Auto Punto 1.1 55 vm.1998. Minkämoinen homma on jakopäänhihnan vaihto ko. pirssiin? Mikä on vaihtoväli? Palikat jakopäähän on ainakin suhteellisen halpoja. Entä lämmönsäätimiin valot? Onko polttimot vaikeita vaihtaa?? Joutuuko kojetaulua purkamaan paljonkin?
Punton jakopää
6
3170
Vastaukset
- määmy
Noin suhteellisesti.
Tiiä pitääkö paikkaansa erikoistyökakusta ja itse olen aina jakohihnaa vaihtaessa laittanut kampiakselin yläkuolokohtaan:
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=10888
Kirjastosta saattaa löytyä korjausopas.- 1.1 55 vm.1998...
Löytyykö sielä mitään merkkejä, vai pitääkö ite merkata. Entä vaihtoväli? onko tuossaa 8 venttiilinen moottori?
- minävainfiatinomista
1.1 55 vm.1998... kirjoitti:
Löytyykö sielä mitään merkkejä, vai pitääkö ite merkata. Entä vaihtoväli? onko tuossaa 8 venttiilinen moottori?
on erittäin helppo toimenpide tuohon malliin, mikäli on samanlainen, mitä on samanikäisessä 75 puntossa 1,2l koneella(8-v kone). Pyörittelee vain kytkimessä näkyvän merkin 0- kohdalle(reikä kytkinkopassa) ja tarkistaa, että nokka-akselin remmipyörän merkki(kolo pyörässä) on kohdallaan(kannessa olevan kolon kohdalla). Vaihtoväli 60tkm. Remmi irroitaan löysäämällä ohjuripyörää ja kiristetään samalla ohjuripyörällä oikeaan tiukkuuteen. Alhaalta vaatii laturin remmipyörän irroittamisen. Jos et ole vaihtanut remmiä aiemmin, ota joku kokeneempi kaveriksi. Remmin kireyden voit kokemattomana onnistua sössimään.
Lämmönsäätimien valojen 2kpl vaihto on helppoa myös. Keskimmäinen säädin irti(vetää nupin irti), alta ruuvi pois ja pari muuta ruuvia irti, jonka jälkeen panelin saa irti Alta löytyy pikku lasipolttimot, joita löytyy tarvikeliikkeistä.
- fiiju
Ohjeita on paljon muttei puntosta joten , tämän asian askarteluun jouduin itse opiskelemaan ja viimein kohdistus merkit löytyi minävainfiatinomista kirjoituksen pohjalta ja tuon lisää infoa fiat punto 55 kampiakselissa jossa on moni ura pyörästö jakopäässä siellä on kahden päälekkäisen pyörästön kohdistus tappi niin se on oikeassa suunnassa klo 6 siis suoraan alaspäin ,helpottaakseen esim vesipumpun vaihtoa jolloin ei välttämättä tarvitse moni ura pyörästöä iroittaakseen asennuksen jälkeistä tarkastusta varten .
Huomasin hihnan kireydellä on merkitystä aavistuksen moottorin käyntiin , joss kampiakselin päässä olevaan pyörästöön on tunniste anturi, joten itse kireyden tarkasti perinteisellä 90 asteen ja moottorin käynin seuraamalla,ja onnistuin saamaan sopivalle kireydelle hihnan.
vaihdoin samalla jakopäänhihnan ,kiristimen,vesipumpun,termarin, ensiks pudistin kaiken lian jakopään kotelosta - Punto Man
Hihnan tarkastus on 60 tuhannen välein mutta vaihto on vasta 105000km välein.
- manuaali
Fiatti paaliin 105000 km jälkeen, näin lukee ohjekirjassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 673099
- 2002781
- 222578
- 492568
- 202436
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412285Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101703Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241667- 361515
- 181386