Laitonta tai laillista?

KiKi.

Itse olen töissä noin 40 minutin matkan päästä kotona, ja kuitenkin työaikana pyörin itse lähinnä kotiseudullani, ja ollaankin sovittu pomon kanssa, että saan työpäivän päätyttyä ajaa työautoni kotipihalleni, ja mennä sen kanssa yöllä töihin, mutta en tietenkään ajaa muita omia ajoja, koska itse säästän tällä järjestelyllä noin kaksi tuntia aikaa, ja työnantaja säästää noin tunnin palkan, eli kaikki hyötyy.

Mutta miten on, onko tämä järjestely sallittua tai ei, koska kyseessä ei todellakaan ole mikään työsuhdeauto, tai autoetu tms. jostain olen kuullut että tuossa voitaisiin laskea jotain omaksi ajoksi, mutta ei kai siinä ole verottajan kannalta väliä palautanko auton aamu kymmeltä asemapaikalle, vai "palautanko" sen vasta yöllä kolmeksi, ja todellakin asun siis itse aivan työalueen vieressä, eli kaikki paikat ovat muutaman kilometrin päästä kodistani, muutama jopa samassa korttelissa.

Sitten toinen kysymys, pitäisikö ammattiliikenteeseen reksiteröidyssä kuormurissa olla ne oranssit läpyskät ja kuljetusliikkeen nimi, koska omasta työautosta ei kumpaakaan löydy, entä jos ajopiirturi on ollut hajalla jo useamman vuoden, ja joudun aina täyttämään kiekot käsin, niin tuleeko tästä sakkoa minulle tai kuljetuksesta vastaavalle henilölle, ja ei, katsastuksessa ei olle ajopiirturin toimintaan puututtu ollenkaan

16

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frewfwwe

      laitontahan tuo on ja tulee isot veromätkyt kun naapurisi käräyttää sinut, koska tuskin saat palkkaa siitä ajalta kun auto seisoo illalla sun pihallas...

      • havumassa????

        tukin ajo on helpointa hommaa ei tarvi tietää kun mikä on mänty ja mikä kuusi ja jaksaa nousta sinne kuormaimeen, siinä tahtoo joskus kesällä tulla hiki.


      • KiKi.
        havumassa???? kirjoitti:

        tukin ajo on helpointa hommaa ei tarvi tietää kun mikä on mänty ja mikä kuusi ja jaksaa nousta sinne kuormaimeen, siinä tahtoo joskus kesällä tulla hiki.

        En todellakaan usko että olisi helppoa oppia käyttämään sitä nosturia, ja sitten kun metsään ei aina todellakaan mene kunnon tietä, ja esim kun pehmeellä tiellä lastaa auton täyteen, alkaa se helposti uppoamaan entistä syvellämlle, ja lisksi joutuu peruuttelemaan pitkiäkin matkoja, ku ei mettässä käänytöpaikkoja ihan joka paikassa ole.

        Mutt helposta hommista tulee vielä mieleen, että eikös bensakuskien homma oo aika helppoa, ei ole taatusti väliä missä järjestyksessä tankin täyttää/tyhjää, senku vaan laittaa letkut kiinni, se on vaan hankala ku tohon tarvitaan ADR-kortti, vai mikä se nyt oli, tästä tulikin mieleen että itse jouduin viimeviikolla kuljettamaan täysnäistä ns. farmarisäiliötä noin 100km matkan kuormurin tavaratilassa, löpöä oli ehkä noin 3000 litraa, ja itse en todellakaan omista minkäänlaista ADR tai muutakaan korttia, joten teinkö isonkin rikoksen, tai meneekö noin pieni määrä vielä sallittuna kaikille?


      • Tanker-oil
        KiKi. kirjoitti:

        En todellakaan usko että olisi helppoa oppia käyttämään sitä nosturia, ja sitten kun metsään ei aina todellakaan mene kunnon tietä, ja esim kun pehmeellä tiellä lastaa auton täyteen, alkaa se helposti uppoamaan entistä syvellämlle, ja lisksi joutuu peruuttelemaan pitkiäkin matkoja, ku ei mettässä käänytöpaikkoja ihan joka paikassa ole.

        Mutt helposta hommista tulee vielä mieleen, että eikös bensakuskien homma oo aika helppoa, ei ole taatusti väliä missä järjestyksessä tankin täyttää/tyhjää, senku vaan laittaa letkut kiinni, se on vaan hankala ku tohon tarvitaan ADR-kortti, vai mikä se nyt oli, tästä tulikin mieleen että itse jouduin viimeviikolla kuljettamaan täysnäistä ns. farmarisäiliötä noin 100km matkan kuormurin tavaratilassa, löpöä oli ehkä noin 3000 litraa, ja itse en todellakaan omista minkäänlaista ADR tai muutakaan korttia, joten teinkö isonkin rikoksen, tai meneekö noin pieni määrä vielä sallittuna kaikille?

        Alle 3000 litraa löpöä jää alle nk.vapaarajan eli et syyllistynyt rikokseen.

        Jos menet työautolla kotiin niin jos haet verotuksessa vielä matkakuluja niin kateellinen naapuri voi tehdä siitä ilmoituksen verottajalle ja mätkyjä tiedossa.


      • KiKi.
        Tanker-oil kirjoitti:

        Alle 3000 litraa löpöä jää alle nk.vapaarajan eli et syyllistynyt rikokseen.

        Jos menet työautolla kotiin niin jos haet verotuksessa vielä matkakuluja niin kateellinen naapuri voi tehdä siitä ilmoituksen verottajalle ja mätkyjä tiedossa.

        Koska kuitenkin välilä tietenkin joudun jättämään työauton työpaikan pihaan syystä tai toisesta.

        Mutta nyt tilanne on siis se, että olen vaikkapa aamu 8 valmis asuntoni vieressä, joten luulisi että se on yksi ja sama lähdenkö ajamaan siitä heti asemapaikalle, tyhjäämään auton, tankkaamaan yms. tai ajanko pihalleni, ja pidän "taukoa" yöhön asti, ja vasta sitten palautan auton töihin, koska periaatteessahan voisi ajatella että työvuoroni on vaikkapa 03:00-02:50, ja kai nyt sentään tauot saa viettää missä haluaa?

        Toki jos erikseen lähtee kotiin vielä töistä johonkin niin se tuskin on täysin sallittua...


      • ekkk
        Tanker-oil kirjoitti:

        Alle 3000 litraa löpöä jää alle nk.vapaarajan eli et syyllistynyt rikokseen.

        Jos menet työautolla kotiin niin jos haet verotuksessa vielä matkakuluja niin kateellinen naapuri voi tehdä siitä ilmoituksen verottajalle ja mätkyjä tiedossa.

        Paljonko on vapaaraja ???
        Muistelisin ,että tuon kokoisessa säiliössä tarvii olla säiliö ADR-lisenssi.
        Oli täynnä löpöä tai tyhjä.Pesutodistus muuttaa asian.


    • öllölä

      postin jakelu. senkun vaan käyttää kättä ulkona joka laatikon kohdalla

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3143
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1781
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      151
      1668
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1595
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1377
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      351
      1213
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      105
      1053
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1024
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      1004
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      964
    Aihe