Sormen nivelet kipeät

miksi?

Eli mistä johtuu että on yhden kahden sormen viimeinen nivel arka? jos puristaa sivulta tai sitten yrittää taittaa väärään suuntaan varovasti niin on arka. Jatkunut pitkään

28

41218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..homma!

      Olen ammatiltani ompelija, joten paljon tulee käsillä tehtyä.

      Kolme viikkoa sitten oikean käden nivelet ja sormet turposivat. Nivelet on kipeät ja jäykät. Ekalla lääkärikerralla sanottiin, että kyseessä on rasitusvamma. Toka kerta sanottiin, että nivelet on tulehtuneet.

      Työpaikalla hermoillaan, kun olen ollut jo 2viikkoa sairaslomalla. Kun menin töihin tekemään sellasta hommaa kuin kykenen yksikätisenä, miuta hiillostettiin ompelemaan.

      Huomenna taas eri lääkäri kirjoittaa miulle sairaslomaa. Jahka lääkärit pikku hiljaa selvittäisivät, missä vika...

    • kleesius

      Minulla myös nivelvaivoja eli turpoamista sormissa ja varpaissa. Lähtee muutamassa päivässä pois mutta voivat tulla takaisin taas muutaman päivän kuluttua. Lääkäri myös määritteli "vain" rasitusvammaksi. Olis kiva tietää mistä oikeesti johtuu?

    • juu sama

      homma eli vasurin keskarin nivel kipeä ja sormi turvonnut, ollut nyt noin viikon verran tuo vaiva.. eipä tunnu itestään paranevan ainakaan

    • Ärsyttää

      Ollut jo kolme viikkoa vasemman käden etusormi hieman turvonnut ja sattuu, kun painelee sivulta tai kämmenen puolelta alta. Ei suoranaisesti ole kipeä kuin rasituksessa eli esim. kun painoa osuu sormelle tai kun koitan ottaa pinsettiotteella kiinni jostain, niin tuntuu. Aamulla sormi on kuitenkin ihan lepoasennossakin kipeä, koska sillä ei ole tehnyt mitään tunteihin, niin se on ihan tönkkö ja sitä saa aikansa taivutella.

      Kävin eilen terkalla, mutta antoi vaan lääkäriajan hamaan tulevaisuuteen ja käski vielä katsella ja ottaa yhteyttä, jos pahenee.