noihin toisiin 40.

        Sinun kalatisten vittuilevien idioottien pitää pysyä poissa miesten asioista.


      • mahtoi olla?
        varmaan sopiille kirjoitti:

        Sinun kalatisten vittuilevien idioottien pitää pysyä poissa miesten asioista.

        Eihän tosta sössötyksestäsi ota pirukaan selvää. Taitaa se "kotipolttoinen" how-know vaihde olla taas päällä. Ja se pirun öljysaavi vielä piripinnassa.


      • toi kutsu
        varmaan sopiille kirjoitti:

        Sinun kalatisten vittuilevien idioottien pitää pysyä poissa miesten asioista.

        tulla Tiistaina kalasopalle. No katsotaan ehdinkö SOPIILLE sitten KALATIISTENA.


      • Viljami Väliliha
        varmaan sopiille kirjoitti:

        Sinun kalatisten vittuilevien idioottien pitää pysyä poissa miesten asioista.

        Kylält ne naispuoliset immeiset sillo aikanaa karkas. Ettei vaa oltas myö maanhiljaset vähä liian lipeväkielist sortii, meinaan vaa ku juttukii luistaa ko rasvattu. Vai oiskoha ollu sillee et ollaa vaa liian paskas kaike aikaa. No mitäs myös näist, setoril mennää molemat illal kylile. Miä tuunkii jost siult liikenee, hakkee vähä rasvoo toho vaijerii mis toi koira on kii. Se ku se rissa ei liiku minnekää suuntaa.


      • kun ei kiipeä
        CBX kirjoitti:

        Kokeilin Delvacia 120 000 km ajettuun Mondeoon kun vaivasi se että kulutti öljyä ylärajasta tikun alarajaan 10 000 km matkalla ja se on paljon noin vähän ajetulla pannulle.

        4500 km DElvacilla ja sen jälkeen öljynkulutus loppu liki tyystin. Kuluttaa enää noin 2 mm ylärajasta alaspäin 10 000 km matkalla eli päätellä taas voi että männärengasurat putsaantuivat.

        sitä mittatikkua ylöspäin se kulutus. Erityisen mukavaa on että voi taas päätellä että männänrengasurat on nyt putsaantuneet. Voi myös päätellä että tikun ylärajan ja alarajan välinen ero on noin yksi litra eli 1000 km ja desi. Sehän on ihan normaali öljynkulutus. Kivaa on myös päätellä että nyt ei kulu enää ollenkaan öljyä, josta voi taas päätellä että öljyn sekaan pääsee polttoainetta. Nyt kun vetäset oikein rapian matkan moottoritiellä sellaset 300 km ja katot öljyt, niin voit päätellä että moottori alkaa olla kaput. Siitä voit taas päätellä että oliskohan aika panna puhelu tonne koneistamon suuntaan.


      • CBX
        kun ei kiipeä kirjoitti:

        sitä mittatikkua ylöspäin se kulutus. Erityisen mukavaa on että voi taas päätellä että männänrengasurat on nyt putsaantuneet. Voi myös päätellä että tikun ylärajan ja alarajan välinen ero on noin yksi litra eli 1000 km ja desi. Sehän on ihan normaali öljynkulutus. Kivaa on myös päätellä että nyt ei kulu enää ollenkaan öljyä, josta voi taas päätellä että öljyn sekaan pääsee polttoainetta. Nyt kun vetäset oikein rapian matkan moottoritiellä sellaset 300 km ja katot öljyt, niin voit päätellä että moottori alkaa olla kaput. Siitä voit taas päätellä että oliskohan aika panna puhelu tonne koneistamon suuntaan.

        Haahhaa, vai että menee oikein bensaa joukkoon, kyllä minä siitäkin tiedän mm kaiken. Delvac-käsittely tai mikä tahansa diesel-ö käsittely on ihan ok mm öljynluokituksien mukaan. Delvac-käsittelyitä on neuvoneet jopa autotekniikan ammattilaiset. Tästä on valtavasti kokemusta ja se on todella vaaratonta.
        Kunnossa oleva moottori tosiaan nykyaikana syö 2 dl /10 000 km.


      • Anonyymi
        kun ei kiipeä kirjoitti:

        sitä mittatikkua ylöspäin se kulutus. Erityisen mukavaa on että voi taas päätellä että männänrengasurat on nyt putsaantuneet. Voi myös päätellä että tikun ylärajan ja alarajan välinen ero on noin yksi litra eli 1000 km ja desi. Sehän on ihan normaali öljynkulutus. Kivaa on myös päätellä että nyt ei kulu enää ollenkaan öljyä, josta voi taas päätellä että öljyn sekaan pääsee polttoainetta. Nyt kun vetäset oikein rapian matkan moottoritiellä sellaset 300 km ja katot öljyt, niin voit päätellä että moottori alkaa olla kaput. Siitä voit taas päätellä että oliskohan aika panna puhelu tonne koneistamon suuntaan.

        En tiedä vieläkö tämä saavuttaisi tuon väittäjän jonka mukaan Mondeo ois 300 000 km kohdalla paskana koneeltaan. No nyt voin kertoa että tuolla ajettiin 300 000 täyteen ja kone toimi hienosti loppuun asti. Ei vienyt öljyä edelleenkään. Edelleen olen jatkanut Delvacin käyttöä. Mm 10 vuotta ajellut 94 ja 95 mallin Cadillacilla (Northstar V8 32 valve) Koneet ovat toimineet loistavasri eikä öljynkulutusta vaikka diesel-öljyjä käytetty jatkuvalla syötöllä

        Olen siis alunperin tuo kirjoittaja CBX ja Cikatti.


      • Anonyymi
        varmaan sopii kirjoitti:

        se delvac ihan hyvin siihen moottoriin. Onhan zetor ja zetec melkein samanlaisia. Molemmissa on ihan samat alkukirjaimetkin, eikä nimet muutoinkaan paljoa eroa. Vähän suurempi ero onkin sitten sen zetecin ja isojen hitaasti pyörivien dieseleiden öljytilavuudessa. Siihen zeteciin menee varmaan ihan koko neljä litraa, mutta noihin toisiin 40.

        Zorrokin alkaa Zettalla ja Tojokki Teellä ={}


      • Anonyymi
        mahtoi olla? kirjoitti:

        Eihän tosta sössötyksestäsi ota pirukaan selvää. Taitaa se "kotipolttoinen" how-know vaihde olla taas päällä. Ja se pirun öljysaavi vielä piripinnassa.

        Johan korpesi kusipäätä kovasti 😆 nämä Delvacin vastustajat ajaa kiinamopoilla ja luulevat kaiken muun olevan traktorin tarkoitettua. SAA laittaa itämopoon vaikja tepoilin mopokusta jos siitä tulee onnelliseksi.

        Järkimiehet käyttävät parhaita tuotteita valinnoissaan ja sellaiselle voin sanoa isolla kädellä että Delvac on paras valinta oman käyttöalueensa lisäksi kuluneissa märkäkytkin pienmoottoreissa! Huom. Märkäkorvat on oma luokkansa.


    • tosi hieno

      homma tuo tuollainen keksintö laittaa dieselmoottoriöljyä korkeaviritteiseen moderniin katupyörään. Siinähän kieltämättä saattaa saavuttaa vuositasolla huomattavia säästöjä so. useita kymmeniä euroja.

      • ninzabanzaikuukelvaagen

        Olen onnellinen jos pääsen todistamaan ensimmäistä konerikkoa, jonka voi laittaa delvacin syyksi! Onpa seki sit ainaki tapahtunut ja litkua vastuvat tyypit saavat hyvän mielen. Kyse ei suinkaan ole siitä öljyn hinnasta, koska sitä menee niin vähä pyörään, että kukaan ei kuole vaikka kaataisi dinosauruksen silmämunasta tehtyä öljyä mopoon.


      • öljyä delvacina
        ninzabanzaikuukelvaagen kirjoitti:

        Olen onnellinen jos pääsen todistamaan ensimmäistä konerikkoa, jonka voi laittaa delvacin syyksi! Onpa seki sit ainaki tapahtunut ja litkua vastuvat tyypit saavat hyvän mielen. Kyse ei suinkaan ole siitä öljyn hinnasta, koska sitä menee niin vähä pyörään, että kukaan ei kuole vaikka kaataisi dinosauruksen silmämunasta tehtyä öljyä mopoon.

        joka on tehty dinosauruksen silmämunasta? Kiinnostus heräsi. Mikä mahtaa olla sen delvac laadun kauppanimi? Hinta saattaa olla kohtuuton tällaselle tavalliselle koneinsinöörin palkalla toimeentulevalle. Mutta täyttääkö se leivinpaperin liukuominaisuudet? Eikö shellin harvellaa voi käyttää koska se on samaa kuraa delvacin kanssa? Oikeastaan öljyä ei tarvita ensinkään. Halvemmaksi tulee ottaa laakeriliuskat kokonaan pois ja tehdä serlan voipaperista laakerit. On liukas. Vaihteiston voi rasvata sellasella halvalla venerasvalla joka kestää suolavettäkin moitteettomasti. Ja mikä parasta. En ole kuullut yhdenkään koneen hajonneen jossa on voipaperista tehdyt laakerit ja vaihteist rasvattu vedeskestävällä vaseliinilla.


      • tavannut
        öljyä delvacina kirjoitti:

        joka on tehty dinosauruksen silmämunasta? Kiinnostus heräsi. Mikä mahtaa olla sen delvac laadun kauppanimi? Hinta saattaa olla kohtuuton tällaselle tavalliselle koneinsinöörin palkalla toimeentulevalle. Mutta täyttääkö se leivinpaperin liukuominaisuudet? Eikö shellin harvellaa voi käyttää koska se on samaa kuraa delvacin kanssa? Oikeastaan öljyä ei tarvita ensinkään. Halvemmaksi tulee ottaa laakeriliuskat kokonaan pois ja tehdä serlan voipaperista laakerit. On liukas. Vaihteiston voi rasvata sellasella halvalla venerasvalla joka kestää suolavettäkin moitteettomasti. Ja mikä parasta. En ole kuullut yhdenkään koneen hajonneen jossa on voipaperista tehdyt laakerit ja vaihteist rasvattu vedeskestävällä vaseliinilla.

        kaltaisiasi "koneinsinöörejä" jotka eivät ymmärrä käytännön asioista hevon paskaa. Niitä on ollut minulla "vanhanajan insinöörillä" joka kesä apupoikina kun ei niistä mihinkään oikeaan työhön yleensä ole. Leivinpapereilla voit vaikka pyyhkiä perseesi. Ihan oikeasti, huumorisi ei naurata yhtään.


      • totuus sieltä esiin.
        tavannut kirjoitti:

        kaltaisiasi "koneinsinöörejä" jotka eivät ymmärrä käytännön asioista hevon paskaa. Niitä on ollut minulla "vanhanajan insinöörillä" joka kesä apupoikina kun ei niistä mihinkään oikeaan työhön yleensä ole. Leivinpapereilla voit vaikka pyyhkiä perseesi. Ihan oikeasti, huumorisi ei naurata yhtään.

        Väitteesi että leivinpaperi soveltuu perseen pyyhkimiseen, on yhtä älytön kuin delvacin käyttäminen korkeaviritteisen bensiinimoottorin voiteluaineena. Minusta puolestaan tuntuu siltä, että sinä olet jo niin vanhan ajan insinööri, että koneissa käytettiin silloin puulaakereita ja perseet jätettiin tyystin pyyhkimättä.


      • Osannee sitten
        tavannut kirjoitti:

        kaltaisiasi "koneinsinöörejä" jotka eivät ymmärrä käytännön asioista hevon paskaa. Niitä on ollut minulla "vanhanajan insinöörillä" joka kesä apupoikina kun ei niistä mihinkään oikeaan työhön yleensä ole. Leivinpapereilla voit vaikka pyyhkiä perseesi. Ihan oikeasti, huumorisi ei naurata yhtään.

        kokemuksensa perusteella selvittää kyseiset testit. Pitäisi olla, kun ammattimies olet, silkkaa pässinlihaa. : FZG ASTM D-5182 ja D-1748 sekä D-5182. Lisääkin löytyy mutta tämä varmaan selventää alan ammattilaiselle riittävästi.


      • mitä tohon käytännön..
        totuus sieltä esiin. kirjoitti:

        Väitteesi että leivinpaperi soveltuu perseen pyyhkimiseen, on yhtä älytön kuin delvacin käyttäminen korkeaviritteisen bensiinimoottorin voiteluaineena. Minusta puolestaan tuntuu siltä, että sinä olet jo niin vanhan ajan insinööri, että koneissa käytettiin silloin puulaakereita ja perseet jätettiin tyystin pyyhkimättä.

        kokemukseen tulee, niin melkein 30 vuotta sitä on kertynyt. Kentällä.


      • tieto-taitosi
        tavannut kirjoitti:

        kaltaisiasi "koneinsinöörejä" jotka eivät ymmärrä käytännön asioista hevon paskaa. Niitä on ollut minulla "vanhanajan insinöörillä" joka kesä apupoikina kun ei niistä mihinkään oikeaan työhön yleensä ole. Leivinpapereilla voit vaikka pyyhkiä perseesi. Ihan oikeasti, huumorisi ei naurata yhtään.

        olla sellasta hau-nou tyyppistä laatua. Joku voisi kutsua sitä kaiketi "kotipolttoiseksi" sortimentiksi. Heh heh. Delvacilla se meidän mestari...delvacilla. Tällanenkin olisi syytä lukasta kuin D-4172.


      • on koneinsinööriaines
        öljyä delvacina kirjoitti:

        joka on tehty dinosauruksen silmämunasta? Kiinnostus heräsi. Mikä mahtaa olla sen delvac laadun kauppanimi? Hinta saattaa olla kohtuuton tällaselle tavalliselle koneinsinöörin palkalla toimeentulevalle. Mutta täyttääkö se leivinpaperin liukuominaisuudet? Eikö shellin harvellaa voi käyttää koska se on samaa kuraa delvacin kanssa? Oikeastaan öljyä ei tarvita ensinkään. Halvemmaksi tulee ottaa laakeriliuskat kokonaan pois ja tehdä serlan voipaperista laakerit. On liukas. Vaihteiston voi rasvata sellasella halvalla venerasvalla joka kestää suolavettäkin moitteettomasti. Ja mikä parasta. En ole kuullut yhdenkään koneen hajonneen jossa on voipaperista tehdyt laakerit ja vaihteist rasvattu vedeskestävällä vaseliinilla.

        nykyään heikkoa. Typerää puhetta ilman mitään pohjaa.


      • kattona olevan
        on koneinsinööriaines kirjoitti:

        nykyään heikkoa. Typerää puhetta ilman mitään pohjaa.

        vain taivas.


      • ninzabanzaikuukelvaagen
        kattona olevan kirjoitti:

        vain taivas.

        Nii vai hä? No by the way kuitenki.....vaikka itte en iha inssi olekkaan niin toi kirjainyhdistelmä jonka joku tossa mainitti (FZG plaaplaa...) taitaapi olla laakerimerkintöjä eikös vaa?? Jotenki tulis mieleen vielä SKF:n laakeri. Ja sori nyt hirveesti, mut kyl yleensä inssit on iha huuhaa miehiä. On niitä toki sellaisiaki jotkaa osaa asioita iha käytännössäki, mut ne on vähä harvinaisempia tapuksia.


      • ninzabanzaikuukelvaagen
        ninzabanzaikuukelvaagen kirjoitti:

        Nii vai hä? No by the way kuitenki.....vaikka itte en iha inssi olekkaan niin toi kirjainyhdistelmä jonka joku tossa mainitti (FZG plaaplaa...) taitaapi olla laakerimerkintöjä eikös vaa?? Jotenki tulis mieleen vielä SKF:n laakeri. Ja sori nyt hirveesti, mut kyl yleensä inssit on iha huuhaa miehiä. On niitä toki sellaisiaki jotkaa osaa asioita iha käytännössäki, mut ne on vähä harvinaisempia tapuksia.

        Tais nuo merkinnät liittyä kuitenkin voiteluaineisii. Vähä googletin:)


      • Charltton
        ninzabanzaikuukelvaagen kirjoitti:

        Tais nuo merkinnät liittyä kuitenkin voiteluaineisii. Vähä googletin:)

        Käsi pystyyn kenen mielestä tää ketjun loppu alkoi rönsyileen itseasiasta hieman sivuun.. sellaiseksi keskinäiseksi mensselien mittaamiseksi. Jos joku haluaa kokemuksensa jakaa vaikka tästä delvacista.. niin mitä sitten. jos koneet on kestänyt ja toiminta parantunut.. niin eikös se ole vain ihan hieno homma. Kyllä jos se lopullista myrkkyä koneelle olis.. niin kone aika pian kiittää käyttäjäänsä.. tavalla tai toisella.
        Sen verran olen lueskellut eri käyttäjien kommentteja eri foorumeista tästä delvac:in öllestä, että pakko sitä on kokeilla.
        Saapahan omakohtaisen kokemuksen siitä.. onko se niin toimiva kuin sitä sanotaan.
        Mitä siinä häviä.. no tietty sen öljyn hinnan verran, tai en mitään jos se onkin hyvä.
        Omakohtainen kokemus kuitenkin voittanee tuollaisen teoreettisen elvistelyt ja pippelin venyttelyn.. ei nyt millään hyvällä.. mutta siiä vaiheessa kun alkaa teoria tieodoilla prassailu niin vaihtakaa numeroita ja soittakaa toisillenne.. niin jää foorumit vapaaksi tuollaisen ilman aikaiselta.. eikö niin. ??


      • charltton
        Charltton kirjoitti:

        Käsi pystyyn kenen mielestä tää ketjun loppu alkoi rönsyileen itseasiasta hieman sivuun.. sellaiseksi keskinäiseksi mensselien mittaamiseksi. Jos joku haluaa kokemuksensa jakaa vaikka tästä delvacista.. niin mitä sitten. jos koneet on kestänyt ja toiminta parantunut.. niin eikös se ole vain ihan hieno homma. Kyllä jos se lopullista myrkkyä koneelle olis.. niin kone aika pian kiittää käyttäjäänsä.. tavalla tai toisella.
        Sen verran olen lueskellut eri käyttäjien kommentteja eri foorumeista tästä delvac:in öllestä, että pakko sitä on kokeilla.
        Saapahan omakohtaisen kokemuksen siitä.. onko se niin toimiva kuin sitä sanotaan.
        Mitä siinä häviä.. no tietty sen öljyn hinnan verran, tai en mitään jos se onkin hyvä.
        Omakohtainen kokemus kuitenkin voittanee tuollaisen teoreettisen elvistelyt ja pippelin venyttelyn.. ei nyt millään hyvällä.. mutta siiä vaiheessa kun alkaa teoria tieodoilla prassailu niin vaihtakaa numeroita ja soittakaa toisillenne.. niin jää foorumit vapaaksi tuollaisen ilman aikaiselta.. eikö niin. ??

        .. kommentoida vuosia vanhaan linkkiin =D koska alkoi veetuttamaan..


      • tuo sopii
        charltton kirjoitti:

        .. kommentoida vuosia vanhaan linkkiin =D koska alkoi veetuttamaan..

        moottoripyöräkäyttöön, nämä suoli24:n kirjoitukset voi jättää noteeraamatta.
        Onhan näitä wannabe inssejä joka paikassa, jos ei osaa tehdä niin voihan sitä aina tulla päätään aukomaan.
        Ihmettelen yleensä ihmisiä jotka kirjoittelevat tänne ihan oikean avun saamiseksi, onhan eri foorumeilla todenmukaista tietoa kuitenkin aivan eri lailla.
        Näiden amisten kirjoittelu kyseenalaisten neuvojen kera ei palvele ketään, ehkä se joka kysyy täällä jotain on ansainnut nuo hienot vastaukset.


      • EskoEnsioPipatti
        tuo sopii kirjoitti:

        moottoripyöräkäyttöön, nämä suoli24:n kirjoitukset voi jättää noteeraamatta.
        Onhan näitä wannabe inssejä joka paikassa, jos ei osaa tehdä niin voihan sitä aina tulla päätään aukomaan.
        Ihmettelen yleensä ihmisiä jotka kirjoittelevat tänne ihan oikean avun saamiseksi, onhan eri foorumeilla todenmukaista tietoa kuitenkin aivan eri lailla.
        Näiden amisten kirjoittelu kyseenalaisten neuvojen kera ei palvele ketään, ehkä se joka kysyy täällä jotain on ansainnut nuo hienot vastaukset.

        Eli, jos jollekkin ei selvinnyt, niin Delvac mx/1400 kelpaa enemmän kuin hyvin pyöriin, jopa ihan nykyaikaisiin tehopeleihin
        -Ylittää standartit mitä pyörät vaatii (api) moninkertaisesti,
        -Pesevä (vaihda ensimmäisen kerran jo alle 1tkm)
        -Catepillar/Allison merkinnät takaavat että kytkin/vaihteisto puoli toimii.

        Ja jos joku nyt ottaa "mutki pärrä kiertää ja on tehoooo"

        No voi miettiä kuinka rajulle käytölle jossain jeesusksen kokoisessa scaniassa jossa turbo laulaa 24h 100k kierrosta min öljyt joutuu kuinka isot laakerit niissä jyllää ja pauhaa.


      • Anonyymi
        kattona olevan kirjoitti:

        vain taivas.

        ”Koneinsinööri”-trolli on selvästi TBn miehiä kun on joka rööri rasvassa ettei tolkkua saa plörinöistänsä?


      • Anonyymi
        Charltton kirjoitti:

        Käsi pystyyn kenen mielestä tää ketjun loppu alkoi rönsyileen itseasiasta hieman sivuun.. sellaiseksi keskinäiseksi mensselien mittaamiseksi. Jos joku haluaa kokemuksensa jakaa vaikka tästä delvacista.. niin mitä sitten. jos koneet on kestänyt ja toiminta parantunut.. niin eikös se ole vain ihan hieno homma. Kyllä jos se lopullista myrkkyä koneelle olis.. niin kone aika pian kiittää käyttäjäänsä.. tavalla tai toisella.
        Sen verran olen lueskellut eri käyttäjien kommentteja eri foorumeista tästä delvac:in öllestä, että pakko sitä on kokeilla.
        Saapahan omakohtaisen kokemuksen siitä.. onko se niin toimiva kuin sitä sanotaan.
        Mitä siinä häviä.. no tietty sen öljyn hinnan verran, tai en mitään jos se onkin hyvä.
        Omakohtainen kokemus kuitenkin voittanee tuollaisen teoreettisen elvistelyt ja pippelin venyttelyn.. ei nyt millään hyvällä.. mutta siiä vaiheessa kun alkaa teoria tieodoilla prassailu niin vaihtakaa numeroita ja soittakaa toisillenne.. niin jää foorumit vapaaksi tuollaisen ilman aikaiselta.. eikö niin. ??

        DELVAC on soveltuvin öljy normaalikierrosmoottoriin koska sen leikkautumisenesto omininaisuudet kestävät suurinta tavoitettavisssa olevaa lämpöä ja siksi että sen ominaisuudet säilyvät kuumanakin käyvässä moottorissa pisimpään. Jos jollekin mopopojalle saisi vielä DELVAC kannuun aasianmopon kuvan, niin voi sitä onnea j a iloa.


      • Anonyymi
        totuus sieltä esiin. kirjoitti:

        Väitteesi että leivinpaperi soveltuu perseen pyyhkimiseen, on yhtä älytön kuin delvacin käyttäminen korkeaviritteisen bensiinimoottorin voiteluaineena. Minusta puolestaan tuntuu siltä, että sinä olet jo niin vanhan ajan insinööri, että koneissa käytettiin silloin puulaakereita ja perseet jätettiin tyystin pyyhkimättä.

        Leivinpaperi-insinöörin jutut perän raivaamisesta vaseliinia käyttäen riittää kurapojan tunnistamiseen.


      • Anonyymi
        totuus sieltä esiin. kirjoitti:

        Väitteesi että leivinpaperi soveltuu perseen pyyhkimiseen, on yhtä älytön kuin delvacin käyttäminen korkeaviritteisen bensiinimoottorin voiteluaineena. Minusta puolestaan tuntuu siltä, että sinä olet jo niin vanhan ajan insinööri, että koneissa käytettiin silloin puulaakereita ja perseet jätettiin tyystin pyyhkimättä.

        Leivinpaperi persreikien ongelma on se että luulevat jotain tietävänsä juurikin siksi etteivät ole asiaa selvittäneet ja kiljuvat kisakireästi saadessaan tepskan mopoöljyn japsimopoonsa. Ei voi auttaa apinaa kun mankilla ajaa.


      • Anonyymi
        tuo sopii kirjoitti:

        moottoripyöräkäyttöön, nämä suoli24:n kirjoitukset voi jättää noteeraamatta.
        Onhan näitä wannabe inssejä joka paikassa, jos ei osaa tehdä niin voihan sitä aina tulla päätään aukomaan.
        Ihmettelen yleensä ihmisiä jotka kirjoittelevat tänne ihan oikean avun saamiseksi, onhan eri foorumeilla todenmukaista tietoa kuitenkin aivan eri lailla.
        Näiden amisten kirjoittelu kyseenalaisten neuvojen kera ei palvele ketään, ehkä se joka kysyy täällä jotain on ansainnut nuo hienot vastaukset.

        Vanna bi inssiksi tuskin kukaan haluaa sun mätää ladan helmaa koputtelemaan kun tepoilin kusiöljy tiputtaa korvaan pitkin konetta. Tee-se-itse asentajaksi moni aikoo ihan syystäkin ja silloin kysellään aiheellisesti mm Delvac moottoriöljyistä ja muista laadukkaista laatutuotteista koneneemmilta mm 24 foorumilta. Kun tästä joku itämopouskonnollinen kusikeppi alkaa hysteerisen nillityksen korkeakimitteisestä kokemisen puutteestaan, niin mitä se kertoo asiasta 🤣


    • Gaor

      Ostin tuossa 1500 VN:n, jossa oli Delvacit sisällä; just vaihdetut. Ajettuani n. 500 km oli öljyt hävinneet matkalla jonka vuoksi alamäessä alkoi öljynpaineen varoitusvalo vilkkua tyhjäkäynnillä.

      Ei muuta kuin loput Delvacit pois ja filtteri vaihtoon, ja Motulin 3000:sta sisään. Johan alkoi öljyt pysymään sekä muutenkin toimimaan paremmin.

      • tarinaa todella

        vai hävis delvac koneesta? ja motul pysyi sisällä tekemättä koneelle mitään???


      • tarinaa todella kirjoitti:

        vai hävis delvac koneesta? ja motul pysyi sisällä tekemättä koneelle mitään???

        Tuo pitää paikkansa kuumina käyvissä ilma-öljykoneissa.
        Katsapas speksejä, yli 135"C lämpötilat eivät ole enään suositeltavia.
        Vesikoneissa aivan hyviä kokemuksia.
        Itse kokeilin viimekesänä kahdessa pyörässä (ilma-öljy jäähdytys)
        Suzuki GSX1100
        Alku ihan ok, mutta kesäkuumilla ilmoilla kaupungissä kun lämmöt 150"C tietteissä kytkin ei irrota kunnolla ja välivapaita löytyy laatikosta samoin 1-2 vaihteiden vapaata on äärimmäisen vaikea saada päälle. Myös moottorijarrutuksessa pykälät putoilevat pois välivapaille (4 ja 5 vaihde).
        Yamaha xjr1200
        Kytkin puree todella hyvin kiinni, ei luistamisilmiötä. Vaihdelaatikko tuntuu kylmänä tosi napakalta. Kuumassa kaupunkiajossa öljyä kuluu aivan tolkuttomasti (25tkm ajettu kone) eli kuuma-ajo tappaa öljyn.

        Sopii varmasti paremmin vesipeleihin mutta en suosittelisi isoihin moottoreihin joissa ilma/ilma-öljy jäähdytys.


      • Anonyymi
        wunderwaffe kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa kuumina käyvissä ilma-öljykoneissa.
        Katsapas speksejä, yli 135"C lämpötilat eivät ole enään suositeltavia.
        Vesikoneissa aivan hyviä kokemuksia.
        Itse kokeilin viimekesänä kahdessa pyörässä (ilma-öljy jäähdytys)
        Suzuki GSX1100
        Alku ihan ok, mutta kesäkuumilla ilmoilla kaupungissä kun lämmöt 150"C tietteissä kytkin ei irrota kunnolla ja välivapaita löytyy laatikosta samoin 1-2 vaihteiden vapaata on äärimmäisen vaikea saada päälle. Myös moottorijarrutuksessa pykälät putoilevat pois välivapaille (4 ja 5 vaihde).
        Yamaha xjr1200
        Kytkin puree todella hyvin kiinni, ei luistamisilmiötä. Vaihdelaatikko tuntuu kylmänä tosi napakalta. Kuumassa kaupunkiajossa öljyä kuluu aivan tolkuttomasti (25tkm ajettu kone) eli kuuma-ajo tappaa öljyn.

        Sopii varmasti paremmin vesipeleihin mutta en suosittelisi isoihin moottoreihin joissa ilma/ilma-öljy jäähdytys.

        Erikoinen sattuma että kuvauksesi kolahtelusta ja välivapaista osui nappiin Super Teneren kohdalla kun vaihdoin jonkin mp öljyn tepoilin mp öljyyn. Metsässä kytkin katosi kokonaan. Vaihdoin Delvacin ja ongelma poistui välittömästi. Ei kolahteluita, luistoa, välivapaita tai jatkuvaa kytkimen säätöä kahvasta. Erona pyöriemme välillä oli vesijäähdytys joka löytyi Tennarista. Hondan 500 XLr ilmajäähyssä kallis kastrol- ja halpa Shell öljyt kestivät 1000 ja 2000 km offroad / seka-ajoa kunnes alkoi kilinät koneesta. Kytkin kesti molemmat. Apu löytyi auton öljystä 20-50/60 riippuen budjetista. Delvac sopii moneen märkäkytkinmotoon mainiosti, mutta uudessa kisakoneessa antaisin takuuhuoltoon kuuluvien öljyjen vaihtua puuttumatta merkkiin. 👍🏻


    • Natsikopteri

      Jos katsoo halpoja tarjousöljyjä, niistäkin löytyy kaikki luokitukset. En silti aio laittaa Delvaccia koneeseen,
      vaan noudatan valmistajan suosituksia öljymerkistä.
      Tekniikan Maailma on joskut testannut autojen talviöljyjä ja vaikka tekniset tiedot on samat, niin testissä
      oli huomattavia eroja. Osa ei lähden kylmänä voitelemaan ollenkaan.
      Hintatietoisena kaadan Relluuni Teboil Gold 5W50, sika halpaa ja testissä hyväksi todettu. Jos omistaisin
      alle 100 000 km ajetun auton laittaisin Shell Ultra tai Mobil 1
      Moottoripyörääni olen kaatanut Hondan suosittelemaa GN4 öljyä. Ens keväänä laitan Yamahaan Motul 10W40
      rasvaa, menee niin vähän (2,8l), etten viitsi kokeilla kauanko kone kestää traktoriöljyllä. Ei se voi olla aivan parista eurosta kiinni rakkaan rakstaarin hyvinvointi.
      Kakstahtimoottoreissakin moni harrastaa halpoja kakstahtiöljyjä ja sitten mäntä leikkaa 7000 km ajon
      jälkeen. Avasin just tuollaisen moottorin, porattiin ja uus mäntä. En viitsi kokeilla halpoja rasvoja,
      vaan Motul 600 tai vastaa parempi öljy laitetaan.
      Se leikkaamisen aiheuttanut öljy oli sinistä väriltään, jos joku tietää mikä öljy käyttää sinistä väriainetta,
      voi laittaa tänne tiedon. Pirun karstassa oli pakoaukko, ilmeisesti karstan palat menneet männän ja
      sylinterin väliin, ja leikkasi sitten.

      • uskoo ken haluaa

        minulla on 100 000km ajettu ja delvacilla voideltu kone (suzuki). öljynvaihto väleillä ei ole tarvinnut lisätä öljyä koneeseen kertaakaan.


      • vieläkään en usko
        uskoo ken haluaa kirjoitti:

        minulla on 100 000km ajettu ja delvacilla voideltu kone (suzuki). öljynvaihto väleillä ei ole tarvinnut lisätä öljyä koneeseen kertaakaan.

        En usko sua! Jos kone on tehtaalla säädetty sitä ei sillon saa itse mennä säätämään. Ja jos menee säätämään valmiiksi säädettyä,se on silloin päin vittua se! Diesel öljyä bensa koneeseen. Katumoottoripyörään sellasta öljyä mikä on TRAKTOREIHIN tarkotettu! Ei jestas mikä pässi. Pitäisköhän sun voidella pääs uusiks että alkais ne rattaat pyöriä siellä. Sanoohan sen järki jo että jos on bensakäyttöinen moottoripyörä,sinne bensakäyttöisen moottoripyörän öljyä ja vastaavasti diesel öljyä traktoriin.
        Muista sulkea tankin korkki kun rassaat sitä prätkääs. On tainnu huurut toimia ainaki siellä päin!


      • uskoo ken haluaa
        vieläkään en usko kirjoitti:

        En usko sua! Jos kone on tehtaalla säädetty sitä ei sillon saa itse mennä säätämään. Ja jos menee säätämään valmiiksi säädettyä,se on silloin päin vittua se! Diesel öljyä bensa koneeseen. Katumoottoripyörään sellasta öljyä mikä on TRAKTOREIHIN tarkotettu! Ei jestas mikä pässi. Pitäisköhän sun voidella pääs uusiks että alkais ne rattaat pyöriä siellä. Sanoohan sen järki jo että jos on bensakäyttöinen moottoripyörä,sinne bensakäyttöisen moottoripyörän öljyä ja vastaavasti diesel öljyä traktoriin.
        Muista sulkea tankin korkki kun rassaat sitä prätkääs. On tainnu huurut toimia ainaki siellä päin!

        kohta se nähdään, kunhan avaan koneen. vaihtovälinä öljylle olen pitänyt 3500-4000km.
        en ole huuruheikki, minulla on alan koulutus ja pitkä kokemus moottoreista, myös autoista.

        mitä säätämistä tarkoitat? kai saan pyörääni huoltaa kuten haluan?


      • sususukii
        vieläkään en usko kirjoitti:

        En usko sua! Jos kone on tehtaalla säädetty sitä ei sillon saa itse mennä säätämään. Ja jos menee säätämään valmiiksi säädettyä,se on silloin päin vittua se! Diesel öljyä bensa koneeseen. Katumoottoripyörään sellasta öljyä mikä on TRAKTOREIHIN tarkotettu! Ei jestas mikä pässi. Pitäisköhän sun voidella pääs uusiks että alkais ne rattaat pyöriä siellä. Sanoohan sen järki jo että jos on bensakäyttöinen moottoripyörä,sinne bensakäyttöisen moottoripyörän öljyä ja vastaavasti diesel öljyä traktoriin.
        Muista sulkea tankin korkki kun rassaat sitä prätkääs. On tainnu huurut toimia ainaki siellä päin!

        Tämmöset on just hyviä "prätkäöljy kauppiaille"...maksa mitä vaan kunhan kehutaan...luokitukset ratkaisee ja se on ainut fakta.Se on sama vaikka se ois ompelukoneeseen tarkoitettua öljyä jos luokitukset täyttyy.Äläkä pässi yritä muuta väittää.


      • Anonyymi
        vieläkään en usko kirjoitti:

        En usko sua! Jos kone on tehtaalla säädetty sitä ei sillon saa itse mennä säätämään. Ja jos menee säätämään valmiiksi säädettyä,se on silloin päin vittua se! Diesel öljyä bensa koneeseen. Katumoottoripyörään sellasta öljyä mikä on TRAKTOREIHIN tarkotettu! Ei jestas mikä pässi. Pitäisköhän sun voidella pääs uusiks että alkais ne rattaat pyöriä siellä. Sanoohan sen järki jo että jos on bensakäyttöinen moottoripyörä,sinne bensakäyttöisen moottoripyörän öljyä ja vastaavasti diesel öljyä traktoriin.
        Muista sulkea tankin korkki kun rassaat sitä prätkääs. On tainnu huurut toimia ainaki siellä päin!

        Vittu mikä Urpo. Avautuu raivona kun oma paskanjauhanta ei mene kaupaksi.


      • Anonyymi

        En minäkään mitään halpoja- saati kalliita moporasvoja motoon tai rakkaaseen dieseliini kaada koska ne eivät kestää kulutusta ja siksi alkavat nopeasti kuluttamaan itse konetta ja kadottavat kytkimen pidon. Juuri siksi käytän vain Mobil Delvac 15/40 huippuöljyä kaikissa kulkuneuvoissa - paitsi polkupyörässä jonka koneeseen kaadan mieluummin extraneitsyt oliiviöljyä Lidlistä.


    • qiopweuhff

      Ei todellakaan kannata laittaa prätkään, sanoi kuka ja mitä tahansa!

      • delvakkimies

        avasin äskettäin 100 000km ajetun mp-moottorin, delvakilla voideltu. ihme ja kumma, virheettömiä osia mittailin ja tutkin.
        valokuvasin ja dokumentoin kaikki mittaukset, usko tai älä.


      • Aina delvac mx

        Käy harvinaisen hyvin kaikkiin pyöriin. Varsinkin laitettuihin crossipyöriin lähes ainoa aina toimiva öljy. MX:n lisäaineet pidetty aina huipussa myös kytkintä ajatellen (ei luista kuten moni muu pyöräöljy). Itsellä pyöriä, mönkkäreitä, kelkkoja, kaivureita ym. Pitkän linjan kekeilijana kokeilut loppuneet aina Delvaciin. Kun kaivuri pyörii vaikka 16 h / päivä, on vaihdossa hyvä todeta, mikä öljy on säilyttänyt ominaisuudet ja mikä ei. Delvacista ei saa litkua kuumanakaan eikä mustanakaan. Tuotekehittely vähän todellisempaa kuin pyöräpuolella. Saahan purkkiin laitettua kalliita tarroja. Joku vertasi muita vastaavia muiden merkkien öljyjä, niin älkää laittako pyörään. Muilla ei ole systemaattista lisäaineistusta kytkimille ja jo hajut ym. ihmellinen etoo.


    • wqfjpwejf

      Tunkekaa vaan diesel-öljyä prätkiin, mutta minulla on varaa ostaa prätkämerkin omaa öljyä.

      • vanhakonna

        tuokin, jos haluaa maksaa merkistä välttämättä.
        itse haluan maksaa sisällöstä.


      • Rahaa riittää

        Eikö tämä keskustelu ole käynyt selväksi siitä, että sillä hinnalla ei ole mitään merkitystä.

        Jos delvacilla saadaan mopo paremmin toimivaksi, niin eikö se ole hyvä asia???


      • Anonyymi
        Rahaa riittää kirjoitti:

        Eikö tämä keskustelu ole käynyt selväksi siitä, että sillä hinnalla ei ole mitään merkitystä.

        Jos delvacilla saadaan mopo paremmin toimivaksi, niin eikö se ole hyvä asia???

        DELVAC toimii turbodieseleissä ja vapaasti hengittävissä pienkoneissa kuten motoissa parhaiten. Piste. Etiketin kuva rekasta ei masenna kun kaataa Delvacin maahantuojan suosimaan kannuun ennen koneeseen kaatoa. Toimii kun on miestä kokeilemaan. Jos ei kiinnosta niin ei se mitään, valinta on vapaa.


      • Anonyymi
        vanhakonna kirjoitti:

        tuokin, jos haluaa maksaa merkistä välttämättä.
        itse haluan maksaa sisällöstä.

        Ei sillä mitään prätkää ole niin onhan sitä ”varaa” paremmin ”ostaa mopoon omaa merkkiä”. Mikähän näissä totuuden vastustajissa on kun kyetään vittuilemaan ihan asiallisista kysymyksistä ja vastauksista loputtomiin hysteerisellä apinan raivolla? Mankit ja muut kiinanmopot on vissiin mennyt syvälle ihon alle?

        😜


    • Hondasta Suzukiin

      Sanokoot muut mitä tahansa mutta tuo sama Delvac on toiminut minunkin pyörissä erittäin hyvin jo vuosia. Kytkinkin toimii sen ansiosta paljon paremmin!

      • Joka merkki

        Vielä paremmin kytkin toimi mun Kawassa Motulin 3000:lla kuin Delvacilla.


    • Bigmax

      Mitä sitten vaikka kyseessä lähinnä isoissa turbodieselkoneissa käytetty öljy, jos se kerran merkintöjen mukaan täyttää vaatimukset esim mp:n öljyksi? Noihin tekniikan maailman testeihinkään kannata sokeasti uskoa. 4Litran yamalube semisynteettinen maksaa 60€ Aika kallista vai mitä? Luuletteko että siellä öljyjalostamolla tehdään erikseen yamalube-öljyä? No ei todellakaan tehdä. Just samaa ainetta toisen merkkisessä purkissa voi maksaa 70% vähemmän. Ja sekö siitä öljystä sitten tekee huonoa kun se ei maksa enää mansikoita? Tuosta delvacista on ollut paljon puhetta monilla paremmilla harrastaja foorumeilla, ja en ole itsekään vielä kuullut että kellään olis delvacin takia hajonnut moottori/kytkin mistään kulkuneuvosta. Ainoastaan positiivisia kommentteja on tullut aineesta. Ja niinkuin joku jo mainitsi, niin mitä sitten jos päRräpyörä kiertää 12000rpm? Turboahdin kiertää järkiään 100 000rpm--> ja hyvin delvac voitelee sen ahtimen laakerinkin.

    • Aika hyvä provo!

      Saanut tyypit liikkeelle! Heh-heh!

      • jäärää

        no, joka tapauksessa delvakit koneessa, en vaihda merkkiä.


      • Bigcock35

        No niin näyttää saaneen, ainakin sinunlaisen tyhjänjauhajan. Heh heh!
        Jos ei aiheeseen ole mitään järkevää sanottavaa, ja ei osata perustella mitään kun ei mistään mitään tiedetä, niin sama olla kommentoimatta tänne silloin mitään?


      • Miksi itse
        Bigcock35 kirjoitti:

        No niin näyttää saaneen, ainakin sinunlaisen tyhjänjauhajan. Heh heh!
        Jos ei aiheeseen ole mitään järkevää sanottavaa, ja ei osata perustella mitään kun ei mistään mitään tiedetä, niin sama olla kommentoimatta tänne silloin mitään?

        muuten kommentoit täällä kun ei sinullakaan näytä olevan mitään sanottavaa. Tämä näin sivusta ja muuten vaan vittuillakseni.


      • Anonyymi
        Bigcock35 kirjoitti:

        No niin näyttää saaneen, ainakin sinunlaisen tyhjänjauhajan. Heh heh!
        Jos ei aiheeseen ole mitään järkevää sanottavaa, ja ei osata perustella mitään kun ei mistään mitään tiedetä, niin sama olla kommentoimatta tänne silloin mitään?

        Kuvailit juuri omat jauhantasi, kun muut puhuvat kokemuksesta. Pistä sinä mopettiisi siitä pinkistä litran purkista litkusi, niin DELVAC käyttäjät jakavat hyviä kokemuksiaan.


      • Anonyymi
        Bigcock35 kirjoitti:

        No niin näyttää saaneen, ainakin sinunlaisen tyhjänjauhajan. Heh heh!
        Jos ei aiheeseen ole mitään järkevää sanottavaa, ja ei osata perustella mitään kun ei mistään mitään tiedetä, niin sama olla kommentoimatta tänne silloin mitään?

        Se yhdistää kaikkia paskanjauhajia foorumeilla että niillä EI ole kokemusta ja niillä ON fanaattisen suunsoiton kokemus kaikissa ihmissuhteissa. Esimerkiksi Delvacin käyttäjät ovat aina oikeassa ja ovat mukavia ihmisiä on yhtä tosi kuin että tepoilin mopokusi sopii moottoripyöräöljyksi edes japsipyörään.

        Tulipa luettua tämäkin ketju läpi ja johtopäätös ON: Delvac on paras mp-öljy jo huonoilla öljyillä pilattuihin ja/tai kuluneiden moottoreiden voiteluun! Kiitos osallistuneille.


    • Koomista!

      Moinen paskapuhe menee monelle täydestä: viimeisintä teknologiaan olevaan moottoripyörän bensakoneeseen diesel-koneeseen tarkoitettua öljyä?!!!
      Huh-huh!

      Muutamasta eurosta / litra on kyse?!!!

      Mahtaa olla köyhiä motoristeja liikenteessä!

      Aivan selvästi provo koko aloitus. Sanoi kuka mitä tahansa. No, tässä maassahan on valinnan vapaus eli jos joku uskoo aloittajan provoa niin siitä sitten vaan.

      Itse en koskaan lähtisi moiseen.

      • ei mikkään provo

        kahtoppa ens alakuun ne öljyjen luokitukset. siitä lähdetään liikkeelle.


      • Anonyymi
        ei mikkään provo kirjoitti:

        kahtoppa ens alakuun ne öljyjen luokitukset. siitä lähdetään liikkeelle.

        Ei tommonen mopotyttö tajua luokituksista mitään.


      • Anonyymi

        Ostat varmaan eri paketissa vastakkaisen seinän panelinaulatkin kun ”valmistaja” sinulle niin uskottelee?

        Delvac 15/40 sopii vaativaan käyttöön td ja mp koneissa täydellisesti. Hinta on sivuseikka ja ostan parasta edullisesti Mobililta.


      • Anonyymi

        Paskapuhetta tosiaan. Kun et ymmärrä luettua niin et ymmärrä. Kysymykseen sopiiko Mobil Delvac kuluneeseen märkäkytkin motoon? Silloin oikea vastaus ei ole että hanki lisää tuloja että voit ostaa ajoneuvon valmistajan merkillä olevia öljypurkkeja, vaan onko jollain olemassa olevaa KOKEMUSTA asiasta. 🤨


    • Delvac toimaa

      Itsellä on ratakäytössä olevassa pyörässä ollut jo vuosia pelkkää delvacia.

      Hienosti pelaa, vapaa löytyy helpommin ja aski toimii jämptimmin.

      Ei mitään ongelmia, vaikka pyörällä ajetaan aina tuppi nurin lähellä punarajaa.

      Suosittelen.

    • Dom...

      Itellä gsx600f vanha kuin taivas ja pakko kokeilla tuota ölppää jos vaikka alkais toimia paremmin tuo kolmos vaihde muut. Pitäpä kertoa kokemukset kun ekat kilsat takana. Nyt koneessa pyörii jotkut "Moton.." ölpät. Mielenkiinnolla odotan tuota testi ajoa.

      • Mikset kokeillut

        ja tullut vasta sen jälkeen kommentoimaan? Ois ollu jonninverran merkityksellisempi postaus.


      • kkkkkk,
        Mikset kokeillut kirjoitti:

        ja tullut vasta sen jälkeen kommentoimaan? Ois ollu jonninverran merkityksellisempi postaus.

        Kerran kokeilin 750 cbx hondassa jotain traktoriöljyä, en huomannut mitään eroa mopoöljyyn verrattuna, ei kyllä kauaa olleet sisällä


    • Y.A.Maha

      Väitellään nyt täällä öljyistä... Esim- Yamaha-puolella kaikki alkuperäiset öljyt ja muut pullossa järkky-hintaan tarjottavat litkut ovat sellaista kuraa, ettei niin huonoja luokituksia ole ollut missään -80-luvun alun...

      • Asssiiiaaaaaaa

        Doddii, laitoit sitten vanhan keskustelun tulille.


      • ei yhtään
        Asssiiiaaaaaaa kirjoitti:

        Doddii, laitoit sitten vanhan keskustelun tulille.

        kerran vielä tulille.
        montako kytkintä ja konetta hajosi vuonna 2012 delvackylvyn takia?


    • kantapää

      Mistä saisin ostaa alkuperäistä Honda öljyä, joka käy XX:n koneeseen. Motonetistä saa Opel ja Ford öljyäkin.

      • Anonyymi

        Mene Bike Worldiin, sieltä saa Hondaan oikeat öljyt.


    • Joopa joo....

      Diesel-koneen öljyä pyörään?

      Toimii varmaankin, mutta tuskin on hyväksi pitemmän päälle, koska diesel-koneisiin tarkoitettu öljy pesee konetta tehokkaammin, koska diesel-kone nokeaa paikat sekä öljyn nopeasti. Bensakone käy paljon puhtaammin, joten pesuvaikutusta ei niinkään tarvita.

      Mutta....... itse en kyllä laittaisi.

      • jatkan käyttöä

        toimii helvetin hyvin motossa, luokitukset ratkaiseen käytön.


      • Hyvät luokitukset

        Käytän sitä joka kolmas öljynvaihto, saa moottorin/vaihteiston hyvin puhtaaksi, mitään ongelmaa ei ole ollut.


      • Uuuuuhhhhh....
        jatkan käyttöä kirjoitti:

        toimii helvetin hyvin motossa, luokitukset ratkaiseen käytön.

        Noita luokituksia löytyy myös oliiviöljystäkin.


      • Anonyymi

        Onkohan mutuilija tullut tässäkään lainkaan pohtineeksi sitä faktaa että Delvacin pestyä koneen mopoöljyjen jäljiltä ja 1. Öljynvaihto on suoritettu lyhyellä välillä öljyn värjännyttyä tummaksi, niin mistä se karsta sinne jatkossa syntyy Delvacin pestyä männän voitelurenkaat sekä muut karstoittuvat osat puhtaiksi huononpilaatuisten ”merkkilitkujen” jäljiltä.


    • Älkää viittikö!!!!

      Minulla on -88 vm. Shadow 1100. Käytin Delvacia, kun moni suositteli sitä.

      No, kone meni uusiksi, ja syynä oli juuri nimenomaan Delvac!
      Kone meni liian kuivaksi pesuominaisuuksien vuoksi.

      Tämä oli tuomio valtuutetun Honda-huollon mukaan.

      Laittakaa vaan, jos siltä tuntuu, mutten minä!

      • käytän delvacia

        Todista väitteesi.
        Taisit ajella vähillä öljyillä?
        Kuinka ihmeessä raskaasti kuormitetut dieselkoneet, märkäkytkimet ja turbot kestävät öljyn "pesuominaisuuden"


      • mp seniori 56v
        käytän delvacia kirjoitti:

        Todista väitteesi.
        Taisit ajella vähillä öljyillä?
        Kuinka ihmeessä raskaasti kuormitetut dieselkoneet, märkäkytkimet ja turbot kestävät öljyn "pesuominaisuuden"

        ongelma on öljyn käyntilämpötila, tuolla aikaisemmin kaveri on selittänyt syyn miksi se (Delvac) ei toimi ilma-jäähdytteisissä koneissa.
        Lukekaa sieltä.
        Samoin moottoripyora.org sivuilla on päädytty samankaltaiseen tulokseen.
        Vesikoneissa ok, ilmakoneissa ei missään nimessä.


      • käytän delvacia
        mp seniori 56v kirjoitti:

        ongelma on öljyn käyntilämpötila, tuolla aikaisemmin kaveri on selittänyt syyn miksi se (Delvac) ei toimi ilma-jäähdytteisissä koneissa.
        Lukekaa sieltä.
        Samoin moottoripyora.org sivuilla on päädytty samankaltaiseen tulokseen.
        Vesikoneissa ok, ilmakoneissa ei missään nimessä.

        Toimiihan se delvac kuitenkin ilmajäähdytteisessä dieselmoottorissakin?


      • ex delvac mies
        käytän delvacia kirjoitti:

        Toimiihan se delvac kuitenkin ilmajäähdytteisessä dieselmoottorissakin?

        Eipä taida koneen lämmöt paljon nousta 100"C korkeammaksi agrekaatissa siitä pitää flekti ja varolaitteet huolen. MP:n ilma tai ilma/öljypannuissa 180"C saattaa olla normaalilämpötila kesäkuumalla liikenneruuhkassa.
        Delvacin spekseissä leikkauslämpötila on 135"C, senjälkeen viskositeetti romahtaa.
        Katsokaa netistä siellä se on kerrottu tosin englanniksi.


      • viskositeetti
        ex delvac mies kirjoitti:

        Eipä taida koneen lämmöt paljon nousta 100"C korkeammaksi agrekaatissa siitä pitää flekti ja varolaitteet huolen. MP:n ilma tai ilma/öljypannuissa 180"C saattaa olla normaalilämpötila kesäkuumalla liikenneruuhkassa.
        Delvacin spekseissä leikkauslämpötila on 135"C, senjälkeen viskositeetti romahtaa.
        Katsokaa netistä siellä se on kerrottu tosin englanniksi.

        pakko sanoa,,,,luokitukset ratkaisee,,oli öljymerkki mikä tahansa.


      • outojuttu
        ex delvac mies kirjoitti:

        Eipä taida koneen lämmöt paljon nousta 100"C korkeammaksi agrekaatissa siitä pitää flekti ja varolaitteet huolen. MP:n ilma tai ilma/öljypannuissa 180"C saattaa olla normaalilämpötila kesäkuumalla liikenneruuhkassa.
        Delvacin spekseissä leikkauslämpötila on 135"C, senjälkeen viskositeetti romahtaa.
        Katsokaa netistä siellä se on kerrottu tosin englanniksi.

        Kuinka ihmeessä se delvac sitten voitelee turboahtimen???


      • outojuttu
        ex delvac mies kirjoitti:

        Eipä taida koneen lämmöt paljon nousta 100"C korkeammaksi agrekaatissa siitä pitää flekti ja varolaitteet huolen. MP:n ilma tai ilma/öljypannuissa 180"C saattaa olla normaalilämpötila kesäkuumalla liikenneruuhkassa.
        Delvacin spekseissä leikkauslämpötila on 135"C, senjälkeen viskositeetti romahtaa.
        Katsokaa netistä siellä se on kerrottu tosin englanniksi.

        miten ihmeessä tää delvak kuitenkin voitelee punahehkuisen turbon?


      • Anonyymi
        käytän delvacia kirjoitti:

        Todista väitteesi.
        Taisit ajella vähillä öljyillä?
        Kuinka ihmeessä raskaasti kuormitetut dieselkoneet, märkäkytkimet ja turbot kestävät öljyn "pesuominaisuuden"

        Kone meni ”liian kuivaksi” kun väljä ja karstoittunut kone sai kunnon pesevät ja laadukkaat öljyt sisään? Hondalla osataan lisätä hintaan vähintään 35% jokaiseen tuotteeseen joka käyttää sen brändiä. Se että nostaako se esim öljyn laatua jos hinta olisi edelleen järkevä, vai päinvastoin?

        Jätän tällaiset Hondaheitot mankimiesten jutuiksi. Ei perusteita uskoa ja todennäköisesti valhetta.


      • Anonyymi
        käytän delvacia kirjoitti:

        Toimiihan se delvac kuitenkin ilmajäähdytteisessä dieselmoottorissakin?

        Dieselmoottori tuottaa perinteisesti 50% hukkalämpöä kun bensakone 85% energiasta. Kieltämättä väite kiinnostaa koska 750 DRssä kone kuullosti kuumana kovaääniseltä Delvacista huolimatta ja 750 Teneressä vastaava ääni kuumana oli hiljaisempi Delvaceilla 🙃. Oliko kone kuluneempi toisessa vai toisessa ja onhan nestejäähdytteinen tunnetusti hiljaisempi…

        JK.Molemmilla Helpotus oli suuri kun japsimoto vaihtui V koneelliseen Chevyyn!


    • DIY TEST GROUP

      Ei se toimi pienemmissäkään ilmajäähdytteisissä koneissa 450-600m3.
      Delvac sisällä viimekesällä seuraavissa veteraanipyörissä:
      Kawasaki LTD450 (twin)
      Kytkin toimii kyvin, öljyn pesevä vaikutus näkyi heti (öljyn tarkistusikkuna tummui nopeasti), kylmäkäynnistys hyvä, koneen mekaaniset äänet vaimenivat. Loppukaudesta vaihtotarkkuus vaihdelaatikossa huononi samoin sen toiminta tahmautui. Kuumalla koneella vaihdevaikeuksia. Ei öljynkulutusta havaittu.
      Yamaha xj600 diversion (nelikko)
      Satunnainen kytkimen luisto katosi, puree paremmin kiinni. Kylmät öljyt toimivat hyvin, lämmön noustua koneessa vaihteet tahmaavat ja tyhjäkäynti kierrokset nousevat koneessa. Hiukan öljynkulutusta kuumassa ajossa.

      Öljynvaihtoväli kummassakin 5000km ja ulos tullut öljy todella mustaa ja tuntui kädessä ajetulta ei enään liukkaalta kuten perinteinen mp öljy kun sen ottaa ulos 7000km jälkeen.

      • Niinpä niin.

        Aloittaja tehnyt tekstinsä 7 vuotta sitten. Tai pikemminkin provonsa.

        Kun edeltä lukee, tulee tosiaankin mieleen että onko noin hulluja mopoilijoita olemassa että laittavat Delvacia koneeseen ja kehuvat?!

        No, nämä ovat niitä wanna be-motoristeja taikka höynäytettävät-mopoilijat tyyppejä. Huh-huh.

        Kuulun itse isoon ja vanhaan MP-Kerhoon ja ei kukaan, siis ei kukaan, edes koskaan kuvittelisi laittavansa Delvacia pyöräänsä!!!!!

        No, laittakoot vaan. Tämä on vapaa maa.


      • mp veteraani vm60
        Niinpä niin. kirjoitti:

        Aloittaja tehnyt tekstinsä 7 vuotta sitten. Tai pikemminkin provonsa.

        Kun edeltä lukee, tulee tosiaankin mieleen että onko noin hulluja mopoilijoita olemassa että laittavat Delvacia koneeseen ja kehuvat?!

        No, nämä ovat niitä wanna be-motoristeja taikka höynäytettävät-mopoilijat tyyppejä. Huh-huh.

        Kuulun itse isoon ja vanhaan MP-Kerhoon ja ei kukaan, siis ei kukaan, edes koskaan kuvittelisi laittavansa Delvacia pyöräänsä!!!!!

        No, laittakoot vaan. Tämä on vapaa maa.

        Totta puhut "NIIMPÄ NIIN" osa ei usko vaikka rautalangasta vääntäisi vaan vänkää että hyvin toimii. Tuolla on edellä moni kirjoittanut ettei toimi ja osa on jopa testannut öljyä erimerkkisillä pyörillä niiden merkit ja tyypit kertoen, miksi siis viesti ei mene perille?
        -Koska halvalla tunnetusti saa hyvää
        -Suomalainen ei usko faktoja VAAN ITSE PITÄÄ KOKEILLA
        -Esson baarissa joku nahkatakkinen prätkähemmo sivupöydässä puhui siitä (Delvacista)
        -Pyörä työnnetään vaihtoon ja kuluissa pitää säästää

        Hölmöläisen hommaa minusta säästää öljyissä kun on kuitenkin tuhansia tai kymmeniätuhansia sijoittanut pyörään.


      • Weteraani
        mp veteraani vm60 kirjoitti:

        Totta puhut "NIIMPÄ NIIN" osa ei usko vaikka rautalangasta vääntäisi vaan vänkää että hyvin toimii. Tuolla on edellä moni kirjoittanut ettei toimi ja osa on jopa testannut öljyä erimerkkisillä pyörillä niiden merkit ja tyypit kertoen, miksi siis viesti ei mene perille?
        -Koska halvalla tunnetusti saa hyvää
        -Suomalainen ei usko faktoja VAAN ITSE PITÄÄ KOKEILLA
        -Esson baarissa joku nahkatakkinen prätkähemmo sivupöydässä puhui siitä (Delvacista)
        -Pyörä työnnetään vaihtoon ja kuluissa pitää säästää

        Hölmöläisen hommaa minusta säästää öljyissä kun on kuitenkin tuhansia tai kymmeniätuhansia sijoittanut pyörään.

        vähän vanhempi veteraani ajaa edellen delvecilla.. jote imekää vaikka munaa tietämättömät.


      • vajakit
        Weteraani kirjoitti:

        vähän vanhempi veteraani ajaa edellen delvecilla.. jote imekää vaikka munaa tietämättömät.

        ime vaan omaas... jos ei oo varaa laittaa siihen raato paskakaasaas muuta kuin delvakkia, niin osta säästyneillä rahoilla itelles hyvä ja kestävä köysi....


      • MP veteraani
        vajakit kirjoitti:

        ime vaan omaas... jos ei oo varaa laittaa siihen raato paskakaasaas muuta kuin delvakkia, niin osta säästyneillä rahoilla itelles hyvä ja kestävä köysi....

        Tässäkin pitää vanha suomalainen sananlasku paikkansa mitä nuukuudesta sanottiin.
        Nuuka suomalainen mies otti kalliilla 200e kengillä pidempiä askeleita jottei kengät kuluisi niin paljon, sillä seurauksella että 500e housut repesivät haaroista.

        Delvac ilmakoneiden käyttäjiltä kysyisin onko oikein työntää moottorivikainen pyörä vaihtoon ja maksattaa jollain muulla sen korjauskulut?

        Outoa porukkaa pesiytynyt ennen niin reilun mp-harrastajien joukkoon. Jos harrastus kaatuu muutamaan öljylitraan kesässä, kannattaisiko luopua pyöräilystä kokonaan ja harkita jotain muuta?

        Nuo edelliset alatyylin kommentit kertovat jotain vastaajan ikäjakautumasta ja tekniikan tuntemuksesta. Valitettava ilmiö täällä 24-palstalla.


      • 5+16
        MP veteraani kirjoitti:

        Tässäkin pitää vanha suomalainen sananlasku paikkansa mitä nuukuudesta sanottiin.
        Nuuka suomalainen mies otti kalliilla 200e kengillä pidempiä askeleita jottei kengät kuluisi niin paljon, sillä seurauksella että 500e housut repesivät haaroista.

        Delvac ilmakoneiden käyttäjiltä kysyisin onko oikein työntää moottorivikainen pyörä vaihtoon ja maksattaa jollain muulla sen korjauskulut?

        Outoa porukkaa pesiytynyt ennen niin reilun mp-harrastajien joukkoon. Jos harrastus kaatuu muutamaan öljylitraan kesässä, kannattaisiko luopua pyöräilystä kokonaan ja harkita jotain muuta?

        Nuo edelliset alatyylin kommentit kertovat jotain vastaajan ikäjakautumasta ja tekniikan tuntemuksesta. Valitettava ilmiö täällä 24-palstalla.

        käypäs lukemassa valmistajan sivuilta, delvac toimii taatusti bensakoneissakin.
        luokitukset ratkaisee mitä öljyä voi käyttää.


      • ex Delcac mies
        5+16 kirjoitti:

        käypäs lukemassa valmistajan sivuilta, delvac toimii taatusti bensakoneissakin.
        luokitukset ratkaisee mitä öljyä voi käyttää.

        Niimpä asiaa on puitu moottoripyora.org sivuilla enemmänkin ja maahantuojakin tietää sitä käytettävän joissain moottoripyörissä.

        Omakohtaisesti omilla pyörillä (5kpl) Kawasaki LTD450, yamaha xj600 Diversion, Yamaha xj600, Yamaha xjr1200 ja Suzuki gsx1100 sitä käyttäneenä en suosittele sen käyttöä vaikka halpaa onkin. Ajokilometrit pyörillä 25tkm-115tkm, Delvackia (Mobil Delvac super 1400, MX15W-40) testattiin viime kesänä noin 3000-5000km verran jokaisessa pyörässä ympäri suomen ja kerättiin kokemukset ylös.

        Jokainen voi toki itse päättää mitä käyttää ja vastata sen seurauksista.

        Samalta yhtiöltä löytyy kyllä suositeltava öljy myös moottoripyöriin, jossa on samat kytkimen toimintaa parantavat lisäaineet eikä se "väsy" kuumissakaan ilma/öljymoottoreissa eli Teboil 4T suberbike oil 15W40, joka on hiukan liian paksu vielä näin keväällä, mutta kun malttaa lämmittää konetta tyhjäkäynnillä paikoillaan hiukan pidempään toimii hyvin.

        Tuota on käytetty ennen Delvac kokeilua ilman ongelmia ja siihen taas palattiin, ei ole oikotietä onneen näissä öljyasioissakaan. Halvalla kun saa sitä kuuluisaa...


    • vm-57.

      vanhana motokuskina sanonkin, ettei kawan kytkin toimi hienostoöljyillä, kyse ei ole hinnasta, vaan vaihteiden toimivuudesta. Kaikki valvolinet, ja motulit kokeneena, laitoin delvacin, ja loppui pelleily kytkimen kanssa. No, olen tosin vasta vuodesta -73 ajellut moottoripyörillä, enhän niistä tietenkään mitään ymmärrä. Märkäkytkimet tuli raskaaseen kalustoon, kuin kuiva ei kestänyt luistatusta, jota niillä välillä on tehtävä, delvac voitelee sen, miksei myös mp:n kytkintä? No, näillä mennään, mulle on sama, vaikka vettä laittaisitte leluihinne.

    • mp huoltomies

      Jos moottoripyörässä käyttää väärän tyyppistä öljyä, jossa on ns. Kitkanpienentäjiä hakee ongelmia kytkimen kanssa. Useissa ei moottoripyörä-öljyissä on niitä lisätty öljyyn tavoitellen pienempää polttoaineenkulutusta ja pidempää koneen kestävyyttä.

      Jos tuollaisen öljyn kaataa koneeseen on seurauksena kytkimen luistaminen huippukierroksilla vedätettäessä. Monesti korjaus on kytkinlevyjen vaihto.

      Delvacin pesevää vaikutusta voi yrittää käyttää, jos vahinko on tapahtunut eikä ole rahaa vaihtaa kytkinlevyjä.

      Kannattaa kuitenkin huomioida mitä yllä monet ovat kirjoittaneet Delvacin lämpökäyttäytymisestä.

      Delvac kiistatta parantaa kytkimen toimintaa, mutta öljynvaihtovälit on syytä pitää lyhyinä tai käyttää Delvackia vain moottorin sisäiseen pesuun.

      Pitkään ja kuumissa olosuhteissa en suosittele Delvacin käyttöä moottoripyörissä.

    • Nlsn sheikki

      Mobilin sivuilta poimittuna:
      Mobil Delvac MX™ ESP 15W-40
      ExxonMobil suosittelee käytettäväksi:
      - Nykyaikaiset vähäpäästöiset, tehokkaat dieselsovellukset, jotka on varustettu jälkikäsittelyjärjestelmillä kuten hiukkassuodattimella (DPF) ja hapetuskatalysaattorilla (DOC).
      - Erittäin suorituskykyiset dieselsovellukset, kuten EGR-teknologialla varustetut turboahdetut dieselmoottorit ja vapaasti hengittävät vanhemmat perinteiset moottorit.
      - Raskas maantiekuljetus ja työmaa-ajo, mukaanlukien rakennusteollisuus, kaivosteollisuus, louhinta ja maatalous.
      - Maantiesovellukset, sekä raskaasti kuormitetut pitkänmatkan rekat että päivittäisen tavaranjakelun ajoneuvot
      - Hitaissa ja/tai raskaasti kuormitetuissa olosuhteissa toimivat työmaa-ajoneuvot.Erittäin suorituskykyiset bensiinimoottorit ja sekakalusto.
      - Amerikkalaisten ja eurooppalaisten valmistajien dieselkalusto

      Näyttäähän tuo valmistaja kyllä suosittelevan sitä myös erittäin suorituskykyisille bensiinimoottoreille...

      http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-mx-esp-15w-40.aspx#

    • Vieläkö tämä

      huuhaa juttu pyörii täällä?

      No, Delvac on halpaa ja hyvä öljy. Mutta en kuitenkaan laita sitä pyörääni koska:

      - minulla on varaa ostaa kunnon MOOTTORIPYÖRÄ ÖLJYÄ.

      -Delvac ei pysynyt aikaisemmassa pyörässäni, vaan kului lähes loppuun vajaan 400 km:n matkalla

      - Delvac on tarkoitettu diesel-koneille, joten se pesee tehokkaammin konetta, joka ei nyt kovin hyvä juttu ole bensa koneille saatika öljykylpykytkimille


      Ihan miten vaan. Laittakaa, köyhät, Delvacia, mutta älkää itkekö jos kone hajoaa....

      • yhä vaan

        höpsis, ei hajoa koneet ja kytkimet.
        luokitukset ratkaisee käytön.


      • Motoristi man.

        Heti kun kerrot, mikä mp öljy saa kytkimen toimimaan yhtä täydellisesti kuin delvac!
        olen aika montaa kokeillut, ja joutunut päivän päästä vaihtamaan dalvacit takas.. mieti sitä miljoääri..


      • mp seniori
        Motoristi man. kirjoitti:

        Heti kun kerrot, mikä mp öljy saa kytkimen toimimaan yhtä täydellisesti kuin delvac!
        olen aika montaa kokeillut, ja joutunut päivän päästä vaihtamaan dalvacit takas.. mieti sitä miljoääri..

        Teboil 4T SUPERBIKE 15W-50 4l kannu n.33-35e tarjoustalossa ja Hongkongissa.

        Laatikko ja kytkin toimii paremmin kuin Delvacilla. Soveltuu kuumaan ajoon ilma/öljyjäähdytteisissä ISOISSA moottoreissa 1100-1300mm3.

        Pystyy ajamaan sen 10tkm ominaisuuksien katoamatta. Delvacilla pääsi n.2,5tkm ennenkuin alkoi välivapaat, vaihteet putoili pois moottorijarrutuksessa, 1-2 vapaata ei löydy jos pysähtyy liikennevaloihin, 4-5 välillä vapaa löytyy joka ainut kerta.

        Pyörinä 450-1200mm3 twinistä nelikkoon 80-, 90-luvun pyöriä. EI siis UUSIMPIA ruisku ja katalisaattori moottoreita vaan vanhempia perinteisillä kaasuttimilla varustettuja malleja.

        Sain tilautettua läheiseen autovaraosaliikkeeseen vanhoille moottoripyörille tarkoitettua mineraaliöljyä, jossa on erityisesti märkäkytkimen toimintaa parantavia lisäaineita eikä näitä uusimpien öljyjen kitkanpoisto komponentteja, jotka eivät sovellu vanhemmillle 70-,80-,90- luvun ilma/öljyjäähdytteisille moottoreille.
        Valvoline on öljyn valmistaja ja tyyppi on Valvoline motorcycle 4T motoroil 10W-40 ja 20W-50 viskositeeteilla (musta kanisteri) siis perus mineraaliöljy, ei mitään synteettistä lisäkomponenttia.
        Syksymmällä palataan asiaan kumpi on parempi Teboil vai Valvoline.


      • seuraaminuasir

        Syksyt oli ja meni, mites Valvolinen 20w-50 wörkki?


      • mistälöytyis
        seuraaminuasir kirjoitti:

        Syksyt oli ja meni, mites Valvolinen 20w-50 wörkki?

        Itse käytän rotax-perustaisessa moottorissa kyseistä öljyä ja käyttäisin vastakin, jos sitä jostain sais. Motonetista ei löydy enää. Kone ja kytkin tykkää.


    • Eino_Grön

      Laitoin 20tkm ajettuun -08 1000cc GSX-R:ään Delvacit. 200km päästä alko venttiilikoneisto rallattamaan. 400km päästä alko kytkin lipsumaan ja 900km päästä kone leipasi.

      Tuli 3500€ remontti.

      Missä delvacin suosittelija on? Saatan tulla käymään.....

      • delvakitkoneessa

        satuilet, uskotko itsekään tuhon? taisit heittää provoksi?


      • Delvac_MX

        Nämä Eino_Grönit on vitun kovia valehtelemaan ja jauhamaan paskaa.


      • Shadowisti

        Melkoinen undulaatti jos ajaa moottoripyöränsä rikki vaikka venttiilikoneisto rallattaa. Antaa grönin eikan rallattaa ja puhutaan me miehet pyöristä ja öljyistä


      • Anonyymi

        Sä niinkuin meinaat että jonkun 10 tonnin mopon öljy olis parempaa kun 0,5-1miljoonan catepillarin? 😂 eiköhän catepillarin pelkkä tiivistekkin maksa enemmän kun mikään pyörä, joten eiköhän ne öljytkin oo pikkusen parempia 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä niinkuin meinaat että jonkun 10 tonnin mopon öljy olis parempaa kun 0,5-1miljoonan catepillarin? 😂 eiköhän catepillarin pelkkä tiivistekkin maksa enemmän kun mikään pyörä, joten eiköhän ne öljytkin oo pikkusen parempia 😎

        Meinaatko sinä, että Caterpillarissa on kanssa öljykylvyssä uiva kytkin, jossa käytetään tavallista moottoriöljyä?

        Sen verran raskaammista koneista kokemusta, jos kytkin tai jarrut ovat öljykylvyssä ja sinne laittaa jotakin moottoriöljyä, se tietää kallista remonttia.


    • KäyttäkääMitäHuvittaa

      Jokainenhan saa laittaa omistamaansa vehkeeseensä mitä öljyä huvittaa. Se ei ole minulta pois. Eikä ole myöskään minun päänsärky, jos joltain leipoo kone kiinni sen takia. Itse käytän moottoripyöriin tarkoitettua öljyä, eikä sekään ole keneltäkään muulta pois.

    • Anonyymi

      Laitoin delvakit omaan härlikkaan, en pääsyt kun postilaatikolle kun öljyt oli pihalla!! Härleyn oma "siirappi" öljy pysyy jopa 1000km ennen kun tarvitsee lisätä litra! Eli ostan aitoa american öljyä! AmericanWay

    • Anonyymi

      Vuodesta 1994 tullu mp:llä ajeltua ja vasta tänä kesänä tuli ostettua eka 20 l pönikkä delvacia ennen motul ja castrol käytössä. Yhden ajokauden kokemuksella voin vaan suositella delvacin käyttöä. Vaihdelaatikon kolahdukset loppui, kytkin toimi erinomaisesti ja mitään muutakaan ongelmaa ei ilmennyt. Seuraava ajokausi jatketaan delvacilla.

    • Anonyymi

      Delvac on niin mahtavaa öljyä että suhde emäntäänkin on paljon parempi. Emäntä on paljon anteliaampi ja homma on liukasta.

      No ei vaiskaan, ihan samanlainen mörnöttäjä se on edelleen mutta vanhassa AfricaTwinissä toimii hyvin.

    • Anonyymi

      mobil delvac mx 15w-40 Ja vuonna 2022 edelleen hyvä ja toimiva öljy moottoripyöriin ja edelleen kytkin toimii hyvin ja en edes jaksa muistaa milloin laitoin intruder 1400 tätä öljyä mutta n20v sitten ja tuhansia km joka vuosi ajetaan. Lähentelee nyt 300tkm iines. Vaikeahan se on uskoa että 20l kannussa on hyvää mp öljyä. Toimii myös jenkkiautot mx 15w-40öljyllä. Pakkasessa pohisee webasto.

    • Anonyymi

      Tämähän on ,kuin baarissa juttelis.
      Joka ukko on mestari ja guru.
      Eiköhän pojat oteta toiset.

    • Anonyymi

      Tuon edullisen ja hyväksi todetun Delvacin rinnalle löysin nyt myös edulliset öljynsuodattimet netistä. Suzukin orkkiksen (17€) tilalle MANN MW65 ja Yamahan orkkiksen (25€) tilalle MANN W67/1. Aika näyttää, porsiiko koneet noilla halppissuodattimilla, kun pelkällä Delvacilla eivät ole porsineet.

      • Anonyymi

        Sinulla täytyy olla joku matalaviritteinen mopedi, Delvacissa kun ei ole kytkimen pitoa parantavia lisäaineita, kuten kunnollisissa mp-öljyissä. Tahtoo usein olla kytkimen pidon kanssa muutenkin ongelmia moottoripyörissä, etenkin jos tehoa on nostettu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe