Vitut minä koskaan töihin pääse

Liian nuoriko???

Se on vaan karu totuus, viimeksi tänään jouduin pettymään. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan kuuppaan tämä tekemättömyys, meinaa laatikko seota täysin.

Kyllähän sitä otetaan hakijan tiedot ylös, vaan kun ovesta ulos pääsen, niin taitaa lappu lentää samantien roskiin että "vittu tuo jätkä ei tänne tuu" Hyvähän se niiden on olla hymy perseessä ja nauraa toisen ahdingolle ja ite ei auta muuta kuin näyttää hyvää naamaa huonossa pelissä... Asiaa ei yhtään auta se, että on nuori "eihän noin nuorta kaveria voi ottaa töihin, se saatana tumpeloi koko firman nurin"

27

4544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monilla on sama tilanne näinä aikoina.
      Kuljetusalalla taantuma näkyy pahemmin kuin monella muulla toimialalla.

      Vapaita työpaikkoja on todella vähän rahtiliikenteessä.Henkilökuljetuspuolella ainakin pääkaupunkiseudulla on runsaastikin työvoimapulaa.
      Varmaan muullakin maassa taksin-ja linja-autonkuljettajan paikkoja on enemmän vapaana kuin tavarakuljetuksissa.

      Aktiivisuus on tärkeää työn hakemisessa ja aina kannattaa kysellä.
      Jos kokemusta on kertynyt enemmän niin CV kuntoon ja mukaan kun lähtee esittäytymään.
      Jos ei ole kuin koulutodistukset niin kannattaa nekin ottaa.Positiivinen asenne ja palveluhenkinen persoona huomataan.

      Kuljetusala on palveluala joten työhönottajat kyllä huomaavat jos henkilö on asenteeltaan sopiva palveluammattiin.

      Kukaan ei varmaan toivo pahaa tai nauti toisten tilanteesta.Ajat ovat kehnot mutta osaava ja halukas työnhakija kyllä työllistyy ajan myötä.

      Onnea etsimisessä.

    • näin se on

      itekin tässä kotona vaan oltu, kun eo ajua, viikon päästä sitten pakkolomalla, joka jatkuu pitkään, eipä tässä kai muuta voi kun ruveta köyttä rasvaamaan

    • juu_..

      vuodesta -05 oon yrittänyt päästä tiepäälle takaisin mutta kun ei se näytä onnistuvan vaikka joihinkin paikkoihin olen tyrkyttänyt ittiäni useammin kun yhdenkerran
      etsin töitä etelä-pohjanmaalta ja pohjanmaalta

      • vanhat niksit

        Pitää vaikka viimeisenä keinona lyöttäytyä kahvipaikka keskusteluihin paikalliselle abc:lle,jossa kaverin kaveri saattaa vihjata tutulle isännälle innokkaasta kaverista.
        Parempi se on keinona kun läppärillä selailu kotona,kenellekkään et tule "fyysisesti" tutuksi.
        (Sitten se itsensä räikeesti kehuminen vie turmioon)
        Myös kuljetusnäyttelyt,esim Alahärmä tuo paikalle paljon yrittäjiä ja keskustelu on helpompi avata?


      • 7v alalla..
        vanhat niksit kirjoitti:

        Pitää vaikka viimeisenä keinona lyöttäytyä kahvipaikka keskusteluihin paikalliselle abc:lle,jossa kaverin kaveri saattaa vihjata tutulle isännälle innokkaasta kaverista.
        Parempi se on keinona kun läppärillä selailu kotona,kenellekkään et tule "fyysisesti" tutuksi.
        (Sitten se itsensä räikeesti kehuminen vie turmioon)
        Myös kuljetusnäyttelyt,esim Alahärmä tuo paikalle paljon yrittäjiä ja keskustelu on helpompi avata?

        Yhdyn edelliseen kirjoittajaan täysin. Itse olen kanssa hommannut duunit,sitä kautta itselle ja kavereille. Mä ajan tällä hetkellä ruotsiin ja töitä piisaa välillä vähän liikaakin:)


      • Lauri Lanttu
        vanhat niksit kirjoitti:

        Pitää vaikka viimeisenä keinona lyöttäytyä kahvipaikka keskusteluihin paikalliselle abc:lle,jossa kaverin kaveri saattaa vihjata tutulle isännälle innokkaasta kaverista.
        Parempi se on keinona kun läppärillä selailu kotona,kenellekkään et tule "fyysisesti" tutuksi.
        (Sitten se itsensä räikeesti kehuminen vie turmioon)
        Myös kuljetusnäyttelyt,esim Alahärmä tuo paikalle paljon yrittäjiä ja keskustelu on helpompi avata?

        Mene ensin apumiheksi ilman palkaa.


    • Matti.U

      En minäkään taida saada.l Niimpä ähden Amsderdamiin myymään karvaista persettäni

    • oo...

      Töitä kyllä tekis, mutta kun mihinkään ei pääse.
      Jollei ole 200:as kyselijä, niin sit on liian "kokematon". Itsellä esim. ajokokemusta kohta 6 vuotta. On ajettu kasettia, vaihtolavaa, nosturia, kappaletavaraa, lavettia ja kaivinkoneita sekä pyöräkuormaajaa.
      On kaiken maailman kortteja, ties mitä.
      Mut ei s*****a, pitäis olla 25v ja 50v. kokemusta. Itse olen 28v. Jos
      Otetaan esim. Jos on yritys mikä tekee lavetti/erikoiskuljetuksia. Sieltä jää pois vaikka kerralla 5 ihmistä, mistä niitä tekijöitä otetaan jos "nuorille" ei anneta mahdollisuutta näyttää osaamista. Kun lavetti hommiin ei erikseen oo mitään koulua.
      Tai kyl töihin pääsee jos on sukua tai tutun tuttu, vaik ei olis tippaakaan kokemusta.

    • se kaveri

      joka meillä on työharjoittelussa, et töitä tule koskaan tältä alalta saamaankaan. Tai jos onnistaa, täytyy pitää huoli siitä että itse en samalle työnantajalle koskaan mene. Kertoohan se jotain työnantajastakin.
      Asenne on nääs aivan ällistyttävä. Ei siinä mitään että omanarvontunne on korkealla mutta opetteluvaiheessa sitä suuta kannattaa pitää hieman soukemmalla. Eli puheet mielellään vastaisi tekoja. Tämä kaveri kehuu ajaneensa trukkia ja opetelleensa täysperän peruutuksen ja vaikka mitä. Tosi paikka (tyhjä terminaalinsivu sekä piha) ei ne opit enää mieleen tullutkaan. Ja silloin oli vika sitten peileissä ja penkkikin oli paska kun ei saanut tarpeeksi lähelle. Tässä kohtaa vedin jakkaran rattiputkea vasten kysyen että miten lähelle se pitäisi saada. Vastauksena oli vaivaantunut hiljaisuus.
      Ja se suu käy sitten koko ajan kun vanhemmat touhuaa ja näyttää miten hommat tehdään.

      Jos et ole tosielämästä kuvaamani henkilö, toivotan onnea työnhakuun. Se on hieman samanlaista kuin "naisenkaato", kovasti kun yrittää niin jossain kohtaa onnistaa. Jos taas et asian eteen tee mitään, silloin tuloskin on nolla. Jos on oikein tiukka paikka, selvitä työvoimatoimistosta työharjoittelumahdollisuus. Saamasi päiväraha ei siitä tietyissä tilanteissa nouse, mutta pääset näyttämään osaamistasi ja ennenkaikkea asennettasi työntekoon.

      • Aloittaja

        Minun työharjoittelut on tehty jo parivuotta sitten ja hyvät arvosanat kaikinpuolin sain, sekä firmasta töitä, kunnes Suomen puolustusvoimat puuttui peliin ja piti lähtee itsensä nöyryyttämään armeijaan. Ei siitä mitään hyötyä edes ollut, paremmin minulla meni elämässä ennen armeijaa. Tunnen/tiedän itseni, en ole mikään kerskailija ja työpaikkakiusaaja, pikemminkin teen hommani omassa rauhassa, enkä puutu muiden tekemiseen koskaan....Olen justiin päinvastainen tyyppi kuin tuo mainitsemasi, ärsyttää minuakin tuollaiset tyypit.

        Jos jotain positiivista pitää hakea tästä työttömyydestä, niin ainakin oppii arvostamaan sitä työtä mitä mahdollisesti joskus saa.

        Olen tehnyt asian eteen paljonkin, ehkä nyt vaan on niin työt vähissä, ettei kukaan palkkaa lisää työvoimaa. Työtodistukset ovat hyvät, mutta juuri kukaan johtaja ei edes vilkaise niitä, vaikka ne ovat mukanani työtä hakiessa. Tuo työharjoittelu vois olla hyvä idea, se on ainakin tähän asti minun kaikki työni tuonut. Ja pärstäkertoimesta se ei ainakaan ole kiinni minun työnsaanti.

        Ei kai tässä auta muuta kuin lähtee aina vain kauempaa kyselemään töitä, kunnes jossain tärppää.


      • maan hiljainen

        oli varsin osuva vertaus, puhumalla sen saa, niin naisen kuin työn, teoilla ei niin väliä, kunhan turpa käy, ja ittees tuot esille...
        nim. viime vuonna sain kerran(sekin otti maksun siitä), nyt ollu hiljasempaa....


      • mikä kaveri

        Puhutkohan samasta tyypistä jonka tiedän, mitäs se harjoittelija oli tulossa ajamaan ja missä päin suomea suunnilleen (pohjoinen / etelä)?


    • ja ota yhteyttä..

      Tai voin jeesaa:

      Kuorma-auton- ja ajoneuvoyhdistelmien kulj.
      Ajoneuvoyhdistelmänkuljettaja, Timecap Oy, Hyvinkää, Haku päättyy: 09.04.2009, kokopäivätyö, Kesto: yli 12 kuukautta
      Kuorma-auton kuljettaja, Espoon kaupunki, Espoo, Haku päättyy: 09.04.2009, kokopäivätyö, 38,25 h/vko, Kesto: yli 12 kuukautta
      Kuorma-autonkuljettaja, Maarakennus Havot Oy, Helsinki, kokopäivätyö, Kesto: 3 - 6 kk
      Kuorma-autonkuljettaja, Teli Trans Oy, Vantaa, yötyö, Kesto: yli 12 kuukautta


      Aika heikosti tuolla noin äkkiseltään haettuna mitään oli mutta onhan ajankohtakin toki vissiin hieman huono.

      Yksi mitä tulee mieleen kun sitä mitä haluaa kenties ei löydy niin löytyiskö mitä tahansa muuta ajohommaa jostakin? Että onko sulla mitään työkokemusta vielä mistään ylipäätään. Nuoressa työntekijässä on hyvät ja huonot puolet, hyvä puoli on se että palkka on pienempi usein, nuorempi ei valita ja pysyy terveempänä. Huonot puolet taasen ne että riskit kokemattomuuden takia.

      Meillähän kesätyöntekijät istuu vakkarin kyydissä joka monta viikkoa parhaassa tapauksessa tai ajavat toki silloinkin mutta eivät yksin. Siinä näkee onko kaverista hommiin vai ei. Kesällä joutuu sitten pärjäilee yksin enimmmäkseen.

      Tuttua hommaa mullakin aikoinaan työpaikan haku, työkkärille sai sanoa "haistavitut" kun ei sieltä mitään löydy tai ei johda työpaikkaan asti. Mulle "ura" aukeni sitten jonkun työllistämispolun tai mikä se nyt olikaan kautta jonka jälkeen vakinaistettiin ensin muihin hommiibn ja myöhemmin ajohommiin missä on oltu nyt 13 vuotta.

      Miksi et tännekkin voi laittaa s-postia johon joku voi ottraa yhteyttä, ei nimeä vaan jokin vaan s-posti missä voi sitten tarkemmin kattella.

      Kuorma-auton- ja ajoneuvoyhdistelmien kulj.
      Kuorma-auton kuljettaja, Espoon kaupunki, Espoo, Haku päättyy: 09.04.2009, kokopäivätyö, 38,25 h/vko, Kesto: yli 12 kuukautta

      Kaupungille kannattaa siinä mielessä mennä että leipä on varminta yleensä. Noitakin erilaisia ka-kuskin hommia on espoolla aika paljon vissiin mutta työpaikkoja ei juuri näy vapaana että en tiedä mistä ne täytyy. Suhteethan on aika kova sana aina että työpaikkaa ei tarvitse hakea kun uusi kaveri on jo ovella, pykälien mukaan kai työpaikka pitää aina laittaa julkiseen hakuun tiedä sitten.

    • Kiki  

      Olin töissä ajamassa kuorma-auto heti 6 päivää C-kortin saannin jälkeen, vaikka ennen ei ollut kokemusta juuri Micraa isommasta autosta, mitä nyt autokoulussa oli 5 ajokertaa volvo FL6:lla.

      Eli kyllä taitavat niitä töitä saa, vaikka liiman pratörs pannki olisikin kaatunut, ja ei oli kokemusta..

      • Teidenritari kiki

        se taas jakaa pullaa Hiacella.Kyll voi olla pojanklopilla suuret puheet ja pienet vehkeet.


      • rätös..

        kiki se vaan jaksaa hauskuttaa porukkaa, vai pääsit kuudenpäivän kokemuksella ajamaan ransittia, onneksi olkoon vaan ammattimiehelle.


      • Kiki  
        Teidenritari kiki kirjoitti:

        se taas jakaa pullaa Hiacella.Kyll voi olla pojanklopilla suuret puheet ja pienet vehkeet.

        kuorma-autona, tai edes isona pakuna?

        Ei taida saada..


    • satunnaiskuski

      No minäpä olen saanut monta kertaa kuljettajan töitä, vaikka en ole päätoimisesti ikinä kuljetusalalla ollutkaan. Olen nimittäin monet kesät opiskeluaikana ansainnut rahoja kuljettajan työllä. Mitään ammatillista pätevyyttä minulla ei ole kuljetualalta ikinä ollut, eikä tule olemaankaan. Siltikin niitä töitä löytyi. Helposti jopa.

      • oikea kuski

        mitä siitäkin tulisi jos suomalaisista 70% ryyppää ja30% ajaa niitä ympäri kylää,ei paljon veroeuroja kerry.


      • satunnaiskuski
        oikea kuski kirjoitti:

        mitä siitäkin tulisi jos suomalaisista 70% ryyppää ja30% ajaa niitä ympäri kylää,ei paljon veroeuroja kerry.

        Niin mitä ihmettä? Teen kuule ihan laillisesti c-kortin myötä kuljetusliikkeille töitä...


    • sää varmaannii

      sit pääset tuuniin ku pitäs eläkkeelle jäähä elikkä Vanahasen hallituksen toivomuksesta ilimeisesti tuos juuri ennen 70-vuotis synttäreitä.....

    • rahikaisella

      mää taasen olen täs rekkoi reilu 20 vuotta pyöritelly ja sitä ennen nosturihommii vajjaa 10 vuotta... Nooh oon soitellu muutamalle työnantajalle ja kun olen tuosta työhistoriasta kertonu nii ovat meinanna et en mää ihan noin kokenutta täs oo kahtellu et semmone 1-5 vuotta olis semmone sopiva kokemus...eivät oo suoraan vaa sanoneet et ei oo rahoo maksaa palakkaa...siksi kai ettivät nuorta miesta joka mieluummin vielä asuis äitisä luona ku semmone ei nii palijo tartte sitä rahhoo ku ei tartte maksella vesi,sähkö yms laskui..jääpi isännällekkii jottae sit....?? :(

    • rahtipena

      kiertäkää vantaan telitrans ainakin kaukaa. pomo vittumainen narkkari ja palkkoja ei saa ulos. muutenki protestilistoilla maksuhäiriöista

    • 87k

      On se kummaa, että itse olen 25v, kokemusta vain muutamia vuosia.

      Mutta avainsanat mulla on 1 Digikortti 2 Valmiiksi suoriettu ammattipätevyyden jatkokoulutus 3 Poikkeukselliset työajat eivät ole ongelma (en tarkoita siis 10h päivä vaan esim 22:00-6:00)

      Kun etsin tässä jokunen aika sitten uutta työpaikkaa, niin voisin totta puhuen sanoa että kymmeneen paikkaan olisin päässyt hommiin, mutta en mennyt, koska joka paikassa oli enemmän tai vähemmän pielessä.

      Mutta jos sun asenne on tyyliin "iiiiik, en kai mä nyt mitään Canterii voi ajaa, en mä kehtaa se on niin pieni" "iik, en kai mä nyt mitään R480 Scaniaa osaa ajaa, se on liian iso ja korkee"

      Ja kokemus ei juurikaan ole ratkaisevassa osassa, tai mitä yhteistä on pullan ajamisella pakulla/kuormurilla ja isojen LVI-tarvikkeiden kuljettamisella isolla avolavallisella kuormurilla ja atavaroiden lastaamista auton omalla nosturilla? joo, on kummassakin autossa ratti, ja piirturi :)

      Eli hanki ensialkuun Digikortti, Ammattipätevyyden jatkokoulutus, ja hieman höllää vaatimuksia, niin työpaikka on taattu, itselläni oli vielä "rasitteena" tuo 2 viikon irtisanoutumisaika, mutta ei sekään tuntunut olevan ongelma juuri kenellekään

      • 87k

        Lisäksi kun olin leipomossa puakkuskina, annettiin lähes jokaisen pullakuskiksi hakeneen tulla koittamaan päiväksi hommia, vaikka ei olisi ollut kuin B-kortti

        4 viidestä lopetti ekan päivän jälkeen ja kommentit oli tasoa "siis mitä, pitääkö tässä oikein töitäkin tehdä, minähän olen tullut ajamaan, en lastaamaan/lajittelemaan, vaan ajamaan"

        Eli töitä on, jos ns. "paskammetkin" hommat kelpaa


    • n e uvo

      Miten sun pullat ehtii kauppoihin aamuksi kun roikut neuvoja antamassa joka asiaan ?

      • 87k

        Siten että nyt on Lauantai, ja Lauantaisin minä "pääsen" ajamaan pullaa vain jos ketään muuta ei päästetä, koska Lauantailta tulisi minulle tuplapalkka viikkoylityöt ei taitaisi jäädä pomolle mitään kätee ku mäkin saisin tunnilta 37€ ja siihen työnantajamaksut päälle....

        Tosin monessa firmassa kuskit ajaa 6 päivää viikossa, ja lauantailta ei saada mitään lisiä, ei edes viikkoylitöitä, puhumattakaan tuplapalkasta....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1406
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1233
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1170
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      156
      1016
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      915
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      776
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      642
    Aihe