nyt kävi nolosti

:(((

mun mopo on gilera smt ja oon virittäny vähän, ottanu putkesta kaikki pois ja tukkinu hukkaputken!
nyt kun ajoin mittarin mukaan 80kmh pitkä suora täysii niin moottorista kuului koko ajan voimistuva surina tai semmonen outo ääni en osaa sanoo. sitten mopo vaan hyyty ja konesta kuulu semmonen ääni että siellä ois joku ruuvi sylinterissä tai jotain, mopo hyyty tai no suorastaan JARRUTTI vaikka annoin kaasua, nopeus tippu heti 0kmh ja mopo jäi siihen, ei käynnistyny, en ees voinu polkaista sitä o.O en tiedä miksi mutta se oli sika jäykkä
mitä nyT?

31

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfdetgfhgj

      "mun mopo on gilera smt ja oon virittäny vähän, ottanu putkesta kaikki pois ja tukkinu hukkaputken!"

      eikä sulla poika kuule käynyt mielessä, että kurittomana mopon vakiosuuttimella kone kay laihalla bensa-ilmaseoksella, ja lopputulos on KIINNILEIKKAUS! Suutin pitää aina vaihtaa kurienpoiston yhteydessä! Sun mopos on nyt leikannut kiinni :/ tuli aika kallis remontti....

    • edfdfgrtuhjyhkjkl

      "JARRUTTI vaikka annoin kaasua, nopeus tippu heti 0kmh ja mopo jäi siihen, ei käynnistyny, en ees voinu polkaista sitä o.O"

      Tarkoittaa kiinnileikkausta... Joka taas tarkoittaa täydellistä koneremonttia.

      Kuten ylhäällä sanottiin, suutin on aina vaihdettava kun virittää mopoa, 95-98 olisi oikea koko. Sulla oli 80. PAM PAM

      Ei muuta ku huoltoon....

      • :((((

        voi vittu paljon toi maksaa?


      • sdfetytyuukjh
        :(((( kirjoitti:

        voi vittu paljon toi maksaa?

        ihan siitä onko pytty kuinka naarmuilla, tuo kuvailemasi ääni kylläkin kertoo aika isosta vauriosta, joten koko pytty (sylinteri ja mäntä) uusintaan vaan, hinnasta en ole ihan varma mutta pyörii sadoissa euroissa.. Ja vakio kun ei enään ole, ei vakuutukset/takuut kata ollenkaan. Voit päästä helpollakin jos pelkästään mäntä on paskana mutta todella harvinaista, ja 80kmh vauhdista tuskin sillä selviää.


      • pytyleipomista
        :(((( kirjoitti:

        voi vittu paljon toi maksaa?

        Kaverilla leipo kiinni ja hintalapuks tuli 500e...oli kans unohtanu vaihtaa suuttimen.


    • sukkamiesalfatroll

      kukaan ei oo noin tyhmä, että virittää ottamatta selvää mitä voi tapahtua....

      trollitrolli

      jos ei oo, niin onnee vaa leiponeelle koneelles

      • :((((

        mitä tapahtuu tarkalleen jos kone leikkaa kiinni?
        ja faijaki oli auttamassa ja ei sanonu mitää suuttimesta, 70 suutin laitoin


      • asderyfrtyughj
        :(((( kirjoitti:

        mitä tapahtuu tarkalleen jos kone leikkaa kiinni?
        ja faijaki oli auttamassa ja ei sanonu mitää suuttimesta, 70 suutin laitoin

        70???????????????oikee koko olis ollu 95.. Kone sai liikaa happea verrattuna bensaan, josta siis tulee laiha bensaseos nimitys.. en sitten osaa selittää oikein miten se tapahtuu, mutta jos asiat eivät ole tasapainossa, niin mäntä ja pytty hioo toisiaan toisiinsa, lopputulos lämmetessä on se että ne eivät enää liiku juuri yhtään, siitä tulee KIINNIleikkaus...

        mut joo 70, en ihmettelekkää ettet kauaa ajanu:DDDD


      • sdfsfewywe
        asderyfrtyughj kirjoitti:

        70???????????????oikee koko olis ollu 95.. Kone sai liikaa happea verrattuna bensaan, josta siis tulee laiha bensaseos nimitys.. en sitten osaa selittää oikein miten se tapahtuu, mutta jos asiat eivät ole tasapainossa, niin mäntä ja pytty hioo toisiaan toisiinsa, lopputulos lämmetessä on se että ne eivät enää liiku juuri yhtään, siitä tulee KIINNIleikkaus...

        mut joo 70, en ihmettelekkää ettet kauaa ajanu:DDDD

        hohhoijaa... mulla on 70cc ja tehari niin menee hyvin 75 kokosella suuttimella ja vakio kaasarilla (14mm) nytkin saa liikaa bensaa kun röpöttää aika ikävästi


      • sdfsdfdghgyhjuhyk
        sdfsfewywe kirjoitti:

        hohhoijaa... mulla on 70cc ja tehari niin menee hyvin 75 kokosella suuttimella ja vakio kaasarilla (14mm) nytkin saa liikaa bensaa kun röpöttää aika ikävästi

        Yamaha dt, 50cc, suutin 98, toimii just oikein.

        mitä täällä oikein selitetään??


      • ------------
        :(((( kirjoitti:

        mitä tapahtuu tarkalleen jos kone leikkaa kiinni?
        ja faijaki oli auttamassa ja ei sanonu mitää suuttimesta, 70 suutin laitoin

        Ja kun seos on tosiaan laihaa, nii seoksessa on enemmän happea ja se palaa kuumempana. Kun moottorin lämpötila nousee liikaa, mäntä "sulaa" pytyn sisään. Tää on mun käsitys, ei herneitä jos menee väärin.


    • nakkenalle

      LEIPO HAHAHA :------D :DD:D:D =)

      • .....--------.....

        Joo kone on siis ruvennu pullaa leipassu :D Ja tää suutin hommahan riippuu merkistä, moposta, mallista, vuosimallista, vireistä, neulasta yms. Itellä derbissä vakiona 70suutin ja hyvin toimii, jollain 98 ei varmaan ees lähtis käyntiin :D


    • gilera 09

      mul on gilera ja on otettu kurit pois kun ajoin ja yhtäkkiä rupes just surinaa kuuluun jaa melkein hyyty pysy kyl käynnissä mun mielest on kyl vakio suutin en oo varma
      et leipoko kii ja sammunukki aika kaua nii että vähän niinku hyytyy aina eikä pyöritä loppuun asti

    • EetuTheDog

      ainaku virittää ni kannattaa tuorevoitelupumppuu ki säätää kakstahtivehkeis et öljyy saa pikkiriikkisen enemmän

    • Helkama shogun

      Mikä vika mun mopos on ku laittaa sen käyntii ja painaa vähä kaasuu nii se sammuu? Ja ku lähtee paikaltaa nii ei meinaa kulkee mihinkää vaik on kaasu pohjas?

      • joooo-o

        mul ainaki kävi tollain ku seosruuvi oli ajos vääntyny tärinäst sillee et ei saa ilmaa yhtää. en tiiä onko sulla sama mut mulla meni sillai


    • sgtsetysrxret

      Kuvalemasi mukaan, mäntä maisteli kunnolla sylinteria kun tuo "voimistuva ääni" jo alkoi. Helpolla oisit päässy ku oisit vaan pysähtynu. Mut nää leikkaa kiinni sillon tällön.. kaverilla leipos mopo työntämällä :D ja tuli uus sylinteri ja mäntä maksoi reilu 400....

      • fvx3

        Tarvike sylinterisarjan mäntineen saa 180e:lla...


    • ftds

      300e

    • pillu18

      100-250e

      • dfyguyhuj

        0€


    • naapulinaimo

      7.6$

    • gilerarcr -04

      Mites ku mulla rupes tulppa karstottuu vähä turhan usein ja väänsin sitte seosruuvia silleen että sais vähemmän öljyä ja mun gilera on kuitenki viritetty ni nyt siit kuuluu käynnistäessä semmonen hankaava ääni/surina ni pitäiskö sen parantua jos väännän seosruuvia takasin entiseen päin? ettei vaa leikkais.

    • Tombez

      Kai te jumalauta tajuatte että jokainen mopo on yksilöllinen, ei jokaiseen sitä 95 suutinta tarvitse! esim detsiin kurittomana 95-110 väliltä löytyy oikea koko, minulla oli derbissä vakiona 65 suutin, 80 suutin kurittomana toimi melkein moitteettomasti ja 85 oli oikea koko. älkää helvetissä menkö pistämään gileraan/derbiin 95 suutinta koska sitten se ei liiku mihinkään, sillä tulppa kastuu!

      Aika kallis reissuhan tuosta kiinnileikkaamisesta tulee, suosittelen että ajelet vakiomopolla ja jätät virittämisen niille jotka sen osaa. :)

      • jooh2

        Juurikin näin. Itellä ei ees oo kokonaan kuriton detsi ja pitää olla 100 suutin.


      • riejutin
        jooh2 kirjoitti:

        Juurikin näin. Itellä ei ees oo kokonaan kuriton detsi ja pitää olla 100 suutin.

        Ennemmin valitsee aluksi vaikka vähän liian ison suuttimen, niin ei ole vaaraa leikata konetta heti kiinni. Omalla riejulla ajelin hetken puolikurittomana 100 suuttimella ja pienihän se oli, nyt on yli vuosi menty kesällä 110 ja talvella 115, hyvin kulkee ja seokset on sopivat.


    • je4ujue

      mikko sanoo että ostakaa mauto
      §

    • dfkjj

      jaa vittu

    • LEIPOOO

      Leibs :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2200
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1721
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      156
      1579
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe