Ympyrä kolmioon

Jaska

Heips,

Auto on Focus STW -99. Kilometrejä tällä hetkellä takana vähän alta 130 000. Kaikki vetonivelet on autoon vaihdettu pariin kertaan (viimeisestä vaihdosta on nyt 30 000 km).

Olen nyt vahingoista viisastuneena yrittänyt seurata vetonivelien vuotamista aina huollon yhteydessä (teen sen itse).

Nyt kun auto oli viikonloppuna pukeilla näkyi taas selvästi, kuinka molemmista sisemmistä vetonivelistä oli rasvaa roiskunut ulos. Jotain siis pitäisi kait pikaisesti tehdä.

Kysynkin nyt teiltä:
Oletteko yrittäneet tiivistää kumeja jollain silikonimassalla?

Muistan lukeneeni vanhasta Tuulilasista tällaisesta kokeilusta.

Mahtaisiko tuo auttaa?

Entä tekevätkö Stokmannilla pyydettäessä saman?

Ja jos tekevät, niin mihin hintaan?

9

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapa-ripa

      itsellä on n.85 tkm ajettu mondeo vm.98. Kun ostin auton v.2000 oli km.47 t ja rasvat jo roiskuneet. Valitin asiasta, huollossa sanottiin, että mondeo heittää "ylimääräiset" rasvat ulos ja lisättiin rasvaa. No minä hullu tyydyin selitykseen, kun en moista aiemmissa autoissani havainnut. Pari viikkoa sitten pesin itse ja rasvasin sisemmät nivelet ja laitoin uudet pannat todella tiukalle. EI ole vielä rasvaa tullut mutta talvi on eri asia. Tosin hätäapuahan tämä on, täytyisi varmaan ruveta riitelemään v.akselien vaihdosta kys.autoliikkeen kanssa. Vastauksena sulle, kaikki liimat yms. on vain ongelman siirtoa, ainoa keino on Fordin paluu pyöreään sis.vetoniveleen ilman mitään kumeja.

      • juu

        Itse ostin kaikesta mustamaalamisesta huolimatta toukokuun lopulla uuden focus 1.6 stw centennialin. Ainakin tässä yksilössä näyttää olevan sisemmät vetarit mustalla silikoonimassalla varmistetut, eli voisi olettaa että rasvat pysyy kumien sisällä (toivottavasti ;)


      • Voortisti
        juu kirjoitti:

        Itse ostin kaikesta mustamaalamisesta huolimatta toukokuun lopulla uuden focus 1.6 stw centennialin. Ainakin tässä yksilössä näyttää olevan sisemmät vetarit mustalla silikoonimassalla varmistetut, eli voisi olettaa että rasvat pysyy kumien sisällä (toivottavasti ;)

        Passaa paremmin tisseihin! Tuo oli soukki, mutta silikoni joustaa liikaa, joten luulen ja arvelen ja ehkä tiedänkin, että se on LIIMASILIKOONIA, ihan eri asia kuin silikooni.


    • lukija

      Tuulilasi lehdessä yrittivät tiivistää mondeonin sisemmät vetonivelet SIKAFLEX-massalla!!!
      Tiivistys tuloksista ei ole ollut arikkelia!
      Säälittävää meille voortimiehille että hienoja autojamme pitää yrittää sepittää kaiken maailman vippaskonsteilla kun merkkihuollot ja maahantuoja naurää meille räkäisesti?
      Kunpa olisin aikoinani ostanut Toyotan niin kuin viisaammat työkaverini.

      • juu

        ...mitä se on, jos se vain toimii, olkoonkin vippaskonsti. Itse kävin uuden corolla farkun kokeilemassa (kuten myös golfin, octavian, meganen, astran jne) ennen kuin focukseen päädyin. Corollasta jäi sellainen ikävä sivumaku ajettavuuden suhteen (olkoon kuinka kestävä tahansa), että auto joka käyttäytyy yli 80km/h vauhdissa corollan tavoin, ei ole mulle soveltuva pirssi! Ihmettelenkin miksi kaikki hokkus-pokkusta moittivat heittävät toi-otan vaihtoehdoksi, kun ajettavuudeltaan huonompaa autoa saa hakea ko. hintaluokasta...? nimim. kyllä minullakin on ollut toi-ota ja mazda ja bmw ja saabi jne...


      • lukija
        juu kirjoitti:

        ...mitä se on, jos se vain toimii, olkoonkin vippaskonsti. Itse kävin uuden corolla farkun kokeilemassa (kuten myös golfin, octavian, meganen, astran jne) ennen kuin focukseen päädyin. Corollasta jäi sellainen ikävä sivumaku ajettavuuden suhteen (olkoon kuinka kestävä tahansa), että auto joka käyttäytyy yli 80km/h vauhdissa corollan tavoin, ei ole mulle soveltuva pirssi! Ihmettelenkin miksi kaikki hokkus-pokkusta moittivat heittävät toi-otan vaihtoehdoksi, kun ajettavuudeltaan huonompaa autoa saa hakea ko. hintaluokasta...? nimim. kyllä minullakin on ollut toi-ota ja mazda ja bmw ja saabi jne...

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!


      • Voortisti
        lukija kirjoitti:

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!

        Voortistit pääsee taivaaseen kun elämä maanpäällä on yhtä helevettiä, tojotisteilla voi olla päinvastoin! Minäkin ostin ekan voortini vajaa 3v sitten, kun haluan päästä taivaaseen. Ei kuitenkaan ole vielä tullut vikaa mitä ei ois itse helposti korjannut, kallein on ollut pakoputki, 105€, siis koko putki katista perään asti. Tällä menolla menee kait taivasosuus multa?


      • Monza
        lukija kirjoitti:

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!

        Samat viat vuodesta toiseen ja riippumatta siitä onko auton malli fiikus tai monttu.
        Yksi yhteinen tekijä näillä on kuitenkin on se, että vanhoissa montuissa ja fiikuksissa on moottorina zetekki.
        Näin ollen starttimoottorikin on sama molemmissa.
        Vmäinen vika tuo startin rääkyminen pakkasella.
        Eipä ole sakemannit osanneet tehdä bossikasta toimivaa peliä voorttiin. Ongelmana tuntuu olevan bendixin toiminta. Itse temppuilin kyseisen ominaisuuden kanssa jokusen vuoden puhdistaen ja kevyesti voidellen kyseisen osan. Lopulta kyllästyin ja ostin ihka uuden bendixin (made in brasil) autotarvikeliikkeestä 19euron hintaan ja viime talvi meni ilman rääkymisiä.
        Ilmiselvästi fiikuksessasi on takapyörien ohjauskulmat ovat poskellaan eli kipinkapin säädättämään ne kohdalleen. Saattaapi olla tyhjäkäyntiventtiilissä ( made in japan ) jotain häikkää kun kierrokset jää huutamaan.
        Noh älä ole kateellinen työtoverin riisikupille ei sekään ole mikään pulmunen vikojen suhteen.
        Kysyppä vaikka muutaman ajetun kymppätonnin jälkeen kuinka hienosti vaihteet kytkeytyvät päälle.


      • Voortisti
        Monza kirjoitti:

        Samat viat vuodesta toiseen ja riippumatta siitä onko auton malli fiikus tai monttu.
        Yksi yhteinen tekijä näillä on kuitenkin on se, että vanhoissa montuissa ja fiikuksissa on moottorina zetekki.
        Näin ollen starttimoottorikin on sama molemmissa.
        Vmäinen vika tuo startin rääkyminen pakkasella.
        Eipä ole sakemannit osanneet tehdä bossikasta toimivaa peliä voorttiin. Ongelmana tuntuu olevan bendixin toiminta. Itse temppuilin kyseisen ominaisuuden kanssa jokusen vuoden puhdistaen ja kevyesti voidellen kyseisen osan. Lopulta kyllästyin ja ostin ihka uuden bendixin (made in brasil) autotarvikeliikkeestä 19euron hintaan ja viime talvi meni ilman rääkymisiä.
        Ilmiselvästi fiikuksessasi on takapyörien ohjauskulmat ovat poskellaan eli kipinkapin säädättämään ne kohdalleen. Saattaapi olla tyhjäkäyntiventtiilissä ( made in japan ) jotain häikkää kun kierrokset jää huutamaan.
        Noh älä ole kateellinen työtoverin riisikupille ei sekään ole mikään pulmunen vikojen suhteen.
        Kysyppä vaikka muutaman ajetun kymppätonnin jälkeen kuinka hienosti vaihteet kytkeytyvät päälle.

        Mun zetec on kyllä lähtenyt hyvin käyntiin myös kovilla pakkasilla, yli -40, ilman rääkymistä, yleensä aina ekastartilla. Eikös zetec ole myös uudemmissa fokkereissa ja montsissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7411
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2946
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2432
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2386
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    6. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1617
    7. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      234
      1604
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1468
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      406
      1451
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1434
    Aihe