Mönkijän tukkikärry

RankaSahuri

Onko kokemuksia mm.IKH-tukkikärrystä..sinkitty runko ja punaiset tukkipankot ja 22" renkaat.
aika moni liike myy kyseistä kärryä..kuinka lähekkäin nuo pankot pystyy siirtämään,eli onnistuuko sillä myös 1metrin pituisten halkojen ajo? vai pelkästään pitkien rankojen ajoon.
Kertokaa..

10

12397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RankaSahuri

      kyse siis on mallista ATV1-tukkikärry ja maahantuoja on ainakin IKH
      Ois kiva kuulla kokemuksia ja noita mittoja kärrystä,jos jollain sellainen pihasta löytynee.

      • JV

        En tunne tuota Isojoen Konehallin kärryä, mutta itselläni on VahvaJussi 320 metsäperäkärry hydraulikouralla ja siinä peräkärry on aikalailla samanlainen kuin tuossa IKH:n mallissa.
        Rankojen ajoon on tarkoitettu, eikä karikkojen väliä voi muuttaa. Jos haluaa ajaa metrisiä tai
        sitä lyhyempää tavaraa, pitää tehdä "sisähäkki" kärryyn esim lattaraudasta niinkuin itse tein.
        Tuo IKH:n mallin kantikas karikka vähän arveluttaa metsäolosuhteissa missä välillä kuorma nojaa puunrunkoa vasten. Saattaa välillä vääntää kärryä kun vastaa ajaessa puun kylkeen. Vahvajussi kärryssä karikka on pyöreä ja antaa periksi jos osuu puuhun. Nuo IKH:n kärryn kaikoiden päässä olevat topparit ovat hyvä keksintö joka VahvaJussi kärrystä puuttuu. Tyhjänä ajaessa karikka helposti pomppaa pois paikaltaan ja tippuu metsään.
        -JV-


      • linhaikuski
        JV kirjoitti:

        En tunne tuota Isojoen Konehallin kärryä, mutta itselläni on VahvaJussi 320 metsäperäkärry hydraulikouralla ja siinä peräkärry on aikalailla samanlainen kuin tuossa IKH:n mallissa.
        Rankojen ajoon on tarkoitettu, eikä karikkojen väliä voi muuttaa. Jos haluaa ajaa metrisiä tai
        sitä lyhyempää tavaraa, pitää tehdä "sisähäkki" kärryyn esim lattaraudasta niinkuin itse tein.
        Tuo IKH:n mallin kantikas karikka vähän arveluttaa metsäolosuhteissa missä välillä kuorma nojaa puunrunkoa vasten. Saattaa välillä vääntää kärryä kun vastaa ajaessa puun kylkeen. Vahvajussi kärryssä karikka on pyöreä ja antaa periksi jos osuu puuhun. Nuo IKH:n kärryn kaikoiden päässä olevat topparit ovat hyvä keksintö joka VahvaJussi kärrystä puuttuu. Tyhjänä ajaessa karikka helposti pomppaa pois paikaltaan ja tippuu metsään.
        -JV-

        telikärry 599e Soveltuu rangan ajoo EI tukkikärry, toki yksittäisiä tuulenkaatoja voi ajaa.
        1m halonajoon tosiaan tarvitsee sisähäkin/lavan joko puusta tai vaikka betoniraudoitusverkosta.
        Noi neliskulmaiset karikat EI tosiaan pyörähdä joten mettässä tulee helposti vaurioita varsinkin tyhjällä kärryllä kun kärry oikaisee mutkassa ja jää karikasta puuntaakse --> karikka vääntyy/murtuu.
        Mut hinta/laatusuhde ok. Irtona jo renkaat/navat/vetoaisa maksaa 400e joten ei kannata itte tekemään.


      • CF-Motoristi
        linhaikuski kirjoitti:

        telikärry 599e Soveltuu rangan ajoo EI tukkikärry, toki yksittäisiä tuulenkaatoja voi ajaa.
        1m halonajoon tosiaan tarvitsee sisähäkin/lavan joko puusta tai vaikka betoniraudoitusverkosta.
        Noi neliskulmaiset karikat EI tosiaan pyörähdä joten mettässä tulee helposti vaurioita varsinkin tyhjällä kärryllä kun kärry oikaisee mutkassa ja jää karikasta puuntaakse --> karikka vääntyy/murtuu.
        Mut hinta/laatusuhde ok. Irtona jo renkaat/navat/vetoaisa maksaa 400e joten ei kannata itte tekemään.

        metsään palatessa karikat käännetään sisään päin.

        IKHn kärry on ihan OK.


      • RankaSahuri
        CF-Motoristi kirjoitti:

        metsään palatessa karikat käännetään sisään päin.

        IKHn kärry on ihan OK.

        Onko kukaan itse rakennellut lisää pankkoja tai jonkinmoista lavaa/laitoja tuohon ATV-1 kärryyn.?
        kuvia olis kiva saada linkeillä.


      • Ripeka
        RankaSahuri kirjoitti:

        Onko kukaan itse rakennellut lisää pankkoja tai jonkinmoista lavaa/laitoja tuohon ATV-1 kärryyn.?
        kuvia olis kiva saada linkeillä.

        Mä oon ajellu tuollaisella myös metrin pöllejä siten, että ohuemmat jättänyt pari metrisiks ja laittanut ne reunalle ja sit keskelle kuormaa metriset. Ei mitään ongelmia :D


      • Rankasahuri
        Ripeka kirjoitti:

        Mä oon ajellu tuollaisella myös metrin pöllejä siten, että ohuemmat jättänyt pari metrisiks ja laittanut ne reunalle ja sit keskelle kuormaa metriset. Ei mitään ongelmia :D

        Otetaanpas aihe uudestaan esille..eli mitä mieltä olette käyttäjinä olleet kyseisestä IKH ATV1-tukkikärrystä ja onko joku tehnyt kärryyn lisää tukkipankkoja tai jonkinmoista lavaa/laitoja?
        Kuvia ois kiva nähdä jos jollain on rakenteluista kuvia?.


      • RankaSahuri
        Rankasahuri kirjoitti:

        Otetaanpas aihe uudestaan esille..eli mitä mieltä olette käyttäjinä olleet kyseisestä IKH ATV1-tukkikärrystä ja onko joku tehnyt kärryyn lisää tukkipankkoja tai jonkinmoista lavaa/laitoja?
        Kuvia ois kiva nähdä jos jollain on rakenteluista kuvia?.

        Onkos kokemuksia ja lisävarusteita joku tehnyt kärryyn.? kuvia rakenteluista tai hyvää selostusta..


      • kärrynO
        RankaSahuri kirjoitti:

        Onkos kokemuksia ja lisävarusteita joku tehnyt kärryyn.? kuvia rakenteluista tai hyvää selostusta..

        UP. Löytyykö vinkkejä suhteellisen edullissen rankakärryyn ja kokemuksia ?


    • mullekanstietoa

      Täällä myös kärryn hankinta edessä ja kokemuksia odotellaan ?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1385
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      153
      758
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe