Loimaan AKR Auto ja koneliike

AKR kusettaa!

Huusin AKR-huutokaupasta auton, ilmoituksesta kävi ilmi ainoastaan että auto on katsastamaton, ei muita vikoja.
Menin tänään sitten iloisin mielin autoa hakemaan siinä ymmärryksessä että tosiaan autossa ei muuta ole, mutta eihän se sitten niin ollutkaan.
Ensin kiersin auton ympäri niin ruostetta enemmän kuin normaalisti tuon ikäisessä autossa ja isoja kohtia.
Toiseksi, akku oli tyhjä. No kun hain liikkeestä sitten tarvittavat välineet että saan autoon virtaa, niin ei meinaa millään lähteä käymään vaan saa startata todella kauan ja sitten lähtee huonosti käymään, painoin vähän kaasua, että alkasi lataamaan ja käymään paremmin niin kauhea kolina koneesta, joku laakeri todennäköisesti loppu.
Menin sitten pettyneenä liikkeeseen että autossa on nämä viat ja että en ota autoa.
He alkavavat kivenkovaa väitämään että minun on pakko ottaa auto vaikka vioista ei ole mainittu yhtään mitään ilmoituksessa.
No sitten paikalle saapui mies joka oli auton laittanut huutokauppaan ja kerroin hänelle mistä on kyse, eli että auton koneesta kuuluu kolinaa ja sanoin että alakerrasta tai yläkerrasta se kuuluu. Myyjä vastaa naurahtaen että "jakopää siellä kolisee".
Myyjä on siis tiennyt ilmoituksen teko hetkellä, että autoon on tulossa kallis koneremontti, mutta ei kuitenkaan ilmoita siitä ilmoituksessa ja yrittää pakolla saada minua silti ostamaan autoa, vetoamalla käyttöehtoihin.
No minä vetosin Suomen lakiin, että ei se näin mene ja en joutunut autoa ostamaan pitkän ja kiukkuisen väittelyn jälkeen.

MINUSTA TÄMÄ ON AIVAN SUORAA KUSETUSTA!!!!
En aio enää ikinä asioida kyseisessä liikkeessä ja pidän huolen että mahdollisimman moni muukin kuulee tästä!

Ps. Turha soittaa suutaan, että mitäs ostat huutokaupasta ja että tuote pitäisi käydä tarkistamassa itse ensin. Tuote pitää kuvata mahdollisin tarkkaan ja tiedossa olevat viat TULEE ilmoittaa ilmoituksessa!

62

8546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfdrhj

      turha huudella jotain vanhoja romuja luullen että ne on kuin uusia. aika tyhmää eikö. vaikka "ei olisi mitään muuta" ei niissä takuuta ole.

    • 11

      Huutokaupassa on aina myyjä osapuolen annettava mahdollisuus mahdollisten ostajien tutustua huutokaupattaviin tavaroihin ennen varsinaisen huutokaupan alkamista. Ja kun olet huutanut isoimman tarjouksen, niin olet sitoutunut maksamaan tuotteen, etkä voi mukaan enään jälkikäteen valittamaan huomaamistasi vioista tämä siis FAKTAA.

      Lisäksi tässäkin tapauksessa on ilmeisesti ollut kyseessä jokin vanha lintta, niin olettaa sopi, että siinä voi olla yhtäjä toista. Eli olet ostajana ilmeisen asioista tietämätön ja kokematon nuori kossi tai muuten vaan täysi pönttö.

      • Kirjoittaja

        Nämä oli juuri sitä mitä en kaivannut tähän vastaukseksi vaan yritin vaan kertoa että ei sieltä kannata huutaa mitään kun myyvät ehjänä vaikka on rikkinäisiä ja ne vielä tietää että niissä on vikaa.
        Tiedän kyllä jo monia autoja huutokaupoista ostaneena että ei se mene niin että se on pakko ostaa jos siinä on vikaa mitä ei ole ilmoituksessa ilmoitettu.
        Sen sanoo laki että jos jotain vikaa ei ole ilmoitettu niin tuotetta ei tarvitse ostaa.
        Eri asia on jos ostaa jostain live huutokaupasta, kun olet itse paikan päällä ja nähnyt tuotteen kuin se että huutaa netissä ilman että on nähnyt tuotetta ja ei ole tutustunut siihen.


      • 11
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Nämä oli juuri sitä mitä en kaivannut tähän vastaukseksi vaan yritin vaan kertoa että ei sieltä kannata huutaa mitään kun myyvät ehjänä vaikka on rikkinäisiä ja ne vielä tietää että niissä on vikaa.
        Tiedän kyllä jo monia autoja huutokaupoista ostaneena että ei se mene niin että se on pakko ostaa jos siinä on vikaa mitä ei ole ilmoituksessa ilmoitettu.
        Sen sanoo laki että jos jotain vikaa ei ole ilmoitettu niin tuotetta ei tarvitse ostaa.
        Eri asia on jos ostaa jostain live huutokaupasta, kun olet itse paikan päällä ja nähnyt tuotteen kuin se että huutaa netissä ilman että on nähnyt tuotetta ja ei ole tutustunut siihen.

        Siinä vanhan "lintan" esitteessä ettei ole vikoja vai päättelitkö vain itse?
        Toiseksi miten myyjä voi kaikkia mahdollisia vikoja edes tietää jostain vanhasta lintasta? Kerrotko vielä minkä hintaisesta autosta oli kyse?


      • 11
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Nämä oli juuri sitä mitä en kaivannut tähän vastaukseksi vaan yritin vaan kertoa että ei sieltä kannata huutaa mitään kun myyvät ehjänä vaikka on rikkinäisiä ja ne vielä tietää että niissä on vikaa.
        Tiedän kyllä jo monia autoja huutokaupoista ostaneena että ei se mene niin että se on pakko ostaa jos siinä on vikaa mitä ei ole ilmoituksessa ilmoitettu.
        Sen sanoo laki että jos jotain vikaa ei ole ilmoitettu niin tuotetta ei tarvitse ostaa.
        Eri asia on jos ostaa jostain live huutokaupasta, kun olet itse paikan päällä ja nähnyt tuotteen kuin se että huutaa netissä ilman että on nähnyt tuotetta ja ei ole tutustunut siihen.

        Kehoitettiiko sinua tutustumaan autoon etukäteen?


      • Kirjoittaja
        11 kirjoitti:

        Kehoitettiiko sinua tutustumaan autoon etukäteen?

        Kyseessä on vm.2000 auto joten ei se niin kauhean vanha ole.
        Ja oli täydellinen huoltohistoriakin joten ei voi olettaa että siinä olisi tuollaisia vikoja.
        Ei ole kehoitettu tutustumaan ensin, käyttöehdoissa lukee että on mahdollisuus tutustua mutta kun oli matkaa sen verran että ei huvikseen kiinnosta ajelle katsomaan.
        Ilmoituksessa ei sanottu että ei ole vikoja mutta ei ollut myöskään mainittu että on vikoja ja kun auton ilmoituksen tehnyt myönsi tienneensä vioista.
        Kyseessä oli n.2500 euron auto.


      • 11
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Kyseessä on vm.2000 auto joten ei se niin kauhean vanha ole.
        Ja oli täydellinen huoltohistoriakin joten ei voi olettaa että siinä olisi tuollaisia vikoja.
        Ei ole kehoitettu tutustumaan ensin, käyttöehdoissa lukee että on mahdollisuus tutustua mutta kun oli matkaa sen verran että ei huvikseen kiinnosta ajelle katsomaan.
        Ilmoituksessa ei sanottu että ei ole vikoja mutta ei ollut myöskään mainittu että on vikoja ja kun auton ilmoituksen tehnyt myönsi tienneensä vioista.
        Kyseessä oli n.2500 euron auto.

        Olitko kuitenkin huutaessasi paikanpäällä?? vai tapahtuiko huutaminen jotenkin muuten? oliko auto laitettu yksityisen henkilön toimesta huutokauppaan jonka liikejärjesti? näihin jos saisi vielä valaistusta...


      • Kirjoittaja
        11 kirjoitti:

        Olitko kuitenkin huutaessasi paikanpäällä?? vai tapahtuiko huutaminen jotenkin muuten? oliko auto laitettu yksityisen henkilön toimesta huutokauppaan jonka liikejärjesti? näihin jos saisi vielä valaistusta...

        Eli siis huutokauppa tapahtui kokonaisuudessaan netissä. Auto noidetan vasta kun huuto on päättynyt eli näin auton ensi kertaa vasta päivän jälkeen kun olin jo huutanut korkeimman tarjouksen.
        Ja oli liikkeen oma auto.


      • 11
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Eli siis huutokauppa tapahtui kokonaisuudessaan netissä. Auto noidetan vasta kun huuto on päättynyt eli näin auton ensi kertaa vasta päivän jälkeen kun olin jo huutanut korkeimman tarjouksen.
        Ja oli liikkeen oma auto.

        Niin yleisestihän on niin että et voi vedota virheeseen joka olisi normaali tarkastuksella pitänyt sinun huomata. Kun kyseessä huutokauppa jossa on mahdollisuus tavaran etukäteiseen tutustumiseen (vaikkakin huutaminen tapahtui netissä) ja myyjä kuitenkin ilmoittanut että auto on katsastamaton, niin se jo kertoo että vikoja voi olla vaikka mitä, vaikka ei ollutkaan erikseen maininnut jakopään kolinoista, eikä ruosteista, niin tulkitsisin että vastuu on huutajalla.

        Muutenkin tälläisessa tilanteessa kun on kyseessä vanha auto, niin virheellisyyden määrittelemiseen noin yleisesti vaikuttaa varmasti auton ikä, ajokilometrit ja kun kyseessä huutokauppa niin aloitushinta.


      • eskoseni
        11 kirjoitti:

        Kehoitettiiko sinua tutustumaan autoon etukäteen?

        Ei tuolla ole merkitystä. Jos auto huudetaan nettihuutokaupassa ja myyjä salaa viat on kyseessä petos. Se että "unohtaa" mainita viat ei ole selitys.


    • selvä merkki vioista

      Ei sitten tullut mieleen, että siihen katsastamattomuuteen varmaan on joku syy? Voimassa oleva katsastus nostaa auton arvoa niin paljon, että ihan pikkurahalla korjattavien vikojen takia ei kannata myytävää autoa jättää katsastamatta.

      Millainen idiootti kuvittelee, että katsastamaton auto on kaikinpuolin kunnossa...

      • Kirjoittaja

        En oleta että katsastamaton auto on täysin kunnossa mutta kone vika on TÄYSIN eri asia kuin jos katsastukseen täytyy vaihtaa muutama pusla tai iskari.
        Ja sinä joka haukut minua idiootiksi niin sinähän varmasti oletkin täydellinen autoalan asiantuntija kun on varaa haukkua muita. Minulla nyt on autoalasta VASTA 6 vuoden kokemus ja myynnin osalta 4 vuoden kokemus että huutele vaikka muille mutta mulle ei tarvitse kommentoida tuollaista paskaa!


      • just for sale
        Kirjoittaja kirjoitti:

        En oleta että katsastamaton auto on täysin kunnossa mutta kone vika on TÄYSIN eri asia kuin jos katsastukseen täytyy vaihtaa muutama pusla tai iskari.
        Ja sinä joka haukut minua idiootiksi niin sinähän varmasti oletkin täydellinen autoalan asiantuntija kun on varaa haukkua muita. Minulla nyt on autoalasta VASTA 6 vuoden kokemus ja myynnin osalta 4 vuoden kokemus että huutele vaikka muille mutta mulle ei tarvitse kommentoida tuollaista paskaa!

        loimaalla myy rahoitusyhtiön poisottoautoja(nordea).ko.yksilöt edustavat siis maksuhaluttomuutta tai useimmiten rahattomuutta,jolloin autoihin ei varmasti ole tehty yhtään huoltoa tai korjattu niitä vaatia kohteita.millä korjaa tai huoltaa,jos osarit jää pystyyn?nämä autot pitää tutkia erittäin tarkkaan!!!jos lähdet mukaan nettihuutokauppaan poisottoautojen kohdalla,hyväksy seuraukset.opit taas yhden asian.


      • Kirjoittaja
        just for sale kirjoitti:

        loimaalla myy rahoitusyhtiön poisottoautoja(nordea).ko.yksilöt edustavat siis maksuhaluttomuutta tai useimmiten rahattomuutta,jolloin autoihin ei varmasti ole tehty yhtään huoltoa tai korjattu niitä vaatia kohteita.millä korjaa tai huoltaa,jos osarit jää pystyyn?nämä autot pitää tutkia erittäin tarkkaan!!!jos lähdet mukaan nettihuutokauppaan poisottoautojen kohdalla,hyväksy seuraukset.opit taas yhden asian.

        On se auto mistä vaan niin viat pitää ilmoittaa kun sitä myy jos tietää niistä.
        Ja tosiaan kyseisessä oli auto jossa oli TÄYDELLINEN huoltokirja viimeiseen kilometriin asti.


      • just for sale
        Kirjoittaja kirjoitti:

        On se auto mistä vaan niin viat pitää ilmoittaa kun sitä myy jos tietää niistä.
        Ja tosiaan kyseisessä oli auto jossa oli TÄYDELLINEN huoltokirja viimeiseen kilometriin asti.

        sinä ajattelet,että ko.puulaakin myyjillä riittää kiinnostusta tutkia noita vanhoja pommeja,kun provikkakin niistä on huono??niitä kukaan tutki,kysehän on takapihan pommien hävittämisestä.nettihuuto on riskikauppaa ja sinähän opit kuitenkin,ettei se ole sinun alasi.


      • Kirjoittaja
        just for sale kirjoitti:

        sinä ajattelet,että ko.puulaakin myyjillä riittää kiinnostusta tutkia noita vanhoja pommeja,kun provikkakin niistä on huono??niitä kukaan tutki,kysehän on takapihan pommien hävittämisestä.nettihuuto on riskikauppaa ja sinähän opit kuitenkin,ettei se ole sinun alasi.

        Sehän tässä nyt ketuttaakin kun se ketä ilmoituksen teki, vastastasi minulle naurahtaen että tiesi viasta kun teki ilmoitusta autosta!
        En minä syyttä tänne kirjoittele
        Ja ainut syy miksi kirjoitan tänne on se että muut saisi tietää että millainen kusetuspaikka se on!


      • 11
        Kirjoittaja kirjoitti:

        Sehän tässä nyt ketuttaakin kun se ketä ilmoituksen teki, vastastasi minulle naurahtaen että tiesi viasta kun teki ilmoitusta autosta!
        En minä syyttä tänne kirjoittele
        Ja ainut syy miksi kirjoitan tänne on se että muut saisi tietää että millainen kusetuspaikka se on!

        Tahtoo vaan olla noitten vanhojen/halpojen autojen kanssa aina semmosta, että syynätähän ne kumminki pitäis, jos meinaa hyvät kaupat tehdä. :)


      • Kirjoittaja
        11 kirjoitti:

        Tahtoo vaan olla noitten vanhojen/halpojen autojen kanssa aina semmosta, että syynätähän ne kumminki pitäis, jos meinaa hyvät kaupat tehdä. :)

        11 Kiitos asiallisista vastauksista, toisin kun nämä pari muuta =)
        Niinhän se on mutta se on mun mielestä väärin että jos löydän vian mitä ei ole mainittu (varsinkin kun siitä tiedetty) ja silti yrittää väkisin pakottaa ostamaan!


      • huutokaupoissa
        Kirjoittaja kirjoitti:

        11 Kiitos asiallisista vastauksista, toisin kun nämä pari muuta =)
        Niinhän se on mutta se on mun mielestä väärin että jos löydän vian mitä ei ole mainittu (varsinkin kun siitä tiedetty) ja silti yrittää väkisin pakottaa ostamaan!

        Huuteleva rahaton "pikku jobbari" ei kun hametta päälle ja uusille kaupoille.


      • Nauraa
        huutokaupoissa kirjoitti:

        Huuteleva rahaton "pikku jobbari" ei kun hametta päälle ja uusille kaupoille.

        Selkee jobbis. Kaikki merkit viittaa siihen suuntaan.

        Hyvin sanottu. Hamekaupoille mars, mars! Ehkä siellä sujuu paremmin.


      • silti ostaa romuja
        Kirjoittaja kirjoitti:

        En oleta että katsastamaton auto on täysin kunnossa mutta kone vika on TÄYSIN eri asia kuin jos katsastukseen täytyy vaihtaa muutama pusla tai iskari.
        Ja sinä joka haukut minua idiootiksi niin sinähän varmasti oletkin täydellinen autoalan asiantuntija kun on varaa haukkua muita. Minulla nyt on autoalasta VASTA 6 vuoden kokemus ja myynnin osalta 4 vuoden kokemus että huutele vaikka muille mutta mulle ei tarvitse kommentoida tuollaista paskaa!

        Jos on autoalalta kuuden vuoden kokemus, niin miten vitussa voi enää mielenkiinto riittä noiden linttojen perässä juoksemiseen.
        Jaa mutta.. siinä mielessä tietysti, jos etsii 10 vuotta vanhaa katsastamatonta autoa 2500 eurolla niin kauan että löytää virheettömän, vähän ajetun, kaksilla renkailla ja jakohihna juuri vaidettu. "yhdellä omistajalla ollut" Haaste on varmasti ihmisen elämän mittainen ja seuraavakin sukupolvi pystyy jatkamaan.

        Tajua nyt torvi, että myyjän koittaa saada autosta mahdollisimman hyvän hinnan, ja sinä taas vastaavasti maksaisit siitä mahdollisimman vähän. Miten yhtälö voi toimia reilulla pelillä EI MITENKÄÄN. Aina jompi kumpi kusee toista silmään, yleensä myyjä koska hän romunsa jo tuntee.

        Autokaupassa voittaa aina molemmat. Usein se joka voittaa aina autokaupoissa on ihan korviaan myöden veloissa ja päätyy yhteiskunnan tukemaksi autojobbariksi. Sossu antaa rahaa, jonka jobbari kantaa automyyjille takapihan siivous palkkiona...job. kertoo baarissa autotileistä ja samalla pistää kierroksen.


    • Huonosti pidettyjä

      Ko. liikkeessä on rahoitusyhtiölle palautettuja autoja suuri osa. Eli maksamatta jääneitä. Eli ei ole vaikea arvata mikä on niiden kunto.

      • hpoaeiihg

        Ettei ne voi olla osa huoltoleasing palautuksia?


      • Aasian tuntija
        hpoaeiihg kirjoitti:

        Ettei ne voi olla osa huoltoleasing palautuksia?

        Autoja jotka on sen kuntoisia, ettei liike halua ottaa niistä vastuuta, myydään oikeaoppisesti mm. osoitteessa www.autohuuto.fi . Siellä myyjäliikkeet ilmoittavat tarkkaan ja rehellisesti auton ominaisuudet ja viat. Ostajat tietävät tarkalleen mitä ovat huutamassa. Autohuudossa on toki myös paljon täysin ehjiä ja uudempia autoja, mutta annoin vaan esimerkin, miten viallisiakin voi myydä täysin asiallisesti eteenpäin.

        Jos joku yksityinen tai liike järjestää oman huutokaupan omista autoistaan, tarkoittaa tämä yleensä sitä, ettei auto ole kovin helposti myytävissä tavanomaisin keinoin. Siitä voi päätellä jotain auton kunnosta ja markkina-arvosta. Toki ostajalla on aina oikeus tavaran tarkastamiseen ja myyjällä velvollisuus rehellisyyteen. Ei kenenkään tarvitse ostaa 2500 eurolla netissä huutamaansa auton näkemättä, jos auto on täysi paska. Samalla rahalla saa monesta liikkeestä katsastettuja ja kunnossa olevia japseja, joilla ajelee vähällä vaivalla seuraavat viisi vuotta.


      • volvo fani
        Aasian tuntija kirjoitti:

        Autoja jotka on sen kuntoisia, ettei liike halua ottaa niistä vastuuta, myydään oikeaoppisesti mm. osoitteessa www.autohuuto.fi . Siellä myyjäliikkeet ilmoittavat tarkkaan ja rehellisesti auton ominaisuudet ja viat. Ostajat tietävät tarkalleen mitä ovat huutamassa. Autohuudossa on toki myös paljon täysin ehjiä ja uudempia autoja, mutta annoin vaan esimerkin, miten viallisiakin voi myydä täysin asiallisesti eteenpäin.

        Jos joku yksityinen tai liike järjestää oman huutokaupan omista autoistaan, tarkoittaa tämä yleensä sitä, ettei auto ole kovin helposti myytävissä tavanomaisin keinoin. Siitä voi päätellä jotain auton kunnosta ja markkina-arvosta. Toki ostajalla on aina oikeus tavaran tarkastamiseen ja myyjällä velvollisuus rehellisyyteen. Ei kenenkään tarvitse ostaa 2500 eurolla netissä huutamaansa auton näkemättä, jos auto on täysi paska. Samalla rahalla saa monesta liikkeestä katsastettuja ja kunnossa olevia japseja, joilla ajelee vähällä vaivalla seuraavat viisi vuotta.

        huomenna piti mennä volvo kaupoille ko.liikkeeseen mut taidanpa etsiä volvoni muualta....


      • avuttomille
        Aasian tuntija kirjoitti:

        Autoja jotka on sen kuntoisia, ettei liike halua ottaa niistä vastuuta, myydään oikeaoppisesti mm. osoitteessa www.autohuuto.fi . Siellä myyjäliikkeet ilmoittavat tarkkaan ja rehellisesti auton ominaisuudet ja viat. Ostajat tietävät tarkalleen mitä ovat huutamassa. Autohuudossa on toki myös paljon täysin ehjiä ja uudempia autoja, mutta annoin vaan esimerkin, miten viallisiakin voi myydä täysin asiallisesti eteenpäin.

        Jos joku yksityinen tai liike järjestää oman huutokaupan omista autoistaan, tarkoittaa tämä yleensä sitä, ettei auto ole kovin helposti myytävissä tavanomaisin keinoin. Siitä voi päätellä jotain auton kunnosta ja markkina-arvosta. Toki ostajalla on aina oikeus tavaran tarkastamiseen ja myyjällä velvollisuus rehellisyyteen. Ei kenenkään tarvitse ostaa 2500 eurolla netissä huutamaansa auton näkemättä, jos auto on täysi paska. Samalla rahalla saa monesta liikkeestä katsastettuja ja kunnossa olevia japseja, joilla ajelee vähällä vaivalla seuraavat viisi vuotta.

        Renkaanpotkioille ottakaa äiti kaupoille mukaan rupee hommat onnistuu turha täällä on itkeä kun ensin rohkeaa rahamiestä leikitään.


      • velvollisuus
        Aasian tuntija kirjoitti:

        Autoja jotka on sen kuntoisia, ettei liike halua ottaa niistä vastuuta, myydään oikeaoppisesti mm. osoitteessa www.autohuuto.fi . Siellä myyjäliikkeet ilmoittavat tarkkaan ja rehellisesti auton ominaisuudet ja viat. Ostajat tietävät tarkalleen mitä ovat huutamassa. Autohuudossa on toki myös paljon täysin ehjiä ja uudempia autoja, mutta annoin vaan esimerkin, miten viallisiakin voi myydä täysin asiallisesti eteenpäin.

        Jos joku yksityinen tai liike järjestää oman huutokaupan omista autoistaan, tarkoittaa tämä yleensä sitä, ettei auto ole kovin helposti myytävissä tavanomaisin keinoin. Siitä voi päätellä jotain auton kunnosta ja markkina-arvosta. Toki ostajalla on aina oikeus tavaran tarkastamiseen ja myyjällä velvollisuus rehellisyyteen. Ei kenenkään tarvitse ostaa 2500 eurolla netissä huutamaansa auton näkemättä, jos auto on täysi paska. Samalla rahalla saa monesta liikkeestä katsastettuja ja kunnossa olevia japseja, joilla ajelee vähällä vaivalla seuraavat viisi vuotta.

        Eikö ole aika tyhmää huutaa 2500 euroa autosta, jota ei ole nähnyt, jonka kunnosta myyjä ei ilmoituksessa kerro oikeastaan mitään ja jonka kuntoa voi hyvällä syyllä epäillä erittäin huonoksi (katsastamaton auto)?

        Minusta ostajalla on VELVOLLISUUS, tavaran kunnon selvittämiseen ennen kaupantekoa. Jos sitä ei viitsi tehdä, ei ole mitään oikeutta kauppaa enää jälkeenpäin perua. Eri asia tietenkin on, jos myyjä valehtelee auton kunnosta, tai antaa muuten väärää tietoa, mutta siitähän tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole kyse.


      • ja myyjän velvollis.
        velvollisuus kirjoitti:

        Eikö ole aika tyhmää huutaa 2500 euroa autosta, jota ei ole nähnyt, jonka kunnosta myyjä ei ilmoituksessa kerro oikeastaan mitään ja jonka kuntoa voi hyvällä syyllä epäillä erittäin huonoksi (katsastamaton auto)?

        Minusta ostajalla on VELVOLLISUUS, tavaran kunnon selvittämiseen ennen kaupantekoa. Jos sitä ei viitsi tehdä, ei ole mitään oikeutta kauppaa enää jälkeenpäin perua. Eri asia tietenkin on, jos myyjä valehtelee auton kunnosta, tai antaa muuten väärää tietoa, mutta siitähän tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole kyse.

        Kauppa syntyy kun ostaja antaa myyjälle rahat ja myyjä antaa ostajalle tavaran. Nettihuutokaupoissa ei näkemättä synny ensimmäistäkään sitovaa kauppaa 2.500 euron hintaisesta autosta. Huuto lähinnä tarkoittaa, että 2.500 eurolla ostan kyseisen auton, mikäli se vastaa autosta huutohetkellä olevia tietoja. Ellei myyjä ole vaivautunut ilmoittamaan niitä, kukaan ei velvoita maksamaan kauppahintaa.

        On se niin pirun vaikeaa tarttua näppäimistöön ja listata muutamalla sanalla autossa selvästi havaittavat viat. Jos ei myyjä tätä vaivaa viitsi nähdä, turha tarjota autoja yksityisille, ne tulisi antaa suoraan jobbareille joille kelpaa tiettyyn rahaan aivan näkemättä ja kokematta.


      • se raha
        ja myyjän velvollis. kirjoitti:

        Kauppa syntyy kun ostaja antaa myyjälle rahat ja myyjä antaa ostajalle tavaran. Nettihuutokaupoissa ei näkemättä synny ensimmäistäkään sitovaa kauppaa 2.500 euron hintaisesta autosta. Huuto lähinnä tarkoittaa, että 2.500 eurolla ostan kyseisen auton, mikäli se vastaa autosta huutohetkellä olevia tietoja. Ellei myyjä ole vaivautunut ilmoittamaan niitä, kukaan ei velvoita maksamaan kauppahintaa.

        On se niin pirun vaikeaa tarttua näppäimistöön ja listata muutamalla sanalla autossa selvästi havaittavat viat. Jos ei myyjä tätä vaivaa viitsi nähdä, turha tarjota autoja yksityisille, ne tulisi antaa suoraan jobbareille joille kelpaa tiettyyn rahaan aivan näkemättä ja kokematta.

        jonka jobbari siitä antaa onkin vain 30-40% tuosta huutokauppahinnasta


      • ajopelille
        se raha kirjoitti:

        jonka jobbari siitä antaa onkin vain 30-40% tuosta huutokauppahinnasta

        No mutta eikö 30-40% huutokauppahinnasta ole kyseisen auton käypä arvo!
        Kauppiaskin sen ymmärtää.


      • just for sale
        hpoaeiihg kirjoitti:

        Ettei ne voi olla osa huoltoleasing palautuksia?

        ole huoltoleasing autoja.nämä autot ovat milloin mistäkin autoliikkestä ostettuja ja niihin on saatu nordea yksityisautorahoitus.

        pahimpia näkemiäni tapauksia oli camaro vm-95,josta puuttui mm.,moottori,laatikko ja perä akselistoineen.m5 e39 bmw,josta kone ilm.tahallisesti tuhottu.mersun w210 jo facelift mallia,josta myös puuttui moottori.kaikki nämä autot lähtivät rakentelijoille voiton toivossa,camaro tosin siirtyi johonkin pikkufirman omistukseen,jossa sitä pitkään kaupattiin samaisessa kunnossa.siis takapihallakin on suuri määrä arvokkaampaa,mutta runsaasti korjattavaakin autoa.sellaisia,joissa on liikaa nordealle korjattavaa,ts.kannattamatonta esim.turhan suuren loppuvelan vuoksi.

        nämä edellä mainitsemani esim.autot oli tapauksia,joissa auto oili piilotettu ja löydetty poliisien toimesta.autothan omat nordean omaisuutta,joten osien myyminen on rikosnimikkeen täyttävää toimintaa.

        hallissa seisoo korjaamon läpikäydyt autot,joiden kunto on tutkittu tarkoin ja leima suoritetaan talon toimesta.piha autot ovat usein leimaamattomia,kurttusia,mutta potentiaalisia autoja pienen voiton toivossa.jobbareita juoksee,kuin myös pienien liikkeiden edustajia,etsimässä kalustoa tontilleen.

        nämä autot jotka huutokaupataan,niitä ei kukaan tutki millään tavalla,koska ovat hinnaltaa halpoja,näiden tilittämisestä ei nordea:lle jää mitään.eli kirjataan luottotappioksi,ellei hinta sitten satu nousemaan loppuvelan ohi.

        eli akr suorittaa realisointia nordealle.pihalla runsaasti myös maksamattomia työkoneita,rekan vetäjiä yms...

        hallissa hyvät ja huolletut,takapihalla näpertelyä kaipaavat.kertovat sen kyllä asiakkaalle auliista paikan päällä.

        olen ostanut sieltä silloin tällöin autoja muutaman sopivaan hintaan.mutta korjaustaitoja/tai edullinen asentaja edellytetään,ehjien hinnat jäävät usein liian pitkäksi pienille autoliikkeille tai jobbareillekin.


      • just for sale
        just for sale kirjoitti:

        ole huoltoleasing autoja.nämä autot ovat milloin mistäkin autoliikkestä ostettuja ja niihin on saatu nordea yksityisautorahoitus.

        pahimpia näkemiäni tapauksia oli camaro vm-95,josta puuttui mm.,moottori,laatikko ja perä akselistoineen.m5 e39 bmw,josta kone ilm.tahallisesti tuhottu.mersun w210 jo facelift mallia,josta myös puuttui moottori.kaikki nämä autot lähtivät rakentelijoille voiton toivossa,camaro tosin siirtyi johonkin pikkufirman omistukseen,jossa sitä pitkään kaupattiin samaisessa kunnossa.siis takapihallakin on suuri määrä arvokkaampaa,mutta runsaasti korjattavaakin autoa.sellaisia,joissa on liikaa nordealle korjattavaa,ts.kannattamatonta esim.turhan suuren loppuvelan vuoksi.

        nämä edellä mainitsemani esim.autot oli tapauksia,joissa auto oili piilotettu ja löydetty poliisien toimesta.autothan omat nordean omaisuutta,joten osien myyminen on rikosnimikkeen täyttävää toimintaa.

        hallissa seisoo korjaamon läpikäydyt autot,joiden kunto on tutkittu tarkoin ja leima suoritetaan talon toimesta.piha autot ovat usein leimaamattomia,kurttusia,mutta potentiaalisia autoja pienen voiton toivossa.jobbareita juoksee,kuin myös pienien liikkeiden edustajia,etsimässä kalustoa tontilleen.

        nämä autot jotka huutokaupataan,niitä ei kukaan tutki millään tavalla,koska ovat hinnaltaa halpoja,näiden tilittämisestä ei nordea:lle jää mitään.eli kirjataan luottotappioksi,ellei hinta sitten satu nousemaan loppuvelan ohi.

        eli akr suorittaa realisointia nordealle.pihalla runsaasti myös maksamattomia työkoneita,rekan vetäjiä yms...

        hallissa hyvät ja huolletut,takapihalla näpertelyä kaipaavat.kertovat sen kyllä asiakkaalle auliista paikan päällä.

        olen ostanut sieltä silloin tällöin autoja muutaman sopivaan hintaan.mutta korjaustaitoja/tai edullinen asentaja edellytetään,ehjien hinnat jäävät usein liian pitkäksi pienille autoliikkeille tai jobbareillekin.

        että talon seinustalla olevat autot ovat myös tarkistettuja/leimattuja.takana hiekkakentällä ovat sitten jobbareiden ja pikkufirmojen "toivot"


      • Osturi
        just for sale kirjoitti:

        että talon seinustalla olevat autot ovat myös tarkistettuja/leimattuja.takana hiekkakentällä ovat sitten jobbareiden ja pikkufirmojen "toivot"

        Mitä itse katselin, näyttivät kaikki kuluttajahinnoilta, ei jää katetta jos niitä jälleenmyyntiin ajattelisi.


      • just for sale
        Osturi kirjoitti:

        Mitä itse katselin, näyttivät kaikki kuluttajahinnoilta, ei jää katetta jos niitä jälleenmyyntiin ajattelisi.

        ne lapuissa näyttävätkin.yhtä ei kannata kysyäkään,ei ne sellaisesta innostu.kuten sanottu,takapihan autoista saattaa saada hieman tiliä,tai perkeleesti takkiin,jos et tutki autoa kunnolla.todella merkillisiä vikoja.mutta sehän on selvä,kun ajattelee auton historiaa.


      • romun möi
        just for sale kirjoitti:

        ne lapuissa näyttävätkin.yhtä ei kannata kysyäkään,ei ne sellaisesta innostu.kuten sanottu,takapihan autoista saattaa saada hieman tiliä,tai perkeleesti takkiin,jos et tutki autoa kunnolla.todella merkillisiä vikoja.mutta sehän on selvä,kun ajattelee auton historiaa.

        on romuliike!!!!!!jobbarit pois palstoilta!!!!!!!!!


    • Huutaja

      Huutokaupasta, tuote pitäisi tarkastaa ensin, vai luulitko uuden saavasi ? höh.

      • kirjoittaja

        ajatellutkaan saavani uutta autoa mutta ajattelin että saan rahoilleni jotain tulosta.tuollaista kolisevaa romua kellekään pysty myymään niin että olisin saanut siitä jotain voittoa.en kusekaan enää tohon puljuun päin.


      • todellinen ostaja
        kirjoittaja kirjoitti:

        ajatellutkaan saavani uutta autoa mutta ajattelin että saan rahoilleni jotain tulosta.tuollaista kolisevaa romua kellekään pysty myymään niin että olisin saanut siitä jotain voittoa.en kusekaan enää tohon puljuun päin.

        on hyvä paikkaa ostaa.suosittelen.tietty jokaista ei pysty miellyttämään.


      • jostain muualta
        todellinen ostaja kirjoitti:

        on hyvä paikkaa ostaa.suosittelen.tietty jokaista ei pysty miellyttämään.

        en itse ostaisi tuosta liikkeestä autoa.nähneenä missä kunnossa autot tulevat ja millä ammattitaidolla ne huolletaan ei todellakaan vakuuta!ensinäkin autot seisovat tien toisella puolella asiakkaalta poishaun jälkeen useita kuukausia,penkit homeessa,laseja paskana ja jotkut phja maassa kun vanteet nyysitty,siitä sitten auton huoltoon,herkistellään paikat ja katsastetaan,fortea koneeseen ja sitä rataa.myyntihallissa tosiaan hyvät ja läpikäydyt autot.huhhuh sanon.myöskin autojen maalaukseen kannataa kiinnittää erityistä huomiota,varsinki uudemmat ja kalliimmat autot jotka kannattaa maalarilla käyttää kolhujen ja lommojen takia tulevat sen näköisinä takaisin että huomaa kyllä tavallinenkin tallaaja roimat sävyerot,huonosti tehdyt pohjat,tämä ei tietenkään liikkeen vika vaan "asiantuntevan" maaalaamon jota paikallisesti käyttävät.no juttua voisi jatkaa loputtomiin ja ostajallahan päätäntävalta mitä ostaa mutta itse en osta sieltä mitään.


      • paska paikka
        jostain muualta kirjoitti:

        en itse ostaisi tuosta liikkeestä autoa.nähneenä missä kunnossa autot tulevat ja millä ammattitaidolla ne huolletaan ei todellakaan vakuuta!ensinäkin autot seisovat tien toisella puolella asiakkaalta poishaun jälkeen useita kuukausia,penkit homeessa,laseja paskana ja jotkut phja maassa kun vanteet nyysitty,siitä sitten auton huoltoon,herkistellään paikat ja katsastetaan,fortea koneeseen ja sitä rataa.myyntihallissa tosiaan hyvät ja läpikäydyt autot.huhhuh sanon.myöskin autojen maalaukseen kannataa kiinnittää erityistä huomiota,varsinki uudemmat ja kalliimmat autot jotka kannattaa maalarilla käyttää kolhujen ja lommojen takia tulevat sen näköisinä takaisin että huomaa kyllä tavallinenkin tallaaja roimat sävyerot,huonosti tehdyt pohjat,tämä ei tietenkään liikkeen vika vaan "asiantuntevan" maaalaamon jota paikallisesti käyttävät.no juttua voisi jatkaa loputtomiin ja ostajallahan päätäntävalta mitä ostaa mutta itse en osta sieltä mitään.

        kyllä se totta on että aivan saatanan kusetusta koko liike ihan sama ostatko huuto puolelta vai suoraa liikkeestä ihan täyttä paskaa t:ex työntekijä


      • 10
        paska paikka kirjoitti:

        kyllä se totta on että aivan saatanan kusetusta koko liike ihan sama ostatko huuto puolelta vai suoraa liikkeestä ihan täyttä paskaa t:ex työntekijä

        mun piti sinne kans kerran hakea töihin.. jaa ei taida olla hyvä työpaikka? mitä siellä muuten teit?


    • 2+2=6 ?

      totta helvetissä kannattaa osta joku vanha lintta näkemättä/koeajamatta sitä ensin!
      mene kotiisi naukumaan omaa tyhmyyttäsi äläkä tee sitä täällä!!

      • tj

        menkää hyvät ihmiset paikan päälle katsomaan millanen vitun puulaaki se on.myyjät ei jumalauta tiedä mistään mitään kysyt ihan mitä vaan niin aina vastaus on "EI ME TIEDETÄ TULE VAIKKA VIIKON PÄÄSTÄ UUDESTAAN" uus avuttomia pellejä.


      • Maalarin tiedän
        tj kirjoitti:

        menkää hyvät ihmiset paikan päälle katsomaan millanen vitun puulaaki se on.myyjät ei jumalauta tiedä mistään mitään kysyt ihan mitä vaan niin aina vastaus on "EI ME TIEDETÄ TULE VAIKKA VIIKON PÄÄSTÄ UUDESTAAN" uus avuttomia pellejä.

        autoja ei maalaa paikallinen kaveri.Ihme selittelyä,kun mistään ei mitään tiedetä.Ei ole kumma,kun on sävyeroja,kun autot maalataan melko hämärässä tilassa,nopeasti ja halvalla.


      • TRANSIT MAN
        Maalarin tiedän kirjoitti:

        autoja ei maalaa paikallinen kaveri.Ihme selittelyä,kun mistään ei mitään tiedetä.Ei ole kumma,kun on sävyeroja,kun autot maalataan melko hämärässä tilassa,nopeasti ja halvalla.

        HYVIN TOIMII.OLI VÄHÄN KOLHUJA,EI HAITTAA,MAKSOI VÄHÄN.


    • KiKi.

      Kävin ko. liikkeessä tällä viikolla katsomassa minipakua, jonka pyynti oli 9 tonnia, ja vaihdossa olin antamssa hyvää saman merkkistä autoa, jossa on hihnan vaihdot, ymms tehty juuri väähän aikaa sitten, vaihtoauton arvo olisi ollut noin 5000-6000€ (siis ihan oikesti, ei vain mun mielesät, koska kysessä olisi "yhdellä ollut huippuyksilö")

      No mentiin liikkeeseen, ja paikalle tuli todella asiallinen myyjä, ja mentiin ulos katsomaan pakua, olihan se komia kuin mikä, siinä harjattiin lumet pois, ja myyjä antoi avaimet ja totesi joo käykää ottaas kunnon lenkki tällä (ei siis halunnut nähdä/kopioida ajokorttia, ei lomakkeiden tai tilapäisvakuutusten tms täyttöä ollenkaan, ei tiukkoja aikarajoja yms) no siinä lähdettiin isän kanssa heittämään pieni lenkki, ja huomattiin heti että kone käy vähän huonosti, vamraan vain kolmelle pytyllä ja vähän ajan päästä syttyikin moottorin vikavalo, no sitten tietty koitettiin ikkunat peilit yms. matkustajan ikkuna avautui, mutta ei mennyt kiinni, no ajettiin takas auto liikkeeseen.

      Myyjä vaan meinasi "joo se on tää talvi ja pitkä seisottaminen, kyllä me tä kuntoon saadaan huomiseks" no uskoin tietnekin myyjää, ja sitten myyjä katteli vaihdokkia, selas huoltokirjat, kävi koeajolla yms. ja meinas "jos joku tommonen 2500-3000€ laitetaan" (siis välirahaa tietenkin) no tottakai meinasimme että hyvä kauppa, ja lähdimme tekemään papereita sisälle.

      Siellä sitten myyjä otti taskulaskimen esille ja rupes laskemaan "eli 9000€-2500€=eli väliin 6500" tässä vaiheessa totesin isäni kanssa että unohtaa koko jutun ja lähdimme pois paikanpäältä...

      Eli hyvää liikkeestä voisi sanoa, että antaa autot tosiaan koeajoon tosta vaan, toisin kuin monet muut, ja että varusteetkin oli ilmoitettu vähän puutteelisesti, eli ei ollut mainittu penkinlämmittiä, keskuslukkoa, kaukosäätöä, lämmitettävää tuulilasia yms pieniä "hienouksia" toisin kuin eräät liikkeet luettelee kaikki asiat isofix kiinnikeistä lukittavaa pensatankin kokkiin.

      Huonoa voisi sanoa että autoissa ei ole "tinkivaraa" euroakaan, hyvitykset surkeat, johdetaan asiaksta tahallaan harhaan, surkeat hyvitykset, autojen kuntoa ei ole edes tarkistettu kunnolla ennen myyntiä.

      Eli veikkaan, että jos tuosta liikkeestä ostaisi auton, ja se laukeaisi seuraavana päivänä, toteaisi myyjä vaan "virhevastuu ei koska tätä tapausta, auto oli kunnossa myyntihetkellä, hyvää päivänjatkoa"

      Eli liike oli jopa pahempi paikka kuin Paimiossa oleva Pertti Kuokkasen autoliike....

      No tiistaina tulee yksi tyyppi vähän kauempaa kattomaan mun kaksi polkimista autoa, ja pyynti on 5700€ mut enköhäs mä sen viitteen tonniin myy

      • opins

        myyjä latasi tarjouksen pöytään ja te lähditte pois. Olisiko kannattanut tehdä vastatarjousta ja alkaa neuvottelemaan?


      • kiki.
        opins kirjoitti:

        myyjä latasi tarjouksen pöytään ja te lähditte pois. Olisiko kannattanut tehdä vastatarjousta ja alkaa neuvottelemaan?

        Toi on niin hyvä liike, että on "tinkivaraa" neljä tonnia yhdeksä tonnin autossa.

        No kuten viesteistä saa lukea, ei liikkeestä ole juuri muillakaan hyviä kokemuksia...


      • kiki.
        kiki. kirjoitti:

        Toi on niin hyvä liike, että on "tinkivaraa" neljä tonnia yhdeksä tonnin autossa.

        No kuten viesteistä saa lukea, ei liikkeestä ole juuri muillakaan hyviä kokemuksia...

        Tuosta mun kaksipolkimisesta autosta hintaan 5000€, ja ihan ok hinta, autossa ei kuitenkaan mitään isompaa vikaa ole, mitä nyt sillointällöin kuuluu todella, todella kova jyske vaihdelaatikosta paikallaankin ollessa, jos vaihde päällä, no jos ostaja soittelee perään niin pitänee vaan todeta "No eihän tämä auto uusi ole, ja kyllä ääntä maailmaan mahtuu...."

        Mitä luulette, jos vaikkapa jollain mun kaverilla ois nyt se 8 tonnia käteistä (3 tonnia siis "välirahaa) mukana, ja menis tonne loimaan liikkeeseen, niin antaiskohan ne siitä 9 tonnin autosta tonnin "käteisalennusta", mitä luulette ;) ;)


        Tuo termi "käteisalennus" ei muuten oikeen toimi autokaupassa, koska autoliikkelle on lähes aina edukkaampaa myydä "osiksella"


    • hoh hoijaa

      ei millään pahalla, mutta kyllä ihminen on jossain määrin vähän vajaa jos luulee autoliikkeen laittavan auton vain katsastuksen uupumisen takia huutokauppaan, eikö heidän silloin kannattaisi se auto katsastaa ja myydä kunnon hinnalla?? toiseksi itse en ikipäivänä huutaisi autoa pelkän kuvan perusteella,olisit mennyt pelipaikalle tarkistamaan auton kunnon jonka jälkeen niitä tarjouksia kannattaisi pistää menemään ps. jollei suuta saa soittaa, niin eikö silloin olisi ollut parasta jättää tämän topiicin kirjoittaminen kokonaan ja sohlata itselleen kotisohvalla että kuinka hyväuskoinen on ollut.. itse olen 3 autoa ostanu ja missään ei ole moittimista ollut.

    • TUSKIN LISÄÄ!!!

      No samanlaisia romuja ne on Rinta-Joupinkin huutokauppa autot. Menkää hyvät ihmiset katsomaan ennen kuin huudatte niitä autoja. Eihän niistä voi paljon odottaa jos lähtö hinta on 1e. Mutta huutokauppojen luvatussa maassa huudetaan kilpaa ihan vaan tyhmyytttään niin nousevat ne hinnat lähelle ehjiä yksilöitä. Varsinkin Lahden liikkeen myyjät ei viitsi autoa taikka papereita tutkia sitten yhtään, siellä voi olla korjauskehotuksia tuulilasista ja milloin mistäkin ja ei ne niitä niihin ilmoituksiin huomaa tai viitsi laitella. No kukapa sitä viitsisi puku päällä käydä koittamassa jotain vanhaa paskaa volkkaria kun voi katsella sitä sieltä lasipalatsin ikkunastakin ja runoilla jotain fiksua ilmoitukseen parasta toivoen ja tulihan se sentään ajamalla pihaan.

    • JOBBARI67

      Itsekin autoja myyvänä jobbarina ja kyseisestä liikkeestä autoja ostaneena tiedän, että sinne huutokaupan puolelle menevät ne kaikkein paskimmat ja surkeimmat yksilöt. Ei me Jobbaritkaan olla niin tyhmiä kuin nuo huutokaupasta autoja huutavat ihmiset ovat. Kyllä niitä romuja on jo tarjottu meille kauppureille ja kun se ei kellekään kelpaa niin laittavat sen sitten sinne huutokauppaan ja siellähän se kauppa käy ja yleensä tulee kyllä paha mieli siitä mitä sitä sitten tuli huudettuakin. Kyllä niitä on naureskeltu kun itse on ensin auton läpi katsellut ja todennut sen satasen paskaksi ja joku fiksu menee ja ostaa sen sieltä huutokaupasta tonnilla.

    • maalaisjärjellä menn

      Kuulkaas ny kaikki pölvästit. Jos nettihuutokaupasta ostaa auton, ei jakoavainta tms. Ja autoa noudettaessa toteaa että huijattu on ja että kaikkea ei ole kerrottu mitä todellakin on tiedetty. Aivan varmasti on myyjä tiennyt että jotain suurempaa on vialla, niin se on kerrottava myös todellakin huutokaupassa!! Kohde myydään silloin romuksi, epäkuntoisena. Ei pelkkä "katsastamaton" kerro mitään, koska ehjästäkin autosta tulee automaattisesti katsastamaton, jos sitä ei katsasta!!
      Aivan naurettavaa jos myyjä sanoo että pakko ostaa, korkein huuto. Tollasessa tilanteessa todellakin sanotaan näkemiin ja pitäkää paskanne, ja rahat pidetään lompsassa. Ei sieltä kukaan perässä huutele minnekään oikeuteen.
      Tämä pätee myös live huutokauppaan, paitsi että siellä harvemmin tulee tälläisia tilanteita koska vehkeitä kokeillaan ja joku äijä aina jotain kertoo ja tietää ja arvaa. Tästä nimenomaisesta syystä nettihuutokauppa onkin yleistynyt huimasti. Hinta nousee korkeammaksi, pidempi huutoaika, paskakin näyttää ookoolta. Mutta toisessa vaakakupissa on tämä että kun mennään paikanpäälle sitten hakemaan kohdetta, niin ensin kohde tarkistetaan että se on sitä mitä on annettu ymmärtää ja vasta sitten maksetaan.
      Kukaan täysjärkinen ei rahojaan luovuta jos kokee huijatuksi tai ei saa rahoillen vastinetta. Sellanen on pelkuri paskahousu joka näin toimii.

      • niin idiootti

        että sokkona menee tarjoamaan yleensäkään mitään tavaraa tutkimatta. Pahinta on vielä että olettaa kaiken olevan kunnossa jos vikoja ei ole erikseen lueteltu. Ei hitto, kyllä tässä taas on hyvä esimerkki nykyajan kädettömyydestä ja avuttomuudesta. Sanoisin että tässä olisi sinulle hamekankaan paikka.


      • ota Äiti mukaan

        Seuraavan kerran menet ostoksille.


    • haploo

      itse olen siellä pariin otteeseen asioinut, ja molemmilla kerroilla palvelua oli vaikeata saada,oliko kenties syömässä vai missä lie. no sitten kun sieltä myyjä ilmesty, niin eiköhän siinä ollut joku mustalainen kuin mikäkin maailman omistaja ja hän sitä palvelua sai... minulle riitti siellä asioimiset sen tapahtuman jälkeen

      • Auton massaaja

        kun saavut potkukelkalla pihaan.pelkäävät,että tulee taas takaisinotto.seuraavalla kerralla mene autolla,lainaa äidiltäsi.


    • paikkakuntalainen

      TODELLA HUONO LIIKE PALVELU TODELLA ALA ARVOISTA JOS SITÄ EDES SATTUU SAAMAAN,MYYJÄT TODELLA VASTEN MIELISIÄ LUULEE OLEVANSA SUURIAKIN HERROJA TODELLISUUS VANHOJA JARRUJA:D NAAPURI LIIKKEESSÄ PALVELU KOHDILAAN JA MUUTENKIN SYNTYY KAUPPOJA SUOSITTELEN KÄYMÄÄN

    • ParhaatMyytyJoTutuille

      Oho mitä odotuksia, anna rahat vaan kiltisti pojille.

    • köyhätvituttaa

      Milloin teidät perseaukiset pistetään tapporahalle?

      • vain.ajan.kysymys

        Toivottavasti pian, niin päästään sinustakin eroon.


    • Uqqi

      Tyypillinen paskapää, ylpeenä huutelee, eikä pysy tekojensa takana. Jos on voimaa näkemättä huutaa, niin kyllä pitää myös niellä mahdollinen tappio, vaikka voittoa hinkuaakin. Toivottavasti aloittaja ei ikinä osu asiakkaaksi meille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe