Voiko kissa olla muistihäiriöinen tai tyhmä?
Meillä on mieheni kanssa kaksi vuoden ikäistä ja leikattua kissaa(sisarukset), jotka olemme opettaneet mielestämme hyville tavoille ja jotka selvästi rakastavat meitä. Toinen kissoista on aivan ihanan kiltti ja tottelee sanaa "ei". Toinen on ihan mahdoton pässi, joka ei tajua virhettä isommastakaan rangaistuksesta (kastelu vesihanan alla ei satuta mutta on kissasta inhottavaa, eli luulisisi sen auttavan jos se tosissaan tekee ilkeyksiä).
Minä olen herkkäuninen. Tämä toinen kissa ei anna minun nukkua lainkaan, jos päästän sen makuuhuoneeseemme. Se lutkuttaa kaulaani ja naamaani ja "lypsää" kynsillään niin, että veri tulee. Kun kiellän sitä ja tönäisen sen pois, se perääntyy muutamaksi sekunniksi ja palaa takaisin. Tätä voi jatkua koko yö. Kissakarkote tai peiton alle hautautuminen ei auta. Ymmärrän kyllä, että se on rakkaudenosoitus, mutta en jaksa jatkuvasti parin tunnin yöunilla. Lisäksi luulisi, että jos kissan tällä tavalla "pelottaa" pois, se ymmärtäisi pysyä edes puoli tuntia poissa.
Jos makkarin oven laittaa kiinni, kissa raapii ovea vimmatusti, koska se on kiinni ja minä ja mieheni nukumme sen takana. Raapii niin kauan, että minun on mentävä ajamaan se pois ovelta koska en saa nukuttua metelissä. Suihkautan kissakarkotetta oveen ja huudan kissalle jämäkästi "EI". Kissa pakenee. Palaan nukkumaan ja kissa palaa alle minuutissa raapimaan ovea. Avaan oven ja kissa pakenee. Raapiminen alkaa taas välittömästi kun pääsen sänkyyn. Avaan taas oven ja kissa pakenee. Tätä jatkuu joskus jopa pari tuntia. Yöuneni jäävät todella vähiin. En viitsisi lukita kissaa mihinkään pieneen koppiin koska se kärsisi. Joskus tuntuu että se vaan tahtoo herättää minut huvikseen tai tekee kiusaa.
Molemmat ovat sisäkissoja. Joskus rivaritakapihallamme niitä ulkoilutamme, valjaissa ja joskus varovaisesti vapaanakin. Taloyhtiössämme on kiellettyä pitää kissoja ja koiria vapaana. Toinen kissa viihtyy ulkona, tutkii paikkoja lähistöllä ja tahtoo aina tietyn ajan kuluttua sisälle. Toinen kissa ei viihdy ulkona kanssamme, vaan vinkuu heti takaisin sisälle.. Kun päästän sen sisälle, se on muutamassa sekunnissa ovea raapimassa ja vaatimassa ulos. Nyt talvella se raapii jatkuvasti ovea ja tahtoo ulos, ja kun sen päästää vapaana ulos, se huomaa lumen olevan kylmää ja vaatii välittömästi takaisin sisään. Sama kuvio voi toistua monta tuntia. Kun päästän sen sisään, on se taas alle minuutissa raapimassa ovea ja vaatimassa ulos. Sama kissa karkaa myös aina kun siihen tulee tilaisuus ja juoksee päättömästi niin kauas kuin vaan pääsee.. Naapurit sitten jostain löytävät ja palauttavat meille.
Tämä sama kissa myös syö kaikki huonekasvini, raapii kaikkea muuta paitsi raapimapuita, kusee joka paikkaan, nuolee likaisia astioita tiskialtaassa, rikkoo koriste-esineet ja piiloutuu vaatekaappiini repien reikäisiksi siellä kaikki vaatteet, joista vaan hampaillaan saa kiinni. Emme voi pitää mitään kauniita esineitä tai edes hedelmiä kulhossa esillä, koska mikään ei pysy ehjänä. Hedelmät kissa levittää kulhosta ympäri asuntoa ja liiskaa niitä aiheuttaen järkyttävää sotkua. Se leikkii myös omilla ulosteillaan, ottaa niitä hiekkalaattikostaan ja pyörittelee ympäri asuntoa. Sama kissa on myös ihan sairaan hellyydenkipeä, koko ajan jaloissa pyörimässä ja sylissä kehräämässä.
Meillä on ihan hyvät olosuhteet kissoille, melko suuri asunto, koreja, leluja ja raapimapuita ym. viihdykkeitä riittää ja kissat saavat meiltä hellyyttä ja hyvää ruokaa. Emme ole mitään kissan rääkkääjiä emmekä rankaise kissoja jatkuvasti tai mitään sellaista. En ymmärrä mikä sitä toista vaivaa, se vaikuttaa jotenkin älyttömän tyhmältä verrattuna toiseen. Toisen kissan kanssa ei ole lainkaan ongelmia. Olen huomannut, että vaikka kuinka rankaisisi tätä tyhmää kissaa väärin tekemisestä, se tulee välittömästi hinkkaamaan eikä pelkää/kunnioita lainkaan, vaan rakastaa ehdoitta. Ihan kuin se ei muistaisi enää parin sekunnin takaisia asioita? Toinen kissa pysyy väärin tehdessään ja siitä rangaistuksen saatuaan hetken aikaa omissa oloissaan ja tulee puskemaan vasta n. vartin päästä.
Ja huom: Emme todellakaan rankaise kissoja satuttamalla, vaan esim. napakalla "Eillä" tai suihkauttamalla vettä kukkasumutinpullosta niiden päälle.. Siitä ne eivät pidä.
Tyhmä kissa.. neuvoja?
20
2753
Vastaukset
- Aloittaja
..Ai niin, ja lisään vielä: Molemmat kissat ovat narttuja ja ovat olleet vähän yli kolmen kuukauden ikäisiä kun ovat meille tulleet (sisarukset). Kissoilla on rokotukset ja kaikki muukin kunnossa ja ne saavat laadukasta ruokaa.
Unohdin myös mainita, että tämä häirikkökissa kiusaa joskus myös kiltimpää siskoaan. Eläinlääkäri sanoi, että tämä loppuisi leikkauttamisen jälkeen, vaan eipä loppunut. - 14+8=7 kissaa
Ei kissa tyhmä ole tuskin sillä muistihäiriöökään on, kuulostaa aivan normaalilta kissalta jolla riittää energiaa.
Kissat ovat yksilöitä toinen voi olla rauhallinen haaveilija ja toinen rämäpää pelle.
Itselläni on seitsemän kissaa ja esim. tuo nukkumis juttu on sama kuin meillä yhden kissan kohdalla, se tulee leipomaan kynsillään päänahkaa ja lutkuttamaan hiuksiani ja kehrää todella äänekkäästi, mutta olen tottunut siihen niin etten pysty enää nukkumaan kunnolla ilman kissaani.
Tiedän kuitenktin, että se voi häiritä.
Mitä, jos koittaisitte pitää kissan valveilla päivät niin nukkuisi yöt.
Älä kastele kissaa rangaistukseksi vesihanan alla, se ei osaa yhdistää sitä tekemäänsä rikkeeseen, sama kuin koirilla rangaistuksen pitää tulla samalla sekuntilla.
Suihkepullo on hyvä, suihkaisee siitä esim. silloin jos se on hedelmäkulholla.
Suljettuja ovia meillä jotkut kissat myös inhoo ja on raapimassa niitä, mutta kun on vain johdonmukainen eikä aukaise sitä ovea niin kyllä ne kissat siihen raapimiseen lopulta kyllästyvät.
Koriste-esineet ym. kannattaa pitää paikoissa joihin kissat eivät pääse, näin taitaa olla kaikissa kissaperheissä.
Muihin pikkuongelmiisi vinkkejä, älä pidä likaisia astioita esillä, jos se nuoleminen häiritsee.
Pidä huonekasvit pois kissan ulottuvilta.
Pidä vaatekaapit kiinni, jos se kissa saa ne auki tee joku hakaviritys ettei saa.
Pyri putsaamaan hiekkalaatikko kakoista kissan tehtyä tarpeensa tai hommaa katollinen hiekkalaatikko missä on läppäovi siitä on hankalampi kuljettaa kikkareita asuntoon.- aloittaja
..Tiedän etten tule tottumaan tuohon lutkutukseen, koska se tosiaan sattuu eikä minua ole siunattu hyvillä unenlahjoilla, eli jotain on keksittävä ainakin sen ja oven raapimisen suhteen.
Meillä on kuvailemasi lainen hiekkalaatikko, mutta jotenkin ihmeellä kissa saa kikkareet sieltä kuskattua ulos. Hiekkalaatikko putsataan kerran päivässä, eli sinne ei paljoa ehdi kertyä edes kikkareita. Kissa on ihme kiipeilijä ja pääsee joka paikkaan, jopa korkeimmille hyllyille, jossa olen kuvitellut huonekasvien olevan turvassa. Se kiipeää verhoja pitkin ja pääsee käsiksi myös amppeleihin.
Vaatekaappimme on liukuovilla ja kissa saa ne auki itse tarpeeksi kauan rynkyttämällä. Liukuoviin on aika vaikea keksia sellaista stopparia, joka estäisi kissaa saamasta pientä rakoa jonnekin.
Kissan valveillapito voisi onnistua, mutta kun olemme molemmat päivätyössä ja kissat ovat keskenään kahdeksasta neljään kotonamme. Ne kömpivät unilta tervehtimään aina kun tulen kotiin. Viikonloppuna tuota voisi kokeilla.
Olen kasvanut perheessä, jossa on aina ollut kissoja. Ystävilläni on kissoja. Kenelläkään ei ole ollut yhtä hankalaa kissaa kuin meillä. Ehkä se johtuu siitä että se on sisällä? Rakennamme omakotitaloa maalle ja ensi vuonna kissamme päsevät ulkokissoiksi vapauteen.. Ei varmaan auta kuin toivoa että asia korjaantuu sillä. - apua kaivataan
aloittaja kirjoitti:
..Tiedän etten tule tottumaan tuohon lutkutukseen, koska se tosiaan sattuu eikä minua ole siunattu hyvillä unenlahjoilla, eli jotain on keksittävä ainakin sen ja oven raapimisen suhteen.
Meillä on kuvailemasi lainen hiekkalaatikko, mutta jotenkin ihmeellä kissa saa kikkareet sieltä kuskattua ulos. Hiekkalaatikko putsataan kerran päivässä, eli sinne ei paljoa ehdi kertyä edes kikkareita. Kissa on ihme kiipeilijä ja pääsee joka paikkaan, jopa korkeimmille hyllyille, jossa olen kuvitellut huonekasvien olevan turvassa. Se kiipeää verhoja pitkin ja pääsee käsiksi myös amppeleihin.
Vaatekaappimme on liukuovilla ja kissa saa ne auki itse tarpeeksi kauan rynkyttämällä. Liukuoviin on aika vaikea keksia sellaista stopparia, joka estäisi kissaa saamasta pientä rakoa jonnekin.
Kissan valveillapito voisi onnistua, mutta kun olemme molemmat päivätyössä ja kissat ovat keskenään kahdeksasta neljään kotonamme. Ne kömpivät unilta tervehtimään aina kun tulen kotiin. Viikonloppuna tuota voisi kokeilla.
Olen kasvanut perheessä, jossa on aina ollut kissoja. Ystävilläni on kissoja. Kenelläkään ei ole ollut yhtä hankalaa kissaa kuin meillä. Ehkä se johtuu siitä että se on sisällä? Rakennamme omakotitaloa maalle ja ensi vuonna kissamme päsevät ulkokissoiksi vapauteen.. Ei varmaan auta kuin toivoa että asia korjaantuu sillä.Tuo kirjoittamasi juttu oli kuin omasta arjestani. Oma kissani on samanlainen häijyläinen, joka keksii varmasti jotain "kiusaa" koko ajan.Esim yrittää kynsiä tiensä parvekkeen oven läpi, päästän kyllä sen parvekkeelle jos olen itse menossa, mutta yksin en päästä, koska tyhmä kun on niin varmasti hyppäisi alas, ja asun 8. kerroksessa, jotenka lopputulos ei olisi mukava. Ja parveke on muutenkin suunniteltu typerästi, kaiteet ovat ainoastaan "polven"korkuisia ja kamalia koloja niiden välissä. Ja sitten seinät saavat kyytiä kun kissa syö niitä, ja jos menen nukkumaan niin kyseinen hirviö hyökkää saman tien puremaan jalkoja ja raapimaan minua! Ja jos oven laittaa kiinni, niin tästä seuraa aivan järkyttävä raapiminen ja huuto. Ei siinä mitään jos asunto olisi oma, mutta kun olen vuokralla niin ei hyvä heilu jos ovet ja seinät on syöty puhki.. Ja mitkään veteen liittyvät rankaisut eivät toimi, koska kissaa ei haittaa kastelu, se voi olla vaikka vartin valuvan hanan alla tyytyväisenä kehräten. Ja sanaa EI! se ei myöskään ymmärrä, korkeintaan sen kymmenen sekunttia ja sitten taas sama alkaa uudestaan.. Olen jo hermoromahduksen partaalla kun en saa nukkua ja koko ajan täytyy vilkuilla olan yli ettei kissa tee pahuuksiaan.
Huom. kissa on silti todella ihastuttava ja huomion hakuinen, jos niin haluaa, energiaa vain on liikaa, eli hyviä neuvoja kaivataan myös täällä.
Ai niin ja kyllä virikkeitä löytyy, on leluja ja rakennelmia jos jonkinlaisia ja huomiota kyllä saa kyllä saa niin paljon kun vähänkin mahdollista.. Ja ulkoilutus ei tule kysymykseen, olen sitä joskus yrittänyt, mutta ei siitä mitään tullut kun kissa heitti maahan ja söi vaan hihnaa... Olen harkinnut kaverin ottamista, jos tästä olisi seuraa toisella ja saisi sen kanssa olla. Meillä oli kyllä toinenkin kissa, ja silloin ei ollut tälläisiä ongelmia,mutta kun toinen kissa valitettavasti kuoli niin meno muuttui ihan psykoottiseksi...
- kissa_
En oikein osaa neuvoa muuten kun pidä makkarin ovi kiinni äläkä reagoi raapinaan mitenkään. Anna raapia vaikka koko yön, kyllä se jossain vaiheessa lopettaa, jos ei tänään niin ehkä viikon päästä? Korvatulpat auttaa nukkumisessa. Älä myöskään päästä kissaa talvella/huonolla ilmalla ulos jos tiedät ettei se viihdy siellä. Muuten jäät helposti juuri tuohon kierteeseen jossa kissa vaatii ulos, sisälle, ulos, sisälle. Muista myös aina toimia samanlailla, johdonmukaisuus ja jääräpäisyys on valttia.
Voisiko liukuoveen laittaa hakasta? Siis semmoista perinteistä toisessa päässä lenkki toisessa tikku väkäsellä. - 3 kissaa
Minun nyt 4 vuotias kissatyttöni oli aivan ylienerginen kauan aikaa, juuri tuota ovien raapimista, kaappien availua, kaiken syömistä ja levittämistä ympäri asuntoa ja joskus tämä sai kaksi muuta tähän leikkiinsä mukaan.
Kun kissa raapii tuolla lailla kiusallaan ovea, ei sen oven avaaminen todellakaan auta asiaa, koska kissa huomaa saavansa tästä huomiota. Joskun ehdottamat korvatulpat voisivat olla hyödylliset, mutta jos menet joka kerran avaamaan ja hätyyttämään kissaa pois, jatkaa se temppuiluaan niin kauan kunnes se iän myötä rauhoittuu.
Minun vanhin kissani teki myös kiusaa nuorempana, tämä kiusa ei millään muotoa sen enempää häirinnyt, mutta se oli vain sellaista huomionhakua. Tämä teki kaikkea kiellettyä ja kun huomasi, että minä huomasin sen tekoset kuului iloinen hurahdus ja kissa juoksi iloisena karkuun ja palasi pian saman kolttosen ääreen. Pentuna mm, pihalle karkaaminen oli yksi näistä kolttosista. Mihinkään se ei lähtenyt, mutta ovesta piti livahtaa ja oli vain mukavaa kissan mielestä kun omistaja pinkoo perässä huomiota antaen.
Kuvailemasi kissa kuitenkin muistuttaa lähinnä tätä neljä vuotiastani "pahimpina aikoinaan", kissasi vain on energisempi tapaus kuin toinen ja vaatii ylenpalttisesti huomiota. Jos minä jätin appelsiinin tms hedelmän pöydälle, oli se pian leikkikaluna lattialla. Ruuat lähtivät lautaselta, omilla ruuillaan se leikkii edelleen ja paiskoo vaikkapa silakat ympäri seiniä. Huonekasveja ei voi olla vieläkään kun tämä nyppi jopa kaktuksesta lasipallon sisällä piikit yksi kerrallaan.
Omakotitaloon muuttamisenne voi olla hyvä juttu, sillä oma ylienerginen kissani juoksee mökillä itsensä täysin läkähdyksiin kun pääsee valvotusti vapaana juoksemaan. Sitten se on kotona taas ihan kiltisti monta kuukautta. Mutta yksi asia joka kannattaa myös huomioida, että kissaa ei tule päästää ovesta juuri silloin kun se raapii ovea, koska silloin se raapii aina koska tietää näin pääsevänsä ulos. Tämä oma kissani raapi parvekkeen ovea jatkuvasti ja repi verhoja tämän vierestä, en päästänyt kissaa ulos kuin vasta hetken sen jälkeen kun se oli antanut periksi, lopettanut raapimisen ja mennyt pois ovelta. Nyt kissa tietää että ulos mennään kun omistaja niin sanoo, ei silloin kun kissa on niin päättänyt. - 4+11
Kaikkein tärkeintä on että et reagoi siihen että kissa raapii ovea. Jos reagoit vaikka yhden kerran saat aloittaa kaiken alusta. Meillä teki samaa, en ollut tietääksenikään vaikka meinasi hermot mennä, nykyisinkin vielä kokeilee joskus onneaan mutta luovuttaa nopeasti.
- ..........
Kissan pitäminen sisällä on aina hyvä juttu, mutta moni luovutta kissan energisen luonteen vuoksi ja heittää sen irrallaan ulos...
Eli järjestä lemmikillesi sisälle tekemistä johon tarmoaan purkaa!
Itse leikitin vilkasta kollia juuri ennen nukkumaan menoa läkähdykseen asti. (juoksemista, hyppimistä) Enää se ei heräillyt yöllä huutamaan tekemisen /seuran putettaan!
Sekin on totta, että huomion antamista se on huomioida kielletty tekeminenkin! Leikki jossa saadaan sinut ovelle ja sitten paetaan. Kävisikö korvatulpat?
Jos muu ei auta, eristä ne yöksi vaikka pesuhuoneeseen. Ja sinne vaikka kissanminttubileet! Pienessä asunnossa ei tietenkään auta... - Aloittaja
.......... kirjoitti:
Kissan pitäminen sisällä on aina hyvä juttu, mutta moni luovutta kissan energisen luonteen vuoksi ja heittää sen irrallaan ulos...
Itse leikitin vilkasta kollia juuri ennen nukkumaan menoa läkähdykseen asti. (juoksemista, hyppimistä) Enää se ei heräillyt yöllä huutamaan tekemisen /seuran putettaan!
Sekin on totta, että huomion antamista se on huomioida kielletty tekeminenkin! Leikki jossa saadaan sinut ovelle ja sitten paetaan. Kävisikö korvatulpat?
Jos muu ei auta, eristä ne yöksi vaikka pesuhuoneeseen. Ja sinne vaikka kissanminttubileet! Pienessä asunnossa ei tietenkään auta..... Kissalla siis on kaveri, siskonsa, jonka kanssa painii ja leikkii päivät pitkät. Lisäksi niillä on tuhottomasti leluja, ne seuraavat ihan innoissaan lintuja, jäniksiä ja fasaaneja rivitalomme takapihalla. Itse en jaksa kovin usein kissoja leikittää mutta mieheni harrastaa sitä joka ilta.. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole tarpeeksi tälle kissalle. Pitää koettaa sanoa miehelle että leikittäisi kissoja juuri ennen nukkumaanmenoa, kun hän sitä muutenkin tekee. Minä kyllä ulkoilutan harva se päivä valjaissa, mutta kun se ei tuota häirikkökattia kiinnosta kahlittuna.
Asuntomme ei ole pienenpieni, muttei mikään jättikään.. Kylppäriin sulkemista on kokeiltu, mutta kun se kylppäri sattuu olemaan juuri makkarin seinän takana ja ovet vierekkäin, raavinta kuuluu läpi silti ja on kahta kauheampaa kun tila on pienempi. Eikä noita sisaruksia voi sulkea erilleen, siitä vasta meteli nousee. Ja kissanminttu ei auta, koska meidän kattikullat eivät ole siitä tippaakaan kiinnostuneita. Tuolla se pussi lojuu kaapissa :P
Taitavat olla ne korvatulpat ainoa vaihtoehto. Minä olen vaan niin herkkäuninen että en saa oikein nukuttua kun on jotain ylimääräistä korvissa. Mutta se nyt on lähinnä mukavuuskysymys..Ja kait tuo häirintä ajan myötä lakkaa. Toivotaan :) - mummon kissa
.......... kirjoitti:
Jos muu ei auta, eristä ne yöksi vaikka pesuhuoneeseen. Ja sinne vaikka kissanminttubileet! Pienessä asunnossa ei tietenkään auta...Leikkiä kissan kanssa tuntikaupalla.
Olen jo vanha ja selkävaivainen. En ota enää koskaan kissaa, kaupungissa se kärsii, kyllä oikeata kissan elämää on päästä välillä metsästelemään.
Meidän kissalla oli vaikeuksia sopeutua kaupunkielämään, maalla sai olla vapaasti, onneksi ollaan kesät maalla, kissa saa nauttia elämästään.
Tähän kissaan olen kiintynyt ja se minuun, kyllä me pärjätään.
- Lelle
Moi!
Eihän kissalla ole mitään sairautta, josta se esimerkiksi yrittää kertoa?
Esimerkiksi joka paikkaan kuseminenhan on yleensä merkki virtsatientulehduksesta.
Oletko kysynyt eläinlääkäriltä vinkkejä, missä vika mahtaisi olla ja jos vika on tosiaan vain kissasi itsepäisyydessä, olisiko ihan asiansa tuntevalla eläinlääkärillä vinkkejä, millä saada moinen loppumaan?
Tuohon makuuhuoneesta ulossulkemiseen sanon: kissakarkotetta tai etikkaa kun suihkuttelee oveen, tuskin se kissakaan ihan heti lähelle tulee! (tosin oma pentuni oli sellainen idiootti, että se kissakarkotteen aina söi..).
Esim. etikka haisee ihmisen nenään vain hetken, mutta kissan nenään pitkään. Luulisi niinkin kamalan hajun pitävän kissan poissa.
Kai te kuitenkin leikitätte kissojanne ja annatte huomiota paljon? Koska voihan moinen käytös olla myös kovaa huomionkipeyttä, jos vaikka jätätte kissojanne liiaksi toistensa seuraan ym.
Toivottavasti keksitte pian missä vika! Tiedän, miltä tuntuu mm. liikaa huomiota tarvitseva, öisin herättävä kissa.- Lelle
Ai joo, ja oletko kokeillut Feliway-haihdutinta?
Niitä saa apteekista ja ideana juuri kissan rauhoittaminen. Toki ne varmasti apteekissa tietävät asiasta enemmän. (:
Lelle - Aloittaja
Lelle kirjoitti:
Ai joo, ja oletko kokeillut Feliway-haihdutinta?
Niitä saa apteekista ja ideana juuri kissan rauhoittaminen. Toki ne varmasti apteekissa tietävät asiasta enemmän. (:
Lelle..Kiitos vinkistä, koitanpa tuota haihdutinta..
Kyllä niitä molempia leikitetään melkoisen paljon. Etikkaakin kokeilin, eipä auttanut.. - 5
mulleki ehdoteltiin entisen kissan suhteen sitruunaa ettei raapisi ovia... ni kuis kävikää.. silloinen kissani rakastui sitruunaan ja nuoli sen aina..!!! :D
sillon kyllä mietin jo kissani älykkyyttä... :D - Minäpävaintässä
Aloittaja kirjoitti:
..Kiitos vinkistä, koitanpa tuota haihdutinta..
Kyllä niitä molempia leikitetään melkoisen paljon. Etikkaakin kokeilin, eipä auttanut..Kannattaa asennuttaa myös ulko-oveen sellanen läppä jonka kautta pääsee sisälle ja ulos, ilman että sinun tarvitsisi avata ovea kissalle, tai ehkäpä voisit jättää oven raollen tai jonkun ikkunan auki josta kissasi pääsisi sisään ja ulos?
- g<sg<sg<
Se on tullut omistaajaansa.
- kissaat
entäs jos laitat imurin oven toiselle puolelle ja painat päälle,johdon sängyn viereen ja tuikkaat johdon pistorasiaan jolloin imuri käynnistyy.itselläni kissa joka myöskin raapi niin että ovessa jäljet.ei auttanu edes hammastahna ovessa.
- varma2
tyynyt oven eteen. Toiminut meillä ainakin.
- Kyllästynytomistaja
Pistä katti kylmäksi.
- kärsivälyyyys
jos alkuperäinen kirjoittaja lukee tätä, mitä häirikkökissall kuuluu, nöin viiden vuoden kuluttua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h362499- 1282313
- 1582054
- 371771
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201688- 321121
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24942- 114904