Verotus on ihan perseestä

Ihme juttu

Verottaja voisi joskus perustella millä matikalla ne ihmisiä kusettaa. No otetaan pari esimerkkiä: Työmatka yhteen suuntaan 70km. Tekee 7453€, joten verotuksessa saa vuodessa vähentää 7000 euroa. Tästä 7000 jokainen keskituloinen saa nettona käteen noin puolet. Kenen kannattaa ajaa joka päivä 140 km, jos matkakuluihin saa 3500 euroa. Jotakuinkin 15 euroa päivä ja näillä polttoainekustannuksilla yli puolet menee polttoaineisiin. Entäs vakuutukset, huollot, verot, arvon aleneminen, jne.

Toisena ihme juttuna on päivähoitomaksujen verovähennyskelvottomuus. Minkähän takia minä vien lapset päiväkotiin, jos en töiden takia....HÄH.

11

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puttesetä

      Sulla menee nyt yksityiset kulut vähän sekaisin tulonhankkimiskulujen kanssa. Autosi ei ole sinun tulonhankkimisväline. Kulkeminen töihin on yksityistä ajoa, josta voi tehdä verovähennyksen. Lastesi päivähoidosta sen verran, että sitä kustannusta subventoidaan niistä verovaroista, jotka mielestäsi ovat aivan perseestä. Toisten maksamia (perseestä olevia) verovaroja siis annetaan sulle.

      • 456yyy

        muutetaan maalle oikein helvetin kauas työpaikasta ja itketään kunnei saa palkka
        työmatkoista ja verottajalta autoooo!!


    • ottaa selville...

      tietämätön. Se veron vähennys koskee osuutta tuloistasi mistä et maksa veroja vaan saat ne hyvityksenä tuloistasi. Eli 7000 euron matkakulut ja veroprosenttisi on vaikka se 20% niin hyvityksesi on on 1400 euroa vuodessa. Eli ei se 7000 kuten monet kuvittelee...

      • puttesetä

        Ei se aloittaja 7.000 e väittänytkään saavansa. Veroprosentin mukainen hyvityskään ei ole oikein. Vähennyksen arvo on nimittäin marginaaliprosentin suuruinen, eli noin 50%. Aloittaja päätteli ihan oikein. Sinä väärin.


    • Kauko Nuhatalo

      Sieltä 70 kilometrin päästä saat muutakin rahaa kuin matkakorvauksia. Et kai sinäkään ilman palkkaa työtä tee. Jos ajaminen tuntuu liian kalliilta, vuokraa asunto työkaupungista.

      • vjwoivwgwengowo

        eräänä vuonna mulla oli työmatkakuluja sen verran että en ollut varma onko ne hyväksyttävissä verovähennyksiksi, osan vuotta olin ollut vielä työtön joten omavastuu oli alempi. Soitin verohallintoon ja kysyin neuvoa niin vastaus oli todella epämääräisen oloinen, "kannattaa kokeilla". Tämähän viittaa suoraan mielivaltaan että työmatkojen verovähennys riippuisi siitä millä päällä verottaja sattuu olemaan, onko saanut pillua edellisiltana tms.
        En ole sen jälkeen viitsinyt edes hakea työmatkakulujen vähennystä, joutuisin loppuelämäni elämään pelossa että verohallinto tarkastaisi jälkikäteen verotukseni ja sillä kerralla päättäisikin että en olekaan oikeutettu työmatkakulujen vähennyksiin. Saatanan kekkoslovakia!


      • sama...
        vjwoivwgwengowo kirjoitti:

        eräänä vuonna mulla oli työmatkakuluja sen verran että en ollut varma onko ne hyväksyttävissä verovähennyksiksi, osan vuotta olin ollut vielä työtön joten omavastuu oli alempi. Soitin verohallintoon ja kysyin neuvoa niin vastaus oli todella epämääräisen oloinen, "kannattaa kokeilla". Tämähän viittaa suoraan mielivaltaan että työmatkojen verovähennys riippuisi siitä millä päällä verottaja sattuu olemaan, onko saanut pillua edellisiltana tms.
        En ole sen jälkeen viitsinyt edes hakea työmatkakulujen vähennystä, joutuisin loppuelämäni elämään pelossa että verohallinto tarkastaisi jälkikäteen verotukseni ja sillä kerralla päättäisikin että en olekaan oikeutettu työmatkakulujen vähennyksiin. Saatanan kekkoslovakia!

        vero- ja muunkin valtion hallinnon virastojen neuvoissa on aina umpikierojen ja kallispalkkaisten lakimiesten muotoilema vastuuvapautuslauseke että nämä neuvot eivät sido neuvoa antavaa virastoa tai viranomaista millään lailla joten jos kansalainen ei saa edes kyseisestä virastosta ehdottoman luotettavaa sekä sitovaa neuvoa tai tietoa, mistä helvetistä tämä sitten saa sitä??!!


      • ja ota selvää
        sama... kirjoitti:

        vero- ja muunkin valtion hallinnon virastojen neuvoissa on aina umpikierojen ja kallispalkkaisten lakimiesten muotoilema vastuuvapautuslauseke että nämä neuvot eivät sido neuvoa antavaa virastoa tai viranomaista millään lailla joten jos kansalainen ei saa edes kyseisestä virastosta ehdottoman luotettavaa sekä sitovaa neuvoa tai tietoa, mistä helvetistä tämä sitten saa sitä??!!

        Oon vaikka miten monta kertaa saanut Veronmaksajien lakimiehiltä hyviä neuvoja joko puhelimitse tai nettisivuilta. Jäsenyys ei maksa ku 20 euroo per vuosi ja puhelinneuvonta on jäsenille maksutonta. Taloustaito-lehti tulee myös, siinä joskus hyviäkin artikkeleita. Hintansa jäsenyys on haukkunut moneen kertaan, suosittelen.

        Lapsiperheiden verokohtelu on p:stä, siinä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Tosin päivähoitokuluja kompensoidaan verorahoilla, mutta verrattuna kahden aikuisen talouteen käteen jää kaikkien tulonsiirtojen jälkeen huomattavasti vähemmän rahaa.

        Tätä matkakulukitinää en ymmärrä? Pitäisikö työläinen kuljettaa ilmaiseksi työpaikalle ja kenen rahoilla? Valtionko vai kunnan? Kenenkähän veroilla sitten sinun matkasi ja autosi ylläpito maksettaisiin?
        Matkakulu vähennetään verotettavasta tulosta, jolloin tulo pienenee ja vero sen myötä. Eli et maksa veroa siitä summasta, joka kuluu työpaikalle kulkemiseen. Asua saa missä lystää, tämä on sikäli vielä vapaa maa. Samat oikeudet on kaikilla, toisilla vain ei ole sitä työpaikkaa mihin mennä.


      • puttesetä
        sama... kirjoitti:

        vero- ja muunkin valtion hallinnon virastojen neuvoissa on aina umpikierojen ja kallispalkkaisten lakimiesten muotoilema vastuuvapautuslauseke että nämä neuvot eivät sido neuvoa antavaa virastoa tai viranomaista millään lailla joten jos kansalainen ei saa edes kyseisestä virastosta ehdottoman luotettavaa sekä sitovaa neuvoa tai tietoa, mistä helvetistä tämä sitten saa sitä??!!

        Verovirastosta saa kyllä oikean neuvon kuten toisen vastaajan suosittelemasta Vkl:stakin. Yleinen ongelma on se, että arvon kysyjät eivät osaa kysyä. Itse olen huomannut, että kirjallinen kysymys ei onnistu sen paremmin kuin suullinenkaan. En tiedä onko kyse suomalaisesta ongelmasta, mutta se ei ole mikään pieni ongelma.

        Monesti kysyjä tahtoo saada tietynlaisen vastauksen ja jättää tarpeellisen määrän tietoa kertomatta, tai vääristelee antamiaan tietoja halutun vastauksen saamiseksi. Sitten jos vastaus ei kuitenkaan tyydytä, aletaan kiukutella, kuten nimimerkki "vjwoivwgwengowo", joka ei ollut saanut juuri sellaista palvelua kuin olisi halunnut.


      • tämä on
        puttesetä kirjoitti:

        Verovirastosta saa kyllä oikean neuvon kuten toisen vastaajan suosittelemasta Vkl:stakin. Yleinen ongelma on se, että arvon kysyjät eivät osaa kysyä. Itse olen huomannut, että kirjallinen kysymys ei onnistu sen paremmin kuin suullinenkaan. En tiedä onko kyse suomalaisesta ongelmasta, mutta se ei ole mikään pieni ongelma.

        Monesti kysyjä tahtoo saada tietynlaisen vastauksen ja jättää tarpeellisen määrän tietoa kertomatta, tai vääristelee antamiaan tietoja halutun vastauksen saamiseksi. Sitten jos vastaus ei kuitenkaan tyydytä, aletaan kiukutella, kuten nimimerkki "vjwoivwgwengowo", joka ei ollut saanut juuri sellaista palvelua kuin olisi halunnut.

        Kenenköhän vika se on jos esim aloittajan mainitsemat jutut ovat p:stä, verottajan vai verolakien tekijän, eduskunnan.

        Siitä vaan, yhteyttä kansanedustajiin ja vaatikaa, että joka sentti työmatkoihin käytettävistä kuluista on korvattava.


    • Jaskaqq

      Kannattaa ostaa sähkö auto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe