suhteellisuudentaju kateissa?!

pimeilijä

mietin ja panikoin usein ihan pimeitä juttuja työ- ja muistakin asioista; kuvittelen joutuvani korvaamaan milloin mitäkin mokaani, joutuvani suunnilleen vankilaan, vararikkoon tms. ihan älytöntä... istun kuitenkin ihan lepposissa toimistohommissa?! Jos joku moka sit joskus sattuu niin paniikissa mietin viikko tolkulla et varmaan kaikki muutkin tekemiseni ovat väärin tehty ... huomaankin tarkistelevani samoja asioita vuodesta toiseen... masentavaa ettei yhtään luota itseensä...mitenkähän sitä pääsisi eroon näistä turhista paniikeista... ja sais suhteellisuuden tajunsa takaisin... onko muita jotka moisia murehtii?

7

1356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarjasusanna

ainoa joka asioille voi mitään olet muuten sinä itse!

• pimeilijä

tiedän.... olisi kuitenkin kiva saada neuvoja kuinka saada katkaistua nuo katastrofi ajatukset kun ne iskevät päälle koko ajan suureten ja pyörivät sitten nupissa päivä tolkulla.... Ja mikä "huvittavinta" tajuan kyllä, että lähes aina panikoin ihan turhia/täysin olemattomia ongelmia... mutta kun levy pyörii päässä, miten katkaista se... ;(

• jkol
        pimeilijä kirjoitti:

tiedän.... olisi kuitenkin kiva saada neuvoja kuinka saada katkaistua nuo katastrofi ajatukset kun ne iskevät päälle koko ajan suureten ja pyörivät sitten nupissa päivä tolkulla.... Ja mikä "huvittavinta" tajuan kyllä, että lähes aina panikoin ihan turhia/täysin olemattomia ongelmia... mutta kun levy pyörii päässä, miten katkaista se... ;(

oli pakko oikaista,se kirjoitetaan niinpä eikä niimpä.pakko-oire tämäkin..

• kovinpa on selkeää joillain

on olemassa ns.pakkorako, esim. teet niin tai näin olet aina kusessa.
        esim. jos on paska työ sanotaan ota loparit. no siinähän elelet sitten vararikossa.

• ajatus tehdä hommat edes

puolittain.. tai niin kuin osaan ja kerkiän.

Nuorena yritin täydellistä ja upposin suohon. Nyt yritän ottaa rauhallisesti.

Usein pelkään jonkun tulevan tarkistamaan vaikka keittiön kaappeja. Eilen päätin siivota oman vaatehuoneeni "kaiken varalta" , jos jotain sattuisi ja joutuisin pyytämään jonkun hakemaan itselleni vaatteita.

• Avojaloin

Mulla on aina sukat hukassa.Siis etten löydä pareja.Niimpä päätinkin kulkea avojaloin.Toistaiseksi on mennyt hyvin.Talvi painaa päälle.Olenkin varannut eteiseen melkoisen kimpun mitä erillaisempia sukkia.Loskakelien varalta on kumpparit.Sama se,löytyykö sukat.kunhan jalat tarkenee.Olenkin ihmetellyt tätä sukkajuttua.Tuntuu kuin ikinä en löydä samaa paria.Eilenkin,kun olin työpaikkahaastattelussa,niin jaloissani oli eriparit.Kun mua vaivasi kauhiasti se,niin varmasti haastava nainen huomasi.On tämä kyllä ihmejuttu.Lähi ystävä hukkaa aina avaimet.Kerran etsittiin niitä yöllä lampun valoissa.löydettiin avaimet tietenkin hänen taskusta.meitä nauratti kauhiasti.Mutta nämä minun hukatut sukat varmasti ei ikinä löydy.Olisikohan joku syköloginen juttu kyseessä?Velipoika antero ainakin niin sanoi.Että mukamas yritän unohtaa äidin.Mummo kyllä ahkerasti kutoi sukkia.Hirmu vanha kun oli.

• Marakattis
        Avojaloin kirjoitti:

Mulla on aina sukat hukassa.Siis etten löydä pareja.Niimpä päätinkin kulkea avojaloin.Toistaiseksi on mennyt hyvin.Talvi painaa päälle.Olenkin varannut eteiseen melkoisen kimpun mitä erillaisempia sukkia.Loskakelien varalta on kumpparit.Sama se,löytyykö sukat.kunhan jalat tarkenee.Olenkin ihmetellyt tätä sukkajuttua.Tuntuu kuin ikinä en löydä samaa paria.Eilenkin,kun olin työpaikkahaastattelussa,niin jaloissani oli eriparit.Kun mua vaivasi kauhiasti se,niin varmasti haastava nainen huomasi.On tämä kyllä ihmejuttu.Lähi ystävä hukkaa aina avaimet.Kerran etsittiin niitä yöllä lampun valoissa.löydettiin avaimet tietenkin hänen taskusta.meitä nauratti kauhiasti.Mutta nämä minun hukatut sukat varmasti ei ikinä löydy.Olisikohan joku syköloginen juttu kyseessä?Velipoika antero ainakin niin sanoi.Että mukamas yritän unohtaa äidin.Mummo kyllä ahkerasti kutoi sukkia.Hirmu vanha kun oli.

Sukkajuttu on helppo ratkaista.

Vien kaikki sukat roskiin ja ostan alesta ison pinon mustia samanlaisia sukkia.

Aina löytyy pari.

Sitten kun ne on taas puhkinaisia, teen heitän kaikki pois ja ostan uudet kaikki samaa sarjaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4757
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1631
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1447
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      950
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      787
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      767
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      741
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      720
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      47