Askon pormestari kalusteiden entisöinti

mitämieltä?

Hyvärunkoiset kalusteet, sohva hetekka/vuodesohva mekanismilla, ja kaksi nojatuolia. Niin, ja onhan vielä piironki ja tupakkapöytäkin. Vinkkejä pliis. Kannattaako ja hintahaarukka? paljonkohan ekuja menee.

25

20211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talonpoika X

      Niin, kannattaako entisöinti? Pormestari-kalustohan on lujaa tekoa oleva ryhmä, joka aina kannattaa pelastaa. Mikään halpa sen entisöinti ei tietenkään ole, mutta ajattele asiaa niin, että entisöitynä se kalusto on kestävämpi, kuin tämän päivän kalustot. Se on arvokkaampi, kuin nykyäänkin myytävät uudet Askon Pormestarikalustot. Sen arvo kasvaa koko ajan, eikä se muutu "vanhanaikaiseksi", niin kuin nykykalustot. Sitä ei tarvitse uusia. Toisin sanoen tuo kalusto entisöitynä on paljon parempi vaihtoehto, kuin "laadukas" nykykalusto.
      Jos entisöit, niin pyydä sellainen ammattilainen työhön, joka ymärtää kaluston arvon ja on muutenkin asiansa osaava. Huomioi myös kestävä ja laadukas materiaali, niin kalustosta on iloa vaikka jälkipolvillesi.

      Euromääriin en ota kantaa, mutta mieti asia niin, että vaihtoehto uusille ihan hyville huonekaluille on nämä kunnostetut kalusteet. Hinta voi pyöriä samoissa, mutta toiset vaan hajoavat nopeammin ja niistä tulee myös kaatopaikkakamaa yllätävän nopeasti.

      • Entinen Askon asiakas Tampe...

        Vanhat Askon pormestarikalustot kestävät isältä pojalle ja varsinkin kun niitä hoidetaan asiaan kuuluvalla tavalla. Kannattaa siis entisöidä! Nykyisin Askon myymät halpamaiden kalusteet kokemukseni mukaan kestävät 6 kk - 2 vuotta ja Asko ei vastaa sen jälkeen niiden kunnosta.
        Joudimme ostamaan kotiimme monia uusia kalusteita ja kuudesta tuotteesta kolme oli viallisia. Huomasimme osan vioista heti lyhyen käytön jälkeen, osa vioista ilmeni vasta parin vuoden kuluttua. Vain yhden tuotteen Asko vaihtoi uuteen (siinä oli ilmeinen valmistusvika), yhtä korjattiin kaksi kertaa (eikä se ole vieläkään kunnossa) ja kolmas tuote hajosi parin vuoden kuluttua normaalissa käytössä. Sitä kolmatta tuotetta Asko korjasi kerran ja kun se ei kestänyt vielä sittenkään normaalia käyttöä. Valittaessani asiasta, Askon paikallisjohtaja vetosi kuluttajansuojalakiin ja ymmärsin hänen puheestaan, että Askon myymien kalusteiden ei nykyään tarvisekaan kestää sen kauempaa!


      • ohhoh!
        Entinen Askon asiakas Tampe... kirjoitti:

        Vanhat Askon pormestarikalustot kestävät isältä pojalle ja varsinkin kun niitä hoidetaan asiaan kuuluvalla tavalla. Kannattaa siis entisöidä! Nykyisin Askon myymät halpamaiden kalusteet kokemukseni mukaan kestävät 6 kk - 2 vuotta ja Asko ei vastaa sen jälkeen niiden kunnosta.
        Joudimme ostamaan kotiimme monia uusia kalusteita ja kuudesta tuotteesta kolme oli viallisia. Huomasimme osan vioista heti lyhyen käytön jälkeen, osa vioista ilmeni vasta parin vuoden kuluttua. Vain yhden tuotteen Asko vaihtoi uuteen (siinä oli ilmeinen valmistusvika), yhtä korjattiin kaksi kertaa (eikä se ole vieläkään kunnossa) ja kolmas tuote hajosi parin vuoden kuluttua normaalissa käytössä. Sitä kolmatta tuotetta Asko korjasi kerran ja kun se ei kestänyt vielä sittenkään normaalia käyttöä. Valittaessani asiasta, Askon paikallisjohtaja vetosi kuluttajansuojalakiin ja ymmärsin hänen puheestaan, että Askon myymien kalusteiden ei nykyään tarvisekaan kestää sen kauempaa!

        Hyvää mainosta Askon tuotteille!? En minä ainakaan osta huonekalua pariksi vuodeksi!


    • Pryyli

      Jollet halua laittaa rahaa kalustosi kunnostamiseen, suosittelen sen myyntiä jollekin joka arvostaa sitä. Ne ovat hyvin haluttuja, varsinkin tuolit, tosin sohva voi olla vähemmän haluttu. Tuo vuodesohvamalli on hiukan epämukava istua ja sen verhoilu on tavallista sohvaa kalliimpaa. Kunnostamisen hinta riippuu täysin kalustosi nykykunnosta. Tuo malli on 1930-luvulta eli lähes 80 vuotta vanha ja yleensä joustimet ja istuinperustukset joutuu niistä uusimaan, eli kalliksi voi tulla. Voit ottaa yhteyttä johonkin verhoomoon, verhoilija tulee kotiisi arvioimaan kalustosi kunnostuksen hinnan. Minä en ole tuollaisia alle 2000 euron kunnostanut. Voit tietenkin kunnostuttaa vain tuolit ja myydä sohvan osto- ja myyntiliikkeeseen.

      • vastaukseen täysin

        kankaat ovat kalliita samoin jouset ja muut tarvittavat tilpehöörit se pienin menoerä on verhoilu itsessään ja se on vaativaa-todella vaativaa työtä. itse verhoilen kurssilla ja en ikimaailmassa tekisi sitä rahaa vastaan, koska raha ei korvaa sitä työtä ikinä. kädet ja keuhkot ovat liian kovilla. itse parhaillaan verhoilen keinutuolia ja kangaslasku tuli juuri-150€ ja saan kankaan puoleen hintaan. siihen päälle ne tilpehöörit ollaan 200€:ssa ja kaiken työn teen itse. siitä voi kuka haluaa laskea mitä haluaa. itse ajattelen niin, että jos joku huonekalu on sellainen, että todella haluan sen kanssa viettää suuren osan elämääni voin siitä maksaa myös. eli, jos sinä ajattelet näin voit maksaa sen mitä aikaisempi kirjoittaja sanoi. ja siinä todella ei työlle mitään jää-hyväntekeväisyyttä kaikki-niinkuin sanoin en ikinä itse sitä tekisi.


      • lenved
        vastaukseen täysin kirjoitti:

        kankaat ovat kalliita samoin jouset ja muut tarvittavat tilpehöörit se pienin menoerä on verhoilu itsessään ja se on vaativaa-todella vaativaa työtä. itse verhoilen kurssilla ja en ikimaailmassa tekisi sitä rahaa vastaan, koska raha ei korvaa sitä työtä ikinä. kädet ja keuhkot ovat liian kovilla. itse parhaillaan verhoilen keinutuolia ja kangaslasku tuli juuri-150€ ja saan kankaan puoleen hintaan. siihen päälle ne tilpehöörit ollaan 200€:ssa ja kaiken työn teen itse. siitä voi kuka haluaa laskea mitä haluaa. itse ajattelen niin, että jos joku huonekalu on sellainen, että todella haluan sen kanssa viettää suuren osan elämääni voin siitä maksaa myös. eli, jos sinä ajattelet näin voit maksaa sen mitä aikaisempi kirjoittaja sanoi. ja siinä todella ei työlle mitään jää-hyväntekeväisyyttä kaikki-niinkuin sanoin en ikinä itse sitä tekisi.

        Hei. Olen itse ajatellut entisöidä sohvakaluston ja nyt on vain hivenen epäselvää kuinka saisin jouset ja muut tarvikkeet kuten liinat joihin jouset sidotaan. Onko jotain liikettä josta vois tilata suoraan. Kiitollinen tiedosta [email protected]


    • kkkkkkkkkkkkkk

      ... sohvaan ja kahteent tuliin maksaa jo ainaskin n 1200-1500 euroa ja siihen sitten täytteet ja työt vielä päälle eli tuskin kukaan lähtee noita edes päällystämään alle 2000 ja puutyöt on sitten ihan erikseen.

      Hinta tietysti nousee reilusti, jos jousituksiin tai "täytekakkuihin" tartteet puuttua.

      • ijnvddsv

        Eli sinun arviosi kaikkine hyvineen voi olla 6000:n euron luokkaa? Jos olet alalla, niin kerro missäpäin toimit. Olisi kiva käydä tutustumassa vaikkapa kahvien merkeissä. Kiirettähän sinulla ei töissä taida olla. Vai oletko niitä työtä pelkääviä "ammattilaisia", jotka tekevät pelkästään helppoa rahaa mahdollisimman vähällä käsityöllä. Vaikeissa tapauksissa kokeillaan kepillä jäätä, josko joku maksaisi.
        Myös näitä puukalusteiden maalaamoja, jotka itseään entisöijiksi kutsuvat, on alalla. Nämä työstävät kalusteet hiomakoneella ja ruiskuttavat maalin päälle. Nopeaa ja tuottoisaa...

        Kyllä niitä ammattilaisia vielä on alalla, joilla realismi on vielä tallella. Pitää vaan kysellä ja ottaa selvää.


      • Pryyli
        ijnvddsv kirjoitti:

        Eli sinun arviosi kaikkine hyvineen voi olla 6000:n euron luokkaa? Jos olet alalla, niin kerro missäpäin toimit. Olisi kiva käydä tutustumassa vaikkapa kahvien merkeissä. Kiirettähän sinulla ei töissä taida olla. Vai oletko niitä työtä pelkääviä "ammattilaisia", jotka tekevät pelkästään helppoa rahaa mahdollisimman vähällä käsityöllä. Vaikeissa tapauksissa kokeillaan kepillä jäätä, josko joku maksaisi.
        Myös näitä puukalusteiden maalaamoja, jotka itseään entisöijiksi kutsuvat, on alalla. Nämä työstävät kalusteet hiomakoneella ja ruiskuttavat maalin päälle. Nopeaa ja tuottoisaa...

        Kyllä niitä ammattilaisia vielä on alalla, joilla realismi on vielä tallella. Pitää vaan kysellä ja ottaa selvää.

        6000 eurosta, vai luitko väärin? Tämä on keskustelupalsta, eikä yrittäjien mainospalsta. Sitäpaitsi palstan ideana on toimia nimettömänä, täältä on turha odotella päiväkahvikutsuja. Jos minua tarkoitit, niin olen kyllä pitkän linjan koulutettu ja kokenut ammattilainen, mutta yrittäjänä entinen, koska jouduin luopumaan verhoomostani pölyallergian takia. Neuvon nykyään mieluummin toisia kääntymään oikeiden ammattilaisten puoleen, omaa työtäni en kauppaa. Jos joku haluaa tehdä itse, autan siinäkin mielelläni.


      • ijnbgijng
        Pryyli kirjoitti:

        6000 eurosta, vai luitko väärin? Tämä on keskustelupalsta, eikä yrittäjien mainospalsta. Sitäpaitsi palstan ideana on toimia nimettömänä, täältä on turha odotella päiväkahvikutsuja. Jos minua tarkoitit, niin olen kyllä pitkän linjan koulutettu ja kokenut ammattilainen, mutta yrittäjänä entinen, koska jouduin luopumaan verhoomostani pölyallergian takia. Neuvon nykyään mieluummin toisia kääntymään oikeiden ammattilaisten puoleen, omaa työtäni en kauppaa. Jos joku haluaa tehdä itse, autan siinäkin mielelläni.

        Kankaat 1500 euroa, työ 2500 euroa("tuskin kukaan lähtee noita edes päällystämään alle 2000"), puutyöt ("puutyöt on sitten ihan erikseen") 300 euroa, jousitus- ja muut työt ("Hinta tietysti nousee reilusti, jos jousituksiin tai "täytekakkuihin" tartteet puuttua") olisko se reilu hinnan nousu vaikkapa 800?

        Yhteensä 5100 euroa, eli kyllähän se meni yläkanttiin.
        Pointti ei jutussani ollutkaan eurot, vaan se, että jutustasi paistoi läpi, että työ on liian vaativa ja aikaa vievä. Helpommallakin tulee rahaa. Toisin sanoen "jos tämän kaluston teetät, siitä myös maksat vimosen päälle", näinhän halusit sanoa, eikö vaan?


      • Pryyli
        ijnbgijng kirjoitti:

        Kankaat 1500 euroa, työ 2500 euroa("tuskin kukaan lähtee noita edes päällystämään alle 2000"), puutyöt ("puutyöt on sitten ihan erikseen") 300 euroa, jousitus- ja muut työt ("Hinta tietysti nousee reilusti, jos jousituksiin tai "täytekakkuihin" tartteet puuttua") olisko se reilu hinnan nousu vaikkapa 800?

        Yhteensä 5100 euroa, eli kyllähän se meni yläkanttiin.
        Pointti ei jutussani ollutkaan eurot, vaan se, että jutustasi paistoi läpi, että työ on liian vaativa ja aikaa vievä. Helpommallakin tulee rahaa. Toisin sanoen "jos tämän kaluston teetät, siitä myös maksat vimosen päälle", näinhän halusit sanoa, eikö vaan?

        en ijnvddsv. Se on joku toinen.


      • heftaneula
        Pryyli kirjoitti:

        6000 eurosta, vai luitko väärin? Tämä on keskustelupalsta, eikä yrittäjien mainospalsta. Sitäpaitsi palstan ideana on toimia nimettömänä, täältä on turha odotella päiväkahvikutsuja. Jos minua tarkoitit, niin olen kyllä pitkän linjan koulutettu ja kokenut ammattilainen, mutta yrittäjänä entinen, koska jouduin luopumaan verhoomostani pölyallergian takia. Neuvon nykyään mieluummin toisia kääntymään oikeiden ammattilaisten puoleen, omaa työtäni en kauppaa. Jos joku haluaa tehdä itse, autan siinäkin mielelläni.

        Juu, suositellaan työväen tms opistoa!! Eka vois ehkä opiskella jollain k-tuolilla, ettei nyt eka talvena pormestaria kuitenkaan...


      • työväenopistolle
        heftaneula kirjoitti:

        Juu, suositellaan työväen tms opistoa!! Eka vois ehkä opiskella jollain k-tuolilla, ettei nyt eka talvena pormestaria kuitenkaan...

        Työväenopiston kursseilla ei yleensä saa verhoilla sohvia. Ilmeisesti ne vievät liikaa tilaa ja ovat muutenkin huomattavasti suuritöisempiä kuin yksittäiset nojatuolit.


    • esune

      Jos kalusteet sopivat mieleen, ajatuksiin ja parustyyliin, entisöinti kannattaa.
      Kalusto on tavallaan ajaton ja helposti muokattavissa. Sohva esim on peitteillä ja suojilla saatavissa minkälaiseksi tahansa. Samoin pöydästä, hyvän muotonsa ja runkonsa vuoksi, on saatavissa talonpoikaisesta jaappanilaiseen tyyliin, brittien tyylistä ameriikkalaiseen jne.
      Jos kalusto on aito, itse entisöisin.

      • vuoden miettinyt

        Osaisiko joku arvioida, paljonko kangasta kuluu kahdenistuttavan Pormestarin-sohvan ja kahden nojatuolin verhoiluun? Olisi tilaisuus hankkia ulkomailta muuttokuormaan edullisesti kankaita ja kotona odottelee entisöintityömaa...


      • kipi22
        vuoden miettinyt kirjoitti:

        Osaisiko joku arvioida, paljonko kangasta kuluu kahdenistuttavan Pormestarin-sohvan ja kahden nojatuolin verhoiluun? Olisi tilaisuus hankkia ulkomailta muuttokuormaan edullisesti kankaita ja kotona odottelee entisöintityömaa...

        eli sohvaan menee noin 4,5mtr ja tuoliin menee noin 1.95mtr siis yhteen tuoliin kokonais menekki on noin 7,95mtr riipuu ihan jso haluut jotain kukkalista joita sovittelet en suosittele kylläkään siihen kuuluu yksi värinen knagas,
        Entinen verhoilija.........................


      • pormestarska
        kipi22 kirjoitti:

        eli sohvaan menee noin 4,5mtr ja tuoliin menee noin 1.95mtr siis yhteen tuoliin kokonais menekki on noin 7,95mtr riipuu ihan jso haluut jotain kukkalista joita sovittelet en suosittele kylläkään siihen kuuluu yksi värinen knagas,
        Entinen verhoilija.........................

        entisöitimme (nimenomaan teetätimme koko työn) pormestari vuodesohvan ja kokonaislasku puusepälle ja verhoilijamestarille oli (siis pelkästä sohvasta) yhteensä 1390 euroa kuljetuksineen.Itse sohvasta maksoimme 300 euroa miltei raatona.Sillä samalla 1700 emme olisi saaneet oikeastaan mitään kunnollista sohvaa.Tänä talvena tarkoitus olisi kunnostuttaa nojatuolipari.

        Puuseppä paikkasi ja pintakäsitteli uudelleen näkyvät puusoat ja lisäksi rakensi osittain uudelleen istuinosan revenneen kehikon.Verhoilija vaihtoi jouset ja heinät ja lisäksi myös verhoili kauttaaltaan uudelleen,myös selkäpuolen sohvasta.Kangas oli keskihintainen,tyyliin sopiva ja toivon mukaan mahdollisimman pitkä-ikäinen.

        Sohvamme on käytännössä uusi ja olemme erittäin tyytyväisiä työhön,joka oli työn laajuuteen nähden mielestäni aika edullinen.Mutta emme asu missään suuressa kasvukeskuksessa,joten se lienee vaikuttaa hintaan.Eli omasta puolestani voin vain suositella entisöintiä.Eihän kaikkea tarvitse kerralla teetättää.Aika harvassa taitaa olla ne,joilla perse kestää maksaa koko kaluston entisöinnin kerralla.


    • Verhoilija ss

      Moi!

      Niistä hinnoista:
      Pormestarituoli: 700-1000 euroa /kp [kangasmenekki n 2,5m]
      Pormestarisohva: 2500-3000 euroa[kangasmenekkin n9 m]---

      Hintaan vaikuttaa minkälaisen kankaan haluaa, millainen kulutuskestävyys, paloarkuus ym -

      Kestävät verhoilukankaat alkaa noin 40e/metri ylöspäin ja jo 80 eurolla isältä pojalle kestävää.

      • Verhoilija ss

        Moi!

        Selvennykseksi vielä tämä Pormestarikalusto jonka tuolit ja sohva on jousitettuja.
        Jousituksen uusiminen ja uudelleensitominen on sohvaryhmän suurin, aikavievin ja työläin työvaihe!

        Pormestari.:http://www.lahdesmaki.fi/img/Pormestari-kalusto 001.jpg


      • Verhoilija ss

      • simca

        Meillä varastossa kaksi pormestarin tuolia. Paikallinen pitkän linjan verhoilija-ammattilainen arvioi korjauksen ( uudet jouset verhoilu ) maksavan 800-1000e. Mekin asumme pienellä paikkakunnalla, mikä vaikuttanee hintaan.


      • Käsityötä

        Entisöintiä juuri pormestarin tuolien istuimia!!
        Jouset kahteen tuoliin 380€
        Satula yöt, sidontanarut ja -langat, kankaat väliin, heinät jne 270€.
        Laadukas verhoilukangas 88€/m, 2,2m.
        Eli raaka-aineet ilman puutöitä ja tukikehysrautalankaa n. 800€.
        Se on todellisuutta tänäpäivänä.
        Työn osuudeksi 2000€ alv 0%

        Siinä vähän suuntaa mitä homma maksaa.


    • Veeniks

      Onko halukkaita ostamaan täysin entisöidyn pormestarikaluston (3 1 1), haluamallaan kankaalla? Hinta olis 2000 € kankaat (n. 800 € - 1800 €)! Työlle annan 5 vuoden täystakuun.

    • pormestari2

      mistä visakoivu viilua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe