W:llä alkava nimi

Teresa

Mitä mieltä ootte siitä, jos suomalaisen lapsen nimi alkaa W:llä, eikä V:llä?

Kun meillä on tyttö nimeltään Wilma... Sukunimi on suomalainen -nen päätteinen. Wilman nimi tulee suvusta, eikä sit haluttu sitä muutellakaan.

Nyt kun meillä on toinenkin pikku tyttö ja hälle nimee mietitään niin onko liian eri paria jos on Karoliina. Pitäiskö on Caroliina tai Carolina.

Jos ketä kiinnostaa niin meidän Wilman koko nimi on Wilma Anna-Stina. Ehdotuksia sais laittaa tuolle vauvalle, Karoliina, Karolina, Carolina vai Caroliina?

9

3255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksia

      tässä linkissä
      http://www.vauva-lehti.fi/muut/nimet_laki.asp?f=67&d=43&

      sanotaan että Wäinö ei käynyt eli tuon W:n kanssa voi olla hankaluuksia..

      Muuten sanoisin näin:

      Jos teillä on suomalainen sukunimi niin Karoliina K:lla ja kahdella i:llä

      Jos sukunimi on ruotsalainen niin sitten Carolina

      Caroliina on ihan ihmeellinen sekasikiö! :)

      • Teresa

        Luin tuon linkin. Siinä oli hylätty nimi Onni Valo Valtasar, miksiköhän? Eihän siinä åitäisi olla vikaa.


    • Laardibonanza

      Jos haluat antaa lapsellesi nimen 'Vilma tuplaveellä' tai 'Karoliina seellä', niin siitä vaan.

      Ehkä lapsesi sitten aikuisena korjaa nimensä, kun on kyllästynyt ko. rumbaan.

      • -JT-

        Taidan olla vanhanaikainen, mutta mielestäni lapselle kannattaa antaa nimi, jota ei tarvitse kokoajan selittää.
        "se kirjoitetaan..."


    • Minttu

      Jos sukunimesi on kerta suomalainen, niin laita Karoliina suomalaisittain, jos olisi ruotsinkielinen, niin sitten Carolina/Karolina. Caroliina on vähän samaa sarjaa Wiivien, Calle-Kaspereiden, Alexien yms. kanssa.

    • tarja

      Wilma on ihan hyvä ja Karoliina sopii hyvin siskon nimeksi.Joutuuhan sitä kaksoisveetä ehkä selittämään,mut onko sen "arkiasioissa"niin väliä onko se W vai V?

    • siru

      sisarusten nimet pitäisi olla niin samanlaisia, sekottaa vaan turhaan.

      Itselläni on 3 siskoa ja kaikkien nimet on niin erilaisia kuin vaan ikinä voi olla ja hyvin ollaan niillä pärjäilty.

    • itse

      Miedän sukunimi on selvää suomea ilman mitään -nen tai muitakaan päätteitä, ja alkaa W-kirjaimella. Kyllä se W pitää aina erikseen mainita, kun joku etsii nimeä arkistoistaan.

      Mutta tuohon sisarusten nimiin: Mielestäni sisarusten nimet voivat olla hyvinkin erilaiset, koska eivät he kovinkaan suurta osaa elämästään yhdessä kulje.

    • Enni-Juulia

      Mä oon vasta 11v mut silti tykkään kattoo nimiä, esim. katoin mun tarinablogiin nimet henkilöille täältä. Itte mun mielestä nimet voi olla erilaisia. Tai no jos saisin aikusena tytön ja pojan ja saisin päättää niiden nimet, niistä tulis Wäinö ja Wiola.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe