Linja-Kuljetus

Volvo 89

Linja-Kuljetus Tampere, millanen talo?

29

7670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asko Virtanen

      En tiedä. Miksi kysyt?

      • Kuljetus

        Toimi noin 20v takasi Tampereella, Hatanpäänvatatien varrella Kiitolinjan yhteydessä,Lakalaivassa nykyisin Kuljetusneliön oli tallit ja korjaamo,ajautui aikoinaan konkurssiin.


      • Anonyymi

        Miksi esitit vastakysymyksen, jos et tiedä???


    • Pöytis

      samaa puljua Vantaan kuljetuksen ja R.Pynnösen kanssa.

      • Hyvä talo

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.


      • lakkoiltu
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        kuljetusalalla pitkään.h-korva rädyn edeltäjät veivät kuusistolta voimavarat jatkaa kuljetustoimintaa


      • oli rahapulassa ja
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Myi Vantaan kuljetuksen R.pynnöselle vuonna 1989.
        R.P ajoi em.firman alas vuonna 1993 Vantaan lavetti oy nimisenä.


      • Kauko-Liikenne
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut


      • Iivari-22
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.


      • ivecolla
        Iivari-22 kirjoitti:

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.


      • Iivari-22
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        No Herra tietäväinen,tarkaan ottettuna N86. Kyllä tämä otsikon alla on enenpikin virheitä asioissa.


      • norjanmiäs
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        mietityttää, olikohan niin hyvä talo, kuin jotkut kehuu. olin kerran 82 vuonna viikingin rannassa turussa, puheilleni tuli linja-kuljetuksen kuljettaja, oli myymässä kakkoskuljettajan lippua puoleen hintaan, siihen aikaan sai repsikan lipun poonuksena laivayhtiöltä, kun vihjasi toisesta kuljettajasta, samalla kaveri tuskaili palkkansa kanssa, että pitää tehdä pisnestä, jotta homma kannattaisi.
        myöhemmin tuli viikkarilta ilmoitus, ettei enää saa repsikalle lippua, kuin eri hintaan, siihempä sekin luontaisetu loppui muutamien pisnesmiesten vuoksi.


      • Anonyymi
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        Et toellaan paljo tiijä f86 on saman näkönen kuin f88 nokka malli


      • Anonyymi

        Ei ollut pynnösen janne kanssa missään tekemisissä


    • se on ihan

      hyvä tiilitalo, mutta saunapääty on tehty jälkeenpäin puusta.

    • Linjan kuski

      No hei Iivari. Kyllä varmaan se pari kuukautta kestänyt lakko vaikutti Kuusisto- yhtymän konkurssiin myös jotain. Kun tiedät asioista noinkin hyvin niin tiedät myös mistä lakko johtui. Siinä ei Erkillä ollut osaa eikä arpaa.

    • rahtari hiace

      punatiilinen hyvälle pohjalle rakennettu omakotitalo

    • Asioista tietävä

      Täällä kirjoitetaan, että Linja-Kuljetuksella oli pelkkiä Volvoja. Ei pidä paikkaansa, sillä Scanioita alkoi tulla, kun ykkössarja esiteltiin. Ensin tuli sarjaa 111 sekä puoliperän vetoon että 3-akselisen täysperävaunun vetäjäksi. Myöhemmin täysperän vetäjät vaihtuivat järeämpiin 141 malleihin. Muutama uusi mersukin ehti tulla Kuusiston kaudella ennen konkurssia.

    • 82-

      No löysin tälläisen vanhan jutun niin pakko kirjoittaa jotain,Ensinnäkin Luoma myi pois kuljetuksen,toiseksi hommat meni hyvin kunnes uuden omistajan vaimo tuli möhlimään asioita,elikä mitä hiton ministeripalkkoja täällä maksetaan??siitä se lakko lähti aikoinaan.

      • Lavettikuski

        Siellä joku jo ehti laittamaan kuljetusneliönkin konkurssiin,, no sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan, velkasaneerauksessa tosin oli aikanaan, valuutalainoista johtuen, siitä sitten lähettiin rrrajuun nousuun,. Linjakuljetuksessakin ajelin vuosia, kuusiston konkurssiin asti, josta palasin Sallisen leipiin, Kuljetusneliöön, Luoman Erkki myöhemmin osti ko yhtiön Salliselta, ja sama vanha patruunahenki jatku, kaikilla oli hyvä olla


    • Bek-ka
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Linjakuljetuksen pesästä ostetuilla autoilla alotti moni autoilijan uransa,minä myös,,,,

      • Anonyymi

        Hyvä talo edustava kalusto.


    • Anonyymi

      Ajoin silloin vanhaan hyvään aikaan pynnösellä pohjoismaihin ja koko suomi päästä päähän,autot oli scanian 110 ja 140 sarjaa ja volvon 88 ja 89 lähinnä,oli 86 sarjaakin pari puoliperän veturia lyhyemmässä ajossa päivävuorossa.

    • Anonyymi

      Tuleeko palkka ajallaan?

    • Anonyymi

      Isäukko ajeli mersun v-10 hollanissa viritetyllä puoliperävetäjällä. se kulki ihan hirviästi.

    • Anonyymi

      Luoman Erkki tuon Mersun aikoinaan osti mielenhäiriöstä Kauko-Liikenteelle.
      Kuskit nimesivät sen myyrän pelottajaksi?

    • Anonyymi

      Ja tuota Lempääläntien tukikohtaa kutsuttiin nimellä Älymäki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      3440
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      16
      3183
    3. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      20
      3056
    4. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1733
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      396
      1368
    6. IS Viikonloppu 5.-6.10.2024

      Luin Sanarisin foorumia. Tuli esille, että huomenna on Skytän ja Kärkkäisen kolmoskovis. Odotan virheetöntä ristikkoa ja
      Sanaristikot
      94
      1317
    7. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      105
      1301
    8. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      16
      1217
    9. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      26
      1182
    10. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      65
      1154
    Aihe