kipupoliklinikka

jatkuvat säryt

Kärsin jatkuvista kroonisista kivuista.Terveyskeskuksessa ja fysikaalinen hoitaja ovat suositelleet minulle kipupolia.Olisiko kenelläkään kokemusta siellä käynneistä.Varsinkin TYKS.Ja oletteko saaneet sieltä avun?Kaularankani on leikattu ja oikeaan käteen jäi kamala särky.Nyt menee panacodia 6 päivässä.
Onko jollekin asennettu kipupumppu tai saanut hyvän lääkityksen.
Onko kokemuksia kivun hoidosta masennuslääkkeillä ja epilepsialääkkeillä.Kaikki kokemukset kroonista kipua kärsiviltä olisi tervetullutta vaikka ei olisi kipupoli kokemustaan.Kiitos.

13

3755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Sieltä sain pillereitä.
      Uusimmat ja kalleimmat oli tarjolla!

      • si-leikattu

        käynyt kipupolilla,olen tyytyväinen sieltä saamaani hoitoon.
        Mitä tulee sanontaasi uusimmat ja kalleimmat!
        Eipä ole reseptiä pakko ottaa,se on itsestä kiinni,lääkärin kanssa voi jutella eri vaihtoehdoista.


      • köyhä ja kipeä

        Minkä nimistä lääkettä määrättiin ja saiko siitä Kela korvauksen?Mitä jäi itselle maksettavaa?
        Köyhä ja kipeä, valitettavasti


    • Mollariini

      Kokemusta on vain Helsingin kipupolilta mutta uskoakseni ne kaikki ovat asiantuntevia.
      Suosittelen sinua yritämään päästä sinne vaikka väkisin jos eivät muuten lähetä.
      Itse sain vihdoin avun sieltä ja kokemuksen että viimeinkin joku ymmärtää mistä on kysymys ja ottaa kipuni vakavasti.
      Että he ovat minun puolellani,kipua vastaan.
      Se on tärkeä kokemus kivun kiusaamalle ihmiselle.
      Pelkkää hyvää sanottavaa!

    • remuliini

      Kipuklinikka auttaa todella olen saanut itse sieltä avun. Selkäni leikattiin ja jouduin sen takia eläkkeelle kun jatkuva kipu jäytää ja sain apua kipupolilta. Kokemuksia tyksistä ja nyt täältä missä asun. suosittelen

    • on helpottanut

      3 kipujanalla lyrican ansiosta. Koko kivun alkaminen ja monimuotoisuus -> uudelleen puhkeaminen kaikkine paskakokemuksineen on ollut tosi raskas.
      r
      Monta monituista hoitovirhettä ja uudelleen kivun aktivoitumista, että voimat on ihan loppu siltä saralta. Aamu, kun ei oo särkenyt ja oon saanut yön kokonaan nukuttua on ihme.

      • Aa puu va

        Minkä hintainen tämä Lyrica lääke on ja onko se jokin uusi?Saako siitä Kelan korvauksen ja paljonko itselle jää maksettavaa?Voiko sitä kirjoittaa myös terveyskeskuslääkäri koska kipupolille on varmaan jono.Kaikista "kolmio" särkylääkkeistähän ei Kela korvausta saa.
        Kiitos


    • lappeenranta

      On kyllä tarjonnut ensinnäkin asiantuntevaa tietoa kivusta ja sen vaikutuksista. Lääkkeitä, erillaisia; piikkejä, tabletteja, voidetta, laastareita jne. Vertaistukea kipuryhmän kautta. Rentoutumiskurssin josta on ollu valtavasti hyötyä. Fysioterapiaa. Psykoterapiaa. Sosiaalihoitajan neuvoja raha puolelle. Toimintaterapiaa. Tää koko iso rumba auttaa, jokainen osa jotenkin ja vielä jää jäljelle kipu mutta sitä on helpompi sietää kun ymmärtää ja saa tukea. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pyydä ihmeessä lähete ja kaikkea hyvää elämääsi.

      • kipuihme

        Kerrottiinko siellä selkeästi että mistä kivut aiheutuu ja miksi? Ja mitä pitää tehdä jotta kivuista pääsee eroon ilman pillereitä?

        Vai opetettiinko vain hyväksymään kivut ja syömään pilereitä?


      • lappeennrannassa
        kipuihme kirjoitti:

        Kerrottiinko siellä selkeästi että mistä kivut aiheutuu ja miksi? Ja mitä pitää tehdä jotta kivuista pääsee eroon ilman pillereitä?

        Vai opetettiinko vain hyväksymään kivut ja syömään pilereitä?

        kipupoli tekee kaikkensa. Jos ei oo selvillä kivun aiheuttajaa sinne mennessä niin toki tarvittaessa saa kipupolilta lähetteen esim fysiatrille tai neurologille jotaka sitten tekee ne tutkimukset.Prosentti osuutta en tiedä mutta aika paljon jää selvittämättä mikä kivun aiheuttaa. kipupoli on erikoistunut kivun hoitoon kaikilla konsteilla. Jos kyseessä on kova kipu niin enpä tiedä ihmistä joka ei lääkettä ottais avukseen???? Jos kivulle ei löydy syytä niin jäljellehhän jää hyväksyminen ja se on kyllä tosi tärkee osa hoitoa vaikka aiheuttajakin tiedettäis niin kuin esmerkiks miulla, tiietään mistä se on tullut ja miks mut pois se ei lähde, koskaan. En oo kipua koskaan tahtonut, se ei kysynyt miulta lupaa saako tulla miun kroppaan. Nyt ollaan 4 vuotta käyty tätä rumbaa ja hyväksyntä on se mitä työstän parhaillaan. YRITÄN TEHDÄ ELÄMÄSTÄNI PARHAAN MAHDOLLISEN, NIIN KUIN SE ON KIVUN KANSSA MAHDOLLISTA.

        Meidän kipupsykologi sanoi aikoinaan

        OPPIA IKÄ KAIKKI,
        IKÄVÄ OPPIA KAIKKI.

        Siinä on sanomaa, maistelkaa tuota ja miettikää; se pitää sisällään tosi paljon.

        Valoa elämäänne.


    • kipuilija

      Ja siellä oli asiansa tunteva lääkäri, joka kertoi heti mulle mikä on vikana. Kertoi myös muitakin hoitovaihtoehtoja kuin kipuläääkkeet.
      Vaikka olin yrittänyt aiemmin lääkäreille vääntää rautalangasta kipuasiaa, niin sitä ei otettu tosissaan ja se on aiheuttanut elämässäni harmia jo useamman vuoden ajan.

    • make

      aapuuvalle. 75mg Lyrica makasaa 56kpl noin 40e.kelakorvamukana

    • Anonyymi

      Luvattomat kotikäynnit toisen kotona jatkuvasti hän tila tskautuva netin käyttö, jooga ratsastus, sekä pahinta Nova häirintä,lääkäri on myös kotihäitinnän kohteena harjoitetaan Rotta haku Nivala,Pentti rotta kuolee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe