Mainio Vire

Hoitaja-

hakee Kuopioon sairaanhoitajaa. Kellään kokemuksia firmasta?

70

8340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18

      aloitan ko. firmassa ens viikolla....ainakin päivähoitopuolella rekry oli ihan huippu mukava ja muistakaan ei ollu valittamista.ei ainakaan vielä...laittakaa muutkin mainio vireen tulevat,nykyiset ja entiset tänne kommia!!ois kiva tietää kokemuksia :)

    • x

      Palkan maksu mättää, maksut ei tule ajallaan, eikä ole oikein laskettu.Firma pitää epäpäteviä sijaisia töissä, joilla ei ole kielitaitoa, eikä taitoja muutenkaan.Vakituinen työntekijä, suomalainen lähihoitaja, joka opiskeli sairaanhoitajaksi oli töissä, sopimuksella, että tekisi viikonloppuja tuntilaisena ja niitä riitti, pitkiä päiviä. Mutta sitten, kun oli keikkalaisena näitä kielipuolia, niin sanottiin, ettei tunteja riitä hänelle, joten otti ja lähti firmasta, sääli, oli hyvä työntekijä, eikä koskaan poissa.Kliseet elää kyseisessä firmassa, ja vastuu, kuka sen ottaa. Kiinalaisia sairaanhoitajia kouluttaa puolessa vuodessa lähihoitajiksi...Et se siitä firmasta.

      • en ymmarra

        Ja vanhukset aivan kypsiä kun eivät saa hoitoa suomen kielellä kun kielipuolia voi olla neljäkin samassa vuorossa eli vastaavasti 1 suomea äidinkielenä puhuva:(


    • HUH HUH

      ...sen verran paljon, että voin perustellusti todeta, että ÄLÄ EDES HARKITSE HAKEVASI MAINIO VIREEN PALVELUKSEEN. Osataan kyllä puhua ja luvata kaikkea hyvää, mutta totuus on toisenlainen. Tiedän myös, että ko. paikassa on erittäin huono työilmapiiri ja että siellä on melkoinen turbulenssi työntekijöiden vaihtumisen suhteen.

      • iitu....

        Samaa olen minäkin kuullut tuon työilmapiirin suhteen.. Eikä tämä taida olla mikään salaisuus, kun siitä niin moni puhuu. Itselläni ei ole henkilökohtaista kokemusta ko. paikasta, mutta kaikenlaista olen minäkin kuullut. Niiden puheiden perusteella pysyisin itse ainakin erossa tästä paikasta!!!


      • P

        Voin kertoa, että itse en koe työilmapiiriä omassa yksikössäni huonoksi. Vaan suosittelen kyllä Mainio Vireelle tulemista! Olen ollut 3½ vuotta töissä täällä ja huippua on!! Asiat ovat paremmin nykyään, ainakin täällä.


      • hui vam dam
        P kirjoitti:

        Voin kertoa, että itse en koe työilmapiiriä omassa yksikössäni huonoksi. Vaan suosittelen kyllä Mainio Vireelle tulemista! Olen ollut 3½ vuotta töissä täällä ja huippua on!! Asiat ovat paremmin nykyään, ainakin täällä.

        onkohan noin?


      • ph
        P kirjoitti:

        Voin kertoa, että itse en koe työilmapiiriä omassa yksikössäni huonoksi. Vaan suosittelen kyllä Mainio Vireelle tulemista! Olen ollut 3½ vuotta töissä täällä ja huippua on!! Asiat ovat paremmin nykyään, ainakin täällä.

        Itse otin lopputilin helsingin Hämeentien varrella sijaitsevasta yksiköstä lopputilin ph/lh ei arvosteta.Helpoksi teki työpaikan vaihdon uuden johtajan saapuminen jolla ei ole esimiestaitoa.nuoleskeljat ja hänen egon pönkittäjät sai mieluisat työvuorot jne...


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ph kirjoitti:

        Itse otin lopputilin helsingin Hämeentien varrella sijaitsevasta yksiköstä lopputilin ph/lh ei arvosteta.Helpoksi teki työpaikan vaihdon uuden johtajan saapuminen jolla ei ole esimiestaitoa.nuoleskeljat ja hänen egon pönkittäjät sai mieluisat työvuorot jne...

        Aivan samaa mieltä!Tiedän mistä kirjoitit!


      • varmasti
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä!Tiedän mistä kirjoitit!

        sitä mieltä, ettei sinne kannata hakeutua töihin?Tein aikaisemmin keikkoja kyseiseen paikkaan, onko tahti muuttunut?Miten?Viime vuodesta?


      • ph
        varmasti kirjoitti:

        sitä mieltä, ettei sinne kannata hakeutua töihin?Tein aikaisemmin keikkoja kyseiseen paikkaan, onko tahti muuttunut?Miten?Viime vuodesta?

        Mene kokoilemaan niin tiedät.


      • ph
        ph kirjoitti:

        Mene kokoilemaan niin tiedät.

        Siis kokeilemaan työntekoa ko.paikassa niin kerroppa sitten tuntemukset!


      • Ei ikinä enää!!!
        ph kirjoitti:

        Mene kokoilemaan niin tiedät.

        Itse kävin kokeilemassa ja muutama keikka riiti tuota paikkaa!!!


    • EX lähihoitsu

      Tietenkin yksityinen firma pyrkii tuottamaan voittoa, eli varaudu siihen, että työaika on miten sattuu riippuen siitä mitä budjetti näyttää. Esim jos paikkoja ei saa heti täytettyä tai asukkaita on pitkään sairaalassa, niin budjetti jää alijäämäiseksi ja yllätys yllätys, seuraavassa listassa näkyy sitten säästöt, esim lyhennettyinä pyhätunteina, siis vaikka sunnuntaina 6- tai jopa 5-tuntisina työpäivinä. Arkityöpäivät voivat sitten olla 9-tuntisia kun arkitunnit ovat halvempia firmalle. Muutenkin kaikki la-su-pyhävuorot ovat korkeintaan 7-tuntisia, eli kun iltavuoro saapuu, aamuvuoro lähtee ja rapsa annetaan lennossa tai sit joustetaan ja rapsataan omalla ajalla...

      Tai jos sinut on palkattu tuntityöntekijänä vakituiseen työsuhteeseen, niin tunteja saatetaan yhteisen hyvän nimissä vähentää, harmi vaan että kun palkka ei ole kummoinen (lähihoitajan lähtöpalkka yksityisillä vajaa 11€ tunti) niin kaikki lyhennykset ja vähennykset kiristävät pikkuhiljaa hermoja, kun palkka ei riitä elämiseen.

      Ja huom. listat voivat lähteä vahvistettavaksi ihan siedettävinä ja vahvistetuissa listoissa näkyy sitten ne lyhennykset eli pääkallopaikassa päätetään miltä sun työpäivät loppujen lopuksi näyttää... Mutta jos ei ole väliä sillä miten paljon/vähän tienaat ja minkälaisia työpäiviä teet, niin ainahan kaikkea voi kokeilla. Itselläni ei mielenkiinto riittänyt ihmettelemään kuukaudesta toiseen mitä eteen tulee ja lähdin toisiin hommiin.

    • sp

      Yhdyn edelliseen. Työvuorot koostuvat täysin siitä miten pääkonttorista almuja annetaan. Mainio Vireessä on naisaloille tyypillistä pärjätä, jos ja kun osaat ja nuolet oikeita takamuksia. Itse olin useita vuosia ko. yrityksessä, joka ennen oli Medivire nimeltään. Onnekseni tajusin lähteä ja etsiä työtä, missä ihmistä (lue hoitajaa) arvostetaan. Paikasta voisi puhua loputtomiin, varsinkin epäkohdista. Kaikki työntekijät olivat hyvin peloteltuja ja asioista, ei omista tai työasioitat, saanut puhua.
      Esimiehellä oli ilmeisesti "kuumalinja" työterveyslääkäriin, ja ihmisten sairauksia ja sairauslomia kovin arvosteltiin ja kyseenalaistettiin. Paikkojen esimiehinä tai vastaavina hoitsuina on paljon vähän koulutettuja ihmisiä. Myös toimipisteissä oli paljon kouluttamattomia ihmisiä.
      Asiakkaille tarjottu ruoka oli surkeaa ja ei niin ravintorikasta.
      Pienellä palkalla, mitkä nekin useasti olivat väärin laskettuja, sai todella tehdä paljon töitä. En usko, että tällaisia paikkoja voisi nykyajan Suomessa ollakaan. Toivon siellä edelleen työskentelevien takia, että asiat olisivat muuttuneet paremmaksi parin vuoden aikana.

    • glajgl

      Mutta siis millaista Kuopiossa on? Mitä sah:n tehtäviin kuuluu ko. firmassa? Entäs palkka?

      • keikkalainen

        Perushoitoa paljon ja asukkaiden lääkäriasiat jne...


    • opiskelija

      Olen aivan pöyristynyt ainakin Hermannissa sijaitsevan paikan toiminnasta!Iso 32paikkainen dementiayksikkö:Asukkaat huonokuntoisia ja henkilökuntaresussit/vuoro alle välttävän!Yöhoitajalla pahimmat oltavat .yksin vuorossa ,hurjasti lisätehtäviä palvelutalo hälytykset jolloin osasto jätetään ilman valvontaa!

      • Superilainen

        Sana kiertämään että kaikki kiertävät tuon paikan kaukaa!!!


      • Huolestunut

        Ala-arvoista hoitoa!Toivottavasti kukaan tuttuni ei joudu ikinä tuohon paikkaan.


      • Opiskelija kanssa

        Miinus siis tuosta että vain yksi hoitaja ja tuollainen vastuu!


    • sisko44

      kannattaa laittaa littoon tosta yöhoitaja jutusta ja aviin.laiton mitotus yössä.

      • lhoitajaa

        Itse olen ollut vuoden kyseisen firman palveluksessa ja täytyy kyllä sanoa, että hoitaja työntekijänä on tässä firmassa viimeisellä sijalla kaikessa.

        Työ on erittäin raskasta pienen henkilöstömitoituksen takia jo muutenkin mutta sen lisäksi saat jatkuvasti miettiä, onko tarpeeksi tunteja, tuliko palkka oikein, riittääkö rahat ja pitää puolia omista vuoroista. Työvuorot eivät mene tasaisesti, aina on joku jolla on "oma" sopimus johtajan kanssa vuoroista.

        Työsopimuksia saat odotella ikuisuuden, johtaja harvoin paikalla.

        Palkkaus on järkyttävän pieni, itsellä tippuin 200€ /kk peruspalkka kun vaihdoin kunnalta tähän firmaan. Se on iso ero tällä alalla. Ja kertoo tämän firman arvostuksesta hoitajia kohtaan.

        Laadukkaasta hoidosta en puhuisi sanallakaan. Naurettavinta on tämä jo monien mainitsema ruoasta säästäminen!
        Asuakkaat maksavat lähes koko eläkkeensä tälle putiikille ja silti leivän päälle ei aina riitä mitään, jos on koko leipää edes.
        kaikkea sitä ihmisten kustannuksella saa tehdä! Bisnestä toisten elämällä ja hengellä.


    • KYLLÄSTYNYTTTTTT

      ÄLÄ ÄLÄ IKINÄ VAAN EREHDY KYSEISEEN PASKA LAFKAAN TÖIHIN!

      EI MAHDOLLISUUTA TEHDÄ KUNNON HOITOTYÖTÄ.
      FIRMA TAKOO VAAN RAHAA SÄÄSTÄEN ASUKKAIDEN RUOISTA, HOITOTARVIKEISTA, VIRIKKEESTÄ, TYÖNTEKIJÖISTÄ.

      LAITON MITOITUS ILTA/YÖVUOROISSA.

      AMMATTITAIDOTTOMIA, KIELITAIDOTTOMIA HOITAJIA. SUURI VASTUU.

      PAIKKA EI PALVELE TYÖNTEKIJÖITÄ JA ASUKKAITA, VAIKKA SE ON FIRMAN YKKÖSPRIORITEETTI.

      OMAISILLE LUODAAN HIENOA PROFIILIA JA KUVAA, JOKA ON YHTÄ SUURTA VALETTA.

      JOKA PÄIVÄ KOETUKSELLA POTILASTURVALLISUUS JA TYÖNTEKIJÖIDEN OMA TURVALLISUUS.

      PALJON TIETOKATKOKSIA, PERUSASIAT PÄIN PERSETTÄ.

      PIENI PALKKA TYÖMÄÄRÄÄN JA VASTUUSEEN NÄHDEN.

      HENKILÖKUNTA VAIHTUU JATKUVAAN OTTEESEEN, EI KUNNON TIIMIÄ.

      HOITAJANA OLET KAHDEN TULEN VÄLISSÄ.
      OMAISET JA ASUKAS VAATIVAT HYVÄÄ HOITOA, LEIMAAVAT SINUT HUONOKSI HOITAJAKSI.. SAMALLA KUN JOHTO EI ANNA SINULLE MAHDOLLISUUTTA TOTEUTTAA HYVÄÄ JA TURVALLISTA HOITOA!

      VAROITUS;

      ÄLÄ IKINÄ TUO OMIA VANHEMPIASI, LAPSIASI, LÄHEISIÄSI HOITOON KYSEISEN FIRMAN PALVELUPIIRIIN!

      T;

      KYLLÄSTYNYT HOITAJA

      • Kesätytsy

        Itse olen tehnyt pari kuukautta "keikkatyötä" Mainio Virelle, ja nyt yhtäkkiä ei sitten olekkaan yhtään työ vuoroja! Ihan hiilenä kotona, juuri muutin omaan asuntoon ja jollai se vuokra ja ruoka pitäs maksaa! Mutta ei vaan rahkeet riitä kun ei saa niitä helkutin tunteja yhtään ja jos saa niin ihan kämäsiä välivuoroja!!
        - Uutta työpaikkaa etsiessä!

        En suosittele


      • muuttanut

        joo.mä tiedän minkälainen paikka on mainio vireen esim.ykköskoti Lotta Tuusulassa.siellä ei osattu yhtään mitään ihan kuollut paikka työn tekijätkin leikkii olevansa jotain lähihoitajia mitä ne ei todellakaan ole lähellekkään.yksikin vain tarkkailee onko tekoripset ja rakennekynnet kunnossa,ne on sellaisia ihmisiä että he eivät kuuntele edes asukkaita eikä omaisia ihan niin kuin idioottimaista toimintaa.kaikki muu on tärkeempää kuten facebookki ja whatsappi ja ilmeisesti kauneuden hoito ei ne muita osaa auttaa kuin jotain humalaisia ja päihde ihmisiä ei niillä oo mielenterveydenkans mitään tekemistäkään väittävät tietävänsä jostain jotain mutta ei ne sitten tiedäkkään yhtään mistään mitään tyhmiä tyynni asukkaitakin he kohtelevat miten haluavat.mä vaan sanon teille että ei ikinä kannata mennä tuonne jos haluaa pitää mielenterveytensä kunnossa mä en menis teinä tommoiseen paikkaan edes töihin taikka asumaan missään muodossa kannattaa pysyä erittäin kaukana koko paikasta suosittelen muistakaan että hulluksi tulee vähemmästäkin. TERVEISIN ENTINEN ASUKAS!


      • oioi

        Harmillista . Olin hakemassa kuopiossa olevaan mainio vireeseen johon on 10 paikkaa auki. No, lähes kaikkien kommenttien mukaan - ei kannata.


      • Parempaanhaku
        muuttanut kirjoitti:

        joo.mä tiedän minkälainen paikka on mainio vireen esim.ykköskoti Lotta Tuusulassa.siellä ei osattu yhtään mitään ihan kuollut paikka työn tekijätkin leikkii olevansa jotain lähihoitajia mitä ne ei todellakaan ole lähellekkään.yksikin vain tarkkailee onko tekoripset ja rakennekynnet kunnossa,ne on sellaisia ihmisiä että he eivät kuuntele edes asukkaita eikä omaisia ihan niin kuin idioottimaista toimintaa.kaikki muu on tärkeempää kuten facebookki ja whatsappi ja ilmeisesti kauneuden hoito ei ne muita osaa auttaa kuin jotain humalaisia ja päihde ihmisiä ei niillä oo mielenterveydenkans mitään tekemistäkään väittävät tietävänsä jostain jotain mutta ei ne sitten tiedäkkään yhtään mistään mitään tyhmiä tyynni asukkaitakin he kohtelevat miten haluavat.mä vaan sanon teille että ei ikinä kannata mennä tuonne jos haluaa pitää mielenterveytensä kunnossa mä en menis teinä tommoiseen paikkaan edes töihin taikka asumaan missään muodossa kannattaa pysyä erittäin kaukana koko paikasta suosittelen muistakaan että hulluksi tulee vähemmästäkin. TERVEISIN ENTINEN ASUKAS!

        Hei,kertokaa joku miten MainioV:ssä toimitaam?menin käymään ilmoittamatta,omaiseni oli 17.20 vuoteessa yöpuvussa unessa.Etsin n. 10 min hoitajaa hädissäni,milä onvialla kun ei omaiseni koskaan tuohon aikaan ole ollut nukkumassa ennenkään.Hoitaja vastasi"niin me laitamme vähän aikasemmin nukkumaan"joku toinen sanoi että talo on niin täynnä ettei ehdi hoitamaan.Kerran olin,istuin sivussa katsoin ruokailua,alzheimer omaiseni ym.istuvat ,ruoka on edessä ei muista syödä,kun kello tulee tarpeeksi haetaan astiat pois katsotaan että lääkkeet otettu.Seuraava kokemus ampiainen oli pistänyt suuhun ruokailutilassa,ovet auki ulos kun ruoat tuoksuu,uskomatonta muistisaiden ollessa kyseessä. ja vasta huoneessa hengenvaarallisessa tilassa hoitaja huomannut ja tilannut lanssin.Hengenvaarallinen tila koska oli pahoin alletginen niille,josta olin kertonut,ei oltu kirjattu papereihin.Mainiossa ei tiedetty minne sair.omainen oli viety.Soittaessani useaan paikkaan,löysin juuri Osaston Mläm tk:sta kun hoitaja oli pistämässä väärää ainetta omaiseeni.Olisi ollut vakavat seuraukset mahd.Paperit oli unohtuneet jonnekin.Seuraavaksi omaiseni joutui Hyvinkäälle,syy: KUIVUMINEN Hoivakodissa,sairaala laittoi ohjeistuksen MainioVire Mlään.Ulkoilusta kysyessäni ei ollut kuulemma aikaa,johtajan mielestä kaikki oli hoidossa.Omainen tiesi kertoa ettei ollut ulkona kuin meidän kanssa.Sitten oli joku kesäpoika jonkun aikaa ulkoiluttamassa että puhreet pienenee ,siltä ainakin tuntuu.N 10krt yritin soittaa Hgin tstolleen,ei vastattu?Oli sovittu omahoitaja saa ostaa pientä tarviketta kaupasta mm shampoot ja sellaiset,muut kysyttävä meiltä omaisilta,oli ostanut n sadan euron pesulappuja tilannut Hgistä,ei meiltä kysytty ?Nyt alan soitella mikä omaistani vaivaa kun sairaalassa taas.Mitä olette hoitajat /muut työntekijät mieltä ,maksu kuitenkin lähentelee puoltatoistatuhatta kk.


      • Siivilä
        Parempaanhaku kirjoitti:

        Hei,kertokaa joku miten MainioV:ssä toimitaam?menin käymään ilmoittamatta,omaiseni oli 17.20 vuoteessa yöpuvussa unessa.Etsin n. 10 min hoitajaa hädissäni,milä onvialla kun ei omaiseni koskaan tuohon aikaan ole ollut nukkumassa ennenkään.Hoitaja vastasi"niin me laitamme vähän aikasemmin nukkumaan"joku toinen sanoi että talo on niin täynnä ettei ehdi hoitamaan.Kerran olin,istuin sivussa katsoin ruokailua,alzheimer omaiseni ym.istuvat ,ruoka on edessä ei muista syödä,kun kello tulee tarpeeksi haetaan astiat pois katsotaan että lääkkeet otettu.Seuraava kokemus ampiainen oli pistänyt suuhun ruokailutilassa,ovet auki ulos kun ruoat tuoksuu,uskomatonta muistisaiden ollessa kyseessä. ja vasta huoneessa hengenvaarallisessa tilassa hoitaja huomannut ja tilannut lanssin.Hengenvaarallinen tila koska oli pahoin alletginen niille,josta olin kertonut,ei oltu kirjattu papereihin.Mainiossa ei tiedetty minne sair.omainen oli viety.Soittaessani useaan paikkaan,löysin juuri Osaston Mläm tk:sta kun hoitaja oli pistämässä väärää ainetta omaiseeni.Olisi ollut vakavat seuraukset mahd.Paperit oli unohtuneet jonnekin.Seuraavaksi omaiseni joutui Hyvinkäälle,syy: KUIVUMINEN Hoivakodissa,sairaala laittoi ohjeistuksen MainioVire Mlään.Ulkoilusta kysyessäni ei ollut kuulemma aikaa,johtajan mielestä kaikki oli hoidossa.Omainen tiesi kertoa ettei ollut ulkona kuin meidän kanssa.Sitten oli joku kesäpoika jonkun aikaa ulkoiluttamassa että puhreet pienenee ,siltä ainakin tuntuu.N 10krt yritin soittaa Hgin tstolleen,ei vastattu?Oli sovittu omahoitaja saa ostaa pientä tarviketta kaupasta mm shampoot ja sellaiset,muut kysyttävä meiltä omaisilta,oli ostanut n sadan euron pesulappuja tilannut Hgistä,ei meiltä kysytty ?Nyt alan soitella mikä omaistani vaivaa kun sairaalassa taas.Mitä olette hoitajat /muut työntekijät mieltä ,maksu kuitenkin lähentelee puoltatoistatuhatta kk.

        Minun omainen on myös kyseisessä hoitokodissa ja hoito on ollut kohta kolmevuotta täysin ala~ arvoista. Altszheimeriä sairastava ikäihminen makaa puolelle päivin vuoteessa ulosteissaan. Kukaan ei välitä vaikka useasti siihen on yritetty puuttua. Kaupungin puolesta tarkastaja käynyt,mutta ilmeisesti johtajan kaveri kun selkeitä asioita ei nähdä huonoina vaan kaikki hyvin. RUOKA ALA~ARVOISTA! Eikä aina edes muistettu hakea syömään saatikka seurata ruokailua, vaikka asiasta sovittu. Paino putosi eikä lääkitykset olleet ajantasalla. Selityksiä ja törkeää valehtelua päinkasvoja. Hoitokoti uskomattoman likainen ja pölyinen. Vuodevaatteet, vaatteet sekä muut pienet tavarat hävinneet eikä niitä ole löytynyt. Kuulin toiselta tahoilta että ikäihmisen asunnoista oli katkaistu vedet poikki ja wc paperi poistettu kun asiakas kulutti liikaa paperia. Hoitajat tekevät mitä päähän pälkähtää eikä johtaja kerkee lasikopistaan alaisiaan johtaa tai seuraamaan mitä talossa tapahtuu. Hyvät omaiset älkää missään tapauksessa antako omaisia siirtää näihin hoitokoteihin, koska hoito ei ole ihmisläheistä, arvokasta milläänmuotoaan. Kokemusta on ja tarina on vieläpi tosi. Otan osaa sinä kuka kerroit omaisestasi samassa veneessä istutaan useiden omaisten kanssa eikä mitään voida. Palavereita pidetään ja mikään ei muutu. Odotan omaisen pääsyä pois että pääsisi kärsimyksistään.


    • hoitjatar

      onhan se kivaa nostaa boonuksia ;)

      • mimsa3

        millainen tilanne on nyt sillä firmalla ja palkkaus?Onko kunnalla paremmat bonukset olen nimittäin hakemassa terapeutiksi kyseiselle firmalle? entäs pomot? lomat?


    • 17+9

      ihan perseestä...

    • ähliiygt

      Itse olen harjoittelijana ko. firman eräässä hoivatalossa ja verrattuna muihin paikkoihin joissa olen ollut, on työilmapiiri paljon positiivisempi.

    • Pulks

      Hoivatalossa Mainio Vireellä itsekkin ja ainakin meillä homma toimii mainiosti. Työvuoroja saa sovittua mukavasti, palkanmaksu on ollut täysin virheetöntä, sijaiset päteviä jne. Itse asiassa en tunnista aikaisemmista aika rankoistakin teksteistä ollenkaan puhuttavan juuri Mainio Vireestä. Varmasti on yksikköjä joissa tilanne on tulehtunut tms. En kuitenkaan soisi, että koko konserni mustamaalataan. Meillä miltei jokainen vakituinen on tullut taloon sijaistuksen kautta - mikä sekin kertoo jotain. Ja mitä jossain teksteissä parjattuun asukkaiden kunnioittamiseen tulee, niin eikö se lähde juuri meistä hoitajista? Hymy ja välittäminen kun harvemmin vaatii kovinkaan suurta budjettia...

      • tasa.arvoinen vanhuus

        Ikärasismi toimii hyvin Mainio Vireessä. Hoitoa ja vasttuuta kantaa ihmiset joilta tutkinnot puuttuu. Hermo on eriarvoisuuden vuoksi kovilla kun ei nuolla kehtaa.


      • Mimmihoitsu
        tasa.arvoinen vanhuus kirjoitti:

        Ikärasismi toimii hyvin Mainio Vireessä. Hoitoa ja vasttuuta kantaa ihmiset joilta tutkinnot puuttuu. Hermo on eriarvoisuuden vuoksi kovilla kun ei nuolla kehtaa.

        Siis mitä tarkoitat tuolla ikärasismilla?
        Ite oon ollut ko. yrityksessä töissä 3 vuotta ja oon ollut tosi tyytyväinen. Työkaverit on eri ikäisiä, ja ainakin meillä on palkattu yli 5-kymppisiäkin porukkaan mukaan. Oon myös ollut koulutuksissa, joissa ollut muista paikoista tosi monta vanhempaa hoitajaa eli ei musta tää firma nuoria vaan palkkaa.
        Mä luulen, että noi eri yksiköt on niin erilaisia, että vaikee verrata,. Varmaan on tosi huonoja pomoja, joiden yksiköissä kaikki on sekaisin, ja sitte on semmosia, joissa homma toimii.
        Meillä ei palkata ees sijaisuuksiin kouluttamattomia ihmisiä, opiskelijoita on kesätöissä, mutta eivät saa totetuttaa lääkehoitoa.
        Mut siin oon samaa mieltä, et pitäis kyllä osata kunnolla suomenkieli, jos näitä hommia tekee. Ehkä joku kielikoe pitäis olla yrityksen puolestakin.


    • MainioVire

      Liian suureksi paisunut yritys ja palkat huonoimmasta päästä hoitajilla-ei tosin johtajilla.

      • Järki käteen

        Totta, palkat huonommat kuin julkisella.


    • mainio3

      Palvelutalon johtajaksi pääsee lähihoitajatkin!!!!

      • Juuustiii

        Ei kylläpääse


      • Leveekuljetus

        No kylläpä vaan pääsee, kun osaa "temput" oikeiden ihmisten kanssa, ota selvää niin huomaat
        Kaikki on sallittua kun osaa mielistellä oikeita ihmisiä


      • tsts

        Joo- ei ole mitään mainiota tuossa T.S:n jutussa.


    • e.b.r

      Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia. Onko kenelläkään kokemusta mielenterveyspuolen paikoista Mainiovireellä? Onko samanlaista kuin vanhuspuolella?

      • Mt___

        mt-puoli ? siis tarkoitat varmaan sita mita tyohonotossa, vai?


    • lopen kyllästynyt

      En suosittele paikkaa kellekkään. "Mainiossa" on todella huono ilmapiiri, riippumatta siitä missä yksikössä olet. Pomoilla ei ole keinoja saada työilmapiirin "pilaajia" kuriin. Aletaan uhkailemaan varotuslapuilla, joita perseen nuoleskelijat eivät saa. Ja ne joilla se kieli on tarpeeksi syvällä saavat paremmat työvuorot ja voivat vaikuttaa yksikön asioihin paremmin.

      Asukkaiden ruoka ei ole kovinkaan laadukasta taikka semmoista mitä vanhukset söisivät mielellään. Kovin usein on täytettyjälettuja, joissa on juustoa ja jauhelihaa. Ehkä kerran kk on lihakastiketta ja perunoita. Lisäksi ruokaa tulee aivan liian vähän. Osa asukkaista saa hyvin vähän ruokaa. Tähän esimiehemme sanoi, että on tilannut vain 35 asukkaalle ruuan (paikassa on 40 asukasta) ja ettei ole tilannut henkilökunnalle ollenkaan (ei edes ruuan tilanneille).

      Pomojen suhtautuminen henkilökuntaan on kyseenalainen. Sh:ta pidetään paremmassa arvossa, vaikka he eivät välttämättä tee hoitotyötä ollenkaan. Lh:t ja Ph:t joutuvat venymään kaikessa ja koko ajan heille sysätään enemmän ja enemmän vastuuta, sillä Vh:n ja esimiehen aika ei kuulemma riitä kaiken hoitamiseen. Väsymys ja työtaakka kasvaa koko ajan. Eikä asiaa todellakaan helpota se että teet työputkea 7 töitä 1vp 6 töitä 1vp 1töitä 1vp jne... Jos satut mainitsemaan asiasta esimiehelle hän vain voivottelee ja pyytää jaksamaan.

      Toisaalta ymmärrän sen, että yrityksen on tehtävä voittoa mutta onko sitä pakko tehä asiakkaiden kustannuksella. Asiakkaat kärsivät jo siitä, että hoitaja ei keskity 100%:sesti työhänsä väsymyksensä takia. Lisäksi töissä on näitä halpoja hoitajia, joilla kielitaito ei riitä alkuunkaa edes Lh tasolle saati Sh:ksi.. Ruoka ja mahdolliset muut palvelut tilataan sieltä mistä kaikkein halvimmilla saadaan. Esim. yhteen palvelutaloon tuli lakanoita, vuodesuojia ym hyvältä firmalta. Kuitenkin firma oli liian kallis ja vaihdettiin halvempaan, josta ei tule vuodesuojia vaan ainoastaan lakanat. Lisäksi lakanat tulevat samannäköisinä takaisin kun ovat lähteneetkin.

      Henkilömitoitus koko yrityksessä on pahasti pielessä, vaikka moni voikin kokea että henkilökuntaa on riittävästi töissä. Jos töissä on 4 hoitajaa ( Vh) jotka tekevät kaikki 7-5 päivän työputken, niin antavatko he kaikki 100%:sen työpanoksen. Ja sama rumpa alkaa alusta kun he 1 päivän vapaaltaan tultua aloittavat työt. Lisäksi mitoitukseen lasketaan opiskelijat jotka keikkailevat (opiskelija=Lh/Sh), hoiva-avustajat=Lh/Sh, siistijä ja keittiötyöntekijä=Lh/Sh.. Esimiehemme näytti erässä palaverissa mitotuksen laskenta kaaviota, jossa tosiaan mitotukseen oli laskettu opiskelijat, siistujä ja keittiötyöntekijä, ja heillä korvattiin ne puuttuvat koulutuksen saaneet Lh:t ja Sh:t. Tähän esimies tokaisi, että tämä on aivan normaali käytäntö kaikkialla. Lisäksi Kreikkalaiset ym hoitajat, jotka ovat omassa maassaan Sh:ta, lasketaan myös ko. yrityksessä Sh:si vaikka he eivät ole Valviralta saaneet lupaa toimia Sh:na Suomessa.

      Aina kun yritykseen tulee tarkastaja jostain (aluehallintovirasto, kunta/kaupunki ym) alkaa kauhea totuuden kätkeminen. Esimieheltä tulee käskyjä miten toimia ja mitä sanoa, jos sinulta satutaan kysymään. Tässä keväällä yksikössäni kävi aluehallintovirasto tekemässä tarkistusta ja esimies lateli ohjeita miten toimia. Asiat eivät menneet ihan niin yksinkertaisesti kun hän oli kuvitellut, sillä tarkastajat tulivat kesken aamutoimien, jolloin kukaan ei ehtinyt pitämään lehden lukua ym viriketoimintaa. Tästä esmies oli hyvin katkera aamuvuorossa olleille, sillä paikka sai moitteita virikketoiminnan puuttumisesta ja vähän muustakin.

      Vaikka yritys takoisi kuinka ja yrittäisi säästää joka paikassa, silti se teki alku vuonna tappiota. Syynä olivat henkilökunnan sairaslomat. Sairaslomissakin on yritetty alkaa säästämään. Uuden käytännön mukaan esimieheltä pitää kysyä lupa ennen kuin saa mennä työterveyslääkärille. Ja esimies voi antaa saikkua 1-3 päivää, jotta yrityksen ei tarvitse maksaa kalliita lääkärikuluja.

      En edelleenkään suosittele paikkaa työpaikkana taikka hoitopalvelujen tarjoajana kellekkään tutulle. Kaikilla voi olla oma mielipiteensä ko. yrityksestä, mutta tämä olikin minun mielipide. Ja jos haluaa itse kokeilla miltä tuntuu mahdollinen loppuun palaminen n. puolessa vuodessa niin eikun kokeilemaan.

      • Karu meininki

        Karu fakta on, että firman henkilöstön vaihtuvuus on aika suurta. Eräässä yksikössä puolen vuoden sisällä liki puolet oli vaihtanut toiseen paikkaan.


      • väsy

        *lopen kyllästynyt*Yhdyn täysin sinun tekstiin. Kaikki totta myös meidän paikassa!Esimies epäoikeudenmukanen, epäasiallinen ja epäluotettava jne. Ihmiset ei uskalla puhua epäkohdista ylöspäin koska pelkäävät "kostoa". Ei uskalleta tosiaan edes ,uupuneena tilanteeseen, hakeutua työterveyshuollon apuun koska pelätätään ilmoittaa siitä esimiehelle.


      • eienääikinä

        menin kyseiseen paikkaan töihin ja tosiaan jaksoin vain sen 6 kk olla positiivinen paikan suhteen ja ajatella että alku on aina hankalaa kun hoitolaitos on vasta avattu ja että kyllä se paremmaksi muuttuu ajallaan, mutta toisin kävi: mikään ei muuttunut ja ei muutu varmaan koskaan . Tuttavani on tuolla töissä ja sama meno jatkuu ja voin täysin samaistua tuohon *lopenkyllästynyt* merkin takana olevaan hoitajaan ja hänen kirjoitukseensa sillä siinä on koko Mainio vire työpaikkana pähkinänkuoressa ja koin aivan samat asiat mitä tekstissä mainittiin. Minusta tuntui että minut yritettiin savustaa ulos koska olin ollut pitkällä sairaslomalla työtapaturman takia ( mikä sattui tuossa firmassa) ja muutenkin tuntui siltä että varsinkin se oma kuppikunta johon lukeutuivat pomon suosikit oikein tahallaan päättivät olla auttamatta minua nostoissa ja siirroissa tai jos tulivat auttamaan, niin olivat todella nyreitä. Sain tarpeekseni ja sanoin itseni irti , mutta edes viimeisenä työpäivänäni pomo ei tullut edes hyvästelemään tai toivottelemaan hyviä jatkoja saati sanonut minulle sanaakaan. Ilmeisesti hän ei sairaslomani takia saanut hyvää tulopalkkiota ja pahoitti siitä mielensä, piru tietää. En suosittele kenellekään itseäänkunnioittavalle hoitajalle kyseistä paikkaa : Maine ja terveys kärsii

        Siellä oli kyllä myös niitä hyviä hoitajia jotka olivat myös kivoja työkavereita, mutta juuri nämä ilmapiirinpilaajat ja muista hoitajista paskaa jauhavat hoitsut tappoivat viimeisetkin työnilot. Jostain syystä he olivat myös pomon "suosikkeja" ja saivat valikoida työvuoronsa ja potilaansa vapaammin ja joskus jopa he eivät tehneet yhtään raskaista potilaita, vaan ottivat ne helpot joille tyyliin piti vain vuode pedata ja aina vedottiin johonkin varpaanvälin särkyyn tai huonosti nukuttuun yöhön ym
        Tuollakaan näitä ilmapiirin pilaajia ei saatu kuriin millään ja heidän käytökseensä ei puututtu millään lailla.

        Etovaa että tämmöisiä "hoiva"laitoksia on suomessa vielä 2000-luvulla ja niitä pidetään laillisina.


        Ps: luottamusmiestä ei ollut eikä edes suunnitteilla sellaisen hankkimisesta


      • JanssoninJalmari

        Komppaan täysin, ei enää koskaan töihin tähän lafkaan. Tein töitä 4-5h/pvä, työ alkoi yleensä klo16. Työilmapiiri aivan kamala, kiire kiire kiire, asukkaille ei jää aikaa, liukuhihnalla vedetään :(


    • huhhuh112

      Kertokaas lisää kokemuksianne. Onko teillä luottamusmiehiä/työsuojeluvaltuutettuja ollenkaan siellä?

    • Mr miagi

      Kyseisen firman palveluksessa ollut,en en takas menis vaikka mitä maksettais! Esimies yksinvaltias,liittoon jos otat yhteyttä niin pidä varas... Tuntareiden listat tyhjillään ja mieluiten suositaan opiskeliojita keikkalaisina heille kun ei tarvii maksaa niin plajoa kuin valmistuneille. Omat kuppikunnat johon ei helpolla pääse sisään. Kaikesta kannellaa esimiehelle,asukkaiden kaltoinkohtelua paljon.... Toivoisin että tää paikka ratsattaisiin ilman ilmoitusta. Sääli vaan et kun tarkastukset tulee on esimies tietoinen ja hoitajia palkttu näille päiville extraa,paikat pesty ja mummoilla ykköset yllä :D Naurettavaa kusetusta!

    • Pulks

      Mä haluaisin paikkaa puolustaa.

      On varmasti totta, että joissain yksiköissä on ongelmia. Ei silti kannattaisi koko organisaatiota mustamaalata.

      Varmasti kehittämisen kohteita löytyy - Itse olen huomannut, että ongelmista johdon kanssa puhuttuani niihin myös on puututtu. Ja en nyt puhu mistään johtoryhmästä vaan ihan palvelutalon johtajasta.

      Totta on, että palkka on paska, työ on vaativaa jne. mutta rehellisesti sanottuna ainakin itse viihdyn paikassa. Ja pitänee mainita, että kolmen vuoden aikana yksiköstäni on irtisanoutunut 2 henkilöä. Molemmat kunnalle johtaviin tehtäviin.

      Joten suosittelen lämpimästi kokeilemaan Mainio Vireen paikkoja. Oikeesti – suurin osa niistä on ihan oikeasti hyviä!

    • En palaisi.

      Mainio Vireellä olleena, en palaisi sinne. Henkilöstöstä ei todellisuudessa välitetä. Sairastuneiden kohdalla pohditaan heti irtisanomisen mahdollisuutta. "savustetaan ulos". Näennäisesti puhutaan kaikista kauniisti ja kuinka "meitä" kaikkia tarvitaan, mutta kuka tahansa "hankalaksi" (asiakkaita/työntekijöitä puollustava) koettu henkilö on korvattavissa. Moraalisesti ja eettisesti niin mutkalla koko yritys, että on todella kuormittavaa sosiaali-ja terveysalan ammattilaisena sietää sellaista oman yrityksen toiminnassa kun vääryyttä on jo yhteiskunnan tasolta tarpeeksi. Työntekijät varmasti ovat joka paikassa mukavia ja inhottavia, mutta suurin ongelma on johdon linjaukset.

    • Päivänsäde

      Itse olen eräässä MainioVireen toimipisteessä vakituisena työntekijänä. Meillä on pääsääntöisesti hyvä työilmapiiri, henkilökunta on todella motivoitunutta hoitotyöhön, viriketoimintaan ym. Tämä iso, paha Mainio vaan tuntuu lyttäävän työntekijöiden motivaation mahdottomilla vaatimuksillaan. Vaaditaan säästämään, nipistetään henkilöstön määrästä, vaaditaan lisää kirjallisia töitä, omahoitaja-aikoja.. Johtoportaalla ei ole mitään käsitystä paljonko aikaa menee huonokuntoisten vanhusten perustarpeiden täyttämiseen, mistä on pakko karsia jos meinataan täyttää kaikki muut toisarvoiset tehtävät. Palkat on tosiaan usein pielessä, työvuorolistoista on tullut iso ongelma, työajan lyhennykset tarkoittavat käytännössä sitä että henkilöstö joustaa ja raportoi omalla ajallaan. Yököt valvovat yksin ja ovat samalla siivoojia, pyykkäreitä, kokkeja.. Uusin säästö(?)keino on "ihan vain työntekijöiden parhaaksi"-järjestetty Emkine-kokeilu, jossa työntekijän on soitettava ulkopuoliseen firmaan työterveyshoitajalle, kerrottava vaivansa ja hoitaja sitten kirjoittaa sairaslomaa tai antaa luvan varata lääkäriaika tai neuvoo mitä milloinkin pitää tehdä. En ole koskaan ennen kuullut että minulla on velvollisuus kertoa ihmiselle, keneen minulla ei ole edes hoitosuhdetta, vikojani ja vaivojani, mielestäni tämä on jopa nöyryyttävää.
      Palavereissa muistetaan aina yleensä mainita "koska sairaslomia on ollut paljon, tämän kuun tulos jää huonoksi..."

    • hoitsu801

      Olen ollut useita vuosia vakkarina Mainio Vireellä ja suoraan sanottuna ihmettelen, miksi olen siellä edelleen. Palkka on huono. Mitoitus on huono. Raadetaan kuin viimeistä päivää. Koko ajan satelee lisää vaatimuksia kun ei edellisistäkään selviä. Kaikki hoitajat uupuneita. Meillä onneksi hyvä työilmapiiri, pomo vaan todella kauhea. Vedetään yhtä köyttä että jaksetaan.

      Välillä tulee mieleen että miksi siellä ollaan. En enää tiedä itsekään. Tuo sairaslomajuttu on totta, pomolle soitetaan jos ollaan kipeinä ja kerrotaan vaivat. Tukalaa. Omaisille pitää esittää että kaikki on hyvin vaikkei olekaan.

      Eniten tällä hetkellä jurppii että meillä epäillään siellä olevan hometta. Mitään ei tehdä. Kaikki oireilee mutta se lakaistaan vaan maton alle.

      EN suosittele kellekään kyseistä firmaa. Kun tuolta pääsen niin lähden kauas kyseisestä paikasta.

      • Hyväbore

        Ihana paikka mielestäni, ikinä en vaihda enää. Parasta ikinä !


      • Mainiovire_mukamas
        Hyväbore kirjoitti:

        Ihana paikka mielestäni, ikinä en vaihda enää. Parasta ikinä !

        No ohhoh, onnea vaan sitten. Yllätit kyllä kommenteillasi täysin.


    • Mummi12

      Jos sulla on tarjolla muualta työtä, älä mene! Tai jos tykkäät haukkua johtajan kanssa muita työntekijöitä sekä puukottaa selkään sairastavia, väsyneitä jne. sovit joukkoon. Toivon todella että Kuopion paikka ei olisi kuten moni muu Mainion paikka. Siis ei niin mainioita paikkoja. Puhutaan hienosta hoitoideologiasta...mitä se on, täyttä potaskaa! Vastuupaikolla on usein tyyppejä jotka ihan totta ei muualla pärjäisi, leveilevät kokemuksellaan ja taidoillaan - joita ei todellisuudessa ole, lintsaavat työstään minkä ehtivät, toimivat esim.lähihoitajan koulutuksella ja todella surkealla osaamisellaan johtotehtävissä jne. Kuinka kauan henkilöstö katsoo läpi sormien tämmöistä touhua, koko työporukkahan kärsii koko ajan- ihmettelen kovasti. Kukaan ei oikeesti ota vastuuta mistään. Onko oikein että nämä ns.esimiehet puhuvat mm. henkilöstölle pahaa sairaslomalaisista, ihmisten sairauslomien syistä jne. Istuvat päivätolkulla itse vain kansliassaan ja ihmettelevät miksei "tulosta" synny?! Huomauttelevat kuinka pitäisi työtä tehdä, miten joustaa ja ehtiä enemmän, samalla kun oma ahteri vain lepää tuolissa ja leviää. Siellä sitten joukossa moni hyvä, ahkera, tunnollinen ja " liian kiltti" hoitaja väsyy, palaa loppuun ja luhistuu..jotkut totaalisesti, ja kaikki eivät sitten enää jaksa nousta. Muutosta kaipaa tämä firma moneen seikkaan.

    • SoimaSuo

      Kotikuntani kilpailutti juuri kotiin kuljetettavat ruoat ja Mainio Vire voitti ja aloittaa vuoden 2016 alusta. Minkälaista palvelua ja ruokaa on odotettavissa? Epäilyttää maistuvuus ja laatu, kun kuljetuksia tulee vain kahdesti viikossa.

    • Läheinen

      Mitoitukset lasketaan yleensä vakanssien mukaan ja näin saadaan paperilla/tarkastajille osoitettua että henkilöstöä on tarpeeksi. Mitoitukseen ei kuitenkaan saa laskea muita kun vain todellista lähityötä tekevät. Sairaanhoitajat voidaan laskea vain siltä osin minkä hoitoon osallistuvat, ei kansliatyötä. Opiskelijoita ei saa laskea vahvuuteen . Ei myöskään esim.laitosapulaisia. Ja kuntoutus henkilökuntaakin koskee vain siltä osin minkä osastolla ovat. Nyt kaikki hoitajat barrikadeille. Huomioikaa se , että jos jotain ikävää sattuu esim. vanhus kaatuu huoneessaan työvuoronne aikana niin teitä siitä syytetään. Iltalehden lööppiin pääsee varmasti. Ei auta vaikka kuinka kerrotte että tiskasitte ja pyykkäsitte eikä ollut aikaa omaan työhönne. Pitäkää yhdessä puolianne ja kysykää am.liitosta neuvoa. Voitte myös työnantajalle Tai johtajalle itse paljastumatta pyytää AVI:n tai kunnan tarkastusta ja vähän antaa vinkkejä mitä epäkohtia löytyy työpaikallanne. Tällainen toiminta olisi parhaaksi hoitajille niinkuin hoidettavillekin. Se on myös oman ammatin arvostamista. Ei sitä arvosta muutkaan jos ei se lähde itsestä. Tämä on vahvasti myös työsuojelu asia Tsemppiä !

    • esbo

      Itse olin pk-seudulla Mainio Vireellä. Tämän reilu kymmenvuotisen työuran aikana en epäammattimaisempaa työpaikkaa ole kohdannut. Vajaalla henk.kunnalla pääosin mennään, palkat maksettiin väärin, pomolla ei johtajuustaitoja. Kannustusta tai yleensäkään mitään positiivista kommenttia työstä ei koskaan tullut. Firman virkistysiltoja ym ei ollut koskaan, ei puhettakaan! Voi kun voisi jotakin hyvää sanoa mutta kun mieleeni ei tule.. Riittämättömyydentunne valtasi mielen päivittäin. Ongelmakohtia tuotiin esiin, mutta tuloksetta. Siinä firmassa johtoporras on mätä. Sijaiset kiersi muitakin yksiköitä firman sisällä opiskeluaikoina. Jokainen toi viestiä eri yksiköistä, samat ongelmat pesii niissä kaikissa. Onneksi ymmärsin lähteä. Sain elämäni takaisin, töiden jälkeen on muutakin elämää kuin ahdistunut, väsynyt mieli!

    • Hoitaja22

      Samaa mieltä yllä kirjoittaneen kanssa. Palkanmaksussa edelleen jatkuvia virheitä eikä työntekijää pidetä minkään arvoisena. Sen huomaa jo työsuhde-eduista tai enemmänkin niiden puutteesta. Kun pois pääsen en koskaan enää palaa. Olen mielummin työtön.

    • Nanna20

      Olen ollut n.20v kunnallisella puolella, viimeiset 1.5 v länsi Suomessa ja en ole ollut yhtään tyytyväinen. Joten siirryin mainio vireen listoille ,nyt odotan miltä tuntuu. Kommentit täällä eivät ole puolesta, mutta luotan omaan 20 v työkokemukseeni. Kerron kun tiedän enemmän asiasta.

    • Mainiohoitsu

      Olen ollut Mainio Vireellä useita vuosia vakkarina ja olen edelleen. Useita yksiköitä läpikäyneenä voin todeta, että kun tuolta pääsen niin koskaan en enää palaa. Yhdyn melkein kaikkien aiempiin kommentteihin. Mitoitus on todella surkea. 15 asukasta joista puolet syöteltäviä ja todella hoidollisia. Loppu puolisko työllistää myös paljon mutta syövät itse.

      2 hoitajaa heitä hoitamassa sekä lisäksi lääkkeenjaot, ruoan lämmitys, tarjoileminen, tiskien tiskaaminen, syöttäminen, kuivitukset, pesut, pyykkihuolto, kirjaamiset, roskien viennit, viriketoiminta, fyssarina toimiminen vaikkei ole koulutusta, ulkoilutukset, omatuokiot, hoitosuunnitelmien-ja Rain päivitykset, mittaukset, raha-asiat, laskut, omaisten kanssa yhteistyö. Ja tässä vaan osa. Ollaan myös asentajia, sähkösänkyjen kuljettajia selät vääränä, lamppujen vaihtajia, pihatöiden tekijöitä, yleisiä juoksupoikia. Käydään asukkaille kaupassa ja lisäksi siivotaan asukashuoneita välillä. Puretaan tukkukuormat ja täytetään kaappeja.

      Asukkaat ei saa tarpeeksi syödäkseen ja annokset tosi pieniä. Ei tilata riittävästi peruselintarvikkeita ja mitään extraa ei saa tilata. Ei edes pakollisia juttuja ja ruoka loppuu kesken. Siinä sitten mietitään, että mitä tarjotaan aamu-ja iltapaloiksi. Jos omaiset tulevat kaukaa ja haluavat juoda äitinsä kanssa kahvit, niin siitä veloitetaan.
      Siivooja käy kerran viikossa ja joka paikassa on likaista, koska asukkaat sotkee ja erittää paljon emmekä ehdi siivota koko aikaa. Omaiset valittaa kun on likaista ja itseäkin se ällöttää.

      Pomo ei ole koskaan antanut positiivista palautetta, paskaa niskaan vaan koko ajan. Teet niin tai näin niin aina teet väärin.
      Hyvästä hoidosta ei ole tietoakaan. Emme kerkiä tällä mitoituksella ja työmäärällä tehdä kuin välttämättömät.
      Ja kyllä, häpeän olla Mainio Vireellä.

      • Nahkurinorsille

        'Pomot' :) niissä maakuntayksiköissä mitään osaa! Suhmuroivat päivät pitkät kaupoissa muka tärkeillä asioilla ja muuten istuvat jalat pöydällä tehden kaikkea muuta kuin pitäisi. Potku perseelle tai edes jonkillainen kontrolli näille 'pomoille'.


      • Väsynyt_hoituri

        Meillä sama homma, asiakkaiden kunto sama kuin mainitsemasi, työtehtävät samat, mutta hoitajamitoitus 2 hoitajaa / 30 asukasta.


    • Vtunmainio

      ^^tämä on niin totta joka sana!
      Mainio Vire yhdistyy nyt Mehiläiseen. Ajatuksia?

    • Työtönkö

      Tuo kaikki Edellämainittu jatkuu myös uudella työnantajalla eli "Pörriäisillä " Meno ei ainakaan parane saattaa jopa pahentua, siellä töissä olleena voin sanoa. Palaa en enää yhteenkään yksityiseen ketjuun hoitajaksi. Tällä hetkellä töissä julkisella puolella ja jos työt loppuu, niin mieluummin vaihdan alaa kun yksityiselle palaan. Hullu saa olla muttei tyhmä. Milloin se orjuus kiellettiin ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe