Koulu ei ole a la carte ravintola

Ei h*****tti !!!

Koskakohan nää typerät "pikku piltit" alkaa tajuta, että vanhemmat maksaa ne koulusafkat työllä ja verolla ???

13

2113

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iskä ja äiskä

      Nää pikkupiltit (vieläkin bambinoissaan henkisesti ?) valittaa ja itkee kuinka surkeeta ruoka on koulussa, tajuamatta että sekin raha tulee vanhempien maksamista kunnallisveroista !!!
      Eiköhän vanhemmilla ole tarpeeksi työtä muutenkin pitää koko järjestelmää pystyssä (että lapset voi ylipäätänsä käydä koulussa) veroja maksaen ja raataen ?

      Miksi koulussa ei opeteta yhtään yhteiskunnnan ja talouselämän lakeja ? ?
      Loppuis tämänkin palstan turha vinkuna.

      • vanhemmat maksavat

        veronsa ja näin yrittävät ylläpitää laissa sovittua asiaa "ilmaisesta" kouluruokailusta, miksi kunnallispäättäjät sitten ottavat siitä kouluruokakassasta rahaa johonkin muuhun?! eikö se ole sopimuksen rikkomista ja lain vastaista touhua?!


    • tomppa12345

      Minä kyllä haluaisin kunnollista perusruokaa. Esim pyttipannua, mutta sitä ei ole näkynyt kuukausiin. Ja joskus ne perusruuatkin on jotenkin ryssitty, mutta pahinta on juuri nämä koulun a la carte yritykset. Näin ohimennen muuten. Kuinka moni nuori on ollut a la carte ravintolassa?

      • oiadso

        Veikkaan, että noin 100%. À la carte ei tarkoita mitään muuta kuin raflaa, jossa kaikki ruokalajit tilataan erikseen. Eli siis lähes kaikkia ravintoloita.


      • ei ole käynyt
        oiadso kirjoitti:

        Veikkaan, että noin 100%. À la carte ei tarkoita mitään muuta kuin raflaa, jossa kaikki ruokalajit tilataan erikseen. Eli siis lähes kaikkia ravintoloita.

        kuin Hesburgerissa ja pizzapaikoissa.
        silti kouluruoasta jaksetaan nyyhkyttää, vaikka kotona syödään kalapuikkoja.


      • nipa222
        ei ole käynyt kirjoitti:

        kuin Hesburgerissa ja pizzapaikoissa.
        silti kouluruoasta jaksetaan nyyhkyttää, vaikka kotona syödään kalapuikkoja.

        Kyl kalapuikot kouluruoan voittaa :P


    • viisaat koululaiset

      Se on palvelu, jonka he kansalaisina ovat oikeutetut saamaan. On ihan oikein, että he arvioivat saamansa palvelun ja esittävät ajatuksia siitä, miten tuota palvelua voisi kehittää. Se on ihan oikea oppi myös tulevaisuutta varten. Toivottavasti he parin vuoden kuluttua täysi-ikäisinä ja täysivaltaisina kansalaisina ja jatkavat asioiden pohdintaa, ottavat kantaa ja yrittävät muuttaa asioita.

      On aika surullista, että te kasvispalstojen haukat, siunailevat tädit ja sormi pystyssä opettavat besserwisserit hyökkäätte myös tänne kouluruokapalstalle. Tämä kun näkyy paitsi nuoret-palstan alapalstana, myös ruoka ja juoma-palstalla. Yrittäkää nyt vähän kuitenkin kunnoittaa kasvavaa nuorisoamme älkääkä aina olko lyttäämässä!

      • jaahasta

        Kyllä kouluruoka on varsin köyhää jo nyt. Mielestäni on todella huolestuttavaa, että säästetään niinkin tärkeästä asiasta kuin ravinto - ehkäpä tässä voisi olla yksi syy nuorison mielenterveysongelmiinkin. Suomi voisi olla edelläkävijämaa, jossa koululaiset saisivat oikeasti rakkaudella (jokaisen koulun omassa keittiössä) valmistettua ravitsevaa lähiruokaa eikä mitään pohjaanpalanutta hiilihydraattimössöä, mutta en usko itsekään, että näin onnellisesti koskaan kävisi.


    • ekstraa lisärahalla

      Vanhempien kannattais vaikka vähän maksaa ylimääräistä, että mukulat sais vieläkin parempaa ruokaa.

      Koulupäiviä on jotain 200 vuodessa ja ruoka-annoksen aineiden hinnaksi on laskettu 67 senttiä. Se tekee vuodessa 134 euroa. Mitä tuolla rahalla ostaa/tekee kotona ruokaa? Saati jos lähtee ulos syömään.

    • internetissä?

      En aliarvosta työtä jolla ne rahat on hankittu.
      Mutta oli ne rahat otettu kovalla työllä hankituista rahoista tai ei, on ihan aiheellista valittaa siitä mitä niillä rahoilla hankitaan. Jos olisi mahdollisuus, ottaisin saman rahan käteisenä ja huolehtisin itse eväistäni.

      • köyhä_keittäjä

        Mitäpä arvelit syöväsi sillä n 80 sentillä, joka on kouluruan tarvikeskustannus.
        Kokonais summa on jotain 2 e, jossa on sitten palkat ja muut kulut kuten kuljetus.
        Valittakaa vaan, kaikki.
        Kun itse olin töissä koulun keittiössä piti jonkun olla vahtimassa ettei ruokaa hamstrata liikaa ja tungeta sitten biojätteseen.
        Saatikka se että sillä leikitään, tungetaan pihvejä patterin väliin, heitellään toisia porkkanoilla, sotketaan se ruokasali kun ois sikalauma käynyt. Ja se huuto ja meteli !
        Onneks ei tarvia enää olla siellä, kamala paikka.


      • Leikkiävaan
        köyhä_keittäjä kirjoitti:

        Mitäpä arvelit syöväsi sillä n 80 sentillä, joka on kouluruan tarvikeskustannus.
        Kokonais summa on jotain 2 e, jossa on sitten palkat ja muut kulut kuten kuljetus.
        Valittakaa vaan, kaikki.
        Kun itse olin töissä koulun keittiössä piti jonkun olla vahtimassa ettei ruokaa hamstrata liikaa ja tungeta sitten biojätteseen.
        Saatikka se että sillä leikitään, tungetaan pihvejä patterin väliin, heitellään toisia porkkanoilla, sotketaan se ruokasali kun ois sikalauma käynyt. Ja se huuto ja meteli !
        Onneks ei tarvia enää olla siellä, kamala paikka.

        Hei hieman nutturaa löysälle. Lapset ja nuoret leikkii kokeilee pikkasen vaan. Kyllä mä muistan ylä-asteen kotsan eli kotitalouden tunneilta miten ne sankari pojat laittoi pyykinpesuainetta vehnäjauhon sekaan... semmoseen isoon jauhoastiaan. Sitten piilottivat nakkeja ym. lihatuotteita kaappien taaksi. Sitten katos hupi hupi oli kotitalousopettajan sulkeminen kasteltuna talouskylmiöön! HAH HAH katos vähän relaa nyt!!! JOKE JOKE huumoria!


      • tottavaan

        Ja tämä on hauskaa.. no kulle annappa omies tehdä tuota sitten ihan kotona ja naura päälle että onpa mukavaa kun räkäpäät pilaa sun ruokatarvikkeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe