Miten Renne saa olla

raivostunut kuunteli

radiossa? Ihmettelen vaan, miksi skinit saa vapaata tilaa haukkua toisia minkä ehtii radiossa (paska ohjelma), mutta sitten kun tyypin oma rasistitausta nostetaan esiin, niin heti hän on haukkumassa muita mustamaalaamisesta. Tyyppi on itse mustamaalannut ja nauranut ihmisille minkä ehtii. Taitaa skinillä olla kakat pöksyissä, kun joutuu vihdoin selittelemään taustojaan. Montakohan ihmistä hänkin on nuoruudessaan potkinut ja hakannut? Tuollainen sairas natsismin ihannointi ei käsittääkseni ole mitään punkkia. Tai sitten punkit ovat selittäneet ideologioitaan kautta historian ihan väärin. Rennen bändi on selkeästi valkoista arjalaisuuspaskaa ihannoiva. Tyypillistä kakkapöksyporukkaan, joilla on tarve purkaa kaikki vihansa heikompiosaisiin. Turha tuon nahkatukan on selitellä. Missäs se selkäranka nyt on, kun pitäisi totuus tuoda esiin. Nyt sitten ei uskalletakaan olla sitä mitä ollaan. Uskallus tulee vain porukassa, kun on voimaa hakata porukalla yksi maaahan lyöty ihminen. Luuseriskinit pois mediasta!

45

3138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älytöntä vouhkausta

      Olen kuunnellut paljon heidän ohjelmaansa ja eikä siinä ole mitään rasistista. Maailma ei ole mustavalkoinen ja maailmaan mahtuu monenlaisia mielipiteitä. Suomessa aletaan pelottavan helposti vouhkata asioista. Itse en ole rasisti, itse asiassa villin 80-luvun aikan jouduin juoksemaan karkuun skinejä. Mutta tulee mieleen tuosta tarpeesta purkaa viha heikompaan, mitä esim tämä Turkin 14-vuotiaan tytön hautaaminen oli? Kuten sanottua asioissa on monta puolta ja niinkauan kuin ei varsinaisesti loukkaa ketään fyysisesti tai psyykkisesti, uhkaile jne. täytysi Suomessakin olla mielipiteen vapaus.

      • Aamukuuntelija

        Ihme ettei mikään lehti ole vielä hokannut tuota sketsiä poikien aamushowsta, jossa ilmiselvästi irvaillaan Halem-nimisestä kebabinvääntäjä-ählämistä. Älkää käsittäkö väärin, se on mielestäni hauska sketsi, mutta yhtä hyvin sen voi ymmärtää myös rasistiseksi.


      • mutta...

        Eikös perhe-ohjelmassa nuorisoa tuomaroiva olekaan esikuva ihmisille _koko elämänsä_ osalta? Anteeksi nyt vaan, mutta minusta asia ei mene niin skitsofreenisesti, että jotenkin olisi mahdollista 'erotella toisistaan' jonkun julkisuuden henkilön tekemisiä siten, että mitä hän telkkarissa sanoo ja että millaisissa bändeissä esiintyy? _Myös_ bänditoiminta on JULKISTA toimintaa, että sikäli en yhtään ymmärrä tämän Rennen valitusta siitä, että jos hänen bänditoiminnastaan keskustellaan...Tyhmähän se tyyppi on siinä tapauksessa ollut, jos esimerkiksi sellaista kuvitteli, ettei hänen bänditaustansa tulisi julki. Ehkäpä jos tämä Renne esiintyisi telkkarissa vaikkapa lintubongarina keskustellen talitiaisten ruokatilanteesta, ei hänen bänditoimintaansa välttämättä analysoitaisi, mutta kun tämä Renne on mennyt mukaan KOKO KANSAN MUSIIKKI-OHJELMAAN ja siellä vielä ASIANTUNTIJAKSI.

        Tavallaan tuota Renne-tyyppiä käy sääliksi, mutta kyllä ne Wrongdoers-bändin jutut sellaisia asioita viestittää, etten minä ainakaan ikinä menisi sellaisella tavalla itseään netissä mainostavan bändin keikalle. Ja arvostan korkealle dosenttia, jolta lehdessä skinikysymyksistä ( eli ei tuosta Rennestä) kysymyksiä kyseltiin - hän aivan varmasti meritoituneena nuorisotutkijana osaa puhua monista, myös skini-symbolisista piirteistä.


      • antifa

        Minä kuule kuulin kun renne pilkkasi erästä tummaihoista vierasta radiossa joskus muutama vuosi sitten. Vieras kertoi pitävänsä auringon otosta, ja rennen kommentti oli siihen että ´hah hah ihan niinkuin tolla ihon sävyllä tarvitsisi vielä rusketustakin ottaa` ja röhö naurua vielä perään. Toinen juontaja kuului yrittävänsä rauhoitella rennen juttuja ja sanoi että oleppa renne nyt kunnolla.
        Ja kylläpä se naureskeli tälle yhdelle tummalle kaverille siinä x factorissakin.
        Renne pois radiosta ja äkkiä. Nuoret ajattelevat että on ok olla rasisti. Mitenkä semmonen skini palikka edes on päässyt ruutuun ja radioon? Kyllähän siitä näkee jo päällepäin mikä se on miehiä. EI ENÄÄ YHDELLEKKÄÄN NAZILLE PÄÄSYÄ MEDIAAN PISTE


    • niin,

      Minun mielestäni toi Renne Korppila -case kertoo ensijaisesti siitä, ettei Suomen valtamedialla vieläkään ole alkeellistakaan kykyä vainuta ja osata tehdä formaattia, joka olisi kansainvälisesti tyylikäs. Aina tapahtuu jotakin noloa tai ällöttävää. Oikein hävettää nää suomalaiset kiireellä ja euronkuvat silmissä tehdyt paskaohjelmat, kuten X-Factor. Ihmettelen jo sitäkin, että miten ei kukaan X-Factor- ohjelman tuotannosta ennalta ollut ton Korppila- hemmon taustoista edes ottanut selvää!? Mahtaa sielläkin Maikkarilla olla kädetöntä porukkaa... Meneeköhän Suomessa tv-pestit yleisemminkin sitten siten, että niitä tarjotaan ihan kenelle tahansa, joka suostuu ottamaan tehtäviä vastaan? Siltä ainakin vähän näyttäisi... Luulisi, ettei Maikkarillekaan olisi mitenkään mukavaa - ei edes sensaatiouutisoinnin ohjelmalle mahdollisesti tuomien katsojien vuoksi, jos X-Factor-ohjelma jää yleisön mieleen lähinnä vastenmielisestä uuusnatsi-kohusta.

      Ja sitäkin ihmettelen syvästi, että miten Korppilalla oli edes pokkaa vastaanottaa tuollainen tv-pesti X- Factorissa vastaan, jos kerran omaa sellaisia taustoja kuin omaa? On jotenkin naurettavaa se Korppilan omakin puhe siitä, että nyt olisi mukamas hänen persoonaansa julkisuudessa käyty kiinni tai että häntä julkisuudessa mukamas suorastaan "lynkattaisiin", kun onhan se nyt kaikille aikuisille ihmisille jo muutenkin itsestään selvää, että tottakai suuri yleisö kiinnostuu uusista tv-persoonista, jotka ovat paljon esillä. Niin se menee AINA... Korppilan luulisi jo entuudestaankin jonkinmoisena julkkiksena (radiojuontaja NRJ:lla, vai mikä nyt onkaan...) tajunneen sen ihan itsekin, että jos hän itseään suuremman yleisön silmissä tunnetuksi tekee, NIIN TOTTAKAI hänen julkisesta elämästään kaivellaan kaikki mahdollinen. Naivia ajattelua, jos se jätkä kuvitteli, että hänen pikku RAC-punk-henkiset suomipaita, kulipää- bändisivunsa jäisivät vaille huomiota, kun hän menee esiintymään koko perheen parhaaseen lähetysaikaan sunnuntaina esitettävään pitkään MUSIIKKIA käsittelevään sarjaohjelmaan asiantuntijatuomarin ominaisuudessa...

      Mitä nyt kävin katsomassa ton Wrongdoers-bändin sivuja, niin kyllä vain se aika lailla kummallisen faanttiselta isänmaallishehkutukselta näyttää, se vaakunien esillä pitäminen ja sinisten paitojen myynti. Siitä en tiedä, että onko tuo Korppila sitten skini vaiko uusnatsi vaiko mitä hän on, mutta ainakin hänen Wrongdoers-bändinsä rumpali ( vai kuka se niistä nyt oli) on Suomen tunnetuimman rassubändin kanssa olllut vahvasti tekemisisssä - Mistreat on avoimen rasistinen bändi.

      Minusta se Renne vois lentää siitä perheohjelmasta mielellään, kuin leppäkeihäs! NRJ:ta en onneksi koskaan kuuntelekaan - täynnä vähäisen sivistyksen omaavia kansanopistokouluttautuneita pulisijoita ja liian huonoa musiikkia.

      • wuhuu song

        vaikka mieluummin minä kuuntelisin liian huonoa nrj-musaakin kun aamutyttöjen kikatteluohjelmaa. duunissa ei aina itse päättämään mitä kanavaa kuunnellaan, useimmiten kuitenkin onneksi voi kuunnella nettiradioita.


      • niin,
        wuhuu song kirjoitti:

        vaikka mieluummin minä kuuntelisin liian huonoa nrj-musaakin kun aamutyttöjen kikatteluohjelmaa. duunissa ei aina itse päättämään mitä kanavaa kuunnellaan, useimmiten kuitenkin onneksi voi kuunnella nettiradioita.

        Monissa radio-ohjelmissa (etenkin kaupallisilla kanavilla) on se ongelma, että siellä on liiaksi itsestään puhumaan innostunutta porukkaa juontajina. Hyvin huomaa näistä novista, änärjiistä ja mitä lienee - jos joskus vahingossa sattuu niille kanaville kääntämään, että lähetyksiin ei useinkaan ole vaivauduttu panostamaan puupennin vertaa ja että juontajat käyttävät ohjelma- aikaa lähinnä siihen, että kertovat mitä itse ovat eilen tai tänään tai huomenna aikeissa tehdä ja että päläpälä mitä mieltä mistäkin arjen omasta sattumuksestaan ovat... Kuvittelevat siis ilmeisesti, että pelkkä se riittää, että vaan tulevat studioon pulisemaan jotakin. Se kuitenkin taas vaatii juontajalta vahvaa KARISMAA, että yleisöä yhtään oikeasti kiinnostaisi jonkun radio-juontajan päivän aikomukset ja harva radiotoimittaja on yleisöä kiinnostava ihmisenä - radiota kuunnellaan usein muun tekemisen lomassa.

        Lisäksi oikeasti ärsyttää monien radiojuontajien kapea kielellinen sanavarasto: ihan oksettaa, kun keski-ikäiset viljelevät niitä pelkkiä teinien slangitermejä. Kyllä laadukastakin radioviihdettä tehdään, mutta monelta osin asia on juuri näin...


      • Uskomaton sotku

        "Minun mielestäni toi Renne Korppila -case kertoo ensijaisesti siitä, ettei Suomen valtamedialla vieläkään ole alkeellistakaan kykyä vainuta ja osata tehdä formaattia, joka olisi kansainvälisesti tyylikäs. Aina tapahtuu jotakin noloa tai ällöttävää."

        Ohjelmassa ei käsittääkseni ole tullut mitään tällaista ilmi, mitä nyt roskalehdissä puidaan. Eli lehdet on tän kohun tehneet, ei itse ohjelma. Journalistiikan huippua on kyl se, että asioista ei oteta selvää vaan kirjoitellaan mitä mieleen juolahtaa. Oikeesti, ihan naurettava kohu. Muutenkin olen kriittinen iltapäivälehtien ja seiskojen suhteen, niissä työskentelevien toimittajien taso on todella alhainen, paskankaivuuta, ei journalistiikkaa.


      • niin,
        Uskomaton sotku kirjoitti:

        "Minun mielestäni toi Renne Korppila -case kertoo ensijaisesti siitä, ettei Suomen valtamedialla vieläkään ole alkeellistakaan kykyä vainuta ja osata tehdä formaattia, joka olisi kansainvälisesti tyylikäs. Aina tapahtuu jotakin noloa tai ällöttävää."

        Ohjelmassa ei käsittääkseni ole tullut mitään tällaista ilmi, mitä nyt roskalehdissä puidaan. Eli lehdet on tän kohun tehneet, ei itse ohjelma. Journalistiikan huippua on kyl se, että asioista ei oteta selvää vaan kirjoitellaan mitä mieleen juolahtaa. Oikeesti, ihan naurettava kohu. Muutenkin olen kriittinen iltapäivälehtien ja seiskojen suhteen, niissä työskentelevien toimittajien taso on todella alhainen, paskankaivuuta, ei journalistiikkaa.

        Sinustako siis kentieskö olisi melkein yks ja sama, että onko jonkun, mm. vahvasti NUORISOLLE kohdennetun mainstream- ohjelman yhden keskeisen ja eittämättä siten monien mieliin jäävän julkkis-staran oman henkilökohtaisen bändin nettikotisivuilla kiihkoisan näköistä sinikannatuspaitojen _myyntiä_, Suomen vaakunan outoa käyttämistä tai kuva maassa makaavan ihmisen potkimisesta?

        Miten muuten mielestäsi tämän Renne Korppilan _henkilöön_ mukamas olisi iltapäivälehtien uutisoinnissa käyty kiinni? Esimerkiksi Korppilan seksuaalista suuntautumista ei iltapäivälehtien uutisoinnissa ole arvuuteltu, hänen yksityiselämänsä tekemisiä ei iltapäivälehti- uutisoinnissa ole spekuloitu jne., vaan ainoastaan hänen JULKISESTA TOIMINNASTAAN _musiikin parissa_ on nähdäkseni viime päivinä kirjoitettu. Henkilö on musiikkituomari musiikki- ohjelmassa. Sitten tämä Renne Korppila nähdäkseni itse on ollut se, joka selittelee.

        Se ei liene ainoa tekijä tai ainoastaan keskeistä, että mitä jossakin _ohjelmalähetyksessä_ jostakin julkisuuden henkilöstä tulee ilmi, vaan tetystikin suurelle yleisölle näkyvän tv-julkkiksen JULKINEN toiminta - mitä esimerkiksi myös bändi- toiminta luonnollisestikin on - voidaan arvioida ja arvioidaan julkisuudessa. Siinä vaiheessa voisin sympatakin tätä Renne Korppilaa, jos esimerkiksi hänen X-Factor- ohjelmassa esiintymisensä perusteella olisi hänestä alettu iltapäivälehti-uutisoinnissa väittää vaikkapa sellaisia asioita, että Rennellä olisi housuissaan pieni pili tai että Renne kärsisisi depressiosta. Tällaista EI kuitenkaan ole tehty, vaan kaikki Renne Korppilaa koskeva tmänviikkoinen iltapäivälehti- uutisointikin on nähdäkseni koskenut hänen _omaehtoista_ julkista esiintymistään, mitä hänen em. julkista omaehtoista esiintymistä edustaa mm. "Wrongdoers"- bändissä ( vai kirjoitettiinko se, että "The Wrongdoers"?) esiintyminen.

        En minä luonnollisestikaan Renne Korppilaa tunne, mutta ainakin hän on sellainen, että on kelpuuttanut bändinsä - sellaisen, jonka keulakuvana vokalistina itse esiintyy - soittajaksi ihmisen, joka tosiaankin on Suomen tunnetuimmassa rasisti-bändissä esiintynyt. Luulis, että muusikot esiintyisivät ja tekisivät yhteistyötä mieluiten kanssaan samanhenkisten ihmisten kanssa - joo tää on oletus, myönnän. Ja varmaan jokainen joka musiikkia yhtään arvostaa tai siitä mitään ymmärtää, tietää, että kaikella musiikilla on aina sanoma ja ideologia. Mitään musiikkia ei tehdä siltä pohjalta, että mennääs nyt vähän laulamaan että hei tonttu-ukot hyppikää...

        Punkkarit esimerkiksi ovat tunnettuja kantaa- ottavuudestaan. Punkkareilla - jos millä porukalla, varmasti on musiikissaan yhteiskuntaa koskeva tai ainakin kantaa-ottava merkitys. Ja natsi-ideologiasta en usko yhdenkään innostuvan tosta vain - samoin kuin en usko siihenkään, että kukaan niin vastenmieliseen asiaan sympatioita kykenemään tunteva voisi helposti vain vaikkapa vaihtaa aatteitaan, mukamas niiq fiiliksen mukaan.


      • Pysy totuudessa
        niin, kirjoitti:

        Sinustako siis kentieskö olisi melkein yks ja sama, että onko jonkun, mm. vahvasti NUORISOLLE kohdennetun mainstream- ohjelman yhden keskeisen ja eittämättä siten monien mieliin jäävän julkkis-staran oman henkilökohtaisen bändin nettikotisivuilla kiihkoisan näköistä sinikannatuspaitojen _myyntiä_, Suomen vaakunan outoa käyttämistä tai kuva maassa makaavan ihmisen potkimisesta?

        Miten muuten mielestäsi tämän Renne Korppilan _henkilöön_ mukamas olisi iltapäivälehtien uutisoinnissa käyty kiinni? Esimerkiksi Korppilan seksuaalista suuntautumista ei iltapäivälehtien uutisoinnissa ole arvuuteltu, hänen yksityiselämänsä tekemisiä ei iltapäivälehti- uutisoinnissa ole spekuloitu jne., vaan ainoastaan hänen JULKISESTA TOIMINNASTAAN _musiikin parissa_ on nähdäkseni viime päivinä kirjoitettu. Henkilö on musiikkituomari musiikki- ohjelmassa. Sitten tämä Renne Korppila nähdäkseni itse on ollut se, joka selittelee.

        Se ei liene ainoa tekijä tai ainoastaan keskeistä, että mitä jossakin _ohjelmalähetyksessä_ jostakin julkisuuden henkilöstä tulee ilmi, vaan tetystikin suurelle yleisölle näkyvän tv-julkkiksen JULKINEN toiminta - mitä esimerkiksi myös bändi- toiminta luonnollisestikin on - voidaan arvioida ja arvioidaan julkisuudessa. Siinä vaiheessa voisin sympatakin tätä Renne Korppilaa, jos esimerkiksi hänen X-Factor- ohjelmassa esiintymisensä perusteella olisi hänestä alettu iltapäivälehti-uutisoinnissa väittää vaikkapa sellaisia asioita, että Rennellä olisi housuissaan pieni pili tai että Renne kärsisisi depressiosta. Tällaista EI kuitenkaan ole tehty, vaan kaikki Renne Korppilaa koskeva tmänviikkoinen iltapäivälehti- uutisointikin on nähdäkseni koskenut hänen _omaehtoista_ julkista esiintymistään, mitä hänen em. julkista omaehtoista esiintymistä edustaa mm. "Wrongdoers"- bändissä ( vai kirjoitettiinko se, että "The Wrongdoers"?) esiintyminen.

        En minä luonnollisestikaan Renne Korppilaa tunne, mutta ainakin hän on sellainen, että on kelpuuttanut bändinsä - sellaisen, jonka keulakuvana vokalistina itse esiintyy - soittajaksi ihmisen, joka tosiaankin on Suomen tunnetuimmassa rasisti-bändissä esiintynyt. Luulis, että muusikot esiintyisivät ja tekisivät yhteistyötä mieluiten kanssaan samanhenkisten ihmisten kanssa - joo tää on oletus, myönnän. Ja varmaan jokainen joka musiikkia yhtään arvostaa tai siitä mitään ymmärtää, tietää, että kaikella musiikilla on aina sanoma ja ideologia. Mitään musiikkia ei tehdä siltä pohjalta, että mennääs nyt vähän laulamaan että hei tonttu-ukot hyppikää...

        Punkkarit esimerkiksi ovat tunnettuja kantaa- ottavuudestaan. Punkkareilla - jos millä porukalla, varmasti on musiikissaan yhteiskuntaa koskeva tai ainakin kantaa-ottava merkitys. Ja natsi-ideologiasta en usko yhdenkään innostuvan tosta vain - samoin kuin en usko siihenkään, että kukaan niin vastenmieliseen asiaan sympatioita kykenemään tunteva voisi helposti vain vaikkapa vaihtaa aatteitaan, mukamas niiq fiiliksen mukaan.

        Pitkä sepustus sinulta, mutta sinulta jäi kertomatta seuraava tärkeä asia: mitä väärää Renne on sanonut tai tehnyt?

        Ennen kuin sen osaat sanoa, ehkäpä ei kannata aikaa tuollaisten pitkien selontekojen kirjoittamiseen. Siitä puuttuu pihvi.


      • Pysy totuudessa

        >Ja sitäkin ihmettelen syvästi, että miten Korppilalla oli edes pokkaa vastaanottaa tuollainen tv-pesti X-
        > Factorissa vastaan, jos kerran omaa sellaisia taustoja kuin omaa?

        Voisitko kertoa, mitkä ne taustat ovat?

        Mitä väärää Renne on tehnyt tai sanonut. Kerro se meille.

        Ellei sinulla ole mitään kerrottavaa, kirjoitukseltasi putoaa kaikki pohja. Sitä en jaksanut sen tarkemmin lukeakaan, kun huomasin, että siitä puuttui tämä oleellinen tieto.


      • niin,
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        Pitkä sepustus sinulta, mutta sinulta jäi kertomatta seuraava tärkeä asia: mitä väärää Renne on sanonut tai tehnyt?

        Ennen kuin sen osaat sanoa, ehkäpä ei kannata aikaa tuollaisten pitkien selontekojen kirjoittamiseen. Siitä puuttuu pihvi.

        No sanon, että ihmistieteilijänä luotan analyyseihin, enkä rennekorppiloilta siteerattuihin näkemyksiin tai rennekorppiloihin ylipäätäänkään. Jos siinä asiassa on jotakin vikaa, niin sitten on.

        Anti- rennenatsit- mielipiteeni kerroin, joskaan en voi sanoa vastausta esimerkiksi mihinkään sellaiseen, että mitä väärää itse kukin missäkin sinun ajatuksesi mukailemassasi voisi sanoa. Minä kerroin, että bänditoiminta on julkista toimintaa. Outo itkijä, jos soittaa paskapäisten tyyppien kanssa ja jos vielä pitää omaa toimintaansa - tai itseään ja kanapää semisivistyneitä kavereitaan- asiallisena.


    • Pysy totuudessa

      "mutta sitten kun tyypin oma rasistitausta nostetaan esiin, "

      Arvoisa "raivostunut kuuntelija", jospa kertoisit meille tietosi siitä, missä, milloin ja millä tavalla Renne on käyttäytynyt rasistisesti. Ellei sinulla ole antaa mitään tietoa, raivostumisesi on vain turhaa kaakatusta.

      • white shame

        En ole ap. kirjoittaja, mutta voin kyllä vastata. White Pride on avoimen rasistinen ideologia. Rennen bändin t-paidoissa oleva logo on puolestaan on miltein yksi yhteen White Pride -logon muunnelma, eli bändi edustaa avoimesti rasistista White Pride -ideologiaa. Mitä tässä on epäselvää?


      • Pysy totuudessa
        white shame kirjoitti:

        En ole ap. kirjoittaja, mutta voin kyllä vastata. White Pride on avoimen rasistinen ideologia. Rennen bändin t-paidoissa oleva logo on puolestaan on miltein yksi yhteen White Pride -logon muunnelma, eli bändi edustaa avoimesti rasistista White Pride -ideologiaa. Mitä tässä on epäselvää?

        > Mitä tässä on epäselvää?

        Se on epäselvää, ettet onnistunut kertomaan yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta.

        Ai että "melkein yksi yhteen muunnelma". Anna mun kaikki kestää.

        Sinun kannattaisi huolestua vaikkapa niistä, kenen paidassa on kommunistiterroristi Che Guevaran kuva.


      • whitepowder
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Mitä tässä on epäselvää?

        Se on epäselvää, ettet onnistunut kertomaan yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta.

        Ai että "melkein yksi yhteen muunnelma". Anna mun kaikki kestää.

        Sinun kannattaisi huolestua vaikkapa niistä, kenen paidassa on kommunistiterroristi Che Guevaran kuva.

        Onko sulla ymmärryksessä vikaa? Rasististisilla symbooleilla varustettujen paitojen myyminen on rasistista käyttäytymistä. White Pride on rasisitinen aate ja Rennen bändin paidan logo on White Pride logon muunnelma. Ei mitään epäselvyyttä. Eikä mua se sen kummemmin hetkauta, mutta turha kuitenkin väittää että kyse ei olisi rasistisen ideologian ihannoinnista. Ja kyllä Rennellä siihen on oikeus, mutta miksi kieltää selvä asia?


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        Onko sulla ymmärryksessä vikaa? Rasististisilla symbooleilla varustettujen paitojen myyminen on rasistista käyttäytymistä. White Pride on rasisitinen aate ja Rennen bändin paidan logo on White Pride logon muunnelma. Ei mitään epäselvyyttä. Eikä mua se sen kummemmin hetkauta, mutta turha kuitenkin väittää että kyse ei olisi rasistisen ideologian ihannoinnista. Ja kyllä Rennellä siihen on oikeus, mutta miksi kieltää selvä asia?

        > Rasististisilla symbooleilla varustettujen paitojen myyminen on rasistista käyttäytymistä.

        Kuten itsekin totesit, Renne ek myy paitoja, joissa on rasistinen logo. Renne on tuskin vastuussa vilkkaasta mielikuvituksestasi, jossa yhdistelet erilaisia logoja keskenään.

        Palaapa asiaan, kun sinulla on kertoa jotain oikeaa tietoa Rennen rasistisista asenteista. Älä viitsi enää jatkaa tuota "tämä kuva vastaa tuota kuvaa"-leikkiä.


      • whitepowder
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Rasististisilla symbooleilla varustettujen paitojen myyminen on rasistista käyttäytymistä.

        Kuten itsekin totesit, Renne ek myy paitoja, joissa on rasistinen logo. Renne on tuskin vastuussa vilkkaasta mielikuvituksestasi, jossa yhdistelet erilaisia logoja keskenään.

        Palaapa asiaan, kun sinulla on kertoa jotain oikeaa tietoa Rennen rasistisista asenteista. Älä viitsi enää jatkaa tuota "tämä kuva vastaa tuota kuvaa"-leikkiä.

        No ei tämä nyt kovin paljoa mielikuvitusta vaadi jotta näistä löytää yhtäläisyyksiä...

        Paitalogo:
        http://i107.photobucket.com/albums/m304/tomppa_koc/WDbadgeAd.jpg
        Ja White Pride -logo:
        http://www.dc.state.fl.us/pub/gangs/racial2.html


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        No ei tämä nyt kovin paljoa mielikuvitusta vaadi jotta näistä löytää yhtäläisyyksiä...

        Paitalogo:
        http://i107.photobucket.com/albums/m304/tomppa_koc/WDbadgeAd.jpg
        Ja White Pride -logo:
        http://www.dc.state.fl.us/pub/gangs/racial2.html

        > No ei tämä nyt kovin paljoa mielikuvitusta vaadi jotta näistä löytää yhtäläisyyksiä...

        Mielikuvitusta tarvitaan vallan hurjasti. Eihän niissä ole mitään yhteistä.

        "Yhtäläisyyksien" löytäminen ei merkitse mitään.

        Jopas nämä netin valopäät iskevät naurettavin perustein rasisti- ja natsi-leimoja viattomien ihmisten päälle. Leimaajat itse lienevät kommunisteja eli kannattavat äärimmäisen rikollista aatetta.


      • whitepowder
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > No ei tämä nyt kovin paljoa mielikuvitusta vaadi jotta näistä löytää yhtäläisyyksiä...

        Mielikuvitusta tarvitaan vallan hurjasti. Eihän niissä ole mitään yhteistä.

        "Yhtäläisyyksien" löytäminen ei merkitse mitään.

        Jopas nämä netin valopäät iskevät naurettavin perustein rasisti- ja natsi-leimoja viattomien ihmisten päälle. Leimaajat itse lienevät kommunisteja eli kannattavat äärimmäisen rikollista aatetta.

        Mielikuvitusta?

        Sun kanssa on kyllä hankala väitellä edes faktoilla. Mutta pysytään totuudessa, kuten kehoitit:

        Kelttiristi ympyrän sisällä kuvaa "White Pride World Wide" kuten varmasti itsekin tiedät jos yhtään olet ideologiaan perehtynyt, mutta ilmeisesti et ole?

        Jos väität että yhtäläisyyksien löytäminen ei merkitse mitään niin, onko sun mielestä soos puhdasta sattumaa että paitalogossa on kelttiristi ympyrän sisällä?

        Jotain myöskin kertoo se että Rennen bändin rumpali soittaa myös avoimesti rasistisessa bändissä nimeltä Mistreat, jonka yksi biiseistä on mm. Joulu Auschwitzissä. Sattumaa varmaan sekin?

        Selvennyksenä vielä: minä en tuomitse ketään - edes rasisteja, vaan kannatan sananvapautta. Heilläkin on täysi oikeus ilmaista mielipiteensä tottakai. Se vaan tuppaa aiheuttamaan tunteita herättävää keskustelua. Kommunisti en ole - olen yrittäjä ja äärikapitalisti, ja myös monikulttuurisuuden kannattaja. Tykkään itse myös Skaasta ja Oi! -musasta musiikillisista näkökulmasta. Ymmärrän rasistienkin lähtökohtia vallan mainiosti, vaikken itse sellaisiin lukeudu. Tunnen myös skiniliikkeen monikulttuurisen syntyhistorian ja juuri siksi osaan erottaa eri symboolien merkityksen ilmeisesti paremmin kuin sinä. Voihan toki olla että Renne on vaan mukana piireissä musiikillisista syistä eikä ole mikään äärirasisti, mutta siltä hän ei voi välttyä että noiden White Pride logojen ja rasististen kytkösten kautta hän itsekin leimautuu. Mielenkiitoista nähdä kuitenkin miten tämä vaikuttaa hänen tuomarointiinsa x-factorissa. Mun mielestä Renne on sinällään kyllä ollut varsin hyvä tuomarina, mutta veikkaan että lähtöpassit tulee taustojen vuoksi, vaikka mulle se on ihan sama kummin käy.


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        Mielikuvitusta?

        Sun kanssa on kyllä hankala väitellä edes faktoilla. Mutta pysytään totuudessa, kuten kehoitit:

        Kelttiristi ympyrän sisällä kuvaa "White Pride World Wide" kuten varmasti itsekin tiedät jos yhtään olet ideologiaan perehtynyt, mutta ilmeisesti et ole?

        Jos väität että yhtäläisyyksien löytäminen ei merkitse mitään niin, onko sun mielestä soos puhdasta sattumaa että paitalogossa on kelttiristi ympyrän sisällä?

        Jotain myöskin kertoo se että Rennen bändin rumpali soittaa myös avoimesti rasistisessa bändissä nimeltä Mistreat, jonka yksi biiseistä on mm. Joulu Auschwitzissä. Sattumaa varmaan sekin?

        Selvennyksenä vielä: minä en tuomitse ketään - edes rasisteja, vaan kannatan sananvapautta. Heilläkin on täysi oikeus ilmaista mielipiteensä tottakai. Se vaan tuppaa aiheuttamaan tunteita herättävää keskustelua. Kommunisti en ole - olen yrittäjä ja äärikapitalisti, ja myös monikulttuurisuuden kannattaja. Tykkään itse myös Skaasta ja Oi! -musasta musiikillisista näkökulmasta. Ymmärrän rasistienkin lähtökohtia vallan mainiosti, vaikken itse sellaisiin lukeudu. Tunnen myös skiniliikkeen monikulttuurisen syntyhistorian ja juuri siksi osaan erottaa eri symboolien merkityksen ilmeisesti paremmin kuin sinä. Voihan toki olla että Renne on vaan mukana piireissä musiikillisista syistä eikä ole mikään äärirasisti, mutta siltä hän ei voi välttyä että noiden White Pride logojen ja rasististen kytkösten kautta hän itsekin leimautuu. Mielenkiitoista nähdä kuitenkin miten tämä vaikuttaa hänen tuomarointiinsa x-factorissa. Mun mielestä Renne on sinällään kyllä ollut varsin hyvä tuomarina, mutta veikkaan että lähtöpassit tulee taustojen vuoksi, vaikka mulle se on ihan sama kummin käy.

        > Sun kanssa on kyllä hankala väitellä edes faktoilla. Mutta pysytään totuudessa, kuten kehoitit:

        Et ole antanut mitään faktoja. Valehdellut kyllä olet - tai käyttänyt mielikuvituksesi tuotoksia "faktoina".

        > Kelttiristi ympyrän sisällä kuvaa "White Pride World Wide" kuten varmasti itsekin tiedät jos
        > yhtään olet ideologiaan perehtynyt, mutta ilmeisesti et ole?

        Ei, kelttiristi ympyrän sisällä EI kuvaa sitä mitä sen sanot kuvaavan. Todellisuudessahan kyseessä on ikivanha kristitty symboli. White Pride World Wide tai kuka tahansa voi tietysti käyttää symbolia omiin tarkoituksiinsa. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että muut symbolia käyttävät ottaisivat kantaa White Pride World Widen puolesta. Ja juu, minulla ei ole aikaa eikä halua surffailla erilaisilla koulupoikien sivuilla.

        Koska et tiedä, mikä kelttiristi oikeasti on, täältä voit lukea lisää:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Celtic_cross

        > Jos väität että yhtäläisyyksien löytäminen ei merkitse mitään niin, onko sun mielestä soos
        > puhdasta sattumaa että paitalogossa on kelttiristi ympyrän sisällä?

        En minä voi tietää, mikä asia tässä maailmassa on sattumaa ja mikä ei. Mutta kelttiristin yhdistäminen rasismiin on virheellinen väite ja siltä osin mielikuvituksesi tuotosta. Ei sen enempää. Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus käyttää sitä.

        > Jotain myöskin kertoo se että Rennen bändin rumpali soittaa myös avoimesti rasistisessa
        > bändissä nimeltä Mistreat, jonka yksi biiseistä on mm. Joulu Auschwitzissä. Sattumaa varmaan
        > sekin?

        Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät. Monien kavereina on kommunisteja, mutta pitäisikö sen vuoksi heidät tuomita roistoiksi?

        > Selvennyksenä vielä: minä en tuomitse ketään - edes rasisteja, vaan kannatan sananvapautta.

        Selvennyksen vuoksi: leimaat virheellisin perustein viattomia ihmisiä rasistileimalla . Sen sinä teet.

        > Voihan toki olla että Renne on vaan mukana piireissä musiikillisista syistä eikä ole mikään
        > äärirasisti, mutta siltä hän ei voi välttyä että noiden White Pride logojen ja rasististen
        > kytkösten kautta hän itsekin leimautuu.

        Rennen vika ei ole se, että sinulla on vilkas mielikuvitus ja olet liikaa surffannut netissä. Jospa vähentäisit hieman surffailuasi?

        > veikkaan että lähtöpassit tulee taustojen vuoksi,

        Rennellä ei ole mitään sellaisia "taustoja" riippumatta siitä kuinka paljon kirjoittelet tänne mielikuvituksesi tuotoksia.


      • whitepowder
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Sun kanssa on kyllä hankala väitellä edes faktoilla. Mutta pysytään totuudessa, kuten kehoitit:

        Et ole antanut mitään faktoja. Valehdellut kyllä olet - tai käyttänyt mielikuvituksesi tuotoksia "faktoina".

        > Kelttiristi ympyrän sisällä kuvaa "White Pride World Wide" kuten varmasti itsekin tiedät jos
        > yhtään olet ideologiaan perehtynyt, mutta ilmeisesti et ole?

        Ei, kelttiristi ympyrän sisällä EI kuvaa sitä mitä sen sanot kuvaavan. Todellisuudessahan kyseessä on ikivanha kristitty symboli. White Pride World Wide tai kuka tahansa voi tietysti käyttää symbolia omiin tarkoituksiinsa. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että muut symbolia käyttävät ottaisivat kantaa White Pride World Widen puolesta. Ja juu, minulla ei ole aikaa eikä halua surffailla erilaisilla koulupoikien sivuilla.

        Koska et tiedä, mikä kelttiristi oikeasti on, täältä voit lukea lisää:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Celtic_cross

        > Jos väität että yhtäläisyyksien löytäminen ei merkitse mitään niin, onko sun mielestä soos
        > puhdasta sattumaa että paitalogossa on kelttiristi ympyrän sisällä?

        En minä voi tietää, mikä asia tässä maailmassa on sattumaa ja mikä ei. Mutta kelttiristin yhdistäminen rasismiin on virheellinen väite ja siltä osin mielikuvituksesi tuotosta. Ei sen enempää. Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus käyttää sitä.

        > Jotain myöskin kertoo se että Rennen bändin rumpali soittaa myös avoimesti rasistisessa
        > bändissä nimeltä Mistreat, jonka yksi biiseistä on mm. Joulu Auschwitzissä. Sattumaa varmaan
        > sekin?

        Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät. Monien kavereina on kommunisteja, mutta pitäisikö sen vuoksi heidät tuomita roistoiksi?

        > Selvennyksenä vielä: minä en tuomitse ketään - edes rasisteja, vaan kannatan sananvapautta.

        Selvennyksen vuoksi: leimaat virheellisin perustein viattomia ihmisiä rasistileimalla . Sen sinä teet.

        > Voihan toki olla että Renne on vaan mukana piireissä musiikillisista syistä eikä ole mikään
        > äärirasisti, mutta siltä hän ei voi välttyä että noiden White Pride logojen ja rasististen
        > kytkösten kautta hän itsekin leimautuu.

        Rennen vika ei ole se, että sinulla on vilkas mielikuvitus ja olet liikaa surffannut netissä. Jospa vähentäisit hieman surffailuasi?

        > veikkaan että lähtöpassit tulee taustojen vuoksi,

        Rennellä ei ole mitään sellaisia "taustoja" riippumatta siitä kuinka paljon kirjoittelet tänne mielikuvituksesi tuotoksia.

        Yhtäläisyys logojen välillä ei ole mielikuvitusta. Piste. En jaksa tästä enempää kanssasi jauhaa koska tämä on täysin tulokseton keskustelu.


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        Yhtäläisyys logojen välillä ei ole mielikuvitusta. Piste. En jaksa tästä enempää kanssasi jauhaa koska tämä on täysin tulokseton keskustelu.

        > Yhtäläisyys logojen välillä ei ole mielikuvitusta. Piste. En jaksa tästä enempää kanssasi
        > jauhaa koska tämä on täysin tulokseton keskustelu

        Teet viisaasti, kun et jatka mielikuvituksesi tuottamien harhojen kertomista täällä.

        Toivotttavasti kuitenkin opit ainakin sen, että kelttiristin käyttäminen ei ole todiste rasismista.


      • Pysyn totuudessa
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Yhtäläisyys logojen välillä ei ole mielikuvitusta. Piste. En jaksa tästä enempää kanssasi
        > jauhaa koska tämä on täysin tulokseton keskustelu

        Teet viisaasti, kun et jatka mielikuvituksesi tuottamien harhojen kertomista täällä.

        Toivotttavasti kuitenkin opit ainakin sen, että kelttiristin käyttäminen ei ole todiste rasismista.

        No mutta mutta, eiköhän se nyt ole selvää että tässä yhteydessä kyse ei ole mistään muusta, vaikka paha sitä on sulle näköjään yrittää vakuutella...

        "Celtic Cross - Although not explicitly a racist symbol, the Celtic cross is often used by people in the white power movement, especially skinheads. The cross pictured here is one most often used by racist groups. Occasionally, the cross will be made from Celtic knot work."

        Lähde: http://gbgm-umc.org/UMW/anti-hate/symbolsofhate.html

        Etsihän mulle vastineeksi väitteillesi jokin linkki/lähde jossa tuo symboli on esitetty ystävällisessä anti-rasistisessa hengessä :) Taitaa olla linkit aika vähissä veikkaan...


      • Pysy totuudessa
        Pysyn totuudessa kirjoitti:

        No mutta mutta, eiköhän se nyt ole selvää että tässä yhteydessä kyse ei ole mistään muusta, vaikka paha sitä on sulle näköjään yrittää vakuutella...

        "Celtic Cross - Although not explicitly a racist symbol, the Celtic cross is often used by people in the white power movement, especially skinheads. The cross pictured here is one most often used by racist groups. Occasionally, the cross will be made from Celtic knot work."

        Lähde: http://gbgm-umc.org/UMW/anti-hate/symbolsofhate.html

        Etsihän mulle vastineeksi väitteillesi jokin linkki/lähde jossa tuo symboli on esitetty ystävällisessä anti-rasistisessa hengessä :) Taitaa olla linkit aika vähissä veikkaan...

        > Etsihän mulle vastineeksi väitteillesi jokin linkki/lähde jossa tuo symboli on esitetty
        > ystävällisessä anti-rasistisessa hengessä :) Taitaa olla linkit aika vähissä veikkaan...

        Annoin jo sinulle linkin Wikipedian artikkeliin, jossa kerrotaan symbolin kristillisestä alkuperästä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Celtic_cross

        Since the Celtic Revival, the ringed cross became an emblem of Celtic identity, in addition to its more traditional religious symbolism

        Since its revival in the 1850s, the Celtic cross has been used extensively as grave markers. This was a departure from medieval and Celtic revival times, when the symbol was more typically used for a public monument. The Celtic cross now appears in jewelry, T-shirts, tattoos, coffee cups and other retail items. Both the Gaelic Athletic Association and the Northern Ireland national football team use versions of the Celtic cross in their logos and advertising.

        Jne jne.

        Ei asia muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää kelttiristiä oman logonsa pohjana.

        Noin siinä käy, kun hankkii tietonsa surffailemalla koulupoikien sivustoilla. Erehtyy luulemaan, että koulupojat ovat keksineet muualta lainaamansa symbolit.

        Kas kun et keksi väittää, että risti sinänsä on rasistinen symboli ja kirkko on valinnut tunnuksekseen rasistisen symbolin.


      • pysytään totuudessa
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Etsihän mulle vastineeksi väitteillesi jokin linkki/lähde jossa tuo symboli on esitetty
        > ystävällisessä anti-rasistisessa hengessä :) Taitaa olla linkit aika vähissä veikkaan...

        Annoin jo sinulle linkin Wikipedian artikkeliin, jossa kerrotaan symbolin kristillisestä alkuperästä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Celtic_cross

        Since the Celtic Revival, the ringed cross became an emblem of Celtic identity, in addition to its more traditional religious symbolism

        Since its revival in the 1850s, the Celtic cross has been used extensively as grave markers. This was a departure from medieval and Celtic revival times, when the symbol was more typically used for a public monument. The Celtic cross now appears in jewelry, T-shirts, tattoos, coffee cups and other retail items. Both the Gaelic Athletic Association and the Northern Ireland national football team use versions of the Celtic cross in their logos and advertising.

        Jne jne.

        Ei asia muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää kelttiristiä oman logonsa pohjana.

        Noin siinä käy, kun hankkii tietonsa surffailemalla koulupoikien sivustoilla. Erehtyy luulemaan, että koulupojat ovat keksineet muualta lainaamansa symbolit.

        Kas kun et keksi väittää, että risti sinänsä on rasistinen symboli ja kirkko on valinnut tunnuksekseen rasistisen symbolin.

        Kiistamme ydin taitaa kiteytyä tähän kysymykseen:

        Viittaako kelttiristin käyttö kyseisen Skinhead yhtyeen paidassa mielestäsi White Power -aatteeseen?

        Valiste yksi vaihtoehdoista

        a) Kyllä
        b) Ei missään nimessä
        c) Ei voi tietää

        Mielestäni a) kuten arvannet, ja sinun b) vai olisiko sittenkin kuitenkin c)?

        Vaikka vastaus olisi Rennen bändin tapauksessa b) niin mistä ihmeestä luulet ihmisten sen niin mieltävän kun se 99% näissä yhteyksissä viittaa nimenomaan White Power -ideologiaan?


      • Pysy totuudessa
        pysytään totuudessa kirjoitti:

        Kiistamme ydin taitaa kiteytyä tähän kysymykseen:

        Viittaako kelttiristin käyttö kyseisen Skinhead yhtyeen paidassa mielestäsi White Power -aatteeseen?

        Valiste yksi vaihtoehdoista

        a) Kyllä
        b) Ei missään nimessä
        c) Ei voi tietää

        Mielestäni a) kuten arvannet, ja sinun b) vai olisiko sittenkin kuitenkin c)?

        Vaikka vastaus olisi Rennen bändin tapauksessa b) niin mistä ihmeestä luulet ihmisten sen niin mieltävän kun se 99% näissä yhteyksissä viittaa nimenomaan White Power -ideologiaan?

        Et uskalla vastata yhteenkään argumenttiini, jolla myönnät epäsuorasti olevasi väärässä.

        Kelttiristi on yleinen symboli, eikä sen käyttäminen todista rasismista.

        Kiistassa ei ole kysymys muusta kuin vilkkaasta mielikuvituksestasi.

        Koulupoikien rasismisivuilla surffailevien mieltämisistä ei ole väliä. On samantekevää, mitä sinä tai muut surffailijat saavat päähänsä. Kelttiristi on yhtä viaton symboli kuin tavallinenkin risti. Sitä käytetään hautakivissa, koruissa jne.

        Kuka tahansa voidaan tietysti "todistaa" rasistiksi, kun ensin väitetään erilaisten asioiden viittaavaan rasismiin (hymyily, kävely, ympyrän piirtäminen jne) ja sitten vaaditaan syytettyjä todistamaan, etteivät he ajattele rasistisesti. Teoista tai puheistahan ei olla kiinnostuneita.


      • mun kanta
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        Et uskalla vastata yhteenkään argumenttiini, jolla myönnät epäsuorasti olevasi väärässä.

        Kelttiristi on yleinen symboli, eikä sen käyttäminen todista rasismista.

        Kiistassa ei ole kysymys muusta kuin vilkkaasta mielikuvituksestasi.

        Koulupoikien rasismisivuilla surffailevien mieltämisistä ei ole väliä. On samantekevää, mitä sinä tai muut surffailijat saavat päähänsä. Kelttiristi on yhtä viaton symboli kuin tavallinenkin risti. Sitä käytetään hautakivissa, koruissa jne.

        Kuka tahansa voidaan tietysti "todistaa" rasistiksi, kun ensin väitetään erilaisten asioiden viittaavaan rasismiin (hymyily, kävely, ympyrän piirtäminen jne) ja sitten vaaditaan syytettyjä todistamaan, etteivät he ajattele rasistisesti. Teoista tai puheistahan ei olla kiinnostuneita.

        Joo varmasti symboli yksinään onkin, mutta nimenomaan Skinheadit käyttävät sitä white power ideologian symbolina. Eivät he itsekään sitä kiistä, niin miksi sinä sitten kiistät?

        Sulla ei ole kyllä yhtä ainoata järkevää argumenttia jolla voisit kumota sen. Tottakai kelttiristillä on MUISSA yhteyksissä neutraalimpikin merkitys, mutta Skinheadit käyttävät sitä White Power -ideologian symboolina. Etenkin tässä tapauksessa tuo on aika selvä juttu kun bändin rumpali soittaa toisessa avoimesti rasistisessa bändissä. Ei olla sattumaa että tässä toisessa bändissä symboli olisi vain viaton symboli vailla merkitystä.

        Tää menee nyt niin saman jauhamiseksi että lopetetaan jo ei meidän mielipiteet tästä lähene näköjään kuitenkaan. Sä, enkä sen enempää mä, ole tuonut tähän keskusteluun enää yhtään uutta näkökulmaa sitten ensimäisten viestien.


      • Pysy totuudessa
        mun kanta kirjoitti:

        Joo varmasti symboli yksinään onkin, mutta nimenomaan Skinheadit käyttävät sitä white power ideologian symbolina. Eivät he itsekään sitä kiistä, niin miksi sinä sitten kiistät?

        Sulla ei ole kyllä yhtä ainoata järkevää argumenttia jolla voisit kumota sen. Tottakai kelttiristillä on MUISSA yhteyksissä neutraalimpikin merkitys, mutta Skinheadit käyttävät sitä White Power -ideologian symboolina. Etenkin tässä tapauksessa tuo on aika selvä juttu kun bändin rumpali soittaa toisessa avoimesti rasistisessa bändissä. Ei olla sattumaa että tässä toisessa bändissä symboli olisi vain viaton symboli vailla merkitystä.

        Tää menee nyt niin saman jauhamiseksi että lopetetaan jo ei meidän mielipiteet tästä lähene näköjään kuitenkaan. Sä, enkä sen enempää mä, ole tuonut tähän keskusteluun enää yhtään uutta näkökulmaa sitten ensimäisten viestien.

        > Joo varmasti symboli yksinään onkin, mutta nimenomaan Skinheadit käyttävät
        > sitä white power ideologian symbolina

        Vain jotkut skinit käyttävät eikä symbolina ole suinkaan kelttiristi vaan siitä tehty oma logo. Se että jotkut ovat ottaneet kelttiristin rasistisen ideologiansa tunnukseksi ei merkitse sitä, että kukaan muu ei sitä saisi käyttää.

        > Sulla ei ole kyllä yhtä ainoata järkevää argumenttia jolla voisit kumota sen.

        Kumosin juuri tuossa edellä.

        > Etenkin tässä tapauksessa tuo on aika selvä juttu kun bändin rumpali soittaa
        > toisessa avoimesti rasistisessa bändissä

        Ei ole ollenkaan "selvä juttu". Tuólla logiikalla kenet tahansa voisi tuomita. En toisaalta ole nähnyt edes sitä osoitettavan, että rumpali soittaisi avoimen rasistisessa bändissä.

        > Sä, enkä sen enempää mä, ole tuonut tähän keskusteluun enää yhtään uutta > näkökulmaa sitten ensimäisten viestien.

        Laitan tähän yhteenvedon esittämistäni argumenteista, joihin et ole vastannut:

        Et ole kertonut yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta.

        Renne ei myy paitoja, joissa on rasistinen logo.

        Kelttiristi on ikivanha kristillinen symboli.

        Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus käyttää sitä.

        Asia ei muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää kelttiristiä oman logonsa pohjana.

        Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.

        Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".

        Alussa sinulla oli korskeat puheet Rennen rasistisuudesta. Mitään ei oikein jäänyt jäljelle niistä puheista.


      • historiaa
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Joo varmasti symboli yksinään onkin, mutta nimenomaan Skinheadit käyttävät
        > sitä white power ideologian symbolina

        Vain jotkut skinit käyttävät eikä symbolina ole suinkaan kelttiristi vaan siitä tehty oma logo. Se että jotkut ovat ottaneet kelttiristin rasistisen ideologiansa tunnukseksi ei merkitse sitä, että kukaan muu ei sitä saisi käyttää.

        > Sulla ei ole kyllä yhtä ainoata järkevää argumenttia jolla voisit kumota sen.

        Kumosin juuri tuossa edellä.

        > Etenkin tässä tapauksessa tuo on aika selvä juttu kun bändin rumpali soittaa
        > toisessa avoimesti rasistisessa bändissä

        Ei ole ollenkaan "selvä juttu". Tuólla logiikalla kenet tahansa voisi tuomita. En toisaalta ole nähnyt edes sitä osoitettavan, että rumpali soittaisi avoimen rasistisessa bändissä.

        > Sä, enkä sen enempää mä, ole tuonut tähän keskusteluun enää yhtään uutta > näkökulmaa sitten ensimäisten viestien.

        Laitan tähän yhteenvedon esittämistäni argumenteista, joihin et ole vastannut:

        Et ole kertonut yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta.

        Renne ei myy paitoja, joissa on rasistinen logo.

        Kelttiristi on ikivanha kristillinen symboli.

        Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus käyttää sitä.

        Asia ei muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää kelttiristiä oman logonsa pohjana.

        Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.

        Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".

        Alussa sinulla oli korskeat puheet Rennen rasistisuudesta. Mitään ei oikein jäänyt jäljelle niistä puheista.

        Eikö kelttiristi ole peräisin 1700-luvun Irlannista?


      • pysytään totuudessa
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Joo varmasti symboli yksinään onkin, mutta nimenomaan Skinheadit käyttävät
        > sitä white power ideologian symbolina

        Vain jotkut skinit käyttävät eikä symbolina ole suinkaan kelttiristi vaan siitä tehty oma logo. Se että jotkut ovat ottaneet kelttiristin rasistisen ideologiansa tunnukseksi ei merkitse sitä, että kukaan muu ei sitä saisi käyttää.

        > Sulla ei ole kyllä yhtä ainoata järkevää argumenttia jolla voisit kumota sen.

        Kumosin juuri tuossa edellä.

        > Etenkin tässä tapauksessa tuo on aika selvä juttu kun bändin rumpali soittaa
        > toisessa avoimesti rasistisessa bändissä

        Ei ole ollenkaan "selvä juttu". Tuólla logiikalla kenet tahansa voisi tuomita. En toisaalta ole nähnyt edes sitä osoitettavan, että rumpali soittaisi avoimen rasistisessa bändissä.

        > Sä, enkä sen enempää mä, ole tuonut tähän keskusteluun enää yhtään uutta > näkökulmaa sitten ensimäisten viestien.

        Laitan tähän yhteenvedon esittämistäni argumenteista, joihin et ole vastannut:

        Et ole kertonut yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta.

        Renne ei myy paitoja, joissa on rasistinen logo.

        Kelttiristi on ikivanha kristillinen symboli.

        Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus käyttää sitä.

        Asia ei muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää kelttiristiä oman logonsa pohjana.

        Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.

        Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".

        Alussa sinulla oli korskeat puheet Rennen rasistisuudesta. Mitään ei oikein jäänyt jäljelle niistä puheista.

        >Laitan tähän yhteenvedon esittämistäni argumenteista, joihin et ole >vastannut:

        >Et ole kertonut yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta
        En ole sanonut että mikään VÄÄRÄÄ olisikaan. Mutta olemalla mukana rasistista ideologiaa edustavassa bändissä on rasistista. Bändi taasen on rasistinen tuon White Power -ideologian perusteella. White Power ideologiaanhan tuo Skinhead bändin käyttämä kelttiristi liittyy eikä se ole minun keksintöäni vaan tuosta ytheydestä kertoo useammat eri lähteet kuten nuo jotka olen sinulle linkittänyt.

        >Renne ei myy paitoja, joissa on rasistinen logo. Sama se myykö vai ei, mutta hänen bändin paidan logo se on jokatapauksessa.

        >Kelttiristi on ikivanha kristillinen symboli.
        Niin on. Ja skinheadit käyttävät sitä White Power aatteen tunnuksena, vaikkei se sitä ole alunperin ollutkaan eikä kaikissa yhteyksissä edelleenkään ole.

        >Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus >käyttää sitä.
        Näin on.


        >Asia ei muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää >kelttiristiä oman logonsa pohjana.
        Ellei sitten juuri kuulu tähän rasistiseen ryhmään...

        >Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.
        Ei ole, mutta kukin valitsee seuransa ja sen mitä edustaa.

        >Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".
        No White Power -ideologia koetaan joissain yhteyksissä kyllä hieman negatiiviseksi asiaksi.

        >Alussa sinulla oli korskeat puheet Rennen rasistisuudesta. Mitään ei >oikein jäänyt jäljelle niistä puheista.
        En ole kantaani muuttanut edelleenkään, enkä muutakkaan ennen kuin voit jotenkin todistaa että Skinheadien käyttämällä kelttiristillä ei ole mitään tekemistä White Power -ideologian kanssa.


      • Pysy totuudessa
        historiaa kirjoitti:

        Eikö kelttiristi ole peräisin 1700-luvun Irlannista?

        > Eikö kelttiristi ole peräisin 1700-luvun Irlannista?

        Irlannista kylläkin mutta se syntyi jo paljon aiemmin eli 500-luvulta.


      • Pysy totuudessa
        pysytään totuudessa kirjoitti:

        >Laitan tähän yhteenvedon esittämistäni argumenteista, joihin et ole >vastannut:

        >Et ole kertonut yhdestäkään Rennen väärästä teosta tai puheesta
        En ole sanonut että mikään VÄÄRÄÄ olisikaan. Mutta olemalla mukana rasistista ideologiaa edustavassa bändissä on rasistista. Bändi taasen on rasistinen tuon White Power -ideologian perusteella. White Power ideologiaanhan tuo Skinhead bändin käyttämä kelttiristi liittyy eikä se ole minun keksintöäni vaan tuosta ytheydestä kertoo useammat eri lähteet kuten nuo jotka olen sinulle linkittänyt.

        >Renne ei myy paitoja, joissa on rasistinen logo. Sama se myykö vai ei, mutta hänen bändin paidan logo se on jokatapauksessa.

        >Kelttiristi on ikivanha kristillinen symboli.
        Niin on. Ja skinheadit käyttävät sitä White Power aatteen tunnuksena, vaikkei se sitä ole alunperin ollutkaan eikä kaikissa yhteyksissä edelleenkään ole.

        >Kelttiristihän on hyvä symboli ja jokaisella on luonnollisesti oikeus >käyttää sitä.
        Näin on.


        >Asia ei muuksi muutu, että joku rasistinen ryhmä on päättänyt käyttää >kelttiristiä oman logonsa pohjana.
        Ellei sitten juuri kuulu tähän rasistiseen ryhmään...

        >Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.
        Ei ole, mutta kukin valitsee seuransa ja sen mitä edustaa.

        >Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".
        No White Power -ideologia koetaan joissain yhteyksissä kyllä hieman negatiiviseksi asiaksi.

        >Alussa sinulla oli korskeat puheet Rennen rasistisuudesta. Mitään ei >oikein jäänyt jäljelle niistä puheista.
        En ole kantaani muuttanut edelleenkään, enkä muutakkaan ennen kuin voit jotenkin todistaa että Skinheadien käyttämällä kelttiristillä ei ole mitään tekemistä White Power -ideologian kanssa.

        > Mutta olemalla mukana rasistista ideologiaa edustavassa bändissä on
        > rasistista. Bändi taasen on rasistinen tuon White Power -ideologian
        > perusteella.

        Bändillä on yhteys White Power-ideologiaan vain sinun mielikuvituksesi tuottamien harhojen valossa. Suomen lipun muuntaminen kelttiristin muotoon ei ole rasistinen teko.

        > White Power ideologiaanhan tuo Skinhead bändin käyttämä kelttiristi
        > liittyy

        Ei liity. Kelttiristi ei muutu rasistiseksi symboliksi sillä, että joku rasistinen porukka on tehnyt kelttiristiin perustuvan logon itselleen.

        > eikä se ole minun keksintöäni vaan tuosta ytheydestä kertoo useammat
        > eri lähteet kuten nuo jotka olen sinulle linkittänyt.

        Yksikään linkkaamasi lähde ei todista sen puolesta, että Rennen bändi olisi rasistinen tai että se käyttäisi kelttiristiä rasistisena symbolina.

        > Sama se myykö vai ei, mutta hänen bändin paidan logo se on
        > jokatapauksessa.

        Bändin paidan logo ei ole rasistinen. Isänmaallinen se varmaankin on.

        > Ja skinheadit käyttävät sitä White Power aatteen tunnuksena,

        Tämä on varmaan totta joidenkin skinien suhteen - mutta ei kaikkien. Toisaalta niin päin päättely ei mene, että kelttiristi olisi rasistinen.

        > Ellei sitten juuri kuulu tähän rasistiseen ryhmään...

        Renne tai Rennen bändi ei kuulu mihinkään rasistiseen ryhmään esillä olleiden tietojen valossa.

        > >Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.
        > Ei ole, mutta kukin valitsee seuransa ja sen mitä edustaa.

        Ketään ei saa syyttää kaverien väärien mielipiteiden vuoksi. Ei Renneäkään. Toisaalta kukaan ei ole kertonut, mitä vääriä mielipiteitä Rennen bänditovereilla on.

        > >Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".
        > No White Power -ideologia koetaan joissain yhteyksissä kyllä hieman
        > negatiiviseksi asiaksi.

        Renne liittyy White Power -ideologiaan vain sinun mielikuvituksessasi. Ei muuten.

        > En ole kantaani muuttanut edelleenkään, enkä muutakkaan ennen kuin
        > voit jotenkin todistaa että Skinheadien käyttämällä kelttiristillä ei ole
        > mitään tekemistä White Power -ideologian kanssa.

        On sinun velvollisuutesi osoittaa, että kelttiristin muotoon laitettu Suomen lippu osoittaa Rennen ajattelevan rasistisesti tai että lippu liittyy White Power -ideologiaan. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää jonkun toimineen virheellisesti.


      • ei minun keksimääni
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Mutta olemalla mukana rasistista ideologiaa edustavassa bändissä on
        > rasistista. Bändi taasen on rasistinen tuon White Power -ideologian
        > perusteella.

        Bändillä on yhteys White Power-ideologiaan vain sinun mielikuvituksesi tuottamien harhojen valossa. Suomen lipun muuntaminen kelttiristin muotoon ei ole rasistinen teko.

        > White Power ideologiaanhan tuo Skinhead bändin käyttämä kelttiristi
        > liittyy

        Ei liity. Kelttiristi ei muutu rasistiseksi symboliksi sillä, että joku rasistinen porukka on tehnyt kelttiristiin perustuvan logon itselleen.

        > eikä se ole minun keksintöäni vaan tuosta ytheydestä kertoo useammat
        > eri lähteet kuten nuo jotka olen sinulle linkittänyt.

        Yksikään linkkaamasi lähde ei todista sen puolesta, että Rennen bändi olisi rasistinen tai että se käyttäisi kelttiristiä rasistisena symbolina.

        > Sama se myykö vai ei, mutta hänen bändin paidan logo se on
        > jokatapauksessa.

        Bändin paidan logo ei ole rasistinen. Isänmaallinen se varmaankin on.

        > Ja skinheadit käyttävät sitä White Power aatteen tunnuksena,

        Tämä on varmaan totta joidenkin skinien suhteen - mutta ei kaikkien. Toisaalta niin päin päättely ei mene, että kelttiristi olisi rasistinen.

        > Ellei sitten juuri kuulu tähän rasistiseen ryhmään...

        Renne tai Rennen bändi ei kuulu mihinkään rasistiseen ryhmään esillä olleiden tietojen valossa.

        > >Kenenkään vika ei ole se, mitä heidän kaverinsa tekevät.
        > Ei ole, mutta kukin valitsee seuransa ja sen mitä edustaa.

        Ketään ei saa syyttää kaverien väärien mielipiteiden vuoksi. Ei Renneäkään. Toisaalta kukaan ei ole kertonut, mitä vääriä mielipiteitä Rennen bänditovereilla on.

        > >Rennellä ei ole negatiivisia "taustoja".
        > No White Power -ideologia koetaan joissain yhteyksissä kyllä hieman
        > negatiiviseksi asiaksi.

        Renne liittyy White Power -ideologiaan vain sinun mielikuvituksessasi. Ei muuten.

        > En ole kantaani muuttanut edelleenkään, enkä muutakkaan ennen kuin
        > voit jotenkin todistaa että Skinheadien käyttämällä kelttiristillä ei ole
        > mitään tekemistä White Power -ideologian kanssa.

        On sinun velvollisuutesi osoittaa, että kelttiristin muotoon laitettu Suomen lippu osoittaa Rennen ajattelevan rasistisesti tai että lippu liittyy White Power -ideologiaan. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää jonkun toimineen virheellisesti.

        Kerran vielä:
        1) Skinheadien yhteyksissä käytetty kelttiristi viittaa white power -ideologiaan ja se ei todellakaan ole minun keksintöäni

        2) The Wrongdoersin rumpalin toinen bändi Mistreat on avoimesti rasistinen (kts. melkein minkä heidän biisinsä lyriikat)

        3) Renne erosi bändistään kohun myötä. Ei varmaankaan olisi ollut tarpeen tehdä sitä jos näitä rasismiin viittaavia asioita ei olisi olemassa. Ei savua ilman tulta jne.

        Sillä ei myöskään ole merkitystä mitä juuri SINÄ tai MINÄ olemme mieltä tästä asiasta, vaan se merkitsee mikä on yleinen mielipide siitä.


      • Pysy totuudessa
        ei minun keksimääni kirjoitti:

        Kerran vielä:
        1) Skinheadien yhteyksissä käytetty kelttiristi viittaa white power -ideologiaan ja se ei todellakaan ole minun keksintöäni

        2) The Wrongdoersin rumpalin toinen bändi Mistreat on avoimesti rasistinen (kts. melkein minkä heidän biisinsä lyriikat)

        3) Renne erosi bändistään kohun myötä. Ei varmaankaan olisi ollut tarpeen tehdä sitä jos näitä rasismiin viittaavia asioita ei olisi olemassa. Ei savua ilman tulta jne.

        Sillä ei myöskään ole merkitystä mitä juuri SINÄ tai MINÄ olemme mieltä tästä asiasta, vaan se merkitsee mikä on yleinen mielipide siitä.

        > Skinheadien yhteyksissä käytetty kelttiristi viittaa white power -
        > ideologiaan ja se ei todellakaan ole minun keksintöäni

        Se vain ratkaisee, mitä kelttiristin käyttäjät sanovat tai tekevät. Sinun tai muiden mielikuvituksen tuottamat yhteydet logojen välillä eivät merkitse yhtään mitään.

        > 2) The Wrongdoersin rumpalin toinen bändi Mistreat on avoimesti
        > rasistinen (kts. melkein minkä heidän biisinsä lyriikat)

        Rennen syyksi ei siis voi laskea, mitä Mistreat tekee. Mutta mitkä Mistreatin kappaleet ovat "avoimesti rasistisia"?

        Täällä ovat yhtyeen kappaleet:

        http://www.lyricstime.com/mistreat-lyrics.html

        "Ei armoa" näyttäisi olevan, mutta kappaleita klikkailemalla en löytänyt muita.

        > 3) Renne erosi bändistään kohun myötä. Ei varmaankaan olisi ollut
        > tarpeen tehdä sitä jos näitä rasismiin viittaavia asioita ei olisi olemassa. Ei
        > savua ilman tulta jne.

        Ei se niin mene, että ensin syytetään valheisiin perustuen jotain yhtyettä. Sitten kun yhtyeen jäsen eroaa bändistä pelastaakseen työpaikkansa, se muka todistaakin valheet oikeiksi.

        Kukaanhan ei edelleenkään ole pystynyt osoittamaan Rennen sanoneen tai tehneen mitään väärää.

        > Sillä ei myöskään ole merkitystä mitä juuri SINÄ tai MINÄ olemme mieltä
        > tästä asiasta, vaan se merkitsee mikä on yleinen mielipide siitä.

        "Yleisellä mielipiteellä" ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on, mitä Renne on sanonut tai tehnyt. Sinä syytät Renneä ilman, että sinulla olisi kertoa ensimmäistäkään esimerkkiä näistä Rennen rikoksista. Ei tämä mielipidekysymys ole.


      • whitepowder
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        > Skinheadien yhteyksissä käytetty kelttiristi viittaa white power -
        > ideologiaan ja se ei todellakaan ole minun keksintöäni

        Se vain ratkaisee, mitä kelttiristin käyttäjät sanovat tai tekevät. Sinun tai muiden mielikuvituksen tuottamat yhteydet logojen välillä eivät merkitse yhtään mitään.

        > 2) The Wrongdoersin rumpalin toinen bändi Mistreat on avoimesti
        > rasistinen (kts. melkein minkä heidän biisinsä lyriikat)

        Rennen syyksi ei siis voi laskea, mitä Mistreat tekee. Mutta mitkä Mistreatin kappaleet ovat "avoimesti rasistisia"?

        Täällä ovat yhtyeen kappaleet:

        http://www.lyricstime.com/mistreat-lyrics.html

        "Ei armoa" näyttäisi olevan, mutta kappaleita klikkailemalla en löytänyt muita.

        > 3) Renne erosi bändistään kohun myötä. Ei varmaankaan olisi ollut
        > tarpeen tehdä sitä jos näitä rasismiin viittaavia asioita ei olisi olemassa. Ei
        > savua ilman tulta jne.

        Ei se niin mene, että ensin syytetään valheisiin perustuen jotain yhtyettä. Sitten kun yhtyeen jäsen eroaa bändistä pelastaakseen työpaikkansa, se muka todistaakin valheet oikeiksi.

        Kukaanhan ei edelleenkään ole pystynyt osoittamaan Rennen sanoneen tai tehneen mitään väärää.

        > Sillä ei myöskään ole merkitystä mitä juuri SINÄ tai MINÄ olemme mieltä
        > tästä asiasta, vaan se merkitsee mikä on yleinen mielipide siitä.

        "Yleisellä mielipiteellä" ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on, mitä Renne on sanonut tai tehnyt. Sinä syytät Renneä ilman, että sinulla olisi kertoa ensimmäistäkään esimerkkiä näistä Rennen rikoksista. Ei tämä mielipidekysymys ole.

        Skindheadien White Power -ideologia ei ole kenenkään mielikuvituksen tuotetta vaan laajalti tunnettu ilmiö. Piste. Ja skinheadit ovat ottaneet käyttöön kelttiristin (sen muista käyttötarkoituksista huolimatta) ilmaistakseen white power -ideologian tunnustamista.

        Ote Mistreatin kappaleen Save our race teksteistä
        "This land is not for you
        Black scum and greedy jews
        That’s the way, I want it bastards
        And that’s the way, I want it to be"
        Eikö tämä ole mielestäsi avoimen rasistista?

        En ole missään vaiheessa sanonut että renne on tehtyn rikoksia. Rasisimi ei ole rikos. Sanoinpahan vaan että bändillä jossa hän OLI on selkeästi White Power -ideologiaa viestivä bändi.

        Sellaisessa bändissä mukana oleminen edustaa mielestäni rasistista arvomaailmaa. Et sinä voi mitenkään estää minua ja monia muita tekemästä tällaisia johtopäätöksiä vaikka kuinka inttäisit vastaan.

        Yhtenä huomiona myös se että bändin sivuilla ollut kuva skinheadeista jotka potkivat maassa makaavaa ihmistä poistui hyvin vikkelään kohun alettua.


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        Skindheadien White Power -ideologia ei ole kenenkään mielikuvituksen tuotetta vaan laajalti tunnettu ilmiö. Piste. Ja skinheadit ovat ottaneet käyttöön kelttiristin (sen muista käyttötarkoituksista huolimatta) ilmaistakseen white power -ideologian tunnustamista.

        Ote Mistreatin kappaleen Save our race teksteistä
        "This land is not for you
        Black scum and greedy jews
        That’s the way, I want it bastards
        And that’s the way, I want it to be"
        Eikö tämä ole mielestäsi avoimen rasistista?

        En ole missään vaiheessa sanonut että renne on tehtyn rikoksia. Rasisimi ei ole rikos. Sanoinpahan vaan että bändillä jossa hän OLI on selkeästi White Power -ideologiaa viestivä bändi.

        Sellaisessa bändissä mukana oleminen edustaa mielestäni rasistista arvomaailmaa. Et sinä voi mitenkään estää minua ja monia muita tekemästä tällaisia johtopäätöksiä vaikka kuinka inttäisit vastaan.

        Yhtenä huomiona myös se että bändin sivuilla ollut kuva skinheadeista jotka potkivat maassa makaavaa ihmistä poistui hyvin vikkelään kohun alettua.

        > Skindheadien White Power -ideologia ei ole kenenkään mielikuvituksen
        > tuotetta vaan laajalti tunnettu ilmiö. Piste

        Kyllä me jo sen tiedämme, että surffailet kyseisillä koulupoikien sivuilla.

        Rennen kanssa asialla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.

        > Ja skinheadit ovat ottaneet käyttöön kelttiristin (sen muista
        > käyttötarkoituksista huolimatta) ilmaistakseen white power -ideologian
        > tunnustamista.

        Jänniä mielikuvitusseikkailuja sinulla. Totuus on kuitenkin se, että kelttiristin käyttö ei ole keneltäkään rasistinen toimi. Eri asia olisi tietysti jonkin rasistisen järjestön logon käyttäminen sellaisenaan. Siitähän ei nyt ollut kysymys.

        > En ole missään vaiheessa sanonut että renne on tehtyn rikoksia.
        > Rasisimi ei ole rikos.

        En minä ole puhunut mitään rikoksista vaan vääristä teoista tai puheista.

        Edelleen odottelen sitä, että kertoisit missä, milloin ja millä tavalla Renne on toiminut rasistisesti. Vain sillä on merkitystä.

        > Sanoinpahan vaan että bändillä jossa hän OLI on selkeästi White Power -
        > ideologiaa viestivä bändi.

        Näin on vain sinun vilkkaassa mielikuvituksessasi. Surffailepa hieman vähemmän koulupoikien rasistisilla sivuilla.


      • Pysy totuudessa
        whitepowder kirjoitti:

        Skindheadien White Power -ideologia ei ole kenenkään mielikuvituksen tuotetta vaan laajalti tunnettu ilmiö. Piste. Ja skinheadit ovat ottaneet käyttöön kelttiristin (sen muista käyttötarkoituksista huolimatta) ilmaistakseen white power -ideologian tunnustamista.

        Ote Mistreatin kappaleen Save our race teksteistä
        "This land is not for you
        Black scum and greedy jews
        That’s the way, I want it bastards
        And that’s the way, I want it to be"
        Eikö tämä ole mielestäsi avoimen rasistista?

        En ole missään vaiheessa sanonut että renne on tehtyn rikoksia. Rasisimi ei ole rikos. Sanoinpahan vaan että bändillä jossa hän OLI on selkeästi White Power -ideologiaa viestivä bändi.

        Sellaisessa bändissä mukana oleminen edustaa mielestäni rasistista arvomaailmaa. Et sinä voi mitenkään estää minua ja monia muita tekemästä tällaisia johtopäätöksiä vaikka kuinka inttäisit vastaan.

        Yhtenä huomiona myös se että bändin sivuilla ollut kuva skinheadeista jotka potkivat maassa makaavaa ihmistä poistui hyvin vikkelään kohun alettua.

        Lisäys edelliseen viestiini.

        > Ote Mistreatin kappaleen Save our race teksteistä
        > "This land is not for you
        > Black scum and greedy jews
        > That’s the way, I want it bastards
        > And that’s the way, I want it to be"
        > Eikö tämä ole mielestäsi avoimen rasistista?

        Totta kai on. Väitteesi oli kuitenkin se, että bändin lähes jokainen kappale on rasistinen. Väitteesi osoittautui vääräksi, kun tutustuin asiaan.

        Mutta Renneenhän Mistreatin laulut eivät liity mitenkään.


      • Pysyhän itse
        Pysy totuudessa kirjoitti:

        Lisäys edelliseen viestiini.

        > Ote Mistreatin kappaleen Save our race teksteistä
        > "This land is not for you
        > Black scum and greedy jews
        > That’s the way, I want it bastards
        > And that’s the way, I want it to be"
        > Eikö tämä ole mielestäsi avoimen rasistista?

        Totta kai on. Väitteesi oli kuitenkin se, että bändin lähes jokainen kappale on rasistinen. Väitteesi osoittautui vääräksi, kun tutustuin asiaan.

        Mutta Renneenhän Mistreatin laulut eivät liity mitenkään.

        Pari oikaisua
        Kyllä itse puhuit rikoksista (minä en):
        "Sinä syytät Renneä ilman, että sinulla olisi kertoa ensimmäistäkään esimerkkiä näistä Rennen rikoksista. "

        Olen sanonut että Mistreat on avoimen rasistinen bändi. Sinä väitit että ei. Sillä ei ole mitään väliä monessako kappaleessa on rasistinen sanoma. Riittää näytöksi että yhdessäkin on.

        Kerrohan mulle miten skinien White Power -ideologia on vain mielikuvituksen tuotetta kun sen kaikki tietävät - sinäkin varmasti - mutta haluat vain kinata kinaamisen vuoksi kun et voi myöntää olevasti väärässä.


      • Pysy totuudessa
        Pysyhän itse kirjoitti:

        Pari oikaisua
        Kyllä itse puhuit rikoksista (minä en):
        "Sinä syytät Renneä ilman, että sinulla olisi kertoa ensimmäistäkään esimerkkiä näistä Rennen rikoksista. "

        Olen sanonut että Mistreat on avoimen rasistinen bändi. Sinä väitit että ei. Sillä ei ole mitään väliä monessako kappaleessa on rasistinen sanoma. Riittää näytöksi että yhdessäkin on.

        Kerrohan mulle miten skinien White Power -ideologia on vain mielikuvituksen tuotetta kun sen kaikki tietävät - sinäkin varmasti - mutta haluat vain kinata kinaamisen vuoksi kun et voi myöntää olevasti väärässä.

        > Kyllä itse puhuit rikoksista (minä en):

        Em ole puhunut rikoksista. Ainoa kohta jossa käytän sanaa "rikos" on seuraava:

        "Sinä syytät Renneä ilman, että sinulla olisi kertoa ensimmäistäkään esimerkkiä näistä Rennen rikoksista"

        Tässä sana "rikos" ei suinkaan tarkoita rikollista toimintaa rikoslain mielessä vaan "tuomittavaa menettelyä".

        > Olen sanonut että Mistreat on avoimen rasistinen bändi. Sinä väitit että
        > ei.

        Minä en ole väittänyt yhtään mitään. Totesin vain, että kukaan ei ole osoittanut sen olevan rasistinen bändi. Minulla ei asiasta ollut mitään tietoa.

        Sinulla ei ole myöskään tietoa, että Renne olisi sanonut tai tehnyt mitään rasistista. Siitä huolimatta pörräät netissä syyttämässä häntä rasistiksi.

        > Sillä ei ole mitään väliä monessako kappaleessa on rasistinen sanoma.
        > Riittää näytöksi että yhdessäkin on.

        Myönnät siis, että kirjoitit puuta heinää, kun kirjoitit näin:

        "Mistreat on avoimen rasistinen bändi."
        "melkein minkä heidän biisinsä lyriikat"

        Bändi ei ole "avoimen rasistinen", jos vain 1-2 kappaleessa on pari rasistiseksi tuomittavaa ilmaisua. Jälkimmäisessä lauseessa yritit varmaan sanoa, että "melkein minkä tahansa" biisin lyriikat ovat rasistisia. Ei siis pidäkään paikkaansa,

        > Kerrohan mulle miten skinien White Power -ideologia on vain
        > mielikuvituksen tuotetta kun sen kaikki tietävät -

        On vain mielikuvituksesi tuotetta SE, että yhdistät nuo koulupoikien rasistiset sivut Renneen. Olen sen sanonut aivan selvästi. Eli se, että nettisurffailulla olet löytänyt erilaisia rasistisia ryhmiä ei TIETENKÄÄN todista, että Renne olisi rasisti. Vaikka nuo ryhmät olisivatkin olemassa.

        Yhteydeksi ei riitä se, että Renne on käyttänyt samaa logojen peruselementtiä (ympyrä, risti, neliö,...I kuin mainitsemasi koulupoikien salaseura.

        "Logiikkasi" on surkeaa. Vähennä nettisurffailua.


    • Relax

      Mitä oikeasti haluat sanoa. Skini? Natsi? Punkki? Arjalaisuuspaskaa? Nahkatukka? Kakkapöksy? Luuseriskini?

      Voi hemmetti. Siinä oksensit palstalle kaiken, mitä et uskalla luultavasti livenä sanoa missään. On jo lähes kunnianloukkauksen veroinen asia heittää eetteriin ilman pienintäkään todistetta tyyliin "montakohan ihmistä hänkin on hakannut..."

      Olen nähnyt X-factorista yhden jakson, siis sen jossa tällä luuseriksi luonnehtimallasi oli kuitenkin kanttia näyttää tunteensa ruudussa. Ota huomioon, että meillä on ollut ja on edelleenkin jopa ministereinä rikoslain alaisista teoista tuomittuja tyyppejä.

    • Kuula keijo

      Vitun keila.!! sä et sit tiedä näköjään mitään siitä asiasta josta sä kovasta siellä huutelet saastanan pelle..!!

    • antirenne

      vois han se kuvitella, että hän ei ole rasisti, mutta kun toteaa minkälaisessa bändissä hän oli enne kohua ja tuskin ero mielipiteitä muutti voisi hyvinkin kuvitella joku hakkaamassa heikompaa nuoruudessaan. en tietysti tarkoita renneä. Tatuoinnit otetaan yleensä pysyviksi kannanotoiksi ja joku mainitsi rennen tatuoinneista löytyvän viittauksia skinhedeihin ja ehkä rasistisiin suuntauksiin. Ja pystyyhän pedofiili olemaan huomaamaton vaikka julkisuudessa ja kun yksityisesti voi tehdä mitä hirmutöitä vain. En tietysti viittaa renneen, kunhan puhun yleisesti. Pian taitaa uusnatsismi olla täälläkin pakollinen uskonto ja politiikka, sen suuntasta menoa nyt näyttää suvaitsemattomien suvaitseminen olevan. En EDELLEENKÄÄN viittaa renneen. Raha taitaa puhua ja fremantlen tuottaja kertoili, että ovat muka tutkineet asian, just joo...

    • punkskaoi

      ..mikä skinhead alunperin on? ei ainakaan rasisti natsi ;) ota asioista selvää (niinkuin monen muunkin tulisi ottaa) ennenkun latelee syytöksiä.
      ja ihan sama vaikka olisi rasisti, jokaisella on omat mielipiteensä.

      skinhead kulttuuri
      http://en.wikipedia.org/wiki/Skinhead
      ja monesta muustakin paikasta voi tietämättömät mennä opiskelemaan

      se, kumpaan kastiin renne kuuluu, oikeisiin skineihin vai rasistipelleihin jotka ovat vaan niin olevinaan, on mulle täysin yhden tekevää
      kuitenkaan skineissä ei ole mitään pahaa kunhan käyttäytyvät, jokainen saa olla sellanen kun haluaa.

    • Hemuli666

      Vittu mitä paskaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe