Lokari 385

lokari385

Moi, onko jollakin kokemuksia kyseisestä soutuveneestä? On kuulemma varsinkin yksin hyvä soutaa, mutta mitenkäs moottorilla ajo sujuu? Nouseeko keula ja onko lähelläkään liukuvaa 4 hv:n maksimisuosituksella?
On vähän harvinaisempi vene, eikä taida hirveästi tietoa liikkua...

7

3437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäpä hänessä

      Kokemusta ei ole mutta kuvan perusteella vene on pullopohjainen joka on tarkoitettu ajettavaksi pienellä koneella joko kaksi kyydissä tai yksin ajettaessa ohjauskepillä keskipenkiltä. Kuvassa vene näyttää todella siistiltä ja asialliselta jollekin suojaiselle vesialueelle pikkumatkoja liikuttaessa. Ongelle, katiskoille tai verkonkatsomiseen sovelias. Pikku pörpöttelyyn tyynehköllä kelillä onnenomiaan. Pullopohja mahdollistaa myös soutamisen kun perä ei laahaa vettä samalla tavoin kuin pelkästään moottoriajoon suunitellussa veneessä.

    • Hyvä vene

      Minulla on ko. vene. Paatti on käytännössä ikuinen, koska on valmistettu 9mm paksusta polyeteenistä. Vene on "pullopohjainen" joka helpottaa soutamista mutta tekee veneestä kiikkerän. Minulla on ollut perässä 2,5-heppainen nelari kone ja sillä kulkee mainiosti kolmekin aikuista. Venettä voi aivan hyvin ajaa yksinkin takapenkinkiltä. Pohjaralleilla ei ole kuin ulkonäöllistä merkitystä, saa ne poiskin ottaa mutta itse olen niitä aina pitänyt.

      Veneeni on keväällä myynnissä Pirkanmaalla

      [email protected]

      • jl

        laitoin sinulle s-postin


      • trallit

        Ei se ihan ikuinen kuitenkaan ole! Omani kesti 15 vuotta, sitten alkoi pohjasta vuotamaan. Pohjaa tutkiessani huomasin sen vaan kuluneen ohueksi rantaan vedettäessä, ja viimein kivensiru oli raapaissut 8 cm pitkän repeämän "köliin".

        Mukava vene muuten oli, eikä tosiaan tarvii 2 hv enempää tehoa. Itselläni oli 4 hv ja vauhti ei paljoa noussut kaasua lisättäessä, keula vaan nousi! Kerrankokeilin 2 hv Merccaria ja ihan yhtä kovaa kulki!

        Huonoja puolia on materiaalin pehmeys eli se on vähän letkua ja mukautuu esim pohjasta, mutta palautuu kyllä taas takaisin muotoonsa. Toinen on pohjatapin puute, eli se on hankala tyhjentää, kun vielä peräpenkki on kiiteä ja alla kelluntatäytteet. Kolmas huono puoli on puu- ja vaneriosien kestävyys.

        Minulta löytyis myös käyttämättömät pohjatrallit, jos joku tarvii! ehdin ne ostaa viime kesänä enkä ehtinyt niitä käyttää ennen veneen vuotamista! Itse pidin niitä tarpeellisina, koska muuten pohja on vähän joustava ja pehmeä.


    • Exhaapavene

      EIpä ole kiikkerä tavalliseen lasikuitusoutuveneeseen verrattuna. Sitä paitsi leveä ralli helpottaa veneessä liikkumista. Muotoilu onkin Suomen kokeneelta huippusuunnittelijalta.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hans_Groop

    • jukka.pietilaAraumair.fi

      Tervehdys Trallit nimimerkille, onko vanha vene vielä tallessa voisin hakea pois jos on varaston tukkeena, tehdään siitä hirvenveto pulkka se voi vähän vuotaakkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3360
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2750
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2554
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1664
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      150
      1510
    Aihe