Linja-Kuljetus Tampere, millanen talo?
Linja-Kuljetus
30
7821
Vastaukset
- Asko Virtanen
En tiedä. Miksi kysyt?
- Kuljetus
Toimi noin 20v takasi Tampereella, Hatanpäänvatatien varrella Kiitolinjan yhteydessä,Lakalaivassa nykyisin Kuljetusneliön oli tallit ja korjaamo,ajautui aikoinaan konkurssiin.
- Anonyymi
Miksi esitit vastakysymyksen, jos et tiedä???
- Pöytis
samaa puljua Vantaan kuljetuksen ja R.Pynnösen kanssa.
- Hyvä talo
Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa. - lakkoiltu
Hyvä talo kirjoitti:
Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.kuljetusalalla pitkään.h-korva rädyn edeltäjät veivät kuusistolta voimavarat jatkaa kuljetustoimintaa
- oli rahapulassa ja
Hyvä talo kirjoitti:
Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.Myi Vantaan kuljetuksen R.pynnöselle vuonna 1989.
R.P ajoi em.firman alas vuonna 1993 Vantaan lavetti oy nimisenä. - Kauko-Liikenne
Hyvä talo kirjoitti:
Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.
Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...
Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.
Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.
Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".
Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.
Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...
R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut - Iivari-22
Kauko-Liikenne kirjoitti:
Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.
Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...
Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.
Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.
Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".
Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.
Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...
R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tututEipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia. - ivecolla
Iivari-22 kirjoitti:
Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.Millainen oli F86 nokkamalli?
Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan. - Iivari-22
ivecolla kirjoitti:
Millainen oli F86 nokkamalli?
Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.No Herra tietäväinen,tarkaan ottettuna N86. Kyllä tämä otsikon alla on enenpikin virheitä asioissa.
- norjanmiäs
Kauko-Liikenne kirjoitti:
Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.
Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...
Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.
Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.
Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".
Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.
Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...
R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tututmietityttää, olikohan niin hyvä talo, kuin jotkut kehuu. olin kerran 82 vuonna viikingin rannassa turussa, puheilleni tuli linja-kuljetuksen kuljettaja, oli myymässä kakkoskuljettajan lippua puoleen hintaan, siihen aikaan sai repsikan lipun poonuksena laivayhtiöltä, kun vihjasi toisesta kuljettajasta, samalla kaveri tuskaili palkkansa kanssa, että pitää tehdä pisnestä, jotta homma kannattaisi.
myöhemmin tuli viikkarilta ilmoitus, ettei enää saa repsikalle lippua, kuin eri hintaan, siihempä sekin luontaisetu loppui muutamien pisnesmiesten vuoksi. - Anonyymi
ivecolla kirjoitti:
Millainen oli F86 nokkamalli?
Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.Et toellaan paljo tiijä f86 on saman näkönen kuin f88 nokka malli
- Anonyymi
Ei ollut pynnösen janne kanssa missään tekemisissä
- Anonyymi
Iivari-22 kirjoitti:
Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.Eikös. Savon matka Rautalamilta ostanut Kuusiston .ja möi osan siitä Masa Kiitos jyväskylä
- se on ihan
hyvä tiilitalo, mutta saunapääty on tehty jälkeenpäin puusta.
- Linjan kuski
No hei Iivari. Kyllä varmaan se pari kuukautta kestänyt lakko vaikutti Kuusisto- yhtymän konkurssiin myös jotain. Kun tiedät asioista noinkin hyvin niin tiedät myös mistä lakko johtui. Siinä ei Erkillä ollut osaa eikä arpaa.
- rahtari hiace
punatiilinen hyvälle pohjalle rakennettu omakotitalo
- Asioista tietävä
Täällä kirjoitetaan, että Linja-Kuljetuksella oli pelkkiä Volvoja. Ei pidä paikkaansa, sillä Scanioita alkoi tulla, kun ykkössarja esiteltiin. Ensin tuli sarjaa 111 sekä puoliperän vetoon että 3-akselisen täysperävaunun vetäjäksi. Myöhemmin täysperän vetäjät vaihtuivat järeämpiin 141 malleihin. Muutama uusi mersukin ehti tulla Kuusiston kaudella ennen konkurssia.
- 82-
No löysin tälläisen vanhan jutun niin pakko kirjoittaa jotain,Ensinnäkin Luoma myi pois kuljetuksen,toiseksi hommat meni hyvin kunnes uuden omistajan vaimo tuli möhlimään asioita,elikä mitä hiton ministeripalkkoja täällä maksetaan??siitä se lakko lähti aikoinaan.
- Lavettikuski
Siellä joku jo ehti laittamaan kuljetusneliönkin konkurssiin,, no sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan, velkasaneerauksessa tosin oli aikanaan, valuutalainoista johtuen, siitä sitten lähettiin rrrajuun nousuun,. Linjakuljetuksessakin ajelin vuosia, kuusiston konkurssiin asti, josta palasin Sallisen leipiin, Kuljetusneliöön, Luoman Erkki myöhemmin osti ko yhtiön Salliselta, ja sama vanha patruunahenki jatku, kaikilla oli hyvä olla
- Bek-ka
Tehty kirja
http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=323911 - Anonyymi
Nokkamallin Volvot ja Scaniat olivat hallitseva näky kappaletavaran ajossa vielä 1970-luvun alkupuolella.
https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=58354 - Anonyymi
Linjakuljetuksen pesästä ostetuilla autoilla alotti moni autoilijan uransa,minä myös,,,,
- Anonyymi
Hyvä talo edustava kalusto.
- Anonyymi
Ajoin silloin vanhaan hyvään aikaan pynnösellä pohjoismaihin ja koko suomi päästä päähän,autot oli scanian 110 ja 140 sarjaa ja volvon 88 ja 89 lähinnä,oli 86 sarjaakin pari puoliperän veturia lyhyemmässä ajossa päivävuorossa.
- Anonyymi
Tuleeko palkka ajallaan?
- Anonyymi
Isäukko ajeli mersun v-10 hollanissa viritetyllä puoliperävetäjällä. se kulki ihan hirviästi.
- Anonyymi
Luoman Erkki tuon Mersun aikoinaan osti mielenhäiriöstä Kauko-Liikenteelle.
Kuskit nimesivät sen myyrän pelottajaksi? - Anonyymi
Ja tuota Lempääläntien tukikohtaa kutsuttiin nimellä Älymäki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624284Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523426Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903054Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2892038Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361703Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201601- 911543
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406