Moto Guzzi Breva

kertokaa heti

Onko tuo Breva hyvä peli? Onko kenelläkään kokemuksia? Kestääkö ajoa vai meneekö helposti särki? Onko siitä matka-ajoon ja uskaltaako pidemmälle reissulle? Kivan näköinen, mutta kallis hieman. Kannattaako ostaa?

18

5264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimoEv

      Parempi paikka kyselylle on:

      http://www.guzziclub.fi/foorumi/

      Katsos, kun siellä saa kommentteja heiltä, jotka omistavat Brevan ja ajavat Brevalla. Siis tietävät mistä puhuvat.
      Ja sieltä bannataan pois älyttömät kommentit ja niiden lähettäjät...

      • kertokaa heti

        Ei kannata kysyä niiltä joilla on joku vehje eikä niiltä jotka korjaa ja huoltaa vehkeitä. Ne kertoo aina oman version. Niillä on meinaan oma lehmä ojassa aina. Paras tietolähde on ne ketä ei välitä eikä tiedäkään. Ne kertoo nimittäin totuuden. Suomi24 on siksi paras palsta kysyä .


      • kalifolnia
        kertokaa heti kirjoitti:

        Ei kannata kysyä niiltä joilla on joku vehje eikä niiltä jotka korjaa ja huoltaa vehkeitä. Ne kertoo aina oman version. Niillä on meinaan oma lehmä ojassa aina. Paras tietolähde on ne ketä ei välitä eikä tiedäkään. Ne kertoo nimittäin totuuden. Suomi24 on siksi paras palsta kysyä .

        ajan itte californialla ja on tehnyt koeajot brevalla. ihan on eri pyörä! breva matka-ajoon tosi hyvä ja matkateillä hukkaa keveesti jaappanin vehkeet on se verta hyvä menee mutkiin vaikka ei tehoja niin paljon ookkaan kun jaappanilaissa. kannattaa käydä koeajamassa piikkiössä!


      • numero uno
        kalifolnia kirjoitti:

        ajan itte californialla ja on tehnyt koeajot brevalla. ihan on eri pyörä! breva matka-ajoon tosi hyvä ja matkateillä hukkaa keveesti jaappanin vehkeet on se verta hyvä menee mutkiin vaikka ei tehoja niin paljon ookkaan kun jaappanilaissa. kannattaa käydä koeajamassa piikkiössä!

        Sinulla on selvästi asiaan oikea perspektiivi. Uskon sinua.On hyvä jos pyörä hukkaa keveesti jaappanin vehkeet.


      • TimoEv
        kertokaa heti kirjoitti:

        Ei kannata kysyä niiltä joilla on joku vehje eikä niiltä jotka korjaa ja huoltaa vehkeitä. Ne kertoo aina oman version. Niillä on meinaan oma lehmä ojassa aina. Paras tietolähde on ne ketä ei välitä eikä tiedäkään. Ne kertoo nimittäin totuuden. Suomi24 on siksi paras palsta kysyä .

        Osuit naulan kantaan!

        Paras asiantuntija on hän, joka ei po. asiasta mitään tiedä. Hän, joka kirjoittaa huhuja totena, kuulopuheita faktana ja omia luuloja autenttisina! Asian vahvuudeksi vielä haistattelee ja kirjoittaa: Buhahahaha!

        Minä olisin erinomaisen hyvä tietolähde seuraaviin asioihin:
        - Harley Davidson ja muut japanilaiset kaksitahtiset
        - Kuviokellunta
        - Ampumapaini
        - Pyörätuoliuppopallo

        vain muutamia mainitakseni.

        Jippii!


      • Kantanaula
        TimoEv kirjoitti:

        Osuit naulan kantaan!

        Paras asiantuntija on hän, joka ei po. asiasta mitään tiedä. Hän, joka kirjoittaa huhuja totena, kuulopuheita faktana ja omia luuloja autenttisina! Asian vahvuudeksi vielä haistattelee ja kirjoittaa: Buhahahaha!

        Minä olisin erinomaisen hyvä tietolähde seuraaviin asioihin:
        - Harley Davidson ja muut japanilaiset kaksitahtiset
        - Kuviokellunta
        - Ampumapaini
        - Pyörätuoliuppopallo

        vain muutamia mainitakseni.

        Jippii!

        Siis tosiasiallisesti totuudellista ja objektiivista näkökulmaa ei voi saada, tahi sitä on kohtuutonta edes yrittää saada tai saavuttaa tiettäväksi henkilöiltä, jotka, joko omasta kiinnostuksestaan johtuen, taikka omasta taloudellisesta oman voiton pyyteestä lähtöisin olevasta motiivista käsin, yrittävät lausua, tai muutoin ilmaista käsitystään taikka mielipidettään tahi muuta omanäkökulmaa. Asia lienee jokseenkin tahi ainakin riittävän yksiselitteisesti selkeä. Moottoripyörästä yleisesti, sekä Moto Guzzista erikseen, on syytä saada näkemys asiaa tuntemattomilta taikka asiaan välinpitämättömasti taikka vähättelevästi suhtautuvilta henkilöiltä. Kuviokellunta ei asiaan liittyne,tai jos liittyy, kuitenkin varsin löyhästi. Eli, onko Breva ihan jees peli?


      • TimoEv
        Kantanaula kirjoitti:

        Siis tosiasiallisesti totuudellista ja objektiivista näkökulmaa ei voi saada, tahi sitä on kohtuutonta edes yrittää saada tai saavuttaa tiettäväksi henkilöiltä, jotka, joko omasta kiinnostuksestaan johtuen, taikka omasta taloudellisesta oman voiton pyyteestä lähtöisin olevasta motiivista käsin, yrittävät lausua, tai muutoin ilmaista käsitystään taikka mielipidettään tahi muuta omanäkökulmaa. Asia lienee jokseenkin tahi ainakin riittävän yksiselitteisesti selkeä. Moottoripyörästä yleisesti, sekä Moto Guzzista erikseen, on syytä saada näkemys asiaa tuntemattomilta taikka asiaan välinpitämättömasti taikka vähättelevästi suhtautuvilta henkilöiltä. Kuviokellunta ei asiaan liittyne,tai jos liittyy, kuitenkin varsin löyhästi. Eli, onko Breva ihan jees peli?

        Asiaa on katsottava monesta eri suunnasta.
        Moto Guzzi, kuten mikä muu "vanha merkki" on teknisesti ihan samalla tasolla toisten kanssa. Ratkaisut ovat ( ketju / hihna / kardaani ) erilaisia, mutta toimivia ja luotettavia. Mitään tyyppivikaa, lastentautia tms. ei MG:ssa ole, kuten ei muissakaan. Mikään pyörivä ja pörisevä ei ole tarkoitettu kestämään ilman huolenpitoa. Toisaalta , mikä tahansa voi rikkoutua - lentokoneitakin putoaa.
        Kardaani matka-ajossa on vertaansa vailla. Tulppien vaihto - Kalervon pala ( Peace of Cage ), venojen säätö - varttitunnin juttu.
        Jos ruuvari pysyy kädessä, on 10´000km huolto helppo itsekin tehdä. MG veljeskunnan apu on kerrassaan hienoa.

        Pyörät ovat ajo-ominaisuuksiltaan erilaisia. Joissain on haettu paljon tehoa, toiset rakennettu yksin ajettavaksi, eräät suunniteltu matka-ajoon. Saattaa olla niin, että kuskin mitat eivät "natsaa" pyörään.
        On kyykkyä, selkä suorassa, jalat edellä jne. ajettavia - mikä se paras sitten on...

        Pyöriä on suunniteltu ja rakennettu eri käyttöön. Vai luuleeko joku ihan tosissaan, että 250cc crossipyörä ja 1100cc cruiseri on samaan tarkoitukseen? Niinpä noita ei saa verrata keskenään! Eikä ne missään tapauksessa korvaa toisiaan.
        Eräs motoristi lausui Apriliastaan: "...tiedä sitten onko se paras pyörä, jos joka kesä käy Välimerellä..."

        Paljonko on sitten rahaa pyörän ostoon ja paljonko pystyy itse tekemään huoltoja - sekin on otettava huomioon. Moto Guzzi ei ole kai koskaan ollut halpa.

        Minulla on MG California vm. 2008. Neljäs Guzzi ja kolmas Cali. Pyörä on hyvä siihen, mihin se on tarkoitettu: Rauhalliseen matkailuun "suuren" tavaramäärän kanssa. Tehoa riittävästi ko. tarkoitukseen, kuormasta riippumatta.
        Teknisesti ihan yhtä luotettava, kuin mikä muu tahansa. "Koskaan ei ole jättänyt tielle - aina on jääty yhdessä".
        Maahantuojan, "Piikkiön Poikien", palvelu mm.varaosa-asioissa on vertaansa vailla. Samoin Guzziclubin veljeys.
        En tiedä, enkä ymmärrä mitä parempaa saisin vaihtamalla toiseen merkkiin. Sporttipyörä ei ole mikään vaihtoehto.

        Brevasta en lausu mitään, en ole koskaan ajanut - eikä sen tyyppinen pyörä edes kiinnosta. Käy koeajolla, mieti, vertaa, laske rahaa...ja päätä! Ei Breva huono ole - mikä Sinulle parhaiten sopii?
        En tiedä mitään syytä, miksi Brevaa ei voisi ostaa. Tosin en myöskään tiedä mitään syytä, miksi ei jotain toista merkkiä ei voisi ostaa.


      • Kiitos!
        TimoEv kirjoitti:

        Asiaa on katsottava monesta eri suunnasta.
        Moto Guzzi, kuten mikä muu "vanha merkki" on teknisesti ihan samalla tasolla toisten kanssa. Ratkaisut ovat ( ketju / hihna / kardaani ) erilaisia, mutta toimivia ja luotettavia. Mitään tyyppivikaa, lastentautia tms. ei MG:ssa ole, kuten ei muissakaan. Mikään pyörivä ja pörisevä ei ole tarkoitettu kestämään ilman huolenpitoa. Toisaalta , mikä tahansa voi rikkoutua - lentokoneitakin putoaa.
        Kardaani matka-ajossa on vertaansa vailla. Tulppien vaihto - Kalervon pala ( Peace of Cage ), venojen säätö - varttitunnin juttu.
        Jos ruuvari pysyy kädessä, on 10´000km huolto helppo itsekin tehdä. MG veljeskunnan apu on kerrassaan hienoa.

        Pyörät ovat ajo-ominaisuuksiltaan erilaisia. Joissain on haettu paljon tehoa, toiset rakennettu yksin ajettavaksi, eräät suunniteltu matka-ajoon. Saattaa olla niin, että kuskin mitat eivät "natsaa" pyörään.
        On kyykkyä, selkä suorassa, jalat edellä jne. ajettavia - mikä se paras sitten on...

        Pyöriä on suunniteltu ja rakennettu eri käyttöön. Vai luuleeko joku ihan tosissaan, että 250cc crossipyörä ja 1100cc cruiseri on samaan tarkoitukseen? Niinpä noita ei saa verrata keskenään! Eikä ne missään tapauksessa korvaa toisiaan.
        Eräs motoristi lausui Apriliastaan: "...tiedä sitten onko se paras pyörä, jos joka kesä käy Välimerellä..."

        Paljonko on sitten rahaa pyörän ostoon ja paljonko pystyy itse tekemään huoltoja - sekin on otettava huomioon. Moto Guzzi ei ole kai koskaan ollut halpa.

        Minulla on MG California vm. 2008. Neljäs Guzzi ja kolmas Cali. Pyörä on hyvä siihen, mihin se on tarkoitettu: Rauhalliseen matkailuun "suuren" tavaramäärän kanssa. Tehoa riittävästi ko. tarkoitukseen, kuormasta riippumatta.
        Teknisesti ihan yhtä luotettava, kuin mikä muu tahansa. "Koskaan ei ole jättänyt tielle - aina on jääty yhdessä".
        Maahantuojan, "Piikkiön Poikien", palvelu mm.varaosa-asioissa on vertaansa vailla. Samoin Guzziclubin veljeys.
        En tiedä, enkä ymmärrä mitä parempaa saisin vaihtamalla toiseen merkkiin. Sporttipyörä ei ole mikään vaihtoehto.

        Brevasta en lausu mitään, en ole koskaan ajanut - eikä sen tyyppinen pyörä edes kiinnosta. Käy koeajolla, mieti, vertaa, laske rahaa...ja päätä! Ei Breva huono ole - mikä Sinulle parhaiten sopii?
        En tiedä mitään syytä, miksi Brevaa ei voisi ostaa. Tosin en myöskään tiedä mitään syytä, miksi ei jotain toista merkkiä ei voisi ostaa.

        Hyvä herra EV. Vastauksesi on parasta A-ryhmää. Noinhan asia menee kuin kerrot. Kiitän ja ylistän.


      • Kiitos! kirjoitti:

        Hyvä herra EV. Vastauksesi on parasta A-ryhmää. Noinhan asia menee kuin kerrot. Kiitän ja ylistän.

        Kolme kesää ajettuna mukana pari pohjosempaan Suomeen tehtyä reisua yksin, mutta pyörä laukuilla varustettuna. Enpä osaa moittia muuta ku moottoritiellä ajoa. Se kun ei ole oikein noitten nakupyörien vahvavuus ja sekin ilmavirtojen puistelun takia. Vauhti riittää tällä minun pikkuBrevalla (750) aivan mainiosti myös moottoritielle, eikä ohitukset ole jääneet tekemättä hevosvoimien puutteen takia. Yhdellä tankillisella ajelee 300 - 350 km ajotavasta riippuen. Nuo mutkatiet sitten ovatten kokonaan toinen maailma! Siellä Breva on elementissään kevyen käsiteltävyytensä vuoksi. Ja jos mopo kaatuu, niin sen jaksaa itte nostaa pystyyn ilman vinssiä tahi kylätalkoita (n. 190 kg). Niinku TimoEV kertoi, huollot on helppo tehä itekkin.Pyörää ei tarvi purkaa tulppien vaihdon tahi venttiilien säädön takia. Neuvoja saa Guzzi-palstalta ja tarvittaessa Moto-Italiasta (Piikkiössä) ihan mallikkaasti ja varaosat tulee Piikkiöstä parissa päivässä. Brevasta on sitten tuo isompi malli (1100), joka tuntuu selkeästi isommalta. Koe ajo on se ainoa oikea tapa vertailla ja se onnistuu sulakelillä Moto-Italiassa Piikkiössä. Malttia valintaan!


    • Vänkky

      Kun tietäisi, ostin 2008 Breva 850, enkä ole vielä ajanut metriäkään. Kokemusta on MG Nevadasta, joka oli ihan mukava pyörä ja siksi päädyin vielä Guzziin, mutta hain vähän eri tyyppistä pyörää. Kerron parin viikon päästä kokemuksista.

      • kokemus?

        Kerro jo kokemuksesi. Onko vehkeestä mihinkään?


      • olisi kiva kuulla
        kokemus? kirjoitti:

        Kerro jo kokemuksesi. Onko vehkeestä mihinkään?

        Siis mika on kokemus?


    • vesa12

      Todella hyvä , osti -06 vuonna uuden olen ajellut 30000km ei mitään ongelmia. olen vaihtanut öljyt itse ja kerran tarkastanut venttili välykset . Helppo ja edullinen pitää itse kunnossa. luotettava matka kumppani . olen vetänyt sillä eurooppaan samoilla silmillä 2400km välillä vain tankannut pyörän ja itseni. Osta pois jos haluat ajaa oikealla moottori pyörällä. Tv.vesa

    • kestääkö gardani?

      Eikös tässä Brevassa ole ns. gardani veto? Luin jostain, että ns. gardani on hieman arveluttava , koska se ei kestä pyörimistä jostain syystä. Siellä suositeltiin vedon vaihtamista ns. aitokettinkiin. Muuuten vaikuttaa tämä Bravo kivalta.

    • että sellasta...

      No sino joka luulet, että gardaani ei kestä, niin mitenkäs luulet, että autot sitten tuolla kulkee. kaikissa autoissa jossa on edessä moottori ja takarenkaat vetää, niin on gardaani. ainakaan minun tiedossani ei sellaista etumoottorista taka tai nelivetoista autoa ole jossa ei gardaania olisi.

    • 123pete

      Vasta 2000km olen ajellut 750ie brevaa. Ensituntuma positiivinen. Helppo ja persoonallinen peli. Jos haluaa edullisesti massasta poikkeavan pyörän niin suosittelen.

    • Motoraduno

      Guzzi on miesten peli. Tosin vain Le Mans malli ja niistäkin osa lapsellisesti muotoiltuja.
      Useimmat guzzit ovat enempivähempi muotoilullisesti plagiaatteja HD:sta ja BMW:stä, kun ei ole osattu päättää kummasta, niin on kopioitu molempia.
      Mutta guzzin rouhea tekniikka antaa aikamiehelle aidon mottoripyörällä ajamisen tunteen.

    • MonkeyAmis

      Mulla rupee seisoon ku nään Kutsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe