Väärä diagnoosi..

Hoitovirhe?

Voiko psykiatriselle osastolle/ lääkärille tehdä valituksen väärästä diagnoosista, hoitovirheestä?
Olin sekaisin ihan muista kuin psyykkisistä syistä, mutta psykiatrilääkäri ei uskonut, eikä ottanut asioista selvää. Diagnosoi kaksisuuntaisen mielialahäiriön tokkuraisesta ihmisestä ja lääkkeet pahensivat tilannetta. Oon niin vihainen kun tää on pilannut mun elämää!

63

7841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatriaa

      Et voi valittaa.
      Lisäksi psykiatria ei tunnusta sekaisuuden johtumista muista kuin psyykkisistä syistä, paitsi huumeiden tapauksessa. Oletko käyttänyt huumeita?
      Jos et, niin sinua pidetään hulluna automaattisesti.
      Etkä saa diagnoosia pois, olet niinsanotusti suurennuslasin alla tästä eteenpäin.
      Jos lopetat lääkkeiden käytön ominpäin, voit joutua pakkohoitoon.

      • Hoitovirhe?

        Olen jo lopettanut luojan kiitos puolenvuoden syönnin jälkeen turhat lääkkkeet, ja herännyt vähän tähän tilanteeseen. Lääkkeet aiheuttivat vain hirveät sivuvaikutukset ja oon niin vihainen tästä.
        En ole ikinä käyttänyt huumeita, mutta olin tuolloin saanut huumaavaa lääkettä!


      • Hoitovirhe?

        Miksen voisi valittaa???


      • kuuroille korville
        Hoitovirhe? kirjoitti:

        Miksen voisi valittaa???

        Voit valittaa mutta sitä ei huomioida mitenkään.


      • minnevi
        kuuroille korville kirjoitti:

        Voit valittaa mutta sitä ei huomioida mitenkään.

        riippuu kai vähän siitäkin kenelle/mihin valittaa... Ylilääkärille esimerkiksi, tai olikohan joku palveluasiamieskin jolle voi.


      • Jenna-Maariska

        Psykiatrian tautiluokituksessa on olemassa ns. elimellisperäinen psykoottinen häiriö. Aiheuttaja voi olla esim aivokasvain, ja tällöin potilas voidaan toimittaa tahdonvastaiseen hoitoon mikäli muut tahdonvastaisen hoidon kriteerit täyttyvät.


      • psykiatry_kills
        kuuroille korville kirjoitti:

        Voit valittaa mutta sitä ei huomioida mitenkään.

        Käytännössä valittaminen on täysin turhaa touhua paitsi jos olet joku henkilö luokkaa tarja halonen tms. ja on täysin selvää että lääkärit ovat tehneet täysin törkeitä hoitovirheitä.

        Tällöinkin valittaminen voi olla aika turhaa, koska psykiatria tosiaan toimii käytännössä täysin omaehtoisesti, eikä sen toiminnasta todellisuudessa valittaa kenellekkään.
        Jos lääkärit haluavat päättää että olet hullu (vaikka et sitä ole), niin tuskin mikään auttaa paitsi jos sinulla todella on rahaa ja vaikutusvaltaa ja suurin osa yhteisöstä haluaa sinua auttaa (epätodennäköistä, koska todennäköinen auttaja leimataan helposti hulluksi myös).

        => Psykiatria on keskitysleiri, jonne mielenterveysongelmaiset kootaan ja pidetään kurissa / tuhotaan kun vievät muuten resursseja.

        Hyvänä esimerkkinä tästä on esimerkiksi parkinssonin tauti ja osittain vanhuusiän dementiakin, joita hoidetaan eri tavalla, mutta nämä henkilöt ovatkin jo vanhoja ja ovat kerenneet saada aseman yhteiskunnassa, jolloin heidän hoitonsa on parempaa. Kummatkin sairaudet ovat kuitenkin pääkopan sairauksia, mutta ei niitä psykiatria hoida. Samoin on aivokasvainten ja vastaavien osalta - ensisijainen hoito ei ole mielisairaala vaan kalliit (melko vanhoille ihmisillekin) annettavat säde jne. hoidot.


      • psykiatry_kill

        Olet siis ollut sekaisin huumeiden takia...

        Tästä se hoito varmasti psykiatriassa paraneekin..

        Jos lukee psykiatrian historiaa tajuaa että kyseessä on aina ollut ainoastaan mielisairaiden/hullujen tuhoamislaitos jonne heidät suljetaan yhteiskuntaa häiritsemästä. Psykiatrian hoidot ja lääkkeetkin ovat tämän takia mitä ovat.

        Psykiatria = keskitysleiri mielisairaille

        Nykyisin tosin asiat hoidetaan hienovaraisemmin. Lääkkeetkin on suunniteltu niin, että niiden lopettaminen voi olla mahdotonta tai hankalaa.


      • älä viitsi hei
        psykiatry_kill kirjoitti:

        Olet siis ollut sekaisin huumeiden takia...

        Tästä se hoito varmasti psykiatriassa paraneekin..

        Jos lukee psykiatrian historiaa tajuaa että kyseessä on aina ollut ainoastaan mielisairaiden/hullujen tuhoamislaitos jonne heidät suljetaan yhteiskuntaa häiritsemästä. Psykiatrian hoidot ja lääkkeetkin ovat tämän takia mitä ovat.

        Psykiatria = keskitysleiri mielisairaille

        Nykyisin tosin asiat hoidetaan hienovaraisemmin. Lääkkeetkin on suunniteltu niin, että niiden lopettaminen voi olla mahdotonta tai hankalaa.

        Psykiatriselle osastolle ei todellakaan oteta kevein perustein - sinne on päinvastoin hankala päästä, vaikka olisi todella huonossa kunnossa ja itsetuhoinen.

        Minun kokemukseni mukaan lääkärit pelkäävät ennemminkin väärien diagnoosien tekoa (tai jos d. jo on, vääriä perusteita hoitoon ottamiselle) Hoito on kallista ja tilaa ei ole, joten sinne ei kyllä ketään oteta "turhaan" kokeilemaan ja käväsemään.
        Monet vakavaa ja vaikeaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä lukevat palstaa ja miettivät taas lääkkeiden lopettamista. Miksi kannustat siihen? Ehkä sinulla tai jollakulla muulla on sairaudesta lievempi muoto, ja pärjäät ilman lääkitystä. Hienoa! Osalla sairaus on kuitenkin niin voimakasta laatua, että ilman lääkitystä ei pärjää!


      • Pekka Gronow
        älä viitsi hei kirjoitti:

        Psykiatriselle osastolle ei todellakaan oteta kevein perustein - sinne on päinvastoin hankala päästä, vaikka olisi todella huonossa kunnossa ja itsetuhoinen.

        Minun kokemukseni mukaan lääkärit pelkäävät ennemminkin väärien diagnoosien tekoa (tai jos d. jo on, vääriä perusteita hoitoon ottamiselle) Hoito on kallista ja tilaa ei ole, joten sinne ei kyllä ketään oteta "turhaan" kokeilemaan ja käväsemään.
        Monet vakavaa ja vaikeaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä lukevat palstaa ja miettivät taas lääkkeiden lopettamista. Miksi kannustat siihen? Ehkä sinulla tai jollakulla muulla on sairaudesta lievempi muoto, ja pärjäät ilman lääkitystä. Hienoa! Osalla sairaus on kuitenkin niin voimakasta laatua, että ilman lääkitystä ei pärjää!

        Se on kuulkaa vaan niin että jos on väärät lääkkeet niin se on parempi lopettaa ne. Kyllä se lääkäri määrää sitten toiset lääkkeet.

        Itse olen lopettanut monet lääkkeet ihan omalla päätöksellä, kun eivät ole toimineet toivotulla tavalla.

        Vuosien jälkeen löytyi oikeat lääkkeet, nyt en lopettaisi niitä mistään hinnasta.


      • älä luule hei
        älä viitsi hei kirjoitti:

        Psykiatriselle osastolle ei todellakaan oteta kevein perustein - sinne on päinvastoin hankala päästä, vaikka olisi todella huonossa kunnossa ja itsetuhoinen.

        Minun kokemukseni mukaan lääkärit pelkäävät ennemminkin väärien diagnoosien tekoa (tai jos d. jo on, vääriä perusteita hoitoon ottamiselle) Hoito on kallista ja tilaa ei ole, joten sinne ei kyllä ketään oteta "turhaan" kokeilemaan ja käväsemään.
        Monet vakavaa ja vaikeaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä lukevat palstaa ja miettivät taas lääkkeiden lopettamista. Miksi kannustat siihen? Ehkä sinulla tai jollakulla muulla on sairaudesta lievempi muoto, ja pärjäät ilman lääkitystä. Hienoa! Osalla sairaus on kuitenkin niin voimakasta laatua, että ilman lääkitystä ei pärjää!

        älä viitsi hei, ei ole muuten totta tuo ettei psykiatriselle osastolle oteta kevyin perustein


      • Anonyymi
        kuuroille korville kirjoitti:

        Voit valittaa mutta sitä ei huomioida mitenkään.

        Eiköhän ne puhtaasti itsekin tiedä tekevänsä poliittisia häpäisy diaknooseja kriitikoille valtion palkkaamina, ainaski mulle tehtiin julkisella ennen eka verikoetta 5 minuutin keskustelulla koska aivokalvon tulehdus tuottaa rajut oireet ja ainoastaan yksityinen tutki ja julkinen jätti sen jälkeenkin kuolemaan ja virumaan kuin rotan ilman sairaalaa vaikka kuolemis riski on 50%,
        eli tappaaa ne meinas ihan tahallaan, ja sanon jokaiselle jos ette ole virkamiesten suosiossa alkää menkö julkiselle vaiovoja valittaa, saatte vain traumat hullun paperit valtiolta, koska suomessa kaikki sairaanhoito vaatii virkamiehen suosion ja jos olet tehnyt yhdenkään kriittisen valituksen tai kirjoituksen kaltoin kohtelusta, sut ohjataan " täydellisessä julkishelvetti paratiisissa rasvatulle psykiatrille ja elämäsi pilataan.
        Älä koskaan luota valtion tuottamiin palveluihin kierrä ne kuin rotan uloste kaukaa.


      • Anonyymi
        psykiatry_kills kirjoitti:

        Käytännössä valittaminen on täysin turhaa touhua paitsi jos olet joku henkilö luokkaa tarja halonen tms. ja on täysin selvää että lääkärit ovat tehneet täysin törkeitä hoitovirheitä.

        Tällöinkin valittaminen voi olla aika turhaa, koska psykiatria tosiaan toimii käytännössä täysin omaehtoisesti, eikä sen toiminnasta todellisuudessa valittaa kenellekkään.
        Jos lääkärit haluavat päättää että olet hullu (vaikka et sitä ole), niin tuskin mikään auttaa paitsi jos sinulla todella on rahaa ja vaikutusvaltaa ja suurin osa yhteisöstä haluaa sinua auttaa (epätodennäköistä, koska todennäköinen auttaja leimataan helposti hulluksi myös).

        => Psykiatria on keskitysleiri, jonne mielenterveysongelmaiset kootaan ja pidetään kurissa / tuhotaan kun vievät muuten resursseja.

        Hyvänä esimerkkinä tästä on esimerkiksi parkinssonin tauti ja osittain vanhuusiän dementiakin, joita hoidetaan eri tavalla, mutta nämä henkilöt ovatkin jo vanhoja ja ovat kerenneet saada aseman yhteiskunnassa, jolloin heidän hoitonsa on parempaa. Kummatkin sairaudet ovat kuitenkin pääkopan sairauksia, mutta ei niitä psykiatria hoida. Samoin on aivokasvainten ja vastaavien osalta - ensisijainen hoito ei ole mielisairaala vaan kalliit (melko vanhoille ihmisillekin) annettavat säde jne. hoidot.

        "Kummatkin sairaudet ovat kuitenkin pääkopan sairauksia, mutta ei niitä psykiatria hoida. Samoin on aivokasvainten ja vastaavien osalta - ensisijainen hoito ei ole mielisairaala vaan kalliit (melko vanhoille ihmisillekin) annettavat säde jne. hoidot."

        En olisi noin optimistinen varsinkaan, jos potilaalla on ennestään mielenterveystaustaa.
        *sytyttää savukkeen*


    • tuttua jotenkin

      samanlaista olen kokenut,tuntui että psykiatri oli enemmän tokkurassa, kuin minä vaikka olinkin masentunut .lääkettä vaan heti ei mitään terapiaa tai jos pyyntö mielenterv.toimistoon liian terve sinne-eli ei saa terapiaa es.masennukseen.valitsin itse lääkkeetömän vaihtoehdon ja muita tukevia asioita elämässä.ei kannata syyttää ketään vaan porskutella eteenpäin elämässä.kaikille eivät lääkkeet sovi.toisille kai pakollisia olemme niin erilaisia. eiköhän suht terveellä ihmisellä ole oikeus valita????vapaa tahto jos järki vain toimii????elämäänhän kuuluvat vaikeudet jotka voi tosiaan viedä unet yms.........koita jaksaa hae keskustelu apua !!!elämä on taistelua mielestäni en sairasta kys.tautia eikä varmaa diag.kyllä tehty.kun elämä heittelee oireilen masennuksena-inhimillistä eikö olekkin. ja selviä siitä aina ja taas on hyvä jatkaa,hyvää kesää!!!

      • Hoitovirhe?

        Mulle tehtiin siis psyk. osastolla ihan "varma" diagnoosi (niin varmaan!), ja vähäteltiin muita asioita, sekä lääkittiin heti vahvasti etten tajunnut mistään mitään! Enkä muista koko sielläoloajasta mitään. Haittaa niistä lääkkeistä on vaan ollut!!! Kyllä se on hoitovirhe ollut. Ja aion siitä valittaa, mutta kun vaan tietäisi mistä lähteä liikkeelle, miten ja mihin...?
        En todellakaan ole kaksisuuntainen. Hieman masentunut vain, ja nyt vähän enemmän tästä asiasta. Silloin olin hieman ylikerroksilla, mutta sekaisin menin lääkkestä. PRKL


    • Gabi

      Potilasasiamiehelle voi tehdä kantelun jos kokee sellaiseen tarvetta. Jokaisesta terveydehuollon yksiköstä pitäisi löytyä tiedot mihin voi ko. tapauksissa ottaa yhteyttä. Lisää tietoa osoitteessa valvira.fi/kantelu.

      • Puutiaistauti

        Lymen tauti eli borreoloosi toksiinit sekoittavat pään, niistä selviää vahvalla antibioottikuurilla.
        Jos sellaista hoidettu BiPona niin hoitovirhe selvästi.


      • b. burgdorferi
        Puutiaistauti kirjoitti:

        Lymen tauti eli borreoloosi toksiinit sekoittavat pään, niistä selviää vahvalla antibioottikuurilla.
        Jos sellaista hoidettu BiPona niin hoitovirhe selvästi.

        Lääkärit eivät usko borrelioosiin vaan lähettävät aina psykiatriselle.
        Psykiatrit vasta hulluna pitävätkin jos mainitsee borrelioosin.


      • Hoitovirhe!

        Kiitos vastauksista. Oon nyt niin varma tästä hoitovirheestä. Mua ollaan hoidettu väärin monessakin asiasssa! Siinäpähän sitten näkevät kuinka väärässä ovat olleet.


    • larethiiiiii

      Mitä jos tehtäisiin tälle asialle jotain?

      On alkanut nimittäin mennä hermot kaiken maailman terveyskeskuslääkäreihin. Pelkkää paskaa siellä taitaa olla, aina vältellään, ja asiat hoidetaan poulittain jos hoidetaan, ja palkka juoksee. Kuka näitä paskoja oikein edes vahtii?

      Tehdään asialle jotain, pliis..

    • Maaninen henkilö ei itse pysty arvioimaan tilaansa. Et ole itsesi asiantuntija.

      • kikyhikhy

        "Et ole itsesi asiantuntija." Ehkä näiden palstojen älyttömimpiä kommentteja ikinä.


      • Makeat_naurut

        Naurettava kommentti! "Et ole itsesi asiantuntija." Ja joku älykäs psykiatriko on, vai? Hehhehhee!


      • Anonyymi

        Psykiatreilla on kroonien mania paskantaa sadismissaan ihmisten maineelle, he ovat vaarallisin ammattikunta mielen hyvinvoinnille, okkein traumatisoivia yliviisaita puoskareita ja valtaa ja voimaa näyttöäviä tyranni sadisteja ne psykiatrit on.
        Diaknoosit ovat yhtä luotettavia kuin kaasuleiri psykiatreilla juutalais kalloista ja nenän leveydestä tehdyt hullun paprut, sama puoskari kunta se on kuin eugenisti psykiatrit jotka kuten nykyiset uskoi että heillä pn tieto ja totuus jo olemassa kunkin yksilön näkymättömästä sisimmästä.
        Maapallon tyhmin ammatti psykiatria on.
        Vaarallista yliviisautta, ja sadismia puhtaasti.


      • Anonyymi

        Jokainen on lopulta oman elämänsä paras asiantuntija.


    • mira_nina657

      Tilanne on valitettavasti se että normaali menettelylllä tuskin ( valitat potilasasiamiehelle ja asia tutkitaan ja "hoitovirhe" myönnetään/korjataan) diagnoosiasi oikaistaan ja vaikka oikaistaisiinkin, merkintä/ merkinnät jäävät arkistoihin ja tulevaisuudessa sinua hoitavat lääkärit näkevät ensi diagnoosin ja korjauksen ja on lääkärin päättettävissä mitä uskoo

    • teenagemutantninjahi

      ampukaa ittenne olette perseestä ja mua vituttaa... hävetkää

    • Väärin diagnisoitu

      Kannattaa muuten aina lukea ns. "Sairaskertomus". Tein sen virheen että luotin sokeasti lääkäriin ja hän oli 2 vuotta kirjoitellut epätosia asioita minusta, kun lopulta heräsin asiaan - olen nyt "jumissa" väärän diagnisoinnin kanssa ja koska minulla on oikeustajua, en oikein näe muuta mahdollisuutta kuin haastaa kyseisen lääkärin oikeuteen... Tietenkin toivoisin että ylilääkäri tekisi jotakin, eikä tarvitsisi mennä oikeuteen, mutta saa nähdä. Aika petetty, loukkaantunut olo. Eivätkö ne lääkärit ymmärrä miten paljon he satuttavat väärillä diagnisoinneilaan?

    • valitus pahentaa

      ei se valittaminen oikeasti kannata. masennus vaan pahenee kun valituksen vuoksi siihen "sairaskertomukseen" ympätään epävakaa persoonallisuus diagnoosi.

    • valittaminen

      tehkää vaan valitus,mitä enemmän niitä tehdänä vaikka se ei itseä auttaisi menee kyllä hiodolle valitukset ala on medikalisoitunut its eolen tehny valituksen 2 kertaa väärästä diagnoosista ja siitä että avoihoito oli ihan persiistä suoraan sanottuna ei menny läpi,en saanu terapiaa yms.."KOska en syö lääkettä ja diagnoosini on se mikä on" sen jälkeen hakeuduin hoitoon diagnoosi vaihtunut 2 kertaa saanut apua olen kuntoutustuella kaikki hyvin VALITA.ainakin siitä tulee joku HUOMAUS NIILLE.monesti systeemi toimii ihan omiansa tässä,jos ei valita ei saa ääntä kuuluvaan,se ei vält auta sinua mutta alalle tulee vähän mietittävää.kyllä kenenkään ei ole pakko syödä lääkettä avohoidossa.sitä saa jos tarvii,lääkärit suosittelee niitä mutta mikäli sinulla on parempia keinojaja olen löytänyt yms jotain muuta tietenkään ei tavi syödä ainoastaan laitoksess aon se pakkosyöttö-VIEROTTUMINEN VAIKEAA JA HIDASTA mutta mahdollista.ITSELLÄNI ON 1 lääke tarvittava.muuten pärjään ilman.

      • MOI8989

        nii ja ota selvää luonnonrytmien mukaan elämisestä ja mulla ainakin alko pois elämästä ja ihan näin.oikeesti sitä lääkäri sanoi aina j aoikeessa oli.HITAASTI MEDITOI LUONNORYTMIT YMS.ei niitä sillain nykyihminen tajua,mulla auttanut elämässä luonnon oivaltaminen ja rytmien seuraaminen..on sitä mania juttua taipumusta siihen ollu yms..aika monella on.ympäristö tukeekin maanista käyttäytymistä..


    • terveiden kirjoissa

      Vedin itseni piippuun töissä. Minut lähetettiin psykiatrille. Masennuksen olin kokenut kerran aikaisemmin synnytyksen jälkeen. Kun kysyttiin suvun sairauksista, kerroin lähisukulaisellani olevan bibo epäily. Sain saman tein bibo diaknoosin ja lääkkeet joita söin kiltisti. Samoja käytetään kuulemma ihan turvallissesti unettomuudenkin hoitoon. Lääkkeistä tuli sivuoireita, enkä kyennyt menemään töihin. Sivuoireita hoidettin lääkkeillä ja kierre oli valmis. Sairaslomani piteni ja lopulta minut irtisanottiin vuoden sairasloman vuoksi. Myöhemmin todettiin diaknoosi vääräksi. Pitkän ja raskaan tien jälkeen sain työpaikkani takaisin, tein kantelun potilasasiamiehen kautta toisen lääkärin kautta. Kyseinen lääkäri ei ole enää virassaan ja pitää nyt omaa vastaanottoaan pääkaupunki seudulla. Pyytäkää ja lukekaa lausuntonne lääkärilta. Itse en lääkäriltä tajunnut tehdä. Myöhemmin selvisi että niissä oli täysin väärä tietoa. Esim että kävin muka toisella paikkakunnalla töissä ja ajoin päivittäin 300 km työmatkoja. Ostelin kalliita matkoja jne. Perheemme on aina tehnyt kerran vuodessa jonkun reissun ja mielestäni ihan kohtuu hinnalla. Tiedän että lääkitys on tarpeen monissa tapauksissa, mutta muistakaa myös kysellä ja kuunnella löheisiänne ja itseänne. Mieheni ei ikinä uskonut diaknoosin olevan oikea.

      • terveiden kirjoissa

        ...kännykällä kirjoittaessa minulle näemmä tullut useampikin kirjoitusvirhe, mutta asian varmaan ymmärtää :)


    • vaaradiagnoosi

      Haluan antaa neuvon teille muille, joille on tehty väärä diagnoosi.
      Suosittelen hakeutumaan terveyskeskuslääkärille ja pyytää lähetettä psykiatriselle jossa psykiatrian erikoislääkäri tarkistaa diagnoosinne ja voi sitä kautta kirjoittaa Valviralle diagnoosin kumoamispyynnön.

      • Hyytelöksi en muuttu

        Ai että menisin johonkin osastolle seurattavaksi? En usko että tuolla tavalla mitään diagnooseja kumotaan.. bipo dg on siitä pirullinen, että voivat sanoa vaikka 10 vuoden tasaisen elämän jälkeen, että on menossa sairaudeton vaihe..

        Bipo kun ei parane koskaan.

        Omaan diagnoosini en usko, mutta olkoot diagnoosit vaan. Töitä teen niin kauan kunnes saan potkut diagnoosini vuoksi, jäädään sitten eläkkeelle.

        Kun kerran saa hullinpaperit ei ne mihinkään katoa.

        Vaikka olen vuosia ollut ilman lääkkeitä, odottanut sitä maniaa ei mitään oireita vain tule.
        Minä en jaksa enää väitellä psykiatrin kanssa vastaan kaikesta mm urheiluharrastukseni on hänestä maanista touhua ja hän kielsi minua harrastamasta liikuntaa.

        Mielisairaan kuuluu olla lihava, ruma, kotona makaava hyytelö.. silloin on psykiatria onnistunut tehtävässään.


      • Anonyymi
        Hyytelöksi en muuttu kirjoitti:

        Ai että menisin johonkin osastolle seurattavaksi? En usko että tuolla tavalla mitään diagnooseja kumotaan.. bipo dg on siitä pirullinen, että voivat sanoa vaikka 10 vuoden tasaisen elämän jälkeen, että on menossa sairaudeton vaihe..

        Bipo kun ei parane koskaan.

        Omaan diagnoosini en usko, mutta olkoot diagnoosit vaan. Töitä teen niin kauan kunnes saan potkut diagnoosini vuoksi, jäädään sitten eläkkeelle.

        Kun kerran saa hullinpaperit ei ne mihinkään katoa.

        Vaikka olen vuosia ollut ilman lääkkeitä, odottanut sitä maniaa ei mitään oireita vain tule.
        Minä en jaksa enää väitellä psykiatrin kanssa vastaan kaikesta mm urheiluharrastukseni on hänestä maanista touhua ja hän kielsi minua harrastamasta liikuntaa.

        Mielisairaan kuuluu olla lihava, ruma, kotona makaava hyytelö.. silloin on psykiatria onnistunut tehtävässään.

        "Mielisairaan kuuluu olla lihava, ruma, kotona makaava hyytelö.. silloin on psykiatria onnistunut tehtävässään."

        Kun kaikki istuvat vain himassa syömässä masennuslääkkeitä ja tekemässä tietoisuustaitoharjoituksia, saadaan Suomi nousuun?
        Tyhmä paljon töitä tekee, viisas siirtyy sairauseläkkeelle.

        Minulla on psykiatrisia diagnooseja Omakanta pullollaan. Montakohan kertaa pitäisi hakea työkyvyttömyyseläkettä ennen kuin tärppäisi?


    • ei näin

      Kyllä sama mieltä, minulla todettiin18 vuotiaana kaksisuuntainen koska olin heittänyt vähän ranttaliksi kun otti päähän ja lakki tuli jne. Diagnoosi varmistui koska olin adistuksen ym. takia ollut jo vuosia hoidon piirissä. Nyt olen käynyt kaikki lääkkeet läpi neurotilin litiumin, deprkinen, lamotrigiinin, ketipinorin, seroquelin, ym. Ja käteen jäi, neutropenia, ruoasulatuselimistön häiriöt, kilpirauhasen vajaa toim. Refluksitauti ja migreeni. Eli kroppa ei pelitä enää. Nyt olen ok ilman lääkkeitä, ja haluan selvittää asian. Kukaan läheiseni ei ikinä uskonut diagnoosiini. Nyt olen onnellisesti korkeakoulussa mutta diagnoosi kummittelee yhä papereissani. Ei kellekkään 18v teinille voi laittaa tällästä leimaa otsaan!

      • Antipsych19992

        Itsellä samanikäisenä päin helvettiä iskettiin otsaan raskaaan luokan diagnoosi.Nuoruuden kriisin takia jouduin tähän oravanpyörään jumiin enkä näe ulospääsyä tilanteesta.olen itse vähentänyt hitaasti yli kaksi vuotta lääkityksiä ja tiedän nyt varsin hyvin että mulla ei mitään sellasta vaivaa ole."Lääkitys" aiheutti minulle kaiken oireilun ja hirveät sivuoireet.


      • 676

        Masennukseni diagnosoitiin bipoksi, koska lääkäri kysyi masennukseni aikana, että oletko joskus ollut vauhdikas ? Sanoin, että kaikkihan me olemme joskus vauhdikkaita. Lopputulos epikriisi täynnä lääkärin fantasioita ja olettamuksia, jotka ei pidä paikkaansa. Seurauksella, että lääkitys vaihdettiin minulta kysymättä ja kertomatta sairaalassa. Masennuslääkitys muuttui bipo lääkitykseksi ja söin kymmenen kuukautta lääkkeitä kunnes huomasin, että minua hoidetaan väärin oli jo liian myöhäistä sain pysyvän muistivaurion väärän diagnoosin takia ja siitä johtuvan massiivisen lääkityksen takia. En enään muista lukemaani kunnolla. Alle 30-v eläkeläiseksi jouduin. Harmillista on se, että lääkärit ei usko, että minun diagnoosini olisi väärä. Tuntuu,ettei kukaan ei astu toisten varpaille. Niinpä ei potilasvahinko ilmoitusta ei oikein voi tehdä. Toisaalta mikään raha ei tuo muistiani takaisin....


      • diagnosointi_hömppä
        676 kirjoitti:

        Masennukseni diagnosoitiin bipoksi, koska lääkäri kysyi masennukseni aikana, että oletko joskus ollut vauhdikas ? Sanoin, että kaikkihan me olemme joskus vauhdikkaita. Lopputulos epikriisi täynnä lääkärin fantasioita ja olettamuksia, jotka ei pidä paikkaansa. Seurauksella, että lääkitys vaihdettiin minulta kysymättä ja kertomatta sairaalassa. Masennuslääkitys muuttui bipo lääkitykseksi ja söin kymmenen kuukautta lääkkeitä kunnes huomasin, että minua hoidetaan väärin oli jo liian myöhäistä sain pysyvän muistivaurion väärän diagnoosin takia ja siitä johtuvan massiivisen lääkityksen takia. En enään muista lukemaani kunnolla. Alle 30-v eläkeläiseksi jouduin. Harmillista on se, että lääkärit ei usko, että minun diagnoosini olisi väärä. Tuntuu,ettei kukaan ei astu toisten varpaille. Niinpä ei potilasvahinko ilmoitusta ei oikein voi tehdä. Toisaalta mikään raha ei tuo muistiani takaisin....

        Pahoittelut, että olet tullut psykiatrian pahoinpitelemäksi.

        Ajatus väärästä diagnoosista on hieman ristiriitainen, koska käytännössä oikeaa tai väärää diagnoosia ei psykiatriassa voi olla. Kaikki psykiatrian "diagnoosit" ovat vain kuvauksia ihmisen erilaisista tavoista reagoida erilaisiin elämäntapahtumiin. Toki jotkin kuvaukset ovat toisia stigmatisoivampia (vrt. paniikkihäiriö- vs. skitsofrenia-diagnoosi). Siten väärästä "diagnoosista" valittaminen on älytöntä. Mitä on syytä protestoida on psykiatrinen "diagnoosi/diagnosointi" ylipäänsä. Ne vievät monilta mahdollisuuksia elämässä; vakuutukset, lainansaanti, kouluttautumis- ja työmahdollisuuksia sekä ennen kaikkea ne vahingoittavat sosiaalielämää stigman ja siitä seuraavan syrjinnän kautta.


    • epätoivoinen

      Apua! Minulla on jo vuosia ollut väärä diagnoosi, minkä avulla lääkärit peittävät hoitovirheensä. Neuvokaa hyvät ystävät, joilla on tietoa tai kokemusta, miten toimia oikean diagnoosin saamiseksi. Hoitavasta laitoksesta, joka muuten on yliopistosairaala, en sitä tule saamaan. Se tie on tukossa. Valitus potilasvakuutusyhdistykseen ei sekään tuottanut tulosta.

      • Windaloo

        Oletko yrittänyt hakea oikaisua asiaan toiselta lääkäriltä, toisesta sairaalasta tai terveysasemalta tai yksityiseltä puolelta? Tuntematta tilannettasi tarkemmin on vaikea sanoa mikä olisi sinun kohdallasi mahdollisesti paras tapa toimia.

        Psyykkisten ongelmien "diagnosoiminen" sairauksiksi on todellisuudessa pseudotiedettä eli siinä mielessä ei kannata hirveästi välittää. Toisaalta, jos "diagnoosillasi" on suora vaikutus elämääsi niin olisihan se tärkeää saada korjattua tai poistettua, sen ymmärrän täysin. Väärä "mielisairaus" "diagnoosi" tai "diagnoosi" yleensä voivat olla itsessään psyykkisesti kuormittavampia kuin varsinainen ongelma, minkä vuoksi "diagnoosin" on saanut.


    • mikko5

      Kyllä se on kumma kun ne lääkärit ja käypähoito ja muut sanovat että bipolaarisilla voi olla vain yksi kohtaus koko elämässä. Tai että voi elää kymmenen vuotta ilman kohtausta.

      HALOO, mikään tieteellinen kirjallisuus ei tue tätä väitettä. Tämä on yksi syy miksi ihmisiä yli-diagnosoidaan taikka suorastaan väärin-diagnosoidaan.

      Sairaus on toistuva ja keskiarvo on 0.65 kohtausta vuodessa, elikkä kahdessa vuodessa tulee varmasti yksi. Kohtausten keski-pituus on noin 4.5 kk. Eikä mitään 3-4 päivää mitä hoetaan jossain DSM taikka ICD ohjekirjassa.
      (masennus keski on 6 kk ja mania 3 kk)

      Nämä ovat keskiarvoja joten variaatiota löytyy. Variaatio seuraa tavallista gauss-käyrää, elikkä 70% kaikista sairaudesta kärsivistä saavat 3kk kohtauksia. Pienellä osalla potilaista, 4%, kesto on vieläkin siinä 2 viikon paikkeilla.

      Lääkärit eivät ilmeisesti osaa laskea. Diagnoosin kynnys on todella matalalla vaikka oikeasti sairaat ovat todellakin sairaita ja helposti diagnostoitavissa.

      Ilman tuota jatkuvasti toistuvaa ilmiötä kyse on jostain muusta sairaudesta. Laskekaa itse ja näyttäkää lääkärille. Jos ette kykene tähän, lähettäkää minulle kuvaukset, vuodet ja kestot ja autan teitä.

    • epätoivoinen

      Kiitos vastauksesta Windaloo! Kyse ei ole psyykkisestä ongelmasta. Seuraava kysymykseni on, että ketä yliopistosairaala uskoo vai uskooko se ketään jos lähden hakemaan diagnoosia ulkopuolelta, mitä en ole vielä tehnyt. Vai pitäisikö minun sitten hakeutua oikean diagnoosin tekijälle hoitoon ja heittää hiiteen koko yliopistos?

      • Windaloo

        Kuten sanoin, hirveän vaikea arvioida, kun en tunne tilannettasi, vaivaasi ja sitä mitä on aikaisemmin tapahtunut hoitosi ja diagnosointisi kanssa. Yleisellä tasolla, jos oma diagnoosini olisi mielestäni väärä, lähtisin hakemaan toista mielipidettä eri lääkäriltä ja kokonaan eri laitoksesta.

        Tarvittaessa, jos tämäkään ei tuottaisi tulosta, ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen ja pyytäisin ohjeistusta miten voit 'riitauttaa' diagnoosisi ja saada rehellisen puhtaalta pöydältä lähtevän uudelleen arvioinnin.

        Samassa yksikössä tähän asiaan liittyen asioidessasi pahoin pelkään, että et tule saamaan rehellistä uutta arviota tai haastavaa näkemystä. Lääkärit eivät uskalla tai halua astua toisen kollegansa varpaille, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sen vuoksi on varmasti fiksua hakea etäisyyttä aikaisempiin kontakteihin menemällä ihan eri yksikköön.


      • Epätoivoinen
        Windaloo kirjoitti:

        Kuten sanoin, hirveän vaikea arvioida, kun en tunne tilannettasi, vaivaasi ja sitä mitä on aikaisemmin tapahtunut hoitosi ja diagnosointisi kanssa. Yleisellä tasolla, jos oma diagnoosini olisi mielestäni väärä, lähtisin hakemaan toista mielipidettä eri lääkäriltä ja kokonaan eri laitoksesta.

        Tarvittaessa, jos tämäkään ei tuottaisi tulosta, ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen ja pyytäisin ohjeistusta miten voit 'riitauttaa' diagnoosisi ja saada rehellisen puhtaalta pöydältä lähtevän uudelleen arvioinnin.

        Samassa yksikössä tähän asiaan liittyen asioidessasi pahoin pelkään, että et tule saamaan rehellistä uutta arviota tai haastavaa näkemystä. Lääkärit eivät uskalla tai halua astua toisen kollegansa varpaille, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sen vuoksi on varmasti fiksua hakea etäisyyttä aikaisempiin kontakteihin menemällä ihan eri yksikköön.

        Sain Valvirasta ohjeet, miten toimia. Saas nähdä, kuinka käy. Kerron joskus lopputuloksen jos siitä olis sitten apua muillekin.


    • miss 70's

      Minullakin on yhä tiedoissa kummittelemassa väärä diagnoosi.

      Olin teininä hyvin "vilkas", käyn myös happoa ja hamppua välillä jopa niin paljon että jouduin alaikäisenä hoitoon eräänä viikonloppuna kaupungilla sekoiltuani

      Sain pakkolääkitystä ja minut pidettiin siteissä viikonlopun yli ja maanantaina aamuna luokseni tuli vanhempi mieslääkäri. Olin edelleen hyvin sekaisin hapon laukaisemasta psykoosista ja viikonloppuna minulle pakkosyötetyistä lääkkeistä. Itkun sekaisin sanoin sain kuitenkin vastattua lääkärin kysymyksiin. En nähnyt kyseistä lääkäriä kuin kerran sen jälkeen ja sillä kerralla hän kertoi minulle diagnoosin: Maanis-depressiivinen.

      Selvisin osastolta pois alle kuukaudessa, enkä ole tuon jälkeen enää happoa vetänyt enkä psykoosissa ollut. Silti tuo diagnoosi näkyy yhä tiedoissani kun olen käynyt itsenä ihan muiden ongelmien ja sairauksien takia hoidattamassa. Kerran aikuisena en edes päässyt aivotärähdyksen takia hoitoon kun minun luultiin olevan harhoissa vanhojen tietojeni perusteella.

      • 5+9

        Mielenterveysdiagnooseista on usein todellista haittaa ja jopa vaaraa henkilölle itselleen. Oikea hoito evätään tai viivästyy mainitsemistasi syistä.

        Tässä linkki sivustolle, jossa kerrotaan miten itse mielenterveysdiagnoosi on tuhonnut ihmisten elämiä, ei siis "sairaus" vaan diagnoosi tästä kuvitteellisesta sairaudesta.

        http://psychdiagnosis.weebly.com/


    • RANGAISTUS
    • barrikaadeille mars!

      Jippii...meillä on kaikilla väärä diagnoosi!!!
      Nyt vaan hakee korvauksia. Eikä olla maanisia sit eihän?

      • kuluttaja

        Uskon kyllä siihen, että ylidiagnosoinnin vuoksi palstalla on väärin perustein diagnoosin saaneita..

        Uskon myös siihen, että palstalla pyörii myös klassisia maanisdepressivisiä yksilöitä.

        Näille ei bipoille on mielestäni aivan kohtuus ja oikeus saada diagnoosin purku, kukaan ei tiettävästi ole ollut vaatimassa korvauksia? Joten nimimerkki barrikaadeille mars taitaa tahallaan provoilla?

        Mitä hyötyä kenellekään olisi diagnoosista joka suorastaan vaikeuttaa elämää? Lääkkeet sotkevat pään, diagnoosin vuoksi jää työpaikka saamatta jne

        Onko tämä barrikaadeille mars nimerkki tietoinen sellaisesta kuin, tämä bipo on parhaillaan muotidiagnoosi jota psykiatrit heittävät nykyisin lähes jokaiselle?

        Lisäksi tuo seula jolla bipoja etsitään on aivan hassu, siinähän jäisi "kiinni" melkein jokainen jamppa ja olis näin diagnoisoitavissa.


      • Anonyymi

        😂😂😂


    • teukkasalama1

      Bipoa heitetään aika helposti. Sillä pääsee eläkkeelle ja voi elää elämää omaan tahtiin - tuossa hyvä puoli. Jos haluaa olla hullunmyllyssä ja oravanpyörässä nykyajan työelämässä, saahan sitä olla.
      Ja vilkkaammat kaverit (Teemu Selänne tyyppiset aktiiviset häärääjät) saisivat helposti diagnoosin jos haluaisivat.
      Kakspiippuinen juttu kokonaisuudessaan. Tulnee muuttumaan kun tieto lisääntyy.

      • TeukkaSalama1

        Itselleni sopii eläkeläisen elämä näin viiskymppisenä.


    • näin on

      Täällä vois aika moni vaan hyväksyä diagnoosinsa. Elämä paljon helpompaa kun niin tekee.

    • pörri69

      hei minun kimppuun käytiin lähti taju jonka jälkeen menin lääkäriin kun nousi kuume vuosin verta eli kuukautiset kasti 3kk kovat kivut iho ja kieli muutokset limakalvot ohenivat ja raju laihtuminen laukkasin lääkäreillä veressä ei löytynyt mitään diaknoosi oli luulosairaus ja psykoosi kärsin vieläkin kovista kivuista ja iho ja kieli ongelmistä kävely tuntuu kuin kuumilla hiilillä kävelis oireet pahehee ei apua lääkäreiden mielestä hullu mikä hullu ennen tapausta täysin terve

    • Traumatisoitunut

      Epätoivoinen kirjoitti 7.2.2014 saaneensa Valvirasta ohjeet, miten alkaa oikaista väärää diagnoosiaan. Olisi erittäin kiinnostavaa kuulla niistä ohjeista ja onko niiden avulla tullut oikeutta. Jos olet vielä tällä palstalla, voisitko ystävällisesti lupauksesi mukaisesti kertoa, miten on käynyt.

    • lääkhittoon

      Moikka tänne vaan

      Lueskelin tätäkin palstaa, kammottavia tarinoita! Tehkää itsellenne jotain hyvää ja muistakaa,,, kukaan ei ole parempi kaveri teille kuin te ITSE.
      Ei psykororaattorit ym auta teitä vaan painaa suohon. Siihen ne ovat saaneet koulutuksen. Muutenkin sairas ammattikunta, heillä itsareita eniten hallussa.


      Asiaan. Itselle lääkäriltä hullun paperit, vaikka en ole koskaan harrastanut hulluutta tai masennusta tms. Saatuani asian tietooni se olikin tosi työläs purkaa.
      Vääristelevään tahoon yhtotto ja ei tapahdu mitään. Potilasasiamies ja tietosuojavaltuutettu kertoo ettei kuulu heille. Viimeisenä temppuna siviilioikeus, ja sitten alkaa tapahtua.

      Sain sen lopulta purettua, mutta kun on lukittuja tietoja niin toosi vaikeaa. Alkuperäinen syy, lääkäri lähettänyt e-lausunnon mukaaan myös toisen ihmisen tiedot. Jotka näkyneet tietoinani. Valtavasti taloudellista haittaa ja tahrattu maine. Tosin nyt on näyttää hullun paperit ja ei hullun paperit.
      Lääkärit / lääkärikeskukset ei ole missään vastuussa, saavat kirjoittaa mitä tahansa.
      Pyytäkää aina omat paperit itsellenne, näette nitä satuja siellä on. Siis sisäiset keskustelut ja lausunnot.

      • gbklkjhgff

        Siis oliko kyseessä oikeudenkäynti tavallisessa oikeuslaitoksessa kuten käräjäoikeudessa ?
        Suomessa on varmaan tosi vähän haettu oikeutta tämän tyyppisissä asioissa niin kiinnostaa miten se tapahtuu.


    • gnferuigjrug

      Julkisella poliklinikalla lätkäistiin heti ensimmäisellä kerralla kaksisuuntaisen diagnoosi ja neuroleptit naamaan sekä laitettiin sairaslomalle. Menin lääkkeistä todella huonoon kuntoon. Nukuin usein 14-16 tuntia yössä, vastasin ihmisille vain yksittäisillä sanoilla kuten "joo", "ei". Kaikki muut olivat todella huolestuneita tilastani. Noin puolen vuoden jälkeen he sitten keksivät, että se on skitsofreniaa! Kun yritin sanoa heille silloin, että koen oloni masentuneeksi, tai sen kaltaiseksi - oireeni johtuivat neurolepteista - niin psykiatri totesi siihen, että eihän sinulla ollut testin mukaan masennusta, kun tulit tänne.

      Tässä vaiheessa minut siirrettiin psykoosilinjan psykiatrille. Hänelle onneksi sain selitettyä, että neuroleptit ovat aiheuttaneet vakavia oireita ja ne pitää lopettaa. Lopetinkin neuroleptit ja vuoden sairausloman jälkeen palasin täysipäiväisiin töihin. En ole sen jälkeen nähnyt yhtään psykiatria tai syönyt mitään psyykelääkettä. Nuo vanhat kirjoitukset ovat nyt ikuisesti heidän järjestelmissään, ja he itse sanoivat ennen uloskirjausta, että loppulausunto lähetetään terveyskeskukseen (vai terveyskeskuksiin?) ja koko historia lähetetään Auroraan, tai jotain tuon kaltaista.

      Sen parin vuoden aikana, kun olin kirjoilla siellä psykiatrian poliklinikalla, sain diagnoosin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, psykoosista, skitsofreniasta, keskivaikeasta masennuksesta ja loppulausunnossa oli taas vakava psykoottinen masennus. Heidän oma psykiatrinsa väitti nimenomaan, että minulla ei ollut heidän testiensä mukaan masennusta kun tulin sinne.

      Tuosta tapahtumasta on kulunut jo aikaa. Olen sillä tavalla onnekas, että minun ei ole tarvinnut käydä lääkärissä pitkään aikaan. Minulla oli juuri työpaikan muutaman vuoden välein tehtävä terveystarkastus, jossa katsottiin veriarvot ja juteltiin yleisesti terveydestä. Edellinen tarkastus oli tehty juuri silloin, kun olin lihonut neuroleptien vuoksi 25 kg ja olin palaamassa takaisin töihin. Kerroin hoitajalla asialliseen sävyyn ja lyhyesti, että käytännössä lääkkeet pilasivat terveyteni. Hän kysyi, että oliko diagnoosi jotain masennuksen kaltaista. Sanoin siihen, että he laittoivat vaikka mitä diagnooseja minulle siihen aikaan. Olin laihtunut yli 25 kg aikaisemmasta testistä ja lähes kaikki veriarvoni olivat parantuneet huomattavasti. Esimerkiksi triglyseridit, glukoosi ja muut diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään liittyvät arvot olivat parantuneet vaikuttavasti. Tämän jälkeen hän suositteli minua jatkamaan sitä mitä teenkin ruokavalion, liikunnan ja muun sellaisen suhteen. En tiedä, mitä hän olisi tehnyt, jos hän olisi nähnyt sen psykiatrisen poliklinikan vääristyneen loppulausunnon.

      • Anonyymi

        Vaikuttavia tosikertomuksia.

        En nyt liitä omaani tähän joukkoon, vaikka voisinkin. Komppaan ja kiitän kirjoittajia kokemustensa jakamisesta.

        Voimia ja valoa:)


    • Anonyymi

      Itsellä terkkarin ylilääkäri teki 10minuutin näkemisen ja raivoamisen jälkeen minulle pakkohoitolähetteen, hän lupasi kostaa verisesti jos en tee joka napsausta niin kuin hän sanoo ja tulen tuntemaan nahoissani. Pääsin poliisia ja lanssia toisen kerran piiloon ja tein saman tien muuttoilmoituksen toiselle paikkakunnalle ja toisena päivänä olin yksityisellä magneettikuvassa ja sen jälkeen vastaanotolla ja lähipäivinä monella yksityisellä. Kukaan eikä läheiseni enkä itse huomaa mitään. tämä ylilääkäri ja mtt- hoitaja olisivat itse pakkohoidon tarpeessa. Olen nyt tehnyt jo 3 ja mieheni 2 rikosilmoitusta ja Valviraan ja Aviin ilmoitukset ja käynyt myös puolueettomalla psykiatrilla, joka todennut, että minulla ei ole mitään psyykkisiä ongelmia, fyysisesti olen vakavasti monisairas ja tämä hullu lääkäri vaan jatkaa. Joten vien tämän asian oikeuteen asti. Jouduimme jo mieheni kanssa eroamaan ja en uskalla enää olla yksin kotona , kun mies on pitkät päivät töissä, koska en tiedä mitä tuo hullu lääkäri saa päähänsä. Olin ensin psykoosissa ja nyt mielisairas. Eikä minulla ole mielensairauksia ollut ikinä. Joten hän pilasi koko elämäni. Mies myy viidennen polven kotitilansa, että voidaan muuttaa kauas pois. Ja vei koko luottamukseni julkiseen terveydenhuoltoon täysin. Enkö ikinä omia asioitani kerro kellekkään. Ymmärrän täysin ihmisten itsemurhat yms... ja sen etteivät uskalla hakea apua. En saanut maksusitoumusta kipupsykologille, enkä mihinkään , missä saisin ns.julkista apua, joten tämä nopeuttaa kuntoni huonontumista. Mies sanoo, että näkee punaista, kun lanssi tulee vastaan ja jos sydämestä rupeais ottamaan tai muuta, ei ikinä soita lanssia, olin jo kerran kuolla, kun eivät vieneet minua ensiapuun, oli keuhkokuume, tiesin sen jo siinä vaiheessa itsekin ja raajat oli puoleen väliin kylmät ja munuaiset lakanneet toimimasta, väärensivät toisen käynnin, jolloin mieheni lähti viemään mua ite, olin jo tajuton siinä vaiheessa ja olivat väärentäneet kolmannenkin käynnin. Tulin 2vrk: n jälkeen teholla tajuihini. Niin ei tämä luottamus oikein ole hyvä. Olen varma että kun tätä aletaan tonkia tämä lääkäri sanoo itsensä irti hiljaisessa hengessä. Mutta se, että vuosia polilla mut tunteneet hoitajatkin lähtivät tähän mukaan, on vaikea uskoa. Kaikille teen omakantaan kerran vielä korjauspyynnöt ja sen jälkeen tietosuojavaltuutetulle ja rikosilmoitukset vaan. Ja eduskunnan oikeusasiamiehelle valitus myös. Tämä katotaan loppuun asti

      • Anonyymi

        Tässä hyvä esimerkki miten näitten hoitojen kanssa voi käydä. Ihan kelle vaan ilman että omaa syytä.

        Se on vähän niin että kun mt-tuomiolle joutuu niin todetaan syylliseksi aina. Ainoa keino välttyä diagnoosilta on ettei mene tuomittavaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe