Ympyrä kolmioon

Jaska

Heips,

Auto on Focus STW -99. Kilometrejä tällä hetkellä takana vähän alta 130 000. Kaikki vetonivelet on autoon vaihdettu pariin kertaan (viimeisestä vaihdosta on nyt 30 000 km).

Olen nyt vahingoista viisastuneena yrittänyt seurata vetonivelien vuotamista aina huollon yhteydessä (teen sen itse).

Nyt kun auto oli viikonloppuna pukeilla näkyi taas selvästi, kuinka molemmista sisemmistä vetonivelistä oli rasvaa roiskunut ulos. Jotain siis pitäisi kait pikaisesti tehdä.

Kysynkin nyt teiltä:
Oletteko yrittäneet tiivistää kumeja jollain silikonimassalla?

Muistan lukeneeni vanhasta Tuulilasista tällaisesta kokeilusta.

Mahtaisiko tuo auttaa?

Entä tekevätkö Stokmannilla pyydettäessä saman?

Ja jos tekevät, niin mihin hintaan?

9

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapa-ripa

      itsellä on n.85 tkm ajettu mondeo vm.98. Kun ostin auton v.2000 oli km.47 t ja rasvat jo roiskuneet. Valitin asiasta, huollossa sanottiin, että mondeo heittää "ylimääräiset" rasvat ulos ja lisättiin rasvaa. No minä hullu tyydyin selitykseen, kun en moista aiemmissa autoissani havainnut. Pari viikkoa sitten pesin itse ja rasvasin sisemmät nivelet ja laitoin uudet pannat todella tiukalle. EI ole vielä rasvaa tullut mutta talvi on eri asia. Tosin hätäapuahan tämä on, täytyisi varmaan ruveta riitelemään v.akselien vaihdosta kys.autoliikkeen kanssa. Vastauksena sulle, kaikki liimat yms. on vain ongelman siirtoa, ainoa keino on Fordin paluu pyöreään sis.vetoniveleen ilman mitään kumeja.

      • juu

        Itse ostin kaikesta mustamaalamisesta huolimatta toukokuun lopulla uuden focus 1.6 stw centennialin. Ainakin tässä yksilössä näyttää olevan sisemmät vetarit mustalla silikoonimassalla varmistetut, eli voisi olettaa että rasvat pysyy kumien sisällä (toivottavasti ;)


      • Voortisti
        juu kirjoitti:

        Itse ostin kaikesta mustamaalamisesta huolimatta toukokuun lopulla uuden focus 1.6 stw centennialin. Ainakin tässä yksilössä näyttää olevan sisemmät vetarit mustalla silikoonimassalla varmistetut, eli voisi olettaa että rasvat pysyy kumien sisällä (toivottavasti ;)

        Passaa paremmin tisseihin! Tuo oli soukki, mutta silikoni joustaa liikaa, joten luulen ja arvelen ja ehkä tiedänkin, että se on LIIMASILIKOONIA, ihan eri asia kuin silikooni.


    • lukija

      Tuulilasi lehdessä yrittivät tiivistää mondeonin sisemmät vetonivelet SIKAFLEX-massalla!!!
      Tiivistys tuloksista ei ole ollut arikkelia!
      Säälittävää meille voortimiehille että hienoja autojamme pitää yrittää sepittää kaiken maailman vippaskonsteilla kun merkkihuollot ja maahantuoja naurää meille räkäisesti?
      Kunpa olisin aikoinani ostanut Toyotan niin kuin viisaammat työkaverini.

      • juu

        ...mitä se on, jos se vain toimii, olkoonkin vippaskonsti. Itse kävin uuden corolla farkun kokeilemassa (kuten myös golfin, octavian, meganen, astran jne) ennen kuin focukseen päädyin. Corollasta jäi sellainen ikävä sivumaku ajettavuuden suhteen (olkoon kuinka kestävä tahansa), että auto joka käyttäytyy yli 80km/h vauhdissa corollan tavoin, ei ole mulle soveltuva pirssi! Ihmettelenkin miksi kaikki hokkus-pokkusta moittivat heittävät toi-otan vaihtoehdoksi, kun ajettavuudeltaan huonompaa autoa saa hakea ko. hintaluokasta...? nimim. kyllä minullakin on ollut toi-ota ja mazda ja bmw ja saabi jne...


      • lukija
        juu kirjoitti:

        ...mitä se on, jos se vain toimii, olkoonkin vippaskonsti. Itse kävin uuden corolla farkun kokeilemassa (kuten myös golfin, octavian, meganen, astran jne) ennen kuin focukseen päädyin. Corollasta jäi sellainen ikävä sivumaku ajettavuuden suhteen (olkoon kuinka kestävä tahansa), että auto joka käyttäytyy yli 80km/h vauhdissa corollan tavoin, ei ole mulle soveltuva pirssi! Ihmettelenkin miksi kaikki hokkus-pokkusta moittivat heittävät toi-otan vaihtoehdoksi, kun ajettavuudeltaan huonompaa autoa saa hakea ko. hintaluokasta...? nimim. kyllä minullakin on ollut toi-ota ja mazda ja bmw ja saabi jne...

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!


      • Voortisti
        lukija kirjoitti:

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!

        Voortistit pääsee taivaaseen kun elämä maanpäällä on yhtä helevettiä, tojotisteilla voi olla päinvastoin! Minäkin ostin ekan voortini vajaa 3v sitten, kun haluan päästä taivaaseen. Ei kuitenkaan ole vielä tullut vikaa mitä ei ois itse helposti korjannut, kallein on ollut pakoputki, 105€, siis koko putki katista perään asti. Tällä menolla menee kait taivasosuus multa?


      • Monza
        lukija kirjoitti:

        No kun ostimme työkaverin kanssa yhtäaikaa uudet "AUTOT", minä vokkuspokkuksen ja hän laadukkaan TOYOTA COROLLAN, niin hän ajaa 2x enemmän kuin minä.
        Minulla takarenkaat kuluu toiselta kantilta heti, startti rääkyy kylmänä -2C, ruiskutus ei mene aina moottorijarrutuksessa nollaan, jää kierrokset päälle, joutuu jarrulla tappamaan kiihtyvän nopeuden, varkauden valtuutetulla ford-korjaamolla isolla rahalla laittoivat vetokoukun ja sähkörasian mutta kukaan ei ole tänäkään päivänä kertonut heille että nykyään kytketään rasiaan TAKASUMUVALO! jne...
        Ja työkaverin TOYOTASSA ei ole ilmennyt mitään vikaa tai häiriötä, ja jos jotain olisi ollut tulossa niin merkkihuolto on ne ennakkon korjannut??? Eikä niin kuin voortilla että odotellaan takuuajan loppumista ja korjataan sitten ajan kanssa?????!!!!!!!!!

        Samat viat vuodesta toiseen ja riippumatta siitä onko auton malli fiikus tai monttu.
        Yksi yhteinen tekijä näillä on kuitenkin on se, että vanhoissa montuissa ja fiikuksissa on moottorina zetekki.
        Näin ollen starttimoottorikin on sama molemmissa.
        Vmäinen vika tuo startin rääkyminen pakkasella.
        Eipä ole sakemannit osanneet tehdä bossikasta toimivaa peliä voorttiin. Ongelmana tuntuu olevan bendixin toiminta. Itse temppuilin kyseisen ominaisuuden kanssa jokusen vuoden puhdistaen ja kevyesti voidellen kyseisen osan. Lopulta kyllästyin ja ostin ihka uuden bendixin (made in brasil) autotarvikeliikkeestä 19euron hintaan ja viime talvi meni ilman rääkymisiä.
        Ilmiselvästi fiikuksessasi on takapyörien ohjauskulmat ovat poskellaan eli kipinkapin säädättämään ne kohdalleen. Saattaapi olla tyhjäkäyntiventtiilissä ( made in japan ) jotain häikkää kun kierrokset jää huutamaan.
        Noh älä ole kateellinen työtoverin riisikupille ei sekään ole mikään pulmunen vikojen suhteen.
        Kysyppä vaikka muutaman ajetun kymppätonnin jälkeen kuinka hienosti vaihteet kytkeytyvät päälle.


      • Voortisti
        Monza kirjoitti:

        Samat viat vuodesta toiseen ja riippumatta siitä onko auton malli fiikus tai monttu.
        Yksi yhteinen tekijä näillä on kuitenkin on se, että vanhoissa montuissa ja fiikuksissa on moottorina zetekki.
        Näin ollen starttimoottorikin on sama molemmissa.
        Vmäinen vika tuo startin rääkyminen pakkasella.
        Eipä ole sakemannit osanneet tehdä bossikasta toimivaa peliä voorttiin. Ongelmana tuntuu olevan bendixin toiminta. Itse temppuilin kyseisen ominaisuuden kanssa jokusen vuoden puhdistaen ja kevyesti voidellen kyseisen osan. Lopulta kyllästyin ja ostin ihka uuden bendixin (made in brasil) autotarvikeliikkeestä 19euron hintaan ja viime talvi meni ilman rääkymisiä.
        Ilmiselvästi fiikuksessasi on takapyörien ohjauskulmat ovat poskellaan eli kipinkapin säädättämään ne kohdalleen. Saattaapi olla tyhjäkäyntiventtiilissä ( made in japan ) jotain häikkää kun kierrokset jää huutamaan.
        Noh älä ole kateellinen työtoverin riisikupille ei sekään ole mikään pulmunen vikojen suhteen.
        Kysyppä vaikka muutaman ajetun kymppätonnin jälkeen kuinka hienosti vaihteet kytkeytyvät päälle.

        Mun zetec on kyllä lähtenyt hyvin käyntiin myös kovilla pakkasilla, yli -40, ilman rääkymistä, yleensä aina ekastartilla. Eikös zetec ole myös uudemmissa fokkereissa ja montsissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      39
      2757
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1659
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1545
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      1486
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1259
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      324
      1037
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      974
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      946
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      865
    Aihe