Afganistanilainen mies ?

tittidii

Olen tapaillut tässä viime aikoina erästä afganistanilaista nuorta miestä. Vaikuttaa kohteliaalta, samanlainen huumorintaju ja seksikin on hyvää :)

Millaisia kokemuksia afganistanilaisista ?
Olennaisia tietoja kulttuurista, tavoista yms ?

40

5711

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on miehiä

      moneksi.
      Ota kuitenkin huomioon, että suku on sopinut, kenen kanssa hän solmii avioliiton. Se on kaksinverroin tärkeämpää, koska tyttö pääsee avioliiton kautta Suomeen.
      Yhteisestä tulevaisuudesta hänen kanssaan sinun ei kannata haaveilla.
      Pari kevyttä kirjaa, jotka voisit lukaista, ovat Kabulin kirjakauppias ja Tuhat loistavaa aurinkoa. Niistä saa hiukan kuvaa Afganistanin oloista.

      • marily1

        tuhat loistavaa aurinkoa on tosiaankin loistava kirja, jää koukkuun. Mutta otetaan taas huomioon että siitäkin on jo aikaa, olot muuttuneet.


      • tittidii

        Hän on asunut 12-vuotiaasta asti Suomessa, heillä on oma yritys ja tuntuu hyvin pyyhkivän. Tekee töitä ja arvot kohdillaan.

        Tuollaisesta avioliiton sopimisesta hän itse puhunut mitään, enkä ole itsekään moisesta kuullut :o


      • on miehiä
        tittidii kirjoitti:

        Hän on asunut 12-vuotiaasta asti Suomessa, heillä on oma yritys ja tuntuu hyvin pyyhkivän. Tekee töitä ja arvot kohdillaan.

        Tuollaisesta avioliiton sopimisesta hän itse puhunut mitään, enkä ole itsekään moisesta kuullut :o

        kulttuurissa on aivan normaalia, että vanhemmat sopivat lastensa avioliitosta. Tapa tuntuu entisestään vahvistuneen täällä Suomessa (ja varmaan muissakin maissa, jonne heitä on siirtynyt), koska sillä tavalla saa tuoduksi puolison tänne. Olen nähnyt useita tapauksia, joissa afganistanilaisnuorukainen on elänyt täällä tavallista elämää, käynyt koulua, urheillut, seurustellut kenen kanssa haluaa jne., kunnes sitten on lyhyellä varoitusajalla lähtenyt Afganistaniin, Iraniin tms,. solminut siellä avioliiton suvun valitseman tytön kanssa ja palannut odottelemaan tytön saapumista.
        Näitä nuoria kaunottaria näkee jo anopin kanssa ostoksilla yms., ja uusi sukupolvi on jo pantu alulle.
        Olen kuullut vain yhdestä tapauksesta, jossa poika piti pintansa ja meni naimisiin suomalaisen seurustelukumppaninsa kanssa - tosin sillä ehdolla, että tyttö palaa islamiin.
        En kerro tätä millään pahalla vaan ainoastaan siksi, että kysyit afganistanilaisesta kulttuurista. Minä tunnen sitä jonkin verran sekä teorian että käytännön tasolla.


    • muttauseimmat

      ..afgaanit ovat sekä todella vaatimattomia että todella vaativia. He myös loukkaantuvat TODELLA helposti koska kunnia on heille melkeimpä kaikki kaikessa.
      Usein he aluksi vaikuttavat melkeimpä täydellisiltä miehiltä, ovat äärimmäisen kohteliaita ja fiksunoloisia, huumorintajuisia ja kunnioittavia, vaatimattomiakin. Mutta mielipiteet taustalla ovat hyvinkin jyrkkiä usein, ristiriitatilanteissa se "täydellinen mies" katoaa, huumorintaju ja kohtilaisuus katoaa ja tuntuu kuin kyseessä olisi ihan eri ihminen. Tässä vaiheessa iskee usein kova pettymys, mutta olen oppinut ymmärtämään, että afgaani on ihan yhtä lailla se kohtelias ja fiksu, huumorintajuinen ihminen kuin se joustamaton, jyrkkä, mielipiteessään pysyvä.

      Mainitsin että afgaanit loukkaantuvat todella helposti.. nämä ovat vaikeita tilanteita, koska tuntuu että hän unohtaa täysin kaikki mitä ennen on tapahtunut ja kuinka hyviä ystäviä olette olleet - vain se yksi pieni teko tai asia jonka sanoit, merkitsee. Loukkaantumisen tunne myös tuodaan hyvin vahvasti ulos - joko puhumattomuutena tai agressiivisuutena (mm. ovien paiskomista, tavaroiden hajoittamista jne) tms. Mutta usein tuntuu että sovintoon on hankala päästä koska yhden virheen perusteella afgaani saattaa tuomita sinut lopullisesti huonoksi ihmiseksi.

      Aika raakaa tekstiä mutta pitkällä kokemuksella olen nämä todennut

      • ettäaf

        Ei ole olemassa mitään etnistä Afgaani kansaa ,vaan eri kansallisuuksia jotka poikkeavat rodullisesti ja kiellelisesti toisistaan jopaenemmän kuin esimerkiksi Suomalainen ja Italialainen ! ainoa yhdistävä tekiä on Islam ja tietysti leppymätön viha Kristittyjä Koiria kohtaan.


      • oikeassa!

        Kuulostaa ihan minun poikaystävältäni, joka on myös Afgaani.


    • Afgaanin tyttöystävä

      Afganistanissa on ainakin kaksi pääkultturia, Pashto ja Dari.
      Minulla on kokemusta tuosta ensimmäisen kulttuurin edustajasta.

      Islamin usko sekä heidän tapansa asua perhekunnittain tuo hyviä käytöstapoja ja toisen huomioimista. Miehillä kulttuuriin kuuluu että kun nainen on saatu, hänet piilotetaan muilta ja miehet tapaavat toisiaan, juttelevat ja syövät toistensa keskuudessa, nainen jää kotiin. Jos ystäviä tuodaan kotiin, nainen on toisessa huoneessa piilossa muiden miesten katseilta.

      Uskonto sanelee että seksiä saa olla vain avioliitossa, muutoin naisten kanssa seurustelua (vaikka ihan platoonisessa mielessä) on vältettävä. Miehet rukoilevat moskejassa, jos siellä ei ole eristettyä tilaa naisille, naiset eivät saa tulla moskejaan.
      Kulttuurin mukaisesti nainen on miehensä omaisuutta ja mies päättää kaikesta. Esim. jos syntyy lapsi, on naisen pyydettävä mieheltään lupaa rintaruokinnan lopettamiseksi.

      Avioliitto tosiaan sovitaan hyvin nuorena, vanhemmat järjestävät sen. Ja vanhempien määräykset hallitsevat nuorten elämää niin kauan kun vanhemmat ovat elossa.

      Näitä asioita olen havainnut ja saanut keskusteluissa selville.

    • Spicegirl1

      hei,

      no ei todellakaan ole kaikki tiukkoja, ihmiset ovat erilaisia ei ole kansalaisuudesta kiinni vaan ihan perheestä ja kuinka tiukka perhe on, itsellä on afghanistanilainen kaveri ja hän on ihan vapaa saa itse valita puolisonsa jne.. eikä häntä (tyttö) todellakaan pakoteta mihinkään jota ei halua. ovat todella kohteliaita vanhempia ihmisiä kohtaan ja vieraanvaraisia, pitävät juhlimisesta ja rakastavat omaa perhettään suurin osa perheistä on vapaita naiset käyvät töissä jne...afghanistanilaset sitoutuvat johonkin aina täysillä ja pitävät siitä kiinni loppuun asti ja sitä paitsi ne ovat myöskin tosii kauniiita ja komeita!!! kokemusta onn!

      joten ette voi sanoa että kaikki afgaanilaiset ovat tiukkoja ja naiset eivät saa tehdä mtn jnee.. se riippuu ihan perheestä ja ihmisestä!! älkää tuomitko ihmisiä kansalaisuuden takia!

      • M.A1989

        Kauhea mitä te ihmiset meistä luulette! Ei me todellakaan olla niin uskovaisia ja tiukkoja!!! Afganistanossa on hyvin erilaisia ihmisiä. Itellä on ollu muutama suomalainen miesystävä! Mutta pidän enemmän afgaanimiehestä, koska suomalainen mies on nii jotenkin luuseri ja pihi.. olen aina dumpannu niitä! Nyt mul on komea afgaanimies, joka on täydellinen, hellä ja rakastava! Meidän uusi sukupolvi on aivan ihana, kyllähän vanhempi ikäluokka on vähäsen tiukka, mutta me nuoret ollaam ihania. Tutustukaa meihin ;)


      • voisentään
        M.A1989 kirjoitti:

        Kauhea mitä te ihmiset meistä luulette! Ei me todellakaan olla niin uskovaisia ja tiukkoja!!! Afganistanossa on hyvin erilaisia ihmisiä. Itellä on ollu muutama suomalainen miesystävä! Mutta pidän enemmän afgaanimiehestä, koska suomalainen mies on nii jotenkin luuseri ja pihi.. olen aina dumpannu niitä! Nyt mul on komea afgaanimies, joka on täydellinen, hellä ja rakastava! Meidän uusi sukupolvi on aivan ihana, kyllähän vanhempi ikäluokka on vähäsen tiukka, mutta me nuoret ollaam ihania. Tutustukaa meihin ;)

        Tuo piheys voi johtua siitä ettei suomalaisilla nuorilla miehillä ole KELA-gold korttia?


      • Oikeinteit
        M.A1989 kirjoitti:

        Kauhea mitä te ihmiset meistä luulette! Ei me todellakaan olla niin uskovaisia ja tiukkoja!!! Afganistanossa on hyvin erilaisia ihmisiä. Itellä on ollu muutama suomalainen miesystävä! Mutta pidän enemmän afgaanimiehestä, koska suomalainen mies on nii jotenkin luuseri ja pihi.. olen aina dumpannu niitä! Nyt mul on komea afgaanimies, joka on täydellinen, hellä ja rakastava! Meidän uusi sukupolvi on aivan ihana, kyllähän vanhempi ikäluokka on vähäsen tiukka, mutta me nuoret ollaam ihania. Tutustukaa meihin ;)

        Ohitat ainakin karmeimman valinnan eli suomiukon. Suomiukko onkin nössö tai juoppo, muslimimies on sentään naistaansa suojeleva ja kunnioittava, perhekeskeinen ja ahkera.


      • Raaka-_-Watson
        Oikeinteit kirjoitti:

        Ohitat ainakin karmeimman valinnan eli suomiukon. Suomiukko onkin nössö tai juoppo, muslimimies on sentään naistaansa suojeleva ja kunnioittava, perhekeskeinen ja ahkera.

        Noinhan se menee. Siksi Eurooppa sisällissodan partaalla kun muslimi miehet ovat niin ahkeria suojellessaan ja kunnioittaessaan. Kaikki tiedot siitä että tekisivät rikoksia kuten huumekauppaa, ryöstöjä ja raiskauksia ovat kateellisten panettelua.
        Töitäkin painavat niska limassa ja missään tapauksessa eivät loisi kantaväestön elätettävinä.
        Samoin kaikki tiedot siitä että islam olisi naisia alistava, väkivaltainen kultti ovat pelkkää panettelua.
        Onneksi maailmassa on suomalainen muslimien patja joka on kykenevä näyttämään meille totuuden........... NOT


      • Turvallisempimies
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Noinhan se menee. Siksi Eurooppa sisällissodan partaalla kun muslimi miehet ovat niin ahkeria suojellessaan ja kunnioittaessaan. Kaikki tiedot siitä että tekisivät rikoksia kuten huumekauppaa, ryöstöjä ja raiskauksia ovat kateellisten panettelua.
        Töitäkin painavat niska limassa ja missään tapauksessa eivät loisi kantaväestön elätettävinä.
        Samoin kaikki tiedot siitä että islam olisi naisia alistava, väkivaltainen kultti ovat pelkkää panettelua.
        Onneksi maailmassa on suomalainen muslimien patja joka on kykenevä näyttämään meille totuuden........... NOT

        Hahhahhah, ette vaan oo katkera. Eihän kukaan haluakaan suomiukkoa paitsi joku ääliönainen, joka ei näe silmillään mitä suomiukko todellisuudessa on. Muslimimies tuo naiselleensa turvaa. On niin turvallista liikkua muslimimiehen seurassa kun hän pitää loitollaan ne ääliömiehet, jotka tunnetaan useista ahdistelutapauksista festareilla ja baareissa. Islamilaisissa maisakin mies suojelee naistaansa hirmuhallinnolta, sillä mies on uhatussa asemassa joutuessaan terroristijärjestöön, mikä on vastoin hänen uskontoaan. Siksi mies ensimmäisenä ottaa riskin lähtemällä vaaralliselle matkalle, naisensa ja lapsensa hän piilottaa maalle hoitamaan isovanhempia. Hän tekee miehen työn.


    • Kihloissa

      Olen seurustellut afgaanin kanssa jo yli vuoden. Haluaisin tietää onko hänellä Afganistanissa vaimo joka tulee kohta suomeen? Mutta olen kysynyt tätä häneltä ja hän sanoi, että hänellä ei oo ja hän ei tarvii. Hän on myös sanonut että hän haluaa mennä minun kanssa naimisiin ja perustaa perheen. Hän on myös luvannut että me olemme yhdessä koko elämän. Pitäisikö minun uskoa tuo vai ei? Mitä teen?

      • minullakinmies

        Ehdottomasti sitä pitää uskoa, jos kerta hän niin sanoo.
        Kun olet kysynyt suoraan, ja hän vastaa niin, pitää silloin uskoa toista!


      • Kihloissa

        Minä uskonkin häntä mutta kaikki sanoo että ei kannata uskoa :(


      • AikaNäyttää

        Hei, vain aika näyttää että onko toinen luottamuksen arvoinen, Ei taida olla pelkästään
        kansalaisuudesta kiinni.


      • Hurrraaa

        Taidat olla varsinainen tyhjäpää itsekin. Kebap Oy:n tiskaajan kiltti lastentekokone.


      • Tietämätönoot
        Hurrraaa kirjoitti:

        Taidat olla varsinainen tyhjäpää itsekin. Kebap Oy:n tiskaajan kiltti lastentekokone.

        Eiköhän meillä Suomessa lestadiolaiset ole niitä, jotka pitää naisiaansa kiltteinä lastentekokoneina.

        Minä tunnen muslimiäitejä, jotka saavat poistua kodista. Jos musliminainen olisi alistettu, hän olisi neljän seinän sisällä. Tunnenkin suomalaisia äitejä, jotka eivät saa poistua kodista.

        Älä puhu musliminaisen suulla. Musliminainen ei ole heikko ja avuton paitsi sinun mielikuvissasi. Musliminaisellakin on omat mielipiteensä, jotka hän sanoo itse, et sinä!


      • Raaka-_-Watson
        Tietämätönoot kirjoitti:

        Eiköhän meillä Suomessa lestadiolaiset ole niitä, jotka pitää naisiaansa kiltteinä lastentekokoneina.

        Minä tunnen muslimiäitejä, jotka saavat poistua kodista. Jos musliminainen olisi alistettu, hän olisi neljän seinän sisällä. Tunnenkin suomalaisia äitejä, jotka eivät saa poistua kodista.

        Älä puhu musliminaisen suulla. Musliminainen ei ole heikko ja avuton paitsi sinun mielikuvissasi. Musliminaisellakin on omat mielipiteensä, jotka hän sanoo itse, et sinä!

        Miljoonat muslimien naiset elävät kotieläimen asemassa jo lapsesta lähtien.
        Ei voi edes verrata suomalaisiin naisiin.
        Se että yksi muslimien patja voi esittää vapaasti mielipiteitään ei merkitse yhtään mitään.


      • voieitaas
        Tietämätönoot kirjoitti:

        Eiköhän meillä Suomessa lestadiolaiset ole niitä, jotka pitää naisiaansa kiltteinä lastentekokoneina.

        Minä tunnen muslimiäitejä, jotka saavat poistua kodista. Jos musliminainen olisi alistettu, hän olisi neljän seinän sisällä. Tunnenkin suomalaisia äitejä, jotka eivät saa poistua kodista.

        Älä puhu musliminaisen suulla. Musliminainen ei ole heikko ja avuton paitsi sinun mielikuvissasi. Musliminaisellakin on omat mielipiteensä, jotka hän sanoo itse, et sinä!

        Joko taas tulit riehumaan palstalle ja samat tyhmät löpinät..


      • oikeassaon

        Älä itse lässytä. Watson on oikeassa . Ei Suomalainen nainen suostukaan rajoittamaan vapauttaan ja siksihän nämä liitot ei kestä. Eihän kukaan usko tämän sekopää muslimiakan kirjoituksia . Miksi tämä hullu saa täällä raivota..


      • ei-watson-mitään-tiedä
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Miljoonat muslimien naiset elävät kotieläimen asemassa jo lapsesta lähtien.
        Ei voi edes verrata suomalaisiin naisiin.
        Se että yksi muslimien patja voi esittää vapaasti mielipiteitään ei merkitse yhtään mitään.

        Niillähän on sitten kissan päivät, koska kotieläimiä kohdellaan ystävällisesti ja hellimällä. Miljoonat on aika pieni murto-osa kaikista musliminaisista. Mitenkähän ne muut elävät?


      • Raaka-_-Watson
        ei-watson-mitään-tiedä kirjoitti:

        Niillähän on sitten kissan päivät, koska kotieläimiä kohdellaan ystävällisesti ja hellimällä. Miljoonat on aika pieni murto-osa kaikista musliminaisista. Mitenkähän ne muut elävät?

        Itseasiassa suurin osa muslimien naisista elää alistettuina eläimen asemaan.


      • enolesinunnaisesi
        oikeassaon kirjoitti:

        Älä itse lässytä. Watson on oikeassa . Ei Suomalainen nainen suostukaan rajoittamaan vapauttaan ja siksihän nämä liitot ei kestä. Eihän kukaan usko tämän sekopää muslimiakan kirjoituksia . Miksi tämä hullu saa täällä raivota..

        Nonnii, täsä näämme. Suomiukko taas valittamassa kuinka suomalainen nainen on vapaa. Oikeasti te haluatte seurustella jonkun vajaaälyisen naisen kanssa, joka on toisistaan riippuvainen ja jota älykkäämpi (mies) ohjaa ja holhoo. Ei kiitos! Te ootte paljon juntimpia verrattuna muslimimieheen. Suomiukkoon sopii hyvin Konfutsen ajatus "Paras nainen on se, joka ei osaa lukea". Islam sentään ei pidä naista vajaaälyisenä, vaan käskee heitäkin kuuntelemaan, näkemään, tekemään ja lukemaan.


      • raakuutta-lisää
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Itseasiassa suurin osa muslimien naisista elää alistettuina eläimen asemaan.

        Valehtelet, et sinä mikään islam-tutkija ole. Et pysty perustelemaan väitettäsi.


      • Raaka-_-Watson
        raakuutta-lisää kirjoitti:

        Valehtelet, et sinä mikään islam-tutkija ole. Et pysty perustelemaan väitettäsi.

        Enhän ole koskaan väittänyt olevani islam tutkija mutta ei tarvitse olla mikään tutkija voidakseen nähdä mistä islamissa on kysymys.
        Ei minun tarvitse perustella yhtään mitään mitä tulee islamiin, kaikki todisteet ovat vapaasti nähtävillä.


    • ChinaDragon

      Olennaisia tietoja kulttuurista, naisen seksuaalisuudesta joka on maassa kielletty.

      "Väkivallan alla eläminen ei ole Afganistanissa ainoastaan kaikkein köyhimpien ja kouluttamattomimpien naisten taakka. Vuoden 2013 heinäkuun aikana Afganistanissa on tapettiin kaksi naispoliisia, jotka tekivät työtä erityisesti naisten aseman parantamiseksi. Erään naiskansanedustajan kimppuun hyökättiin, ja väkivaltaisessa kohtauksessa sai surmansa hänen 8-vuotias tyttärensä ja henkivartijansa. Toinen naiskansanedustaja sekä hänen neljä lastaan ja henkivartijansa kidnapattiin. Kansanedustaja vietti kuukauden vangittuna. Intialainen Afganistanissa asuva naiskirjailija tapettiin vuonna 2012. Hyökkääjät ryntäsivät hänen kotiinsa, sitoivat hänen miehensä ja ampuivat hänet talonsa pihalle.

      Naisten turvallisuuden takaaminen kaikilla elämän osa-alueilla on olennaista koko Afganistanin tulevaisuuden kannalta. Naisten on päästävä mukaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon, jotta maahan voidaan taata kestävä ja oikeudenmukainen rauha. Naiset tulee nähdä pelkkien uhrien sijaan aktiivisina toimijoina, joilla on oikeus osallistua rauhan rakentamiseen ja konfliktien ehkäisyyn.

      Naisten osallistumismahdollisuuksien rajallisuus yhteiskunnallisessa ja poliittisessa toiminnassa on kuitenkin vain pieni osa naisten ongelmia Afganistanissa. Naisten asema Afganistanissa on yleisestikin ottaen maailman huonoimpia. Afganistanilaisen naisten oikeuksia edistävän kansalaisjärjestön edustajan Afifa Azizin mukaan yli 87 prosenttia afgaaninaisista ja -tytöistä joutuu väkivallan kohteeksi elämänsä aikana".

      Suunta Afganistanissa ei naisten oikeuksien suhteen kuitenkaan välttämättä ole parempaan päin. Afganistanin parlamentti ei kyennyt vuoden 2013 toukokuussa sopimaan laista, joka olisi parantanut naisten oikeuksia ja suojannut heitä perheväkivallalta. Lakia vastustivat vanhoillista islamia kannattavat parlamenttiryhmät. Ne pelkäsivät seksuaalisen hillittömyyden valtaavan Afganistanin, jos maassa hyväksytään naisia suojaavia lakeja.

      Afganistanissa hylätty lakiesitys olisi muun muassa määrännyt naisten alimmaksi naimisiinmenoiäksi 16 vuotta. Afganistanin parlamentti hylkäsi lakiesityksestä myös ne osat, jotka olisivat kieltäneet perheväkivallan ja raiskausten uhrien asettamisen syytteeseen haureuden harjoittamisesta tai aviorikoksesta. Oikeus elämään, vapauteen ja turvallisuuteen ovat universaaleja ihmisoikeuksia, jotka valtion pitäisi pystyä kansalaisilleen takaamaan. Afganistan ei ole lähelläkään näiden oikeuksien turvaamisessa".

      Kuusitoistavuotias Aatifa huutaa sairaalassa Allahia apuun. Hento tyttö on tuskissaan, ja kirurgit valmistautuvat siirtämään ihoa hänen pahoin palaneelle vartalolleen.

      Aatifa kamppailee kiukunpurkausten ja kyynelten kanssa, kun hän kertoo, miksi valeli itsensä bensiinillä ja sytytti tulitikun.

      Kymmenen sisaruksen perheestä tuleva ja matonkutojana työskentelevä Aatifa meni naimisiin 14-vuotiaana. Nuoren vaimon mukaan anoppi haukkui hänen taloudenhoitoaan ja rohkaisi poikaansa pahoinpitelemään Aatifaa. Syynä oli se, että Aatifan äiti kävi kylässä liian usein.

      Afganistanin länsiosassa sijaitsevassa konservatiivisessa Heratin kaupungissa Aatifan kohtalontovereita on kymmeniä. Varhain naimisiin joutuvat tytöt eivät näe muuta pakokeinoa kuin polttoitsemurhan, tai sen yrityksen.

      Yhden vuoden aikana kaupungin sairaalassa kirjattiin 83 Aatifan kaltaista tapausta. Niistä lähes kaksi kolmasosaa johti kuolemaan.

      Voidaan siis sanoa 83 naisen mielipide, heille Afganistanissa naisen elämä oli huonompi vaihtoehto mitä polttoitsemurha? Naisilla ei ole oikeutta elämään, vapauteen ja turvallisuuteen.

      • Omgomgomg

        Wow. Tuosta kumpuaa kysymyksiä ?
        Onkohan ap ns. "Porin lenkkeilijätyttö".
        Olikohan hänen elävältäpoltto vain kulttuurinmukainen teko?
        Onkohan tuo kuitenkin tuttua kaikille afgaaneille?


    • Romanimiesvaaan

      Tiedän yhden 18v afgaani nuorukaisen joka löysi elämänsä rakkauden Suomesta ja avioitui 73v ikäisen romanimiehen kanssa. Ovat onnellisia ja saavat kohta lapsia.

    • sano_ei_rasismille1
    • raaka-pena

      Entäs sitten, mitä sillä on väliä, jos panevat toisiaan perseeseen? Homothan tekee sitä ympäri maailman. Mulle riittää, että saan itse bildeä. Toisten panemiset ei kiinnosta.

      • raaka-suvakki2

        Et sinä liki 70 vuotias ukko saa kuin omaa sorkkaasi ja sitäkin vain silloin harvoin kun jormalla tekee kyllikkiä mieli.


      • raaka-pena
        raaka-suvakki2 kirjoitti:

        Et sinä liki 70 vuotias ukko saa kuin omaa sorkkaasi ja sitäkin vain silloin harvoin kun jormalla tekee kyllikkiä mieli.

        Olen roheet 30v. ja kyllä vaimo antaa lovea.


      • Pannaantaaaina
        raaka-pena kirjoitti:

        Olen roheet 30v. ja kyllä vaimo antaa lovea.

        Niin, eiks sulla ollut se monien ukkojen panemaan thaimaalainen panopuu vaimona.


      • raaka-pena
        Pannaantaaaina kirjoitti:

        Niin, eiks sulla ollut se monien ukkojen panemaan thaimaalainen panopuu vaimona.

        Tarkistapa kielellistä asuasi! "Monien ukkojen panemaan!!!" Vaimoni on filippiiniläinen ja tuskin sitä monikaan on polkenut ennen minua. Hän on nykyään sairaanhoitaja. Mitenkähän sinun koulutuksesi laita on? Olet ehkä vähemmän koulutusta ja vähemmän ÄO:ää vaativassa työssä.


      • raaka-tuure
        raaka-pena kirjoitti:

        Tarkistapa kielellistä asuasi! "Monien ukkojen panemaan!!!" Vaimoni on filippiiniläinen ja tuskin sitä monikaan on polkenut ennen minua. Hän on nykyään sairaanhoitaja. Mitenkähän sinun koulutuksesi laita on? Olet ehkä vähemmän koulutusta ja vähemmän ÄO:ää vaativassa työssä.

        Taitaa palstan horojen lisäksi sinullakin tehdä mieli palvattua lietelantapumppua nieluun ja takalautaan?


    • Provosi.on.huono

      Mikset kysy kaverilta?
      Mistä me muut tietäisimme, millaisista oloista hän on, ja mikä on hänen kulttuurinsa.

    • Jotain.järkee.nyt

      Aikaa on kulunut. Hakiko vaimon kotimaasta ja jäit kuin nalli kalliolle?
      Jos olitte pitkään yhdessä niin kuuluiko lastenhuoneen komerosta muutakin kuin peltirummun pärinää?
      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe