Patti peräaukon vieressä

lillukkas

Mulla on semmoinen vaaleanpunainen patti peräaukon vieressä joka on tosi tosi kipeä.. Voisiko olla peräpukama vai joku ihan tavallinen näppylä??

21

43806

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..esim.

      kondylooma...

    • vaikkapa

      kondyloomaakin.

    • *näppylä*

      Minulta on leikattu kaksi kertaa, joku onkalokasvain, en muista sitä hienoa nimeä, mutta sen oireet oli näppylä "pyllynsilmän" vieressä joka oli aika monta viikkoa ja siitä kehittyi aivan kuin paise ja se puhkesi , tuli mätää ja helpotti hiukan, kun paine loppui. Siihen jäi "reikä" joka välillä kasvatti mätää ja puhkesi. Kävin lääkärille näyttämässä ja sain aika pian lähetteen kirurgille, peräsuolessa oli näitä onkaloita, nyt ei ole moneen vuoteen vaivannut. Käänny lääkärin puoleen, tämä minun vaivani ei tosin ollut mikään vaarallinen, mutta tosi kiusallinen vaiva.

      • tämä on tavallinen vaiva ih...

        Valitettavasti, nämä edelliset kommentit ovat olleet vääriä. Pinnistämisen ja ripuloimisen vuoksi, voi peräaukon ulkopuolelle tulla ns.röllyköitä. Itselläni on sellainen . Se on ulkopuolella ja sikäli kiusallinen, että se hankautuu kävellessä ja olen yrittänyt työntää sitä sisälle, mutta eihän se siellä pysy. Apteekista saa salvaa, joka kylmentää sitä röllykkää, tuntuu kyllä tosi kylmäle, paranna ei. Sen leikkaaminen on hankalampaa, koska ihoa täytyisi leikata niin paljon ja kun ulostaa, niin bagteerit voivat tulehduttaa sen arven. Rällykkä on verisuoni, joka on pullistnut pollolleen ja on ulkonema. Joskus, jos niitä on paljon ja vuotavat verta ja voivat sen vuoksi muuttua esim syöväksi, niitä leikataan. Jos pieni, koita kestää ja osta apteekin salvaa, Kyllä se siitä. Tästä apua tuhansille samasta asiasta kärsiville. Ei tartte hävetä, mutta ei tartte kituakkaan : )


      • *näppylä*
        tämä on tavallinen vaiva ih... kirjoitti:

        Valitettavasti, nämä edelliset kommentit ovat olleet vääriä. Pinnistämisen ja ripuloimisen vuoksi, voi peräaukon ulkopuolelle tulla ns.röllyköitä. Itselläni on sellainen . Se on ulkopuolella ja sikäli kiusallinen, että se hankautuu kävellessä ja olen yrittänyt työntää sitä sisälle, mutta eihän se siellä pysy. Apteekista saa salvaa, joka kylmentää sitä röllykkää, tuntuu kyllä tosi kylmäle, paranna ei. Sen leikkaaminen on hankalampaa, koska ihoa täytyisi leikata niin paljon ja kun ulostaa, niin bagteerit voivat tulehduttaa sen arven. Rällykkä on verisuoni, joka on pullistnut pollolleen ja on ulkonema. Joskus, jos niitä on paljon ja vuotavat verta ja voivat sen vuoksi muuttua esim syöväksi, niitä leikataan. Jos pieni, koita kestää ja osta apteekin salvaa, Kyllä se siitä. Tästä apua tuhansille samasta asiasta kärsiville. Ei tartte hävetä, mutta ei tartte kituakkaan : )

        Miten voit sanoa VÄÄRIÄ! Minä kerroin mitä MINULLA oli ja se ei ole VÄÄRÄÄ TIETOA! Sinä puhut peräpukamista, oireet voi olla niitäkin, minä puhuin, kun oireet voi olla tuotakin mistä kerroin!!!


      • ApuaNopeasti
        tämä on tavallinen vaiva ih... kirjoitti:

        Valitettavasti, nämä edelliset kommentit ovat olleet vääriä. Pinnistämisen ja ripuloimisen vuoksi, voi peräaukon ulkopuolelle tulla ns.röllyköitä. Itselläni on sellainen . Se on ulkopuolella ja sikäli kiusallinen, että se hankautuu kävellessä ja olen yrittänyt työntää sitä sisälle, mutta eihän se siellä pysy. Apteekista saa salvaa, joka kylmentää sitä röllykkää, tuntuu kyllä tosi kylmäle, paranna ei. Sen leikkaaminen on hankalampaa, koska ihoa täytyisi leikata niin paljon ja kun ulostaa, niin bagteerit voivat tulehduttaa sen arven. Rällykkä on verisuoni, joka on pullistnut pollolleen ja on ulkonema. Joskus, jos niitä on paljon ja vuotavat verta ja voivat sen vuoksi muuttua esim syöväksi, niitä leikataan. Jos pieni, koita kestää ja osta apteekin salvaa, Kyllä se siitä. Tästä apua tuhansille samasta asiasta kärsiville. Ei tartte hävetä, mutta ei tartte kituakkaan : )

        Minulla ollut patti jonkun aikaa jo peräaukon vieressä tänään ku yritin istua se aukesi ja suunnillen kesen madon paksuinen pikku juttu alkoi pilkistää ulos mikä tämä voisi olla?


      • Anonyymi
        *näppylä* kirjoitti:

        Miten voit sanoa VÄÄRIÄ! Minä kerroin mitä MINULLA oli ja se ei ole VÄÄRÄÄ TIETOA! Sinä puhut peräpukamista, oireet voi olla niitäkin, minä puhuin, kun oireet voi olla tuotakin mistä kerroin!!!

        Vääriä ovat sikäli, että peräpukamat ovat erittäin yleisiä ja oireiden perusteella on niistä kyse.


    • on ummella?

      -Uloste kovaa kyllä siinä,pukama(t) ulos voi luiskahtaa.Ja kipeät on.Itse pyrin liikkumaan paljon suolentoiminnan kannalta.Ja ummetukseeni auttaa.ILLALLA veteen laitetut Pellavansiemenet,jotka aamulla juon tyhjään vatsa
      an.Yleisestä hygieniasta huolehtiminen myös.

      • *näppylä*

        On hyvä ja sitä saa myös rouheena jota voi laittaa esim. jukurtin-viilin joukkoon!


      • Anonyymi
        *näppylä* kirjoitti:

        On hyvä ja sitä saa myös rouheena jota voi laittaa esim. jukurtin-viilin joukkoon!

        Jugurtti, ei jukurtti. Joku kirjoitti bagteereista. Ne ovat kyllä bakteereja. Miten voi suomen kieli olla joillekin niin vaikeaa? Onko tullut nukuttua äidinkielen tunneilla? Kammottavaa lukea niin virheellistä suomen kieltä. Yhdyssanojen ja isojen alkukirjainten käytöstä ei joillakin ole mitään käsitystä. Surkeaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jugurtti, ei jukurtti. Joku kirjoitti bagteereista. Ne ovat kyllä bakteereja. Miten voi suomen kieli olla joillekin niin vaikeaa? Onko tullut nukuttua äidinkielen tunneilla? Kammottavaa lukea niin virheellistä suomen kieltä. Yhdyssanojen ja isojen alkukirjainten käytöstä ei joillakin ole mitään käsitystä. Surkeaa!

        Nukkunut olet sinäkin. Jugurtti on myös väärin. Oikein olisi jogurtti. Mitä väliä miten kirjoittaa, jos asian ymmärtää. Sinulle halusin sanoa tämän oikeinkirjoituksen, koska niin pontevasti arvostelet toisten kirjoittamaa tekstiä. Mikäli tälle linjalle lähtee, arvostelemaan, luulisi itse osaavan kirjoittaa.

        Asiaan, mistä puhuttiin....Itse olen kärsinyt vaivasta, jolle en virallista nimeä muista. Peräaukon viereen tulee tumma kivulias, kohtuullisen kova patti, jonka vuoksi olen joutunut käymään lääkärissä. Patti ei poistu itsestään millään voiteella. Tämän patin sisällä on ollut verihyytymä, jonka lääkäri on veitsellä poistanut. Kivun tunne poistuu lähes samantien. Toki viillon tekemisen jälkeen tulee suihkutella alapäätä usein ja kuivata painellen, mutta muutoin tilanne helpottuu hetkessä.


    • Nuori 16.v

      Minulla on peräaukon vieressä patti joka on kova ja todella kipee.en voi istua enkä nukkua öisin.vessassa tulee ongelmiksi istuminen wc-pöntöllä ja pyyhkiminen.
      En tiedä mitä teen oon ottanut lääkkeitä ja levänny mutta mikään ei tunnu auttavam siihen.Joudun kävelemään vähän jalat haaralleen että siihen ei sattuisi yhtään.
      Ja kun istun niin minulla pitää olla 2-3 tyynyä alla että voin istua rauhallisesti. Yöllä aina herään 4-7 kertaa kipuihin.

    • Blablo15

      Mene ihmeessä lääkäriin, ei sitä tartte hävetä. Todella yleisiä juttuja tällaset. Niistä ei vaan ''kahvipyödässä'' paljoa kuule puhuttavan.

    • Sattuuliikaa

      Veikkaan peräpukamaa itelläki on just ny

    • Anonyymi

      Jos jotain asia huolettaa ja tänne eksyy, niin itse voin sanoa että ei kannata huolestua. Löysin tälläisen peukalon pään kokoisen patin toukokuun alussa ja nyt (syyskuun alussa) ei enää mitään ole jäljellä. Tuossa elokuun aikana oli vasta kadonnut... Eli ei kannata huolestua, noita tulee ja menee ja voi siis kestää jopa tuon 4 kk ennen kuin katoaa. Nuo leikkaukset kuulosti aika hurjilta, kun aikoinaan asiasta lueskelin!

    • Anonyymi

      Jos patti tulee peräaukon sisältä se voi olla peräpukama, mutta jos se on vieressä iholla voi se olla fisteli. Kannattaa käydä lääkärissä!

    • Anonyymi

      Mene heti lääkäriin voi olla alkava syöpä kasvain saat varmuuden mikä on

    • Anonyymi

      Itsellä oli paise samassa kohtaa. Istuminen oli hankalaa ja liikkuminen vielä pahempaa. Puudutuksessa puhkastiin ja sitten tököttiin sideharson tapaista tavaraa imemään mätä pois. Eka harson vaihto oli tuskaa mutta seuraava paljon helmpompi.

      • Anonyymi

        Itsellä oli tällainen 6 kk sit 2 cm päässä peräaukosta, ja desinfioin koko alapään alueen, ja tökkäsin desinfioidun uuden terävän ison ompeluneulan niin syvälle suoraan paukuraan kun kestin, 0,5 cm. Sitten puristin vaikka tosi kipeää teki. Tuli vaan verta eikä laskeutunut. Se kohouma tuntui että jotain siellä on mutta tosi syvällä ja sai ihon koholle kolikon kokoiselta alueelta. Desinnfioin, Laitoin taitetun vc paperin persvakoon, ja vaihdoin sitä 3 krt vrk. Siihen imeytyi lähinnä kudosnesteen sekaista verta hyvin vähän

        Seuraavana päivänä, siinä paukuran keskelle oli ilmestynyt juuri sellainen valkonen madon paksuinen kohta kun joku muukin kuvaili täällä. Puristin koko paukuran ulkopuolelta kaikilla sormilla lujaa, ja sieltä pursui sellainen perhostoukan kokoinen palko tiiviin voin kaltaista mätää. Sitten desinfioin, taas vc paperitaitoksia, puristelin mätänsteitä pitkin päivää, ja desinfioin. Kipu alkoi laantua hyvin pian ämän jälkeen.

        Varasin terveysasemalle ajan 2 päivän päähän. Paukura oli laskeutunut ja kutistunut pieneksi punaiseksi melkein finniruveksi. Sairaanhoitajalle kun kerroin kainosti mitä olin jo aiemmin tehnyt, hän sanoi että olin itse saanut neulatempulla avattua tien tälle tulehtumalle, ja että he olisi tehneet saman paikallispuudutuksella kirurgiveitsellä. Nyt se oli jo paranemisvaiheessa, ja mitään ei tarvinnut tehdä.

        Hyvä säädettävä parranajo pöytäpeili ja hyvä valaistus vaaditaan että sinne itse näkee.

        Jos sitä paukuraa ei kukaan (itse tai) sairaanhoitaja puhkaise, vaarana on jopa 3-6 kk hoidon vaativa fisteli, eli se tulehtuma alkaa etsiä poistulon sijaan laajenemisreittejä perslihaksen ympäristössä, poikittaisia ihonalaisia mätä onkaloita. Kivulias ja kamala hoidettava ja vaatii kirurgiaa enemmän ja toistuvasti.

        Kannattaa lukea omahoito sivustolta kysta ja fisteli asiasanoilla aiheesta.


    • Anonyymi

      Ettei olis kiveksistä kysymys. Niitä on kaksin kappalein juuri siinä vieressä. Eivät kestä kovaa puristelua.

    • Anonyymi

      mulla on musta pallo perä aukon vieressä. Ei oo kipeä enkä sitä huomannut ennen ku näin. Mitä teen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe