Kihlasormuksen merkitys?

kiristääkö?

Ollaan oltu kihloissa useampi vuosi ja avoliitossa lähes yhtä kauan. Eräänä aamuna huomaat että avomies on irroittanut sormuksen sormestaan ja jättänyt sen yöpöydälle.Se on sentään pysynyt sormessa monta vuotta yötä päivää, joten outo juttu tapaus on. Kun hältä siitä ihmetellen kyselet, että etkö välitä olla enää kihloissa vai mistä oikein on kysymys??? Niin hän sanoo jotta sormus on liian kireä ja siksi hän ei sitä nyt toistaiseksi käytä, ehkä joskus myöhemmin taas jos sormus ei enää kiristä. Montako päivää, kuukautta tai vuotta mahtaa mennä siihen ettei enää kiristä???? Minusta itsestäni sormuksella on erittäin painava symbolinen merkitys, enkä todellakaan ottaisi sitä sormestani vaikka se miten kirstäisi, siis sikäli mikäli kihlakumppanini olisi minulle oikeasti rakas ja tärkeä ihminen.Mikäli näin ei olisi, ei myöskään sormus olisi minulle enää niin merkityksekäs ja tärkeä merkki sitoutumisestani, päinvastoin. Mikäli tunteet on hiipuneet, niin sormus olisi merkityksetön, ehkä jopa riippakiven oloinen symboli kumppanuudesta ihmisen kanssa, jonka kanssa ei tuntisi enää entisenlaista yhteenkuuluvaisuutta tai edes halua siihen.
Kun itse ajattelen näin, niin helposti tulee ajatelleeksi toisella olevan myös vastaava OIKEAMPI motiivi sormuksen irtioton takana? Vai ajattelevatko miehet sormuksen merkityksestä erillä tavalla kuin naiset?
Onko kellään vastaavasta kokemusta? Onko kumppani siis eroaikeissa ja tämä siitä ensi askel eri suuntiin???????

9

2521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mun kokemuksen mukaan, miehet ei välttämättä tuosta sormuksesta ihan samalla tavalla ajattele. Oma mies ei esimerkiksi voi töissä käyttää sormusta ja usein se unohtuu laittaa sormeen töiden jälkeenkin. Välillä pitää pidemmänkin aikaa, mutta ottaa pois, kun juuri sormet turpoavat tai iho on kuiva ja kutisee. Itse en taas osaisi olla enää ilman sormusta. Mutta en myöskään hermoile sen takia, ettei mies aina pidä sormusta. Kyllä hän on silti aivan yhtä sitoutunut minuun. Ei siihen koruja tarvita.

      Toki voihan se olla, että miehelläsi on muita syitä ottaa sormus pois, mutta älä nyt kuitenkaan tee hätiköityjä johtopäätöksiä. Jos sormet on oikeesti vaikka turvoksissa niin eihän se ole kiva, jos sormus koko ajan kiristää. Voithan sä itsekin katsoa, kuinka tiukalta sormus hänen sormessaan näyttää ja ehdota vaikka sormuksen suurentamista. Jos mies pitää sormuksesta ja se on oikeasti tiukka, hän varmaan suurentaa sen mielellään. Jos taas sormuksen suurentamisella ei niin väliä ole, sekään ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö hän sinua rakastaisi. Jos suhteenne ei mitenkään muuten ole muuttunut, mitä väliä yhdellä sormuksella nyt on? Kihloissa voi olla ilmankin. Ja voithan sä ihan suoraan hänen kanssaan asiasta keskustellakin. Silleen ihan rauhallisesti ja syyttelemättä.

    • Sormusmus

      Mä uskon todellakin, että miehes on sulle vilpittömän rehellinen sanoessaan, että sormus kiristää. Itsellänikin kiristää toisinaan, kun on sormet turvoksissa, eikä se ole mukavaa ollenkaan. Silloin pidän mielellään sormusta yöpöydällä. Onhan sormus toki symbolinen, mutta monet kihlaparit eivät hanki sitä ollenkaan mennessään kihloihin: kihlaushan on lupaus tulevasta avioliitosta, ei siihen sormusta tarvita.

      Me ollaan hankittu mun miehen kanssa sormukset, ja pidetään niitä silloin kun pystytään. Itse en pidä öisin, tai silloin kun olen suihkussa: yöllä se on yksinkertaisesti vain epämukava, kun en muutenkaan niin pidä koruja, ja suihkussa pelkään sen tippuvan lattiakaivosta alas. :D Mun mies pitää sormusta oikeastaan nykyään tosi harvoin, sillä työn puolesta(talonrakentaja) ei voi pitää. Kerran se oli sillä töissäkin, ja heti jäi ikkunapokan väliin, ja ikkuna on kuitenkin aika raskas(kantoivat siis työkaverin kanssa sitä)! Meinas lähteä sormi irti, päätti siis olla pitämättä sormusta töissä... Nyt paha ihottuma sormissa, joten sormus pysyy yöpöydällä, ettei ihottuma pahene. Toki, kun viihteelle lähdetään, laitetaan sormukset sormiin. Se tuntuu jotenkin luontevalta, vaikkei kamalan mustasukkaisia ollakaan.

      Omien kokemusteni perusteella sanoisin sulle, että don't worry. :) Miehes rakastaa sua ihan täysillä, olipa sormus sormessa tai ei: lupaus avioliitosta kuitenkin pysyy. Jos epäilet, ja sormuksen jättäminen sormesta kuitenkin mietityttää, juttele toki miehes kanssa asiasta. Uskon kuitenkin, että miehet eivät ajattele sormuksista ihan samalla tavalla kuin naiset. Kihlauksen merkitys on tärkeämpi kuin sormus, vaikka se sen konkreettinen merkki onkin.

      • niin..

        se todellakin voi kiristää,ja itse en käytä töissä sormusta koskaan.
        teen metallihommia,ja ainakin minä lasken,että kun siihen jää joku lastuvyyhti kiinni,niin sen jälkeen ei ole sitä sormea,missä sitä sormusta pitäisi.
        unohtuupa se sitten usein iltaisin laittaa,mutta eipä se vaimoani häiritse.

        yhden kerran on sormi katkennut sormuksen takia,ja toista kertaa ei katkea.


      • Tiku&Taku
        niin.. kirjoitti:

        se todellakin voi kiristää,ja itse en käytä töissä sormusta koskaan.
        teen metallihommia,ja ainakin minä lasken,että kun siihen jää joku lastuvyyhti kiinni,niin sen jälkeen ei ole sitä sormea,missä sitä sormusta pitäisi.
        unohtuupa se sitten usein iltaisin laittaa,mutta eipä se vaimoani häiritse.

        yhden kerran on sormi katkennut sormuksen takia,ja toista kertaa ei katkea.

        Meillä otettiin tatuoinnit sormusten sijaan, ei kiristä...


    • Kielipoliiisi

      Merkillinen ilmaisu tuo ERILLÄ TAVALLA. Eri on taipumaton sana. Kuuluu siis kirjoittaa 'eri tavalla'.

    • novelliko

      Mistä sä näitä juttuja aina kehität.??

    • Elämä on raadollista

      Ihan rauhassa vaan. Miehesi on rakastunut hieman nuorempaan ja ei viitsi pitää sormusta ettei mene heti rakkaushuuma pilalle. Se kestää vähän aikaa kunnes hän kyllästyy ja jättää hänet. Pidät sormuksen kiiltävänä ja tallessa siihen asti kunnes mies raahustaa kotiin nääntynenä ja rikki revittynä. Lohdutat ja annat hänelle lempeä kiitoseksi kotiinpaluusta sitten.

    • diamondring

      Rehelliseltä miehes vaikuttaa.
      Kyllä itseäni kiristää välillä sormus kun olen lihonut ja paisunut, ja oikein sormus urautunut sormeen, mutta jos se ei enää lähde irti joskus, menisin suurentamaan sormuksen. Voisithan ehdottaa miehellesi sitä?

    • iliman

      Olipa tuota putken pätkää sormessa tai ei, niin nykyaikana sillä ei ole mitään merkitystä.
      Eikä sormus ole millään tavalla rajoittava tekijä. Paremminkin voi olla esikuvana siitä että on valmiina vieraisiin ja lisäämään jännitystä jääkö kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe