Aurinkomatkat

hannah57

Minkälaisia kokemuksia teillä on Aurinkomatkoista? Oliko palvelu hyvää? Vastasiko odotuksianne? Millä matkalla olitte ja suosittelisitteko muille? Entäs hinta-laatusuhde? Mitä eroja Tjäreborgiin ja Finnmatkoihin tai muihin matkanjärjestäjiin?

Kiitos kauheasti vaivannäöstä!

74

23465

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma mielipide

      Meillä pelkästään hyviä kokemuksia (muista myös huonoja). Aina tietää mitä saa ja perillä kaikki sujuu. Hinnat ehkä hivenen korkeampia, mutta hyvästä palvelusta maksan mielelläni. Matkoja on tehty lukuisia (sekä matkatoimistojen että omatoimisia) ja kaikkia matkoja ja yleensäkin matkailua voi suositella.

      • hyvää_on

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka


      • Hyvä_on
        hyvää_on kirjoitti:

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka

        Lentokoneissa joita toimistot käyttää ehkä suurimmat erot


      • Kari-pappa
        hyvää_on kirjoitti:

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka

        Voi voi, eipä se ole Aurinkomatkoillakaan kuljetus kentältä "ilmaista" enään!


      • ajatmuuttuu
        Kari-pappa kirjoitti:

        Voi voi, eipä se ole Aurinkomatkoillakaan kuljetus kentältä "ilmaista" enään!

        Kilpailun takia mennyt samaan kuin muut, laskutetaan matka erikseen. NO,myös monet vuokraa jo kentältä auton, matkan hinta menisi hukkaan jos sis matkan hintaan. Toimistojen erot hyvin pieniä. Koneet parempia ja lentoajat, joillain se ehkä suurin ero


      • Anonyymi
        hyvää_on kirjoitti:

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka

        Ainut matkatoimisto Suomessa on tanskalainen Albatros Travel. Hienot matkat, upeat oppaat. Aurinkomatkat ei enään ole kuin itse palvelu toimisto jonotuksineen. Sekään ei silti toimi. Hommat vähän kuin Fortumilla.


      • Anonyymi
        hyvää_on kirjoitti:

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka

        Albatros travel. Opas vastaanottamassa. Ei tarvitse maksaa erikseen kuljetuksista eikä retkistä. Oppaat tavattavissa koko matkan ajan. Ei mitään appeja tai muitakaan tee se ihan itse juttuja. Oppaat mahtavia, asiansa osaavia. Ja yllätys, yllätys . Puhuvat suomea ja kertovat maasta ja matkakohteesta muutakin vain kuinka seuraavan matkan voi varata. Otettin yhteyttä, kylläkin vanhan aikaisesti puhelimella, Aurinkomatkoihin sairastumisen vuoksi varatun retken peruutamisesta. Hienosti kulkee tieto heidän "alustoillaan" kun saimme puhelun aivan siihen tavalliseen hotellihuoneen puhelimeen heidän ihmetellessään missä olimme. Opas oli tavattavissa 2 tuntia seuraava päivänä. Osoitteessa jossa? Olisi varmaan pitänyt GOOGLETTAA. Loma on loma. Omatoimiloman voi järkkäilä itse. Siihen ei tarvita Aurinkomatkojen tee se itse"matkatoimistoa". On varmaankin kansainvälistytty niinkuin moni muukin suomalainen firma. Ja tulokset sitten kertovat aikanaan totuuttaan.


      • Anonyymi
        hyvää_on kirjoitti:

        Matkatoimistoilla hyvin vähän eroja, olen matkustanut kaikilla Suomessa matkoja tekevillä (jopa aikoinaan hasse). Kaikki ovat vuosienvarrella joutuneet tarkistamaan henkilöstön määriä. Mistään matkanjärjestäjästä en löydä (enkä semmosta kaivelekkaan) moitittavaa. Tosin en juurikaan heidän palveluaan ole tarvinnutkaan, riittää kun pääsee linkulla hotellille ja pois. Nytkin (28.1) matkaa hotellille on 90km,ei tarvitse alkaa muuta kyytiä järkkäillä. AURINKOMATKAT on kaiketi AINUT kenellä kuljetus hotellille ON matkan hinnassa - muilla lisäpalvelu n.30e / matka

        Ainoa vielä oikea matkatoimisto Suomessa on Tanskalainen Albatros Travel. Opas mukana koko matkan ja yllätys, yllätys , puhuu suomea. Kaikki matkat kohteessa kuuluvat hintaan myös, osa ruoista ja juomista. Oppaat paikalla asuvia joten osaavaat kertoa muutakin kuin vain "olemme tavattavissa viikon matkalla ne 2 tuntia jonakin päivänä. Ja kun ottaa yhteyttä siihen aurinkomatkat plaa, plaa, plaahan, tieto ei kulje.


    • pulju

      kaikki mitä sovittu pitää aurinkomatkoilla.tjäreborg ihan yes hui hain matkoista en oo pitäny on oppailla vähät väliä matkustajista ja ihmeellisiä lisämaksuja,mutta jokaisella on oikeus valita

    • Travel Agencies

      Aurinkomatkoilla panostetaan hyvään asiakaspalveluun ja koulutukseen,pitävät hyvää huolta matkustajistaan varausvaiheesta aina matkan päättymiseen saakka-suosittelen! Tjarellä on kovin nuoria ja kokemattomia oppaita eikä heillä ole samanlaista asiakaspalveluperiaatetta kuin AM:lla.Finnmatkoilla on kaikenlaista sälää...mutta jokainen valitkoon mieleisensä!

      • tasasta

        Pienet erot toimistoilla. Aurinkomatkoilla kuuluu kuljetus hotellille, muilla kaikilla käsittääkseni tilattava erikseen ( 30e-40e). Tjäreborilla ei tule mitään "tervetuloa" materiaalia perillä, kaikki tulostettava itse,jos niitä kaipaa. Pieniä on erot, matkustamon henkilökunta AM yleensä "kotimainen". 24/7 puhelinpalvelu kaikilla, joista myös hyvin saa kiinni jos tarve vaatii


      • kaikkisamanlaisia
        tasasta kirjoitti:

        Pienet erot toimistoilla. Aurinkomatkoilla kuuluu kuljetus hotellille, muilla kaikilla käsittääkseni tilattava erikseen ( 30e-40e). Tjäreborilla ei tule mitään "tervetuloa" materiaalia perillä, kaikki tulostettava itse,jos niitä kaipaa. Pieniä on erot, matkustamon henkilökunta AM yleensä "kotimainen". 24/7 puhelinpalvelu kaikilla, joista myös hyvin saa kiinni jos tarve vaatii

        Ei kuulu enää kuljetukset kohteeseen, lisämaksu menee


      • erot_pieniä
        tasasta kirjoitti:

        Pienet erot toimistoilla. Aurinkomatkoilla kuuluu kuljetus hotellille, muilla kaikilla käsittääkseni tilattava erikseen ( 30e-40e). Tjäreborilla ei tule mitään "tervetuloa" materiaalia perillä, kaikki tulostettava itse,jos niitä kaipaa. Pieniä on erot, matkustamon henkilökunta AM yleensä "kotimainen". 24/7 puhelinpalvelu kaikilla, joista myös hyvin saa kiinni jos tarve vaatii

        Pitkästä aikaa olimme tjäreborin matkalla "tomas kuukki" lentoyhtiö oli mieleinen yllätys. Siisti ja suht tilava kone, suomea puhuva henkilökunta. Ei mitään valittamista AM matkoistakaan


    • kaikki nähnyt

      Kyllä pitäisin AM-toimistoa luotettavimpana, eikä hinnoissa, jos vertaa kokonaisuutta, lopultakaan ole juuri mitään eroa.

      Muut käyttävät aika sekalaista hinnoittelusysteemiä, matkustajan kannalta huonompia lentoaikoja, eivät lennä Finskillä, erilaisia lisämaksuja jne. mutta kokonaishinta kuitenkin asettuu aika samalle tasolle. Itse en suostu menemään kohteeseen keskellä yötä, en maksamaan tietyn päivän lennosta lisähintaa..

      Finnmatkoilta on myös pääsääntöisesti hyviä kokemuksia, pienin poikkeuksin, mutta olen ihan kannattajajoukossa kuitenkin. Tjäreborgia ei ole käytetty moneen vuoteen.

      On myös joukko toimistoja, joihin olen totaalisen pettynyt, enkä, vaikka ne olisivat ainoita matkojen järjestäjiä, suostuisi niiden "palveluja" käyttämään mistään hinnasta.

      Omasta kokemuksestani suosittelen Aurinkomatkoja sekä Finnmatkoja. Tuttuun kohteeseen on myös helppo varata lennot ja majoitus netistä ilman toimistoa. Tämäkin on koettu ja hyvin toimii, jos vaan saa lentoajat täsmäämään huoneiston vapautumisen aikataulun kanssa..

      • retkel

        Eipä noilla toimistoilla paljonkaan eroja ole. Olemme olleet 5 matkanjärjestäjän matkoilla ( hassella -80 luvulla) oppaiden palveluja tarvitsee aika vähän,kun on useamman reissun tehnyt. matkatoimistojen retkilläkään emme juurikaan käy, niiden hinnoittelu on karannut käsistä. Jopa 3x halvemmalla tekee paikallisten järjestämänä saman retken - tai muuten omatoimisesti. Suurimmat erot mielestäni on lennoissa ja niiden aikatauluissa


    • cine2

      Kyllä Aurinkomatkat hyvä yhtiö on, mutta kun olemme vaimoni kanssa matkustelleet paljon olemme päätyneet siihen tulokseen, että paras matkanjärjestäjä on Finmatkojen Tema. Jos tekee kiertoajeluja, joilla näkee kaikista eniten, ehdottomasti paras on Tema. Siellä on mm. hotellitaso aivan omaa luokkaansa. Kävimme Pohjois-Thaimaassa viikon ja toisen viikon auringossa Hua Hinissä, hotelli oli viiden tähden tasoltaan ja se todella oli sitä !! Eikä tämä ole ainut kokemuksemme ko. matkanjärjestäjästä.

    • Ehdottomasti

      Saat mitä tilaa ja jos jotain kolmannesta osapuolesta johtuvia ongelmia tulee, ne hoidetaan mallikkaasti. Oppaita on toki Aurinkomatkoillakin eritasoisia, mutta 99% hyvää tai jopa erinomaista palvelua. Muista yhtiöistä vähän, mutta huonoja kokemuksia, joten vuosien ajan käytetty Aurinkomatkoja, jollei sitten jostain tietystä syystä haluta jonnekin, mihin he eivät matkoja tee. Hinta-laatu suhde kohdallaan, toisin kuin noilla muilla kysytyillä.

    • Samurai

      Itsenäiseen reppumatkailuun tottuneena oli mukava asioida ammatilaisen matkanjärjästäjän kanssa. Varasin ensimmäisen pakettiloman Finnmatkojen kautta ja sain todella hyvää palvelua ja käytin samaa matkanjärjästäjää siksi myös myöhemmin. Virkailija järjästi hienosti kuukauden kestävän matkan kolmella eri majoituskohteella toivomukseni mukaan ja kaikki sujui mutkattomasti. Muista ei ole kokemuksia mutta tarkistettavia juttuja on ehkä lentoyhtiö, lentoaika, välilaskujen määrä. Joskus kannattaa maksaa hieman enemmän hyvästä hotellista tms. Meillä näin oli mm. brasiliassa, majoitus oli ihana ja se pelasti koko loman sillä meressä uinti oli lähinnä räpiköintiä aalloista johtuen eli hyvät allasalueet oli kiva juttu.

    • ei ole

      Aurinkomatkoista kuullut valitettavan. Toisiin kohteisiin pääsee halvemmalla, kun itse järjestää ja on täsin järjestettävissäkin.

      Haittapuolet: Suomessa ei voida taata, toteutuvatko kaikki retket. Mikä on ongelma. Koska joihinkin kohteisiin lähtisi vain edellyttäen, että retket toteutuvat. Retket perinteisesti hinnoiteltu sietorajan yli. Niillä matkatoimisto saa voittoa. Etuna että näkee enemmän kun omatoimisesti liikkumalla onnistuisi näkemään ja kuulemaan infoa.

      A-matkojen omista ja kv-retkistä pitäisi saada viikonpäivätiedot www:hen, jotta etukäteissuunnittelu olisi mahdollista.

      • matkustellut,

        eikä ole valittamista 0ollut kertaakaan. tjäreborgilla olen myös ollut pari kertaa ja silloin oli vähän ongelmia lentokentällä..


      • Tunnelisissi
        matkustellut, kirjoitti:

        eikä ole valittamista 0ollut kertaakaan. tjäreborgilla olen myös ollut pari kertaa ja silloin oli vähän ongelmia lentokentällä..

        Olin aurinkomatkojen matkalla saigon nha trang saigon ok. mutta Nha trangin hotellisekoilu vei uskon aurinkomatkoihin.Aluksi hotellin piti olla asia paradise ja sitten se muutettiin johonkin hai auh:n joka ei ollut edes valmis ja sen jälkeen minut majoitettiin reppureissaaja alueelle hotelliin joka ei vastannut mitään alkuperäisestä ja oli ihan p:stä korvaus aurinkomatkoilta ilmainen kaupunkikierros heh heh!!!!!!!


      • tkl2
        Tunnelisissi kirjoitti:

        Olin aurinkomatkojen matkalla saigon nha trang saigon ok. mutta Nha trangin hotellisekoilu vei uskon aurinkomatkoihin.Aluksi hotellin piti olla asia paradise ja sitten se muutettiin johonkin hai auh:n joka ei ollut edes valmis ja sen jälkeen minut majoitettiin reppureissaaja alueelle hotelliin joka ei vastannut mitään alkuperäisestä ja oli ihan p:stä korvaus aurinkomatkoilta ilmainen kaupunkikierros heh heh!!!!!!!

        Hei

        Mielenkiintoinen juttu. Olimme myös Saigon-Nha Trang lomalla kuukausi sitten ja jouduimme uskomattomaan hotellisekoiluun. Meille ilmoitettiin pari päivää ennen reissua, että hotellimme on vaihtunut. Alkuperäinen hotellimme oli 4-tähden hotelli ja meille ilmoitettiin, että nyt uusi hotelli on saman tasoinen. Huomasimme heti nettitietojen perusteella ettei ole. Kyseessä oli korkeintaan 1-tähden hotelli. Kamala paikka. Meitä oli kaikkiaan 24 samassa tilanteessa. Olimme siellä yhden yön ja sen jälkeen nostimme metelin. Saimme lopulta vaihdettua hotellia (jouduimme kahteen eri hotelliin). Mutta kovan työn takana se oli. No se ei loppunut vielä siihenkään, vaan meille ilmoitettiin, että joudumme vaihtamaan vielä toisen kerran hotellia ainakin yhdeksi yöksi. Osa porukasta joutui vaihtamaan osa ei. Mutta elimme koko ajan epävarmuudessa ja lähtövalmiina. Aurinkomatkojen tarjoama korvaus oli maaseuturetki. Emme ottaneet sitä vastaan. Nyt odottelemme ensimmäistä vastausta Aurinkomatkoilta korvauksista. Se miten Aurikomatkat asiaa hoiti oli ala-arvoista. Meille valehdeltiin useampaan kertaan mm. siitä ettei muihin parempitasoisiin hotelleihin mahdu. Asia tarkistettiin hotelleista ja tilaa oli. Olemme käyttäneet ennen Aurinkomatkojen palveluja mutta emme enää.


    • ei todellakaan tyytyväinen...

      Olimme elokuussa Aurinkomatkojen kautta Kossilla perheille suositellussa hotellissa 3km päässä keskustasta; emme saaneet maksamaamme perhehuonetta. Vaan perhe sijoitettiin 2 kahden hengen huoneeseen päärakennukseen; ensimmäisenä yönä disco vastapäätä meidän huoneitamme ja seuraavana yönä känniset nuoret etsivät discoa, joka oli onneksi vain kerran viikossa(perhehuoneet olisivat olleet lomakylän puolella). Reklamoin heti/ja myös Suomessa kirjallisesti(tarjosivat liian pientä korvausta), laitoin vastineen ja korvaus kohosi 15%, mikä oli meidän perheen mielestä minimikorvaus.No kuitenkin yritimme varata Aurinkomatkoilta Falirakiin 2 perheelle matkaa ensi syksyksi(heti 6.11.myynnin alettua, olin jo jonottamassa toimistolla tuntia ennen), saimme vain 1 perheelle perhehuoneen; SIIS AURINKOMATKOILLA EI OLLUT KIINTIÖSSÄ ENEMPÄÄ PERHEHUONEITA LOKAKUUN ALUN LÄHTÖÖN, käsittämätontä !!!Kysyimme tietysti lisäperhehuonetta ja siitä lähtien olemme odottaneet vastausta(olen ollut jo kahdesti yhteydessä Am:ään; eivät ole saaneet vastausta hotellista!!! ).Emme voi enää kauan odottaa,jos aiomme saada vastaavan majoituksen; alkuviikosta varaamme Finnmatkoilta matkan(ainakin tällä hetkellä vielä löytyy matkoja!).Aurinkomatkoilla matkustimme ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen ja heti reklamaatio ja nyt toisesta yrityksestä ei näytä tulevan mitään!!! Finnmatkojen kanssa kaikki on aina sujunut hyvin eikä ole ikinä tarvinnut reklamoida!Toki olemmekin käyttäneet heidän Blue Village/ Blue Star hotelleita, joita suositellaan perheille!

    • Oman

      kokemukseni mukaan Aurinkomatkojen toiminta on luotettavaa, hinta/laatusuhde hyvä. Suomalainen toimii hyvin suomalaiselle...Kokemuksia myös detur, tjäreborg,ed menny hasse ymym.... Oppaat (jokunen ei ehkä. Motivaatio? Ikä?) hyvin perehtyneitä kohteeseensa. Palvelualttiita, kohteliaita ja hymyileviä. Joskus joku homma klikkaa, mutta ihmisiähän hekin vain ovat..... Sitäpaisi ei kai lomalle lähtiessä tartte jättää omia aivoja narikkaan?
      Retkien ja matkojen hintoihin vaikuttavat olennaisesti se, että am käyttää luotettavia yhteistyökumppaneita ja harvoin hyvä ja tosihalpa kohtaa tosi elämässä.... Onko tullu mieleen, että siellä on aikamoiset satsaukset takana meidän matkojemme onnistumiseksi. Kaikilla matkan järjestäjillä....oppaitten koulutus, kenttäkuljetusten, retkien ym järjestelyt Aina ei ole oppaitten tai matkanjärjestäjien vika, jos joku ei toimi....
      Lähtekää vaikka oppaaksi niin näette mitä se on.... Toisten loma, toisten työ....

    • pääasiassa

      hyviä kokemuksia löytyy Aurinkomatkojen puolesta. Viime matkastani antaisin 4/5 sillä olihan Aurinkomatkoilla ihan asiantunteva palvelu

    • Pettynyt matkailija

      Minulle on syntynyt Aurinkomatkoista todella epämiellyttävä mielikuva. Kerran olen ollut heidän kauttaan matkalla. Kaikenlaisia pieniä sattumuksia oli matka täynnä, ja jäi kuva että siellä ei oikein tiedetä mitä tehdään. Tätä kuvaa vahvisti heidän "kilpailunsa", jossa etsittiin matkatestaajaperhettä isolla mainoskampanjalla. "Kilpailun" voitti äänestyksessä 31. tullut perhe, todella tavanomaisilla perusteluilla. Kärkiehdokkaat, joista 5 ensimmäisellä oli loistavat perustelut, kukaan ei siis päässyt matkalle. Epärehellisen oloista toimintaa, sellainen mielikuva on tästä yrityksestä syntynyt. Itse en missään nimessä aio heidän palveluja käyttää, jos edes melkein samaan hintaan saa kunnon matkanjärjestäjältä kunnon matkapalveluja luotettavasti.

    • karlsson3

      Parin viime vuoden aikana palvelun laatu on laskenut koko ajan. Yrityksellä lienee monenlaisia vaikeuksia, kun asioita ei kyetä enää hoitamaan ammattimaisesti.

    • korjaantuu ehkä

      Kovasti on taso laskenut. Ote on irronnut palveusta. Noita typeriä sisäpiirikilpailuja on ollut monet. Lomakohteista annetaan väärä kuvaus. Verkkopalvelun lippujen tilaus tökkii.

      Mutta vaikuttaa että Aurinko nousee. Sitä ollaan myymässä jollekkin ulkolaiselle.
      Eli Finnain jatkaa pelkillä lennoilla.

    • uiol.i

      Niin tökkii , meni peräti viisi minuuttia matkanostoon ensi kesälle.

    • Elimäki

      Aurinkomatkamme Azoreille viime vuonna oli kerrassaan loistava, oppaat olivat päteviä ja auttamishaluisia. Kaikki toimi kuten piti.

    • Ikkunaton

      Olimme Lesboksen saarella Molivoksessa Aurinkomatkojen lomalla kesällä 2014. Varasimme huonen vanhasta oliiviöljytehtaasta ja maksoimme 170€ / hlö merimaisemasta. Saimme huoneen josta oli merimaisema ,n. 1m2 ikkuna. Tästäpä räppänästä ihailimme vuorotellen merta joka oli juuri ikkunan alla.Mahtavaa .Jee, jee. Loman päätyttyä kysyin pientä kohtuullistamista tuosta 340 € hintaisesta merimaisemasta. No emme tietenkään saaneet kun he eivät ymmärtäneet kohtuullistamista,vaikka kuinka yritin, ettemme todellakaan halunneet koko maksua takaisin, vaan jotain lohtua mieliharmiin , pienen osan.
      No omaa typeryyttämme ja tietämättömyyttämmehän tuo oli mutta sen tiedän että tuo heidän ymmärtämättömyytensä on tullut Aurinkomatkoille kalliiksi.

    • Pafosmatkaaja

      Aurinkomatkat ei välitä palautteista eikä reklamaatioista tippaakaan.Uskoisin että se on heidän puoleltaan taktikointia jotta tuo "varoaika" eli kaksi kuukautta menee umpeen jonka jälkeen ei voi enää reklamoida.Meille matka oli painajainen ja varsinkin sen jälkeen ovat hoitaneet reklamaatiota erittäin ammattitaidottomasti.Enää emme käytä heidän palveluita koska taso on laskenut kuin lehmän häntä.Ehdottomasti aiomme jatkossa käyttää ennemmin toista matkayhtiötä.

    • Kokemukset ovat hyvät, kun on tarpeeksi monta kertaa ollut matkalla, homma paranee. Jos matkan aikana menee jokin pieleen, se pitää hoitaa saman tien kuntoon. Mikä meni Teillä pieleen, menikö sähköt hotellihuoneesta, eikö ollut merinäköalaa, lehmiä oli ikkunan edessä, haisiko hiki hotellihuoneessa, oliko kreikkalainen salaatti huonoa etc? Jos huoneessa ei joku natsaa, se pitää HETI hoitaa kuntoon

      • Pafosmatkaaja

        Meillä huonetta ei oltu siivottu,roskakorit täynnä,kuollut torakko sängyllä,muurahaisia juoksenteli lattioilla,eritteitä huonekaluilla ja sohva umpilaho.Toisessa huoneessa sattui tulipalo ja kolmannessa ilmastointilaite puhalsi pölyä ja likaa sekä kondenssivettä tippui reilusti lattialle.Opaskin ihmetteli miten huonosti meidän kohdalla meni kaikki ja oli ollut yhteydessä heidän lakimieheen Suomessa.Siihen kaikki sitten jämähtikin.

        Aurinkomatkoille annettiin yksi kirjallinen reklamaatio,kaksi palautetta ja vastattiin yhteen asiakastyytyväisyyskyselyyn,yhteenkään ei tullut vastausta.Virkailija siellä vastasi että heillä on ennenkin reklamaatioita kadonnut bittiavaruuteen.Sitten kysyin heidän [email protected] osoitteesta että kuka heillä on asiankäsittelijä ja vastauksena tuli että heidän ei tarvitse kertoa asiankäsittelijän nimeä.Nyt sitten asia viedään kilpailu- ja kuluttajavirastolle.

        Että näin hoitaa Aurinkomatkat reklamaatiot ja palautteet.


    • No, siinä on murhetta kerrakseen. Olitteko yhteydessä kohdepäällikköön? Ei tuollaista tarvitse hetkeäkään murehtia, teidän olisi pitänyt saada parempi huone heti ko hotellista, tai toisesta hotellista. Minä laitoin aikoinaan Thaimaassa Suomeen sähköpostia sinne mistä olin matkani ostanut, olin 4 viikon lento/hotellimatkalla. Tuo on matkatoimistolta vanha kikka, syyttää toista osapuolta. Te olette ostaneet matkan Aurinkomatkoilta. He saavat hoitaa asian saman tien kuntoon. No suomalaisista matkatoimistoista luotetuin on mielestäni Aurinkomatkat. Olen ollut pakettimatkalla v. 1975. Nykyisin varaan Thaimaasta majoituksen itse, lennän joko Cathayllä tai Finnairilla.

    • Reppureissaaja

      Varasin Aurinkomatkoilta matkan Eilatiin executive hotellihuoneeseen puolihoidolla. Päivää ennen matkaa soitettiin Aurinkomatkoilta ja kylmästi ilmoitettiin hotellin vaihtumisessta Hilton hotelliin ja luvattiin maksaa erotus takaisin. Tietenkään en tyytynyt tähän vaan vaadin myös Hiltonissa puolihoidon. Pienen kinaamisen jälkeen asia järjestyi vaatimallani tavall ja Hilton oli todella maineesa veroinen paikka viettää lomaa.

    • voi.surku

      Ketju on aloitettu melkein 10 vuotta sitten. Silloin Aurinkomatkat oli tasokas, lomailu Aurinkomatkoilla oli juhlaa matkan varauksesta kotiin paluuseen asti. Tein pari kolme lomamatkaa vuosittain monen monet vuodet myös muilla matkanjärjestäjillä. Aurinkomatkat oli paras.

      Taso alkoi kuitenkin laskea. Viimeksi olin Aurinkomatkojen reissussa pari vuotta sitten. Moni samalla reissulla ollut oli sitä mieltä, että Aurinkomatkat on surkea verrattuna entisiin aikoihin, kaikki palvelu puuttuu, pienet kivat yksityiskohdat karsittu, epävarmuutta, muutoksia. Nipin napin lennot, hotellikuljetukset ja hotelli, ei muuta. Kaivele matkakohteet esiin yksi kerrallaan netissä, ei mitään kokonaiskuvaa mistään, sivut toimivat huonosti. Ja osta kaikki kylmästi verkosta!

      Jos ei tietäisi entuudestaan Aurinkomatkojen olevan olemassa, sitä ei kyllä löytäisi.

      Enää en Aurinkomatkoille lähde!

    • samoksenjaplataniaks

      Ottakaa lennot kohteisiin ajoissa ja sitten bookingin kautta pari hotellia tai suoraan hotelli pyytäkää tarjous! Kreikan kohdalla ainakin pelannut hyvin ja kuljetukset voi ostaa finnmatkoilta,aurinkomatkoilta ja jos lyhyt siirtyminen-taksi ei maksa paljoa.

      Säästöä tullut reissusta riippumatta-500-1000 euroa.

    • Päiskä

      On tullut käytyä sekä Finnmatkojen että Aurinkomatkojen matkoilla, vaikka suurin osa viimeisen 10 vuoden reissuistamme onkin ollut omatoimimatkoja. Aurinkomatkojen taso on vuosien myötä laskenut kuin lehmän häntä. Retkiä ei voi varata etukäteen vaan netissä on tieto, että retket varataan oppaalta matkakohteessa. Matkakohteissa oppaat ovat kuin aloittelijoita eivät tiedä kohteesta saati retkistä juuri mitään. He välittävät kansainvälisiä retkiä ja tönkköenglannilla soittelevat kv. retkioperaattoreille. Lopputuloksena väärinkäsityksiä ja maksat liikaa, sillä omalla tönkköenglannillasi olisit voinut varata itse retket suoraan ilman väärinkäsityksiä. Mitään ei tiedoteta ja hankaluuksien tullen vedotaan siihen, että bussissa jaetussa esitteessä sanotaan sitä sun tätä, mutta mitäpä sillä väliä jos esitettä ei ole edes jaettu. Kiitos ei Aurinkomatkoille. Mainostaa olevansa ainoa suomalainen matkanjärjestäjä, mutta näillä kokemuksilla käytän vaikka timbuktulaista matkanjärjestäjää mieluummin.

    • Aurinkopaskamatka

      Turkissa ollessani jouduin sairaalaan leikkaukseen tapaturman vuoksi. Olin saiaalassa 29 tuntia. Minulle oli tulkki järjestetty Aurinkomatkojen puolesta sairaalaan...tosin vain viisi ensimmäistä tuntia huonosti suomea puhuva turkkilainen nainen. Lopun aikaa sain pärjätä tankeroenglanilla ja osastolla hoitajat eivät puhuneet edes sitä. Pyysin monta kertaa oppaita tulemaan sairaalaan auttamaan minua käytännön asioissa, mutta ei tulleet. Eivät pystyneet kuulema auttamaan minua elikkä tulkkaamaan? No tein reklamaation aurinkomatkoille tästä tulkkiasiasta ja vastaus oli; he järjestivät asiamukaisesti tulkin minulle, ei ole heidän vastuullaan minkä kielinen tulkki on!!!!! Aurinkomatkoilla myös ihmeteltiin miksi oppaiden olisi pitänyt käydä luonani sairaalassa. Että näin...hengissä edelleen. Ei ikinä enää Aurinkomatkojen "palveluita"

      • Setä-Satu

        Kyllä se pitää kotoa ottaa mukaan se kädestäpitäjä jos ei yksin pärjää. Matkatoimistot tarjoavat matkapalveluita.


    • Vesapikkuinen

      Finnair, Suomen ikoni.

    • uyr7i6ioiyhlk

      Olemme kokeilleet varmaan kaikkia matkanjärjestäjiä ja aina on palattu Aurinkomatkoille. Mitään kovin ihmeellistä negatiivista ei ole tapahtunut, mutta itse haluan että asiat sujuu niin kuin on sovittu. Ja ainakaan Deturilla ja Finnmatkoilla ei sujunut. Meille riittää että pääsee matkakohteeseen ja takaisin, siis firman bussilla. Perillä olemme yleensä omatoimisia ja retketkin teemme omin päin. On vaan niin helppo soittaa matkatoimistoon ja sanoa, että tänne haluamme ja näin pitkäksi aikaa ja tuohon hotelliin, niin matkatoimisto hoitaa kaiken. Me vain maksamme laskun ja sillä siisti.

    • EiEnääAurinokomatkalle

      Aurinkomatkat on täysin perseestä ja täysin haluton edes yrittämään ymmärtää asiakastaan, vääristelee jopa asioita. Ilmeisesti tarkoitus on vain tehdä rahaa vähällä vaivalla. Tähtäimessä konkurssi?

      • AinaAurinko

        Aurinkomatkat paras ikinä!!! Kolmekymmentä vuotta reissattu ja melkein ainaAM:lla. Sen verran muillakin, että en ikinä muille enää. Yksi kriteeri on, että kun asumme muualla kuin Helsingissä, saamme lähtöselvitykset pienemmällä kentällä, ja laukut menee suoraan kohteeseen, helppoa!
        Lokakuussa Rodokselle taas ja helmikuussa Khao Lakiin, Aurinkomatkoilla tietenkin, ja kaikki varmasti pelaa taas! Olipahan kallis tai halpa, mitä sen väliä!


    • Aurinkomatkatexit

      Ei enää ikinä Aurinkomatkojen matkalle. Maksoin viikosta melkein 1500 euroa. Hotellin palvelu oli surkeaa. Oppaan mukaan vain lisämaksusta olisi saatu palvelua parannettua. Yritin myös kohteessa itse saada tilanteeseen korjausta. Tein reklamaation edes pientä hyvitystä saadakseni. Tulos oli että ei hyvitetään. Hotellin palvelu loukkaavaa ja epäkohteliasta. Aurinkomatkat kärsinyt pahan inflaation eikä asiakkaiden tilannetta oteta vakavasti. Käsittämätöntä että mieluummin menetetään hyviä maksavia asiakkaita kuin annetaan hyvitys. Raha tulisi moninkertaisen takaisin jos asiakkaat olisivat tyytyväisiä. En suosittele kenellekään. Moni kyllä jo tiesi tämän kun otti asian puheeksi. Finnmatkoilla parempi palvelu. Samoin Tjäreborgilla ja Apollomatkoilla. On saanut rahoille vastineen ja jos on ollut jotain, on asia korjattu tai hyvitetty.

    • Itselläni ei ole ollut huonoja kokemuksia. Pikku kommelluksia on voinut sattua, muttei pahempaa. Nekään eivät vaikuttaneet silleesti itse loman sujumiseen. Oppaat oli hyviä ja muutenkin kaikki oli bueno. :)

    • EiAurinkomatkoja

      Varoittava esimerkki Aurinkomatkoja matkanjärjestäjänä harkitseville...
      Olimme 4-henkisen perheemme kanssa Abu Dhabissa viikon lomalla rakennusmelun keskellä. Traktoreiden peruutuspiippaukset ja kivikuormien kolinat kaikuivat allasalueella. Rantaa ei voinut melun vuoksi lainkaan käyttää.
      Saimme 4200€ matkasta kompensaationa 100€ matkalahjakortin Aurinkomatkoille... 😂

    • aurinkoinenaurinkomatkat

      Etelä-Italian "äkkilähtö" parin vuoden takaa:

      Opaspalvelu ok bussikuljetus ok

      - hotelli oli täysin surkea ja ala-arvoinen, hotellissa mm. lämmin vesi loppui 5min. jälkeen ja oli tarjolla vain kattosuihku. Mainostettiin "perushotellina" ja oli alempaa kuin hostellitaso, ei myöskään ilmastointia/tuuletinta eikä hissiä tarjolla jalkavaivaisille turisteille. Aamupala loppui ennen aikojaan eikä tarjolle laitettu lisää syötävää, edes kahvia. Näistä ei ollut mainintaa aurinkomatkojen sivulla, vaikka asiakkaat ovat valittaneet näin vuosienkaan jälkeen eivät ole korjanneet tietoja tai ottaneet huomioon asiakkaiden palautteita! Kaiken lisäksi samalla kadulla sijaitsee myös ainakin 2-3 toista, parempaa hotellia, jotka eivät tietenkään ole Aurinkomatkojen valikoimissa! mutta se huono kyllä on vuodesta toiseen, naurettavaa. En enää varaisi halvinta hotellia ko.firmalta, kalliit voivat olla laadukkaampia.

    • Mariia75

      Älkää varatko hotellia Aurinkomatkoilta ainakaan hotellin kuvien perusteella! Kuvissa oli raikas ja värikäs kaksiohuone, jonka makuuhuoneesta pääsy parvekkelle. Hotellissa meitä odotti valoton (ikkunan koko 30 cmx30 cm) tummanruskealla sisustuksella varustettu makuuhuonehuone, josta ei pääsyä parvekkeelle. Kutsuin sitä luolaksi. Hotellin henkilökunnan kanssa keskuteltuani meille kerrottiin, ettei kuvanmukaisia huoneita edes ole hotellilla kuin yksi ja se oli varattu. Jouduin itse selvittämään asiaa hotellin kanssa, koska opas ei vastannut puheluun tai chattiin kuin vasta vuorokauden vaihtuessa. Heidän mukaansa kaikki on kuitenkin ok, kun oli katto pään päällä??? Ei ikinä enää Aurinkomatkoille!

    • EnSuositteleKenellekään

      Suuri pettymys. Oli toinen ja viimeinen kerta kun varasimme matkan heidän kautta!

      • Anonyymi

        Nyt koronan aikana asiakaspalvelu tökkii!
        Puhelimella ei pääse.
        Robotti ei ymmärrä.
        Matkani peruuntui marraskuussa onnettomuuden
        takia. Kaverini oli ko matkalla.
        Vaikeaa on asian selvittäminen.
        Olisiko joku elävä ihminen siellä.


    • MatkamiesMaan

      Minä olen ollut usealla Aurinkomatkojan matkalla ja kaikki on ollut suurin piirtein niin kuin oli alkulupaukset. Kanariat, Espanjat, Kyprokset ja Portugalit.
      Huom. En ole Aurinkomatkojen henkilökuntaa.

      Joskus takavuosina teimme poikien kanssa matkoja Pattayalle aina samaan hotelliin joka nyt on purettu. Tosi kiva mesta. Sen tilalla on nyt Hard Rock- hotelli.
      Olimme siinäkin tyttärieni kanssa 2 viikkoa mutta se on toinen juttu.

    • haikux

      Tilasin just viikon matkan Eilatiin Aurinkomatkoilta, ja mulla on pelkkää hyvää sanottavaa. Varasin puhelimitse, kun halusin keskustella vaihtoehdoista virkailijan kanssa. Oikein ystävällinen ja neuvova virkailija. Myöhemmin tuli vielä mieleen kaikenlaisia asioita ja Aurinkomatkojen sivuilla oli kätevä Aurinko-chat toiminto, jonka kautta sai asiansa selvitettetyä lähes jonottamatta.

      Puhelimeen saa ladattua Aurinkomatka-sovelluksen, jossa on oma matka ja joka päivän ohjelma (varatut retket ym) aikatauluineen. Siinä on kaikki tiedot alkaen matkan alussa lentokentälle menoajasta lähtöselvitykseen ja koneen lähtöön. Kaikki asiat on hienosti selvitetty. Olen yksin matkustava reippaasti keski-ikäinen nainen, ja olen aiemmin matkustanut paljonkin ja ollut ulkomailla töissäkin vuoden, mutta nyt vanhempana on jotenkin turvallista varata valmismatka, voi keskittyä lomaan, kun ei itse tarvitse kaikkea järjestää, esim lentokenntäkuljetukset on valmiina maksettuina.

    • Make52

      Eilat Isrotel Royal Carden, Aurinkomatkat 14.-21.1.2019.
      Tulotarkastus tunkkaisessa hallissa 3 tuntia jonon hännille jääneillä suomalaisilla, simputuksen makua.
      Huoneistohotelli muuten hyvä, mutta makuuhuoneen kokolattiamatto tunkkainen ja irti olevia laattoja vessassa.
      Paikalliset ravintolahinnat kaksi-kolekertaa kalliimmat kuin Suomessa, kannattaa varata etukäteen puolihoito.
      Kunnon ruokakauppoja ei juuri löydy, ja keittiövarustus tosi niukka.
      Pohjoistuuli aiheutti kovan vedon allasalueelle, jos haluaa aurinko, niin meren luoteisperukka paras.
      Allaspuoli pettymys pikkulapsille.

    • Anonyymi

      Käytiin Teneriffa Costa Adeje. Hotelli Parque Sun. Hyvä paikka ja hotelli hyvä. Hintataso sama suomessa. Ruoka halvempaa. Ainoa miinua tulee Finnairin lentoajasta ja koneesta. Ahdas kone . Meno rivi 32. Tulo rivi 2. Lentoaika huomioon niin tukalaa tulee. Kannattaisi Aurinkomatkojen reagoida tähän. Terv. Kai.

      • Anonyymi

        Reagoida mihin?


    • Anonyymi

      Moni asia on varmaan Aurinkomatkoillakin huonontunut vuosien varrella, mutta lentokoneita ei voi varsinaisesti ahtaiksi kutsua, kuten tuossa yläpuolella kutsuttiin. Toki penkkiväli on sama kuin charter yhtiöilläkin, mutta nykyään Aurinkomatkojen lennot ovat kaikki Finnairin reittilentoja, joten ainakin viimeiset Teneriffan matkamme ovat olleet varsin väljiä kun nelihenkisellä perheellä on ollut 2 penkkiriviä kokonaisuudessaan. Harvoin on jokainen jakkara myyty reittilennolla, jolloin vessajonot ja koko oleminen koneessa tuntuu mukavalta verrattuna varsinaisiin charter lentoihin.
      Itse ainakin mieluummin lennän Finnairilla kuin JetTimella, jonka kyytiin tuli buukattua Tjäreborgin matka Madeiralle reilu vuosi sitten.

      • Anonyymi

        Reittilentoja? No ei todellakaan ole Aurinkomatkojen Finnair-lennot reittilentoja. Käsitteet sekaisin. Samassa koneessa voi olla eri yhtiön valmismatkalaisia, kuten Apollokin on käyttänyt Finnairia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reittilentoja? No ei todellakaan ole Aurinkomatkojen Finnair-lennot reittilentoja. Käsitteet sekaisin. Samassa koneessa voi olla eri yhtiön valmismatkalaisia, kuten Apollokin on käyttänyt Finnairia.

        No jos voit buukata suoran Finnairin lennnon HEL-TFS Finnairin nettisivuilta kuin minkä tahansa reittilennon, täytyy olla kyse reittilennosta. Se että reittiä lennetään vain tiettyyn aikaan vuodesta, palveluiltaan rajoitettuna ja matkustajista suurin osa on pakettimatkalla, ei tee lennosta charter lentoa.
        Lipunmyyntitapa määrittää onko kyseessä reittilento vai charter lento.


    • Anonyymi

      Pitkän lomamatkan jälkeen aurinkomatkat laittoivat kyselyn matkasta. Tulee hotellin kohdalle asiakaspalaute. Laitoin tiedot mitkä ei ollut niinkuin on luvattu. Muutenkin kerroin siitä minkälaista oli todellisuudessa. Luulin tämän kokonaisuudessaan tulevan esille jotta muutkin tietäisivät minkälainen hotelli on. No menin katsomaan omaa kertomustani niin olin yllättynyt, koska aurinkomatkat olivat poistaneet suurimman osan tekstistäni. Ainoastaan yksi lause oli laitettu esille. Aikas harhaanjohtavaa sanoisin minä.

    • Anonyymi

      Tjä ja plussakortti ale 50-100 e per varaus.

    • Anonyymi

      Tilattiin matka tammikuussa ja sitä siirettin aurinkomatkojen peruutuksen takia. Matkat oli jo maksettu mutta pyysivät vielä 300 lisää hintaa vaikka lähtö on syyskuussa. Ei ees lomakuukausi. Ei enää ikinä aurinko matkojen lomille.. Kusettajat.

    • Anonyymi

      Muutamalla lauseella voin kommentoida.
      Ala-arvoista palvelua jo muutaman vuoden ja pahemmaksi menee. Matka tehty nyt viikolla 38/2021 Santorinille. Asiakkaan tehtävä on nykyään laaduntarkkailu ja oppaat istuu chat linjan takana. Ilmoitus että tullaan juttelee jos tarvetta hotellille, eli soitelkaa ! :)

    • Anonyymi

      Todella huonoja kokemuksia. Puhelimeen ei vastattu lulkuisista yrityksistä huolimatta. Omaloma viestiin ei vastattu ollenkaan. Muutos matkaan mahdotonta tehdä. Lähetettivät vain alkuperäisen vahvistuksen.
      Lopulta jouduimme perumaan koko matkan.
      Pelkään että varausmaksun palauttamisessa on myös ongelmia? En todellakaan suosittele.

      • Anonyymi

        Itsellä taitaa jäädä rahat omalta osaltani saamatta peruuntuneesta matkasta?
        Suosikaa pieniä toimistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä taitaa jäädä rahat omalta osaltani saamatta peruuntuneesta matkasta?
        Suosikaa pieniä toimistoja.

        Jos ei asiat muuten selviä, niin sitten Kuluttajariita-lautakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei asiat muuten selviä, niin sitten Kuluttajariita-lautakuntaan.

        Otin yhteyden suoraan vakuutusyhtiöön ja asia selvisi.
        Olisi pitänyt heti tehdä se tässä tapauksessa.
        Mutta nyt kaikki hyvin.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu = 0. Botti ei osaa vastata, puheluihin ei vastata, annetaan roikkua tuntitolkulla linjoilla (kohdat, joissa pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun). Netissähän voi sitten muuten matkan varata kyllä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä huono matkatoimisto peruivat meidän varaamamme matkan Joulukuuksi 2022 eivät vastaa puhelimeen eivätkä mihinkään muuhunkaan yhteyden ottoon Valitkaa joku muu toimisto. Rahoja en ole saanut takaisin. Käräjillä tavataan.


    • Anonyymi

      Aurinkomatkat on oman kokemuksen mukaan sieltä hieman suomalaiseen ajatusmaailmaan sopivammasta päästä valmismatkojen järjestäjänä, kun ei lähtökohtaisesti tarvitse tarkistaa onko joku retki kansainvälinen vai ei (eli ei suomenkielinen), Lennot ennalta arvattavampia, niin tavoiltaan kuin palvelukieleltään ja lentoaikataulut keskimäärin hieman mukavammat kuin muilla. Siinäpä ne suurimmat erot.
      Mutta ainakin itseäni jurppii se, että myös Aurinkomatkojen osalta peruspaketti on kovin karsittu, saisi ainakin lentokenttäkuljetukset hotelleihin kuulua edelleen peruspakettiin, mielellään myös ruokailut koneessa.
      Jos on omatoimimatkalla, niin en oikein käsitä miksi yleensäkään lippua varataan aurinkomatkojen kautta, jos ainoa tarve on saada lento kohteeseen.

    • Anonyymi

      Aurinkomatkat, matkatoimisto? No, no. Tee kaikki matkalla itse toimisto. Ja vaikka sen tekeekin, silti se ei toimi. Opas paikalla 2tuntia tulopäivän jälkeisenä päivänä, mutta ei tietenkään hotellilla. Osoite annetaan mutta ei karttaa. Samassa hotellissa Albatros Travelin porukkaa. Opas paikalla koko ajan. Joka päivälle ohjelma. Aurinkomatkat samallainen firma kuin kaikki suomalaiset. Tee se itse.Palvelua? Ei enään ikinä.

    • Anonyymi

      Meillä erittäin huonoja kokemuksia Thaimaahan liittyen. Arvokkaat toppatakit jäivät menomatkalla aurinkomatkojen bussiin, niin niistä ei sen koomin kuulunut mitään. Aurinkomatkat selvästi hyväksyy sen, että heidän palkkaamansa oppaat saavat varastaa asiakkaidensa omaisuutta. Aivan törkeää ! Sitten kun asiasta ilmoittaa, niin kukaan ei halua vastata edes puhelimiin, eikä olla ns. tekemisissä kun matka on ohi. Kannattaa miettiä tämän matkatoimiston käyttöä ainakin Thaimaan matkoissa, koska piirteet viittaavat vakavaan systemaattiseen ongelmaan henkilöstön hallinnassa.

    • Anonyymi

      En ikinä enää mene aurinkomatkalle. Jouduin vaihtaa yhden matkustajan tiedot. Soitin numeroon 2 päivää ja sain vain kuunnella paskaa musaa. Jollei niillä ole varaa maksaa henkilöille palkkaa jotta selvittää matkan muutokset suomen kielellä vaan käskee mennä nettiin jutteleen koneen kanssa. Millai vanhukset hoitaa nää asiat ku ei ikinä edes oo nähnyt tietokonetta. Kysyy hän. Vittuuntunut aurinkomopottiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe