Miksi Lexus IS220d mallin päästöt (CO2)...o

vat SUUREMMAT,mitä 500-sarjan diesel BMW-malleissa on,joissa tehot ovat samaa luokkaa??.
Onko tosiaankin niin,että Bemarilla diesel-teknologian kehitys on edellä Lexusta?.
BMW 520d-mallissa on 177hv,niin kuin on Lexus IS 220d-mallissakin,MUTTA CO2 päästöt ovat vain 136g/km!!!.Lexus IS 220d-mallissa taitaa olla jotain n.150g/km-luokkaa!!.
Ilmianna
Jaa

27 Vastausta


Miksi autot tuottavat päästöjä? Mikä oli kysymyksesi pointti? Provosointi?

Miksi BMW 750 tuottaa CO2-päästöjä 266g kun Lexus LS600h vain 219g, yhtä fiksu kysymys...
Ilmianna
Jaa
Bmarin arvot teoreettisia. Monissa testessä jo nähty, että käytännössä bemut kulutavat jopa 40 prossaa enemmän kuin mainoksessa lukee. Lexuksen lukema realistisempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerroppa selkeästi, luuletko että lexus ajaa testin kaasupohjassa ihan tahalleen, vai onko niin, että se vaan ei varovaisellakaan kaasulla kulje tuon pienemmällä kulutuksella? Jos ajavat kaasupohjassa, niin on kyllä idioottimaista toimintaa, autovero olisi aivan toista, jos autolle tehtäisin pieni kulutus.
Kyllä se fakta vaan on, että jos ajetaan hissutellen, niin bmw menee pienemmällä kulutuksella, aivan kuten on luvattu. Jos ajellaan reippaasti, niin ei se oleellisesti pienemmällä mene. 170hv imee x litraa polttoainetta, ja sillä selvä. Pintakaasulla taas hyötysuhde bemarissa on parempi, ja sen osoittaa puolueeton testikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
haloo? Itsestäänselvyyshän on, että BMW:n moottoriteknologia on valovuoden edellä korollaa ja leluxia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Taitaa ollakin todellisuudessa juuri toiste päin. Bemujen koneilla ei pitkään ajeta. Ne parissa huntissa finaalissa ja hemmetinmoset remontit edessä. Tojon koneet kestävät enemmän kuin tuplat ja kuluttavat käytössä paljon vähemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
toiste päin kirjoitti:
Taitaa ollakin todellisuudessa juuri toiste päin. Bemujen koneilla ei pitkään ajeta. Ne parissa huntissa finaalissa ja hemmetinmoset remontit edessä. Tojon koneet kestävät enemmän kuin tuplat ja kuluttavat käytössä paljon vähemmän.
oiskohan aika herätä ruususen unesta taas todellisuuteen ja muistella kumman moottori valittiin parhaammaksi. Vinkki se ei ollut Toyotan eikä sen GLX- mallin elikä Leksuksen.

http://www.greencarcongress.com/2008/05/bmw-20l-diesel.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kulutti tuulilasin dsl-vertailussa maantieajossa 5,6 l/100km kun luvattu oli 4,1 l/100km

corolla kulutti 4,6 luvattu 4,3
(aika hyvin kun talvilaatua kuluu n.5-10% enempi kuin kesälaatua, ja testi tehtiin talvella)
Ilmianna
Jaa
Mitä sinä tuota pohdit. Tojon 177hp moottori on jo vanhahko malli mutta silti markkinoiden ainoa mikä täyttää (on täyttänyt jo vuosikausia)tulevat päästönormit typen oksidien osalta ilman ureaa. BMWllä ei taida vielä olla vastaavaa konetta ollenkaan. Mersuhan toi viime vuoden lopulla ureaan pohjautuvan vastineen vain 4-5 vuotta Tojon jälkeen.

Miksi muuten 500 sarjan BMW ei vieläkään ole saanut kuin 4 tähteä ENCAPissa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Clean-Cat on puskenut joka ikisessä ulkomaisessa kestotestissä kunnon moottoritieajossa sellaiset paskamäärät taivaalle, että ei mitään rajaa. Auton on jopa luultu syttyneen tuleen.
Lyhyessä normikulutusrykäisyssä Toyotan puhdistustekniikka toimii, mutta ei tositoimissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teoriassa kirjoitti:
Clean-Cat on puskenut joka ikisessä ulkomaisessa kestotestissä kunnon moottoritieajossa sellaiset paskamäärät taivaalle, että ei mitään rajaa. Auton on jopa luultu syttyneen tuleen.
Lyhyessä normikulutusrykäisyssä Toyotan puhdistustekniikka toimii, mutta ei tositoimissa.
dieselit aina pölläyttelee, ihan merkistä riippumatta. yllättäen on taas takerruttu siihen kun toyotalla on jotain maailman parasta, niin johan provoillaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nuo kirjoitti:
dieselit aina pölläyttelee, ihan merkistä riippumatta. yllättäen on taas takerruttu siihen kun toyotalla on jotain maailman parasta, niin johan provoillaan
Totta, että joka dieselistä lähtee musta pöläys kun annetaan ronttosta köröttelyn jälkeen. Siitä ei noissa kestotesteissä ole ollut kysymys.
Kysymys on oli Clean-Catin toimimattomuudesta raskaassa moottoritieajossa. Siinä auto syytää ajoittaen valkeaa saastaa niin, että maisema pimenee ja auto vaikuttaa olevan tulessa.
Tottahan toki Toyota on järjestänyt niin, että normimittauksen aikana tuota tilannetta ei pääse syntymään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eri asia kirjoitti:
Totta, että joka dieselistä lähtee musta pöläys kun annetaan ronttosta köröttelyn jälkeen. Siitä ei noissa kestotesteissä ole ollut kysymys.
Kysymys on oli Clean-Catin toimimattomuudesta raskaassa moottoritieajossa. Siinä auto syytää ajoittaen valkeaa saastaa niin, että maisema pimenee ja auto vaikuttaa olevan tulessa.
Tottahan toki Toyota on järjestänyt niin, että normimittauksen aikana tuota tilannetta ei pääse syntymään.
Voi juma. Sun pääasiallinen ajotapa on sitten vetää motaria yli kahtasataa?

Ei muuten sattuis olemaan vaikka ihan vaan linkkiä edes yhteen tällaiseen "testiin"?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lexus esitteli uuden RX 450h, joka yhdistää 299 hevosvoiman tehon 148 gramman CO2-päästöihin.
tämähän pesee jo tuon sun 520d bemarin co2 päästöissä, ja bensakoneena pakokaasut ovat dieseliä puhtaammat myös hc nox ja partikkelipäästöissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
RX 450h on jo todettu käytännön testeissä paljon syöpömmäksi kuin luvataan. Ero isokokoisempiin dieselmaastureihin on kulutuksessa olematon ja isoa perävaunua se ei vedä ollenkaan.
Luehan tuosta ja seuraa linkkejä:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001855&posting=22000000041910708
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huuhaata! kirjoitti:
RX 450h on jo todettu käytännön testeissä paljon syöpömmäksi kuin luvataan. Ero isokokoisempiin dieselmaastureihin on kulutuksessa olematon ja isoa perävaunua se ei vedä ollenkaan.
Luehan tuosta ja seuraa linkkejä:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001855&posting=22000000041910708
vanha malli jo montavuotta myynnissä ollut, tuota uutta ei vielä ole, mutta tulee myyntiin tänä vuonna.
Eikä nuo bmv dieselitkään ole missään testissä päässeet lähellekkään tehtaan iömoittamia arvoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ollut on kirjoitti:
vanha malli jo montavuotta myynnissä ollut, tuota uutta ei vielä ole, mutta tulee myyntiin tänä vuonna.
Eikä nuo bmv dieselitkään ole missään testissä päässeet lähellekkään tehtaan iömoittamia arvoja.
Onneton yritys kääntää huomio pois uusimman Lexus SUV:n katteettomista lupauksista polttoaineen kulutuksen suhteen.

Kyseessä on tasan UUSIN malli RX 450h.
Jos osaat lukea, niin tässä on lyhyt lainaus vertailusta, josta asia selviää:

"Equally striking is the conspicuous lack of traditional diesel clatter. That's to be expected of the fourth member of our quartet, the brand-new, eerily quiet 2010 Lexus RX 450h. It is a hybrid after all, but what about the BMW X5 xDrive 35d, Mercedes-Benz ML320 BlueTEC, and Volkswagen Touareg TDI? What does their burbling idle say about the state of modern diesels? Do they stand a chance against the latest hybrid version of the world's best-selling luxury SUV? We assemble in the mountains to find out."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mercedes-Benz on tehnyt HIENOA työtä päästöjen vähentämisessä uusissa CDI-moottoreissa,vaikka tehot ovat NOUSSEET.jos vertaa vaikka Lexus IS 220d dieseliä ja Mersun tehokkaampaa CDI moottoreita,niin IS 220d-moottorissa on korkeammat päästöt,vaikka tehoja on vähemmän!!. :/
Ilmianna
Jaa
Moottorivalikoimassa merkittävintä ovat uudet 2,1-litraiset dieselit,joista koeajoautossa ollut tehokkain 250 CDI (150kW/204hv) esiteltiin muutamaa kuukautta aikaisemmin C-sarjassa.
Tehokkaimmaksi dieseliksi tulee 3,0-litrainen,joka on ehkä ansiotta saanut mallinumeron korotuksen 350 CDI:ksi.Dieseleissä on (vakiona) (hiukkassuodatin)!.Bensavalikoimassa on kaksi ahdettua 1,8-litraista sekä 3,5- ja 5,0-litraiset.
Nelivetoisena on tarjolla vain kaksi suurinta bensiinimoottoria.Nelisylinterisissä malleissa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 5-vaihteinen automaatti.
6-sylinterisissä (7)-vaihteinen automaatti.
Koeajettu 250 CDI kilpailee suorituskyvyltään vaikkapa BMW 530d:n kanssa.Vääntöä molemmissa on (500)Nm.Moottorin hienostuneisuus ei ole 6-sylinteristen tasolla,mutta voimaa löytyy.
Automaattivaihteisto vaihtaa miellyttävästi!.
Melutasossa on tapahtunut olennaista kehitystä ja nyt E-sarja kamppailee luokan hiljaisimman auton tittelistä!.Moottorin tunnistaa kiihdytyksissä dieseliksi.Häiriöksi moottorin ääni ei kuitenkaan ole.(Rengasmelu on eristetty hyvin).
Elegancen 3950 eurolla saa lähes pelkästään kromilistoja ja pähkinäpuuta.Lisävarustelista on pituudeltaan jälleen sellainen,mihin kilpailijat eivät pysty!!!.3580 euron ajoavustinpaketti sisältää mm.aktiivisen vakionopeussäätimen,kuolleen kulman varoittimen ja kaistavahdin.Muista lisävarusteiden hinnoista (vanhan verokäytännön mukaisesti) esimerkkinä voisi antaa:metalliväri 1420 euroa,nahkaverhoilu 2810 euroa,parkkitutka 1200 euroa ja Comand-käyttöjärjestelmä navigoinnilla 4760 euroa.
Lisävarusteisiin saa siis helposti uppoamaan pikkuauton hinnan.

Uusi E-sarjan auto on kehittynyt merkittävästi edeltäjäänsä verrattuna ja se nousee ominaisuuksiltaan luokkansa kärkeen!.Tyyliseikat voivat nousta kynnyskysymykseksi valinnassa.Mercedes on valinnut yllätyksettömän ja muotivirtauksista poikkeavan linjan.Hinnat ovat samalla tasolla,kuin edeltävän mallisarjan hinnat vuosi sitten ja E 250 CDI:n hinta on selvästi (edullisempi!),kuin kilpailijoiden saman suorituskyvyn antavien 6-sylinteristen dieselien hinnat.Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEfficiency Prime Edition -malli lyö pöytään ennätysalhaisen kulutuksen: (5,2)l/100km.E 250 BlueTEC - yhdistää ainutlaatuisella tavalla erittäin tehokkaan ja taloudellisen nelisylinterisen dieselin ja hallitun katalysointireaktion ureasuihkutuksen avulla.
Yhdistelmä täyttää sekä tärkeän Bin 5 standardin USA:ssa ja äärimmäisen tiukan,vuonna (-2014) -voimaan astuvan EU6-päästörajan!.
Moottori tuottaa samat hämmentävät teholukemat kuin eurooppalaisille markkinoille jo saapunut E 250 CDI.(500Nm ja 150kW/204hv) ovat ennätyksellisiä arvoja (2,2)-litraiselle dieselille,joka on paitsi erittäin taloudellinen,myös (päästöiltään äärimmäisen puhdas)!.
Eurooppaan BlueTec-teknologia on ensimmäisenä syksyllä markkinoille tulevassa E 350 BlueTEC-mallissa,155kW/211hv,CO2-päästöt 183g/km.
Ilmianna
Jaa
148g/km ja samantehoinen 250Cdi Mersussa on 136g/km,jossa on vääntöäkin ENEMMÄN!.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
http://www.ts.fi/teemat/liikenne/58957.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Normikulutus saadaan, kun autoa pyöritetään dynamometrissä paikoillaan tietyn ohjelman mukaan, mitataan kulutus virtausmittarilla ja lasketaan ilmanvastuksen vaikutus otsapinnasta ja ilmanvastuskertoimesta kaavan mukaan. Toiset autot on optimoitu testisyklille ja saadaan hienoja tuloksia aikaiseksi. Ei tässä ole mitään hämärää ja Korealaiset osaavat myös tämän tempun. Lexuksen päämarkkinat ovat jenkeissä, jossa EU-kulutuksilla ole mitään arvoa, joten mitään virityksiä eurooppalaisten normien takia ei kannata tehdä. Tämän takia myös jenkkiautot (ne taloudellisetkin) ovat normikulutuksiltaan surkeita, vaikka käytännössä kuluttavat saman kuin kilpailijat.

Miksi BMW:n ja Lexuksen autojen pitäisi olla normikulutukseltaan samanlaisia?
Ilmianna
Jaa
kun katselet vuoden moottori valintoja.Eipä siellä asiantuntijat arvosta tojotan vanhaa/saastuttavaa moottoriteknologiaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Yep,oikeassa olet!.
Lexus IS 220d malli sai uudistuksia -2009 ja myöskin moottoriin,mutta silti BMW:n vastaavan kokoinen ja tehoinen diesel on pienempipäästöinen!.
Bemarin dieselissä on 170hv ja Lexus IS 220d:n 175hv,mutta silti Bemarin dieselin päästöt ovat n.10g/km PIENEMMÄT!!!.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lelus tiisseli kirjoitti:
Yep,oikeassa olet!.
Lexus IS 220d malli sai uudistuksia -2009 ja myöskin moottoriin,mutta silti BMW:n vastaavan kokoinen ja tehoinen diesel on pienempipäästöinen!.
Bemarin dieselissä on 170hv ja Lexus IS 220d:n 175hv,mutta silti Bemarin dieselin päästöt ovat n.10g/km PIENEMMÄT!!!.
http://www.channel4.com/4car/news/news-story.jsp?news_id=19347#article
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jagge XJ. ... diesel kirjoitti:
Onko tietoa,että kun IS 220d mallin diesel moottori uudistuu,että tuleeko olemaan 4-sylinterinen (kahdella ahtimella)?.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
on niin, että BMW ja Mersu on valovuoden edellä VAG:ia, joka sekin on valovuoden edellä tojoa.

Ja mitään ette voi.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miksi Lexus IS220d mallin päästöt (CO2)...o

vat SUUREMMAT,mitä 500-sarjan diesel BMW-malleissa on,joissa tehot ovat samaa luokkaa??.
Onko tosiaankin niin,että Bemarilla diesel-teknologian kehitys on edellä Lexusta?.
BMW 520d-mallissa on 177hv,niin kuin on Lexus IS 220d-mallissakin,MUTTA CO2 päästöt ovat vain 136g/km!!!.Lexus IS 220d-mallissa taitaa olla jotain n.150g/km-luokkaa!!.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta