Kyllä kannatti ostaa kaasuauto!

Kun katsoo noita öljyn yhä kallistuvia hintoja, voi vain todeta, että kaasuauto on järkevä hankinta. Kaasu saa kallistua 170%, että maksaa niin paljon kuin bensa nyt. Siinä ajassa bensa nousee varmaan 200%...
Ilmianna
Jaa

20 Vastausta



kuvitella, kun ei osaa huomioida ja laskea itse autosta johtuvia suurempia kustannuksia.

Aivan sama tilanne, kun kuvitellaan kilometrikustannusten muodostuvan vain bensakuluista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Viimeisen kuuden vuoden aikana kaasusta ei ole muodostunut autoon yhtään mitään ylimääräisiä kustannuksia. Itseasiassa ostin sen alunperin, koska kaasumalli oli edullisempi kuin diesel-malli. Ja käyttökuluissa sekä vakuutuksissa on säästynyt vuosien aikana muutamia tuhansia euroja. Joten vuosien jälkeen olen aikaisempaan hankintaani edelleen tyytyväinen. Ainoa ylimääräinen kulu tuosta on ollut auton huolto-ohjelmaan kuuluva kaasujärjestelmän tarkistus muun huollon yhteydessä. Tuon lisähinta on muistaakseni noin 20€, jonka saattaapi säästää jo yhdellä tankkauksella. Lisäksi, olen voinut käyttää autossani ainoaa kotimaista polttoainetta, joka on vieläpä biokaasua erittäin pienillä päästöillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kerro lisää! Paljonko se auto maksoi? Paljonko olisi maksanut vastaava bensa-auto?

Mistä tankkaat sitä kaasua? Missä liikut sillä autolla (millä alueilla Suomessa, missä muissa maissa)?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
eihän se tosiaan kaikille se kaasuauto sovi, mutta niille, joilla asema on sopivalla etäisyydellä, esim. "työmatkan" varrella, voivat ostaa "jokapäiväisen menovetensä" sieltä! hyviä matkoja kaikille, millä ikinä kuljettekin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
2009 maakaasun hinta nousee ja tulee myös verolliseksi autokäytössä. Se siitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
ei mene verolle, eikä nouse oleellisesti! eu:ssa (ja siellähän nyt ollaan) on linjaus, että kaasumaiset polttoaineet (mm. LPG ja maakaasu) menevät AIKAISINTAAN verolle vuonna 2018 (siirtyi vuodesta 2010). Päivittäkää edelliset tietonne, tai näyttäkää väitteenne toteen! :)))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
taitaa tuo "verottelija" olla joku "sisäpiiriläinen", kun tietää polttoaineiden verotuksen paremmin kuin EU!!! Ei mene verolle, olkaa huoleti, mikäli on EU:ta uskominen ;)))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ja taas "asian tuntija" kirjoittaa yhteen "ensi vuonna". niinhän se on että kirjoituksen ulkoasusta (kielioppi mm.) näkee jo jotain kirjoittajan koulutuksesta....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei yhdyssana! kirjoitti:
ja taas "asian tuntija" kirjoittaa yhteen "ensi vuonna". niinhän se on että kirjoituksen ulkoasusta (kielioppi mm.) näkee jo jotain kirjoittajan koulutuksesta....
Opettele kuule ensin itse kirjoittamaan. Etsi itse virheesi kirjoituksestasi mikäli osaat lukea.

Minun mielestä näiden kielipoliisien pitäisi saada porttikielto nettiin. Eikö teillä nuijilla ole mitään muuta tekemistä kuin valittaa toisten kirjoitusvirheistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
-piste- kirjoitti:
Opettele kuule ensin itse kirjoittamaan. Etsi itse virheesi kirjoituksestasi mikäli osaat lukea.

Minun mielestä näiden kielipoliisien pitäisi saada porttikielto nettiin. Eikö teillä nuijilla ole mitään muuta tekemistä kuin valittaa toisten kirjoitusvirheistä.
... tekemistä, kuin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä veroja kaasuautosta menee. Meneekö siitä ennenmän esim kuin diesel autosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
AKEn sivukta: Polttoainemaksusta ovat vapaita nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta käyttävät kuorma- ja linja-autot sekä metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halvalla kulkee kirjoitti:
AKEn sivukta: Polttoainemaksusta ovat vapaita nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta käyttävät kuorma- ja linja-autot sekä metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.
Niinpä! Tänään (21.07.09) Aken sivuilla lukee kyllä niin, mutta 2010 lukee taas erilailla!
VM:n veroesitys, jonka jokin veromalli A, B, C tai D siunataan meidän "asiantuntijoiden" kommentteihin perustuen (kuulemiset syksyllä), ei sisällä verovapautta yhdellekkään kaasulle (eikä muullekaan tunnetulle autopolttoaineelle). Olipa veromalli mikätahansa noista neljästä, nousee kaikkien polttoaineiden verotus kutakuinkin samalle tasolle.
Joko käyttövoimaveron (vuotuinen "verolappu") kautta, tai suoraan hanahintaan (eu/l).
Yhdellä sanalla: kaasukonversiot=kannattamattomia :((
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vuonna 2010 kirjoitti:
Niinpä! Tänään (21.07.09) Aken sivuilla lukee kyllä niin, mutta 2010 lukee taas erilailla!
VM:n veroesitys, jonka jokin veromalli A, B, C tai D siunataan meidän "asiantuntijoiden" kommentteihin perustuen (kuulemiset syksyllä), ei sisällä verovapautta yhdellekkään kaasulle (eikä muullekaan tunnetulle autopolttoaineelle). Olipa veromalli mikätahansa noista neljästä, nousee kaikkien polttoaineiden verotus kutakuinkin samalle tasolle.
Joko käyttövoimaveron (vuotuinen "verolappu") kautta, tai suoraan hanahintaan (eu/l).
Yhdellä sanalla: kaasukonversiot=kannattamattomia :((
Täällä Huutokoskella tehdään kaasukäyttöinen kilpa-auto. Kun ei kilpiin, ei veroa. Kyllä valtio joutuu ajan mittaan nöyrtymään.....

Pääajatuksena ei ole bisnes vaan ympäristöystävällisyys.

Katso lisää www.joroistenlehti.fi ja muutenkin seuratkaa valtakunnan medioita.

Terveisin,
Huutokosken Herttua
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HuutokoskenHerttua kirjoitti:
Täällä Huutokoskella tehdään kaasukäyttöinen kilpa-auto. Kun ei kilpiin, ei veroa. Kyllä valtio joutuu ajan mittaan nöyrtymään.....

Pääajatuksena ei ole bisnes vaan ympäristöystävällisyys.

Katso lisää www.joroistenlehti.fi ja muutenkin seuratkaa valtakunnan medioita.

Terveisin,
Huutokosken Herttua
Joo, kyllä ralliraudoiksi voisi tehdä tehokkaampiakin rasseja, mutta käy sillä kaupassa tai töissä? Puhumme täällä VEROLLISISTA autoista! Tuo sinun veroton bersiosi ei tuo MITÄÄN uutta teknisesti kaasuautoihin, joten mene kotiin rallirautoinesi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
herttualle kirjoitti:
Joo, kyllä ralliraudoiksi voisi tehdä tehokkaampiakin rasseja, mutta käy sillä kaupassa tai töissä? Puhumme täällä VEROLLISISTA autoista! Tuo sinun veroton bersiosi ei tuo MITÄÄN uutta teknisesti kaasuautoihin, joten mene kotiin rallirautoinesi!
JOS TUON VETYAUTON SAATTE REKISTERIIN, SAATTE MULTA SATATONNIA! OLEN RAKENTANUT EIKÄ MENNYT! P.S. MIKÄ ON TUOLLA SÄILIÖLLÄ KULKUMATKA? 20KM? ELI YHDEN PIKAKOKEEN TUOLLA E-H-K-Ä SUHAUTTAA!! HAH_HAH!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vety rekisteriin kirjoitti:
JOS TUON VETYAUTON SAATTE REKISTERIIN, SAATTE MULTA SATATONNIA! OLEN RAKENTANUT EIKÄ MENNYT! P.S. MIKÄ ON TUOLLA SÄILIÖLLÄ KULKUMATKA? 20KM? ELI YHDEN PIKAKOKEEN TUOLLA E-H-K-Ä SUHAUTTAA!! HAH_HAH!
Vetyauto on niin vuotta 2004! Kaksituhatta-luvun ensivuosilla oli vetyauto-buumi, mutta kun vedyn pakkaukseen (säiliöt/tabletit) autoihin ei löytynyt tehokasta tapaa (kaiken maailman polttokennoja ja sellaisia heh-heh), haihtui ehdotelma ilmaan kuin vety taivaalle heh-heh! P.S. Autonne vetysäiliö lienee noilta ajoilta (USA-lainen "hiilikuitu"), niitä lienee valmistettu "koemielessä" ehkä 20 kpl.tta! heh-heh!
T; A.S the "vetymies" ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niin 2004:jää kirjoitti:
Vetyauto on niin vuotta 2004! Kaksituhatta-luvun ensivuosilla oli vetyauto-buumi, mutta kun vedyn pakkaukseen (säiliöt/tabletit) autoihin ei löytynyt tehokasta tapaa (kaiken maailman polttokennoja ja sellaisia heh-heh), haihtui ehdotelma ilmaan kuin vety taivaalle heh-heh! P.S. Autonne vetysäiliö lienee noilta ajoilta (USA-lainen "hiilikuitu"), niitä lienee valmistettu "koemielessä" ehkä 20 kpl.tta! heh-heh!
T; A.S the "vetymies" ;)
P.S. Nyt on sitten se suomalainen Toyota Sähköauto-buumi, jolle naureskellaan tulevaisuudessa niin kuin vanhoille NMT-puhelimille nykyään!
Eipä siinä mitään, tuolla maalla TE-keskukset rahoittavat noista "viidenkytätonnin" projekteista 30%, ja Pekkarinen tulee paikalle, kun paikallislehti tekee projektista juttua.
Paikallinen Pizzeria saa taas euroja (pimeinä) kassaansa...osuuspankki, kirjasto, kirkonkylä...osuuspankki, kirjasto,kirkonkylä...tulkaa mukaan: osuuspankki, kirjasto, kirkonkylä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niin 2004:jää kirjoitti:
Vetyauto on niin vuotta 2004! Kaksituhatta-luvun ensivuosilla oli vetyauto-buumi, mutta kun vedyn pakkaukseen (säiliöt/tabletit) autoihin ei löytynyt tehokasta tapaa (kaiken maailman polttokennoja ja sellaisia heh-heh), haihtui ehdotelma ilmaan kuin vety taivaalle heh-heh! P.S. Autonne vetysäiliö lienee noilta ajoilta (USA-lainen "hiilikuitu"), niitä lienee valmistettu "koemielessä" ehkä 20 kpl.tta! heh-heh!
T; A.S the "vetymies" ;)
(USA-lainen "hiilikuitu"), niitä lienee valmistettu "koemielessä" ehkä 20 kpl.tta! heh-heh!

On noita hiilikuitu säiliöitä maailmalla. Esim Volvolla kontissa. En mää kyllä vetyyn usko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nyt 2016 niitä vetykäyttöisiä polttokennoautoja on jo Suomenkin kaduilla. Ja kaasuautot (metaani) ovat jo ihan tavallisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kyllä kannatti ostaa kaasuauto!

Kun katsoo noita öljyn yhä kallistuvia hintoja, voi vain todeta, että kaasuauto on järkevä hankinta. Kaasu saa kallistua 170%, että maksaa niin paljon kuin bensa nyt. Siinä ajassa bensa nousee varmaan 200%...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta