SUPERKESTOTESTI

200,000

AB-Suomi 4/2008 VW Golf 1.4.Pistäkää paremmaks."Kulki ja kulki osoittamatta
väsymisen merkkejä".Lukekaa mitä autosta
sanoin kestotestin päällikkö.SIIS 200.OOO
KILOMETRIÄ.

27

1915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo kilometrimäärä

      Volkkarille sellainen saavutus, että oikein uutiskynnyksen ylittää?

    • 200 000 km

      ole kuin sisäänajo vasta.

    • gery4w

      oli ihan normitesti joita nyt autolehdissä usein on mutta V koppanen Golf sai paljon kehuja kunnostaan, ajettavuudestaa, ruostumattomuudestaan, yms. samassa lehdessä oli saman ikäinen Opel Astra samanlaisessa kestotestissä ja sai paljon huonommat arviot ja moni kohta oli huonommassa kunnossa kuin Golfissa. Myös aiemmin kestotestattu Audi A6 koki matkallaan vaikka mitä murheita verrattuna Golfiin.

      • testit

        30.000-50.000 km kestotestit ovat yleisimpiä,siinä mielessä 200.000 on kyllä asia joka voi ylittää uutiskynnyksen.Pitäisi kokeilla mahdollisimman monella automerkillä.


      • astra

        nyt paljon huonompia arvosteluja saanut.Luin myös sen testin.Eikä minulla ole opelia.


      • tsyrtu
        astra kirjoitti:

        nyt paljon huonompia arvosteluja saanut.Luin myös sen testin.Eikä minulla ole opelia.

        huonommat sai. raadin valinta oli myös Golf eikä Astra. Golfissa oli sen mielestä enempi autoa


      • on testattu
        tsyrtu kirjoitti:

        huonommat sai. raadin valinta oli myös Golf eikä Astra. Golfissa oli sen mielestä enempi autoa

        AB-Suomen sivuilta pitää etsiä,onko muille automerkeille tehty 200.000km kestotestiä.
        Volkkari ja Opel olivat tässä testissä mukana.
        Eli GOLF ja ASTRA.


      • 200 000
        on testattu kirjoitti:

        AB-Suomen sivuilta pitää etsiä,onko muille automerkeille tehty 200.000km kestotestiä.
        Volkkari ja Opel olivat tässä testissä mukana.
        Eli GOLF ja ASTRA.

        Audi A6 on myös testattu--eikö niin.Testiä en ole lukenut,mutta tarkoitus on mennä kirjastoon penkomaan jospa lehti löytyisi.


      • uyu5
        200 000 kirjoitti:

        Audi A6 on myös testattu--eikö niin.Testiä en ole lukenut,mutta tarkoitus on mennä kirjastoon penkomaan jospa lehti löytyisi.

        pelkkä testinro jossa on A6, Golf, Astra ja olisko ollut jku Auris/Corolla kestotestikin. Sit on vielä nää Tuulilasin ja TM:n kestotestiraportit ja vanhojen mallien kestotestit/vikalistat yms. aina silloin kun on koeajossa uusi malli.


      • <nähnyt<
        uyu5 kirjoitti:

        pelkkä testinro jossa on A6, Golf, Astra ja olisko ollut jku Auris/Corolla kestotestikin. Sit on vielä nää Tuulilasin ja TM:n kestotestiraportit ja vanhojen mallien kestotestit/vikalistat yms. aina silloin kun on koeajossa uusi malli.

        Tuulilasin ja TM- testit ovat korkeintaan 50 000 km testejä.


      • ewet3
        <nähnyt< kirjoitti:

        Tuulilasin ja TM- testit ovat korkeintaan 50 000 km testejä.

        errä Tuulilasin ja TM:n testeissä ajetaan max 50.000km:a mutta laitoin vaan vinkiksi jos jotain kiinostaa luke kestotestejä ennen auton ostoa.


    • usko....

      ...että sakemannimerkki voi kestää samalla lailla teknisestikin kuin nipponin rauta.

      • ltjkhlskjhskl

        200 tuhatta volkkarilla mahtaa olla jänskää.
        Kerro toki lisää.


      • muijan matsa
        ltjkhlskjhskl kirjoitti:

        200 tuhatta volkkarilla mahtaa olla jänskää.
        Kerro toki lisää.

        Nyt ei kerkee.Pitää just lähteä hinaamaan muijan matsaa.Se hyyty taas ja muija myös.


    • haluaisin nähdä

      TSI DSG yhdistelmän kestotesti, mieluiten jossain lähettikäytössä niin nähtäisiin kaupunkiajon vaikutukset. Veikkaisin että 50 000km välein oltaisiin ylimääräisessä "huollossa" pajalla ronkkimassa moottoria tai vaihteistoa.

      Tiesittekö muuten että Golf vapaastihengittävällä 1.4 litraisella moottorilla on surkea tapaus. En suosittele kenellekkään jos meinaa edes kerran elämässään ohittaa rekan, eri asia on jos käy niin hyvä tuuri että se tapahtuu alamäessä. Kilpailijoiden 1.4 ei ole samaa ongelmaa koska niissä on 20-30hv enemmän tehoa. Syynä tähän on se Volkswagen EI VIELÄ vuonna 2008 käytä moniventtiilitekniikkaa kaikissa moottoreissaan.

      Sen verran haluaisin vielä lisätä että en hetkeäkään epäile tuota 200tkm kestotestin sujuvuutta tuolla kokoonpanolla moottorin enkä vaihdelaatikon osalta. Kori varmaan kestää myös vaikka onkin esim. KIA Ceediä ja Toyota Aurista heppoisempaa tekoa. Alustan osat kestää varmasti myös tuon välin jos on rauhallinen kuski ja suurin osa ajosta tapahtuu maantiellä, muussa tapauksessa saa varata raidetangon päitä parit kappaleet sille 200tkm(väittämä perustuu tositapahtumiin).

      • rter4y654765

        piip-puhetta että Golfin kori olis heikompaa tekoa kuin Toyota Auriksessa tai Kia
        Ceedissä! Eiköhän asia ole nimenomaan päinvastoin!!! Golfin korin lujuutta&jämäkkyyttä, kestävyyttä,napakkuutta, alustaa, saumojen viimeistelyä ja tiiviyttä, erinomaista ruostesuojausta, ruosteenvastustuskykyä ja sinkitystä yms. yms. on Golfin kohdalla aina ylistetty kaikissa koeajoissa, testeissä, kestotesteissä,tutkimuksissa jne jne.

        Se toki on kummaa että Joissakin VAG yhtymän autoissa on edelleen tarjolla hinnat alaken mallina todella laiska, heikosti vääntävä, mopomainen 1.4 80-HEPPANEN vaparikone JOKA EI KYLLÄ TODELLAKAAN OLE 8-VENTTILINEN VAAN 16VENTTILINEN mutta antiikkinen toki kaikissa ominaisuuksissaan. VAG yhtymällä ei ole tällä hetkellä tarjolla oikein mitää fiksuja perinteisiä vaparikoneita sillä yhtiö on laittanut kaiken panostuksen laihaseoksisiin FSI-moottorerihin sekä yhden turbon TSI/TFSI tai turbon&kompressorin kaksoisahdettuihin TSI-moottoreihin ja luottaa niihin ja kehittää niitä. Perusvaparikoneen on jääneet nykyistä Poloa ja Golfin hinnat alkaen mallia lukuunottamatta unholaan.


        ja ne jotka haluaa Golfin ostaa ottaa sen pääsiassa TSI moottorilla joko 122 hv 1.4TSI:n tai 1.4 160hv kaksoisahdetun TSI:n tai sitten dieselin Commonrail koneella. Golfeja tuolla 80hv moottorilla ostaa enää murto-osa. Ehkä jotkut papat landella, eläkeläispariskunnat, isä nuorelle ekaksi autoksi tai mies vaimolle kauppakassiksi.

        Se 1.4 80hv kone on lussu, heikko alavääntö, huono ohituskiihtyvyys, janoinen painavaan autoon, tehoton, öljysyöppökin joillain ollut, huohotin oli joskus herkkä jäätymään ainakin IV koppasissa, karkea käyntiääni ja muutekin korkeilla kierroksilla huudatettava äänekäs moottori. Antiikkijäänne joka edelleen keikkuu tuotannossa mukana.

        Sitä en myöskään ymmrrä että edelleen useammassa VAG autossa on vielä edelleen mallistossa pumppusuutindieseleitä (esim. Seat ja Skoda) vaikka ihan ymtä hyvin niihinkin olisi jo tarjolla Commonrail-moottoreita. Esim 1.9TDI pumpparia mydään vielä vaikka mihin malliin.


      • Toteaja512
        rter4y654765 kirjoitti:

        piip-puhetta että Golfin kori olis heikompaa tekoa kuin Toyota Auriksessa tai Kia
        Ceedissä! Eiköhän asia ole nimenomaan päinvastoin!!! Golfin korin lujuutta&jämäkkyyttä, kestävyyttä,napakkuutta, alustaa, saumojen viimeistelyä ja tiiviyttä, erinomaista ruostesuojausta, ruosteenvastustuskykyä ja sinkitystä yms. yms. on Golfin kohdalla aina ylistetty kaikissa koeajoissa, testeissä, kestotesteissä,tutkimuksissa jne jne.

        Se toki on kummaa että Joissakin VAG yhtymän autoissa on edelleen tarjolla hinnat alaken mallina todella laiska, heikosti vääntävä, mopomainen 1.4 80-HEPPANEN vaparikone JOKA EI KYLLÄ TODELLAKAAN OLE 8-VENTTILINEN VAAN 16VENTTILINEN mutta antiikkinen toki kaikissa ominaisuuksissaan. VAG yhtymällä ei ole tällä hetkellä tarjolla oikein mitää fiksuja perinteisiä vaparikoneita sillä yhtiö on laittanut kaiken panostuksen laihaseoksisiin FSI-moottorerihin sekä yhden turbon TSI/TFSI tai turbon&kompressorin kaksoisahdettuihin TSI-moottoreihin ja luottaa niihin ja kehittää niitä. Perusvaparikoneen on jääneet nykyistä Poloa ja Golfin hinnat alkaen mallia lukuunottamatta unholaan.


        ja ne jotka haluaa Golfin ostaa ottaa sen pääsiassa TSI moottorilla joko 122 hv 1.4TSI:n tai 1.4 160hv kaksoisahdetun TSI:n tai sitten dieselin Commonrail koneella. Golfeja tuolla 80hv moottorilla ostaa enää murto-osa. Ehkä jotkut papat landella, eläkeläispariskunnat, isä nuorelle ekaksi autoksi tai mies vaimolle kauppakassiksi.

        Se 1.4 80hv kone on lussu, heikko alavääntö, huono ohituskiihtyvyys, janoinen painavaan autoon, tehoton, öljysyöppökin joillain ollut, huohotin oli joskus herkkä jäätymään ainakin IV koppasissa, karkea käyntiääni ja muutekin korkeilla kierroksilla huudatettava äänekäs moottori. Antiikkijäänne joka edelleen keikkuu tuotannossa mukana.

        Sitä en myöskään ymmrrä että edelleen useammassa VAG autossa on vielä edelleen mallistossa pumppusuutindieseleitä (esim. Seat ja Skoda) vaikka ihan ymtä hyvin niihinkin olisi jo tarjolla Commonrail-moottoreita. Esim 1.9TDI pumpparia mydään vielä vaikka mihin malliin.

        Kattelin tuossa nettisivuja ja Golf oli sekä Ceediä että Aurista kevyempi. Se Golffi taitaa olla sitten muovilla lujitettu ja jämäköitetty.

        Sitten netistä pongasin semmosen erikoisen homman että kaikkiin muihin Golffin koneisiin ilmoitetaan moottorin rakenteeksi
        "4-sylinterinen 16V bensiinimoottori"
        1,4 vaparikoneen rakenteeksi ilmoitetaan
        "4-sylinterinen bensiinimoottori"

        Kaikki siis puhuisi sen puolesta että 1,4 litrainen vapaastihengittävä on 8 venttiilinen, tehotkin.


      • Mulla oli joskus
        Toteaja512 kirjoitti:

        Kattelin tuossa nettisivuja ja Golf oli sekä Ceediä että Aurista kevyempi. Se Golffi taitaa olla sitten muovilla lujitettu ja jämäköitetty.

        Sitten netistä pongasin semmosen erikoisen homman että kaikkiin muihin Golffin koneisiin ilmoitetaan moottorin rakenteeksi
        "4-sylinterinen 16V bensiinimoottori"
        1,4 vaparikoneen rakenteeksi ilmoitetaan
        "4-sylinterinen bensiinimoottori"

        Kaikki siis puhuisi sen puolesta että 1,4 litrainen vapaastihengittävä on 8 venttiilinen, tehotkin.

        IV koppanen Golf ja siinä oli 1.4 75hv moottori ja se ainakin oli 16V eli miksi nyt sitten siitä kehitetty ja esim V kopassa ollut 1.4 80hv malli olisikin taas 8-ventiilinen eikä 16V-malli?

        Golfissa on sekä IV, V että VI kopassa käytetty paljon suurlujuusterästä ja jonkin verran alumiinia. Esim. ovet on IV, V ja VI kopasissa autoissa paljon raskaammat, jämäkämmät ja kassakaappimaisemmat ku Auriksessa ja saumat on jämptit ja raot pieniä yms. Golfissa taittaa olla niin että nyt VI kopassa ei tuu varapyörää mukana jolla myös saadaan painoa laskettua.

        Mutta ihan kuinka haluat saat vapaasti olla sitä mieltä että Golf on paska auto ja Kia ja Toyotan Auris hakkaa sen kaikissa asioissa 100-0.

        Sen toki myönnän että IV&V kopan 100/102 hv 1.6 (esim. BCB) oli 8-ventiilinen malli ja sitten oli myös olemassa IV koppasissa 1.6 16V malli jossa oli tehoa 105hv. Tuo 1.6 16V oli alaväännöltään huonompi kuin (V malli ja jotain muutakin vikoja oli ja sitä ei esim saanut jostain syystä automaatin kanssa koska valmistaja katsoi 8-ventiilisen soveltuvan paremmin automaatin kanssa.


      • 2004
        Mulla oli joskus kirjoitti:

        IV koppanen Golf ja siinä oli 1.4 75hv moottori ja se ainakin oli 16V eli miksi nyt sitten siitä kehitetty ja esim V kopassa ollut 1.4 80hv malli olisikin taas 8-ventiilinen eikä 16V-malli?

        Golfissa on sekä IV, V että VI kopassa käytetty paljon suurlujuusterästä ja jonkin verran alumiinia. Esim. ovet on IV, V ja VI kopasissa autoissa paljon raskaammat, jämäkämmät ja kassakaappimaisemmat ku Auriksessa ja saumat on jämptit ja raot pieniä yms. Golfissa taittaa olla niin että nyt VI kopassa ei tuu varapyörää mukana jolla myös saadaan painoa laskettua.

        Mutta ihan kuinka haluat saat vapaasti olla sitä mieltä että Golf on paska auto ja Kia ja Toyotan Auris hakkaa sen kaikissa asioissa 100-0.

        Sen toki myönnän että IV&V kopan 100/102 hv 1.6 (esim. BCB) oli 8-ventiilinen malli ja sitten oli myös olemassa IV koppasissa 1.6 16V malli jossa oli tehoa 105hv. Tuo 1.6 16V oli alaväännöltään huonompi kuin (V malli ja jotain muutakin vikoja oli ja sitä ei esim saanut jostain syystä automaatin kanssa koska valmistaja katsoi 8-ventiilisen soveltuvan paremmin automaatin kanssa.

        Oikeastaan yllätyin,että varsinaista vararengasta ei 2004 golfissa ollutkaan.Sellainen korkea ohut "kottikärrynpyörä"löytyi takapaksista.Kyllä 75hv moottori on aika vaisu,mutta kun sen saa kiihdytettyä niin moottoritiellä meno maistuu ja on todella hyvä ajettava.Moottori huutaa yli 120 nopeudessa häiritsevästi jos aikoo kuunnella musiikkia,niin kovalla pitää voimakkuudet olla.Ei syö öljyä,ei sitten tipan vertaa eli en ole koskaan lisänyt.Tiedän kyllä tapauksia,joilla öljyä menee reippaasti.90.000 ajettu radio uusittu,virtalukon pohja uusittu ja kuljettajan istuimen lämpövastukset.Kaikki takuuna.


      • liikaa nettisivuja!
        Toteaja512 kirjoitti:

        Kattelin tuossa nettisivuja ja Golf oli sekä Ceediä että Aurista kevyempi. Se Golffi taitaa olla sitten muovilla lujitettu ja jämäköitetty.

        Sitten netistä pongasin semmosen erikoisen homman että kaikkiin muihin Golffin koneisiin ilmoitetaan moottorin rakenteeksi
        "4-sylinterinen 16V bensiinimoottori"
        1,4 vaparikoneen rakenteeksi ilmoitetaan
        "4-sylinterinen bensiinimoottori"

        Kaikki siis puhuisi sen puolesta että 1,4 litrainen vapaastihengittävä on 8 venttiilinen, tehotkin.

        Lue joskus autolehtiä. Heidän vertailuissaan autot oikeasti punnitaan, eikä luoteta valmistajan ilmoituksiin.
        Viimeisin TM:n suosikkiluokan vertailu (TM10/08) kertoo Golfin olevan 25kg painavampi kuin Auris ja 60kg painavampi kuin Hyundai i30 (=Kia Cee´d)!


    • KestääSe

      Elämäni parhain lukuelämys, varsinkin kun satun omistamaan juuri samanlaisen Golfin. Ikää helmikuussa 13 vuotta.

    • kylläonhyvä

      200000km ajettu volkkari on aina paremmassa kunnossa kuin japanilaiset tai korealaiset noilla kilometreillä. Tuon verran ajettu Golf on vasta puolessavälissä matkaa. Rahalle tulee kunnolla vastiketta, kun ostaa uutena ja polkaisee sen sinne 400tkm asti.

      • vikawagen

        Olet ihan oikeassa, katsastuksessakaan ei varmasti tule mitään ongelmia kuten selviää laajoista katsastusselvityksistä.
        Ainoa juttu on että jos vuosimalli on >2007 niin autossa on ehkä kolmas tai neljäs moottori menossa, samoin jos laatikko on dsg, sekin on vaihdettu jo muutaman kerran. Mutta laadukasta menoa toki...


    • tämäonseydin

      Ne katsos yrittää paikata tojon 4D4 surkeaa mainetta trollaamalla jatkuvasti volkkaria.
      Se on niille niin suuri muuri ylitettäväksi, ettei ne pääse siitä ylitse. Vw on paska sieltä ja täältä , kun on paskat omissa housuissa. Menkää ja katsokaa tojopalsta, niin ymmärrätte, mikäli täällä joku vieras sattuu meidän kahdenkymmennen lisäksi tätä juttua lukemaan.

      • omathavainnot

        Eikä se D4D ole ollenkaan se viimeinen tojon motti (vaikka ehkä kaikista eniten levinnyt onkin) missä on ongelmia. vvt-i moottoreissa on paljon soikeita sylintereitä ja öljyt ei kestä koneessa, vaikka ei ole edes ahdettu. Suurin nöyryytys on kuitenkin se, että toyota on ihan itse myöntänyt, että ei osaa enää suunnitella moottoreita. PSA:lta ostetaan dieselit. Yksi hyvä auto on, mutta senkin on suunnitellut subaru alusta lähtien.
        Maalipinta Toyotassa saadaan kestämään nykyisin kunnossa arvatkaapa millä? No teipillä! sillä vuorataan kaikki ovien puitteet ja takaluukun lipat, ettei se paskasti tehty maalaus kulu pois ennen kuin takuu laukeaa. Sen jälkeen saa omaan piikkiin käydä hitsauttamassa ruosteita. Toyotalla onkin yksi suomen työllistetyimmistä korikorjaamoista, ja niitä on paljon, koska hitsattavaakin on paljon. Aina riittää työtä ihan jonoksi asti.
        Lisäksi joka toinen viikko saa lukea lehdistä, että TOYOTA takaisinkutsuu, ja sitten on sen viikon vika, ja määrä aina välillä 500000- 12 miljoonaa autoa. Näitä uutisia kun lukee, niin alkaa äkkiä ymmärtää, että sieltä tojotan tehtaalta ei ole koskaan tullut yhtään ehjää autoa pihalle, aina on jotain mitä pitää jälkikäteen korjata. Lisäksi ajettavuus ja ergonomia tuntuu olevan täysin tuntemattomia käsitteitä. Ensin ostetaan Toyota, ja sitten 6kk-1v ostosta ollaan inisemässä kiropraktikolla tai fyssarilla kun selkään koskee ja joka paikka jumissa.
        Nuo kaikki asiat kun laskee yhteen, niin on helppo perustella miksi osti Skodan, Audin tai Volkkarin. Tai oikeastaan ei tarvitse edes sanoa mitään. Kaikki sen ymmärtää, että nyt ollaan hyvän äärellä ja perusasiat ovat hyvällä hollilla. Ei ruostu, on erittäin hyvä ja täsmällinen ajaa joka kelissä, ei syö 8L sataselle, perhe viihtyy ja selkä kestää kunnossa vaikka ajaisi 60tkm vuoteen. Lisäksi edullinen huoltaa ja äärimmäisen luotettava.


    • HOLISTI75

      nyt on uskomaton uutinen, että ihan yksi kappale golfeja on kestänyt niinkin hyvin ajoa????????????? tuo on pitänyt olla tehtaalta tullut erikoismalli jota on rempattu paljon ennen testiä. eihän volkkarit kestä kuin max 50 000km ajoa ja sitten on alusta väljä, tekniikka aivan lopussa ja pohja aivan ruosteessa.

    • eikösäteile

      Niin niitä kestotestejä tehdään vain yksi kappale kerrallaan. Ja yksi automalli kerrallaan. Miksi tuo on niin vaikea asia trolleille käsittää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe