autoxport Tampere

Kuluttaja-asimies???

Isä ja poika pyörittävät automyyntiä Tampereella.Todellisia jobbareita, joiden lupauksiin ei todellakaan voi luottaa! Olkaa ihmiset varovaisia jos erehdytte kyseisen liikkeen kanssa asioimaan.Pyytäkää kaikki sovitut asiat kirjallisena, koska myöhemmin nämä kiistävät kaikki suullisesti sovitut asiat.
Suullinen sopimus on toki yhtä sitova kuin kirjallinenkin, mutta vaikea näyttää toteen,varsinkin kun isä/poika vieressä "todistaa"....
Valehtelevat puhelimessa ummet ja lammet...Kannattaa käydä itse paikan päällä, eikä tosiaankaan kannata luottaa puhelimessa sovittuihin asioihin.Valehtelu puhelimessa TODELLA törkeää! Kävin lopulta itse asian paikan päällä toteamassa.Kaikki mitä oli puhelimitse luvattu/sovittu oli tekemättä, hölmöyttäni uskoin viikkoja mitä kummallisempia selityksiä....

112

12189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobbari=yksityishenk
      • hahhahmies

        joka kutsuu liikkeenharjoittajaa jobbariksi,saakin juuri tuon tason palvelua,koska ymmärryksesi asioiden sisäistämisen suhteen näyttää olevan kovin vajavaista.jos nyt edes olet asioinut missään liikkeessä.


    • jupalin

      Kommentti Pohjanmaalta. Ostin itse auton kyseisestä liikkeestä noin vuosi sitten. Itselläni ei ollut mitään ongelmia kyseisen liikkeen kanssa. Palvelu oli ainakin omalla kohdallani asiallista. Myyjä otti omalla puhelimellaan yhteyden aikaisempaan omistajaan, jonka kanssa sain käydä auton historiaa läpi. Toki auto on osoittautunut ainakin vielä kelpo peliksi, eikä ongelmia ole ollut. Joten en tiedä sitten, kuinka tuo jälkihoito olisi sujunut, jos sellaiseen olisi ollut tarvetta.

      • petetyn kaveri

        Miksiköhän soitti omasta puhelimestaan että sinulle ei jäisi myyjän kaverin puhelinnumeroa joka puhui sinulla "aikaisempana omistajana" pihan toisella puolella. Jälkihoito on kuuleman perusteella jäänyt aina vaan puheeksi ja erilaisiksi valheiksi kyseisessä liikkeessä. Kaveri on varsinainen satu-setä.


      • Paikalla(kojattavana
        petetyn kaveri kirjoitti:

        Miksiköhän soitti omasta puhelimestaan että sinulle ei jäisi myyjän kaverin puhelinnumeroa joka puhui sinulla "aikaisempana omistajana" pihan toisella puolella. Jälkihoito on kuuleman perusteella jäänyt aina vaan puheeksi ja erilaisiksi valheiksi kyseisessä liikkeessä. Kaveri on varsinainen satu-setä.

        Pari kertaa yrittänyt asioida kyseisessä liikkeessä auto ei ole ollut paikalla vaikka puhelimessa on luvattu että on. Näköjään minun onni että ei ole ollut. Ei tarvitse käydä siellä enään ikinä uudestaan.


      • nnnnnnnnnnn
        petetyn kaveri kirjoitti:

        Miksiköhän soitti omasta puhelimestaan että sinulle ei jäisi myyjän kaverin puhelinnumeroa joka puhui sinulla "aikaisempana omistajana" pihan toisella puolella. Jälkihoito on kuuleman perusteella jäänyt aina vaan puheeksi ja erilaisiksi valheiksi kyseisessä liikkeessä. Kaveri on varsinainen satu-setä.

        "Petetyn kaverilla" hyvä pointti. Muistuukin mieleen se reissu kun kävin katselemassa muka priimakuntoista ja hyvin pidettyä Range Roveria.

        Paikan päällä olikin sitten laturivikainen (apuvirralla käyntiin) ja sinistä savua pölläyttävä romu. Paras oli kun Rankkua kaupannut ukko sai vähän väliä puhelua "toiselta ostajalta", yllättäen vain paikan päällä autoasiantuntijana esiintynyt ukon vävypoika katosi aina yllättäen nurkan taakse juuri ennen kun "toinen ostaja" soitteli.

        Ei tullut Rankusta kauppoja.


      • En usko tuostakaan mitään kuuta kuin että sinulla sattui homma onnistuneen. Tuurilla. Nuo soitot tiedetään...


      • Anonyymi

        Siellä on autot hyviä ja palvelu pelaa minä asioin toistekin


    • juss2

      Tämä on kyllä niin totta kunhan saan koko jutun omaltaosaltani hahmoteltua kirjoituskuntoon niin en voi kuin yhtyä edelliseen

      • tatujapatu1

        Todellista kusetusta koko firma. Tuurilla jos saat auton jossa ei mitään vikaan niin kiitä luojaa. Jos tulee ongelmia, niin eivät hoida mitään. Ovat päällisin puolin mukavia, muta tarkoituksena on vain puhua sinut asiasta pihalle. Lupaavat maat ja taivaat, jotta homma tulisi kuntoon ja todellisuudessa yrittävät saada sinut vain unohtamaan koko asian. Eivät vastaa reklamaatioihin millään tavoilla ja neuvottelut ovat yksipuolisia. Sovitut asiat jää aina tekemättä jos et katso perään.


      • Vain rohkeille
        tatujapatu1 kirjoitti:

        Todellista kusetusta koko firma. Tuurilla jos saat auton jossa ei mitään vikaan niin kiitä luojaa. Jos tulee ongelmia, niin eivät hoida mitään. Ovat päällisin puolin mukavia, muta tarkoituksena on vain puhua sinut asiasta pihalle. Lupaavat maat ja taivaat, jotta homma tulisi kuntoon ja todellisuudessa yrittävät saada sinut vain unohtamaan koko asian. Eivät vastaa reklamaatioihin millään tavoilla ja neuvottelut ovat yksipuolisia. Sovitut asiat jää aina tekemättä jos et katso perään.

        Täsmälleen sama kokemus. Onneksi auto ei ollut huono, mutta pienen asian hoitaminen kuntoon oli aivan ylivoimaista. Päin naamaa ja korvaa valehteleminen sekä tyhjät lupaukset ottivat eniten päähän. Mukavia juu kyllä ovat.. heh heh.


      • SAKARIKO.OLET
        tatujapatu1 kirjoitti:

        Todellista kusetusta koko firma. Tuurilla jos saat auton jossa ei mitään vikaan niin kiitä luojaa. Jos tulee ongelmia, niin eivät hoida mitään. Ovat päällisin puolin mukavia, muta tarkoituksena on vain puhua sinut asiasta pihalle. Lupaavat maat ja taivaat, jotta homma tulisi kuntoon ja todellisuudessa yrittävät saada sinut vain unohtamaan koko asian. Eivät vastaa reklamaatioihin millään tavoilla ja neuvottelut ovat yksipuolisia. Sovitut asiat jää aina tekemättä jos et katso perään.

        Haloo. ei kukaan autoliike jälkikäteen myytyyn autoon mitää laittele. ostaja ihan omalla kustannuksellaan korjaa autonsa. Ihme hommaa että luullaan käytetyssä autossa olevan myyjällä joku kummallinen korjaus ja maksumiehen rooli. EI OLE


    • sgdgjjsjfg

      Ainakin se nuorempi myyjä on ahkera ajeleen niillä myyntiautoilla ympäri kaupunkia. Liikennesääntöjen opettelu on tosin jäänyt puolitiehen ja useimmissa autoissa ei toimi valot, tai valokatkaisijaa ei ole muutenvaan löytynyt

      • Hymyilenvierestä

        Oikeen kunnon jobiksia!!
        Elvistellään autoilla pitkin kyliä. Vedon vetoo ei taida olla silti omilla tileillä! :)
        On super raskas k*rpä tää nuorempi jantteri toden totta.


    • hanssoninmike

      nonniin nyt erittäin paljon koetan saada lyhennettyä pitkää tarinaa tästä autokauppojenirvikuv....
      kadun enempi kuin mitää aikaisempaa tekoa elämässäni sitä kun tuli astuttua tähänsatumaahan,paitsi että sadut yleensä päättyvät hyvin ,niin tämä ei ainakaan/vieläkään ole niin tehnyt.
      elikkä marraskuun alussa ostin ja maksoin(vituttaa) autoni ja sovitut laitot kuulema vajan viikon sisään joka venähti 3kk ja 1pvä mittaiseksi jaksoksi jolloin sain auton joka ei edelleenkään ole kunnossa.
      tänä aikana sain toki ajella liikkeen ritsoilla (kyllä) jokainen vehje jätti tielle tai ei lähtenyt ollenkaan matkaan 1 jopa 2 eri otteeseen oli mulla ja hinuria tarvittiin.
      en jaksa nyt avautua kuin näin pääkohdiltaan mutta jos a.kalliala ja p.p.petelius olis olleet lähimainkaan tämäntason tarinamiehiä niin tiedä paljonko olis saanu nauraa mutta nyt ei tosin naurata.
      en usko että kellään voi olla niin suuri materiantarve että se tarvii tuolta hommata.
      itse jatkan vain kuluttaja-asiamiehen ja asianajajan kautta yhteyden pitoa jos vaikka varovasti aatellen puolessavuodessa auto toimisi

      tampereella on myös asiallisia autokauppoja jokainen voi vetää johtopäätökset
      mistä hommaa kulkineensa!

      ps.nyt odotellaan vastineita

      • Q-Q-O

        "itse jatkan vain kuluttaja-asiamiehen ja asianajajan kautta yhteyden pitoa jos vaikka varovasti aatellen puolessavuodessa auto toimisi"

        Ihan oikein onkin ottaa kuluttajaneuvojiin yhteyttä, jos kokee vääryyttä kohdanneensa autokaupoissa autoliikkeestä.
        ½-vuotta ei riitä, kun noin huonolla alulla jo olette liikkeen kanssa. Ehkäpä vuosi.

        "tampereella on myös asiallisia autokauppoja jokainen voi vetää johtopäätökset
        mistä hommaa kulkineensa!"

        Nyt en ymmärrä? Miksi auto pitää ylipäätään juuri Tampereelta ostaa? Tampereen seudulla ei liene yhtään oikeasti edullista autoliikettä?
        Vai onko?


      • hanssonmike
        Q-Q-O kirjoitti:

        "itse jatkan vain kuluttaja-asiamiehen ja asianajajan kautta yhteyden pitoa jos vaikka varovasti aatellen puolessavuodessa auto toimisi"

        Ihan oikein onkin ottaa kuluttajaneuvojiin yhteyttä, jos kokee vääryyttä kohdanneensa autokaupoissa autoliikkeestä.
        ½-vuotta ei riitä, kun noin huonolla alulla jo olette liikkeen kanssa. Ehkäpä vuosi.

        "tampereella on myös asiallisia autokauppoja jokainen voi vetää johtopäätökset
        mistä hommaa kulkineensa!"

        Nyt en ymmärrä? Miksi auto pitää ylipäätään juuri Tampereelta ostaa? Tampereen seudulla ei liene yhtään oikeasti edullista autoliikettä?
        Vai onko?

        kyllä kai pari hyvää ja edullista ja ennenkaikkea vastuunsa tuntevaa tiedän varmaksi tosin vain yhden järkihinta ja tuotteen virhevastuukin toimii ilman tappelua
        eli suosittelen Armadawoodia lämpimästi


      • Samaamieltä10

        Aamen. Melkoinen pulju ja oikein persereikä tää toinen puolikalju poika.


    • kusetusta2

      Minulla ei ole tästä paskalafkasta mitään hyvää sanottavaa!

      Ikinä en ole mistään yhtä ala-arvoista palvelua ja kohtelua saanut. Asiakasta kusetetaan ihan surutta kuusnolla.

      Ostimme käytetyn auton, vaihdossa annoimme omamme. Myyjä höpötti, miten ovat juuri ostaneet auton rahoitusyhtiöltä, ja saavat paperit autosta itselleen seuraavana päivänä ja lähettävät ne meille heti seuraavan viikon maanantaina.

      Eipä papereita kuulunut vielä torstainakaan. Soitimme, ja "Nyt laitamme paperit postiin, joten saatte ne ensi viikon maanantaiksi."

      No eipä tullut. Keskiviikkona taas soittoa perään. Myyjä sanoi "selvittävänsä asiaa ja soittavansa takaisin saman päivän aikana." No eipä soittanut. Seuraavana päivänä soitimme taas itse myyjälle ja tivasimme papereita. Myyjä vakuutti, miten paperit tulevat taas seuraavan viikon maanantaina. Aloimme olla jo suoraan sanottuna vittuuntuneita, ja tähän myyjä totesi, että "koska tämä koko homma meni nyt tällaiseksi riitelyksi, niin hän haluaa perua kaupan. Työntekijä tulee seuraavalla viikolla vanhan automme kanssa ja hakee ostamamme ja maksamamme auton takaisin, palauttaen rahat siitä."

      Pienellä tutkimustyöllä meille kuitenkin ilmeni, että vanha automme on kuitenkin jo myyty aivan muualle. Joten TAAS myyjä puhui puutaheinää ja yritti päästä ikävästä tilanteesta pälkähästä.

      Lisäksi saimme pitkän lorun siitä, miten autosta on saatavia ympäriinsä ja plaaplaaplaa mutta nyt on rahoitusyhtiölle maksettu ja paperit tässä edessä. Rahoitusyhtiön mukaan ei kuitenkaan asiat näin ole. Toisekseen minä MAKSAVANA ASIAKKAANA en ole paskaakaan kiinnostunut heidän sisäisistä rahaongelmistaan - HALUAN VAAN SEN SAATANAN REKISTERITODISTUKSEN OSTAMASTANI AUTOSTA,. Piste.

      Tässä vaiheessa otimme kuluttajaneuvojaan ja auton tietojen mukaan auton edelleen omistamaan rahoitusyhtiöön yhteyttä. Kerroimme AutoXportille tästä ja myyjää lainaten "minulla ei koko urani aikana ole ollut yhtä vittumaisia asiakkaita, iknä ei ole meistä rikosilmoitusta tai valituksia tehty, haistakaa vittu". Kitos saamastamme palvelusta, AutoXport. Haista vittu vaan itsekin.

      Nyt rahoitusyhtiöstä soitettiin, että ovat vihdoin maksaneet auton ja paperit lähtevät liikenteeseen. Saapahan nähdä tulevatko koskaan meille, mutta minulla ei ole enää mitään intressejä hoitaa asiaa myyjän kanssa sovitellen saamamme kohtelun jälkeen, joten tässä vaiheessa poliisiviranomainen saa hoitaa asioinnin tämän lafkan kanssa.

      Ja kyllä, olisimme itse voineet tehdä asioita jälkikäteen viisastellen eritavalla ja välttyä tältä tilanteelta - eli olla menemättä koko paskanjauhantaan mukaan. No, herrat Tampereella ovat selkeästi siinä experttejä.

      Summasummarum, ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET ASIOIKO TÄSSÄ LIIKKEESSÄ.

      • hanssonmike

        tämän uskon todeksi ja oikeita paskanpuhujia ovat älkää koittako onneanne tuolla se ei onnistu


      • petety

        Jep minulle kävi samanlainen tapaus, rekesteriotetta ruinasin 3kk ennenkuin sain sen. Muutama asia jäi vieläkin hoitamatta mutta en jaksa enää taistella tuulimyllyjä vastaan! Mitään asiaa ei hoidettu niinkuin luvattiin. Siis ei ikinä enää tähän taloon.


      • Nähtyvierestä

        Älkää missään tapauksessa työntäkö omia rahojanne kyseisille koijareille. Nämä kaverit eivät rehellistä kaupankäyntiä harjoita.
        Ilmeisesti selkeä kassavaje ja homma alkaa kuivua käsiin väkisin. Mitä muuta voi odottaa tuolla tyylillä. Amatöörejä.


      • Eksäksporttilainen

        Minulla oli myös papereiden saamisessa ylimääräisiä hankaluuksia. Näyttää olevan tämä myös sama toimintatapa muidenkin kohdalla. Tässä on pitkään ketuttanut, se että näin törkeillä mantroilla meitä vedätetään.


    • Nissan

      Olen tehnyt kyseisestä firmasta ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Katsotaan kuinka käy. Eihän kukaan autokauppias taida täysin rehellinen olla, mutta tällaista kusetusta ei voi olla.

    • Vesa456

      Suullisiin sopimuksiin ja lupauksiin ei koskaan kannata luottaa. Tämä isä ja poika -pari on ihan tunnettuja kusettajia Tampereella. Kannattaa varoa.

    • Tommi rmt

      Hei älkää nyt tyrmätkö autokauppaa näiden ikävien kirjoitusten perusteella. Itse hain auton sieltä tänään, auto oli just sellainen kun myyjä kertoi puhelimessa. Olen autoon , hintaan ja palveluun täysin tyytyväinen .

      • KUSETETTU 1234

        Minkä merkkisen auton sieltä ostit jos saa kysyä?


    • Huijattu audilla

      Isä huijannut autoilla jo vuosikymmeniä ja nyt poika tekee samaa ja vielä törkeämmin. Pojalla varmaan ainoa asia mitä ei valehtele niin on auton lopullinen myyntihinta. Toivottavasti ihmiset oppisivat välttämään tämän autoliikkeen ja kulkisivat vaikka mielummin julkisilla.

    • Tatu ja Patu

      Tismalleen samanlaisia ongelmia kuin muillakin. Ostin auton viime syksynä ja parin pikkuvian korjaamiseen meni liki viisi kuukautta! Kaikenlaisia meriselityksiä ja tekosyitä esitettiin jatkuvasti, tarkoituksena ilmeisesti saada asiakas hermostumaan ja hoitamaan itse nämä myyjäliikkeelle kuuluvat korjaukset. Puhelimessa varsinkin valehdellaan ja selitellään mitä sattuu. Osien tilaamisen huomioiden asian hoitoon olisi kohdallani kulunut max 1 viikko, mutta nyt meni n. 5 kk. Varsinkin tämä nuorempi kauppamies lupaa, lupaa ja varsinkin lupaa olemattomia. Olisi kenties kannattanut alkaa autokauppiaan sijaan poliitikoksi! Isäukko sentään sanoi rehdisti "ei sitä ole hoidettu, vaikka se niin sanoo"(?!)

      Isommille merkkiliikkeille on jo pelkästään imago-asia pitää asiakkaista hyvää huolta myös ns. jälkihoidon osalta. Täytyy silti ihmetellä, että eikö tyytyväinen maksava asiakas ole tärkeä myös tälläiselle pikku liikkeelle? Kuten näköjään muillakin, oma ostokokemukseni tästä liikkeestä on vahvasti negatiivinen, ja olen tämän myös muistanut kertoa kaikille tuttaville ja auton hankintaa harkitseville kavereilleni.

      • Skuidopetteri

        Paska puhetta perin reiluja suoraselkäisiä kauppiaita ovat. Pelkkää kateellisten panetteluja.


      • Ex-asiakas

        Ei tässä kateellinen voi olla. Keskustelulista alkaa jo vuodesta 2010. Eikä ole mikään ansiolista Autoxport Oy:lle.


    • KUSETETTU 1234

      Vaihdoin autoni heillä myynnissä olevaan autoon. MAAILMAN ISOIN VIRHE IKINÄ!!!
      Vaihdossa saamani auto oli ihan paskassa kunnossa! S-postin ja puhelimen välityksellä kyselin muutamaan kertaan ennen kaupantekoa että onko auto toimiva ja kunnossa. Myyjä valehteli että auto on kaikin puolin ok ja hieno peli. Ei todellakaan ollut, tähän mennessä löytynyt 5 vikaa / virhettä autosta!

      Osaa puhua paskaa hyvin. Ei kannata luottaa kaikkeen mitä selittää vaan kannattaa mennä paikanpäälle ja tutkia itse kaikki mahdollinen, mieluiten ota mukaas joku autoalan ammattilainen joka tietää tarkemmin mitä tutkia ja katsoa toimiiko.

      Koe ajossa kyselin yhdestä lisävarusteesta että toimiiko se, myyjä väitti että toimii mutta kun ite lähin ajaa niin ei se sitten toiminutkaan eikä sitten enää vastannut puhelimeen kun soitin perään. Ollaan moneen kertaan sovittu korjaamis päivä autolle ja aina päivän sattuessa kohdalle niin onkin joku toinen auto silloin korjauksessa tai sitten muuten vaan siirtelee korjaus pvää eteenpäin mitä kummallisemmalla tekosyyllä! Loppujen lopuksi menin paikan päälle sovittuna korjaamis pvänä ja kun saavuin sinne niin menikin pupu pöksyyn kun luuli etten tulisi. Ei ne sitten tietenkään laittanut autoa kuntoon kun ei ollut varautunut että ilmestyn sinne.

      Päästiin jonkin näköseen sopimukseen että laitettaisiin minun lähistöllä olevissa korjaamoissa kuntoon, kun sitten kävin näyttämässä vikaa niin sanoi korjaamolle että ei oltu sovittu mitään mistään korjaamisesta!!! Puhuu paskaa minkä kerkiää!
      Ota kaikki sovitut ja luvatut asiat kirjallisena ja jos löytyy vikoja autosta niin ne myös kirjallisena ylös jälkipyykkiä varten.

      En kirjota tätä pelkästään siksi että VITUTTAA AIVAN SAATANASTI TÄMMÖNEN KUSETUS TOIMINTA vaan myös siksi ettei ihmiset eksyisi tähän laitokseen.

      Jos vahingossa jostain kumman syystä päädyt käymään täällä niin tarkasta kaikki mahdollinen että toimii ja on kunnossa!! Ja ota vittu herran jumala jonkun näkönen auto ammattilainen mukaas ettei tarvii kärsii tämmösestä paskasta tai sitten tee vielä järkevämpi päätös äläkä mene ollenkaan tuonne liikkeeseen.
      MIETI NELJÄÄN KERTAAN ENNEN KUN OSTAT TUOLTA MITÄÄN!!

      Voi olla varmoja että sana liikkuu eteenpäin kyseisestä laitoksesta erittäin negatiivisena! Saavat syyttää vaan itseään kun myyvät huonokuntoisia autoja, varsinkaan kun ei kerro että mikä on paskana ja mikä ei, kusettaa vaan että toimii. Eikä ota vastuuta tekemistään virhe myynneistä.

      • din-liitin

        Nonnih... taas näitä.

        "...tähän mennessä löytynyt 5 vikaa / virhettä autosta! "

        Ei sitten löytyneet koeajolla, ostajan lainmukaisessa velvoitteessa tarkastaa ostonkohde ennen ostopäätöstä?

        "...kannattaa mennä paikanpäälle ja tutkia itse kaikki mahdollinen, mieluiten ota mukaas joku autoalan ammattilainen joka tietää tarkemmin mitä tutkia ja katsoa toimiiko."

        Juuri näin pitää toimia. Ihan kaikissa autoliikkeissä. Se kun on myös ostajan lainmukainen velvollisuus. Et sitten näin toiminut? Miksi?

        Toki vahinkoja sattuu kaikille, niin ostajille kuin myyjillekin. Tämän yksipuolisen haukkumisesi perusteella ei kantaa voi ottaa muuta kuin että saattaisihan tuo myyjäkin hieman jämäkämmin jälkipyykit hoitaa. Tosin sinunkin ostajana olisi pitänyt toimia lainmukaisesti ja tutkia auto ennen ostopäätöstä. Jos omat taidot ei riitä, pitää ottaa mukaan asiantuntija tai vaikka käyttää ulkopuolisen tarkastuksessa ennen ostoa. Nämä oston jälkeen kitinät kun aina enemmän tai vähemmän, tuntuvat ja kuulostavat täydeltä hulluudelta.

        Ps. Etkä muuten tässäkään vielä eritellyt edes niitä 5:ttä virhettä, jotka pompsahtivat vasta oston jälkeen autoosi? Kuluvia osia?
        Et myöskään kerro, onko kyseessä 300000km ajettu 15-vuotias auto vaiko 30000km ajettu kolme vuotias? Niilläkin kun on oleellinen merkitys arvioidessa, onko kyseessä alkuunkaan myyjän vastuulla oleva virhe.


    • KUSETETTU 1234

      Auto on vanha ja paljon ajettu. -94 vuoden a8 Siitä on vakionopeudensäädin paskana vaikka myyjä väitti että toimii (oli juurikin se josta puhuin mikä oli koe ajossa kyselyssä että toimiiko) 250 € uusi viiksi! Airbag valo palaa, myyjä väitti että se palaa siksi koska he oli juuri vaihtanut akun siihen ja siksi valo syttyi, he sammutti sen liikkeessä mutta syttyi uudestaan parin päivän päästä, se käytiin näyttämässä korjaamolla ja selvisi että se valo palaa siksi että sieltä pitäisi vaihtaa kellojousi, (korjaus maksaa 450 €) eli EI PALANUT SIKSI ETTÄ AKKU VAIHDETTIIN!! ilmoituksessa luki että cd-radio. Ei ollut cd boksia takaluukussa vaikka kuuluisi. Moottori vuotaa öljyä, jälkeenpäin kun siitä ilmoitin liikeeseen niin vastaus oli "ei se rikki ole että siitä on sitten öljypohjan propun tiiviste mikä vuotaa." VENTTIILIKOPAN TIIVISTE SIELLÄ VUOTAA!! koneessa ei paljoa ollut ostohetkellä öljyä jotenka ei siksi vuotanut paikanpäällä. Viimeisimpänä huomattiin vasta tällä vkolla että pakoputki vuotaa!! V8 kone niin en osannut sitlä istumalta sanoa vuotaako putki via ei kun muutenkin huutaa se auto kovaa. Kyllä myönnän että tein virheen kun en autoa tarkastanut kunnolla, en väitä etten itse olisi tehnyt kaikkea oikein. Mutta tämmöset viat olisi kyllä mun mielestä liikkeen vastuulla johon he ei suostu tekemään mitään. Ja jos heillä olisi kunnollisia autoja kaikki niin eihän sieltä tämmösiä pommeja löytyisi!! Väitti vielä että auto on kuntotarkastettu!! Ja vakuutteli että auto on kaikinpuolin kunnnossa. Mitä kusetusta! En ottanut mukaan ketään omaa tyhmyyttäni, olin yhtä tuttua pyytänyt mutta viime hetkellä hän perui jotenka menin ilman häntä sitten

      • din-liitin

        "Auto on vanha ja paljon ajettu. -94 vuoden a8..."

        Just. I rest my case.

        ...and you are nutcase.


      • din-liitin

        "...kyllä mun mielestä liikkeen vastuulla..."

        Aha, vai niin.
        Kysyppäs LAINMUKAINEN mielipide www.kkv.fi kuluttajaneuvojalta.

        Uskon tietäväni, että vastaus on LAINMUKAISESTI: Liikkeen korvausvastuu tasan nolla (0).


      • köyhätpaskiaiset

        PERSEAUKISEN KUSIPÄÄN EI PIDÄ OSTAA MINKÄÄNLAISTA AUTOA, EI VARSINKAAN 20VUOTTA VANHAA AUDIA. Toivottavasti joku on sinut päästänyt päiviltä tämän kuluneen puolentoistavuoden aikana, koska on väärin antaa yhteiskuntakelvottoman kuonan elää.


    • KUSETETTU 1234

      En mä sitä tässä nyt haekkaan, vaan sitä yritän kertoa että AUTOXPORT TAMPERE myy paska kuntoisia autoja ja kusettaa ihmisiä minkä kerkiää. Väitti että auto on kunnossa ja että on kuntotarkastettu! Jos olisi ollut niin ei auto olis ollu tollasessa kunnossa. Kehtas päin naamaa kusettaa että vehkeet/lisävarusteet toimii kun kysyin niistä. Eli loppu tulos on se että kyseinen liike huijaa hyvätahtoisia ihmisiä ja kyllä tääkin nyt tiedetään kuka tää "din-liitin" oikeasti on. (miks muuten noin kiivaasti laittais vastapalloa tähän aiheeseen) Kannattaa kiertää kaukaa tämä kyseinen laitos.
      Ei ite näköjää tajua että kaivaa kuoppaa itselleen kun myy tuon kuntoisia autoja ja valehtelee viäl päälle. Että ihan vaan ittelles "din-liitin" you are the nutcase ;D

      • din-liitin

        Heh... luule mitä luulet minusta, se on sivuseikka.

        Puretaanpas kuitenkin vähän murheitasi, 20-vuotiaassa Audissa.

        "...vakionopeudensäädin paskana vaikka myyjä väitti että toimii..."
        Tuon lisävarusteen toiminnan voi kokeilla koeajolla. Ja pitääkin kokeilla, jos sen toiminta on oleellinen ostopäätökseen vaikuttava tekijä.
        On voinut toimia eilen kauppiaalla ja nyt huomenna sinulla rikkoutunut.

        "Airbag valo palaa, myyjä väitti että se palaa siksi koska he oli juuri vaihtanut akun siihen ja siksi valo syttyi, he sammutti sen liikkeessä mutta syttyi uudestaan parin päivän päästä..."

        Niin? Tuokin saattaa olla ihan totta myyjän puolelta. Toimi kuitenkin pari päivää moitteettomasti? Jos nyt kuitenkin sinulla on jotain airbagiin vaikuttavaa rikkoutunutkin se on sinun itse korjattava.

        "ilmoituksessa luki että cd-radio. Ei ollut cd boksia takaluukussa vaikka kuuluisi."
        Eikä tässä tapauksessa ostaja, eli sinä, varmistanut omin silmin kyseisen laitteen olemassaoloa. Ilmoituksissa voi olla tahattomasti muitakin virheitä ja asiakkaan pitää itselleen tärkeitten varusteitten olemassaolo ja toiminta varmistaa.

        "VENTTIILIKOPAN TIIVISTE SIELLÄ VUOTAA!!"
        So?
        Se kun saattaa tosiaan 20-vuotiaassa autossa moni muukin vuotaa, kuin venttiilikopan tiiviste. Täysin iäntuoma ominaisuus myös Audissa.

        "Viimeisimpänä huomattiin vasta tällä vkolla että pakoputki vuotaa!!"
        So?
        Tähän ihan sama vastaus kuin edelliseen. 20-vuotiaasta autosta mikä tahansa asia voi hajota milloin tahansa, ruostumisherkkä pakoputki yhtenä hyvänä esimerkkinä tällaisesta luonnollisesta kulumisesta.

        "Mutta tämmöset viat olisi kyllä mun mielestä liikkeen vastuulla..."

        Voi Pyhä Sylvi... sun mielestä ehkä, kenenkään täyspäisen mielestä ei. Ei edes lain mukaan.


    • KUSETETTU 1234

      Joo en mä täältä mitään korvauksia hae?!?!?! :D kun tiedän että se kusetus liike ei mitään suostu korvaamaan. Haluan vaan ilmoittaa tuleville mahdollisille asiakkaille että kyseinen liike myy huono kuntoisia autoja! :D Mulla on kuule kaikki kunnossa ittelläni ;) sinä taidat olla vähän päästäs löysällä kun kuvittelet että tuommone autoliike menestyy kun en ole ainoa joka täällä on saanut paskan auton alle sieltä liikkeestä xD Toivon että se paikka kaatuu ja mahdollisimman pian niin ei tarvii muidenkaan sitten enää ihmetellä ja kärsiä turhaan. Ja pointtini tässä oli ilmoittaa että autoliikkeen myyjä kusetti auton kunnon mulle ja valehteli viel päin naamaa autosta. Kyllä kuule löytyy monia ketkä on sitä mieltä että tämä kauppa ei mennyt oikein liikkeen puolesta.

      • din-liitin

        "Haluan vaan ilmoittaa tuleville mahdollisille asiakkaille että kyseinen liike myy huono kuntoisia autoja!"

        Selvä. Ilmoituksesi on nyt huomattu. Jokainen voi sitten päätellä, millainen painoarvo ilmoituksellasi on... minulle tuollaisella purkauksella, faktat huomioiden, ilmoitus- ja uutisarvo on nolla.


    • punisher1

      Din-liitin. Henkilökohtaisesti en usko sattumaan, en ainakaan niin raskauttavalla tavalla, että autosta menisi viisi(5) eri osaa rikki kahden(2) päivän sisällä. Varsinkaan kun näiden osien toiminta ei vaikuta toisisiinsa. Kusetettu1234 ei ole ainut ostaja joka antaa negatiivista palautetta. Uskoisin liikkeessä olevan aika rutkasti jotain hämärää, kun näin moni asiakas jaksaa tulla avautumaan suomi24:an asti. Vielä tiedustelisin sinun motiiviasi asiaan ja mihin perustat päätelmäsi? Epäilen sinun olevan Tampereen kätyri, tässä tapauksessa, voisitko myös vastata muihin negatiivisiin palautteisiin? Haluaisin viihdyttää itseäni niihin liittyvillä selityksillä.

      • din-liitin-kö?

        "Vielä tiedustelisin sinun motiiviasi asiaan ja mihin perustat päätelmäsi?"

        Motiivi on sama, kuin purnaajillakin. Kommentoida suoranaisiin vääryyksiin. Päätelmäni?
        Mitään en tässä asiassa ole päätellyt enkä ehdottomaksi totuudeksi väittänyt, enhän kyseisestä tapauksesta tiedä mitään muuta kuin tässä "kusetettu 1234" yksipuolisen purnauksen. Siihen ja vain siihen kommentoin ja olihan tuossa melkoista itkua 20-vuotiaan auton ominaisuuksista (ei niitä uudex kukaan voi taikoa) ja selkeitä ostajan virheitä.

        "Epäilen sinun olevan Tampereen kätyri, tässä tapauksessa, voisitko myös vastata muihin negatiivisiin palautteisiin?"

        Epäile sinäkin mitä lystää. Tampereella käyn noin kerran vuodessa, jos säät sallii ja huvipuistossa tekee mieli päivä viettää. Muutoin minulla ei Tampereelle ole asiaa... melko tylsä paikka, noin niinkuin yleisesti ottaen.
        Ja kyllä olen kommentoinut muihinkin vastaaviin autoliikkeitä solvaaviin keskusteluihin, ihan asiallisesti ja asioita hieman syvemmältäkin kaivellen. Ja hyvin usein, kuten tässäkin tapauksessa, taustalta löytyy hieman tai enemmän kuin vain hieman pöhkö ostaja jolla ei mitään käsitystä autokaupan lainalaisuuksista.

        Itsesi viihdyttämiseen jos näistä kommenteistani on, niin olen syvästi liikuttunut, että kykenen kirjoituksillani tuottamaan mielihyvää jollekin. Ole hyvä.
        Varaa käsipyyhkeitä käden ulottuville ja selaile koko palsta.

        Ps. Tämäkään "din-liitin" nimimerkki kun ei rekisteröity ole, niin joudut nyt ihan itse päättelemään eri keskusteluista minkä nimimerkin kohdalla voit aloittaa itsesi "viihdyttämisen".
        Viihdyttäviä lukuhetkiä itsesi kanssa!


    • KUSETETTU 1234

      Ja vakkari ei toiminut kun heti liikkeestä lähdettyäni kokeilin! :D Niin kuin aikaisemmassa kertomuksessani kirjoitin että koitin heti liikkeestä lähdettyäni osittaa liikkeeseen että vakkari ei pelitä) Eikä se airbagikään nyt kahdessa pvässä hajoa! Ei se valo muuten olisi palanut, ja luotettavalla korjaamolla kävin sitä valoa näyttämässä ja siellä sanottiin että se ei ole voinut syttyä sen takia että akku on vaihdettu :D eikä se öljyvuotokaan ilmesty kahden pvän jälkeen niin että se olisi yhtäkkiä rikkoutunut niin xD Kyllä ne on ollut hajalla silloin kun auto myytiin!! Ja se pakoputki on ollut alusta alkaen paskana, se vaan varmistui nyt vasta viime viikolla.

      • din-liitin

        "Ja vakkari ei toiminut kun heti liikkeestä lähdettyäni kokeilin!"

        ...mutta ilmeisestikin ennen kaupantekoa toimi? Muutoinhan olet laiminlyönyt ostajan velvoitteen tarkastaa auto ja sen varusteiden toimivuus.

        "Eikä se airbagikään nyt kahdessa pvässä hajoa! "

        Aha? No montako päivää se kestää? Minun titoni mukaan sähkötoiminen laite hajoaa murtosekunnissa, eli ihan milloin tahansa ja yllättäen.

        "... luotettavalla korjaamolla kävin sitä valoa näyttämässä ja siellä sanottiin että se ei ole voinut syttyä sen takia että akku on vaihdettu..."

        Oho? Melkoinen lausunto korjaamolta!? Minulla kun on tietoa ja kokemusta, että akunvaihdon jälkeen voi palaa muitakin varoituksia ja vikakoodeja mennä päälle... ja korjaantuu täysin, kun vikakoodit kuitataan. Jännitteenvaihtelu sähkölaitteissa aiheuttaa ja vikaa ei oikeasti ole, pelkkä kuittaus riittää.

        "...eikä se öljyvuotokaan ilmesty kahden pvän jälkeen niin että se olisi yhtäkkiä rikkoutunut..."

        Miten niin? 20-vuotiaassa autossa mikä tahansa tiiviste tai stefa voi alkaa vuotaa milloin tahansa. Ja tosiaankin, ihan yhtäkkiä.
        Ja edelleenkin, vakava öljyvuoto olisi sinun lainmukaisesti pitänyt kyetä havaitsemaan ostajan lainmukaisessa tarkastuksessa. Sokeahan et ole, joten et voine vedota siihenkään ettei tuota näkynyt ostohetkellä?

        "...pakoputki on ollut alusta alkaen paskana, se vaan varmistui nyt vasta viime viikolla."

        Jahas... nyt väität olevasi kuurokin, sokeuden lisäksi? Jos se oli rikki ostotilanteessa se sinun olisi pitänyt huomioida ennen kaupantekoa.

        Kuuro, sokea...? Mutta nyt on liike tehnyt pahan mokan, kun kuuro-sokealle auton möivät!?!

        Vitsi vitsi... tyhmähän sinä vaan olet.


      • CincinnatiJim
        din-liitin kirjoitti:

        "Ja vakkari ei toiminut kun heti liikkeestä lähdettyäni kokeilin!"

        ...mutta ilmeisestikin ennen kaupantekoa toimi? Muutoinhan olet laiminlyönyt ostajan velvoitteen tarkastaa auto ja sen varusteiden toimivuus.

        "Eikä se airbagikään nyt kahdessa pvässä hajoa! "

        Aha? No montako päivää se kestää? Minun titoni mukaan sähkötoiminen laite hajoaa murtosekunnissa, eli ihan milloin tahansa ja yllättäen.

        "... luotettavalla korjaamolla kävin sitä valoa näyttämässä ja siellä sanottiin että se ei ole voinut syttyä sen takia että akku on vaihdettu..."

        Oho? Melkoinen lausunto korjaamolta!? Minulla kun on tietoa ja kokemusta, että akunvaihdon jälkeen voi palaa muitakin varoituksia ja vikakoodeja mennä päälle... ja korjaantuu täysin, kun vikakoodit kuitataan. Jännitteenvaihtelu sähkölaitteissa aiheuttaa ja vikaa ei oikeasti ole, pelkkä kuittaus riittää.

        "...eikä se öljyvuotokaan ilmesty kahden pvän jälkeen niin että se olisi yhtäkkiä rikkoutunut..."

        Miten niin? 20-vuotiaassa autossa mikä tahansa tiiviste tai stefa voi alkaa vuotaa milloin tahansa. Ja tosiaankin, ihan yhtäkkiä.
        Ja edelleenkin, vakava öljyvuoto olisi sinun lainmukaisesti pitänyt kyetä havaitsemaan ostajan lainmukaisessa tarkastuksessa. Sokeahan et ole, joten et voine vedota siihenkään ettei tuota näkynyt ostohetkellä?

        "...pakoputki on ollut alusta alkaen paskana, se vaan varmistui nyt vasta viime viikolla."

        Jahas... nyt väität olevasi kuurokin, sokeuden lisäksi? Jos se oli rikki ostotilanteessa se sinun olisi pitänyt huomioida ennen kaupantekoa.

        Kuuro, sokea...? Mutta nyt on liike tehnyt pahan mokan, kun kuuro-sokealle auton möivät!?!

        Vitsi vitsi... tyhmähän sinä vaan olet.

        din-liitin: Tätä sinun ja kusetettu1234:sen keskustelua lukeneena sivustaseuraajana annan yhden isällisen neuvon: Ei kannata taistella tuulimyllyjä vastaan: Et pysty tällä palstalla, (vaikka kuinka kerrot totuudenmukaisesti miten kuluttajansuojalakia sovelletaan vanhojen autojen osalta) muuttamaan kusetettu1234:n ajatusmaailmaa suhtautumaan 20v vanhaan Audi A8:n ostamiseen ja toimivuuteen objektiivisesti. Ja kusetettu1234: Jos myyjä on luonut päähäsi autosta paremman mielikuvan, mitä se on oikeasti ollut ja se on osaltasi vaikuttanut ostopäätökseesi, on se tietysti ikävää ja valitettavaa, mutta: Olet ostanut 20v vanhan Audi A8 -merkkisen auton. En ollut mukanasi autoa ostamassa, ja olenkin lukenut vain sinun versiosi tapahtumienkulusta, mutta olisihan sinun itsekin pitänyt ymmärtää ja ottaa huomioon että 20v vanha Audi A8 on "tikittävä aikapommi", jossa varmasti on jo luontaista kulumaa ja mahdollisia piileviä vikojakin ja jonka ylläpito ja korjaaminen on voi tulla hyvinkin kalliiksi.


      • din-liitin
        CincinnatiJim kirjoitti:

        din-liitin: Tätä sinun ja kusetettu1234:sen keskustelua lukeneena sivustaseuraajana annan yhden isällisen neuvon: Ei kannata taistella tuulimyllyjä vastaan: Et pysty tällä palstalla, (vaikka kuinka kerrot totuudenmukaisesti miten kuluttajansuojalakia sovelletaan vanhojen autojen osalta) muuttamaan kusetettu1234:n ajatusmaailmaa suhtautumaan 20v vanhaan Audi A8:n ostamiseen ja toimivuuteen objektiivisesti. Ja kusetettu1234: Jos myyjä on luonut päähäsi autosta paremman mielikuvan, mitä se on oikeasti ollut ja se on osaltasi vaikuttanut ostopäätökseesi, on se tietysti ikävää ja valitettavaa, mutta: Olet ostanut 20v vanhan Audi A8 -merkkisen auton. En ollut mukanasi autoa ostamassa, ja olenkin lukenut vain sinun versiosi tapahtumienkulusta, mutta olisihan sinun itsekin pitänyt ymmärtää ja ottaa huomioon että 20v vanha Audi A8 on "tikittävä aikapommi", jossa varmasti on jo luontaista kulumaa ja mahdollisia piileviä vikojakin ja jonka ylläpito ja korjaaminen on voi tulla hyvinkin kalliiksi.

        "Ei kannata taistella tuulimyllyjä vastaan..."

        Kiitos huolissaanolostasi "CincinnatiJim", mutta eipä tässä toki taistelua olekaan... kunhan ajankuluksi hieman tuon totuuksiakin esille, ettei ihan ryöstäydy nämä "kusetettu 1234":n kaltaiset höpöhöpö puheet totuuksina taivaalle... josko joku muu (epäilen tosin vahvasti itsekin, onko yhtäkään järjissään olevaa valittajaa) ottaisi opikseen ja ymmärrykseensä, ettei vanhassa autossa takuuta ole ja virhevastuukaan ei mikään automaattinen rahasampo ole, josta kaikki ja kaikille uudeksi korvattaisiin.

        Lähinnä tässäkin tapauksessa korostettakoon tuota OSTAJAN VASTUUTA ja VELVOLLISUUTTA, joka lainmukaan on lyhyesti ja vapaalla sanamuodolla:

        Tarkasta ostonkohde, koeaja riittävästi, tarkasta asiapaperit ja jos ei omat taidot riitä tarkastukseen, käytä asiantuntijaa; joko ulkopuolista tai lähituttavaa. Tarkastusvelvollisuutta ei poista oma tyhmyys, eikä virhevastuu takuuksi muutu, vaikka kuinka siltä iha ittestä tuntuiski.


    • Selitysten ihmemaa

      Myös minä kävin kertaalleen täysin turhaan merkkiliikkeessä, kun tämän liikkeen myyjä ilmoitti varanneensa sinne ajan korjausta varten, jota eivät itse osanneet tehdä. Eipä ollut mitään varannut, selitystä vaan pukkasi. Todella turhauttavaa ottaa keskellä päivää töistä pari tuntia vapaata auton huoltoa varten, kun myyjä vaan kusettaa eikä mitään huoltoa olekaan. Myös tuolla tamperelaisessa merkkiliikkeessä totesivat tämän hepun olevan tunnettu siitä ettei sanomiset pidä paikkaansa. Harmi etten löytänyt tätä ketjua ennen kuin erehdyin sieltä auton ostamaan, olisi säästynyt monelta vaivalta.

      • vm 07

        Ihan paska pulju! Mulle ainakin valehdeltiin ummet ja lammet, luvattiin kauppaa tehdessä pieniä korjauksia jotka hoidettaisiin seuraavalla viikolla. Kun vein auton korjattavaksi/ pestäväksi oli ainoastaan pesty mutta kurjaukset tekemättä. Lisäksi rekisteriotetta en meinannut saada millään kesti 2kk, kun soitin (moneen kertaan) valehdeltiin että joo tänään lähtee postiin ja mitä kummallisempia selityksiä ja syitä keksittiin. En ymmärrä miksi ei sanottu suoraan että on rahoitus vaikeuksia ja kestää tovin, niin olisin kiltisti odottanut. Eli huijareta tosiaan!


    • aja täysiä ohi

      Kyllä on kylmä tosiasia,että tämä kyseinen autoliike ei Todellakaan hoida asioita sovitulla tavalla!!

    • Samaramies

      Tämähän on mukavaa seurattavaa, kun ämmät kattoo kauniita ja rohkeita, niin neropatit kirjottelee tälle palstalle. Kunhan vain aikaa kuluu, niin täällä on kaikki suomen autoliikkeet haukuttuna. Uusi auto 25000 euroa, vm. 04/05 5000 euroa noin 200000 ajettuna eli hinnasta vajonnut neljä viidesosaa siis asiakkaan kai pitäisi ymmärtää ostavansa vain yhden viidesosan uuteen autoon verrattuna, siis autosta on jäljellä enää 20% erotus on jo käytetty. Eikä enää sitä 20 prosenttiakaan, kun ryöstäjä myyjä on ottanut ainakin 2000 euron voiton autolla. Suosittelen, että pyydätte ostaessanne kaupanpäällisiksi navigaattorin, johon voi ohjelmoida autopurkaamot, niin ei tule hinailtua turhan pikiä matkoja. Vanha on Vanha vaikka se auto olisikin. Turha puhua, että kaikilla ei ole uuteen varaa, sen tietää kaikki. Uudessa putoaa hinta ja vanhassa, kun hintaa ei enää ole, menee rahat sen hengissä pitämiseen. Kyllähän joskus voi käydä tuuria ja vanhakin toimia ihan hyvin.

    • q234

      hyvä mesta

    • Reissumies on road

      En tiedä mitä ajatella.Kyllähän tuo negatiivinen palaute "vaikuttaa"vaikka en kyseisessä liikkeessä ole asioinutkaan.Kiinnosti yksi auto,mutta pakko kai jättää väliin.Muutama neg.tiivisen ymmärtää,mutta että näin paljon?Siinä olen kyllä "myyjän" kanssa samoilla linjoilla,että 20 vuotisesta ei uutta saa ja ostajallakin vastuu.Kaikesta huolimatta hyvää alkavaa kevättä kaikille.

    • fillaristi 1

      Yhdyn kaikkiin negatiivisiin mielipiteisiin tastä ns autokaupasta Autoxport. Niin paska liike, ettei sanotuksi saa vihastumatta!!! Älkää koettako onneanne ikinä!!!

      • Adressi pystyyn.

        Ennakkokatsastus kaikkiin autoliikkeistä myytäviin autoihin pakolliseksi. Näin vältyttäisiin turhilta riidoilta ja kuluttajansuojaitkuilta.
        Enkä siis tarkoita, että ko. liike olisi tehnyt tai jättänyt tekemättä jotain, vaan yleisesti kaikkia liikkeitä.

        Samaa voisi soveltaa myöskin yksityisien välisiin kauppoihin. Auto voisi vaihtaa omistajaa vain liikennekelpoisena. Jos auto myydään katsastamattomana, niin se pitäisi poistaa myös samalla rekisteristä


    • Joku huijaa

      Huijaako ne omaavansa AAA-luottoluokituksen?

      • kerran erehtynyt

        Kait sitä AAA luokituksen saa kun ei hoida vastuitaan ja kusettaa rahat asiakkaalta, sillä tuo kolme aata ei takaa että myytävät autot olisi hyviä, vaan kertoo yhtiön taloudellisen tilanteen.


      • Olkaa varuillaan
        kerran erehtynyt kirjoitti:

        Kait sitä AAA luokituksen saa kun ei hoida vastuitaan ja kusettaa rahat asiakkaalta, sillä tuo kolme aata ei takaa että myytävät autot olisi hyviä, vaan kertoo yhtiön taloudellisen tilanteen.

        Nyt sama tyyppi kusettaa torikahvilalla


      • tine4
        Olkaa varuillaan kirjoitti:

        Nyt sama tyyppi kusettaa torikahvilalla

        ja varmaan myy laihaa kahvia kalliilla hinnalla, eikä ota tekemisistään mitään vastuuta..


      • sivusta seurannut
        tine4 kirjoitti:

        ja varmaan myy laihaa kahvia kalliilla hinnalla, eikä ota tekemisistään mitään vastuuta..

        ei edes ole maksanut palkkoja!!!!nuoret tytöt ovat tulleet täysin huijatuiksi ja tää kauppias vaan lupaa että joo joo,huomenna....


      • Bebee
        tine4 kirjoitti:

        ja varmaan myy laihaa kahvia kalliilla hinnalla, eikä ota tekemisistään mitään vastuuta..

        Voi tine4 rukkaa vai pääs viel kusettaa laihalla kahvillakin auton lisäks.


    • jebo

      Konkurssi ovella kun ei löydy enää kyseistä firmaa nettiautosta???

    • Kiertäkää kaukaa

      tämä liike! Tässä kaupassa apinaa koijataan. Puuhamies osaa kyllä puhua sujuvasti ja vakuuttavan oloisesti, mutta puheeksi kaikki jääkin. Otin auton koeajoon ja huomasin siinä muutaman pikkuvian. Kaupat tehtin ja sovittiin korjauksista seuraavalla viikolla. Todellisuudessa meni 6 kk (?!) että tämä liike hoisi nämä viat kuntoon. Selityksiä, tekosyitä ja viime hetken esteitä ilmeni jatkuvasti, suurin osa näistä hyvin läpinäkyvää puijaamista. Perään sai soitella päivittäin, ihmetellä täytyy eikö kauppiaallekin olisi helpompi hoitaa asiat kuntoon ja päästä asiakkaasta kunnialla eroon? En suosittele!

      • Kale555

        kas, en ollutkaan ainoa jolla meni auton paperien saannissa kuukausia


      • ei hyvä
        Kale555 kirjoitti:

        kas, en ollutkaan ainoa jolla meni auton paperien saannissa kuukausia

        myös itsellä kokemukset kyseisestä liikkeestä on ERITTÄIN huonoja... ajoin autolla 47 kilometriä ja siitä alkoi huolet... kokoajan jotain pikkuvikaa ja kerran hinattu korjaamolle... auto makasi korjaamoilla 3kk:ta 6kk:sta. kokoajan soittaessa tulee mitä kummallisimpia selityksiä ja vika on aina korjaamoissa sun muussa... auto voi olla halpa ostaessa mutta korjaamoreissujen ja muitten säätöjen jälkeen auto tuleekin maksamaan törkeitä summia...


    • jabezu

      puhetta tulee, mikään ei pidä paikkaansa

    • teknologiaa

      Miten hitossa täällä on noin asiantuntijoita kommentoimassa, kuinka paska auto tuli ostettua? Oikeestihan se tarkottaa, että näillä täällä avautuvilla ei mitään käsitystä autoista ja niiden tekniikasta. Helppohan se on täällä nimettömänä piileskellä ei oo miestä ei. Ehkäpä se on tää uusi luuseri sukupolvi asialla.

      • perttunami

        miks sulla on nimimerkki?


    • Pompotettu

      Tuttu liike tamperelaisten autokorjaamoiden ja muiden toimijoiden keskuudessa. Tuttu siitä että valehtelee myös niille samalla tavoin kuin asiakkaillekin kukaan ei suostu enään palveleen mielellään heitä. Kaikki jää lupausten tasolle.

    • Saana69

      Kyllä on suomen kovin vedättäjä se Jamppa.

    • Sippe7

      jos eiku kun autossa on vika ja huoltomies on lähteny Tampereelta eteläänpäin hoitamaan hommaa, niin jostain syystä sen auto menee aina rikki siinä Hämeenlinnan marketeilla, kunhan oot ensin odottanut sitä 12 tuntia. Vois joskus päästä vaikka esim. vaan Valkeakoskelle. vaihtelu virkistäis tai ainakin samaa valetta ei aina samalle "asiakkaalle".

    • Wille29

      VAROKAA AUTOXPORT TAMPERE RANTAPERKIÖ !!!!
      - SIELLÄ ISÄ JA POIKA KUSETTAA JA VALEHTELEE AUTONOSTAJILLE MINKÄ KERKIÄÄ
      - MIKÄÄN EI PIDÄ PAIKKAANSA
      - AUTOT MITÄ MYYDÄÄN EI OLE HEIDÄN, VAAN RAHOITUSYHTIÖN JA VIELÄ HALTIOIDEN NIMISSÄ!!!
      - EI SAA ULOS / MUKAAN AUTON REKISTERIOTETTA KUN HEILLÄ AUTOT MAKSAMATTA RAH.YHTIÖÖN
      - HUIJAREITA MOLEMMAT !!!
      - ASIAA KULUTTAJA-ASIAMIEHELLE SEKÄ POLIISILLE, AVOIMIA JUTTUJA ON HEITÄ VASTAAN PALJON !!!
      - SELITYKSIÄ, VALHEITA...., NIITÄ RIITTÄÄ, VAROKAA IHMISET !!!

    • Ex-asiakas

      Tervehdys.
      Huonoja kokemuksia meillä myös. Toimintamalli lupauksineen noudatti Samaa strategiaa. Nyt kun luin viimeisiä palautteita, niin alan harkitsemaan rikosilmoituksen tekemistä myös omalta osaltani.

    • JarkkaJ

      Ihan hyvä liike. Isä ja poika kunnon miehiä.

    • Ex-asiakas

      JarkkaJ:lle

      Jos on hyvä liike jne...Millaisia ovat sitten asiakkaat, jotka tänne kirjoittavat huonoista kokemuksistaan? Tuskin tänne asiakkaat kirjoittavat huonoista kokemuksistaan muuten vain. Ja vielä kun katsoo palautteen määrää, niin kyllähän siitä voi jo vetää johtopäätöksiä.

      • Sivusta_seuraaja

        Useimmiten hyvää palvelua saaneet eivät siitä nettiin kirjoittele, kun taas ihminen joka on luullut ostavansa uuden auton, uuden takuulla, lähtee helposti mustamaalaamaan liikettä. Kun näissä kirjoituksissa ei käy ikinä ilmi, että mikä auto, millainen ajomäärä jne., niin on vaikea oikeasti arvioida onko "huijattu", vai onko alettu vinkumaan ikitakuun perään.


      • vanhaasiakas

        eihän tänne välttämättä viitsi laittaa tarkempia tietoja kaupoista ettei liike ala vaatimaan asiakkaalta korvauksia kunnianloukkausesta jne kun on tänne "valehdellut" ja haukkunut liikettä. Ja mielestäni airbag valon/vian nollaaminen, joka syttyi auton sammutettua ja käynnistettyä ei ole reilua taikka todenmukaista autokauppaa ja kyllä kuuluisi heille korvattavaksi.


    • vanhaasiakas

      kannattaa kyllä välttää liike jos ei kaipaa mielipahaa päänsärkyä sekä rahankulutusta turhaan. pystyn yhtymään Wille29:siin, annoin vaihdossa auton heidän autoonsa, vaihtoauto vaikutti paikan päällä hyvältä mutta kuitenkin ilmeni parin päivän sisällä ajoon vaikuttavia vikoja eivätkä suostuneet osallistumaan mihinkään korjauskuluihin ja valehtelivat kaupanteon yhteydessä auton kunnosta. auto jonka annoin vaihdossa oli minun nimissä kaupanteon jälkeen koska minulle alkoi ilmestyä sakkoja paljon kaupan jälkeen. asiasta tein rikosilmoituksen kun tuohan on laitonta. voi toki olla yksittäistapaus Wille29:sin ohella mutta epäilen kun niin moni muukin kokenut vääryyttä liikkeessä asioidessa. Luulisi heidänkin oppivan jo virheistään ja lopettavan tämänlaisen vääryyden harjoittamisen

    • Exasiakas

      Kuten jo aiemmin kirjoitin on useimpien asiakkaiden kokemukset ja toimintamalli samankaltainen myös minun kaupan yhteydessä. Ei tässä ikitakuun perässä vonguta.

    • exäksporttilainen

      Minua keskustelua seuranneena herää kysymys: Miksi liike on pitänyt asiakkaiden autoja korjattavana jopa kuukausia. Mitä mieltä olette tästä? Oma auto oli kyseisessä liikkeessä toista kuukautta korjattavana. Sama toistu minulla kuin muilla, auto ei tullut siitä huolimatta kuntoon. Miten liikkeen kannattaa pitää kuukausia autoa poissa asiakkaalta?

      Toinen asia: Vaikuttaa siltä että ko. liike yrittää eri nimimerkeillä vastata asiakkaiden palautteisiin. Itse yrittäjänä olen sitä mieltä, että juuri tuo negatiivinen palaute antaa yrittäjälle tietoa siitä miten palvelua tulee kehittää. Positiivinen palaute on tietysti hyvä juttu, mutta jos yritystä pitää kehittää...

      • Exäksporttilainen

        Vielä kerron sen, että auto oli toista kuukautta ko. yrityksessä " korjattavana". Vikakoodit oli poistettu. Ajokilometrit eivät täsmänneet ja trippi oli nollattu. Ei minulla ollut asiassa mitään mahdollisuuksia väittää toisin. Olisi pitänyt tarkkaan dokumentoida nämä kilometrit ylös jne... Pahin mitä autollamme on voitu tehdä on sen käyttäminen taksina (esim viety Viroon käyttöön) tai vuokra-autona tai muuten vaan ajeltu ja lopuksi säädetty kilometrit ja trippi nollattu. Auto ei kuitenkaan tullut kuntoon Autoxportissa ja korjausaika venyi erilaisin selistyksin.

        Jos autonne on korjattavana sielää, niin KANNATTAA tehdä yllätyskäynti ko. yrityksessä ja katsoa mitä sielää autolle tehdään! Muistakaa ottaa kamera mukaan ja dokumentoikaa kaikki!


    • paskanjauhajat

      Erehdyin ostamaan sieltä kalliin auton "kyse on siis erikoisautosta" ja valitettavasti aivan uskomatonta touhua mikään ei pidä paikkaansa joten EN SUOSITTELE TÄTÄ LIIKETTÄ KENELLEKKÄÄN. En rupea sen enempää tähän runoilemaan mutta oikeesti VAROKAA.

    • MB250CDI

      Hmmm tuntuu että sama tyyppi kirjoittaa nuo kaikki jutut,pitää tsekata koodaukset.Itse ostin Mb eikä mitää HUOM MITÄÄN PAHAA SANOTTAVAA

      • exksäksporttilainen

        No MB250CDI miksi SINULLA on nimimerkki? Ei kai tässä ole käyny niin, et itse kauppias kirjoittelee kehuja sisältäviä juttuja?


    • Matti37

      Ei ikinä.

    • Pelkäätkäs

      Näytä naamas.

    • eiasiakas

      Aika huonoa puhetta on tampereenseudulla tästä paikasta niin yksityisten kuin kauppiaiden keskuudessa. Kuunnellu vain mitä muut puhuu. Itse en ole autoa sieltä ostanut.

    • Eksäksporttilainen

      Olen myös kuullut kaikenlaista tästä puljusta ja kaljusta myyjästä. Kuluttasuoja toimii, mutta hitaasti, vaikka syitä tähän liittyen varmaan on. Kantsis varmaan ilmoitella myös muille, jos on esim. vakuutuspuolella epäselvyyksiä. Lehdissä on kirjoiteltu kaikenlaista autokauppavedätyksiin liittyvää. Tästähän voisi saada joku lehti hyvän jutunaiheen. On jo kertynyt tekstiä ja kokemuksia.

    • ihanloppu

      Tein kerralla kaksi kauppaa. Ensimmäisen ja viimeisen. Ei enään ikinä uudestaan.

    • Aivan karmeaa valehtelua. Joka asiassa. En voi uskoa että voivat isä ja poika olla molemmat noin kovia valehtelemaan. Autokauppaa pystyy tekemään noinkin, Tottakai. Ennemmin tai myöhemmin vaan tapaa tulla ”pää vetävän käteen”. Näin uskon tapahtuvan tässäkin tapauksessa. Onko kenellekään tuttu juttu, että Tatu ”puhuu verottajan kanssa”?

    • Caro010

      Kiertäkää kaukaa! Kävimme katsomassa aivan romua 3500e maksavaa autoa, johon olivat kuulemma juuri tehneet 4000e huollon. Niin varmaan, miinuskatteella sitä kannattaakin myydä. Ajattelivat varmaan, että koska olemme nuoria ensiauton ostajia, emme ymmärrä autojen ja päälle mitään. Pojalla on muutama kesä sitten ollut kahvilayritys, jossa kyykytettiin työntekijöitä aivan huolella. Tiedän, koska olin siellä valitettavasti töissä ja ahdistaa vieläkin ajatella koko asiaa.

    • surullinen

      voi harmi.. vasta nyt luen tämän.. kumpa olisin aikasemmin.. ensi viikolla selviää kuka maksaa ja mitä..
      toivo aina elää että ihminen on hyvä..
      (näiden jälkeen on todella vaikea uskoa)

      • Mart

        Voi harmi tosiaan...
        "ensi viikolla selviää kuka maksaa ja mitä.. "

        Minäpä kerron; sinä maksat oman auton kunnostukset ja korjaukset.

        "toivo aina elää että ihminen on hyvä.."

        Aivan. Automyyjillä elää myös toivo, että asiakas olisi täysjärkinen. Mutta eipä se useinkaan ole.
        (Kuten tästä sinun tuottamastasi aivopierustakin taas voidaan huomata.)


    • Asiakas10000

      Paska firma

    • Autoxxxxx

      Todellinen huijaus paikka! Ostin viime keväänä auton sieltä. Parin kuukauden aikana alkoi ongelmat auton kanssa. Kotipaikkakunnallani kolmessa korjaamossa sanottiin, että moottori on paskana. Myyjä ei uskonut heitä vaan vei auton takaisin tampereelle "korjaamolle". Tampereen parin tonnin rempasta ei ole koskaan kuittia näkynyt. Kolme kertaa tais olla siellä korjattavana. Sen jälkeen täällä taas pariin otteeseen. Koittavat vaan pitkittää ja väsyttää asiakasta... Nyt lähtee asia kuluttaja-asiamiehellä. En jaksa heidän kanssa enään taistella. Tai ajella vara-autolla, jolla olen ajanut varmaan enemmän kuin omallani...

    • Jukka_84

      Miten tällainen pulju voi yhä olla pystyssä! Varoituksena kaikille: Kiertäkää kaukaa. Oikeasti. Toivottavasti puskaradio toimii ja sana leviää, niin ei tulisi enää yhtään enempää mielipahaa näiden kavereiden puuhista. Uskomatonta että saavat yhä harjoittaa "autokauppaa"...

    • Vuokrausta

      Onkohan heidän vuokra-auto toiminta yhtä laadukasta kuin autokauppa?

    • Anonyymi

      Tuttu osti juuri tuolta kalliin Mersun maasturin ja ehjässä autossa tuli 22 vikakoodia ja moottorin vikavalo heti oston jälkeen. Liike ei tiennyt, missä auton tutun tekemän reklamaation jälkeen korjautti eikä mikä siinä oli vialla. Ei huoltolistaa. Sijaisautona parin tonnin Ford Mondeo. Nyt moottorin vikavalo taas palaa ja 12/22 vikakoodista palannut "korjauksen jälkeen". En itse ostaisi tällaisesta lafkasta autoa tai ainakin käyttäisin ulkopuolisessa arviossa kunnon osalta ennen kuin laittaisin nimet myyntipapereihin. Pääsee pienemmällä vaivalla ja halvemmalla.

      • Anonyymi

        Olen aivan samaa mieltä. Samat on kokemukset miellä myös autokaupoista. Kaikki paperille ja auto kannattaa todella tutkia tarkkaan , ennen ostopäätöstä.


      • Anonyymi

        Rehelllinen ja rehti mielipide.


    • Anonyymi

      Kannattaa kaikki sopia ja keskustella kirjallisesti tämän liikkeen kanssa, ettei jälkikäteen tule ongelmia.

    • Anonyymi

      Ne sentään tekee ja toimii lain mukaan, toisin kuin täällä vaan itketään ja valitetaan köyhyyttään kaikki yleensä, sori.

      • Anonyymi

        Taitaa olla kauppias taas asialla. Toimitaanko lain mukaan, kun auto ei toimi..? Siitä voidaan olla montaa eri mieltä. Sehän näkyy jo viestiketjun vastausmäärässä.


    • Anonyymi

      Vastausmäärästä voi tyhmyyden todeta ja luulotaudin, laki voi lukea tai käyttää viisaampaa joka käsittää laista jotain, te muut voitte vain ja ainostaan itkeä ja valittaa silmänne punaisiksi, sori .

      • Anonyymi

        Vastausmäärästä ja laadusta voi ilman lakiapujakin vetää johtopäätöksen, ettei homma ole hallinnassa ja yrittäjä virtsaa itseltään jalat alta.Mitä pikemmin sen parempi. Jos autokaupan yhteydessä pitää olla lakimies apuna niin kyllä silloin on avattu täysin väärän liikkeen ulko-ovi.
        Harvemmin törmää näin pitkäikäiseen nega-sävytteiseen autoliikkeen "mainossivuun". Hätäisempi ei sanoisi sori vaan ottaisi peilin käteen ja tekisi korjausliikkeitä. Paha kello kauas kilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastausmäärästä ja laadusta voi ilman lakiapujakin vetää johtopäätöksen, ettei homma ole hallinnassa ja yrittäjä virtsaa itseltään jalat alta.Mitä pikemmin sen parempi. Jos autokaupan yhteydessä pitää olla lakimies apuna niin kyllä silloin on avattu täysin väärän liikkeen ulko-ovi.
        Harvemmin törmää näin pitkäikäiseen nega-sävytteiseen autoliikkeen "mainossivuun". Hätäisempi ei sanoisi sori vaan ottaisi peilin käteen ja tekisi korjausliikkeitä. Paha kello kauas kilkkaa.

        Todellakin olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Jos lakimiehet ja kuluttajansuoja ovat asiassa kuin asiassa mukana, niin viimeistää silloin pitäsi kellot kilkata. Palautteista voisi ottaa opiksi. Itse olen myös yrittäjä., joten ainakin itse suhtautuisin palautteisiin tietyllä nöyryydellä. Tavallaan liike voisi olla tyytyväinen saamastaan palautteesta. Näistä on luettavissa selvästi, mikä kaupateossa mättää. Kyse on loppujen lopuksi siitä millaisella laadulla työskennellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Jos lakimiehet ja kuluttajansuoja ovat asiassa kuin asiassa mukana, niin viimeistää silloin pitäsi kellot kilkata. Palautteista voisi ottaa opiksi. Itse olen myös yrittäjä., joten ainakin itse suhtautuisin palautteisiin tietyllä nöyryydellä. Tavallaan liike voisi olla tyytyväinen saamastaan palautteesta. Näistä on luettavissa selvästi, mikä kaupateossa mättää. Kyse on loppujen lopuksi siitä millaisella laadulla työskennellään.

        On kyllä surkeista surkein autokauppa...


    • Anonyymi

      Autolähde Teivolla aivan järkyttävä huijari.. tutulla 2 autoa sieltä ja molempiin yli auton hinnan remppaa jo pian oston jälkeen. En suosittele kellekään!

      • Anonyymi

        Autolähteen autokaupasta en osaa sanoa mitään, mutta nelipyöräsuuntausta ne ei osaa tehdä,vaikka on kuinka uudet laiteet. Ne laitteet ei tee niitä säätöjä. Tekevät käytännössä vain aurauskulmansäädön etupäähän. Jos asentaja ei osaa/viitsi olisi reilua mainita että emme säädä kuin aurauskulmat.


    • Anonyymi

      Vein ehjän auton autolähteelle huoltoon, missä suosittelivat määräaikaishuollon yhteyteen jarruhuoltoa etupäähän. Noh vaihdettiin palat ja levyt eteen ja heti ku ajoin auton pihalle huollosta niin alkoi jarruttaessa tärisyttää rattiin ja vein uudelleen takaisin autolähteelle, vaihtoivat samat palat ja veloittivat hinnan niistä, ensimmäisen kerran tärinästä toinen etunapa jo vaihtokunnossa. Ei mennyt kun 2kk ja kolmannen kerran auto jarruhuoltoon ja nyt tärinä oli hajottanut toisen puolen etunavan ja toisen puolen jarrut. Vaihdettiin uusia tilalle ja taas asiakas köyhtyi. Itse ongelma ei kuitenkaan poistunut vaikka lompakko keveni vaan edelleen jarruttaessa tippuu hampaista paikat.... Aloin ihmettelemään että nyt joku mättää ja vein auton kahteen eri huoltoliikkeeseen missä molemmat totesivat että autolähteen jarrupalat olivat VÄÄRÄN MALLISET ja ihmettelivät että eihän nämä ole edes kunnolla kiinni?????
      Viimeksi 2kk ennen tätä autolähde oli tarkastanut kaikki ja mukamas kaikki kunnossa. Todellisuudessa uudet autolähteen vaihtamat etunavat taas paskana, uusitut levyt kieroja ja etupalat paskana.... autolla ajettu 1000km viimeisimmän autolähteen huollon jälkeen. 1800e korjausarvio ja ennen tätä 1400 euroa palanut autolähteelle. Kaiken huippuna kun tekee asiasta asiallista reklamaatiota niin sähköposteihin ei vastata/ vittuillaan asiakkaalle ja todetaan heidät tehneen kaikki täydellisesti...
      Harmittaa todella paljon kun vein ehjän auton heille huoltoo ja "korjattu ja huollettu" auto aiheuttaa 3000e ylimääräisen laskun. Kommentteja kun lukee muilta niin näköjään jono tuomioistuimeen on pitkä, mutta ei muutakun asiaa vireille!

    • Täällä nousi Autolähde esielle.

      Lokaa tullut huoltopuolelle mutta suosittelen välttämään myös myyntipuolta.

      Kaupanteko päinvastaista mitä liikkeen sivuilla kerrotaan toimintaperiaatteista.

      Ristiriitaista tietoa myyjien kesken ja kaupan käynti tuntuu olevan asiakkaan vastuulla. Vastausten keskiaika ollut 1-2 päivää ellei ole laittanut itse viestiä vielä perään. Kysymyksiin auton puutteista/vioista jätetään tahallaan tai tahattomasti vastaamatta.
      Tunne kuin myyjää ei kiinnostaisi tehdä kauppoja. Auto josta olin kiinnostunut on ollut liikkeellä myynnissä yli puolivuotta ja en enää ihmettele miksi.

      Ymmärrettävää että kamppanian aikana voi olla ruuhkaista mutta kun viikko on kulunut eikä kauppoja ole saatu tehtyä niin alkaa motivaatio loppumaan.

      Loppuunsa kun kauppa oli saatu "sovittua" niin halvempi rahoitus ei yhtäkkiä järjestynytkään enää vaan tilalle tarjottiin kalliimpaa rahoitusta. Asiaan yritin saada vielä firman toimitusjohtajan mielipiteen että todellako heidän liikkeessään toimitaan oikeasti tämmöisillä periaatteilla mutta viestiin ei koskaan vastausta tullut.
      0 tähden palvelu mutta 1 tähti voidaan antaa siitä että vaihtohyvitys on ihan linjassaan. Tässä tapauksessa sillä ei vain ole merkitystä kun kaupanteko oli mahdotonta liikkeen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe