ripulin hoito-ohje

miiiiimmaaa

kävin tänään lääkärissä vuorokauden kestäneen ripulin ja oksentelun takia.. sain tämmöisen ohjeen mitä pitää juoda:

1l vettä
2,5dl appelsiinituoremehua
4 isoa tl sokeria
1 tl soodaa
3/4 tl suolaa

Juoma vastaa apteekista saatavaa Osmosal juomaa. Ei saa juoda makeita limuja, poistavat nestettä ja paha olo jatkuu. Vichy, Samarin, maitohappobakteereita sisältäviä hapanmaitotuotteita, kuten gefilus-piimää tai jugurttia.
Jos mikään muu ei auta, ripuliin voi kokeilla porkkanasosetta, keitettyä porkkanaa siis. Kerää hyvin suoliston nesteen itseensä.

7

24677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka-

      Juu, kiitos, miul on nyt ripuli ja aattelin tehä tän, nii, kiitos :DD

    • Äiti Karjalasta

      Löysin tämän ohjeen jo viime vuonna (eli 2008), vaikka onkin vanha viesti, niin onneksi on vielä täällä netissä.

      Juoma on loistava, ja vähän sinnepäin tehtynäkin auttoi minua ihan muutamassa tunnissa viime syksynä, ja on myös edullinen.

      Ja nyt aion tehdä 2-vuotiaalle tytölleni tätä samaa juomaa, ehkä vähän loivempänä, kun hänellä on ollut vatsatauti jo neljättä päivää, eikä paranumisesta vielä tietoakaan.

      Katsotaan auttaako hänellekin, vai haemmeko sitten lääkäriltä vielä apua...

      Mutta suuret kiitokset tästä ohjeesta!

      • blond007

        tuo sooda minkälaista soodaa..ruokasoodaa vai mitä??


    • Vattatauti

      Taitaa toimia edelleen, vuonna 2013... Kiitos! :)

    • jees!

      kiitos että tämä oli vielä täällä pitää heti kokeilla. kolmatta päivää ripuli eikä mikään pysy sisällä ei edes osmosal ja niin väsy että en tiiä Pitääkö kohta mennä lääkäriin.

    • Aika pahanmakuista!

      Mä tein tätä juomaa ja mun mielestä se vaan maistuu suolaiselle leivonnaisaineelle?? Sooda on kyllä monta vuotta jo vanhaa, mutta oli avaamaton purkki niin laitoin sitten sitä. Pitääkö juoman maistua juuri tälle? Mitä os soodan jättäis pois kokonaan?

    • Kyrpiintynyt

      Kiitos ohjeesta. Minulla ripuli kestänyt yli 4kk eikä loppua näy,lääkärin määräämien väärien lääkkeiden vuoksi. Lääke oli avelox400mg kerkesin ottaa 4tbl nyt olen suorastaan KUSESSA et koskahan tää loppuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2273
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe