Kannattaa varoa Mart Finland Oy

sinisilmäinen ostaja

Kannattaa varoa Mart Finland Oy:n myymiä autoja.

Itse uskoin sinisilmäisesti yhtiön toimintaan. Minulle kerrottiin, että autossa ei ole mitään vikaa.

Toisin kävi, rekisteriotteen toista sivua minulle ei ostotapahtumassa näytetty, vaan vakuutettiin, että kaikki on kunnossa.

Rekisteriotteessa virhemerkintä siitä, että polttimo on vääränlainen.

Lisäksi nettiauto.com ilmoituksessa mainostettu "lisävaruste" penkinlämmitin ei toimi. Autoliikkeeltä sain vastauksen: Mistäs minä voin tietää kaikista autostani, toimiiko ne vai eikö?

Käytin autoani kolmesti heidän osoittamaallaan korjaamolla, mutta mitään vikoja (ainoastaan rekisterikilven valo osattiin vaihtaa) ei korjattu.

Lisäksi nyt renkaanvaihdon yhteydessä huomasin, että he ovat antaneet liian isot renkaat, jotka ottivat sitten lokareihin kiinni. Renkaat piti olla auton uniikkirenkaat.

Noh, virheistä oppii, ostajakin.

22

2999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..provo!

      Ai että ihanko polttimo oli vääränlainen, no voi nääs nääs nääs, sun siunaa! Renkaat on varmaan edellinen kaivanut jostain purkaamosta mukaan, ollut ehkä alut kesäkäytössä eikä raattinut antaa niitä mukaan. Luuletko tosiaan että joku autoliike grillauttaa myyjien ja pesupoikien hanureita ihan huvikseen kaiket päivät..? Sun kannattaisi ostaa uusi tai aikuistua, tajuta että kaikki ei mene niinkun vanhempien siloittamassa elämässä tähän asti. Käytetty on käytetty, se vaatii vähän vaivaa ja vastuuta omista tekemisistä. Autoliike ei ole holhoojasi eikä mielenterveystoimisto joka saa pääsi takaisin kuntoon tuon järkytyksen jäljiltä.

      • jep jep

        Heh, renkaat tulivat viereisestä Rengas-Centeristä, joten kyse ei ole siitä.

        Jospa sinä tutustuisit ensin velvoittavaan kuluttajalainsäädäntöön ja sopimusoikeuteen.

        Myyjällä on vastuu kohteen myynnissä, olipa kyse käytetystä, uudesta tai mistä tahansa muusta sopimusvelvoitteesta/palvelusta.

        Toki ymmärrän, jos kaupan kohteena on ollut risa auto ja siitä on myös sovittu sen mukaisesti.

        Sopimusta ei tehdä entisen myyjän kanssa, vaan autoliikkeen kanssa, jolla on velvollisuus kertoa auton kunnosta totuudenmukaisesti.

        Sopimusosapuolella on joka tapauksessa oikeus hinnanalennukseen, oli virhe autoliikkeen tai sille myyneen entisen myyjän virhe.

        Lisäksi autoliikkeellä ja muilla irtaimia esineitä myyvillä on normaali kuuden kuukauden takuuaika, oli kyse sitten autosta, stereoistasi, tvstäsi. Tämä ei kata normaalia kulumista, vaan virheitä, jotka ovat aiheutuneet kaupan johdosta.

        Tässä sinulle iltalukemista, josta sinunlainen sivistää itseäsi: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/

        Valitettavasti autoliikkeet eivät voi sanoutua kuluttajalainsäädännöstä irti.

        Ehdotan silti, että sivistäisit itseäsi edes tämän illan, jotta tulevaisuudessa sinun ei tarvitsisi iloistaa tietämättömyydelläsi. Kirjoituksesi sävystä päätellen olet itse alalla, mutta sehän on vain ammatinvalintakysymys :)


      • Lausuntojen
        jep jep kirjoitti:

        Heh, renkaat tulivat viereisestä Rengas-Centeristä, joten kyse ei ole siitä.

        Jospa sinä tutustuisit ensin velvoittavaan kuluttajalainsäädäntöön ja sopimusoikeuteen.

        Myyjällä on vastuu kohteen myynnissä, olipa kyse käytetystä, uudesta tai mistä tahansa muusta sopimusvelvoitteesta/palvelusta.

        Toki ymmärrän, jos kaupan kohteena on ollut risa auto ja siitä on myös sovittu sen mukaisesti.

        Sopimusta ei tehdä entisen myyjän kanssa, vaan autoliikkeen kanssa, jolla on velvollisuus kertoa auton kunnosta totuudenmukaisesti.

        Sopimusosapuolella on joka tapauksessa oikeus hinnanalennukseen, oli virhe autoliikkeen tai sille myyneen entisen myyjän virhe.

        Lisäksi autoliikkeellä ja muilla irtaimia esineitä myyvillä on normaali kuuden kuukauden takuuaika, oli kyse sitten autosta, stereoistasi, tvstäsi. Tämä ei kata normaalia kulumista, vaan virheitä, jotka ovat aiheutuneet kaupan johdosta.

        Tässä sinulle iltalukemista, josta sinunlainen sivistää itseäsi: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/

        Valitettavasti autoliikkeet eivät voi sanoutua kuluttajalainsäädännöstä irti.

        Ehdotan silti, että sivistäisit itseäsi edes tämän illan, jotta tulevaisuudessa sinun ei tarvitsisi iloistaa tietämättömyydelläsi. Kirjoituksesi sävystä päätellen olet itse alalla, mutta sehän on vain ammatinvalintakysymys :)

        äiti! "vaan virheitä, jotka ovat aiheutuneet kaupan johdosta."

        Virhe on tehdä sunlaisien kanssa kauppaa, totta. Penkinlämmitinkin on kuluva osa, sen päällä istuu apina vuosia, ei sen tarvitse vanhassa olla ehjä.


      • jep jep.
        Lausuntojen kirjoitti:

        äiti! "vaan virheitä, jotka ovat aiheutuneet kaupan johdosta."

        Virhe on tehdä sunlaisien kanssa kauppaa, totta. Penkinlämmitinkin on kuluva osa, sen päällä istuu apina vuosia, ei sen tarvitse vanhassa olla ehjä.

        Ei niiden toki tarvitse olla kunnossa, PAITSI jos kaupan yhteydessä penkinlämmittiminä mainostettiin toimivaksi. Jos ne eivät toimisi, se tietysti kuuluisi normaaliin kuluttajan vastuuseen.

        Harmiksesi Suomi on oikeusvaltio, joissa kuluttajillakin on oikeuksia myyjän lisäksi. Tietysti kouluttamattomilla on tätä vaikea ymmärtää.

        Koulutuksella ja sivistyksellä sijoitat itseesi.


      • käsittää..
        jep jep. kirjoitti:

        Ei niiden toki tarvitse olla kunnossa, PAITSI jos kaupan yhteydessä penkinlämmittiminä mainostettiin toimivaksi. Jos ne eivät toimisi, se tietysti kuuluisi normaaliin kuluttajan vastuuseen.

        Harmiksesi Suomi on oikeusvaltio, joissa kuluttajillakin on oikeuksia myyjän lisäksi. Tietysti kouluttamattomilla on tätä vaikea ymmärtää.

        Koulutuksella ja sivistyksellä sijoitat itseesi.

        ..lukemaasi. Alkuperäinen sanoi että ilmoituksessa oli mainittu penkinlämmittimet. Kyllä ne siinä viulussa oli, vaikkakin sattui olemaan puhki istuttu. Elämä on. Taisi olla kyse nettiauton ilmoituksesta, jonka alareunassa lukee että tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Eli suomeksi tarkista ja tutki tuote, tämä on käytetty jäte. Tässäkin tapauksessa asiakas maksaa itse persgrillinsä. Siinä on sulle laki ja oikeus. Vanha on vanha, tarpeeksi vanha ja paljon ajettu on oletettu olevan loppuun kulunut, edes moottorivaurio ei mene myyjän piikkiin koska se on kuluva osa ja saavuttanut tiensä pään, kulunut loppuun. Sen ei kukaan oleta kestävän ikuisesta, penkinlämmittemen odotettu käyttöikä on lyhyempi,se tässä tapauksessa oli saavuttanut kestoikänsä pään.


      • olehyvä2
        käsittää.. kirjoitti:

        ..lukemaasi. Alkuperäinen sanoi että ilmoituksessa oli mainittu penkinlämmittimet. Kyllä ne siinä viulussa oli, vaikkakin sattui olemaan puhki istuttu. Elämä on. Taisi olla kyse nettiauton ilmoituksesta, jonka alareunassa lukee että tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Eli suomeksi tarkista ja tutki tuote, tämä on käytetty jäte. Tässäkin tapauksessa asiakas maksaa itse persgrillinsä. Siinä on sulle laki ja oikeus. Vanha on vanha, tarpeeksi vanha ja paljon ajettu on oletettu olevan loppuun kulunut, edes moottorivaurio ei mene myyjän piikkiin koska se on kuluva osa ja saavuttanut tiensä pään, kulunut loppuun. Sen ei kukaan oleta kestävän ikuisesta, penkinlämmittemen odotettu käyttöikä on lyhyempi,se tässä tapauksessa oli saavuttanut kestoikänsä pään.

        Suoraan kuluttajaviraston nettisivuilta lainaus:

        "Käytettynäkään ostettu auto ei silti saa olla huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, sillä ajetut kilometrit, auton kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta edellyttää."

        "Kuluttajansuojalain mukaan virhe voidaan oikaista joko korjaamalla tai vaihtamalla virheellinen tuote virheettömään. Autokaupassa korjausta on pidettävä vaihtamiseen nähden ensisijaisena keinona. Ostajalla on oikeus vaatia korjausta ja myyjällä on oikeus oma-aloitteisestikin tarjoutua korjaamaan virhe."


      • siitä?
        olehyvä2 kirjoitti:

        Suoraan kuluttajaviraston nettisivuilta lainaus:

        "Käytettynäkään ostettu auto ei silti saa olla huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, sillä ajetut kilometrit, auton kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta edellyttää."

        "Kuluttajansuojalain mukaan virhe voidaan oikaista joko korjaamalla tai vaihtamalla virheellinen tuote virheettömään. Autokaupassa korjausta on pidettävä vaihtamiseen nähden ensisijaisena keinona. Ostajalla on oikeus vaatia korjausta ja myyjällä on oikeus oma-aloitteisestikin tarjoutua korjaamaan virhe."

        Jo 100tkm ja viisi vuotta tekee sen että on turha odottaa liikoja, eihän tehdaskaan takaa auton kuntoa edes noin kauan.
        Jos tuon ikäisessä on vastus penkistä palanut niin ei se ole myyjän vika. Myyjä on antanut varustetiedot ilmoitukseen, ei kuntotestiraporttia joka napista. Edelleen on ostajan vastuulla tajuta ostavansa käytettyä autoa joka on monesta kohtaa kulunut, jopa rikki. Eikä muuta voi olettaa tai on hyvä uskoinen hölmö. Miksi kukaan ostaisi uutta jos vanha olisi yhtä hyvä ja siinä olisi "takuu"??


      • Kysy niin autetaan
        jep jep kirjoitti:

        Heh, renkaat tulivat viereisestä Rengas-Centeristä, joten kyse ei ole siitä.

        Jospa sinä tutustuisit ensin velvoittavaan kuluttajalainsäädäntöön ja sopimusoikeuteen.

        Myyjällä on vastuu kohteen myynnissä, olipa kyse käytetystä, uudesta tai mistä tahansa muusta sopimusvelvoitteesta/palvelusta.

        Toki ymmärrän, jos kaupan kohteena on ollut risa auto ja siitä on myös sovittu sen mukaisesti.

        Sopimusta ei tehdä entisen myyjän kanssa, vaan autoliikkeen kanssa, jolla on velvollisuus kertoa auton kunnosta totuudenmukaisesti.

        Sopimusosapuolella on joka tapauksessa oikeus hinnanalennukseen, oli virhe autoliikkeen tai sille myyneen entisen myyjän virhe.

        Lisäksi autoliikkeellä ja muilla irtaimia esineitä myyvillä on normaali kuuden kuukauden takuuaika, oli kyse sitten autosta, stereoistasi, tvstäsi. Tämä ei kata normaalia kulumista, vaan virheitä, jotka ovat aiheutuneet kaupan johdosta.

        Tässä sinulle iltalukemista, josta sinunlainen sivistää itseäsi: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/

        Valitettavasti autoliikkeet eivät voi sanoutua kuluttajalainsäädännöstä irti.

        Ehdotan silti, että sivistäisit itseäsi edes tämän illan, jotta tulevaisuudessa sinun ei tarvitsisi iloistaa tietämättömyydelläsi. Kirjoituksesi sävystä päätellen olet itse alalla, mutta sehän on vain ammatinvalintakysymys :)

        Suosittelen Jep Jeppiä perehtymään kuluttajasuojalakiin edes hieman itseään sivistääkseen. Antamallasi sivustolla lukee aivan selvästi, että varaa runsaasti aikaa käytetyn auton tutkimiseen ja kaupantekoon, sillä vastuu on sinun (ostajan). Takuusta taas sivustolla mainitaan sen olevan myyjän/maahantuojan/valmistajan myöntämä vapaa ehtoinen etuus. Siis Sinun Höpöttämääsi 6kk Takuuta Ei Ole, Jollei Myyjä Sitä Sinulle Erikseen Ole Myöntänyt, YMMÄRRÄTKÖ?

        ps. Tietenkään nämä eivät poista virhevastuuta, mutta tässä tapauksessa todennäköisesti ole laiminlyönyt omat velvollisuutesi (tarkista myyjältä ilmoituksen tietojen oikeellisuus)


    • Raastupaan vaan!

      Voi mahoton,mitä vääryyttä viksuille ihmisille tehdään.Käy ihmeessä tekemässä rikosilmoitus,tuommoinen on kameeta.On varmasti vaikea nukkua öitä jos polttimokin oli vääränlainen ja istuinlämmitinkään ei sattunut toimimaan

      Koeta pärjäillä,sulla on varmasti vaikee elää asian kanssa.Luonnon katastrofit on pikku juttuja tän edessä.

      • niinpä niin

        Valitettavasti rikosilmoitus soveltuu vain rikoksiin. Sopimusrikkomuksissa riidellään yleisessä tuomioistuimissa.

        Kyse ei ole siitä, että polttimo on vääränlainen, vaan siitä, jos rivien välistä pystyt edes lukemaan, että myyjä valehteli kaupasta päin naamaan.

        Itseäni ei ko. juttu harmita enää. Ehkä yritys oppii palautteenannon kautta olemaan rehellinen kaupassa.

        Rehellisyys maan perii.


    • Mart Finland Oy

      Ostin auton Mart Finland Oy:stä. Hajosi kahdessa viikossa kytkin. Lupasivat maksaa korjauksen. Vein auton pyydettyyn korjausliikkeeseen. Maksoin laskun. Mart Finland Oy lupasi maksaa sen minulle takaisin. Eipä ole rahoja näkynyt pyynnöistä huolimatta.

      Laitoin heille muistutusta asiasta. Ihan kummallinen puulaaki.

      • Rötösherrat kuriin

        Eipä ole rahoja näkynyt pyynnöistä huolimatta.

        Eikä tule muuten näkymäänkään !


    • korjaamo

      Ei varmasti tule rahoja, minulle on piikissä vajaa 700e korjauslaskua. No perinnässä on, joten pitäkööt 700e ja menkööt konkaan.

      • dual mass

        Oletko ollut yhteydessä vaihtoauto ns selvittelijään?


      • Platoon
        dual mass kirjoitti:

        Oletko ollut yhteydessä vaihtoauto ns selvittelijään?

        Aivan. Hän voisi platoonisesti ottaa kantaa myös tähän asiaan.


    • pthyi

      Sanon kokemuksena tästä puljusta kuten toisesta maailmansodasta tavataan sanoa: Ei koskaan enää!

      • pogmarge

        Miksi menit liikkeeseen nimeltä Mart Finland, kun tarjolla olisi ollut Laakkonen, Rinta-Jouppi ja muita hyviä isoja liikkeitä??


      • Laakkonen 2
        pogmarge kirjoitti:

        Miksi menit liikkeeseen nimeltä Mart Finland, kun tarjolla olisi ollut Laakkonen, Rinta-Jouppi ja muita hyviä isoja liikkeitä??

        Mitähän erioikeuksia nimi Mart Finland muka antaa verratuna Laakkoseen tai Rinta-Jouppiin?


      • Virhevastuuvelvoite.
        Laakkonen 2 kirjoitti:

        Mitähän erioikeuksia nimi Mart Finland muka antaa verratuna Laakkoseen tai Rinta-Jouppiin?

        Tarkoitit siis kysyä:
        Mitä erioikeuksia nimet Laakkonen tai Rinta-Jouppi antavat verrattuna Mart Finland tai minkään muun nimiseen liikkeeseen?

        Vastaankin sinulle ja muillekin:
        Ei mitään.

        Samat oikeudet ja velvollisuudet kaikilla autoliikkeillä, toisilla halvemmat hinnat kuin eräillä, mutta velvollisuudet ja niiden noudattaminen ihan samat ja samaa tasoa. On merkkiliikkeitä, jotka eivät vttujakaan välitä kuluttajavalituksista käytetyissä autoissa (niillä on sitä varten omat lakimiesarmeijansakin) ja toisessa ääripäässä pieniä liikkeitä jotka hoitavat kuluttajavalitukset viimeisenpäälle mallikkaasti, autojensa edullisemmasta hinnoittelusta huolimattakin.

        Mart Finlandin asioiden hoitotavoista en tiedä hölkäsenpöläystä, eikä itseasiassa kiinnostakaan tietää.


    • Laakkonen 2

      Näyttää jokaiseen tänne kirjoitettuun viestiin tulevan Mart Finlandin edustajan vastaus niin äkkiä että taitaa olla puljun haukkumissivut kaverilla olla varmuudeksi koko ajan esillä. Mistähän vois johtua...

      • Virhevastuuvelvoite.

        Luitko puikko-otsa edes viestiäni?

        "Mart Finlandin asioiden hoitotavoista en tiedä hölkäsenpöläystä, eikä itseasiassa kiinnostakaan tietää."

        Olenko mielestäsi kyseisen puljun edustaja?!?


    • Laakkonen 2

      Kyllähän minä sun viestis luin. Luin ja ymmärsin mitä yrität sanoa. Mutta yks kumma juttu. Aina kun joku kirjoittaa kokemuksistaan Mart Finlandin kanssa tänne, ilmestyy hyvin pian jostain joku joka ymmärtää tätä rosvofirmaa? Ei tämä nyt niin yleisesti seurattu sivusto varmaan ole? Katselkaapa vaan noita viestien tuloaikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      88
      3284
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      329
      2894
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1576
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1334
    5. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1282
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1041
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1010
    8. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      1007
    9. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      970
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      934
    Aihe