Ismo Rajamäki

Rajakukkula

http://www.demari.fi/content/view/8306/335/
Kuvassa Ismo Rajamäen tekemä työsopimus josta tunnistettavissa Rajamäemäen allekirjoitus.
Lisäksi Rajamäki tyhjentää pajatson ja tuo älyllisen osanasa tähän harmaan talouden keskusteluun.
Lammilainen Kuljetusliike Ismo Rajamäki Oy solmi työsopimuksen kuljettajansa palkaksi 25 % auton tuotosta sisältäen päivärahan 62 eur / pv. Kuljettajan osuus oli 19 päivän työputkesta 1852 eur josta päivärahojen osuus oli 1178 eur. Bruttopalkka, josta vähennettiin verot, jäi ansioksi 674.05 eur.. Tästä summasta maksettiin eläke ym herkut...
Toimitusjohtaja Rajamäen mukaan yhtiö on maksanut prosenttipalkkaa ulkomailla. Se on tyypillistä alalle kuten km-palkkakin.
Sen sijaan Suomessa hän maksaa linja-auton ja taksin ajamisesta tessin mukaista tuntipalkkaa.
Rajamäen mukaan prosenttipalkan idea on, että tienaa enemmän kuin tuntipalkalla. Rajamäen mukaan jos kuljettajalle maksetaan päivärahoina, tällöin niitä ei voi ulosmitata työntekijältä ulosottomiehen toimesta. Näin saatetaan tulla työntekijää vastaan..

Rajamäki myös katsoo että yhtiön toiminta ulokomailla ei kuulu millään lailla Suomen valtiolle.

Reilu mies tämä Rajamäki. Myöntää selvästi ketkuilevansa ja hoitavansa asiat ihan kuin itse parhaaksensa näkee ja hyvin edeullisesti.Aika edulliset on hänen mielestään aplkat kun 19 pv:n työstä saa 674.05 eur ja se on enemmän kuin tuntipalkalla. Tähän mieheen voi uskoa yhtä vähän kuin joulupukkiin, vaikka kummatkin ovat hyväntekijöitä.

28

7157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmöstä suomeessaa

      Viranomaisia ei kiinnosta kuin se kuskin sakottaminen ratsiassa. Ei heitä kiinnosta mistä ongelmat on peräisin, nääs sakkotulot raskaalta liikenteeltä on iso tulo valtiolle kun yksittäinen sakko on 200-600€ isompiakin on kirjoitettu.

      Tosiasissa harva kuski rikkoisi ellei olisi "pikkupakko" rikkoa lakia, koska muuten ei tartte olla töissä ollenkaan.

      • µµµµµµµ

        Tämä jollekkin uutta.Maan tapa.Sehän on kommari jos palkkaa täytyy maksaa.Hämeessä tämä on aivan normaalia.


      • ossigaspio
        µµµµµµµ kirjoitti:

        Tämä jollekkin uutta.Maan tapa.Sehän on kommari jos palkkaa täytyy maksaa.Hämeessä tämä on aivan normaalia.

        Jonkin verran saa kuljettajaporukka katsoa peiliinkin. Jos kukaan ei lähtisi ajamaan talkoilla, näin ei tapahtuisi. Kummasti naristaan ja rutistaan joka asiasta, kun ollaan jossain isossa TES-palkkaa maksavassa kappaletavarafirmassa. Sitten samat ukot lähtee "helppoihin" kontti- tai irtoperähommiin ajamaan jollain päiväraha/kilometripalkalla...


      • tukkirekka
        ossigaspio kirjoitti:

        Jonkin verran saa kuljettajaporukka katsoa peiliinkin. Jos kukaan ei lähtisi ajamaan talkoilla, näin ei tapahtuisi. Kummasti naristaan ja rutistaan joka asiasta, kun ollaan jossain isossa TES-palkkaa maksavassa kappaletavarafirmassa. Sitten samat ukot lähtee "helppoihin" kontti- tai irtoperähommiin ajamaan jollain päiväraha/kilometripalkalla...

        palkka pitäisi ilman muuta olla suoriteperusteinen, eikä suinkaan brutto tulosta vaan auton nettotuloista, kuski voi maksaa isännälle samoilla suoritteilla 10-15 tuhatta euroa enempi, kuin joku toinen kuski ja samaa tessiä on molemmat vailla.


      • va sä ny
        tukkirekka kirjoitti:

        palkka pitäisi ilman muuta olla suoriteperusteinen, eikä suinkaan brutto tulosta vaan auton nettotuloista, kuski voi maksaa isännälle samoilla suoritteilla 10-15 tuhatta euroa enempi, kuin joku toinen kuski ja samaa tessiä on molemmat vailla.

        Piiskarahat mitään höh.


      • tukkirekka
        va sä ny kirjoitti:

        Piiskarahat mitään höh.

        tienaisi palkkansa joka olisi tessi, mutta pelleporukka tekisi työn halvemmalla. auto tienaa 65euroo tunti ja siitä polttoaine maksaa 20euroa ja kuski 25euroa tunnille, niin ei siinä enää piiskarahoja makseta vaan ruvetaan miettimään, miten karsitaan kuluja, että saadaan homma kannattavaksi.


      • Puuta ajanu urakalla
        tukkirekka kirjoitti:

        tienaisi palkkansa joka olisi tessi, mutta pelleporukka tekisi työn halvemmalla. auto tienaa 65euroo tunti ja siitä polttoaine maksaa 20euroa ja kuski 25euroa tunnille, niin ei siinä enää piiskarahoja makseta vaan ruvetaan miettimään, miten karsitaan kuluja, että saadaan homma kannattavaksi.

        Jo pieni kehuminen parantaa tulosta ja vähän suorituslisää päälle panee prlleenkin vauhtia.Kyllä 65€/h on puun ajosta aika vähän.Mutta eihän ne kuskit taksoja neuvottele.


      • tukkorekka
        Puuta ajanu urakalla kirjoitti:

        Jo pieni kehuminen parantaa tulosta ja vähän suorituslisää päälle panee prlleenkin vauhtia.Kyllä 65€/h on puun ajosta aika vähän.Mutta eihän ne kuskit taksoja neuvottele.

        puunajoon saa kuljettajaakaan tuolla hinnalla, mutta se oli noin keskihinta haettuna maantiekuljetuksissa, mikä oli kyllä mututuntumalta, muttei ehkä ihan pielessä.


    • Ismo Rajamäki

      Ulkomaanpäiväraha ei ole kuin vähän yli 50 eur ja jos tehtyjä työpäiviä on 14 niin muuttaa tilanteen toiseen valoon esim. 52 x 14 = 728 eur ja brutto palkka silloin 1124eur, 2vko työstä ihan ok, mut ulosotto vie silloin kyllä paljon enemmän, mut jos tosiaan ei tiedä asiasta mitään , eikä uskalla omalla nimellä kirjoitella,niin kannattaa jatkaa siellä kortistossa ja ihmetellä kun ei ole töitä.

      • Hoh hoijaa

        Päivärahat ja palkka on eriasia.Verottaja herätus


      • cemt vuodesta 1996
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        Päivärahat ja palkka on eriasia.Verottaja herätus

        sen takia me kai siel ollaankin, et saadaan päiväraahaa tekemättä mitään


      • 0,22cent/km
        cemt vuodesta 1996 kirjoitti:

        sen takia me kai siel ollaankin, et saadaan päiväraahaa tekemättä mitään

        haiskahtaa demareilt...2014 ni ei suomalaisia tarvita edes suomes,eikä tarvi edes ihmetellä. töihin siitä paskahousut


      • r.v
        0,22cent/km kirjoitti:

        haiskahtaa demareilt...2014 ni ei suomalaisia tarvita edes suomes,eikä tarvi edes ihmetellä. töihin siitä paskahousut

        oho,ei suomalaisil töitä ....


      • Latva E
        r.v kirjoitti:

        oho,ei suomalaisil töitä ....

        Latva kakkosia oikein riittää kuljetusyrittäjiksi.


      • J-V moi
        Latva E kirjoitti:

        Latva kakkosia oikein riittää kuljetusyrittäjiksi.

        jep poijaat,, kuudetta vuotta ajan ismon biiliä tukholmas, siis tätä näistä jos on kahvinkeitin,mikro ja navi talon puolesta. lelluko? no en mä tiä en vaa o viä varastanu niitä lähtiessäni maitojunaa,,;) palkasta severra et jos ainoo koulu o tamperee autokoulu ni paljoha ei o vaihtiksia,,,, tosin normi terveyskeskus lääkäriks en vaihtas tienaavat nii vi...tu huonosti


      • Friedhelm Schäfer

        Das sagt jetzt der richtige.... Missä minun loppu palka on, ismo rajamaki.info ?


    • kari block

      tää rajamäki on samanlainen huijari ku mb-transin koko porukka

      • Uppeli

        Kauppalehdessä näkyy K.O kuljetusliike itseään mainostavan ,siellä protesti osastolla


    • juupelisiki

      Herra painunut maan alle eli paennut Espanjan aurinkoon erään jo nurin menneen firman omistajan kanssa ketkuilemaan miten saisi suomen valtioita kusetettua lisää!!!!

    • erkki

      on teillä vittu kans huolenaiheet.... kuljetusalalla vaikea tienata, itse ajamassa yhdistelmäkorttia, tällä hetkellä C-kortti meneiilllää, ja eihän tuolla kortilla mitää saa ajaa.... tarvitaan ammattipätevyys!HIENOA EU!.... missä kuskit?

    • erkki

      Missä rahat?

    • odotellessa..

      Saas nähdä miten äijän käy kun pitäisi ajaa kohta paikallisliikennettä..Onko kuskejakaan jotka uskaltavat kyseisen liikennöitsijän leipiin mennä?

    • eurmk

      Ei riitä rahat sinne saakka. Joka paikkaan velkaa, autojen käyttövoimamaksut maksamatta etc...

    • volvotruck610

      Jos ei kuljettajaa palkka miellytä niin minkä takia pitää lähteä taloon töihin jossa ei viihdy? Kukaan ei varmasti aseella uhkaa että täytyy jäädä taloon euron tuntipalkalla. Kuljetusalalla on osaaville käsille AINA töitä.

    • Mdoxejxkkdkdk

      Ei miellytä. 04.09.2014 meni konkurssiin koko pulju

      • TuomasBussissa

        Tuomas...............


    • Rekkaprena1

      Ajoin ismolle 8h ja se riitti sain palkan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe