tuntipalkka

bonooooo

Vaikka sanotaankin , ettei tuntipalkka elätä, olen kuitenkin huomannut, että parempi tuntipalkka lämmittää ihmeesti mieltä. Työskentelen aineenopettajana yhtenäiskoulussa ja ihmetellyt opettajien narinaa palkoista ja sitä etteivät viitsi kuitenkaan asialle mitään tehdä. Palkkahan on tosiaan huono, mutta ainakin voi vaikuttaa laskennalliseen tuntipalkkaan. Itse en töissäni tee ikinä mitään ylimääräistä, päinvastoin menen aina sieltä mistä aita on matalin.

Suorastaan huvittaa nämä lampaat, jotka ovat näreissään huonosta palkasta, mutta samalla keksivät ties mitä ylimääräistä prjektia ja puuhaa, mistä ei tietenkään makseta opelle mitään. Ollaan vaan niin pirun tärkeinä vetämässä milloin mitäkin hanketta, että voidaan sitten taivastella kuinka huono palkka on suhteessa valtavaan työmäärään.

7

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuväline
      • klöööö

        Nyt ei oikeen auennut toi sun pointtis. Kyse oli siis laskennallisen tuntipalkan muodostumisesta sillä perusteella, että mitä tekee tai jättää tekemättä...


      • apuväline
        klöööö kirjoitti:

        Nyt ei oikeen auennut toi sun pointtis. Kyse oli siis laskennallisen tuntipalkan muodostumisesta sillä perusteella, että mitä tekee tai jättää tekemättä...

        Itsestä riippu paljon kuinka paljon käyttää yhden opetustunnin valmisteluun, kokeiden suunitteluun ja korjaamiseen. Mutta nuo muut projektit eivät lisää palkkaa eivätkä ne tuo mitään lisäarvoa työhön. Opettajat ovat vain OPH:n juoksupoikia. OPH:ssa ovat opetusalan alfaurokset ja -naaraat, joita me työllistämme. Koulussa on ollut ja on tulevaisuudessakin paljon turhaa, turhaa ja tarpeetonta vain siksi, että sitä virkamieskuntaa ruokitaan. Kannattaa tosiaan miettiä kuinka paljon on valmis tekemään turhaa työtä.


      • Peratsu

        Taitaisit jakaa 80:llä ja 152:lla? Tuskin teet 3500e /vko. Kk on eri asia.


      • pässi opena
        Peratsu kirjoitti:

        Taitaisit jakaa 80:llä ja 152:lla? Tuskin teet 3500e /vko. Kk on eri asia.

        Kesäkuussahan 3500 e jaetaan 2O:llä. Missäs kuussa se jaetaan 80:llä?


    • kaikkien eduksi

      Aika nopeasti pää hajoaisi, jos aina yrittäisi mennä sieltä, missä aita on matalin. Silloin on opettajalla "aurinko jo laskenut".

      Suuri osa työn mielekkyydestä tulee mielestäni siitä, että pyrkii suunnittelemaan ja toteuttamaan opetuksensa mahdollisimman hyvin. Se näkyy parempana opetuksena ja hyvänä työrauhana. Tämä osa työstä on sisäänleivottuna opetustyöstä maksettavaan palkkaan, ja ammattitaidon avulla siihen oppii käyttämään riittävästi aikaa muttei liikaa.

      Siitä olen samaa mieltä, että muita kuin normaaleihin työtehtäviin kuuluvia "projekteja" ei kannata haalia, ellei niitä resursoida (=makseta). Ilmaista työtä ei pidä tehdä, ja tätä kukaan tuskin haluaa kyseenalaistaa. Toisaalta normaalia valmistelutyötäkin voi tehdä kehittävällä otteella ja joskus yhdessä toisten - eri aineidenkin - opettajien kanssa.

    • on joo tosi huono

      Tietysti on huono, jos vertaa nokian johtajien palkkoihin...hyväosaisten idioottien jatkuvaa valitusta...mee muihin töihin äläkä vingu siinä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3213
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      24
      2882
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      22
      1965
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1891
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1744
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      118
      1652
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1400
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1193
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1143
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1093
    Aihe