Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

isyystesti

34554

onko isyystesti toettu sairaalassa heti lapsen syntymän jälkeen jos haluaa ja kauan on kestänyt että vastaus on tullut? maksaako se? jos ei ole naimisissa..

11

2554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajua mutta

      tee se testi ihmeessä jos vähänkään epäilet.

    • .........

      Silloin kokeet ovat maksuttomat, ja ne pitäisi aina kyllä pyytää (oma mielipiteeni vain). Myöhemmin joudut itse maksamaan, ainakin minua evästettiin aikanaan näin. En tiedä kuinka kauan tuloksissa menee, kun meillä ei mies niitä halunnut.

      • valvojan

        Lastenvalvojan kautta pääsee dna-testeihin. Ilmaset ovat jos et ole naimisissa. Tuloksissa menee noin 2 vko. Lastenvalvojalle kannattaa soittaa jo ennen lapsen syntymää ja kysellä enemmän.
        Taitaa olla joku vuosi raja, milloim muuttuvat maksulliseksi, ja ei ole isyyttä tunnustettu.


    • hyvä,,

      jos tehtäs automaatisesti sairaalassa, eipä olis kellään mitään epäilyksiä enää. Mutta näin ei tehdä, vaan noin kk lapsen syntymästä tulee äidille lutsu isyyden selvitykseen lastenvalvojan luo. Ja siellä sitten pyydätte isyystestin. ja se ei maksa mitään tässä vaiheessa.

    • kun..

      isyyttä ei vielä ole vahvistettu testi on ilmainen, mutta jos sitä vuosia myöhemmin alkaa selvittää ni maksaa.

    • Isä Ehkä

      Moro mulla on ongelma ex muija sai lapsen ja kysyin sitä silloin ja sanoi että ei ole minun lapsi mutta nyt tyttö on 15 vuotias ja epäilee vahvasti että olisin tytön isä tytön äiti on ei ole myöntänyt että olisin isä mutta on puhunut sillai että tyttö alkanut epäileen että olisin sen isä nyt tosiaan tyttö 15 vuotoas ja kysyi minulta että lähtisinkö tekemään testin eli onko se ilmainen näin myöhään vai joutuuko siitä maksamaan ja mitä testi sitten maksaa ja mitä tai minne pitää ottaa yhteyttä tälläisen asian kanssa?

      • Jakorasia?

        Aivan hiljattain tuli lakimuutos, jossa äidit eivät voi enään estää isyystutkimusta.

        Hyvä ja tervetullut lakiuudiistus, koska samassa taloudessa asuvat mies oli automaattisesti lapsen isä.

        Helsingin sanomissa 28.11.2006 oli juttu aiheesta.

        Joka neljäs DNA testattu isäehdokas ei ole lapsen isä.

        On myös tilanteita, joissa äiti nimeää usempiakin isäehdokkaita.

        Lue uutinen ja kommenttteja.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lehti Joka neljäs DNA-testattu isäehdokas ei ole lapsen isä/1135223287095
        ---


    • tosi tarina

      Minulla vauvakuumeinen nainen otti suihin ja nesteet nyrkinsilmään, meni veskiin ja teki ilmeisestibitsensä raskaaksi spermallani.
      Minulle ihan sama, kunhan ei ole mitään vailla ja kylällä eivät ala ulkonäon perusteella juoruamaan lapsen olevan jälkeläisiäni.

      Onko tapahtunut rikos, koska en ollut yhdynnässä?

    • suojaton mies

      sitä se vauvakuume teettää, kun pitää saada lapsi kuin muillakin...sairasta!

    • !!!!!!!!!!!!!!

      helvetin kusipäitä kaikki jotka salaa hankkiutuvat raskaaksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe