Pissihätä marketissa

Vippe :(

Tänään tapahtui kaupassa outo juttu. Mitä mieltä ootte äidin toiminnasta?

Huomio kiinnittyi jo hedelmäosastolla tyttöön (omia lapsia peilaten ehkä 10-11 v) ja sen tiuskivaan äitiin. Ekaks siks että ne oli samantapasesti pukeutuneet ja tyttö oikein "ripakinttu" ja ne sen pillifarkut vielä korosti sitä. Katselin että tytöllä on tosi kylmä, mutta pian tajusin et sillä on kova hätä, kun se oli vähän väliä polvet ristissä.

Kuulin sen tytön hoputtavan äitiään, mutta äiti vaan tolkutti että kyl sä iso tyttö jaksat kotiin asti! Näin ne sit taas pakkasaltailla muutamien minuuttien jälkeen ja taas tyttö jo melkein itkuisella äänellä vaati et se pääsis kaupan vessaan välillä. Äiti mutisi jotain vastaan kolikkovessasta ja ettei ole vielä kolikoita ja tyttö oli jo ihan kaksin kerroin!

Kun olin viereisellä kassalla samaan aikaan tyttö pomppi jonon ohi ja jäi oottamaan kassojen taa sen äitiä jonossa. Siinä aikansa vääntelehdittyään alkoi pissa tulla housuun ja tyttö juoksi pelikoneen taakse, mutta joutui siinä märissä pöksyissään kauan odottamaan ja kävelemään autolle. Tosi nolo tilanne kuitenkin jo tuonikäiselle. Varsinkin kun vahinko vaaleissa farkuissa näkyi niin selkeesti ja samanikäiset pojat aulassa sille huutelivat.

41

5736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jaksa uskoa

      muuta kuin, sääli kumpaakin: Äiti ehkä pissinnyt tuon tuosta housuihinsa ja ei pittaa lapsestaan yhtään, mikä sitten oli mielentila molemilla kotiin tultuaan! Tälläiset äidit on omaa luokkaansa, ja heille voisi ,enä suoraan sanomaan,miten toimia. aipa äiti itse pissailee hosuihinsa ja mielestään sellainen on ihan ok.

    • BrettSinclair

      Joissakin pieneissä liikkeissä wc on ainoastaan henkilökunnalle, mutta jotkut liikkeet silti päästävät pikkutytön pissaalle, mutta joissakin pidetään siitä kiinni että annetaan pikkutytön mieluummin vaikka kusta housuun. Jos on hätä tilanne pikkutytön kanssa, niin pitää antaa tytön sitten pissiä sellaisen liikkeen oven eteen mikä ei voi joustaa vessa asiassa edes pikkutytön hädän ollessa kyseessä, Tai sellaisia liikkeitä pitäisi ainakin vältellä.

      • hohhoijaa..

        10-11 vuotias nyt ei kyllä ole enää mikään pikkutyttö eikä pitäisi kusta housuun vaikka kuinka on hätä. Vessassa voisi tietysti käydä kotonakin ennen kuin lähtee ostoksille.


      • Tristar
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        10-11 vuotias nyt ei kyllä ole enää mikään pikkutyttö eikä pitäisi kusta housuun vaikka kuinka on hätä. Vessassa voisi tietysti käydä kotonakin ennen kuin lähtee ostoksille.

        uskotkos että tulee se housuun aikuiseltakin jos pissattaa eikä vain pääse. Ei siihen montaa tuntia mene... pidättämään ei pysyt kuin tietyn aikaa, luulisi ihmisen tietävän.

        mistä tiedät ettei tyttö käynytkin kotona ja tämä kauppa olisi kolmastoista jossa käytiin ja ensimmäinen jossa ylipäätään oli vessa?

        Oli tilanne mikä hyvänsä, kun lapsi pyytää päästä vessaan, SE VIEDÄÄN VESSAAN!! Tuon ikäinnekin on jo niin iso että osaa mennä viemättäkin, jos äiti ei voi sen vertaa vääntäytyä kävelemään kärrynsä luota. Hitto!!

        Sadistisia kusipäitä...

        ***


      • tiamaria50
        Tristar kirjoitti:

        uskotkos että tulee se housuun aikuiseltakin jos pissattaa eikä vain pääse. Ei siihen montaa tuntia mene... pidättämään ei pysyt kuin tietyn aikaa, luulisi ihmisen tietävän.

        mistä tiedät ettei tyttö käynytkin kotona ja tämä kauppa olisi kolmastoista jossa käytiin ja ensimmäinen jossa ylipäätään oli vessa?

        Oli tilanne mikä hyvänsä, kun lapsi pyytää päästä vessaan, SE VIEDÄÄN VESSAAN!! Tuon ikäinnekin on jo niin iso että osaa mennä viemättäkin, jos äiti ei voi sen vertaa vääntäytyä kävelemään kärrynsä luota. Hitto!!

        Sadistisia kusipäitä...

        ***

        lenkillä ja mulle tuli kauhea pissahätä, tästä on jo vuosia, mutta juttu jäi mieleen loppuiäksi. Sillä olin keskellä asuntoaluetta, kotiin päin tulossa ja tuntu siltä että räjähdän jos en saa pissattua mihinkän. Siinä ei ollut kuin kaksi vaihtoehtoa kusta housuun tai parkkipaikalle, valitsin sen viimesimmän. Ei varmasti ollut mikään hieno näky, mutta mitä itse olisit tähnyt siinä tilanteessa?


      • Viivi32

        Juu ei ihan kaikissa kaupoissa pääse edes todelliset pikkutytöt pissille. Olin loppuvuodesta tyttäreni (3v) kanssa yhdessä pikkukaupassa ja hän ilmoitti että tulee pissi housuun. Kävin myyjältä kysymässä että olisiko tytön mahdollista päästä vessaan. Katsoi vaan tylysti ja ilmoitti että vessa on vain henkilökunnalle. Sanoin vielä että tytöllä on kova hätä. Ystävällinen myyjä kertoi kyllä että vähän matkan päässä on kahvila, jossa on WC. Mentiin kaupasta ulos ja viereiselle kioskille kysymään, no myyjä sanoi heti että tottakai voi tulla ja näytti missä on vessa. Nippa nappa kerkis tyttö...


      • keppis69

        Jeps... Siinä tuli kerrankin oikeata tekstiä ;)
        Suurimmassa osassa tällaisia pikkuliikkeitä pääsee lapsikin sinne henkilökunnan vessaan mutta sinne johon ei pääse niin sinne vaan kaikki kassalle ;)


      • tiedoksi vaan
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        10-11 vuotias nyt ei kyllä ole enää mikään pikkutyttö eikä pitäisi kusta housuun vaikka kuinka on hätä. Vessassa voisi tietysti käydä kotonakin ennen kuin lähtee ostoksille.

        Jos sulla on ihan hirveä hätä niin ei sitä ihan maailman tappiin voi pidätellä,tiedätkö?Ja minulla on yksi saman ikäinen tuttu pikkutyttö jolle se kova pissahätä tulee yllättävän nopeasti,jännittää ehkä jotain tilanteita ja olen hänelle muutaman kerran joutunut etsimään pissapaikan ennen kotiin tuloa.Älä vähättele.


      • myyjä minäkin
        Viivi32 kirjoitti:

        Juu ei ihan kaikissa kaupoissa pääse edes todelliset pikkutytöt pissille. Olin loppuvuodesta tyttäreni (3v) kanssa yhdessä pikkukaupassa ja hän ilmoitti että tulee pissi housuun. Kävin myyjältä kysymässä että olisiko tytön mahdollista päästä vessaan. Katsoi vaan tylysti ja ilmoitti että vessa on vain henkilökunnalle. Sanoin vielä että tytöllä on kova hätä. Ystävällinen myyjä kertoi kyllä että vähän matkan päässä on kahvila, jossa on WC. Mentiin kaupasta ulos ja viereiselle kioskille kysymään, no myyjä sanoi heti että tottakai voi tulla ja näytti missä on vessa. Nippa nappa kerkis tyttö...

        Joka kaupassa varmasti se vessa on, mutta pienessä myymälässä jos on vain yksi myyjä paikalla, joka ei saa jättää kassaa valvomatta, ei varmasti voi lähteä päästämään ketään takahuoneeseen, ei lasta eikä aikuista. Meillä ainakin on takahuoneeseen kielletty päästämästä ketään, turvallisuus syistä ja siitä että siellä takahuoneessa voi olla jotain esillä jota asiakkaiden ei tarvitse nähdä, tulevia mainoksia, lähetyslistoja, tai muuta sellaista. Ei se aina myyjän ilkeydestä ole kiinni vaan ohjeistuksesta. Ei on siis kaikille ei.


      • asenne kohdillaan

        Minä käytin kerran kolmevuotiaan poikani Tiimarin oven edessä pissillä, kun eivät päästäneet "vain henkilökunnalle"- vessaan! Sanoin pojalle vielä, et lorota vaan kunnolla tohon seinään! Ei mua hävettänyt se yhtään, enhän voinut antaa lapsen pissiä housuihinsa! Ja sitäpaitsi, tehtiin se ihan silleen, et ei ollut poika pylly paljaana, vaan ihan nätisti haalaria vaan avattiin edestä. Mut mullehan ei v*ttuilla, ja kyl mä sen sellaiseksi koen, jos ei lasta päästetä pissalle!


      • joo18
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        10-11 vuotias nyt ei kyllä ole enää mikään pikkutyttö eikä pitäisi kusta housuun vaikka kuinka on hätä. Vessassa voisi tietysti käydä kotonakin ennen kuin lähtee ostoksille.

        Oletko oikeasti noin tyhmä?


      • Anonyymi
        tiamaria50 kirjoitti:

        lenkillä ja mulle tuli kauhea pissahätä, tästä on jo vuosia, mutta juttu jäi mieleen loppuiäksi. Sillä olin keskellä asuntoaluetta, kotiin päin tulossa ja tuntu siltä että räjähdän jos en saa pissattua mihinkän. Siinä ei ollut kuin kaksi vaihtoehtoa kusta housuun tai parkkipaikalle, valitsin sen viimesimmän. Ei varmasti ollut mikään hieno näky, mutta mitä itse olisit tähnyt siinä tilanteessa?

        Minä etin aina jonku puskan tms mihin kusta.


      • Anonyymi
        asenne kohdillaan kirjoitti:

        Minä käytin kerran kolmevuotiaan poikani Tiimarin oven edessä pissillä, kun eivät päästäneet "vain henkilökunnalle"- vessaan! Sanoin pojalle vielä, et lorota vaan kunnolla tohon seinään! Ei mua hävettänyt se yhtään, enhän voinut antaa lapsen pissiä housuihinsa! Ja sitäpaitsi, tehtiin se ihan silleen, et ei ollut poika pylly paljaana, vaan ihan nätisti haalaria vaan avattiin edestä. Mut mullehan ei v*ttuilla, ja kyl mä sen sellaiseksi koen, jos ei lasta päästetä pissalle!

        Ihan oikein.


      • Anonyymi
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        10-11 vuotias nyt ei kyllä ole enää mikään pikkutyttö eikä pitäisi kusta housuun vaikka kuinka on hätä. Vessassa voisi tietysti käydä kotonakin ennen kuin lähtee ostoksille.

        Siinäpä mielipidettä kerrakseen..


    • hoitaja-äiti

      Ajattelematon oli äiti,mutta niin sinäkin kun tänne vielä laitat jutun luettavaksi.Totuus on että elämän ensimmäiset ja viimeiset vuodet ollaan välillä housut märkinä ja siinä välissäkin voi vahinkoja tapahtua.Aikuisiltakin voi joskus tulla nesteitä kehosta ulos sopimattomissa paikoissa (esim. lapsivettä,spermaa,oksennusta,kuolaa,kuukautisverta) ja riippumatta siitä minkälaiset farkut on päälleen laittanut.

      • naurattaa..

        Et tainnut huomata, että aloittajan viesti on täyttä soopaa, itse keksitty juttu jonka pöljät täällä ottaa tosissaan.


      • usko tai älä
        naurattaa.. kirjoitti:

        Et tainnut huomata, että aloittajan viesti on täyttä soopaa, itse keksitty juttu jonka pöljät täällä ottaa tosissaan.

        Tuo voi olla tottakin. Vaikea tietää onko totta vai ei. Voi siis vaan uskoa tai ei uskoa.


    • tilanteesta yhtään

      mitään, niin kerron, että minun 7-vuotias poikani ei koskaan voi mennä vessaan ennen kuin on oikeasti hätä. Hän ei siis edes pyydettynä tai käskettynä käy pissillä ennen lähtöä esimerkiksi kauppaan, jollei sitten silloin satu olemaan hätä. Ja hätä tarkoittaa HÄTÄ, ei sitä, että tulisi kyllä, mutta ei vielä ole ihan viimeinen pakko mennä vessaan.

      Tämä tarkoittaa sitä, että suunnilleen aina kun olemme jossain, hänelle tulee se hätä kesken kaiken. Ja se on siis todellakin HÄTÄ, eli vessaan on päästävä nyt ja heti, ei minuutin päästä. Aikani juoksin etsimässä niitä vessoja kauhealla kiireellä milloin missäkin ja poikaa nyt on vähän helpompi pissittää pusikkoonkin kuin tyttöä. Lopulta kyllästyin ja ilmoitin lähtiessämme, että vessaan ei tällä reissulla sitten mennä (kauppareissu, puoli tuntia). Pissit tuli housuun ja se oli noloa, mutta sen jälkeen on osattu mennä vessaan lähtiessäkin (tosin käskystä, mutta kuitenkin). Kyllä helpottui meidän molempien elämä huomattavasti.

    • ei kolikkovessoja

      Iso tyttö menee vessaan ilman äitiä. Marketeissa ei ole kolikkovessoja. Niissä on oltava yleisövessat kaikille.

      Älä tee olematonta ongelmaa.

      • höpötä!

        Pari viikkoa sitten työnsin 50 senttiä Citymarketin kolikkovessaan. Mikään laki ei määrää että marketeissa pitäisi olla ilmaiset yleisövessat ja pienissä vessoja ei ole ollenkaan.


      • kustaan jos on kolikko

        Tampereella pääse megamarketissa kuselle kolikolla. Tällä ehkäistään puliukkojen yöpyminen huusseissa ilmaiseksi.


      • turus
        kustaan jos on kolikko kirjoitti:

        Tampereella pääse megamarketissa kuselle kolikolla. Tällä ehkäistään puliukkojen yöpyminen huusseissa ilmaiseksi.

        Turun megamarketeissa on kokopäiväisiä vartijoita, jotka pitävät huolen marketin turvallisuudesta ja heittävät puliukot pois.

        Vaikea kuvitella että Tampereen megamarketissa ei olisi tarvetta jatkuvalle vartioinnille.


      • h....

        Ei meidän kaupungista ainakaan löydy ilmaista vessaa mistään kauppakeskuksista, kaikkiin on maksu, myös kahviloiden vessoihin.


    • mapee

      kyllä kaupassa kuin kaupassa se vessa löytyy vaikka ei olisi kolikkoakaan! Ainakin tähän asti on näin ollut.

      Usein sen oven saa auki jostain neuvonnasta tms paikasta pyytämällä tai sitten maksaa sen siihen.

      Meitä lapsellisia on vaan niin moneen junaan!

    • Vippe ....

      ...kyllä tuossa tilanteessa tehnyt lapseni puolesta mitä vaan, vaikka sit ulos nurkan taa vienyt, kun muistan omista kokemuksistani vastaavia tilanteita lapsuudesta...Niin ja S-ryhmän kauppa oli tämä ja siellä tosiaan oli vaan kolikkovessa... mutta ongelmahan oli se, ettei se äiti edes tuntunut liiemmin välittävän tilanteesta... Eikä kyllä sentään onneksi kurittanut tai haukkunutkaan kun vahinko oli tapahtunut.

      • ulospäin siltä mitä on

        Ehkä lapsi oli vedättänyt äitiään noin aiemmin. Juoksuttanut oman pään mukaan. Äiti jo oppinut eikä mennyt "pissavedätykseen". Nyt vaan oli jo huudettu sutta niin monta kertaa, että tositilanteessa ei huuto enää toiminut.


      • on yleisövessa

        no kyllä täällä Porvoossa s-marketissa on yleisövessat miehille, naisille, invalideille ja oliko jopa ns.perhehuone jossa voi vaipan vaihtaa vauvalle.
        on muutes vessa myös robinhoodissa, mikrokulmassa, kauppakeskus lundissakin on vessa.
        ainut minkä muistan edelleen maksavan sen 50c on citymarketin vessa!ja myös muutes matkahuollon vessa.

        eli ei ole S-RYHMÄSTÄ kiinni onko niitä vessoja vai ei...pitää myös itse ottaa se silmä käteen ja etsiä vessa.


      • nanny_from_hell??
        ulospäin siltä mitä on kirjoitti:

        Ehkä lapsi oli vedättänyt äitiään noin aiemmin. Juoksuttanut oman pään mukaan. Äiti jo oppinut eikä mennyt "pissavedätykseen". Nyt vaan oli jo huudettu sutta niin monta kertaa, että tositilanteessa ei huuto enää toiminut.

        Hoidan paljon serkkujani, 4- ja 9-vuotiaita poikia. Toisinaan joudun lasten kanssa käymään kaupassa ja muutenkin liikkumaan autolla niiden kanssa. Ennen lähtöä komennan käymään vessassa, vastauksena on joka kerta "ei pissitä" ja vessassa käydään korkeintaan seisomassa.

        Mutta odotappas kunhan matka on jatkunut pari kilsaa! Yleensä pienempi valittaa ensin että on vessahätä, ei muuta kun etsimään linkkupysäkki tms ja poika on vietävä pakkaseen pissalle. V-maista touhua kun on talvivaatteet päällä. Matka jatkuu uudelleen, kunnes vanhemmallekin pojalle tulee hätä, yleensä isompi sellainen. Joskus raikuu kaupankin käytävällä huuto: "Seeeerkkuuuu, minua paskattaaaaa!!!"

        Kumma ettei kotona osata käydä vessassa. Luulen että välillä pojat tekevät sitä ihan tahallaan minun kiusakseni kun sitten vessaan rynnättyä lirahtaakin vain pikku tippa. Olenko todella kamala ihminen, jos joskus haluaisin sanoa että kuse housuus?


      • Diiii´´i
        nanny_from_hell?? kirjoitti:

        Hoidan paljon serkkujani, 4- ja 9-vuotiaita poikia. Toisinaan joudun lasten kanssa käymään kaupassa ja muutenkin liikkumaan autolla niiden kanssa. Ennen lähtöä komennan käymään vessassa, vastauksena on joka kerta "ei pissitä" ja vessassa käydään korkeintaan seisomassa.

        Mutta odotappas kunhan matka on jatkunut pari kilsaa! Yleensä pienempi valittaa ensin että on vessahätä, ei muuta kun etsimään linkkupysäkki tms ja poika on vietävä pakkaseen pissalle. V-maista touhua kun on talvivaatteet päällä. Matka jatkuu uudelleen, kunnes vanhemmallekin pojalle tulee hätä, yleensä isompi sellainen. Joskus raikuu kaupankin käytävällä huuto: "Seeeerkkuuuu, minua paskattaaaaa!!!"

        Kumma ettei kotona osata käydä vessassa. Luulen että välillä pojat tekevät sitä ihan tahallaan minun kiusakseni kun sitten vessaan rynnättyä lirahtaakin vain pikku tippa. Olenko todella kamala ihminen, jos joskus haluaisin sanoa että kuse housuus?

        Sanot lähtiessä, että no niin pojat, vaipat housuun, nyt lähdetään liikenteeseen =) ;)

        Rupee ehken pissittäminen ja paskahätä loppumaan, muutaman vaippapeppu reissun jälkeen!


    • W.C.

      Marketeissa on yleisövessat. Miksei tyttö mennyt, kun tarve oli? Mihin hän siinä äitiä tarvitsi.
      Taisit kertoa omiasi.

      • hehhehheeeee

        peräkylän flikkoja/ vaiko poikkiako liet?
        Ainakin isommilla paikkakunnilla ON KOLIKKO WC:t Saattaa siellä peräkylillä olla yleiset ulko huussit:)))))


      • yksiturkkulainen
        hehhehheeeee kirjoitti:

        peräkylän flikkoja/ vaiko poikkiako liet?
        Ainakin isommilla paikkakunnilla ON KOLIKKO WC:t Saattaa siellä peräkylillä olla yleiset ulko huussit:)))))

        esim. prismat, länsikeskuksen citymarket, euromarket, mylly, ym. ym.


    • Olisit auttanut

      Nykypäivän trendi on aika järkyttävä. Lapsen hätä oli kirjaimellisesti siinä edessäsi, ja seurasit sitä puuttumata asiain kulkuun. Jos äiti kerran ei tajunnut, mikset sanonut tytölle, että vessat ovat tuossa noin, mene sinne. Olisi ollut ihan mahdollista jopa lähteä oppaaksi. Äidille olisi voinut sanoa, että autat kun juuri olet menossa siihen suuntaan.
      Mutta ei.

      Aikuiset ihmiset seuraavat tunteettomasti ja uteliaina miten toinen perhe selviää ongelmatilanteesta, ja kun eivät oikein onnistu, kirjoitetaan mielipidepalstalle. Apua ei lapselle heru.

      Onko joku ihme, että lapsista tulee häiriköitä ja aikuisista piittaamattomia? Jos heitä ei kukaan ymmärrä ja auta, mitä heiltä voidaan odottaa? Aina vain paasaataan niistä vaipoissaan makaavista vanhuksista. Hm.

      • Mä pidättelen

        Jos tulee vessähätä niin juotuu maksaa euron lähes joka paikassa. Hirveetä ryöstöö köyhiltä opiskelijoilta!! Mä en ole maksanut. Mä olen sitkeesti vaan pidätellyt hätäni kotiin. Hyvin olen jaksanut. Täytyy vaan sietää se vessahätä ja pidättää kupla otsassa jos sellainen kaupungilla tulee.


      • Kolikko tai ei
        Mä pidättelen kirjoitti:

        Jos tulee vessähätä niin juotuu maksaa euron lähes joka paikassa. Hirveetä ryöstöö köyhiltä opiskelijoilta!! Mä en ole maksanut. Mä olen sitkeesti vaan pidätellyt hätäni kotiin. Hyvin olen jaksanut. Täytyy vaan sietää se vessahätä ja pidättää kupla otsassa jos sellainen kaupungilla tulee.

        Mistä tämä kolikkovessaväite tulee? Yleisillä paikoilla on oltava vessat yleisölle. Esim. kaikilla huoltoasemilla, kaikissa kahviloissa, isoimmisa marketeissa. Yleensä minulle ei tule tarvetta etsiä ko. huojennuspaikkaa, mutta esim. viikonloppumatkoilla olen aina päässyt vessaan kun olen sinne halunnut.


      • ......
        Kolikko tai ei kirjoitti:

        Mistä tämä kolikkovessaväite tulee? Yleisillä paikoilla on oltava vessat yleisölle. Esim. kaikilla huoltoasemilla, kaikissa kahviloissa, isoimmisa marketeissa. Yleensä minulle ei tule tarvetta etsiä ko. huojennuspaikkaa, mutta esim. viikonloppumatkoilla olen aina päässyt vessaan kun olen sinne halunnut.

        No mutta usko pois kun niitä vaan EI OLE! Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Kai ihmiset tietää kun ottaa silmän käteen että pääseekö sinne oman kaupungin sittarin vessaan ilman rahaa vai ei. Ja ainakaan Tampereella citymarketissa EI pääse, vaikka sinä kuinka väität että yleisövessat on oltava niin mielipiteesi ei ollut siitä ovesta ainakaan tänään lukkoa poistanut. Kiinni oli ja pysyi kunnes kolikon kaivoin.


      • 2362366
        Kolikko tai ei kirjoitti:

        Mistä tämä kolikkovessaväite tulee? Yleisillä paikoilla on oltava vessat yleisölle. Esim. kaikilla huoltoasemilla, kaikissa kahviloissa, isoimmisa marketeissa. Yleensä minulle ei tule tarvetta etsiä ko. huojennuspaikkaa, mutta esim. viikonloppumatkoilla olen aina päässyt vessaan kun olen sinne halunnut.

        Huoltamoilla on kyllä ilmaiset vessat. Marketeissa tilanne saattaa vaihdella. Tosiessa maksaa toisessa ilmasista.


    • juuuuuuuuuu

      kyllä ennen kauppaanlähtöä kannattaa vessassa käydä. käsken tyttöjenikin käydä ennen kun lähetään mihkään.

    • En tod pissaa housuu -,-

      Haloo? 10-11 ei ole pikkukakara! Oikein ihan, seuraavalla kerralla pidättää! -,-

    • Pissihätä

      Oltiin kaverin KAA kaupassa se vaan sano meen vessa mut ei kerynny pissi sitten lattialle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe